POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 


PREGLED SVIH USLUGA

Novosti

EUROPSKE INTEGRACIJE

Nacionalni program RH za pridruživanje Europskoj uniji

> Popis kratica i pojmova

> Odnos RH i EU

> Interesi i prioriteti

> Pristup i metodologija

> Politički kriteriji

> Gospodarske prilagodbe

> Gospodarski trendovi

> Strukturne reforme

> Usklađivanje zakonodavstva

> Sloboda kretanja roba

> Sloboda kretanja radnika

> Sloboda pružanja usluga

> Sloboda kretanja kapitala

> Pravo trgovačkih društava

> Tržišno natjecanje i potpore

> Promet

> Carine

> Socijalna politika i zapošlja.

> Malo i srednje poduzetništvo

> Telekomunikacije i informac.

> Zaštita potrošača i zdravlja

> Pravosuđe, unutarnji poslovi

> Javna administracija

> Državna samouprava

> Komunikacijska strategija

> EU Dodatak A

> EU Dodatak B

 

> Sporazum o stabilizaciji

> Protokoli SSP

> Kronologija EU

> Institucije EU

> Izvori prava EU

> Pravni akti EU

> Financijske institucije

> Ministarstvo (MEI)

> Međunarodni ugovori

> Informacijski releji

> Baze podataka o EU

> EURO

 

Klikni za pregled priloga
> Pregled najvažnijih zakona

> Poslovni WEB katalog

> Trgovačko pravo

> EU Baza podataka

> Izrada Internet stranica


Google


WWW Poslovni Forum




KONTAKT PODACI ZA
Poslovni forum d.o.o.

Link na web stranicu sa e-mail adresama i telefonima
Pitanja, narudžbe, savjeti...



IZRADA WEB STRANICA

Putem vlastitih web stranica možete pružiti brzu i detaljnu informaciju o Vašem poduzeću ili obrtu, proizvodima i uslugama. Obraćate se novim potencijalnim kupcima i kvalitetnije komunicirate sa svim postojećim, povećavate bazu dobavljača, dobivate pristup tržištima i segmentima koji su Vam dosad bili nedostupni - ukratko, poboljšavate svoje poslovanje i otvarate nove poslovne mogućnosti.

CMS su internet stranice sa administracijom putem koje možete uvijek samostalno dodavati i ažurirati sadržaj bez ikakvih dodatnih troškova, objavljivati neograničeni broj tekstova... Što je to administracija? Administracija znači da uz pomoć lozinke imate pristup u te stranice, kao što imate i pristup na Facebook ili Gmail. CMS plaćate samo jednom, cijena CMS-a ne ovisi o tome koliko ćete objaviti članaka. Možete objaviti na stotine i tisuće članaka, sve bez ikakvog dodatnog plaćanja kao što bi vam naplaćivali po broju stranica (članaka) da vam rade stranice onako kako su se nekada radile, a što nažalost većina i još danas nudi.

CMS Web Express odlikuje jednostavna promjena ili dorada dizajna, jednostavnost unosa i ažuriranja sadržaja. Na svojim CMS web stranicama možete imati i više tematskih cjelina i svakoj toj tematskoj cjelini možete zadati drugačiji dizajn. Dakle, niti sve pojedinačne web stranice unutar vašeg web portala ne moraju izgledati isto. Različitom slikom u zaglavlju web stranica, drugačijom bojom pozadine ili drugačijom bojom fonta možete vaše tematske cjeline učiniti prepoznatljivijima i olakšava snalaženje korisnika.











POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga


6.13. ZAŠTITA POTROŠAČA I ZDRAVLJA



Člankom 74. SSP-a, područje zaštite potrošača određeno je kao jedno od prioritetnih područja u kojem se mora provesti usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske sa zakonodavstvom na snazi u Europskoj zajednici. Usklađivanje je potrebno to više što je učinkovita pravna zaštita potrošača temelj za ispravno i nesmetano funkcioniranje tržišnoga gospodarstva.


Ugovor o osnivanju Europske zajednice, Glava XIV. (bivša Glava XI.), područje zaštite potrošača uređuje odredbom članka 153. (bivši članak 129 a), koja propisuje da Zajednica pridonosi zaštiti zdravlja, sigurnosti i gospodarskih interesa potrošača, te promicanju njihova prava na informiranje, obrazovanje i organiziranje, s ciljem zaštite njihovih interesa, i to mjerama usvojenim na temelju članka 95. u kontekstu ostvarenja unutarnjeg tržišta, i mjerama kojima se podupire, dopunjuje i nadzire politika koju vode države članice. Temeljem navedene odredbe, usklađivanje zakonodavstva država članica u području zaštite potrošača provodi se implementiranjem smjernica u nacionalno zakonodavstvo država članica.



6.13.1. Pravni okvir


Temeljna odredba kojom se štite prava potrošača, sadržana je u članku 69. Ustava Republike Hrvatske. U toj se odredbi navodi da svatko ima pravo na zdrav život, te da je svatko dužan, u sklopu svojih ovlasti i djelatnosti, osobitu skrb posvećivati zaštiti zdravlja ljudi, prirode i ljudskog okoliša.

Postojeća zaštita potrošača u Republici Hrvatskoj uređena je parcijalno u više zakona. Prije svega, to je Zakon o trgovini (NN 11/96., 75/99., 76/99., 62/01., 109/01.) koji propisuje je da se pravo potrošača na zaštitu i obveze trgovca pri prodaji robe namalo osiguravaju uz jednake uvjete na tržištu, obveze trgovca u odnosu na rukovanje robom, te njezino pakiranje i prepakiranje, obveze trgovca koje se odnose na isticanje cijene i ostalih podataka o proizvodu, izdavanje računa, jamstvenog lista i tehničke upute o načinu upotrebe robe. Zakon isto tako propisuje pravo potrošača na reklamaciju kupljene robe, kao i pravo zamjene robe s nedostatkom. Navedene odredbe o zaštiti potrošača uređuju odnose između svih kupaca (fizičkih i pravnih osoba) i trgovca, pa te odredbe najvećim dijelom ne znače posebnu zaštitu potrošača fizičkih osoba koje na tržištu djeluju u pravnim poslovima u svrhe koje nisu namijenjene niti njihovoj poslovnoj niti poduzetničkoj djelatnosti, kao slabije strane na tržištu, prema definiciji iz smjernica Europske unije.

Zakon o obveznim odnosima (NN 53/91., 73/91., 111/93., 3/94., 117/95., 91/96., 112/99. i 88/01.) sadrži odredbe o odgovornosti proizvođača stvari s nedostatkom i odredbe o odgovornosti za materijalne i pravne nedostatke stvari na koje se potrošači mogu osloniti.

Zakon o normizaciji (NN 55/96.) uređuje sustav normizacije, temeljne zahtjeve za proizvode, procese i usluge, sustav ocjenjivanja sukladnosti s propisanim zahtjevima, isprave koje moraju imati proizvodi u prometu i drugo, radi razvoja tržišta, zaštite života i zdravlja ljudi, te zaštite potrošača. U određenim odredbama ovaj zakon dotiče područje koje uređuje Direktiva 92/59/EEC o općoj sigurnosti proizvoda, ali se ne može govoriti o sukladnosti zakona s ovom direktivom jer mnoge odredbe iz Direktive nedostaju budući da je ova direktiva mnogo šira nego što su potrebe Zakona o normizaciji.


Pravnu zaštitu potrošačima, posredno, osiguravaju Zakon o zdravstvenoj ispravnosti i zdravstvenom nadzoru nad namirnicama i predmetima opće uporabe (NN 1/97.), Zakon o Državnom inspektoratu (NN 76/99.), Zakon o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda (NN 128/99.), Zakon o nadzoru kakvoće određenih proizvoda pri uvozu i izvozu (NN 21/95.), Zakon o tržišnoj inspekciji (NN 21/95.), Zakon o turističkoj djelatnosti (NN 8/96.), Zakon o telekomunikacijama (NN 76/99., 128/ 99., 68/01., 109/01.), Zakon o energiji, Zakon o regulaciji energetskih djelatnosti, Zakon o tržištu nafte i naftnih derivata, Zakon o tržištu plina (NN 68/01.), Odluka o jedinstvenom iskazivanju efektivne kamatne stope na kredite i depozite (NN 56/01., 111/01.).

Zaštita potrošača koja se pruža navedenim propisima, nije na razini standarda zaštite potrošača koji postoje u EZ. Prvi korak u procesu usklađivanja zakonodavstva iz područja zaštite potrošača jest donošenje Zakona o zaštiti potrošača, kao temeljnog zakona, no u tom procesu bit će potrebno intervenirati u mnoge zakone i donijeti niz posebnih zakona i podzakonskih propisa.



6.13.2. Opis poglavlja


Planom provedbe SSP-a, Vlada Republike Hrvatske predvidjela je da se do lipnja 2002. godine izradi analiza stupnja usklađenosti zakonodavstva RH s pravnom stečevinom EZ iz područja zaštite potrošača, te da se do istog roka izradi Nacrt prijedloga Zakona o zaštiti potrošača, obvezujući Ministarstvo gospodarstva na provedbu tih mjera.

Na donošenju Zakona o zaštiti potrošača kojim bi se sustavno, prvi put pravno, pokrilo područje zaštite potrošača, radi se još od 1992. godine. Zbog složenosti materije, nepostojanja pravnog okvira otprije te velike potrebe za usklađivanjem, Zakon o zaštiti potrošača još nije donesen.

Ministarstvo gospodarstva, u suradnji s europskim stručnjacima, izradilo je Nacrt prijedloga Zakona o zaštiti potrošača koji je početkom srpnja upućen Vladi Republike Hrvatske. Njegovo usvajanje u Hrvatskom saboru može se očekivati do kraja 2002. godine odnosno u 2003. godini.



6.13.3. Obrazovanje i informiranje potrošača


6.13.3.1. Pravni okvir



Načelo obrazovanja i informiranja potrošača jedno je od temeljnih načela prava zaštite potrošača Europske unije. U Republici Hrvatskoj to pitanje nije posebno uređeno. Nacrtom prijedloga Zakona o zaštiti potrošača, u hrvatsko se zakonodavstvo preuzima Direktiva 84/450/EEZ i Direktiva 97/55/EZ o zavaravajućem oglašavanju te Direktiva 98/6/EZ o zaštiti potrošača pri označavanju cijena proizvoda. Tim se direktivama uređuje pravo potrošača na potpunu i točnu obavijest o proizvodu.

Što se tiče obrazovanja potrošača, u Nacrtu prijedloga Zakona o zaštiti potrošača predviđena je posebna glava "Prosvjećivanje potrošača", kojom se određuje da programi osnovnog i srednjeg školovanja trebaju sadržavati i osnovna znanja o obvezama, pravima i zaštiti potrošača.



6.13.3.2 Institucionalni okvir


Središnja institucija odgovorna (nadležna) za zaštitu potrošača je Ministarstvo gospodarstva. Ministarstvo gospodarstva ima odgovornost i u području:

- industrijske proizvodnje neprehrambenih proizvoda, iz čega proizlazi nadležnost nad zakonskim uređivanjem normizacije i sigurnosti proizvoda i svih pratećih propisa iz tog područja

- energetske djelatnosti, iz čega proizlazi obveza predlaganja zakonskih i podzakonskih akata za uređivanje ovog područja, te predlaganje tarifne politike.


Uz Ministarstvo gospodarstva, za zaštitu potrošača nadležni su i Ministarstvo poljoprivrede i šumarstva za poljoprivredno-prehrambene proizvode, Ministarstvo zdravstva za zdravstvenu zaštitu i kontrolu zdravstvene ispravnosti i zdravstveni nadzor nad namirnicama i predmetima opće uporabe, Ministarstvo zaštite okoliša i prostornog uređenja za zaštitu okoliša, Ministarstvo za javne radove, obnovu i graditeljstvo za komunalnu infrastrukturu i dobavne uvjete komunalnih usluga, a Ministarstvo pravosuđa, uprave i lokalne samouprave odgovorno (nadležno) je za usklađivanje propisa o obveznim odnosima s odgovarajućim smjernicama i Državni inspektorat za nadzor nad provođenjem propisa.


Nacrt predviđa osnivanje Vijeća za zaštitu potrošača koje imenuje Vlada, a sastavljeno je od predstavnika nadležnih tijela državne uprave, Saveza udruga za zaštitu potrošača, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske udruge poslodavaca, Hrvatske obrtničke komore, te uglednih stručnjaka s područja zaštite potrošača. Vijeće predlaže Nacionalni program za zaštitu potrošača, te izvješćuje Vladu i Hrvatski sabor o njegovu provođenju.


Dvije najvažnije udruge za zaštitu potrošača u Republici Hrvatskoj jesu Hrvatska udruga za zaštitu potrošača i udruga "Potrošač", koje aktivno djeluju na promicanju prava potrošača. Da bi se ojačao NGO sektor iz područja zaštite potrošača, Nacrt prijedloga Zakona predviđa osnivanje Saveza udruga za zaštitu potrošača.



6.13.3.3. Prioriteti


Prioriteti su na ovom području donošenje Zakona o zaštiti potrošača i Nacionalnog programa zaštite potrošača, čime bi se hrvatsko zakonodavstvo uskladilo s relevantnim direktivama EZ. U okviru Nacionalnog programa za zaštitu potrošača predvidjeti mjere obrazovanja potrošača.

Radi obavljanja poslova iz područja zaštite potrošača, potrebno je osnovati organizacijsku jedinicu unutar Ministarstva gospodarstva.



6.13.3.4. CARDS


Projektom CARDS 2002/04 Europska će komisija pružiti tehničku podršku pri jačanju pravnog i institucionalnog okvira za razvoj i provedbu aktivne politike zaštite potrošača.



6.13.3.5. Financijske potrebe


Financijske prilagodbe hrvatskoga zakonodavstva zakonodavstvu EU u području obrazovanja i informiranja potrošača, sastoje se:

A) od troškova organiziranja i djelovanja nove organizacijske jedinice za zaštitu potrošača u okviru Ministarstva gospodarstva, čiji bi posao bio:

daljnje predlaganje propisa radi usklađivanja s europskim zakonodavstvom

realizacija odobrenih projekata strane tehničke pomoći i prijenosa znanja na području zaštite potrošača

vođenje središnjeg informacijsko-tehnološkog sustava u području zaštite potrošača

izrada Nacionalnog programa zaštite potrošača

obavljanje poslova u vezi s realizacijom Nacionalnog programa

obavljanje poslova za Vijeće za zaštitu potrošača

suradnja s udrugama za zaštitu potrošača i Savezom udruga

obavljanje drugih poslova iz područja zaštite potrošača

B) od troškova financijske potpore radu udruga i Savezu udruga za zaštitu potrošača.




Nacrtom prijedloga Zakona predviđa se da će se Nacionalnim programom odrediti okvirni opseg i program korištenja financijskih sredstava za poticanje razvoja i djelovanje udruga potrošača. Međutim, Nacionalni program donijet će se u 2004. godini, tako da je tek za tu godinu potrebno predvidjeti sredstva za navedenu mjeru u državnom proračunu.



6.13.4 Zaštita zdravlja i sigurnosti potrošača


6.13.4.1 Pravni okvir



U području zaštite zdravlja i sigurnosti potrošača postoji niz propisa EZ, koji su većinom tehničkog karaktera. Usklađivanje na ovom području usko je vezano s usklađivanjem tehničkom zakonodavstva. Od 1985. u pravu EZ postoji tzv. novi pristup tehničkom ujednačavanju, prema kojem se u direktivama utvrđuju samo općeniti ciljevi i osnovni sigurnosni standardi, a detaljna se specifikacija provodi pravilima Zajednice o zajedničkim standardima.


Temelj su zaštite zdravlja i sigurnosti potrošača Direktive 92/59/EEZ i 2001/95/EZ o općoj sigurnosti proizvoda. Te dvije direktive nisu preuzete u hrvatsko zakonodavstvo Nacrtom prijedloga Zakona o zaštiti potrošača, već će se usklađivanje s njima provesti izmjenama i dopunama Zakona o obveznim odnosima i donošenjem Zakona o sigurnosti proizvoda. Predviđa se da će se izmjenama Zakona o obveznim odnosima, u hrvatsko zakonodavstvo preuzeti Direktiva 85/374/EEZ o odgovornosti za proizvod s greškom.


Područje zaštite zdravlja i sigurnosti potrošača posredno će se regulirati i Zakonom o hrani čiji je nacrt u izradi (rok prosinac 2002.). Stručni je nositelj izrade tog nacrta Ministarstvo poljoprivrede i šumarstva.


Kao posebne propise o sigurnosti proizvoda potrebno je još navesti Direktivu 89/109/EEZ o ujednačavanju prava država članica u pogledu materijala i proizvoda koji dolaze u dodir s prehrambenim proizvodima, Direktive 76/768/EEZ i 94/32/EZ o ujednačavanju prava država članica u pogledu kozmetičkih proizvoda, Direktivu 88/378/EEZ o ujednačavanju prava država članica u pogledu sigurnosti igračaka, Direktivu 87/357/EEZ o ujednačavanju prava država članica u pogledu proizvoda koji, zbog toga što izgledaju kao ono što nisu, ugrožavaju zdravlje i sigurnost potrošača, te Uredbu Europske komisije 1873/97 o podacima koji moraju postojati na etiketama prehrambenih proizvoda koji su proizvedeni od sastojaka genetski modificiranih organizama.



6.13.4.2 Institucionalni okvir


Institucionalni okvir za ovo područje u Republici Hrvatskoj čine Ministarstvo zdravlja, zdravstvene organizacije i Državni inspektorat. Državni inspektorat je tijelo državne uprave nadležno za kontrolu sigurnosti proizvoda na tržištu.
Nacrtom prijedloga Zakona o zaštiti potrošača predviđa se da udruge potrošača preko ovlaštenih laboratorija u zemlji i inozemstvu provode naknadna ispitivanja proizvoda stavljenih na tržište, te usporedne testove proizvoda. Predviđa se da udruge o svim primljenim prijavama, poduzetim postupcima i postignutim rješenjima izvješćuju Ministarstvo gospodarstva i Državni inspektorat.



6.13.4.3. Prioriteti


Nužno je odrediti mjere usklađivanja zakonodavstva putem Zakona o sigurnosti proizvoda te jačanje institucionalne infrastrukture i zadaće udruga potrošača u provedbi kontrole sigurnosti proizvoda na tržištu.



6.13.4.4. CARDS


Projektom CARDS 2002/04 Europska komisija pružit će tehničku podršku pri jačanju pravnog i institucionalnog okvira za razvoj i provedbu aktivne politike zaštite potrošača.



6.13.4.5. Financijske potrebe


Pri donošenju Zakona o hrani i izmjena Zakona o obveznim odnosima, potrebno je odrediti sredstava koja će biti potrebna za učinkovitu provedbu zakona.



6.13.5. Zaštita ekonomskih interesa potrošača


6.13.5.1. Pravni okvir


Pravni okvir za zaštitu ekonomskih interesa potrošača trenutačno čine prije navedeni propisi u točkama 6.13.1. i 6.13.2., međutim ti propisi ne slijede pravne standarde Europske unije, što će biti ispravljeno novim Zakonom o zaštiti potrošača i budućim propisima. Nacrtom prijedloga Zakona o zaštiti potrošača štite se prije svega gospodarski interesi potrošača, koji su slabija strana na tržištu. Nacrtom se u hrvatsko zakonodavstvo preuzimaju sljedeće direktive: Direktiva 98/6/EZ o zaštiti potrošača pri označavanju cijena proizvoda, Direktiva 85/577/EEZ o zaštiti potrošača pri sklapanju ugovora izvan poslovnih prostorija, Direktiva 97/7/EZ o zaštiti potrošača pri sklapanju ugovora na daljinu, Direktiva 93/13/EEZ o nepoštenim odredbama u potrošačkim ugovorima, Direktiva 87/102/EEZ, 90/88/EEZ i 98/7/EEZ o potrošačkim kreditima, Direktive 84/450/EEZ i 97/55 o zavaravajućem oglašavanju.


Na zahtjev stručnjaka Europske unije, u Nacrt prijedloga Zakona uključena je i Direktiva 94/47/EZ o zaštiti potrošača vezano uz određene elemente ugovora o prodaji prava na korištenje nekretnina na određeno vrijeme (timeshare).


Iz ovog područja potrebno je još preuzeti Direktivu 1999/44/EZ o određenim aspektima prodaje potrošačke robe i jamstvima, te Direktivu 90/314/EEZ o paket-putovanjima, paket-odmorima i paket-turama, koja će biti prenesena izmjenama Zakonom o obveznim odnosima.



6.13.5.2. Institucionalni okvir


U samome članku 74. SSP-a istaknuto je da će učinkovita pravna zaštita ovisiti o razvoju upravne infrastrukture radi osiguranja nadzora nad tržištem i provedbe zakona na tom području.

Tijela državne uprave nadležna za zaštitu interesa potrošača jesu Državni inspektorat i Ministarstvo gospodarstva. Nacrtom prijedloga Zakona o zaštiti potrošača važna se uloga daje udrugama za zaštitu potrošača.

Posebno treba istaknuti da Nacrt prijedloga Zakona u pojedinim člancima predviđa mogućnost podizanja popularne tužbe. Pravo da podignu tu tužbu imale bi osobe ili udruge koje imaju legitimni interes štititi prava potrošača.


Prioriteti, CARDS i financijske potrebe istovjetni su sa 6.13.4.





      Pravosuđe i unutarnji poslovi