Poslovni forum d.o.o.
  > IZRADA WEB STRANICA / CMS / WEB DIZAJN


Menu - Najave...

Kako biti prvi na Google tražilici


Što vi to imate toliko dobro, a da zaslužuje najbolju moguću poziciju?



To je pitanje koje se vrlo često može čuti, iako bi točno postavljeno pitanje bilo:
Kako biti među prvim rezultatima na Googleu za određenu ključnu riječ?
Praktički je nemoguće po svim riječima i u svakoj prilici biti među prvima na Googleu. Postoji više faktora koji utječu na prikaz rezultata prikazivanja. Na neke možete utjecati, a na neke i ne. Npr. ovisi o konkurenciji za ključnu riječ na koju ciljamo. Ako je konkurencija za izraz vrlo mala ili nikakva, vrlo lako ćete biti prvi na Googleu za tu ključnu riječ, dovoljno je samo ubaciti tu ključnu riječ u naslov stranice, sadržaj i u description meta tag. Ali, ako je konkurencija velika onda će biti prva ona stranica za koju Google misli da najviše vrijedi, da je najrelevantnija kao odgovor na nečije pretraživanje.

Kako Google određuje relevantnost stranica i tko će biti u prvim rezultatima?

Na Internetu možete pročitati sve i svašta, veliki broj članaka koji se prenose jednih od drugih jednostavnom copy/paste metodom, od ljudi koji baš ništa ne znaju o tome, jer danas se svatko može proglasiti webmasterom i stručnjakom za SEO (Search Engine Optimization). Nevjerojatan je broj starih članaka po internetu koji objašnjavaju da je ključ uspjeha u nizanju ključnih riječi (keywords) u tzv. Head sekciju web stranica. Od keywordsa nema baš nikakve koristi jer ih tražilice ignoriraju, pošto su to svi zloupotrebljavali. Npr. vlasnik apartmana povjeri izradu web stranica sinu od tetke jer je eto mali stručnjak za računala ("pravi haker"), a oboje su toliko lijeni i polupismeni da im ne pada na pamet da napišu detaljni opis apartmana, opišu svoje mjesto i kraj, turističke zanimljivosti i slično, već na stranice stave pet ili šest rečenica kako se eto nude apartmani po povoljnoj cijeni, a sve one druge izraze po kojima posjetitelji traže takve ponude, pobroje u famozni keywords, npr. apartmani Poreč, smještaj u Poreču, iznajmljivanje apartmana u Poreču, rezervacije apartmana... Neki su išli još i dalje, pa su u keyworde pobrajali i riječi koje nemaju baš nikakve veze sa njihovim stranicama, ali su išli logikom da zašto se ne bi prikazale njihove stranice i onima koji traže pjesme od Severine, kladionice, porno slike, kredite, posao, restorane, agencije...
Dakako da su i dalje bitne ključne riječi, ali ne u tom bukvalnom smislu da se pobroji sve i svašta, već Google i druge tražilice, kao stroj za obradu podataka, iz sveg teksta koji pronalazi na Vašim stranicama zaključuje što su zaista za njega ključne riječi, a to su riječi iz naslova i tekstova koje ste stvarno napisali i objavili. Pišite što više jer time pokrivate i što više ključnih riječi.

Ključna riječ po kojoj želite biti u vrhu mora biti na samoj stranici, i to ne samo jednom, dvaput ili tri puta, već u svim bitnim dijelovima stranica, a pored toga, i ne samo na jednoj stranici, već na svim stranicama jednog web portala. Iako to zvuči kao nešto što svi znaju, to u praksi često nije tako. Obratite pozornost kada i sami nešto tražite. Tko je u prvim rezultatima?

Nikada nisu među prvima neke male amaterske web stranice, već veći ili veliki web portali.

Zašto? Zato što riječ ili pojam koji tražite nemaju samo jednom napisano, već na stotine puta, jer nisu o tome pisali samo jednom već imaju veliki broj naslova i članaka na tu temu.
Pametni će već iz ovoga shvatiti, da klasične ili obične stranice, a pod tim smatramo svake stranice na koje ne možete samostalno unositi nove članke, baš ništa ne vrijede. Šteta je na izradu takvih stranica potrošiti i 100 kuna, pa bile one i vizualno zanimljive. Na takve web stranice, gdje je i malo teksta, rijetko tko dolazi jer ih nema u rezultatima pretraživanja. Nema ih zato jer je malo teksta koji nije pokrio sve moguće izraze po kojima korisnici interneta pretražuju.

Jedino što dolazi u obzir za uspješno predstavljanje na internetu su CMS web stranice

CMS ili Content Management System je izraz za programirane web stranice što Vam omogućuje da samostalno i jednostavno unosite ili brišete sadržaj sa svojih internet stranica putem jednostavnog administratorskog sučelja i to bez ikakvih posebnih predznanja. Za rad Vam je dovoljan samo Vaš preglednik web stranica (browser) i neki program za slike. Tekst je moguće unositi direktno ili tako da ga kopirate iz Microsoft Worda. Da ste naručili i "klasičnu" izradu web stranica, svejedno bi morali webmasteru pripremiti tekst i fotografije. Dakako, vodite računa i da je riječ o kvalitetnim CMS web stranicama sa podrškom, što zasigurno nije npr. Joomla koji instaliraju oni koji sami nisu bili u stanju isprogramirati CMS, a samim time niti ne razumiju kako sve u takvim aplikacijama funkcionira.

Tražilice zanima sadržaj i zbog toga postoje i zbog toga očekuju da će se ključna riječ pojaviti na stranici. Ukoliko se određena riječ češće spominje na stranici to je signal tražilicama o čemu se na stranicama zapravo radi, no nemojte to previše povezivati sa famoznim keywordsima jer nije poanta da ključna riječ bude najviše puta pronađena u sadržaju već da bude na pravim mjestima.
CMS Web Express kao i svi drugi CMS-ovi koje izrađuje i instalira Poslovni forum d.o.o. optimizirani su za tražilice. Poslovni forum d.o.o. izrađuje CMS web stranice od 2002. godine tako da si pridržavamo pravo, bez lažne skromnosti, da ipak znamo nešto više o tome nego netko tko je napravio svega nekoliko običnih web stranica iz hobija.
Želite li da posjetitelji dolaze na Vaše stranice, a ne na stranice Vaše konkurencije, zaboravite na klasične stranice kakve su se radile prošlih godina, koje su više nalikovale na vizitke, a ne na detaljno predstavljanje proizvoda i usluga. Naš CMS Web Express Vam sada omogućuje da detaljno predstavite svaki proizvod ili uslugu, sa puno teksta i puno fotografija, a kada to učinite, po svakom proizvodi ili usluzi bit ćete i među prvim rezultatima na svim tražilicama.

Zapamtite: CMS su internet stranice sa administracijom putem koje možete uvijek samostalno dodavati i ažurirati sadržaj bez ikakvih dodatnih troškova, objavljivati neograničeni broj tekstova... Što je to administracija? Administracija znači da uz pomoć lozinke imate pristup u te stranice, kao što imate i pristup na Facebook ili Gmail. CMS plaćate samo jednom, cijena CMS-a ne ovisi o tome koliko ćete objaviti članaka. Možete objaviti na stotine i tisuće članaka, sve bez ikakvog dodatnog plaćanja kao što bi vam naplaćivali po broju stranica (članaka) da vam rade stranice onako kako su se nekada radile, a što nažalost većina i još danas nudi. Obične statične stranice stvar su prošlosti.

Nemate ideje ili vremena za pisanje i objavljivanje stotina članaka? Uvijek možete napraviti kolekciju članaka po određenoj temi iz drugih izvora, npr. novinskih web portala, Wikipedije i sličnih izvora.
Bilo da imate obrt za građevinske radove ili kozmetički salon ili autolimarsku radionicu, uvijek imate o svim tim i drugim temama razne zanimljive članke koje također možete kopirati i obraditi i na vlastitim web stranicama. Naravno da je naša preporuka da pišete svoje tekstove, no nije niti mali broj onih koji i za jedno veče objave više desetaka članaka jer kopiranje uz minimalnu obradu je zaista brzo. To je realnost. Čak i navodno ozbiljniji portali kopiraju članke jedni od drugih, ili samo na početak članka koji su kopirali dodaju; "prema pisanju xxx novina..." i iza toga slijedi kopirani tekst... Slično je i sa npr. našim objašnjenjima što je to CMS. Pošto smo jedni od prvih koji su to uopće počeli približavati korisnicima, naši opisi pojma CMS-a i mogućnosti CMS-a može se pronaći na gotovo 90 posto web stranica raznih drugih tvrtki i pojedinaca koje pokušavaju prodati CMS ili nešto nalik na CMS. Vrlo često prekopirano od riječi do riječi, pa čak i bez ispravljenih, namjernih ili slučajnih pravopisnih pogreški. Vodite računa o autorskim pravima, pa ako i kopirate sadržaj, navedite barem izvor.

Još dvije stvari su također vrlo bitne za što bolji položaj u rezultatima pretraživanja. To su "starost" domene i broj linkova prema vašim stranicama.

Po pitanju starosti domene ne možete puno učiniti, bilo bi bolje da ste web stranice pokrenuli još prije koje godine, pa bi već sada imali jaču poziciju u rezultatima pretraživanja, no svi smo mi jednog dana počeli, nitko niti od nas nije oduvijek na Internetu, no sada s obzirom da znate da je bitno i vrijeme postojanja domene i web stranica, ne odlažite trenutak pokretanja svojih web stranica. Možda mislite da trenutno imate drugih prioriteta, no varate se. Niste jedini u svojem poslu bez obzira kojim se poslom bavite. Ako i među vašim konkurentima ima onih koji još ne prepoznaju važnost web stranica, pa da je takvih i 90%, ima i onih 10 % koji su prepoznali da se trebaju aktivno predstaviti na Internetu. Često čujmo od nekih, da kao ima vremena. Nema vremena. U Hrvatskoj postoji već preko milijun registriranih korisnika Interneta. Bez obzira na profil Vašeg posla, ne možete ignorirati tu brojku. Biti prisutan na Internetu sa vlastitim web stranicama, najjeftiniji je i najjednostavniji način da svoje proizvode i usluge predstavite svojim potencijalnim korisnicima i kupcima.

Spomenuli smo i važnost broja linkova prema Vašim stranicama. Pišite tekstove koje posjetitelji vole linkati i razmjenjivati između sebe, Google-u je svejedno da li je taj tekst smiješan, zabavan, koristan ili kvalitetan njega samo zanima koliko je brojčano linkova dobio na drugim web stranicama. Svatko želi povratni link koje će generirati promet i povećati njihov rang u tražilicama kao sto je Google ili Yahoo.
I sami ćete na svoje stranice vrlo vjerojatno objaviti link prema nekim drugim stranicama za koje smatrate da su općenito korisne ili zanimljive ili na neki konkretni članak (direktni link na pojedinačnu web stranicu). Objavite neke korisne članke koje će drugi rado linkati. To vam je besplatna reklama. Na Facebooku ili na raznim forumima, često netko pita za neki savjet, za neku informaciju, i onda mu drugi korisnik odgovori na način: evo imaš ovdje korisne informacije i objavi vaš link. Google i druge tražilice su strojevi i jedini način da procjene koliko je nešto interesantno pa time zaslužuje i bolju poziciju u rezultatima pretraživanja je broj linkova koji vode prema određenoj stranici. Što više linkova vodi prema nekoj stranici time se ta stranica smatra relevantnijom u odnosu na druge slične ili iste stranice.

Posjetitelji se ne dolaze diviti dizajnu vaših web stranica, posjetitelji uvijek traže informaciju

Ukoliko ste vješti sa pripremom slika za web, svakako obogatite vizualni dojam i sa po nekom prikladnom slikom ili ilustracijom, no ono što je primarno za posjetitelje je korisna informacija, a za tražilice je to tekst. Tekst, tekst i samo tekst. Naravno da stranice trebaju izgledati skladno, no ne dajte se zavarati od onih koji nude lijepi dizajn web stranica, a da to nije ujedno i CMS. Samo ako imate CMS moći ćete objavljivati bez daljnjih troškova nove članke, ponude, vijesti ili oglase, a time imati i stvarne koristi od vaših web stranica. CMS web stranice koje izrađuje Poslovni forum d.o.o. su i vizualno dopadljive sa modernim dizajnom, a ujedno je to najmoderniji CMS sa svim funkcijama za jednostavan unos i ažuriranje tekstova i slika, sa podrškom za video, fotogalerije, RSS kanale za vijesti, optimizacijom za tražilice...

Kako biti prvi na Google tražiliciKako biti prvi na tražilicama


Naslovna stranica


  PREPORUKE / NAJAVE / INFORMACIJE
 
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje? Želite povećati prodaju? Tvrtka vam je u krizi ili pred zatvaranjem? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla?
Link na pregled ponude - Pogledajte primjere - Iskoristite popuste!
 

 
OSTALE USLUGE ZA PODUZETNIKE
Tvrtka Poslovni Forum d.o.o. osnovana je sada već davne 2002. godine u Rijeci od strane Damira Međurečana koji je okupio vodeće stručnjake na području ekonomije, prava i informatike, kako bi efikasno pokrili sve potrebe svojih klijenta.
Link na pregled ponude poslovnih usluga i informacija
 

27. 7. 2024.