POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 


Klikni za pregled priloga

NOVI PREGLED PROPISA

Ugovori

Banke

Biljno zdravstvo

Zdravstveno osiguranje

Državne potpore

Državni službenici

Elektronička isprava

Elektronička trgovina

Elektronički mediji

Financijsko osiguranje

Gradnja

Hrana

Informacijska sigurnost

Investicijski fondovi

Izmjera i katastar

Kazneni postupak

Kazneni zakon

Kemikalije

Kreditne unije

Kvaliteta zdravstvene zaštite

Lijekovi

Nasljeđivanje

Obavljanje djelatnosti

Obiteljski zakon

Obrazovanje odraslih

Obrt

Obvezni odnosi (ZOO)

Obvezno zdravstveno osiguranje

Opći upravni postupak

Oružje

Osiguranje

Osiguranje u prometu

Ovrha - Ovršni zakon

Parnični postupak

Primjeri ugovora

Porez na dobit

Porez na dohodak

Porez na kavu

Posredovanje u prometu nekretnina

Poticanje ulaganja

Predmeti opće uporabe

Prekršajni zakon

Prijevoz - linijski

Prijevoz opasnih tvari

Prostorno uređenje i gradnja

Rad - Zakon o radu

Računovodstvo

Revizija

Stranci

Sudovi

Šport

Šume

Tajnost podataka

Trgovačka društva

Udomiteljstvo

Udžbenici za školu

Ugostiteljska djelatnost

Umirovljenički fond

Usluge u turizmu

Veterinarstvo

Volonterstvo

Zabrane u zakonima

Zakon o leasingu

Zaštita bilja

Zakon o radu

Zaštita na radu

Zaštita okoliša

Zaštita potrošača

Zaštita prirode

Zaštita pučanstva

Zaštita životinja

Javna nabava

NOVI PREGLED PROPISA



SEARCH

PRETRAŽIVANJE
svih objavljenih tekstova


Pregled svih usluga za poduzetnike



IZRADA WEB STRANICA

Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...

Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.

Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...

Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...

>> Link na ponudu za izradu web stranica >>

Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.

Link - Kontakt informacije

Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!




Ažurirano: 7. 5. 2024.












POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga



Uredba o utvrđivanju naoružanja i vojne opreme za potrebe Oružanih snaga Republike Hrvatske i Ministarstva unutarnjih poslova

Pravilnik o utvrđivanju sukladnosti i kakvoće proizvoda naoružanja i vojne opreme

Pravilnik o općim i posebnim mjerama osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i remonta naoružanja i vojne opreme

Uredba o vrsti naoružanja i opreme policijskih službenika ministarstva unutarnjih poslova

Zakon o proizvodnji, remontu i prometu naoružanja i vojne opreme


 



VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 29. stavka 1. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 101/98, 15/2000 i 117/2001) i članka 4. Zakona o proizvodnji, remontu i prometu naoružanja i vojne opreme (»Narodne novine«, broj 33/2002), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 30. siječnja 2003. godine donijela

UREDBU
o utvrđivanju naoružanja i vojne opreme za potrebe Oružanih snaga Republike Hrvatske i Ministarstva unutarnjih poslova



Članak 1.

Ovom Uredbom utvrđuju se sredstva naoružanja i vojne opreme za potrebe Oružanih snaga Republike Hrvatske i Ministarstva unutarnjih poslova.

Članak 2.

Naoružanjem u smislu ove Uredbe smatra se:

1. oružje svih vrsta (hladno oružje, samokresi, puške, strojnice, puškostrojnice, ručni bacači, minobacači, topovi, haubice i dr.) bez obzira na vrstu, namjenu, kalibar i streljivo za to oružje, osim oružja i pripadajućeg streljiva koje pravne i fizičke osobe nabavljaju temeljem odobrenja nadležnog tijela, u skladu s odredbama Zakona o oružju;

2. rakete svih vrsta i uređaji za njihovo lansiranje i navođenje, osim za protugradnu obranu i vatromete;

3. sve vrste bombi, torpeda, mina i rasprskavajućih sredstava;

4. baruti, eksplozivi svih vrsta, upaljači i sredstva za paljenje, zapaljiva, dimna sredstva i sredstva za osvjetljavanje, osim lovačkog baruta i gospodarskog eksploziva;

5. sve vrste vozila, plovila i zrakoplova s ugrađenim naoružanjem iz točaka 1. do 4. stavka 1. ovoga članka.

Naoružanjem se smatraju i komponente namijenjene za proizvodnju i remont naoružanja (pripadajući kompleti pričuvnih dijelova, alata i opreme, pričuvni ili sastavni dijelovi, računalna oprema i programska potpora, strojevi, alati i uređaji za održavanje, ispitivanje i testiranje) specijalna ambalaža za čuvanje ili transport naoružanja te sredstava i naprave za školovanje i obuku za rad s naoružanjem iz stavka 1. ovoga članka.

Članak 3.

Vojnom opremom u smislu ove Uredbe smatraju se:

1. svi bojni sustavi veze, kriptozaštite, elektroničkog djelovanja, sredstva i sustavi za izviđanje ciljeva i terena te komunikacijska i računalna oprema i sredstva za potrebe obrane;

2. sve vrste naprava i uređaja za elektronsko ili radio izviđanje, odnosno naprave, oprema i uređaji za stacionarne ili mobilne telekomunikacijsko-informatičke sustave za potrebe obrane;

3. osobna i grupna zaštitna sredstva i oprema za provedbu vojnih i sigurnosnih zadaća;

4. roniteljska i padobranska oprema za potrebe Oružanih snaga Republike Hrvatske i Ministarstva unutarnjih poslova;

5. sustavi, uređaji i instrumenti za zračno, površinsko i podvodno izviđanje, motrenje i identifikaciju, analizu, interpretaciju i korelaciju, za orijentaciju i navigaciju, za upravljanje i vođenje, uključno s radarima, optoelektroničkim i IC uređajima, laserima i ciljničkim napravama i uređajima za mjerenje, izrađenim za vojne potrebe;

6. sredstva za protunuklearnu, protukemijsku i protubiološku zaštitu, sredstva za detekciju i identifikaciju bojnih otrova i drugih kemijskih agenasa, sredstva za detekciju i dozimetriju radioaktivnog zračenja, sredstva za detekciju i identifikaciju bioloških agenasa, sredstva za radiološko, kemijsko i biološko izviđanje, sredstva i tvari za dekontaminaciju za potrebe obrane;

7. viseći, montažni i lansirni mostovi, pontonski parkovi i plovni objekti, izvidnički i desantni čamci namijenjeni za vojne potrebe;

8. specijalna inženjerijska sredstva, sredstva za miniranje, razminiranje i maskiranje namijenjena za vojne potrebe i potrebe obrane;

9. teretna, specijalna i druga vozila izrađena za vojne i policijske potrebe, odnosno opremljena sa sredstvima za posebne svjetlosne i zvučne signale i drugom opremom koja služi za vojne potrebe i nije ih moguće koristiti za opće namjene;

10. tipizirana teretna, osobna i druga vozila, plovila i zrakoplovi prilagođeni na temelju posebnih zahtjeva za vojne potrebe transporta i za nadogradnju sredstvima i sustavima vojne namjene i vojne opreme;

11. pokretni električni uređaji i izvori napajanja električnom energijom namijenjeni za vojne potrebe;

12. sustavi za uzbunjivanje;

13. vježbovna i manevarska sredstva i pomagala koja se koriste u obuci i izobrazbi za vojne potrebe;

14. sredstva i sustavi za čuvanje osoba i sigurnosni nadzor i zaštitu za vojne objekte i objekte od posebne važnosti za sigurnost zemlje;

15. uređaji i oprema za fiziološku i medicinsku selekciju i trijažu pripadnika Oružanih snaga Republike Hrvatske;

16. računalni sustavi s opremom, mrežna oprema i pripadajući komunikacijski uređaji za vojne potrebe;

17. trenažeri, simulatori, registratori pogodaka, simulacije i simulacijski programi za vojne potrebe;

18. strojevi, alati, sirovine i repromaterijali za proizvodnju naoružanja, streljiva i minsko-eksplozivnih sredstava;

19. tehnički sustavi i sredstva za provođenje policijskih zadaća, a osobito posebnih izvida kaznenih djela;

20. tehnički sustavi i oprema za obavještajno i protuobavještajno djelovanje;

21. oprema, uređaji i sustavi za pregled osoba, prtljage i prostora

22. oprema, uređaji i sustavi za diverzantska, protudiverzantska i protuteroristička djelovanja;

23. oprema, uređaji i sustavi za razvoj i proizvodnju specijalne opreme.

Vojnom opremom smatraju se i istraživanja i studije važne za obranu i sigurnost države, koje imaju oznaku tajnosti.

Vojnom opremom smatraju se i komponente namijenjene proizvodnji i remontu vojne opreme (pripadajući kompleti pričuvnih dijelova, alata i opreme, pričuvni ili sastavni dijelovi, sustavna i aplikativna računalna programska potpora, pripadni alati za održavanje, ispitivanje i testiranje) te specijalna ambalaža za čuvanje ili transport sredstava i opreme iz stavka 1. ovoga članka.

Vojnom opremom se smatraju i sredstva određena materijalnim ustrojem Oružanih snaga Republike Hrvatske i Ministarstva unutarnjih poslova, izrađena po Hrvatskim vojnim normama, Tehničkim uvjetima ili po drugim normama koje utvrdi Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo, na prijedlog Ministarstvo obrane ili Ministarstva unutarnjih poslova, te koja nisu u slobodnoj prodaji na tržištu.

Članak 4.

Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 213-02/02-01/05
Urbroj: 5030109-03-1
Zagreb, 30. siječnja 2003.

Predsjednik
Ivica Račan, v. r.

 






MINISTARSTVO OBRANE
Na temelju članka 27. stavka 2. Zakona o proizvodnji, remontu i prometu naoružanja i vojne opreme (»Narodne novine«, broj 33/02.) donosim

PRAVILNIK
O UTVRĐIVANJU SUKLADNOSTI I KAKVOĆI PROIZVODA NAORUŽANJA I VOJNE OPREME



I. TEMELJNE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Pravilnikom propisuje se postupak izrade dokumentacije o kakvoći proizvoda naoružanja i vojne opreme (u daljnjem tekstu: NVO), sadržaj propisa o kakvoći proizvoda NVO-a, program ispitivanja i način utvrđivanja sukladnosti NVO-a s propisanim zahtjevima o kakvoći prije stavljanja NVO-a u uporabu u Oružane snage Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Oružane snage) bilo da se radi o razvoju, transferu tehnologije, proizvodnji, modernizaciji, modifikaciji, remontu ili uvozu.

Članak 2.

Pod pojmom naoružanja i vojne opreme za potrebe Oružanih snaga i Ministarstva unutarnjih poslova podrazumijeva se naoružanje i vojna oprema propisani u skladu s člankom 4. Zakona o proizvodnji, remontu i prometu naoružanja i vojne opreme.

Utvrđivanje sukladnosti s propisanim zahtjevima za NVO u smislu ovoga Pravilnika je potvrđivanje zadovoljenja zahtjeva postavljenih pred NVO.

Članak 3.

Postupci utvrđivanja (ocjenjivanja) sukladnosti ovise o tehničkoj složenosti proizvoda NVO-a i obuhvaćaju:

– utvrđivanje sukladnosti koje provodi proizvođač, uvoznik ili ovlaštena osoba,

– utvrđivanje sukladnosti uzorka (prototipa) proizvoda posredstvom ovlaštene osobe,

– utvrđivanje sukladnosti koje provodi ovlaštena osoba na temelju uzorka izuzetog metodom slučajnog uzorkovanja,

– ocjenjivanje sustava kakvoće proizvodnje kod pravnih osoba i nadzor pravilnog funkcioniranja sustava koji provodi ovlaštena osoba,

– ocjenjivanje sustava kakvoće proizvoda kod pravnih osoba i nadzor pravilnog funkcioniranja sustava koji provodi ovlaštena osoba,

– utvrđivanje sukladnosti proizvoda s potvrđenom vrstom proizvoda ili zahtjevima koje provodi proizvođač, uvoznik ili ovlaštena osoba na svakom pojedinom proizvodu ili statistički odabranom uzorku,

– druge postupke ocjenjivanja sukladnosti (ispitivanja u postrojbama itd.).

Članak 4.

Za kakvoću proizvedenog NVO-a i njegovu sukladnost s postavljenim zahtjevima odgovoran je proizvođač/dobavljač.

Članak 5.

Sukladnost iz članka 2. stavka 2. utvrđuje se na temelju dokumentacije o kakvoći proizvoda NVO-a, odnosno propisa o kakvoći (u daljnjem tekstu: PKP) ili na temelju programa ispitivanja (u daljnjem tekstu: PI).

Članak 6.

PKP-om se utvrđuju:

– tehnički podaci o sredstvima ili sustavima NVO-a

– sadržaj sredstava ili sustava NVO-a

– pripadajuća tehnička dokumentacija

– zahtjevi kakvoće sredstava ili sustava NVO-a

– metode ispitivanja i provjere propisanih značajki i kakvoće

– kriteriji za utvrđivanje i ocjenu kakvoće sredstava ili sustava NVO-a.

PKP-om se utvrđuju samo one značajke NVO-a koje nisu određene nekim drugim propisom o kakvoći ili normom na koju se, u tom slučaju, treba samo pozvati.

II. POSTUPAK IZRADE PROPISA O KAKVOĆI PROIZVODA NAORUŽANJA I VOJNE OPREME

Članak 7.

PKP se izrađuje u tri faze:

– I. faza – prednacrt PKP-a

– II. faza – nacrt PKP-a

– II. faza – konačni PKP.

Članak 8.

U I. fazi izrade PKP-a nastaje prednacrt PKP-a kao dio razvojnog projekta na planu određivanja ispitno-tehničke dokumentacije za provjeru sukladnosti razvijenog sredstva s postavljenim taktičko-tehničkim zahtjevima (u daljnjem tekstu: TTZ), a služi za prijam i ispitivanje prototipova sredstava NVO-a.

Članak 9.

U I. fazi nositelji razvoja NVO-a, nositelji izrade prototipova ili prototipskih dijelova NVO-a te nositelji tehničkog usvajanja proizvodnje i remonta NVO-a su proizvođači, znanstvene ustanove te remontni kapaciteti Oružanih snaga i Ministarstva unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu: pravni subjekti).

Pravni subjekti iz stavka 1. ovoga članka nakon završetka razvoja NVO-a podnose Ministarstvu obrane prijedlog prednacrta PKP-a za određeno sredstvo NVO-a.

Ministarstvo obrane u roku od 15 dana osniva stručno povjerenstvo čiji su članovi djelatnici ustrojstvenih cjelina Ministarstva obrane i ostalih ustrojstvenih cjelina strukovno zainteresiranih za NVO-a, a prema potrebi i djelatnici drugih tijela državne uprave.

Stručno povjerenstvo usuglašava prijedlog prednacrta PKP-a s pravnim subjektom iz stavka 1. ovoga članka te donosi ocjenu kakvoće po pitanju sukladnosti tehničkih zahtjeva iz PKP-a i TTZ-a za sredstvo NVO-a.

Prijedlog prednacrta PKP-a ovjerava Ministarstvo obrane na prijedlog stručnog povjerenstva.

Na konačni prijedlog prednacrta PKP-a suglasnost obvezatno daju nadležne ustrojstvene cjeline Ministarstva obrane (u daljnjem tekstu: taktički i tehnički nositelj za sredstvo NVO-a).

Članak 10.

U II. fazi izrađuje se nacrt PKP-a koji služi za prijam i ispitivanje sredstava NVO-a iz nulte serije (u daljnjem tekstu: »0« serija).

Članak 11.

U II. fazi pravni je subjekt dužan za izradu prijedloga nacrta PKP-a dobiti odobrenje za proizvodnju »0« serije.

Pravni subjekt podnosi Ministarstvu obrane prijedlog nacrta PKP-a za sredstvo NVO-a.

Stručno povjerenstvo odgovorno je za usuglašavanje prijedloga nacrta PKP-a s pravnim subjektom te ocjenu predloženog nacrta PKP-a po pitanju sukladnosti tehničkih zahtjeva PKP-a i TTZ-a za sredstvo NVO-a te prikladnosti i suvremenosti metoda za njihovo dokazivanje.

Na konačni prijedlog nacrta PKP-a suglasnost su obvezni dati taktički i tehnički nositelj za sredstvo NVO-a.

Prijedlog nacrta PKP-a ovjerava Ministarstvo obrane na prijedlog stručnog povjerenstva.

Članak 12.

U III. fazi izrađuje se konačni PKP koji služi za prijam i ispitivanje sredstava NVO-a iz serijske proizvodnje NVO-a.

Članak 13.

U III. fazi pravni je subjekt dužan za izradu prijedloga PPK-a dobiti odobrenje za serijsku proizvodnju.

Stručno povjerenstvo odgovorno je za usuglašavanje prijedloga PKP-a s pravnim subjektom, za ocjenu predloženog PKP-a po pitanju sukladnosti tehničkih zahtjeva PKP-a i TTZ-a za sredstvo NVO-a te prikladnosti i suvremenosti metoda za njihovo dokazivanje.

Na konačni prijedlog PKP-a suglasnost su obvezni dati taktički i tehnički nositelj za sredstvo NVO-a.

Na prijedlog stručnog povjerenstva za usuglašavanje PKP-a ministar obrane ili ovlašteni pomoćnik ministra obrane ovjerava PKP i donosi rješenje o njegovu usvajanju ili izmjeni.

Članak 14.

PKP se izrađuje na formatu A4.

Iznimno od stavka 1. ovoga članka, prilozi i crteži koji ne mogu stati na format A4 mogu se izraditi na formatu A3 uz uvjet da se mogu saviti i složiti na format A4.

Izgled i sastav naslovne stranice PKP-a nalazi se u prilogu ovoga Pravilnika i njegov je sastavni dio.

Članak 15.

Pri određivanju naziva PKP-a potrebno se pridržavati općeg načela da je prva ključna riječ imenica. Iza imenice dolaze atributi koji označuju vrstu, funkciju, oblik i slično.

Naziv temeljnog sredstva tehnički nositelj usklađuje sa srodnim nazivima iz operativne evidencije materijalnih sredstava na uporabi u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama.

Naziv PKP-a može se sastojati od jednog, dva ili tri dijela:

a) Ako se PKP ne raščlanjuje u više djelomičnih PKP-a, naziv PKP-a sastoji se od jednog dijela i piše se velikim slovima

(npr.: MINA 120 mm M94).

b) Ako se PKP odnosi na podsustav temeljnog sredstva, naziv PKP-a sastoji se od naziva sredstva i naziva podsustava, pri čemu se naziv podsustava piše velikim slovima

(npr.: MINA 120 mm M94

PUNJENJE TEMELJNO M93).

c) Ako se želi odrediti bliža pripadnost vrsti temeljnog sredstva ili pripadnost podsustavu, naziv PKP-a sastoji se od tri dijela

(npr.: MINA 120 mm M94

PUNJENJE TEMELJNO M93

KAPSULA INICIJALNA E-90).

Članak 16.

Oznaka PKP-a služi za identifikaciju, a sastoji se od tri dijela:

– skraćenice PKP-a

– rednog broja iz registra PKP-a koji vodi nadležna ustrojstvena cjelina

– godine izdanja

(npr.: PKP 0001/02).

III. SADRŽAJ PROPISA O KAKVOĆI PROIZVODA NAORUŽANJA I VOJNE OPREME

Članak 17.

PKP proizvoda NVO-a sastoji se od:

a) predmeta PKP-a

b) tehničkih podataka

c) sadržaja sredstva

d) pripadajuće tehničke dokumentacije

e) zahtjeva kakvoće

f) metoda ispitivanja i provjere kakvoće i

g) kriterija za utvrđivanje kakvoće.

Dijelovi PKP-a obvezatno se unose redom navedenim u stavku 1. ovoga članka.

Članak 18.

a) Predmet

Predmet sadrži sažeti opis namjene sredstva te naziv sredstva odnosno uređaja na koje se odnosi osnovno sredstvo (npr.: ovim PKP-om se propisuju zahtjevi kakvoće, metode i kriteriji za utvrđivanje kakvoće MINE 120 mm M94).

Članak 19.

b) Tehnički podatci

Tehnički podatci o sredstvu sadrže osnovne podatke koji identificiraju sredstvo, namjenu sredstva te tehničke značajke iz TTZ-a za koje se propisuju zahtjevi kakvoće i u skladu s kojima se provjeravaju sredstva NVO-a.

Članak 20.

c) Sadržaj sredstva

Sadržaj sredstva obuhvaća elemente od kojih se sastoji NVO počevši od osnovnog sredstva, pojedinačnih sklopova i podsklopova pa do pakiranja i popratne tehničke dokumentacije, s temeljnim podatcima za identifikaciju potrebnu pri zaprimanju sredstva.

Članak 21.

d) Pripadajuća tehnička dokumentacija

Pripadajuća tehnička dokumentacija sastoji se od tehničke dokumentacije na koju se poziva PKP i koja je sastavni dio tehničke dokumentacije PKP-a, a to je:

a) popis određene konstrukcijske i tehnološke dokumentacije specifičnih sklopova i dijelova, kada se PKP na nju poziva u pojedinim zahtjevima i kada je ona neophodan sastavni dio PKP-a,

b) popis pojedinačnih PKP-a za temeljno sredstvo na koje se poziva PKP,

c) popis normi potrebnih za bolje definiranje određenih značajki, odnosno onih na koje se poziva određeni PKP.

Članak 22.

e) Zahtjevi kakvoće

Pri navođenju zahtjeva kakvoće treba voditi računa o potpunom ispunjavanju TTZ-a ako se PKP odnosi na temeljno sredstvo, odnosno zahtjeve kakvoće podsustava temeljnog sredstva koji osiguravaju njegovu funkciju.

Zahtjevi kakvoće moraju se iskazati u mjerljivim veličinama koje se mogu provjeriti. Brojčane vrijednosti i odstupanja treba izražavati u zakonom propisanim mjernim jedinicama.

Zahtjevi moraju biti kratki, jasni i precizni. Uopćene zahtjeve i zahtjeve koji se ne mogu provjeriti ne treba unositi u PKP.

Zahtjevi u pogledu izrade, montaže, podešavanja, pakiranja, označivanja i skladištenja, kao i drugi tehnološki elementi propisuju se samo onda ako se bez njih ne mogu zadovoljiti određeni zahtjevi kakvoće. Takvi zahtjevi mogu se propisati samo u prednacrtu i nacrtu PKP-a.

Članak 23.

Zahtjevi kakvoće moraju sadržavati sljedeće značajke:

a) Dimenzije i mase:

Obuhvaćaju oblik, gabaritne mjere i masu. Izražavaju se u zakonskim mjernim jedinicama, fiksnim vrijednostima i tolerancijama.

b) Značajke funkcionalnosti i sigurnosti pri uporabi:

Propisuju se za sve predviđene uvjete eksploatacije prema važnosti i u ovisnosti o autonomnoj namjeni sredstva, odnosno uređaja. Zahtjevi se propisuju za sredstvo kao sustav, a zatim za njegove podsustave za koje ne postoji ili se ne izrađuje poseban PKP. Za funkcionalne značajke sustava za koje postoji PKP treba navesti naziv i oznaku PKP-a, odnosno norme za sklopove i pojedine glavne dijelove.

c) Mehaničke, električne, akustičke, optičke, optoelektronske i druge značajke:

– mehaničke (sile, ostale značajke),

– električne (vrste i mogućnosti napajanja, napon, frekvencijsko područje, osjetljivost, snaga, potrošnja itd.),

– akustične (razina dopuštene buke, ostale značajke),

– zahtjevi za elektromagnetsku kompatibilnost.

d) Izdržljivost na mehaničke utjecaje i utjecaje okoliša:

– klimatsku izdržljivost (utjecaj temperature, vlage, uvjeta skladištenja itd.),

– mehaničku izdržljivost (sile, udari, potresi, vibracije, itd.),

– utjecaj nuklearnih, kemijskih i bioloških sredstava,

– izdržljivost na elektromagnetske utjecaje,

– ostale utjecaje.

e) Elemente integralnog tehničkog osiguranja:

– unifikacija i tipizacija,

– uporaba standardnih materijala,

– pogodnost sredstva za rukovanje i održavanje,

– pouzdanost sredstva i njegovih podsustava,

– elementi osnovnog održavanja,

– dokumentacija za rukovanje i održavanje,

– alati, mjerna i druga oprema za rukovanje i održavanje,

– čuvanje, konzervacija, pakiranje, skladištenje i prijevoz.

Članak 24.

f) Metode ispitivanja i provjere kakvoće

Za svaku od utvrđenih osobina iz članka 23. ovoga Pravilnika mora se propisati metoda za provjeru danih osobina ili se pozvati na standardiziranu metodu utvrđenu postojećom normom. Metode se izlažu prema redoslijedu zahtjeva, sa svim prijeko potrebnim podatcima o mjernim sredstvima i shemama povezivanja. Dio metoda ispitivanja može se dati u prilogu PKP-a.

U prednacrtu PKP-a propisuje se ispitivanje i provjera svih zahtjeva kakvoće koji osiguravaju ispunjavanje TTZ-a.

U nacrtu PKP-a, osim propisa za provjeru zahtjeva kakvoće, propisuje se i provjera osposobljenosti proizvođača za prijelaz na serijsku proizvodnju.

Zahtijevane osobine kakvoće za sva sredstva NVO-a iz serijske proizvodnje provjeravaju se:

– ispitivanjem i provjerom serije u međufaznoj i završnoj kontroli,

– povremenim ispitivanjem,

– posebnim ispitivanjima specifičnih svojstava proizvoda.

U PKP-a se unose i odredbe o obvezi postojanja i priznavanja odgovarajućih potvrda o sukladnosti i izvješća (zapisnika) o ispitivanju dijelova i sklopova u skladu s odgovarajućom normom.

Potrebno je također propisati plan i postupak uzimanja uzoraka u skladu s odgovarajućim normama uzorkovanja.

Članak 25.

g) Kriteriji za utvrđivanje kakvoće

Pri navođenju kriterija za utvrđivanje kakvoće potrebno je za svaku definiranu značajku propisati prihvatljivu razinu kakvoće. Pri propisivanju prihvatljive razine kakvoće potrebno je prethodno klasificirati i definirati nedostatke i neispravne jedinice proizvoda.

IV. PROGRAM ISPITIVANJA

Članak 26.

PI-om se provjerava sukladnost sredstava NVO-a iz uvoza, sredstava pojedinačne proizvodnje, jednostavnih proizvoda iz manjih serija za koje ne postoji odgovarajući PKP te eksploatacijske značajke sredstava NVO-a.

Članak 27.

PI-om se utvrđuje cilj ispitivanja, tehnički podatci i opis sredstva NVO-a, tehnički uvjeti, mjesto i vrijeme ispitivanja te popis tehničke dokumentacije prijeko potrebne za provođenje ispitivanja. PI-om se posebno naglašavaju zahtjevi kakvoće za sredstvo i metode za provjeru usuglašenosti sredstva s postavljenim zahtjevima. PI se izrađuje na temelju definiranih TTZ i/ili ugovornih obveza za sredstvo NVO-a.

Članak 28.

Prijedlog PI-a dobavljač/proizvođač dostavlja nositelju ugovora.

Stručno povjerenstvo odgovorno za zaprimanje sredstva NVO-a daje ocjenu kakvoće predloženog PI-a po pitanju sukladnosti tehničkih zahtjeva iz programa ispitivanja i TTZ-a za sredstvo NVO-a, usuglašava prijedlog PI-a s dobavljačem/proizvođačem, te utvrđuje sukladnost s propisanim zahtjevima za sredstvo NVO-a.

Za konačni prijedlog PI-a suglasnost su obvezni dati taktički i tehnički nositelj. Prijedlog PI-a ovjerava nositelj ugovora na prijedlog stručnog povjerenstva.

V. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 29.

Prije isporuke NVO-a proizvođač/dobavljač dužan je Ministarstvu obrane dostaviti pismenu IZJAVU O SUKLADNOSTI proizvoda NVO-a s utvrđenim zahtjevima odnosno normama u skladu s člankom 32. Zakona o normizaciji (»Narodne novine« broj. 55/96.).

Članak 30.

Tijekom procesa proizvodnje i remonta, a zbog utvrđivanja sukladnosti s propisanim zahtjevima za NVO-a, ministar obrane ovlašten je proizvođačima uputiti i osobe koje nisu na službi u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama.

Proizvođači NVO-a obvezni su osigurati osobama iz stavka 1. ovoga članka uvjete za utvrđivanje sukladnosti s propisanim zahtjevima za NVO.

Članak 31.

Stručno povjerenstvo ima pravo zahtijevati ponavljanje postupka potvrđivanja. Ako se utvrdi da rezultati ponovljenog postupka ne odgovaraju postavljenim zahtjevima, troškove ponovljenog postupka i sve posljedice koje iz toga proizađu snosi proizvođač.

Članak 32.

U slučaju da ocjena sukladnosti ne zadovoljava, odnosno da se iz objektivnih razloga ne mogu u potpunosti ispuniti svi TTZ, ispitivani NVO može biti zaprimljen u Oružanim snagama pod uvjetom da nije ugrožena njegova funkcionalnost i sigurnost pri uporabi, prijevozu, rukovanju i čuvanju. Odluku o tome donosi ministar obrane na prijedlog stručnog povjerenstva u kojem moraju biti predstavnici taktičkog i tehničkog nositelja. Stručno povjerenstvo utvrđuje i uvjete konačnog ispunjavanja postavljenih TTZ-a.

Članak 33.

Ministarstvo obrane dužno je proizvođaču omogućiti pristup poligonima i vježbalištima u skladu s odlukom ministra obrane o davanju na korištenje vojnih poligona i vježbališta za korisnike izvan Ministarstva obrane i Oružanih snaga.

Članak 34.

U provedbi odredaba ovoga Pravilnika obvezno je provođenje mjera zaštite i osiguranja u skladu s Pravilnikom o općim i posebnim mjerama osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i remonta NVO-a.

Članak 35.

Utvrđivanje sukladnosti s propisanim zahtjevima za NVO mogu obavljati i pravne osobe koje je ovlastio (akreditirao) Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo.

Članak 36.

Izuzeće od odredaba ovoga Pravilnika moguće je samo na temelju pisane odluke ministra obrane. Tehnički nositelj koji traži izuzeće dužan je zahtjev za izuzećem pisano obrazložiti i dokumentirati.

Članak 37.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog (8) dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 023-03/03-04/1
Urbroj: 512-01-03-7
Zagreb, 12. veljače 2003.

Ministrica
Željka Antunović, v. r.

 







MINISTARSTVO OBRANE
Na temelju članka 23. stavka 2. Zakona o proizvodnji, remontu i prometu naoružanja i vojne opreme (»Narodne novine«, broj 33/02.) donosim

PRAVILNIK
O OPĆIM I POSEBNIM MJERAMA OSIGURANJA I ZAŠTITE PROIZVODNJE, PROMETA I REMONTA NAORUŽANJA I VOJNE OPREME


I.

TEMELJNE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Pravilnikom propisuju se opće i posebne mjere osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i remonta naoružanja i vojne opreme (u daljnjem tekstu: NVO) te nadzor nad provedbom mjera osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i remonta NVO-a.

Članak 2.

Općim i posebnim mjerama osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i remonta NVO-a u smislu ovoga Pravilnika smatra se cjelovit sustav mjera kojima se sprječava uništenje ili oštećenje proizvodnih i remontnih kapaciteta, te objekata za smještaj i čuvanje NVO-a, odnosno nestanak ili otkrivanje tajnih podataka iz područja proizvodnje, prometa i remonta NVO-a.

Članak 3.

Opće i posebne mjere osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i remonta NVO-a obvezni su organizirati i provoditi proizvođači NVO-a, znanstvenoistraživačke institucije, Oružane snage Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Oružane snage) i Ministarstvo unutarnjih poslova u svojim remontnim kapacitetima, Agencija za poslove uvoza/izvoza NVO-a te ostali sudionici u prometu NVO-a kojima je osnovna djelatnost pružanje usluga u području proizvodnje, prometa, prijevoza, smještaja i čuvanja NVO-a (u daljnjem tekstu: pravne osobe).

II.

OPĆE MJERE OSIGURANJA I ZAŠTITE PROIZVODNJE, PROMETA I REMONTA NVO-a

Članak 4.

Opće mjere osiguranja i zaštite su:

1. utvrđivanje vrste i stupnja tajnosti podataka u području proizvodnje, prometa i remonta NVO-a,

2. izrada prosudbe ugroženosti i plana osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i remonta NVO-a u skladu s Uredbom Vlade RH o kriterijima za odabir, mjerama za zaštitu te načinu označavanja vojnih i drugih objekata posebno važnih za obranu,

3. dovođenje u funkciju sustava fizičke i tehničke zaštite na temelju sigurnosne prosudbe i obveza utvrđenih zakonskim propisima iz područja sigurnosti na temelju cjelovita plana osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i remonta NVO-a koji sadrži:

– mjere fizičkog osiguranja i zaštite koje obuhvaćaju organiziranje i djelovanje službi ili jedinica za osiguranje i zaštitu; izgradnju zaštitnih ograda, zidova, prepreka, rešetaka, prilaznih putova i putova za evakuaciju; ugradnju sigurnosnih vrata, kasa, ormara; kontrolu ulaza i izlaza osoba, prometnih sredstava i prtljage

– mjere tehničke zaštite koje podrazumijevaju sukladnost mikrolokacije objekata u kojima se obavlja djelatnost iz ovoga Pravilnika s odredbama Pravilnika o zaštitnim i sigurnosnim zonama, osobito instaliranje i funkcioniranje elektronskih sustava za nadzor, protupožarnu, klimatsku i drugu zaštitu proizvodnih i remontnih kapaciteta i prostorija za smještaj i čuvanje NVO-a i tajnih podataka te kontrolu osoba, prtljage i predmeta,

4. provođenje organizacijskih mjera koje obuhvaćaju propisivanje dokumenata i provedbu nadzora nad osiguranjem i zaštitom tajnosti dokumenata, nadzor nad ponašanjem djelatnika u proizvodnji, prometu i remontu NVO-a u skladu s unutarnjim ustrojstvom organizacijske jedinice te nadzor nad provedbom općih mjera i postupaka osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i remonta NVO-a.

Članak 5.

U provedbi općih mjera fizičkog osiguranja i zaštite kapaciteta za proizvodnju i remont NVO-a, objekata za smještaj i čuvanje NVO-a te objekata u kojima se pruža usluga u području proizvodnje, remonta i čuvanja NVO-a odnosno u kojima su smještena prometna sredstva za prijevoz NVO-a, službe ili jedinice za osiguranje i zaštitu postupaju u skladu s propisima kojima se uređuje način rada djelatnika fizičkog osiguranja i zaštite.

Članak 6.

Pravne osobe obvezne su u skladu s propisima izraditi planove tehničkog, protupožarnog i fizičkog osiguranja objekata i prostorija u kojima se proizvodi, obavlja remont i čuva NVO te druge planove za provedbu mjera osiguranja i zaštite podataka, zaštite na radu i zaštite okoliša te upute za njihovu provedbu.

Članak 7.

NVO koji predstavlja opasnu tvar prevozi se preko teritorija Republike Hrvatske u skladu s odredbama Zakona o prijevozu opasnih tvari i drugim propisima.

Odobrenje za prijevoz NVO-a iz stavka 1. ovoga članka izdaje nadležno tijelo uz suglasnost Ministarstva obrane koje prije davanja suglasnosti pribavlja suglasnost Vojne sigurnosne agencije.

Članak 8.

Pravna osoba odgovorna je za osiguranje i zaštitu NVO-a dok ga ne preda kupcu odnosno krajnjem korisniku.

III.

POSEBNE MJERE OSIGURANJA I ZAŠTITE PROIZVODNJE, PROMETA I REMONTA NVO-a

Članak 9.

Posebne mjere osiguranja i zaštite u smislu ovoga Pravilnika su:

1. sigurnosna provjera zaposlenika,

2. protuobavještajna zaštita,

3. sustav elektronske zaštite koji osim osnovnih funkcija obvezno omogućava audio-vizualni nadzor, nadzor i djelovanje radi sprječavanja ugroze sigurnosne ili zaštićene zone, postavljanje znakova i signalizacije zabrana i ograničenja, elektronsko maskiranje i zaštita od otjecanja podataka,

4. neprekidna nazočnost jedinica ili službi osiguranja i fizičke zaštite.

Članak 10.

Osim mjera iz članka 9. ovoga Pravilnika, pravne osobe obvezne su poduzimati kao posebnu mjeru i odgovarajuće postupke zaštite tajnosti dokumenata o NVO-u, podataka o sredstvima NVO-a, određenim radnim mjestima, dužnostima i poslovima posebno važnim za Oružane snage, ratnih planova proizvodnje i drugih dokumenata označenih vrstom i stupnjem tajnosti u skladu s propisima o tajnosti podataka iz područja obrane te propisima o zaštiti osoba i imovine.

Članak 11.

Službe ili jedinice osiguranja i zaštite zadržat će neovlaštenu osobu koju zateknu pri snimanju ili motrenju odnosno osobu koja pokuša nasilno ući ili je ušla u objekt za proizvodnju, promet i remont NVO-a i o tome obavijestiti nadležnu policijsku postaju.

Ako neovlaštenu osobu zateknu u vojnom objektu, osobe zadužene za fizičko osiguranje objekta postupaju u skladu sa zakonima iz područja obrane te o tome obavještavaju Vojnu policiju.

Članak 12.

Pravne osobe u čijoj su nadležnosti objekti za proizvodnju, promet i remont NVO-a obvezne su u prosudbi ugroženosti i planu osiguranja predvidjeti, planirati i propisati posebne mjere osiguranja, zaštite i zbrinjavanja u slučaju rata ili neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske ili drugih izvanrednih okolnosti (elementarne nepogode i slično) u suradnji s Ministarstvom gospodarstva, a na temelju mišljenja ministra obrane.

Glede osiguranja i zaštite objekata za proizvodnju, promet i remont NVO-a nositelji obrambenih priprema u miru postupaju prema odredbama Zakona o obrani.

Članak 13.

Osim općih i posebnih mjera osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i remonta NVO-a, pravne osobe obvezne su se pridržavati i propisanih mjera zaštite okoliša, propisa o zaštiti na radu, mjera osiguranja i zaštite prostorija za čuvanje i odlaganje oružja, prostorija s opremom, alatom, spremnika uz obveznu primjenu uzemljenja, prikladnog osvjetljenja, prometnih prolaza za osoblje i opremljenost odgovarajućim protupožarnim sustavima klase: A (krute tvari), B (tekućine), C (električni vodovi).

IV.

NADZOR NAD PROVEDBOM MJERA OSIGURANJA I ZAŠTITE PROIZVODNJE, PROMETA I REMONTA NVO-a

Članak 14.

Nadležne ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i Ministarstva unutarnjih poslova obavljaju nadzor nad provedbom mjera i postupaka osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i remonta NVO-a u pravnim osobama u skladu s odredbama zakona kojim je propisana zaštita osoba i imovine, zakonima kojima se uređuje način postupanja s eksplozivnim i ostalim opasnim tvarima, zaštita na radu i zaštita okoliša te zakona koji propisuje zaštitu tajnosti podataka.

Članak 15.

Nadležne ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i Ministarstva unutarnjih poslova pružaju pravnim osobama stručnu pomoć u pripremi i donošenju naputaka, pri utvrđivanju potrebnih mjera osiguranja i zaštite, utvrđivanju vrste i stupnja tajnosti dokumenata, podataka o sredstvima NVO-a, objektima posebno važnim za obranu te određenim radnim mjestima, dužnostima i poslovima posebno važnim za Oružane snage i Ministarstvo unutarnjih poslova na način kako je to utvrđeno zakonima.

Članak 16.

Pravne osobe odgovorne su za organizaciju i provedbu mjera osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i remonta NVO-a.

Ako nadležne ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i Ministarstva unutarnjih poslova prilikom nadzora utvrde da se pravne osobe ne pridržavaju općih i posebnih mjera osiguranja i zaštite propisanih ovim Pravilnikom, postupit će u skladu s odredbom članka 28. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, broj 75/93., 92/96., 48/99., 15/00., 127/00. i 59/01.).

Ministar obrane i ministar unutarnjih poslova propisat će način provedbe nadzora u objektima za proizvodnju, promet i remont NVO-a.

V.

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 17.

Odredaba ovoga Pravilnika obvezne su se pridržavati i pravne osobe koje po bilo kojoj osnovi drže ili čuvaju NVO u svojim objektima ili ga prevoze.

Članak 18.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 023-03/02-02/2
Urbroj: 512-01-02-13
Zagreb, 31. prosinca 2002.

Ministrica
Željka Antunović, v. r.


 







VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 129. stavka 1. podstavka 3. Zakona o policiji (»Narodne novine«, broj 129/2000), Vlada Republike Hrvatske je, na sjednici održanoj 9. svibnja 2002. godine, donijela

UREDBU
O VRSTI NAORUŽANJA I OPREME POLICIJSKIH SLUŽBENIKA MINISTARSTVA UNUTARNJIH POSLOVA




Članak 1.

Ovom Uredbom propisuju se vrste naoružanja i opreme policijskih službenika Ministarstva unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu: Ministarstva).

Članak 2.

Naoružanjem u smislu ove Uredbe smatra se osnovno i posebno naoružanje s pripadajućim streljivom.

Opremom u smislu ove Uredbe smatra se osnovna i posebna oprema koju koriste policijski službenici radi obavljanja policijskih poslova.

Članak 3.

Osnovno naoružanje policijskih službenika Ministarstva je kratko vatreno oružje – poluautomatski pištolj kalibra 9 mm para, kapaciteta spremnika s najmanje 12 naboja.

Policijski službenici koji poslove obavljaju u građanskom odjelu mogu nositi poluautomatski pištolj manjih dimenzija kalibra najmanje 9 mm para ili revolver kalibra najmanje .38 special.

Članak 4.

Posebno naoružanje policijskih službenika je kratko i dugo vatreno oružje (repetirajuće, poluautomatsko i automatsko) kalibra do 20 mm, plinsko oružje, oružje za signalizaciju, kemijska sredstva, eksplozivna sredstva, te oružje za ispaljivanje kemijskih sredstava, gumenih streljiva i drugih vrsta streljiva.

Članak 5.

Osnovna oprema policijskih službenika Ministarstva u smislu ove Uredbe je:

– palica,

– sredstva za vezivanje,

– raspršivač s dozvoljenim neškodljivim tvarima.

Članak 6.

Posebna oprema policijskih službenika Ministarstva je:

– interventna palica,

– štit,

– zaštitni prsluk,

– zaštitna maska,

– kaciga,

– interventne rukavice,

– štitnici za pojedine dijelove tijela,

– uređaj za prisilno zaustavljanje motornog vozila,

– ograde za prisilno zaustavljanje ili usmjeravanje osoba.

Članak 7.

Posebnim naoružanjem i posebnom opremom policijskih službenika zadužuju se ustrojstvene jedinice Ministarstva.

Posebno naoružanje i posebna oprema izdaje se policijskim službenicima po nalogu nadležnog rukovoditelja.

Članak 8.

Ministarstvo vodi evidencije o zaduženom osnovnom naoružanju i opremi policijskih službenika te evidencije zaduženja ustrojstvenih jedinica posebnim naoružanjem i opremom prema odredbama propisa o materijalno-financijskom poslovanju.

Članak 9.

Naoružanje i streljivo koje se nalazi u uporabi u Ministarstvu, a nije sukladno odredbama članaka 3. i 4 ove Uredbe, zamijenit će se propisanim naoružanjem i streljivom u roku kojega odredi ministar unutarnjih poslova.

Članak 10.

Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 210-01/02-01/02
Urbroj: 5030109-02-1
Zagreb, 9. svibnja 2002.

Predsjednik
Ivica Račan, v. r.

 







HRVATSKI SABOR
Na temelju članka 88. Ustava Republike Hrvatske, donosim
ODLUKU O
PROGLAŠENJU ZAKONA O PROIZVODNJI, REMONTU I PROMETU NAORUŽANJA I VOJNE OPREME
Proglašavam Zakon o proizvodnji, remontu i prometu naoružanja i vojne opreme, koji je donio Hrvatski sabor na sjednici 19. ožujka 2002.

Broj: 01-081-02-1299/2    Zagreb, 25. ožujka 2002.
Predsjednik Republike Hrvatske
Stipe Mesić, v. r.


ZAKON O PROIZVODNJI, REMONTU I PROMETU
NAORUŽANJA I VOJNE OPREME



Glava I.

TEMELJNE ODREDBE

Članak 1.

Ovim se Zakonom uređuju: planiranje, razvoj proizvodnje i remonta naoružanja i vojne opreme; kriteriji za određivanje i uporabu kapaciteta za proizvodnju i remont naoružanja i vojne opreme; promet naoružanja i vojne opreme; osiguranje i zaštita proizvodnje i prometa naoružanja vojne opreme; utvrđivanje sukladnosti s propisanim zahtjevima za naoružanje i vojnu opremu; proizvodnja i remont naoružanja i vojne opreme u ratu i u slučaju neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske te priznanje patenata za izume koji su od interesa za poslove obrane.

Članak 2.

Ako ovim Zakonom nije drukčije određeno, pojedini izrazi upotrijebljeni u ovom Zakonu imaju sljedeća značenja:

1. »Naoružanje i vojna oprema« su oružana, ubojna i tehnička sredstva te sredstva i sustavi namijenjeni za opremanje, uporabu, rukovanje, čuvanje, skladištenje, održavanje i nadzor oružanih, ubojnih i tehničkih sredstava (u daljnjem tekstu: NVO).

2. »Proizvodnja NVO« je djelatnost koja obuhvaća dizajniranje novih sredstava i sustava NVO-a, razvoj prototipova, projektiranje - konstruiranje, maloserijsku i serijsku proizvodnju NVO-a, razvoj novih tehnologija u mirnodopskim uvjetima te pripremu za proizvodnju NVO u ratu i u slučaju neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske.

3. »Remont NVO« su radovi koji se provode na sredstvima NVO-a radi održavanja i postizanja tehničke i funkcionalne ispravnosti sredstava NVO-a.

4. »Hladni pogon« je novčana naknada koju Vlada Republike Hrvatske isplaćuje proizvođaču NVO-a za održavanje spremnosti kapaciteta za proizvodnju NVO-a, u vrijeme kada isti nisu u funkciji, a od posebne su važnosti za obranu Republike Hrvatske.

5. »Usluge« su sve djelatnosti (stručne, obrtničke i druge) koje se u procesu proizvodnje, remonta i prometa NVO-a pružaju u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi.

6. »Kapaciteti za proizvodnju i remont NVO« su objekti i proizvodni potencijali posebno važni za obranu Republike Hrvatske na koje se primjenjuju posebna pravila postupanja i raspolaganja u miru, ratu i u slučaju neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske.

7. »Objekti i proizvodni potencijali posebno važni za obranu« su objekti znanstvenoistraživačkih institucija koje su uključene u razvoj NVO-a, građevine u kojima se obavlja proizvodnja, održavanje, smještaj i čuvanje NVO-a, prateća infrastruktura, proizvodna postrojenja i druga sredstva koja su u sklopu tehnološkog procesa proizvodnje NVO-a.

8. »Osiguranje i zaštita proizvodnje i prometa NVO« je cjelovit sustav sigurnosno – zaštitnih mjera, normi i sredstava kojim se onemogućava uništenje ili oštećenje kapaciteta, ugrožavanje sigurnosti ljudi i imovine ili otuđenje proizvodnje NVO-a, otkrivanje tajnih podataka o proizvodnji i prometu NVO-a te uvjetuje primjenu posebnih mjera zaštite na radu pri rukovanju opasnim tvarima

9. »Offset program« je program kojim se definiraju obveze stranog dobavljača NVO-a kao kompenzacija za ugovor o nabavi NVO-a za potrebe Ministarstva obrane

10. »Pričuva materijalnih sredstava« su strojevi, alati, sirovine, repromaterijal, sklopovi i podsklopovi potrebni za organiziranje proizvodnje i remonta NVO-a u ratu i u slučaju neposredne ugroženosti, neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske.

Članak 3.

Agencija Vlade Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Agencija) obavlja poslove nadzora proizvodnje za potrebe izvoza, uvoz i izvoz NVO-a te vodi jedinstvenu bazu podataka o uvezenom i izvezenom NVO-u.

Uz poslove navedene u stavku 1. ovoga članka, Agencija obavlja za potrebe Oružanih snaga Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Oružane snage) i Ministarstva unutarnjih poslova poslove prodaje neperspektivnog NVO-a.

Agenciju posebnim propisom osniva Vlada Republike Hrvatske.

Članak 4.

Vlada Republike Hrvatske će posebnim propisom propisati što se podrazumijeva naoružanjem, a što vojnom opremom za potrebe Oružanih snaga i Ministarstva unutarnjih poslova.

Glava II.

PLANIRANJE PROIZVODNJE I REMONTA
NAORUŽANJA I VOJNE OPREME

Članak 5.

Proizvodnja NVO-a za potrebe Oružanih snaga temelji se na Dugoročnom planu razvoja Oružanih snaga koji donosi Hrvatski sabor na prijedlog Vlade Republike Hrvatske.

Proizvodnja NVO-a za potrebe izvoza obavlja se na temelju ugovora proizvođača iz članka 6. stavka 1. ovoga Zakona i kupca, uz prethodnu suglasnost Agencije iz članka 3. ovoga Zakona.

Iznimno od odredbe stavka 2. ovoga članka, za potrebe izvoza NVO-a, ugovor s proizvođačem može sklopiti i Agencija.

Članak 6.

NVO mogu proizvoditi:

– pravne osobe (u daljnjem tekstu: proizvođači) koje su registrirane za proizvodnju posebne namjene i nalaze se na popisu odobrenih proizvođača NVO-a koji donosi Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Ministarstva obrane,

– obrtnici (u daljnjem tekstu: proizvođači) koji proizvode NVO i nalaze se na popisu odobrenih proizvođača NVO-a koji donosi Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Ministarstva obrane.

Proizvođači proizvode NVO za potrebe Ministarstva obrane na temelju ugovora koji sklapaju s Ministarstvom obrane u skladu s usvojenim Dugoročnim planom razvoja Oružanih snaga, a za potrebe Ministarstva unutarnjih poslova na temelju ugovora koji sklapaju s ovim Ministarstvom.

Vlada Republike Hrvatske odredit će posebnim propisom uvjete i kriterije koje moraju ispunjavati proizvođači.

Članak 7.

Tvrtka ili naziv proizvođača, odnosno podružnice proizvođača ne može sadržavati oznaku djelatnosti koja se odnosi na proizvodnju posebne namjene.

Proizvođači moraju imati sjedište na području Republike Hrvatske.

Članak 8.

Nositelji razvoja NVO-a, nositelji izrade prototipova ili prototipskih dijelova NVO-a te tehnološkog usvajanja proizvodnje i remonta NVO-a su proizvođači, znanstvenoistraživačke institucije te remontni kapaciteti Oružanih snaga i Ministarstva unutarnjih poslova.

Ministar obrane, uz suglasnost ministra za unutarnje poslove, propisat će posebne uvjete za obavljanje poslova razvoja NVO-a koje moraju ispunjavati proizvođači i znanstvenoistraživačke institucije iz stavka 1. ovoga članka.

Članak 9.

Remont NVO-a mogu obavljati proizvođači, pravne osobe registrirane za obavljanje remonta NVO-a na temelju suglasnosti Ministarstva obrane te Oružane snage i Ministarstvo unutarnjih poslova u svojim remontnim kapacitetima.

Glava III.

KRITERIJI ZA ODREĐIVANJE I UPORABU
KAPACITETA ZA PROIZVODNJU I REMONT NAORUŽANJA I VOJNE OPREME

Članak 10.

Izgradnja, rekonstrukcija ili modernizacija te uporaba kapaciteta za proizvodnju i remont NVO-a obavlja se u skladu s odredbama ovoga Zakona i drugih zakona iz područja obrane, prostornog uređenja, zaštite okoliša, gradnje te Zakona o eksplozivnim tvarima za gospodarsku uporabu.

Članak 11.

Kapaciteti za proizvodnju i remont NVO-a proizvođača iz članka 6. stavka 1. ovoga Zakona mogu se staviti u pravni promet (otuđenje, opterećenje, ovrha i sl.) te se nad pravnim subjektom može pokrenuti stečaj samo uz suglasnost Ministarstva obrane.

Članak 12.

Za vrijeme u kojem kapaciteti za proizvodnju i remont NVO-a posebno važni za obranu Republike Hrvatske nisu u funkciji, proizvođači koji su registrirani za proizvodnju i remont NVO mogu ostvarivati pravo na novčanu naknadu za hladni pogon. Specificirani zahtjev za novčanu naknadu proizvođači upućuju Ministarstvu obrane najkasnije do 1. rujna tekuće godine za sljedeću proračunsku godinu.

Proizvođači koji su registrirani za proizvodnju NVO mogu ostvariti novčanu naknadu za troškove proizvodnje ako im se uskrati dozvola za izvoz predmeta NVO-a za komercijalne svrhe u skladu s člankom 17. ovoga Zakona.

Sredstva za hladni pogon iz stavka 1. ovoga članka mogu se ostvariti samo za kapacitete za proizvodnju i remont koji su posebno važni za obranu Republike Hrvatske.

Vlada Republike Hrvatske posebnim propisom određuje osnovne kriterije koje proizvođači moraju ispunjavati kako bi ostvarili pravo na novčanu naknadu iz stavka 1. i 2. ovoga članka.

Na temelju zahtjeva iz stavka 1. i 2. ovoga članka, Ministarstvo obrane u suradnji s Ministarstvom unutarnjih poslova i Ministarstvom gospodarstva, određuje opravdanost svakoga pojedinačnog zahtjeva te opravdane zahtjeve upućuje Vladi Republike Hrvatske.

Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Ministarstva obrane donosi odluku o visini i broju novčanih naknada u skladu s osiguranim sredstvima u državnom proračunu Republike Hrvatske.

Odredbe ovoga članka primjenjuju se i na znanstvenoistraživačke institucije važne za razvoj NVO-a.

Članak 13.

Evidenciju objekata i proizvodnih potencijala posebno važnih za obranu vodi Ministarstvo obrane.

Evidencija iz stavka 1. ovoga članka predstavlja vojnu tajnu i čuva se u skladu s propisima koji uređuju tajne podatke obrane te posebne i opće postupke za njihovo čuvanje.

Članak 14.

Inozemnim pravnim osobama sa sjedištem izvan Republike Hrvatske može se odobriti ulaganje kapitala i ostvarivanje gospodarskih interesa u području proizvodnje NVO-a.

Ulaganje kapitala obavlja se na temelju investicijskih programa koje odobrava Ministarstvo gospodarstva, uz prethodno pribavljeno mišljenje Ministarstva obrane, odnosno Ministarstva unutarnjih poslova.

Evidenciju inozemnih ulagača vodi Ministarstvo gospodarstva.

Glava IV.

PROMET NAORUŽANJA I VOJNE OPREME

Članak 15.

Promet NVO-a su poslovi trgovine i pružanje usluga u svezi s NVO-om.

Poslovi trgovine odnose se na nabavu, prodaju, na nabavu radi prodaje.

Poslovi pružanja usluga odnose se na prijevoz, smještaj, održavanje i čuvanje NVO-a.

Članak 16.

Promet NVO-a u zemlji mogu obavljati proizvođači u skladu s propisima o trgovini.

Proizvođači minsko-eksplozivnih sredstava obavljaju promet ovim sredstvima u skladu s odredbama ovoga Zakona i drugih zakona u skladu s međunarodnim normama i konvencijama.

Proizvođači su obvezni voditi evidenciju o stavljanju u promet NVO-a te prilikom svakog stavljanja u promet NVO-a izvode iz evidencije dostavljati Ministarstvu obrane i Ministarstvu unutarnjih poslova.

Članak 17.

Poslove uvoza i izvoza NVO-a za potrebe Oružanih snaga i Ministarstva unutarnjih poslova obavlja Agencija.

Poslove uvoza i izvoza NVO-a za komercijalne svrhe uz Agenciju obavljaju i pravne osobe registrirane za uvoz i izvoz NVO-a.

Dozvole za uvoz predmeta NVO-a namijenjene za potrebe Oružanih snaga i Ministarstva unutarnjih poslova izdaje Ministarstvo obrane, odnosno Ministarstvo unutarnjih poslova.

Dozvole za uvoz i izvoz predmeta NVO-a za komercijalne svrhe izdaje Ministarstvo gospodarstva uz prethodnu suglasnost Povjerenstva koje čine predstavnici Ministarstva obrane, Ministarstva unutarnjih poslova, Ministarstva vanjskih poslova i Ministarstva gospodarstva.

Ministarstvo obrane, Ministarstvo unutarnjih poslova i Ministarstvo gospodarstva, poradi vođenja jedinstvene baze podataka, pisano izvješćuju Agenciju o dozvolama izdanim za uvoz i izvoz NVO-a.

Članak 18.

NVO se razvrstava na oblike uvoza i izvoza u režimu dozvola u skladu sa Zakonom o trgovini.

Razvrstavanje NVO-a na oblike uvoza i izvoza provodi Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Ministarstva obrane i Ministarstva gospodarstva i uz mišljenje Hrvatske gospodarske komore.

Članak 19.

NVO se može staviti u promet samo ako je utvrđena sukladnost sa zahtjevima za NVO u skladu s odredbama ovoga Zakona i drugih zakona i međunarodnih ugovora.

Članak 20.

Prijevoz NVO-a preko teritorija Republike Hrvatske može se obavljati preko međunarodnih graničnih prijelaza, osim ako međudržavnim ugovorom nije drukčije određeno.

Odobrenje za prijevoz NVO-a preko teritorija Republike Hrvatske izdaje Ministarstvo unutarnjih poslova uz suglasnost Ministarstva obrane.

Na prijevoz NVO-a na odgovarajući se način primjenjuju propisi o prijevozu oružja.

Članak 21.

Ugovor o nabavi NVO-a za potrebe Ministarstvo obrane i Ministarstvo unutarnjih poslova u pravilu se zaključuje sa domaćim proizvođačem.

Vlada Republike Hrvatske će posebnom uredbom odrediti uvjete, mjerila, način i postupak pod kojim će se ugovor zaključiti s domaćim proizvođačem.

Ugovor o nabavi NVO-a s inozemnim dobavljačem, ovisno o vrijednosti NVO-a koja se nabavlja, može se sklopiti kao »offset program«.

Ministar obrane i ministar gospodarstva donijet će naputak o načinu i uvjetima primjene »offset programa« pri sklapanju ugovora za nabavu NVO-a sa inozemnim dobavljačem.

Glava V.

OSIGURANJE I ZAŠTITA PROIZVODNJE I PROMETA NAORUŽANJA I VOJNE OPREME

Članak 22.

Osiguranje, zaštita i razvoj proizvodnje, prometa i remonta NVO-a provodi se u skladu s ovim Zakonom, Zakonom o obrani, Zakonom o zaštiti tajnosti podataka obrane, Zakonom o eksplozivnim tvarima za gospodarsku uporabu i drugim propisima koji uređuju zaštitu na radu, zaštitu okoliša i zaštitu pri rukovanju opasnim tvarima.

Članak 23.

Mjere osiguranja i zaštite iz članka 22. ovoga Zakona obvezni su provoditi proizvođači, znanstvenoistraživačke institucije, Oružane snage i Ministarstvo unutarnjih poslova u svojim remontnim kapacitetima te ostali sudionici u prometu NVO-a.

Opće i posebne mjere koje čine cjelovit sustav osiguranja i zaštite iz stavka 1. ovoga članka propisat će ministar obrane.

Nadzor nad primjenom mjera osiguranja i zaštite koje provode subjekti iz stavka 1. ovoga članka, obavljaju nadležne službe Ministarstva obrane i Ministarstva unutarnjih poslova.

Članak 24.

Pod tajnim podacima obrane na području proizvodnje i prometa NVO-a razumijevaju se:

1. podaci o planovima proizvodnje NVO-a i njihovu ostvarenju,

2. podaci o programima istraživanja i razvoja NVO-a,

3. podaci o kapacitetima za proizvodnju NVO-a,

4. podaci o tehnološkom postupku proizvodnje NVO-a i konstrukcijskoj dokumentaciji,

5. podaci o uvozu i izvozu NVO-a,

6. podaci o znanstveno-tehničkoj i drugoj suradnji s inozemnim partnerom,

7. podaci o formiranju, obnavljanju, korištenju i prostornom razmještanju ratnih materijalnih pričuva za potrebe proizvodnje i remonta.

Članak 25.

Proizvođači su obvezni organizirati osiguranje kapaciteta od pristupa neovlaštenih osoba odgovarajućom fizičko-tehničkom zaštitom u skladu sa Zakonom o zaštiti osoba i imovine.

Glava VI.

UTVRĐIVANJE SUKLADNOSTI S PROPISANIM ZAHTJEVIMA ZA NAORUŽANJE I VOJNU OPREMU

Članak 26.

Utvrđivanje sukladnosti s propisanim zahtjevima za NVO, u procesu proizvodnje i remonta, a prije stavljanja NVO-a u promet, provodit će Ministarstvo obrane, Ministarstvo unutarnjih poslova i pravne osobe ovlaštene (akreditirane) od Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo.

Tijekom procesa proizvodnje i remonta zbog utvrđivanja sukladnosti s propisanim zahtjevima za NVO, ministar obrane ovlašten je proizvođačima uputiti i osobe koje nisu na službi u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama.

Proizvođači NVO obvezni su osigurati osobama iz stavka 1. i 2. ovoga članka uvjete za utvrđivanje sukladnosti s propisanim zahtjevima za NVO.

Članak 27.

Utvrđivanje sukladnosti s propisanim zahtjevima za NVO obavlja se na temelju propisa o kakvoći proizvoda kojim se utvrđuju:

1. tehnički podaci o sredstvima ili sustavima NVO-a,

2. sadržaj sredstava ili sustava NVO-a,

3. pripadajuća tehnička dokumentacija,

4. zahtjevi kakvoće sredstava ili sustava NVO-a,

5. metode ispitivanja i provjere propisanih značajki kakvoće,

6. kriteriji za utvrđivanje i ocjenu kakvoće sredstava ili sustava NVO-a.

Pravilnik o utvrđivanju sukladnosti i kakvoći proizvoda za NVO donijet će ministar obrane. Pravilnik o utvrđivanju sukladnosti i kakvoći proizvoda za NVO za potrebe Ministarstva unutarnjih poslova donijet će ministar unutarnjih poslova.

Glava VII.

PROIZVODNJA I REMONT NAORUŽANJA I VOJNE OPREME U RATU I U SLUČAJU NEPOSREDNE UGROŽENOSTI NEOVISNOSTI I JEDINSTVENOSTI REPUBLIKE HRVATSKE

Članak 28.

Proizvodnjom i remontom NVO-a u ratu i u slučaju neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske, osim proizvođača, mogu se baviti i druge pravne osobe koje odredi Ministarstvo obrane na prijedlog Ministarstva gospodarstva.

Pravne osobe iz stavka 1. ovoga članka mogu promijeniti djelatnost isključivo uz suglasnost Ministarstva obrane.

Članak 29.

Za potrebe proizvodnje i remonta NVO-a u ratu i u slučaju neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske osiguravaju se u skladu sa zakonom potrebite pričuve materijalnih sredstava.

Sredstva za financiranje pričuve materijalnih sredstava za potrebe proizvodnje i remonta NVO-a u ratu i u slučaju neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske osiguravaju se u državnom proračunu Republike Hrvatske.

Članak 30.

Ovlašćuje se Vlada Republike Hrvatske da na prijedlog Ministarstva obrane donese propise kojima se regulira formiranje, obnavljanje, korištenje i prostorno razmještanje pričuve materijalnih sredstava za potrebe proizvodnje i remonta iz članka 29. ovoga Zakona.

Nadzor nad upravljanjem pričuvom materijalnih sredstava za potrebe proizvodnje i remonta iz članka 29. ovoga Zakona obavlja Ministarstvo obrane i Ministarstvo gospodarstva.

Članak 31.

Ako zbog ratnih uvjeta ili uvjeta nastalih zbog neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske proizvođači ne mogu raspolagati sredstvima za proizvodnju, sirovinama i reprodukcijskim tvarima ili drugim sredstvima za rad, Ministarstvo obrane uz suglasnost Ministarstva gospodarstva može u skladu s planovima razvoja i uporabe Oružanih snaga donijeti odluku da se ta sredstva stave na raspolaganje i premjeste u drugu pravnu osobu koja proizvodi NVO prema odredbama ovoga Zakona.

Odredba stavka 1. ovoga članka odnosi se i na druge pravne osobe čija se sredstva za proizvodnju, sirovine, reprodukcijske tvari i druga sredstva za rad mogu rabiti za proizvodnju NVO-a.

Članak 32.

Promet NVO-a u ratu i u slučaju neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske, osim proizvođača i Agencije, obavlja i Ministarstvo obrane.

Glava VIII.

PATENTI

Članak 33.

Prijave za priznanje patenata za izume koji su od interesa za poslove obrane podnose se Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo (u daljnjem tekstu: Zavod) u skladu s propisima o patentima.

Ako podnositelj prijave patenta u prijavi naznači ili ako Zavod u postupku ispitivanja prijave patenata utvrdi da se radi o izumu od mogućeg interesa za poslove obrane, o tom će u pisanom obliku odmah, a svakako prije objave prijave patenta u »Narodnim novinama«, izvijestiti Ministarstvo obrane i dostaviti presliku sadržaja podnesene prijave patenta.

Izumi iz stavka 2. ovoga članka smatraju se povjerljivima dok se ne utvrdi da ne postoji interes za poslove obrane. Prijava patenata za takve izume ne objavljuje se u službenom glasilu Zavoda i za njih Zavod osigurava tretman povjerljivog predmeta, u skladu sa svojim internim propisima.

Ministarstvo obrane će najkasnije u roku od 90 dana od prijama obavijesti Zavoda pisanim putem izvijestiti Zavod o tome je li predmetni povjerljivi izum od interesa za poslove obrane.

Ako Ministarstvo obrane dostavi obavijest Zavodu da se radi o povjerljivom izumu, Zavod donosi zaključak o ustupanju predmeta Ministarstvu obrane.

Ako u roku iz stavka 4. ovoga članka Ministarstvo obrane ne izvijesti Zavod o postojanju interesa za predmetnu prijavu patenta, smatrat će se da izum nije od interesa za poslove obrane.

Članak 34.

Ministarstvo obrane provodi upravni postupak za priznanje patenta za povjerljivi izum.

Protiv rješenja donesenih u upravnom postupku iz stavka 1. ovoga članka, žalba nije dopuštena.

Ako Ministarstvo obrane u postupku ispitivanja uvjeta za priznanje patenta za ustupljenu prijavu patenta za povjerljivi izum utvrdi da izum nije od interesa za poslove obrane, o tome će izvijestiti podnositelja prijave patenta i Zavod te Zavodu ustupiti predmet na daljnji postupak.

Članak 35.

Ako Ministarstvo obrane nakon priznanja patenta za povjerljivi izum utvrdi da je izum prestao biti od interesa za poslove obrane o tome će izvijestiti nositelja patenta i Zavod kojem će dostaviti cijeli predmet koji se odnosi na taj patent.

Na pisani zahtjev nositelja patenta u roku od 90 dana od primitka obavijesti iz stavka 1. ovoga članka Zavod će započeti odgovarajući postupak za priznanje patenta u skladu s propisima o patentima, uzimajući u obzir i rezultate provedenog postupka od strane Ministarstva obrane.

Ako budu ispunjeni svi uvjeti propisani Zakonom o patentima, Zavod će predmetni patent upisati u Registar patenata.

Članak 36.

Ministarstvo obrane ima isključivo pravo koristiti se povjerljivim izumom i raspolagati njime.

Za povjerljive izume zaštićene patentom izumitelju pripada jednokratna naknada bez obzira na to koristi li se izum za potrebe poslova obrane i u kojem opsegu.

Visinu naknade iz stavka 2. ovoga članka sporazumno utvrđuju podnositelj prijave i Ministarstvo obrane. U slučaju da se ne postigne sporazum, podnositelj prijave patenta može tražiti od nadležnog suda da utvrdi visinu naknade.

Članak 37.

Povjerljivi izum se ne objavljuje.

Zaštitu povjerljivog izuma u inozemstvu domaće pravne i fizičke osobe mogu tražiti samo uz odobrenje Ministarstva obrane.

Članak 38.

Vlada Republike Hrvatske propisat će kriterije za određivanje izuma koji se smatraju povjerljivima i način zaštite patenata za takve izume na prijedlog Ministarstva obrane.

Glava IX.

KAZNENE ODREDBE

Članak 39.

Novčanom kaznom od 20.000,00 do 100.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba ako protivno odredbama ovoga Zakona:

1. stavi u naziv oznaku djelatnosti posebne namjene (članak 7. stavak 1.),

2. ako suprotno odredbama ovoga Zakona gradi objekte za proizvodnju, održavanje, smještaj i čuvanje NVO-a (članak 10.),

3. stavi u pravni promet kapacitete za proizvodnju i remont NVO-a bez suglasnosti Ministarstva obrane (članak 11.),

4. uveze ili izveze NVO protivno odredbama ovoga Zakona (članak 17.),

5. ne provodi mjere osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i remonta NVO-a (članak 23. stavak 2.),

6. učini dostupnim neovlaštenim osobama tajne podatke obrane na području proizvodnje i prometa NVO-a (članak 24.),

7. ako promijeni djelatnost bez suglasnosti Ministarstva obrane (članak 28. stavak 2.),

8. objavi povjerljivi izum suprotno odredbama ovoga Zakona (članak 37. stavak 1.).

U slučaju da se ponovi prekršaj iz stavka 1. ovoga članka, pravnoj osobi može se, uz novčanu kaznu, izreći i zaštitna mjera privremene zabrane obavljanja djelatnosti proizvodnje NVO-a u trajanju do jedne godine.

Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom od 5.000,00 do 50.000,00 kuna.

PRIJELAZNE I ZAKLJUČNE ODREDBE

Članak 40.

Vlada Republike Hrvatske u roku od 6 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Zakona donijet će propise o:

– uvjetima i kriterijima koje moraju ispunjavati proizvođači NVO-a (čanak 6. stavak 3.),

– osnivanju Agencije Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova nadzora proizvodnje za potrebe izvoza, i izvoz NVO-a (članak 3. stavak 2.),

– kriterijima za određivanje izuma povjerljivima i načinu priznavanja patenata za takve izume (članak 38.).

Članak 41.

Ovlašćuju se ministar obrane i ministar gospodarstva da u roku od 6 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Zakona donesu naputak za primjenu »offset programa« prilikom sklapanja ugovora o nabavi NVO-a s inozemnim dobavljačem.

Ovlašćuje se ministar obrane da u roku od 6 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Zakona donese pravilnike o:

– posebnim uvjetima za obavljanje poslova razvoja NVO-a (članak 8. stavak 2.),

– općim i posebnim mjerama osiguranja i zaštite proizvodnje, prometa i remonta NVO-a (članak 23. stavak 2.),

– utvrđivanju sukladnosti i kakvoći proizvoda NVO-a (članak 27.stavak 2.).

Članak 42.

Odredbe ovoga Zakona koje se primjenjuju na proizvođače NVO-a primjenjuju se pod jednakim uvjetima i na pravne osobe koje se bave remontom NVO-a.

Članak 43.

Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaju vrijediti: Zakon o proizvodnji naoružanja i vojne opreme (»Narodne novine«, br. 52/91.), Uredba o proizvodnji naoružanja i vojne opreme te o gospodarskim i drugim odnosima u proizvodnji i prometu naoružanja i vojne opreme u slučaju ratnog stanja ili neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 55/91.), Uredba o obvezi ispitivanja naoružanja, streljiva i opreme (»Narodne novine«, br. 56/92.) i Odluka o proizvodima koji spadaju u sredstva naoružanja i opremu za Hrvatsku vojsku, policiju, Glavni stožer Saniteta Republike Hrvatske i organe za izvršenje krivičnih i prekršajnih sankcija (»Narodne novine«, br. 6/93.) te odredbe članka 104. - 110. Zakona o industrijskom vlasništvu (»Narodne novine«, br 53/91., 19/92. i 26/93.).

Članak 44.

Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 213-02/02-01/02

Zagreb, 19. ožujka 2002.

HRVATSKI SABOR

Predsjednik Hrvatskog sabora
Zlatko Tomčić, v. r.