|
Menu - Najave... |
|
Google i druge tražilice
Kako prijaviti web stranice na tražilice?
Od web stranica nema efekta ukoliko nisu visoko kotirane na tražilicama. U
cijenu izrade CMS stranica uključena je i prijava na sve važne tražilice.
Odmah po registraciji domene i postavljanju stranica, Vaše stranice
prijavljujemo na Google kao najvažniju tražilicu preko koje dolazi preko 90%
svih posjetitelja, te na lokalnoj razini, na najznačajniju hrvatsku tražilicu
Pogodak.
Prijavljivanje na tražilice je jedan od najvažnijih načina
promocije vlastitih web stranica. Internet tražilice (search engine)
skupljaju različite informacije o Internet stranicama, uključuju ih u svoju
bazu, te nude svakom korisniku, koji traži određeni pojam, uslugu, proizvod ili
bilo što drugo. Uključivanje informacija nekih web stranica u bazu podataka
Internet tražilica, nije jednostavan postupak. Doduše, postoje besplatne usluge
prijava na neke (rijetke i manje važne) pretraživače, no gotovo nikada ne urode
uspjehom. Razlog tome vrlo je jednostavan - Internet tražilice, osim od
promidžbe na njihovim stranicama, žive od prijava na njihove baze podataka.
Svaka tražilica, nakon što prijavite web stranice, šalje robota kako bi
upotpunila svoj katalog (bazu) web stranica. Vaše stranice tamo će se naći
ovisno o načinu rada robota.
Neki vrlo brzo nakon prijave kreću
indeksirati stranice, a nekima treba mjesec pa i više dana. Najpoznatiji
pretraživači (tražilice) su: Google, AltaVista, Yahoo, Lycos, Excite, Northern
Light, HotBot, Infoseek i sl. i sa njih će Vam uglavnom dolaziti velika većina
posjetitelja.
Za bolju poziciju na tražilicama bitan je faktor i vrijeme,
od prvog pokretanja web stranica pa do nekog ozbiljnijeg broja posjeta potrebno
je barem nekoliko mjeseci. Naravno, i veliki broj članaka. Bez teksta se
ništa ne može postići.
U administraciji Vašeg CMS-a nalazi se i nekoliko
dodatnih alata kojima možete pratiti indeksiranost Vaših web stranica od strane
tražilica.
Tražilice funkcioniraju na način da nakon prijave na određenu tražilicu,
pretraživač šalje robota (pauka) koji indeksira Vašu web stranicu. Njemu su
posebno zanimljive tzv. meta oznake, ključne riječi, naslovi, linkovi, način
kako je stranica izrađena i kao najvažnije, njen tekstualni sadržaj. Pored toga,
ima još mnogo faktora a koji su poslovna tajna od pretraživača. Indeksirani
sadržaj pretraživač arhivira u svoju bazu podataka. Uglavnom, najbitnije je
imati kvalitetan sadržaj na stranici i dobro urađenu SEO optimizaciju. Također
je vrlo korisno imati linkove na drugim stranicama koji upućuju na vašu
stranicu. Poželjno je koristiti i društvene mreže (npr. Facebook).
Od
prijave do indeksacije treba proći određeno vrijeme, ponekad je to i par
mjeseci. Može se desiti da pretraživač i ne indeksira stranicu nakon prijave ako
je sadržaj stranice neadekvatan.
Prijava na tražilice je vrlo bitan postupak
promocije Vaše web stranice. Tražilice nakon prijave šalju korisnike na Vašu web
stranicu. Korisnik obično traži neku informaciju, proizvod ili uslugu i upisuje
ključnu riječ ili izraz. Tražilica uspoređuje taj izraz sa sadržajem u svojoj
bazi podataka i vraća korisniku rezultate pretrage. Što su Vaše ključne riječi
sličnije upitu korisnika, to je veća vjerojatnost da će on posjetiti Vašu web
stranicu.
Naslovna stranica
|
|
|