|   | 
          
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 
  | 
          | 
 
UGOVORI O PRIJEVOZU STVARI
  
Ugovori o prijevozu stvari ili prijevoznički ugovori za prijevoz stvari
  
SADRŽAJ OVOG PAKETA SA PRIMJERIMA UGOVORA O PRIJEVOZU STVARI
  
# Primjeri ugovora o prijevozu stvari, ugovori sa prijevoznikom 
  
# Ugovaranje da prijevoznik preda na određenom mjestu stvari 
  
# Cestovni prijevoz robe, transport robe kamionima, transport 
  
# Predlošci za ugovaranje svih pojedinosti za realizaciju prijevoza 
  
# Ugovor o otpremi morem, prijevoz morem u odredišne luke 
  
# Primjer špediterskog ugovora za organizaciju prijevoza stvari 
  
# Ugovaranje predujma za pokriće svih troškova u prijevozu 
  
# Ugovori za usluge prijevoza i dostave dokumenata i paketa 
 
 
... i drugi primjeri...
 
 
Pored samih primjera, u svaki paket su dodani i materijali radi boljeg 
razumijevanja, npr. zakoni, pravilnici, korisni članci, primjeri iz prakse, pregledi sudske prakse, obrasci...
 
 
   
 
 
Napomena; Isporučuju se samo paketi ugovora, a ne pojedinačni ugovori. 
U svakom paketu je više primjera za uređenje istih ili sličnih pravnih odnosa, 
te tek uvidom u više primjera, možete u konačnici sastaviti vlastiti konkretni 
ugovor, koji će upravo vama najbolje odgovarati. Pojedinačni primjer ne bi dao 
uvid u sve mogućnosti i varijante.
  
 
 
OPĆE INFORMACIJE O UGOVORIMA O PRIJEVOZU - PRIJEVOZNIČKI UGOVORI
  
UGOVOR O PRIJEVOZU 
 
Ugovorom o prijevozu obvezuje se prijevoznik da preveze na određeno mjesto neku  ili neku stvar, 
a putnik odnosno pošiljalac se obvezuje da mu za to isplati određenu naknadu.  
 
Prijevoznikom, prema zakonu o obveznim odnosima, smatra se kako osoba koja se 
bavi prijevozom kao svojim redovnim poslovanjem, tako i svaka druga osoba koja 
se ugovorom obveže izvršiti prijevoz uz naknadu.  
  
Prijevoznik koji obavlja prijevoz na određenoj liniji dužan 
je redovno i uredno održavati objavljenu liniju. Prijevoznik je dužan primiti na prijevoz svaku osobu i svaku stvar koji udovoljavaju 
uvjetima određenim u objavljenim općim uvjetima.
Ako redovna prijevozna sredstva prijevoznika nisu dovoljna za izvršenje svih 
zahtijevanih prijevoza, prvenstvo imaju osobe ili stvari za koje je to posebnim 
propisima predviđeno i uređeno, a daljnje  
se prvenstvo određuje prema redu zahtjeva, s tim 
da se između istovremenih zahtjeva prvenstvo određuje prema većoj dužini 
prijevoza.  
 
Pošiljalac odnosno putnik može odustati od ugovora prije nego što počne njegovo 
izvršenje, ali je dužan naknaditi štetu koju bi prijevoznik pretrpio uslijed 
toga. Kad prijevoznik s počinjanjem prijevoza kasni toliko da druga strana više 
nema interesa za ugovoreni prijevoz, ili kad prijevoznik neće ili ne može 
izvršiti ugovoreni prijevoz, druga strana može odustati od ugovora i tražiti da 
se vrati plaćena naknada za prijevoz. 
 
Ako je visina naknade za prijevoz određena tarifom ili kojim drugim objavljenim 
obaveznim aktom, ne može se ugovoriti veća naknada.
Ako iznos naknade za prijevoz nije određen tarifom ili kojim drugim objavljenim 
obaveznim
aktom, a ni ugovorom, prijevoznik ima pravo na uobičajenu naknadu za tu vrstu 
prijevoza.
U ostalom na odgovarajući se način primjenjuju odredbe o naknadi opisane pod 
ugovorom o djelu.  
 
Prijevoznik je dužan stvar koju je primio radi prijevoza predati na određenom 
mjestu pošiljaocu ili određenoj osobi (primaocu).
Pošiljalac je dužan obavijestiti prijevoznika o vrsti pošiljke i o njezinu 
sadržaju i količini, i saopćiti mu kuda pošiljka treba da bude prevezena, ime i 
adresu primaoca pošiljke, svoje ime i svoju adresu te sve drugo što je potrebno 
da bi prijevoznik mogao ispuniti svoje obveze bez odgađanja i smetnji.  
Kad se u pošiljci nalaze dragocjenosti, vrijednosni papiri ili druge skupocjene 
stvari, pošiljalac je dužan obavijestiti o tome prijevoznika u času njihove 
predaje na prijevoz i saopćiti mu njihovu vrijednost.  
 
Ugovaratelji se mogu sporazumjeti da se o pošiljci predanoj na prijevoz načini 
tovarni list.
Tovarni list treba da sadrži: ime i adresu pošiljaoca i prijevoznika, vrstu, 
sadržaj i količinu pošiljke te vrijednost dragocjenosti i drugih skupocjenih 
stvari, odredišno mjesto, iznos naknade za prijevoz, odnosno zabilješku da je 
naknada plaćena unaprijed, odredbu o svoti kojom je pošiljka opterećena, mjesto 
i dan izdavanja tovarnog lista.  
U tovarni list mogu biti unesene i druge odredbe ugovora o prijevozu.
Tovarni list moraju potpisati oba ugovaratelja.
Postojanje i pravovaljanost ugovora o prijevozu neovisni su o postojanju 
tovarnog lista i njegovoj točnosti.  
 
Pošiljalac je dužan isplatiti prijevozniku naknadu za prijevoz i troškove u vezi 
s prijevozom.
Ako u tovarnom listu nije navedeno da pošiljalac plaća naknadu za prijevoz i 
ostale troškove u vezi s prijevozom, pretpostavlja se da je pošiljalac uputio 
prijevoznika da ih naplati od primaoca.
Pošiljalac može raspolagati pošiljkom i mijenjati naloge sadržane u ugovoru te 
može naložiti prijevozniku da obustavi daljnji prijevoz pošiljke, da mu pošiljku 
vrati, da je preda drugom primaocu ili da je uputi u neko drugo mjesto.  
Pravo pošiljaoca da mijenja usluge prestaje nakon prispijeća pošiljke u 
odredišno mjesto  
kad prijevoznik preda primaocu tovarni list, ili kad prijevoznik pozove primaoca 
da preuzme pošiljku, ili kad primalac sam zatraži njezinu predaju.
Ako je izdan tovarni list po naredbi odnosno na donosioca, prava pošiljaoca iz 
prethodnog stava pripadaju isključivo imaocu tovarnog lista.
Ovlaštena osoba koja se posluži pravom da daje nove naloge prijevozniku dužna je 
naknaditi mu troškove i štetu što ih je imao zbog toga te mu na njegov zahtjev, 
dati jamstvo da će mu troškovi i šteta biti naknađeni.  
 
Ako je prijevoz prekinut iz nekog uzroka za koji odgovara prijevoznik, on ima 
pravo na razmjeran dio naknade za izvršeni prijevoz, ali je dužan naknaditi 
štetu koja bi nastala za drugu stranu prekidom prijevoza.
Ako je prijevoz prekinut iz nekog uzroka za koji ne odgovara nijedna od 
zainteresiranih osoba, prijevoznik ima pravo na razliku između ugovorene naknade 
za prijevoz i troškova prijevoza od mjesta gdje je prijevoz prekinut do 
odredišnog mjesta.
Prijevoznik nema pravo ni na dio naknade ako u toku prijevoza pošiljka propadne 
uslijed više sile.  
 
Preuzimanjem pošiljke i tovarnog lista, ako je izdan, primalac se obvezuje 
isplatiti prijevozniku naknadu za prijevoz, ako nije što drugo određeno u 
ugovoru o prijevozu ili u tovarnom listu, te mu isplatiti svote kojima je 
pošiljka opterećena.
Ako primalac smatra da nije dužan isplatiti prijevozniku onoliko koliko ovaj 
zahtijeva, on može vršiti prava iz ugovora samo ako kod suda položi sporni 
iznos.  
 
Kad primalac preuzme pošiljku bez prigovora i isplati prijevozniku njegova 
potraživanja, prestaje odgovornost prijevoznika, izuzev ako je oštećenje 
zapisnički utvrđeno prije preuzimanja pošiljke.
Prijevoznik ostaje odgovoran za oštećenja pošiljke koja se nisu mogla opaziti u 
času predaje, ako ga je primalac obavijestio o tim oštećenjima odmah po njihovu 
otkrivanju, ali ne kasnije od osam dana od predaje.
Prijevoznik se ne može pozivati na odredbe prethodnih stavova ako je oštećenje 
uzrokovao namjerno ili krajnjom nepažnjom. 
 
 
 
 | 
          | 
       
     
     | 
  
  
    
 
    
      
        |   | 
         
 | 
 
  
IZRADA WEB STRANICA
  
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:
  
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
  
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
  
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
  
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
  
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što je vrlo profitabilno i praktično za kupce.
  
Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
  
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
  
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te uspješno prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
  
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
  
 
 | 
 | 
 
 
 
        
 | 
          | 
       
     
 
 
 
 
     |