|   | 
          
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 
  | 
          | 
 
UGOVORI O LICENCIJI
  
Licencija ili licenca kao pravo iskorištavanja predmeta licencije
  
SADRŽAJ OVOG PAKETA SA PRIMJERIMA UGOVORA O LICENCIJI
  
# Primjeri ugovora o franšizi, predlošci za ugovaranje franšize 
  
# Primjeri ugovora o licenci softvera, licence za korištenje softvera 
  
# Predlošci za odricanje od odgovornosti za štete bilo koje vrste 
  
# Ugovaranje licencnih prava, zaštita nositelja prava i korisnika 
  
# Europski etički kodeks franšiznog poslovanja, osnovna načela 
 
 
... i drugi primjeri...
 
 
Pored samih primjera, u svaki paket su dodani i materijali radi boljeg 
razumijevanja, npr. zakoni, pravilnici, korisni članci, primjeri iz prakse, pregledi sudske prakse, obrasci...
 
 
   
 
 
Napomena; Isporučuju se samo paketi ugovora, a ne pojedinačni ugovori. 
U svakom paketu je više primjera za uređenje istih ili sličnih pravnih odnosa, 
te tek uvidom u više primjera, možete u konačnici sastaviti vlastiti konkretni 
ugovor, koji će upravo vama najbolje odgovarati. Pojedinačni primjer ne bi dao 
uvid u sve mogućnosti i varijante.
  
 
 
OPĆE INFORMACIJE O LICENCIJI (LICENCI) I UGOVORNIM ODNOSIMA
  
Licencija ili licenca je pravo iskorištavanja predmeta licencije tijekom 
određenog vremena. Do licencije dolazi ukoliko nositelj prava odluči ugovorom o 
licenciji u cijelosti ili djelomično prenijeti pravo upotrebe predmeta licence 
na drugog vlasnika. Predmet ugovora o licenciji mogu biti modeli, izumi, ideje, 
patenti, uzorci, znanje, robne marke i zaštitni znakovi. 
 
Kupac licencije može zasnivati daljnji razvoj svog poslovanja na tehničkim, 
tehnološkim, organizacijskim, menadžerskim i inim iskustvima, znanjima i 
vještinama tržišno etabliranih poslova prodavatelja licencije. Na taj način 
kupac licencije smanjuje moguće rizike. Ugovor o licenciji uvijek se zaključuje 
u pisanom obliku. 
 
Od vrsta licencija razlikujemo: ugovornu, prisilnu te zakonsku licenciju. 
 
Ugovorna licencija može biti isključiva ili neisključiva te prostorno ograničena 
ili prostorno neograničena. 
Neisključiva licencija je licencija kojom je stjecatelj licencije stekao pravo 
iskorištavanja patenta, pri čemu je davalac licencije zadržao pravo bilo sam 
iskorištavati patent ili to pravo ustupiti trećoj osobi ili osobama. 
Isključiva licencija mora biti izričito ugovorena, a davatelj licencije u tom 
slučaju ne može ni u kojem obliku sam iskorištavati predmet licencije, niti 
njegove pojedine dijelove, niti to povjeriti nekome drugom u granicama 
prostornog važenja licencije. 
Prostorna ograničenost licencije može se ugovoriti ako to nije protivno Ustavu i hrvatskim zakonima. Ako se ništa ne ugovori, licencija se 
smatra prostorno neograničenom. 
 
Podlicencija omogućuje korisniku licencije da uz naknadu ustupi pravo dotične 
licencije i drugim korisnicima. Stjecatelj neisključive licencije za osnivanje 
podlicencije treba pristanak davatelja licencije, dok stjecatelju isključive 
licencije takav pristanak ne treba. 
 
Pravilnik o licencijama u djelatnosti cestovnog prometa propisuje uvjete 
licencije,  
obrazac licencije i izvoda licencije za obavljanje djelatnosti javnog cestovnog 
prijevoza, licencije za obavljanje kolodvorskih usluga, licencije za obavljanje 
agencijske djelatnosti u cestovnom prometu, potvrde i izvoda potvrde o prijavi 
prijevoza za vlastite potrebe te ustroj, način vođenja i korištenja evidencije o 
izdanim licencijama i potvrdama o prijavi prijevoza za vlastite potrebe.  
 
Licence često izdaju i privatne tvrtke radi davanja prava na korištenje 
njihovih proizvoda (npr. računalni programi), ili za obavljanje nekog posla i 
nastupanje u ime tih tvrtki (npr. licencirani broker, licencirani programer, 
licencirani savjetnik...). 
 
Nositelj prava intelektualnog vlasništva, kao davatelj licence daje odobrenje 
(licencu) za eksploataciju svog prava, a osoba koje prima odobrenje (stjecatelj 
licence) je obavezno da za isti predmet ustupanja, plati ugovorenu naknadu.  
Odredbe o predmetu licencnog ugovora, identificiraju prava intelektualnog 
vlasništva koja se licenciraju, vlasništvo odnosno nositelja prava, proizvod 
koji će se proizvoditi – ukoliko se radi o materijalnom obliku korištenja, 
odnosno nadležno pravo, koji će se primenjivati i sl. 
 
Glavna obaveza davatelja licence je da izda licencu za svoje pravo, sa 
modalitetima koje poznaje Zakon o autorskom i srodnim pravima, ali i upućujući 
propis, Zakon o obveznim odnosima (isključiva, neisključiva, prostorno, 
vremenski, predmetno ograničena licenca).  
Obaveza stjecatelja licence je platiti naknadu ili drugi oblik nadoknade 
davatelju licence. Naknade mogu imati oblik jednokratnog plaćanja, ili 
periodičnih plaćanja, u obrocima, gde su naknade fiksirane ili zasnovane na 
određenim kriterijima, kao što su opseg prodaje prozvoda, postotak vrijednosti, 
itd.).  
 
Programska licenca je sporazum kojim dobivate pravo korištenja pojedinog 
softvera za računala. Kupnjom softverske licence ne kupujete vlasništvo nad 
licenciranim programom. Prednost je softverske licence razjašnjavanje kupčevih i 
dobavljačevih prava. 
 
Ukoliko prodajte bilo koji proizvod (ne samo računalni program) uvijek možete 
odrediti i propisati licencu za korištenje tog proizvoda, kako ne bi bili 
suočeni da korisnici (kupci) tih proizvoda od vas traže i veća prava nego koja 
ste namjeravali dodjeliti, kako ne bi od vas tražili naknadu štete i slično. 
 
 
 
 
 
 
 | 
          | 
       
     
     | 
  
  
    
 
    
      
        |   | 
         
 | 
 
  
IZRADA WEB STRANICA
  
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:
  
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
  
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
  
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
  
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
  
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što je vrlo profitabilno i praktično za kupce.
  
Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
  
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
  
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te uspješno prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
  
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
  
 
 | 
 | 
 
 
 
        
 | 
          | 
       
     
 
 
 
 
     |