|  | 
| 
 Menu - Najave...
 |  |  
 Kako biti prvi na Google tražilici
 Što vi to imate toliko dobro, a da zaslužuje najbolju moguću poziciju?
 To je pitanje koje se vrlo često može čuti, iako bi točno postavljeno pitanje bilo:
 Kako biti među prvim rezultatima na Googleu za određenu ključnu riječ?
 Praktički je nemoguće po svim riječima i u svakoj prilici biti među 
           prvima na Googleu. Postoji više faktora koji utječu na prikaz 
           rezultata prikazivanja. Na neke možete utjecati, a na neke i ne. Npr. 
           ovisi o konkurenciji za ključnu riječ na koju ciljamo. Ako je 
           konkurencija za izraz vrlo mala ili nikakva, vrlo lako ćete biti prvi 
           na Googleu za tu ključnu riječ, dovoljno je samo ubaciti tu ključnu 
           riječ u naslov stranice, sadržaj i u description meta tag. Ali, ako 
           je konkurencija velika onda će biti prva ona stranica za koju Google 
           misli da najviše vrijedi, da je najrelevantnija kao odgovor na nečije pretraživanje.
 
 Kako Google određuje relevantnost stranica i tko će biti u prvim rezultatima?
 
 Na Internetu možete pročitati sve i svašta, veliki broj članaka koji 
           se prenose jednih od drugih jednostavnom copy/paste metodom, od ljudi 
           koji baš ništa ne znaju o tome, jer danas se svatko može proglasiti 
           webmasterom i stručnjakom za SEO (Search Engine Optimization). 
           Nevjerojatan je broj starih članaka po internetu koji objašnjavaju da 
           je ključ uspjeha u nizanju ključnih riječi (keywords) u tzv. Head 
           sekciju web stranica. Od keywordsa nema baš nikakve koristi jer ih 
           tražilice ignoriraju, pošto su to svi zloupotrebljavali. Npr. vlasnik 
           apartmana povjeri izradu web stranica sinu od tetke jer je eto mali 
           stručnjak za računala ("pravi haker"), a oboje su toliko lijeni i 
           polupismeni da im ne pada na pamet da napišu detaljni opis apartmana, 
           opišu svoje mjesto i kraj, turističke zanimljivosti i slično, već na 
           stranice stave pet ili šest rečenica kako se eto nude apartmani po 
           povoljnoj cijeni, a sve one druge izraze po kojima posjetitelji traže 
           takve ponude, pobroje u famozni keywords, npr. apartmani Poreč, 
           smještaj u Poreču, iznajmljivanje apartmana u Poreču, rezervacije 
           apartmana... Neki su išli još i dalje, pa su u keyworde pobrajali i 
           riječi koje nemaju baš nikakve veze sa njihovim stranicama, ali su 
           išli logikom da zašto se ne bi prikazale njihove stranice i onima 
           koji traže pjesme od Severine, kladionice, porno slike, kredite, 
           posao, restorane, agencije...
 Dakako da su i dalje bitne ključne riječi, ali ne u tom bukvalnom 
           smislu da se pobroji sve i svašta, već Google i druge tražilice, kao 
           stroj za obradu podataka, iz sveg teksta koji pronalazi na Vašim 
           stranicama zaključuje što su zaista za njega ključne riječi, a to su 
           riječi iz naslova i tekstova koje ste stvarno napisali i objavili. 
           Pišite što više jer time pokrivate i što više ključnih riječi.
 
 Ključna riječ po kojoj želite biti u vrhu mora biti na samoj 
           stranici, i to ne samo jednom, dvaput ili tri puta, već u svim bitnim 
           dijelovima stranica, a pored toga, i ne samo na jednoj stranici, već 
           na svim stranicama jednog web portala. Iako to zvuči kao nešto što 
           svi znaju, to u praksi često nije tako. Obratite pozornost kada i 
           sami nešto tražite. Tko je u prvim rezultatima?
 
 Nikada nisu među prvima neke male amaterske web stranice, već veći ili veliki web portali.
 
 Zašto? Zato što riječ ili pojam koji tražite nemaju samo 
           jednom napisano, već na stotine puta, jer nisu o tome pisali samo 
           jednom već imaju veliki broj naslova i članaka na tu temu.
 Pametni će već iz ovoga shvatiti, da klasične ili obične stranice, a 
           pod tim smatramo svake stranice na koje ne možete samostalno unositi 
           nove članke, baš ništa ne vrijede. Šteta je na izradu takvih stranica 
           potrošiti i 100 kuna, pa bile one i vizualno zanimljive. Na takve web 
           stranice, gdje je i malo teksta, rijetko tko dolazi jer ih nema u 
           rezultatima pretraživanja. Nema ih zato jer je malo teksta koji nije 
           pokrio sve moguće izraze po kojima korisnici interneta pretražuju.
 
 Jedino što dolazi u obzir za uspješno predstavljanje na internetu 
           su CMS web stranice
 
 CMS ili Content Management System je izraz za programirane web 
           stranice što Vam omogućuje da samostalno i 
           jednostavno unosite ili brišete sadržaj sa svojih internet stranica 
           putem jednostavnog administratorskog sučelja i to bez ikakvih posebnih 
           predznanja. Za rad Vam je dovoljan samo Vaš preglednik web stranica 
           (browser) i neki program za slike. Tekst je moguće unositi direktno 
           ili tako da ga kopirate iz Microsoft Worda. Da ste naručili i 
           "klasičnu" izradu web stranica, svejedno bi morali webmasteru 
           pripremiti tekst i fotografije. Dakako, vodite računa i da je riječ o 
           kvalitetnim CMS web stranicama sa podrškom, što zasigurno nije npr. 
           Joomla koji instaliraju oni koji sami nisu bili u stanju 
           isprogramirati CMS, a samim time niti ne razumiju kako sve u takvim 
           aplikacijama funkcionira.
 
 Tražilice zanima sadržaj i zbog toga postoje i zbog toga očekuju da 
           će se ključna riječ pojaviti na stranici. Ukoliko se  određena 
           riječ češće spominje na stranici to je signal tražilicama o čemu se 
           na stranicama zapravo radi, no nemojte to previše povezivati sa 
           famoznim keywordsima jer nije poanta da ključna riječ bude najviše 
           puta pronađena u sadržaju već da bude na pravim mjestima.
 CMS 
            
           Web Express kao i svi drugi CMS-ovi koje izrađuje i instalira 
           Poslovni forum d.o.o. optimizirani su za tražilice. Poslovni forum 
           d.o.o. izrađuje CMS web stranice od 2002. godine tako da si 
           pridržavamo pravo, bez lažne skromnosti, da ipak znamo nešto više o 
           tome nego netko tko je napravio svega nekoliko običnih web stranica 
           iz hobija.
 Želite li da posjetitelji dolaze na Vaše stranice, a ne na stranice 
           Vaše konkurencije, zaboravite na klasične stranice kakve su se radile 
           prošlih godina, koje su više nalikovale na vizitke, a ne na detaljno 
           predstavljanje proizvoda i usluga. Naš CMS Web Express Vam sada 
           omogućuje da 
           detaljno predstavite svaki proizvod ili uslugu, sa puno teksta i puno 
           fotografija, a kada to učinite, po 
           svakom proizvodi ili usluzi bit ćete i među prvim rezultatima na svim 
           tražilicama.
 
 Zapamtite: CMS su internet stranice sa administracijom putem koje 
           možete uvijek samostalno dodavati i ažurirati sadržaj bez ikakvih 
           dodatnih troškova, objavljivati neograničeni broj tekstova... Što je 
           to administracija? Administracija znači da uz pomoć lozinke imate 
           pristup u te stranice, kao što imate i pristup na Facebook ili Gmail. 
           CMS plaćate samo jednom, cijena CMS-a ne ovisi o tome koliko ćete 
           objaviti članaka. Možete objaviti na stotine i tisuće članaka, sve 
           bez ikakvog dodatnog plaćanja kao što bi vam naplaćivali po broju 
           stranica (članaka) da vam rade stranice onako kako su se nekada 
           radile, a što nažalost većina i još danas nudi. Obične statične 
           stranice stvar su prošlosti.
 
 Nemate ideje ili vremena za pisanje i objavljivanje stotina članaka? 
           Uvijek možete napraviti kolekciju članaka po određenoj temi iz drugih 
           izvora, npr. novinskih web portala, Wikipedije i sličnih izvora.
 Bilo da 
           imate obrt za građevinske radove ili kozmetički salon ili 
           autolimarsku radionicu, uvijek imate o svim tim i drugim temama razne 
           zanimljive članke koje također možete kopirati i obraditi i na 
           vlastitim web stranicama. Naravno da je naša preporuka da pišete 
           svoje tekstove, no nije niti mali broj onih koji i za jedno veče 
           objave više desetaka članaka jer kopiranje uz minimalnu obradu je 
           zaista brzo. To je realnost. Čak i navodno ozbiljniji portali 
           kopiraju članke jedni od drugih, ili samo na početak članka koji su 
           kopirali dodaju; "prema pisanju xxx novina..." i iza toga 
           slijedi kopirani tekst... Slično je i sa npr. našim objašnjenjima što 
           je to CMS. Pošto smo jedni od prvih koji su to uopće počeli 
           približavati korisnicima, naši opisi pojma CMS-a i mogućnosti CMS-a 
           može se pronaći na gotovo 90 posto web stranica raznih drugih tvrtki 
           i pojedinaca koje pokušavaju prodati CMS ili nešto nalik na CMS. Vrlo 
           često prekopirano od riječi do riječi, pa čak i bez ispravljenih, 
           namjernih ili slučajnih pravopisnih pogreški. Vodite računa o 
           autorskim pravima, pa ako i kopirate sadržaj, navedite barem izvor.
 
 Još dvije stvari su također vrlo bitne za što bolji položaj u 
           rezultatima pretraživanja. To su "starost" domene i broj linkova 
           prema vašim stranicama.
 
 Po pitanju starosti domene ne možete puno učiniti, bilo bi bolje da ste web 
           stranice pokrenuli još prije koje godine, pa bi već sada imali jaču 
           poziciju u rezultatima pretraživanja, no svi smo mi jednog dana 
           počeli, nitko niti od nas nije oduvijek na Internetu, no sada s 
           obzirom da znate da je bitno i vrijeme postojanja domene i web 
           stranica, ne odlažite trenutak pokretanja svojih web stranica. Možda 
           mislite da trenutno imate drugih prioriteta, no varate se. Niste 
           jedini u svojem poslu bez obzira kojim se poslom bavite. Ako i među 
           vašim konkurentima ima onih koji još ne prepoznaju važnost web 
           stranica, pa da je takvih i 90%, ima i onih 10 %  koji su 
           prepoznali da se trebaju aktivno predstaviti na Internetu. Često 
           čujmo od nekih, da kao ima vremena. Nema vremena. U Hrvatskoj postoji 
           već preko milijun registriranih korisnika Interneta. Bez obzira na 
           profil Vašeg posla, ne možete ignorirati tu brojku. Biti prisutan na 
           Internetu sa vlastitim web stranicama, najjeftiniji je i 
           najjednostavniji način da svoje proizvode i usluge predstavite svojim 
           potencijalnim korisnicima i kupcima.
 
 Spomenuli smo i važnost broja linkova prema Vašim stranicama. Pišite 
           tekstove koje posjetitelji vole linkati i razmjenjivati između sebe, 
           Google-u je svejedno da li je taj tekst smiješan, zabavan, koristan 
           ili kvalitetan njega samo zanima koliko je brojčano linkova dobio na 
           drugim web stranicama. Svatko želi povratni link koje će generirati 
           promet i povećati njihov rang u tražilicama kao sto je Google ili 
           Yahoo.
 I sami ćete na svoje stranice vrlo vjerojatno objaviti link 
           prema nekim drugim stranicama za koje smatrate da su općenito korisne 
           ili zanimljive ili na neki konkretni članak (direktni link na 
           pojedinačnu web stranicu). Objavite neke korisne članke koje će drugi 
           rado linkati. To vam je besplatna reklama. Na Facebooku ili na raznim 
           forumima, često netko pita za neki savjet, za neku informaciju, i 
           onda mu drugi korisnik odgovori na način: evo imaš ovdje korisne 
           informacije i objavi vaš link. Google i druge tražilice su strojevi i 
           jedini način da procjene koliko je nešto interesantno pa time 
           zaslužuje i bolju poziciju u rezultatima pretraživanja je broj 
           linkova koji vode prema određenoj stranici. Što više linkova vodi prema 
           nekoj stranici time se ta stranica smatra relevantnijom u odnosu na 
           druge slične ili iste stranice.
 
 Posjetitelji se ne dolaze diviti dizajnu vaših web stranica, 
           posjetitelji uvijek traže informaciju
 
 Ukoliko ste vješti sa pripremom slika za web, svakako obogatite 
           vizualni dojam i sa po nekom prikladnom slikom ili ilustracijom, no 
           ono što je primarno za posjetitelje je korisna informacija, a za 
           tražilice je to tekst. Tekst, tekst i samo tekst. Naravno da stranice 
           trebaju izgledati skladno, no ne dajte se zavarati od onih koji nude 
           lijepi dizajn web stranica, a da to nije ujedno i CMS. Samo ako imate 
           CMS moći ćete objavljivati bez daljnjih troškova nove članke, ponude, 
           vijesti ili 
           oglase, a time imati i stvarne koristi od vaših web stranica. CMS web 
           stranice koje izrađuje Poslovni forum d.o.o. su i vizualno dopadljive 
           sa modernim dizajnom, a ujedno je to najmoderniji CMS sa svim 
           funkcijama za jednostavan unos i ažuriranje tekstova i slika, sa 
           podrškom za video, fotogalerije, RSS kanale za vijesti, optimizacijom 
           za tražilice...
 
 
    
 
 Naslovna stranica
 
 
 
 |  |  |