POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 


Klikni za pregled priloga

NOVI PREGLED PROPISA

Ugovori

Banke

Biljno zdravstvo

Zdravstveno osiguranje

Državne potpore

Državni službenici

Elektronička isprava

Elektronička trgovina

Elektronički mediji

Financijsko osiguranje

Gradnja

Hrana

Informacijska sigurnost

Investicijski fondovi

Izmjera i katastar

Kazneni postupak

Kazneni zakon

Kemikalije

Kreditne unije

Kvaliteta zdravstvene zaštite

Lijekovi

Nasljeđivanje

Obavljanje djelatnosti

Obiteljski zakon

Obrazovanje odraslih

Obrt

Obvezni odnosi (ZOO)

Obvezno zdravstveno osiguranje

Opći upravni postupak

Oružje

Osiguranje

Osiguranje u prometu

Ovrha - Ovršni zakon

Parnični postupak

Primjeri ugovora

Porez na dobit

Porez na dohodak

Porez na kavu

Posredovanje u prometu nekretnina

Poticanje ulaganja

Predmeti opće uporabe

Prekršajni zakon

Prijevoz - linijski

Prijevoz opasnih tvari

Prostorno uređenje i gradnja

Rad - Zakon o radu

Računovodstvo

Revizija

Stranci

Sudovi

Šport

Šume

Tajnost podataka

Trgovačka društva

Udomiteljstvo

Udžbenici za školu

Ugostiteljska djelatnost

Umirovljenički fond

Usluge u turizmu

Veterinarstvo

Volonterstvo

Zabrane u zakonima

Zakon o leasingu

Zaštita bilja

Zakon o radu

Zaštita na radu

Zaštita okoliša

Zaštita potrošača

Zaštita prirode

Zaštita pučanstva

Zaštita životinja

Javna nabava

NOVI PREGLED PROPISA



SEARCH

PRETRAŽIVANJE
svih objavljenih tekstova


Pregled svih usluga za poduzetnike



IZRADA WEB STRANICA

Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...

Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.

Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...

Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...

>> Link na ponudu za izradu web stranica >>

Kontakt:
Poslovni Forum d.o.o.

Link - Kontakt informacije

Napomena: Ne dajemo besplatne pravne savjete!




Ažurirano: 7. 5. 2024.












POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga



STATUT GRADA BELOG MANASTIRA

(pročišćeni tekst)



I OPĆE ODREDBE


Članak 1.

Statutom grada Belog Manastira (u daljnjem tekstu: Statut) utvrđuje se pravo odlučivanja o potrebama i interesima građana grada Belog Manastira, samoupravni djelokrug, unutarnje uređenje i djelokrug organa i tijela grada Belog Manastira, te javnih službi, neposredno sudjelovanje građana u gradskim poslovima, mjesna samouprava, sastav i rad javnih službi, imovina i financiranje Grada, oblici suradnje i oblici povezivanja s jedinicama lokalne samouprave i uprave u zemlji i inozemstvu, te druga pitanja važna za utvrđivanje prava, obveza i odgovornosti Grada.



Članak 2.

Grad Beli Manastir je jedinica lokalne samouprave u sastavu Osječko-Baranjske županije i Republike Hrvatske u kojoj građani neposredno ili preko izabranih tijela, na temelju Ustava Republike Hrvatske, zakona i ovog Statuta odlučuju o svojim potrebama i interesima.



Članak 3.

Naziv Grada je: GRAD BELI MANASTIR.

Sjedište grada Belog Manastira je u Belom Manastiru, Kralja Tomislava 53.

Grad Beli Manastir ima svojstvo pravne osobe.



Članak 4.

Područje grada Belog Manastira obuhvaća naselja: Beli Manastir, Branjin Vrh, Šećerana i Šumarina.

Granice grada Belog Manastira utvrdit će se posebnom Odlukom.



Članak 5.

Grad Beli Manastir ima svoj grb, zastavu i pečat.

Sadržaj grba Grada Belog Manastira utvrdit će se posebnom Odlukom.

Zastava Grada Belog Manastira uredit će se posebnom odlukom.

Pečat je okruglog oblika promjera 38 mm, u sredini je grb Republike Hrvatske, a okolo tekst “REPUBLIKA HRVATSKA, OSJEČKO-BARANJSKA ŽUPANIJA GRAD BELI MANASTIR”.




Članak 6.

Dan grada Belog Manastira je 11. studenog, na dan Svetog Martina.



Članak 7.

Svi građani Grada uživaju ista prava.



Članak 8.

Pripadnici etničkih nacionalnih zajednica ili manjina mogu isticati svoje nacionalne zastave i simbole prilikom blagdana Republike Hrvatske, Županije, Grada, praznika ili manifestacija svojih etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina uvijek uz zastavu Republike Hrvatske.



Članak 9.

Pripadnicima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina osigurat će se sloboda izražavanja narodne pripadnosti, sloboda služenja svojim jezikom i pismom u okviru kulturne autonomije, zaštita ravnopravnog sudjelovanja u javnim poslovima u skladu s Ustavom, zakonom, ovim Statutom, općim i pojedinačnim aktima tijela grada Belog Manastira.



Članak 10.

Pojedine osobe zaslužne za Grad mogu biti proglašene počasnim građaninom.

Uvjeti i način proglašenja počasnim građaninom utvrdit će se posebnom odlukom.

Proglašenje počasnim građaninom znak je počasti i ne daje nikakva posebna prava.

Odluku iz stava 1. ovog člana donosi Gradsko vijeće.



Članak 11.

Radi odavanja javnog priznanja za posebna dostignuća i doprinos od posebnog značenja za razvoj i ugled Grada, a posebno za uspjehe u unapređivanju gospodarstva, znanosti, kulture, socijalne zaštite i unapređenja životne okoline, te drugih javnih djelatnosti i podsticanja aktivnosti koje su u tom pravcu usmjerene, grad Beli Manastir dodjeljuje svoja priznanja.

Vrste javnih priznanja, uvjeti za njihovo dodjeljivanje, njihov izgled i oblik, kriterij i postupak njihove dodjele, tijela koja provode postupak i vrše dodjelu priznanja, utvrđuju se posebnom odlukom.



Članak 12.

Radi unapređenja privrednog, socijalnog i kulturnog razvitka grad Beli Manastir ostvaruje suradnju sa općinama i gradovima s područja Osječko-Baranjske županije i s područjima drugih županija Republike hrvatske, te s lokalnim jedinicama u inozemstvu.

Suradnja iz stava 1. ovog člana i odnosi koji iz te suradnje proistječu, uređuju se posebnim sporazumom između grada Belog Manastira i jedinice lokalne samouprave.



Članak 13.

U cilju razvitka i jačanja lokalne samouprave i uprave na načelima i u granicama državnog uređenja i poštivajući kulturno povijesno nasljeđe i tradiciju, Grad promiče gradski, društveni i gospodarski razvitak i boljitak lokalne zajednice.

Članak 14.

Grad unapređuje društveno-ekonomski razvitak koji će omogućiti ocjenu lokalnih osobitosti i poštivanje prirodnih i prostornih resursa, te poboljšava uvjete života i privređivanja, podstiče profeisonalno uzdizanje pojedinaca i modernizaciju proizvodnog sustava i usluga.



Članak 15.

Grad Beli Manastir u postupku pripremanja i donošenja odluka i drugih općih akata na razini Županije, zakona i drugih propisa na razini Republike Hrvatske, a koje ga se neposredno tiču, daje inicijative, mišljenja i prijedloge nadležnom tijelu .

Inicijative, mišljenja i prijedloge iz prethodnog stava u ime Grada mogu podnositi Gradsko vijeće, Poglavarstvo i gradonačelnik neposredno nadležnom tijelu i posredno putem vijećnika i zastupnika.



II SAMOUPRAVNI DJELOKRUG GRADA



Članak 16.

U cilju razvitka i jačanja svoje lokalne, upravne, političke i financijske samostalnosti, na načelima i u granicama državnog uređenja i poštivajući kulturno-povijesno nasljeđe i tradiciju, grad Beli Manastir podstiče društveni i gospodarski razvitak i napredak lokalne zajednice.

Grad Beli Manastir samostalan je u odlučivanju u poslovima iz svog samoupravnog djelokruga u skladu sa Ustavom Republike Hrvatske zakonom i ovim Statutom i podliježe samo nadzoru zakonitosti koje obavlja Vlada Republike Hrvatske.

Grad u okviru samoupravnog djelokruga:

- osigurava uvjete za razvitak gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od značaja za područje Grada,

- osigurava uvjete za uređenje prostora i urbanističko planiranje, te zaštitu okoline,

- vodi brigu o uređenju naselja, kvaliteti stanovanja, komunalnih objekata, obavljanju komunalnih i drugih uslužnih djelatosti, te gradske infrastrukture,

- osigurava lokalne potrebe stanovnika u oblasti brige od djeci, obrazovanju i odgoju, javnom zdravlju, zdravstvenoj zaštiti životinja i zaštiti bilja, socijalnoj zaštiti, kulturi, tehničkoj kulturi, fizičkoj kulturi i športu,

- osigurava uvjete primarne zdravstvene zaštite,

- osigurava uvjete za zaštitu potrošača, zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša, te protupožarnu i civilnu zaštitu,

- upravlja gradskom imovinom,

- osniva javne ustanove i druge pravne osobe radi ostvarivanja određenih gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih socijalnih interesa i potreba stanovništva,

- obavlja i sve druge poslove koji su u neposrednoj vezi s interesom gradske zajednice za njezin gospodarski, kulturni i socijalni napredak, koji nisu u nadležnosti drugih tijela,

- uređuje i druga pitanja u skladu sa zakonom.

Odlukom Gradskog vijeća mogu se pojedini poslovi iz stavka 1. ovog člana prenijeti na Županiju, odnosno mjesnu samoupravu.



Članak 17.

Grad u okviru poslova, prava i obveza koje ostvaruje i osigurava u samoupravnom djelokrugu kao jedinica lokalne samouprave:

- osigurava uvjete za utvrđivanje politike gospodarenja prostorom (zemljišta) i brine se o unapređivanju okoline,

- upravlja komunalnom imovinom, stambenim i poslovnim objektima, objektima kulture, odgoja i obrazovanja, športa, zdravstva, tehničke kulture, te ostalom imovinom u vlasništvu grada,

- obavlja poslove u svezi s podsticanjem poduzetničkih aktivnosti i korištenju prostornih kapaciteta u vlasništvu Grada,

- osigurava sredstva za zadovoljavanje javnih potreba stanovnika u oblasti predškolskog odgoja,

- podstiče primjenu djelotvornih mjera radi zaštite životnog standarda i zbrinjavanju socijalno ugroženih osoba te obavlja poslove socijalne zaštite u skladu sa zakonom,

- obavlja poslove u kulturnom i umjetničkom predstavljanju Grada,

- osigurava sredstva za zadovoljavanje potreba u kulturi,

- koordinira izradu i bira programe u športu, tehničkoj kulturi i utvrđuje uvjete za provođenje programa javnih potreba u športu i tehničkoj kulturi,

- obavlja razrez i naplatu prihoda koji pripadaju Gradu, izradu i izvršenje gradskog proračuna.

- obavlja inspekcijske poslove utvrđene zakonom.

Grad postupa i odlučuje i u drugim poslovima od interesa za Grad i građane pored onih određenih ovim Statutom, ako to nije zakonom izričito zabranjeno.

Državna uprava obavlja samo one poslove koji su joj stavljeni u nadležnost.

Poslovi iz stavka 1. ovog članka detaljnije se utvrđuju u okviru djelokruga predstavničkih tijela Grada, ovim Statutom i odlukama Gradskog vijeća i Poglavarstva.

Grad može povjeriti mjesnoj samoupravi obavljanje određenih poslova iz svog samoupravnog djelokruga.

Odluku o načinu, uvjetima, kriterijima, visini sredstava, nadzoru i kontroli izvršenja povjerenih poslova, donosi Gradsko vijeće ili Poglavarstvo Grada, sukladno ovlaštenjima određenih zakonom ili općim aktima Gradskog vijeća.





1. Gospodarski razvitak



Članak 18.

U okviru svog djelokruga Grad odlučuje o razvitku i osigurava uvjete za razvoj gospodarskih djelatnosti, te u tu svrhu može osnivati javne ustanove, tvrtke i druge pravne osobe u skladu sa Zakonom.

Gradsko vijeće u okviru svojih nadležnosti, imenuje i razrješava članove upravnih vijeća odnosno odbora i javnih ustanova, tvrtki i drugih pravnih osoba iz stavka 1. ovoga članka, kao i njihove poslovodne organe, ako posebnom odukom nije drugačije propisano.



2. Društveni razvitak



Članak 19.

Grad podstiče sudjelovanje građana u radu svojih ustanova i posebno ocjenjuje slobodne i dragovoljne forme udruživanja i participacije u strukturi i radu gradskih ureda i službi.

U okviru propisanih uvjeta Grad financijski i na drugi dopušteni način, sudjeluje u aktivnostima udruženja građana i društvenih organizacija.

O načinu suradnje iz stava 2. ovog članka i o oblicima svog sudjelovanja u toj suradnji, odlučuje Gradsko vijeće, svojom posebnom odlukom, u skladu s programom rada udruženja građana i društvenih organizacija.



Članak 20.

Od posebnog društvenog interesa su rad i aktivnosti ustanova koje obavljaju djelatnost brige o djeci, odgoj i obrazovanje, znanosti i kulture, športa, fizičke i tehničke kulture, zdravstva i zdravstvene skrbi, socijalne skrbi i invalidske skrbi, te rad i aktivnosti drugih djelatnosti koje se obavljaju radi zadovoljavanja općih interesa pučanstva Grada.



3. Razvitak kulturnog identititeta Grada



Članak 21.

Grad podstiče i financijski podupire, prema svojim mogućnostima, aktivnosti kulturnih društava i društava fizičke i tehničke kulture.

Članak 22.

U skladu sa zakonom, Grad može osnivati javne ustanove u vlasništvu Grada u kojima će se izvoditi kazališna i druga djelatnost, te osnivati muzejske organizacije, gradske knjižnice i druge kulturne ustanove i organizacije.



Članak 23.

Grad osniva i odlučuje o upravljanju, korištenju i održavanju športskih objekata u vlasništvu Grada, te objekata namijenjenih slobodnim aktivnostima u skladu s potrebama građana.

Grad, u skladu sa svojim mogućnostima, osigurava financijska sredstva za rad športskih organizacija i društava.



4. Zaštita okoline, povijesnog i graditeljskog nasljeđa



Članak 24.

Očuvanje prirodne baštine, te povijesnog, kulturnog i graditeljskog nasljeđa od posebnog je društvenog značenja.



Članak 25.

Grad pored globalne zaštite okoline, vodi i posebnu brigu o svrsishodnom iskorištavanju i zaštiti kulturnog nasljeđa i prirodne okoline i u tom smislu utvrđuje i provodi politiku uređenja prostora i prostornog planiranja primjereno objektima koje treba čuvati i sanirati, te tako osigurava harmoničan društveni i gospodarski razvitak, zdrav život, te rad i razvoj sadašnjih i budućih naraštaja.

U smislu ostvarivanja politike iz stava 1. ovog člana Grad osigurava djelotvorniju zaštitu poebno vrijednih i zaštićenih objekata prirode, koji su proglašeni značajnim pejzažnim predjelima ili zaštićenim objektima.



Članak 26.

U okviru svoga djelokruga, Grad posebno čuva i održava zaštićenu graditeljsku urbanu i ruralnu strukturu i arhitekturu unutar prostora definiranog granicama zaštite u skladu s posebnim odlukama, te ističe izuzetnosti tipa Grada s bogatom povijesnom tradicijom i ulogom važnog centra društvenih, privrednih i kulturnih događaja, što je i odredilo njegovu specifičnu vrijednost.



Članak 27.

Građanima grada Belog Manastira osigurava se pravo na pristup informacijama o stanju okoline i prirodnih resursa, pravo da budu konzultirani i da sudjeluju u odlučivanju o aktivnostima koje će imati značajan utjecaj na okolinu, U tu svrhu mogu se osnivati posebna vijeća i odbori građana.



5. Ostvarivanje lokalnih potreba građana



Članak 28.

Grad u okviru svog djelokruga vodi brigu o potrebama i interesima građana iz oblasti zdravlja (ambulante, domovi zdravlja i dr.), te iz oblasti socijalne zaštite, kvalitete stanovanja, zapošljavanja i drugim potrebama.

U okviru svojih nadležnosti i djelokruga, Grad osigurava zadovoljavanje lokalnih potreba građana iz oblasti komunalnih djelatnosti, i u tu svrhu:

- može osnovati javne ustanove i druge organizacije i službe,

- donosi osnove plana Grada iz ove oblasti,

- određuje način pribavljanja sredstava potrebnih za obavljanje komunalnih usluga,

- odlučuje o izgradnji komunalnih objekata i uređaja potrebnih za obavljanje komunalnih djelatnosti,

- obavlja nadzor nad radom komunalnih organizacija,

- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom.

Ovi poslovi preciznije se uređuju, u okviru djelokruga gradskih tijela, sukladno zakonu i ovom Statutu, te odlukama Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva.



III ZAŠTITA AUTOHTONIH PRAVA ETNIČKIH ZAJEDNICA I NACIONALNIH MANJINA


Članak 29.

Sadržaj i korištenje simbola i drugih obilježja etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina propisat će se posebnom Odlukom.



IV NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU


Članak 30.

Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem referenduma i mjesnog zbora građana u skladu sa zakonom i ovim Statutom.



Članak 31.

Najmanje jedanput godišnje organizira se sastanak građana putem mjesnih odbora sa Poglavarstvom grada.

Sastanak saziva gradonačelnik.



Članak 32.

Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu i izmjeni Statuta Grada, o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Gradskog vijeća u kojem se, bitno mijenjaju uvjeti života ili organizacija života građana u Gradu, kao i u drugim pitanjima određenim zakonom.

Referendum na temelju Zakona i ovog Statuta raspisuje Gradsko vijeće.

Prijedlog može dati jedna trećina članova Gradskog vijeća, Poglavarstvo Grada, polovina mjesnih odbora na području Grada ili 20% birača upisanih u birački popis Grada.



Članak 33.

Gradsko vijeće dužno je raspraviti o svakom prijedlogu za raspisivanje referenduma.

Ukoliko se prijedlog iz stava 1. ovog članka ne prihvati, Vijeće je dužno o razlozima odbijanja prijedloga obavijestiti predlagače.



Članak 34.

Odlukom o raspisivanju referenduma određuje se područje na kojem se provodi referendum, konkretiziraju pitanja o kojima će se odlučivati referendumom, utvrđuje datum glasovanja i imenuju organi za provođenje referenduma.



Članak 35.

Pravo glasa na referendumu o pitanjima iz nadležnosti lokalne samouprave imaju građani koji imaju prebivalište na području Grada.



Članak 36.

Prijedlog koji na referendumu nije prihvaćen može se ponovno iznijeti na referendum u roku određenom zakonom.



Članak 37.

Odluka donesena na referendumu obvezatna je za Gradsko vijeće.

U roku od dvije godine ne može se ponovno odlučivati na referendumu o prijedlogu ili pitanju za koje je donesena odluka iz stavka 1. ovog članka.



Članak 38.

Gradsko vijeće može tražiti mišljenje mjesnih zborova građana o prijedlogu općeg akta ili pojedinom pitanju iz djelokruga Grada te o drugim pitanjima određenim zakonom, u skladu sa posebnom odlukom.

Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1. ovog članka može dati 1/3 članova Gradskog vijeća i Poglavarstva grada Belog Manastira.

Gradsko vijeće je dužno razmotriti prijedlog iz stavka 2. ovog članka, a ako prijedlog ne prihvati, o razlozima odbijanja prijedloga dužno je obavijestiti predlagača.

Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se pitanja o kojima će se tražiti mišljenje mjesnih zborova građana, odnosno područja od kojih se traži mišljenje.



Članak 39.

Građani imaju pravo predlagati Gradskom vijeću donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga Gradskog vijeća.

Gradsko vijeće dužno je raspraviti o prijedlogu iz stavka 1. ovog članka ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih u popis birača Grada.

Gradsko vijeće dužno je dati odgovor podnositeljima prijedloga najkasnije u roku od tri mjeseca od prijema prijedloga.



Članak 40.

Svaki građanin grada Belog Manastira ima pravo Gradskom vijeću i tijelima vijeća slati predstavke i pritužbe i na njih dobiti odgovor.

Gradonačelnik je dužan građanima i pravnim osobama dati odgovor na predstavke i pritužbe u roku od 30 dana od dana njihovog podnošenja.

U Uredu gradonačelnika vodi se knjiga za predstavke i pritužbe u koju građani mogu osobno ili na zapisnik unositi primjedbe na rad lokalne samouprave, upravnih odjela i službi, te na nepravilan odnos zaposlenih u gradskoj upravi kada se radi o ostvarivanju prava i interesa građana ili izvršavanja svojih građanskih dužnosti.



V GRADSKA TIJELA


1. Gradsko vijeće



Članak 41.

Gradsko vijeće je predstavničko tijelo građana i tijelo lokalne samouprave koje, u okviru svojih prava i dužnosti, donosi akte, te obavlja poslove u skladu sa Ustavom, zakonom i ovim Statutom.



Članak 42.

Gradsko vijeće ima pravo odlučivanja o potrebama i interesima građana lokalnog značaja, a posebno o utvrđivanju i uređenju prostora i urbanističkom planiranju, stanovanju, komunalnim djelatnostima, o skrbi za djecu, socijalnoj skrbi, primarnoj zdravstvnoj zaštiti, odgoju i osnovnom obrazovanju, zaštiti potrošača, protupožarnoj i civilnoj zaštiti, kulturi, fizičkoj kulturi, športu i tehničkoj kulturi, te o zaštiti prirode i životne sredine.



Članak 43.

Pripadnicima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina osigurava se pravo na zastupljenost u tijelima lokalne samouprave srazmjerno njihovom udjelu u ukupnom stanovništvu grada Belog Manastira.

Ako se na izborima za vijećnike Gradskog vijeća ne postigne zastupljenost etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina koja se traži na osnovi zakona, broj vijećnika Gradskog vijeća povećava se do broja koji je potreban da bi tražena zastupljenost bila ostvarena.



Članak 44.

Gradsko vijeće broji 15 vijećnika.

Funkcija vijećnika je počasna.

Mandat vijećnika traje četiri godine.

Vijećnici nemaju obvezujući mandat i ne mogu biti opozvani.

Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja se prema odredbama posebnog zakona smatra nespojivom, za vrijeme obnašanja nespojive dužnosti mandat miruje, a za to vrijeme zamjenjuje ga zamjenik kojeg odredi stranka sa čije liste je izabran.

Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja dužnosti člana vijeća ako mu je mandat mirovao jedanput u tijeku trajanja mandata.



Članak 45.

Vijećnik ima slijedeća prava i dužnosti:

- sudjelovati na sjednicama Gradskog vijeća i radnih tijela,

- podnositi prijedloge i postavljati pitanja,

- postavljati pitanja gradonačelniku i članovima Gradskog poglavarstva,

- obavljati i druge dužnosti utvrđene odredbama Ustava, zakona, ovog Statuta i Poslovnika o radu Gradskog vijeća.

Vijećnik može biti član najviše u tri stalna radna tijela Gradskog vijeća.

Vijećnik za svoj rad u Gradskom vijeću i njegovim tijelima ima pravo na naknadu troškova, odnosno izgubljene zarade u skladu sa posebnom odlukom Gradskog vijeća.



Članak 46.

Vijećniku prestaje mandat prije isteka četvorogodišnjeg mandata u sljedećim slučajevima:

- ako podnese ostavku, danom pisane ostavke sukladno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku,

- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta, odnosno ograničena poslovna sposobnost danom pravomoćnosti sudske odluke,

- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od 6 mjeseci, danom pravomoćnosti sudske presude,

- ako se naknadno sazna za razloge zbog kojih nije mogao biti izabran za člana predstavničkog tijela, danom donošenja odluke Ustavnog suda,

- ako odjavi prebivalište s područja Grada Belog Manastira, danom odjave prebivališta,

- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegova prestanka,

- smrću.



Članak 47.

Gradsko vijeće radi na sjednicama i donosi odluke većinom glasova, ako je na sjednici nazočna većina od ukupnog broja vijećnika.

Statut, Proračun, završni račun te druga pitanja određena Poslovnikom, donose se većinom glasova svih vijećnika.



Članak 48.

Unutarnje uređenje i način rada Gradskg vijeća, uređuje se Poslovnikom, u skladu sa ovim Statutom.

Poslovnik iz stava 1. ovog članka, donosi se većinom glasova svih članova Gradskog vijeća.



Članak 49.

Gradsko vijeće:

1. donosi Statut Grada i odlučuje o promjeni Statuta,

2. donosi Proračun i završni račun Grada,

3. donosi odluku o izvršenju Proračuna (uvjetima, načinu i postupku upravljanja prihodima i rashodima Grada) i odluku o privremenom financiranju,

4. donosi Poslovnik o svom radu,

5. donosi odluke i druge opće akte kojima se uređuju pitanja iz samoupravnog djelokruga Grada,

6. razmatra pitanja iz područja samoupravnog djelokruga, te utvrđuje program razvoja pojedinih djelatnosti,

7. propisuje uvjete za osnivanje, te osniva javne ustanove i druge pravne osobe za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za građane Grada,

8. odlučuje o načinu upravljanja gradskom imovinom, te u tu svrhu donosi odluku o stjecanju, otuđivanju i opterećenju gradske imovine,

9. obavlja izbor, imenovanja i razrješenja:

- predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća,

- gradonačelnika i njegovih zamjenika,

- članova Gradskog poglavarstva,

- predsjednika, potpredsjednika i članova radnih tijela Gradskog vijeća,

- drugih nositelja i predstavnika Gradskog vijeća u tijelima i institucijama određenim zakonom i ovim Statutom,

10. iskazuje povjerenje gradonačelniku i članovima Poglavarstva,

11. odlučuje o nepovjerenju gradonačelniku, pojedinom članu Poglavarstva ili Poglavarstvu u cjelini,

12. uređuje unutarnje uređenje te nadzire rad Gradskog Poglavarstva,

13. uređuje organizaciju i djelokrug gradskih upravnih odjela,

14. raspisuje referendum,

15. donosi odluke o pristupanju međunarodnim udrugama jedinica lokalne samouprave drugih država, u skladu sa zakonom,

16. odlučuje o drugim pitanjima i obavlja druge poslove koji su mu stavljeni u djelokrug, u skladu sa zakonom i ovim Statutom.



Članak 50.

Gradsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika koje bira između svojh članova.

Prijedlog za izbor predsjednika i potpredsjednika može dati Odbor za izbor i imenovanje kao i 5 članova Gradskog vijeća.

Za predsjednika i potpredsjednike izabrani su kandidati za koje je glasovala većina od ukupnog broja članova Gradskog vijeća.



Članak 51.

Kada je predloženo više kandidata za predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća, a ni jedan od kandidata ne dobije potrebnu većinu, glasovanje se ponavlja na način da se ne glasuje o kandidatu koji je dobio najmanji broj glasova.

U ponovljenom glasovanju kandidat je izabran ako je dobio većinu glasova nazočnih članova Gradskog vijeća.



Članak 52.

Predsjednik Gradskog vijeća:

- zastupa vijeće,

- saziva i organizira, te predsjedava sjednicama Vijeća,

- predlaže dnevni red Vijeća,

- upućuje prijedlog ovlaštenih predlagatelja u

- propisani postupak,

- brine se o postupku donošenja odluka i općih akata,

- usklađuje rad radnih tijela,

- potpisuje odluke i akte koje donosi Vijeće,

- brine o suradnji Vijeća sa Gradskim poglavarstvom,

- brine se o zaštiti prava vijećnika,

- obavlja i druge poslove određene zakonom i Poslovnikom o radu Gradskog vijeća grada Belog Manastira.



2. Radna tijela



Članak 53.

Za proučavanje i razmatranje pojedinih pitanja, te pripremu i podnošenje odgovarajućih prijedloga za praćenje provođenja utvrđene politike i praćenje izvršavanja odluka i općih akata vijeća, za koordinaciju u rješavanju pojedinih pitanja, za proučavanje i raspravljanje i drugih pitanja iz nadležnosti vijeća te za izvršavanje određenih zadataka i poslova za Gradsko vijeće, Gradsko vijeće osniva radna tijela.

Gradsko vijeće može osnivati stalna ili povremena radna tijela.



Članak 54.

Stalna radna tijela Gradskog vijeća su:

1. Odbor za Statut i Poslovnik,

2. Odbor za prostorno uređenje, graditeljstvo, zaštitu čovjekova okoliša i stambeno-komunalne poslove,

3. Odbor za društvene djelatnosti,

4. Odbor za izbor i imenovanje,

5. Odbor za financije i Proračun,

6. Mandatna komisija,

7. Odbor za pitanja i zastitu nacionalnih zajednica i manjina.



Članak 55.

Radi razmatranja i drugih pitanja, Vijeće može uz stalna radna tijela osnivati i druga radna tijela.

Odlukom o osnivanju radnih tijela uređuje se njihov naziv, sastav, broj članova, djelokrug i način rada.



Članak 56.

Odbor za Statut i Poslovnik:

- predlaže Statut Grada i Poslovnik o radu Gradskog vijeća,

- razmatra prijedloge odluka i drugih akata koje donosi Vijeće u pogledu njihove usklađenosti sa zakonom i Statutom, te u pogledu njihove pravne obrade i o tome daje mišljenje i prijedloge Vijeću,

- razmatra inicijative za donošenje odluka i akata,

- utvrđuje i izdaje pročišćene tekstove odluka i akata Vijeća kada je tim aktima ovlašten ili kada to ocjeni potrebitim,

- razmatra prijedloge za davanje autentičnog tumačenja Statuta, odluka ili drugih akata Vijeća,

- obavlja i druge poslove određene Poslovnikom Grada Belog Manastira.

- Odbor za Statut i Poslovnik, kao stručno radno tijelo ima predsjednika i četiri člana iz reda diplomiranih pravnika.





Članak 57.

Odbor za prostorno uređenje, graditeljstva, zaštitu čovjekova okoliša i stambeno-komunalne poslove razmatra prijedloge odluka, drugih općih akata i druga pitanja iz oblasti:

- graditeljstva i prostornog uređenja,

- stambeno-komunalne djelatnosti,

- uređenja i korištenja građevinskog zemljišta i poslovnog prostora,

- zaštite čovjekova okoliša.

Odbor ima predsjednika i četiri člana.



Članak 58.

Odbor za društvene djelatnosti razmatra prijedloge odluka, drugih općih akata i druga pitanja iz oblasti:

- obrazovanja,

- kulture,

- športa i fizičke kulture,

- zaštite djece,

- socijalne zaštite,

- zdravstva,

- zaštite životinja i

- informiranja.

Odbor ima predsjednika i dva člana.



Članak 59.

Odbor za izbor i imenovanje:

- predlaže izbor i imenovanje osoba na funkcije koje bira, odnosno imenuje Vijeće,

- predlaže imenovanje predstavnika Vijeća u određena tijela i organizacije,

- priprema i podnosi Vijeću prijedlog za izbor članova te predsjednika i potpredsjednika radnih tijela Vijeća,

- obavlja druge poslove određene Poslovnikom Gradskog vijeća.

Odbor za izbor i imenovanje ima predsjednika i dva člana iz reda članova Vijeća.



Članak 60.

Odbor za financije i Proračun ima predsjednika i dva člana.

Odbor za financije i Proračun prati materijalno poslovanje te pravilno i zakonito izvršenje Proračuna Grada.



Članak 61.

Mandatna komisija ima predsjednika i dva člana.

Mandatna komisija na konstituirajućoj sjednici podnosi izvješće o provedenim izborima za Vijeće, imenima izabranih vijećnika, o podnesenim ostavkama na funkciju vijećnika, o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih počinju obavljati funkciju vijećnika, predlaže vijeću odluku o prestanku mandata vijećnika kada se ispune zakonom predviđeni uvjeti za početak mandata zamjenika vijećnika.



Članak 62.

Odbor za pitanja i zaštitu nacionalnih zajednica i manjina:

- razmatra pitanja djelovanja etničkih zajednica ili manjina,

- predlaže oblike podrške djelovanju zajednica ili manjina,

- daje ocjene o stupnju ostvarivanja prava zajednica ili manjina,

- djeluje u cilju ostvarivanja prava zajednica ili manjina.

Odbor iz stavka 1. ovog članka ima predsjednika, zamjenika i tri člana iz redova vijećnika ili pripadnika etničke i nacionalne zajednice ili manjine.

O pitanjima iz samoupravnog djelokruga rada koja su od interesa za pripadnike nacionalnih manjina ili etničkih zajednica Odbor svoje prijedloge i zaključke donosi usuglašavanjem stavova.



3. Gradonačelnik



Članak 63.

Gradonačelnik zastupa Grad i nositelj je izvršne vlasti Grada.

Gradonačelnika bira Gradsko vijeće iz reda svojih članova većinom glasova svih vijećnika na prijedlog Odbora za izbor i imenovanje ili jedne trećine vijećnika, javnim glasovanjem.

Gradsko vijeće može odlučiti da se izbor gradonačelnika obavi tajnim glasovanjem.



Članak 64.

Gradonačelnik rukovodi radom Gradskog poglavarstva, saziva sjednice Poglavarstva i predsjedava im, te potpisuje akte Poglavarstva.

Gradonačelnik je odgovoran za obavljanje poslova državne uprave, koje su u djelokrug Grada prenijela ovlaštena tijela centralne državne uprave.

Gradonačelnik obavlja i druge poslove utvrđene Statutom u skladu sa zakonom.



Članak 65.

U obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Grada gradonačelnik:

- provodi odluke Gradskog vijeća i odgovoran je vijeću za njihovo provođenje,

- može zadržati od izvršenja opći akt Gradskog vijeća, ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis, te zatražiti od Vijeća da u roku od 15 dana otkloni uočene nedostatke, ako Gradsko vijeće to ne učini, dužan je u roku od daljnjih 8 dana o tome obavijestiti nadležni organ,

- vodi brigu o upravljanju gradskom imovinom i naredbodavatelj je za izvršenje gradskog Proračuna,

- neposredno, u ime Gradskog poglavarstva usmjerava rad upravnih odjela i potpisuje akte koje oni donose u okviru svog djelokruga, ako za potpisivanje nisu ovlašteni pročelnici,

- obavlja druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i odlukama Gradskog vijeća.



Članak 66.

Gradonačelnik ima dva zamjenika.

Zamjenik gradonačelnika bira se na način i po postupku propisanom za izbor gradonačelnika.

Zamjenik gradonačelnika pomaže gradonačelniku u obavljanju njegove dužnosti i zamjenjuje ga u slučaju njegove spriječenosti i odsutnosti.

Gradonačelnik i njegovi zamjenici svoju dužnost obavljaju profesionalno.Na zahtjev gradonačelnika ili njegovih zamjenika Gradsko poglavarstvo može odlučiti da se ove funkcije obavljaju volonterski.



Članak 67.

Gradonačelnik može obavljanje pojedinih poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku gradonačelnika. Pri obavljanju povjerenih poslova zamjenik gradonačelnika dužan je pridržavati se uputa gradonačelnika. Povjeravanjem poslova iz svog djelokruga zamjeniku gradonačelnika, ne prestaje odgovornost gradonačelnika za njihovo obavljanje.



4. Gradsko poglavarstvo



Članak 68.

Gradsko poglavarstvo obavlja izvršne poslove lokalne samouprave i poslove državne uprave koji su mu povjereni zakonom.

Gradsko poglavarstvo obavlja poslove iz svog djelokruga na osnovi i u okviru zakona, ovog Statuta i drugih akata Gradskog vijeća.



Članak 69.

Gradsko poglavarstvo ima sedam članova. Članove Gradskog poglavarstva bira Gradsko vijeće u pravilu iz reda svojih članova, na prijedlog gradonačelnika većinom glasova svih vijećnika, na vrijeme od četiri godine.



Članak 70.

Po svojoj funkciji gradonačelnik je predsjednik Gradskog poglavarstva.

Po svojoj funkciji zamjenik gradonačelnika je zamjenik predsjednika Gradskog poglavarstva.

Poslovnikom Gradskog poglavarstva uređuje se njihovo unutarnje uređenje, način rada i odlučivanja.



Članak 71.

Za obavljanje poslova iz svog djelokruga Gradsko poglavarstvo odgovorno je Gradskom vijeću. Predsjednik, zamjenik predsjednika i članovi Poglavarstva zajednički su odgovorni za odluke koje donosi Poglavarstvo, a posebno svaki za svoje područje rada.

Članak 72.

O svom radu Gradsko poglavarstvo dužno je obavještavati Vijeće bilo podnošenjem izvješća o cjelokupnom radu ili o pojedinim pitanjima iz svoje nadležnosti.



Članak 73.

Na prijedlog najmanje 1/3 članova Gradskog vijeća može se pokrenuti pitanje povjerenja predsjedniku, pojedinom njegovom članu ili Poglavarstvu u cjelini. Glasovanje o povjerenju Poglavarstvu može zahtijevati i njegov predsjednik.

O povjerenju se ne može raspravljati i glasovati prije nego protekne sedam dana od dana dostave prijedloga predsjedniku Gradskog vijeća.

Rasprava i glasovanje o povjerenju mora se provesti najkasnije u roku od 30 dana od dana dostave prijedloga predsjedniku Gradskog vijeća.

Odluka o prijedlogu iz stavka 1. ovog članka prihvaćena je ako je za nju glasovala većina svih članova Gradskog vijeća.



Članak 74.

Kada Gradsko vijeće izglasa nepovjerenje gradonačelniku ili Poglavarstvu u cjelini, ono mora izabrati novog gradonačelnika u roku od 30 dana od dana izglasavanja nepovjerenja.

Odlukom o iskazivanju nepovjerenja gradonačelniku ili članu Poglavarstva ne prestaje dužnost člana Gradskog vijeća.

U slučaju izglasavanja nepovjerenja pojedinom članu Poglavarstva Gradsko vijeće donosi odluku o danu s kojim se razrješuje dužnosti.

Ako Gradsko vijeće ne izglasa nepovjerenje vijećnici koji su podnijeli prijedlog ne mogu podnijeti isti prijedlog prije isteka roka od šest mjeseci od njegovog odbijanja.



Članak 75.

Gradsko poglavarstvo:

1. utvrđuje prijedloge općih akata koje donosi Gradsko vijeće te daje mišljenje o prijedlozima odluka koje podnose drugi ovlašteni predlagatelji,

2. izvršava ili osigurava izvršenje općih akata Gradskog vijeća, prostornih i urbanističkih planova, te drugih akata Gradskog vijeća,

3. podnosi izvješće o radu i o stanju na području Grada,

4. upravlja nekretinama i pokretninama kao prihodima i rashodima Grada u skladu sa odlukom ili drugim općim aktom Gradskog vijeća,

5. utvrđuje prijedlog godišnjeg Proračuna, završnog računa Grada, te prijedlog odluke o privremenom financiranju,

6. utvrđuje prijedlog uređenja upravnih odjela Grada i usmjerava njihovo djelovanje u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga, odnosno poslova državne uprave koji se obavljaju u Gradu, te nadzire njihov rad,

7. imenuje i razrješuje pročelnike upravnih odjela Grada na temelju javnih natječaja,

8. predlaže osnivanje mjesnih odbora,

9. vrši nadzor nad zakonitošću rada organa mjesnog odbora,

10. obavlja izbor i imenovanja, opoziv i razrješenja djelatnika, odnosno drugih nositelja funkcija i predstavnika Poglavarstva određenih zakonom, općim aktima vijeća i Poglavarstva,

11. obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, ovim Statutom i drugim propisima.

Članovi Poglavarstva nemaju pravo odlučivati o pitanjima iz stavka 1. točka 4. ovog članka kad su osobno ili preko članova uže obitelji zainteresirana strana.



Članak 76.

U obavljanju poslova iz svog djelokruga, Gradsko poglavarstvo surađuje sa poglavarstvima drugih jedinica lokalne samouprave i uprave kao i s drugim pravnim osobama i jedinicama mjesne samouprave.

Članak 77.

Članovi Gradskog poglavarstva koji dužnost ne obavljaju profesionalno imaju pravo na naknadu troškova odnosno pravo na izgubljenju zaradu u skladu sa posebnom odlukom Gradskog vijeća.



5. Tajnik Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva



Članak 78.

Gradsko vijeće na prijedlog gradonačelnika imenuje tajnika Grada, kao savjetodavni organ Gradskog vijeća, gradonačelnika i Gradskog poglavarstva.

Tajnik Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva svoju dužnost obavlja profesionalno i za svoj rad odgovara gradonačelniku i Gradskom vijeću.



Članak 79.

Tajnik Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva stara se o izvršavanju zadaća koje se odnose na rad lokalne samouprave i uprave, sudjeluje na sjednicama Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva u savjetodavnom svojstvu i upozorava predsjednika vijeća i vijeće o kršenju zakonitosti.



Članak 80.

Za obavljanje stručnih, administrativnih i drugih poslova Gradskog vijeća, Poglavarstva i njihovih tijela, može se osnovati Stručna služba Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva, kojom rukovodi tajnik Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva.

Organizaciju Stručne službe i djelokrug rada, kao i položaj i ovlaštenja tajnika Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva, te druga pitanja u s vezi sa radom ove Službe utvrđuje Gradsko vijeće posebnom odlukom.



6. Gradska uprava



Članak 81.

Upravne poslove iz samoupravnog djelokruga Grada kao i poslove državne uprave prenesene na Grad, obavljaju upravni odjeli Grada.

Poslovi državne uprave koji se prenose u djelokrug Grada određuju se zakonom.

Troškovi obavljanja poslova iz stavka 2. i 3. ovoga člana podmiruju se iz državnog Proračuna.

Nadležnost Gradske uprave uređuje se posebnom odlukom.

Članak 82.

Odjeli gradske uprave osnivaju se u skladu sa rasporedom i opsegom poslova, po načelu srodnosti i organizacijskog vezanja međusobno povezanih poslova iz samoupravnog djelokruga Grada, te po načelu svrsishodnosti i nadzora djelovanja.

Unutarnje uređenje i način rada odjela Gradske uprave uređuje se posebnim Pravilnikom što ga, u suglasnosti s Poglavarstvom Grada, donose pročelnici odjela.



Članak 83.

Odjelima Gradske uprave upravljaju pročelnici koje na temelju javnog natječaja imenuje Poglavarstvo.

Uvjeti i način raspisivanja natječaja, te postupak imenovanja pročelnika uređuje se posebnom Odlukom.



Članak 84.

Upravni odjeli Grada u okvirima svog djelokruga i ovlaštenja:

- neposredno izvršavaju odluke i druge opće akte Gradskog vijeća i u tu svrhu u skladu sa zakonom donose pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba, te nadziru njihovo provođenje,

- neposredno izvršavaju poslove državne uprave, kad su ti poslovi preneseni u djelokrug Grada,

- prate stanje u područjima za koje su osnovani i o tome izvješćuju Gradsko poglavarstvo,

- pripremaju nacrte odluka i drugih općih akata koje donosi Gradsko vijeće, nacrte akata koje donosi Gradsko poglavarstvo, te pripremaju izvješća, analize i druge materijale iz svog djelokruga za potrebe Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva,

- pružaju stručnu i drugu pomoć građanima u okviru prava i nadležnosti Grada,

- podnose izvješće Gradskom vijeću i Poglavarstvu Grada o svom radu,

- obavljaju i druge poslove za koje su ovlašteni.

U provođenju nadzora iz točke 1. stavak 1. ovog članka upravni odjeli mogu, u slučaju neprovođenja općeg akta, poduzimati mjere propisane tim aktom.



Članak 85.

Za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje nadležnosti tijela gradske uprave odgovorna su Gradskom vijeću i Gradskom poglavarstvu.



VI MJESNA SAMOUPRAVA


Članak 86.

Radi ostvarivanja neposrednog sudjelovanja u upravljanju lokalnim poslovima, građani imaju pravo osnivati jedinice mjesne samouprave.



Članak 87.

Kao jedinica mjesne samouprave, osniva se u skladu sa zakonom i ovim Stautom, mjesni odbor.

Mjesni odbor osniva se kao oblik neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana.

Članak 88.

Mjesni odbor osniva se za svako naselje u sastavu grada Belog Manastira.



Članak 89.

Prijedlog za osnivanje mjesnog odbora mogu dati građani, njihove organizacije i ustanove, Gradsko vijeće i Gradsko poglavarstvo.



Članak 90.

O prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora raspravlja se na zboru građana naselja ili dijela naselja, koji saziva gradonačelnik.

Da bi se mogla donijeti odluka o osnivanju mjesnog odbora, zboru građana mora biti nazočno najmanje 10% birača upisanih u popis birača naselja ili dijela naselja.

Odluka o osnivanju mjesnog odbora pravovaljana je ako se za nju izjasni većina nazočnih građana na zboru.



Članak 91.

Organi Mjesnog odbora su: Vijeće Mjesnog odbora i predsjednik Vijeća Mjesnog odbora.



Članak 92.

Vijeće Mjesnog odbora donosi program rada Mjesnog odbora, poslovnik o svom radu, pravila mjesnog odbora, financijski plan te obavlja druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i odlukama Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva.



Članak 93.

Programom rada utvrđuju se zadaće Mjesnog odbora naročito u pogledu:

- vođenja brige o uređenju područja Mjesnog odbora,

- poboljšanja kvaliteta stanovanja,

- osiguranja potrebe obavljanja komunalnih i drugih uslužnih djelatnosti, te lokalne infrastrukture,

- osiguranja potrebe stanovnika iz područja skrbi o djeci, odgoja i obrazovanja i javnog zdravlja,

- zaštite čovjekova okoliša,

- socijalne zaštite pučanstva,

- osiguranja potrebe u kulturi, tehničkoj i fizičkoj kulturi i športu.



Članak 94.

Gradsko poglavarstvo posebnom odlukom može povjeriti mjesnom odboru obavljanje pojedinih poslova iz samoupravnog djelokruga, koji su od neposrednog utjecaja na svakodnevni život i rad građana na tom području, a koji su sadržani u programu rada mjesnog odbora.

Troškovi obavljanja poslova iz stava 1. ovog člana podmiruju se iz gradskog Proračuna.



Članak 95.

U gradskom Proračunu mogu se predvidjeti sredstva za određene potrebe mjesnih odbora.



Članak 96.

Mjesni odbor osniva se za jedno naselje, više međusobno povezanih manjih naselja ili za dio grada koji u odnosu na ostale dijelove čini zasebnu razgraničenu cjelinu.

Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani koji imaju biračko pravo i prebivalište na području mjesnog odbora, tajnim glasovanjem.

Mandat članova vijeća mjesnog odbora traje 4 godine.

Pravo predlagatelja kandidata za članove vijeća imaju političke stranke, koalicije i građani s područja mjesnog odbora.

Izbori za članove Vijeća mjesnog odbora provode se na način i po postupku propisanom zakonom kojim se utvrđuje izbor članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave.



Članak 97.

Mandat člana vijeća mjesnog odbora prestaje prije isteka vremena na koje je izabran:

- prestankom prebivališta na području mjesnog odbora,

- ostavkom,

- smrću člana vijeća mjesnog odbora,

- ako mu je pravomoćnom sudskom presudom oduzeta poslovna sposobnost ili je osuđen na kaznu zatvora u trajanju dužem od 6 mjeseci.

Prestankom mandata pojedinog člana vijeća mjesnog odbora, njegov mandat nastavlja prvi po redu neizabrani kandidat sa najvećim brojem glasova.



Članak 98.

Vijeće mjesnog odbora donosi program rada mjesnog odbora, poslovnik o radu, pravila mjesnog odbora, financijski plan, godišnji obračun, bira predsjednika vijeća mjesnog odbora, te obavlja i druge poslove od interesa za mjesni odbor i građane s područja mjesnog odbora u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Vijeće mjesnog odbora vodi brigu o uređenju naselja i o funkcioniranju objekata lokalne infrastrukture, a osobito:

o uređenju i održavanju javnih površina,
o uređenju i održavanju groblja,
o zaštiti čovjekova okoliša,
o zaštiti poljskih dobara,
o korištenju javnih pašnjaka i sličnih javnih površina,
o izgradnji i održavanju pješačkih staza, odvodnih kanala, javnih poljskih putova i mostova.
Vijeće mjesnog odbora vodi brigu i o načinu i obimu osiguranja potreba građana u području brige o djeci, obrazovanju i odgoju, javnom zdravlju (ambulante, ljekarne), zdravstvenoj zaštiti životinja, zaštiti bilja, socijalnoj zaštiti, kulturi, fizičkoj i tehničkoj kulturi, športu, o pomoći građanima u razvoju sela i poljooprivredi i dr.



Članak 99.

Zaključke i prijedloge u svezi s djelokrugom mjesnog odbora iz stavka 2. i 3. članka 113. ovog Statuta Gradsko poglavarstvo i Gradsko vijeće dužni su razmotriti s dužnom pažnjom i izvijestiti mjesni odbor o svom stavu.



Članak 100.

Gradsko vijeće može posebnom odlukom prenijeti na mjesni odbor obavljanje pojedinih poslova iz samoupravnog djelokruga Grada.

U slučaju prenošenja ovlaštenja iz prethodnog stava Gradsko vijeće i Gradsko poglavarstvo dužni su osigurati i potrebna sredstva za obavljanje tih poslova.



Članak 101.

Vijeće mjesnog odbora iz svojih redova bira tajnim glasovanjem predsjednika vijeća i njegovog zamjenika, prostom većinom.

Predsjednik Vijeća mjesnog odbora predsjedava sjednicama vijeća mjesnog odbora i predstavlja mjesni odbor.

Predsjednik vijeća mjesnog odbora je za svoj rad odgovoran vijeću mjesnog odbora, a za obavljanje poslova iz članka 115. ovog Statuta, odgovoran je gradonačelniku.



Članak 102.

Nadzor nad radom mjesnog odbora obavlja Gradsko poglavarstvo.

Gradsko poglavarstvo može raspustiti vijeće mjesnog odbora ako ono učestalo krši Statut Grada, poslovnik i pravila mjesnog odbora ili ako ne izvršava povjerene mu poslove.

Predsjednik vijeća mjesnog odbora dužan je u roku od 8 dana od dana donošenja dostaviti gradonačelniku opće akte koje donosi vijeće mjesnog odbora.

Gradonačelnik je dužan, ako utvrdi da su akti iz prethodnog stava u suprotnosti sa zakonom, Statutom i općim aktima Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva, o tome obavjestiti Gradsko poglavarstvo.

Kada Gradsko poglavarstvo ocijeni da je akt vijeća mjesnog odbora u suprotnosti sa zakonom, obustaviće od izvršenja akt i predložiti Gradskom vijeću da pokrene postupak za ocjenu zakonitosti tog akta.

Kada Gradsko poglavarstvo ocijeni da je akt vijeća mjesnog odbora u suprotnosti sa ovim Statutom ili općim aktima Gradskog vijeća i Poglavarstva, predložit će Gradskom vijeću da obustavi izvršenje tog akta u roku od 30 dana.



Članak 103.

Obavljanje administrativnih i drugih poslova za potrebe mjesnog odbora kao i potreban poslovni prostor odredit će se prema uvjetima koje utvrđuje i osigurava Gradsko poglavarstvo.



Članak 104.

Mjesni odbori su pravne osobe.



VII IMOVINA I FINANCIRANJE GRADA


Članak 105.

Grad Beli Manastir ima vlastita dobra i vlastitu imovinu.

Imovinu u vlasništvu Grada čine sve nepokretne i pokretne stvari Grada kao i prava koja mu pripadaju u skladu sa Ustavom Republike Hrvatske i zakonom.



Članak 106.

Na temelju odluke ili drugog općeg akta Gradskog vijeća o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja gradskom imovinom, Poglavarstvo Grada upravlja imovinom u vlasništvu Grada po načelima dobrog gospodarenja.

Akte o kupnji, prodaji, davanju na korištenje (sa i bez naknade), zakupu, podzakupu nekretnina i pokretnina, donosi Gradsko poglavarstvo sukladno odredbi stavka 1. ovog članka.

Akte o osnivanju poduzeća, društava, javnih ustanova i drugih pravnih osoba, kao i o prestanku rada, spajanju ili pripajanju dijela poduzeća, društava ili javnih ustanova u vlasništvu Grada donosi Gradsko vijeće.

Aktom iz prethodnog stavka ovog članka odredit će se i način raspoređivanja dobiti osnovanih pravnih osoba.



Članak 107.

U okviru svog samoupravnog djelokruga, grad Beli Manastir slobodno raspolaže svojim prihodima, poštujući utvrđeni pravac državne ekonomske politike.

Prihodi grada Belog Manastira srazmjerni su poslovima koje Grad obavlja u skladu sa zakonom i ovim Statutom.

Rashodi grada Belog Manastira srazmjerni su prihodima koje Grad ostvaruje sukladno utvrđenim izvorima financiranja.



Članak 108.

Grad ima svoje prihode kojima u okviru svog samoupravnog djelovanja slobodno raspolaže.

Prihodi Grada su osobito:

- prihodi od vlastite imovine,

- gradski porezi i prirezi,

- udio u zajedničkim porezima s Republikom Hrvatskom,

- prihodi od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu Grada, odnosno u kojima Grad ima dionice ili udjele,

- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje sam Grad propiše,

- upravne pristojbe,

- boravišne pristojbe,

- komunalne naknade i doprinosi,

- naknade za uporabu javnih gradskih površina,

- prihodi od koncesija,

- darovi, nasljedstva i legati,

- potpore i dotacije Republike Hrvatske predviđene u državnom Proračunu, odnosno posebnim zakonom,

- naknade iz državnog proračuna za obavljanje poslova državne uprave koji su preneseni na Grad,

- drugi prihodi utvrđeni zakonom i Odlukom Gradskog vijeća.



Članak 109.

Gradsko vijeće na prijedlog Gradskog poglavarstva donosi godišnji Proračun Grada za iduću proračunsku godinu, prije isteka tekuće godine.

Godišnji Proračun Grada Belog Manastira dostavlja se Ministarstvu financija u roku od 15 dana od dana njegova donošenja.

Uz godišnji Proračun iz stavka 1. ovog članka, Gradsko vijeće na prijedlog Poglavarstva donosi odluku o izvršenju Proračuna, kojom se utvrđuju uvjeti, način i postupak izvršenja Proračuna, te gospodarenje prihodima i rashodima Grada.

Ukoliko se godišnji Proračun ne donese u roku iz stavka 1. ovog članka, uvodi se privremeno financiranje i to najduže za tri mjeseca.

Odluku o privremenom financiranju donosi Gradsko vijeće.



Članak 110.

Nadzor nad ukupnim materijalnim i financijskim poslovanjem Grada, u skladu sa zakonom, provodi Gradsko vijeće.


VIII AKTI GRADA


Članak 111.

Gradsko vijeće, na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i ovim Statutom donosi Statut, Poslovnik, pravilnike, odluke, Proračun, završni račun Proračuna, preporuke, rješenja, zaključke, uputstva, deklaracije, rezolucije te daje autentična tumačenja Statuta ili drugih općih akata vijeća.

Vršeći poslove iz svoje nadležnosti, Gradsko vijeće donosi odluke i druge opće akte iz nadležnosti Grada, na način i po postupku utvrđenom Poslovnikom, te daje autentična tumačenja ovoga Statuta.

Kada Gradsko vijeće u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim stvarima donosi zaključke i rješenja.

Gradsko vijeće može odlukom, zahvalnicom ili drugim aktom, domaćeg ili stranog državljanina koji je zaslužan za Grad, proglasiti počasnim građaninom Grada.



Članak 112.

Gradsko poglavarstvo o poslovima iz svog djelokruga donosi odluke, kad je to predviđeno posebnim zakonom, naredbe, uputstva i preporuke, kada odlučuje o općim stvarima te zaključke i rješenja kada, u skladu sa zakonom, odlučuje o posebnim stvarima.

Akte iz stavka 1. ovog članka Poglavarstvo donosi na način i po postupku utvrđenom Poslovnikom.



Članak 113.

Radna tijela Gradskog vijeća i Poglavarstva donose prijedloge, zaključke i preporuke.



Članak 114.

Upravni odjeli Grada u izvršavanju općih akata donose pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.

Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka može se u skladu sa zakonom podnijeti žalba.

Pojedinačni akt kojim se riješava o obvezi razreza gradskih poreza, doprinosa i naknada, odnosno poreza, doprinosa i naknada koji su prihod Grada donosi se po skraćenom upravnom postupku.

Skraćeni upravni postupak provodi se i kod pojedinačnih akata kojima se rješava o pravima, obvezama i interesima fizičkih i pravnih osoba od strane pravnih osoba kojima je Grad osnivač.



Članak 115.

Nadzor nad zakonitošću rada i općih akata Gradskog vijeća u njegovom samoupravnom djelokrugu, obavlja tijelo središnje državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu u skladu sa Ustavom i zakonom.





Gradonačelnik je dužan u roku od 8 dana od dana donošenja dostaviti pročelniku Županijskog ureda u čijem su djelokrugu poslovi opće uprave, Statut i opće akte Gradskog vijeća.



IX OBJAVA I STUPANJE NA SNAGU


Članak 116.

Svi opći akti koje donosi Gradsko vijeće, Gradsko poglavarstvo i njihova tijela moraju biti javno objavljeni na način dostupan građanima.



Članak 117.

Odluke i drugi opći akti Gradskog vijeća, Poglavarstva Grada i njihovih tijela stupaju na snagu najranije osmog dana od dana objave u “Službenom glasniku Grada Belog Manastira”.

Samo zbog opravdanih razloga može se odrediti da, odluka ili drugi opći akt stupi na snagu danom objave u “Službenom glasniku Grada Belog Manastira”.



X JAVNOST RADA I ODGOVORNOST


Članak 118.

Rad Gradskog vijeća, Gradskog poglavarstva i upravnih tijela Grada je javan osim u slučajevima predviđenim Poslovnikom, kada je javnost isključena.

Javnost rada gradskih tijela iz stavka 1. ovog članka osigurava se:

- javnim održavanjem sjednica,

- izvješćivanjem o radu putem medija,

- objavljivanjem općih akata i drugih dokumenata na način propisan ovim Statutom.

Gradsko vijeće svojom odlukom određuje koji se podaci, iz rada i nadležnosti Vijeća, Poglavarstva i upravnih odjela, ne mogu objavljivati jer predstavljaju tajnu, te način njihovog čuvanja.



Članak 119.

Izabrani i imenovani rukovoditelji u Gradu obavljaju svoje funkcije na osnovu i u okviru Ustava Republike Hrvatske, zakona, ovog Statuta, te dobivenih ovlaštenja i osobno su odgovorni za obnašanje tih funkcija.



XI DONOŠENJE STATUTA GRADA BELOG MANASTIRA


Članak 120.

Statut grada Belog Manastira donosi se većinom glasova svih članova Gradskog vijeća.

Predlagatelj Statuta je Odbor za statut i poslovnik.



Članak 121.

Postupak za promjenu Statuta Grada pokreće se prijedlogom za promjenu Statuta.

Promjenu Statuta može predložiti Poglavarstvo Grada, gradonačelnik i jedna četvrtina gradskih vijećnika.O prijedlogu za izmjenu Statuta odlučuje Gradsko vijeće većinom glasova svih vijećnika.


XII PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE


Članak 122.

Do donošenja općih akata kojima se uređuju pitanja iz samoupravnog djelokruga Grada, u skladu s posebnim zakonima, na području Grada, Gradsko vijeće će donijeti privremene odluke kojima će regulirati ta pitanja.



Članak 123.

Grad Beli Manastir do konačne diobe i razgraničenja preuzima prava i obveze dosadašnje Općine Beli Manastir, bez prava otuđenja, te upravlja nekretninama, pokretninama i financijskim sredstvima.



Članak 124.

Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Opštine Beli Manastir (“Službeni glasnik Opštine Beli Manastir”, broj 1/93 i 9/94) i Statut Grada Belog Manastira iz 1993. godine.



Članak 125.

Ovaj Pročišćeni tekst Statuta objavit će se u “Službenom glasniku Grada Belog Manastira”.


KLASA: 012-03/01-01/03

URBROJ: 2100-01-01-01-1

Beli Manastir, 12. listopada 2001. godine



PREDSJEDNIK ODBORA

ZA STATUT I POSLOVNIK

Josip Kompanović, v.r.



Temeljem članka 71. stavak 1. alineja 4. Statuta Grada Belog Manastira (“Službeni glasnik Grada Belog Manastira”, broj: 2/99, 1/00 i 2/01) Odbor za Statut i Poslovnik Grada Belog Manastira na sjednici održanoj dana 08. listopada 2001. godine, utvrdio je pročišćeni tekst Statuta Grada Belog Manastira. Pročišćeni tekst Statuta obuhvaća Statut Grada Belog Manastira (“Službeni glasnik Grada Belog Manastira”, broj: 2/99) i njegove izmjene i dopune (“Službeni glasnik Grada Belog Manastira”, broj: 1/00 i 2/01) u kojima je naznačeno vrijeme njihovog stupanja na snagu.