Poslovni forum Poslovne usluge, marketing, web dizajn, oglasi, istraživanje tržišta, analize, baze podataka...
 

Kontakt - Informacije

Istraživanje i analiza tržišta

Poslovni izvještaji i pregledi

Internet marketing - SEO

IZRADA WEB STRANICA

IZRADA CMS STRANICA  <<

Hosting i zakup domena

Imenici i baze podataka

Primjeri (šprance) ugovora

Poslovni planovi za kredite

Poslovne usluge i ponude

Trgovačko posredovanje

Poslovna psihologija

Programi, software

Oglasi i obavijesti

Korisni linkovi

Poslovni klub

Besplatno


 

Poslovni forum - Istraživanje i analiza tržišta
 
Istraživanje i analiza tržišta - Važno je znati!
 
O sudbini vašeg posla odlučuje istraživanje tržišta

Svaki poduzetnik smatra svoju uslugu ili proizvod boljim i korisnijim od ostalih na tržištu, što ponekad dovodi do donošenja subjektivnih odluka, čiji rezultati se vide nažalost tek kad je već kasno. Često nas intuicija i uvjerenje odvedu na krivi put. Zato je važnije dobro istražiti tržište nego imati dobru intuiciju.

Da li se spremate na prvi poslovni potez u svome životu, ili ste već imali poslovnih pothvata, koji nisu dobro završili, pa sad tražite što bi novog pokrenuli? Sigurno ste snažno uvjereni kako ćete ovaj puta uspjeti. Prisjetite se da ste i prošli puta isto bili silno uvjereni da ćete uspjeti.

Svaka dobra ideja, projekt i posao u biti počinje od potencijalnih kupaca, njihovih problema, potrebe ili želja. Najčešća pogreška poduzetnika je to što kreću od rješenja usluge ili proizvoda pa tek onda traže potencijalne kupce za njega. To je najčešće krivi pristup koji može rezultirati utrošenim vremenom, novcem te razočaranjem. Jedan od prvih i ključnih koraka u postupku realizacije poslovne ideje je kvalitetno istraživanje tržišta nabave, prodaje kao i postojeće konkurencije. Bez poznavanja ovih kategorija upitan je uopće početni ulazak na tržište kao i kasniji opstanak na njemu.

Tržište prodaje morate iznimno dobro proučiti kako biste znali postoji li uopće potražnja za proizvodom ili uslugom koju namjeravate ponuditi ili je tek trebate kreirati, kakve su navike vaših potencijalnih kupaca, koliki im je broj, može li on biti konstantan te koja bi im cijena proizvoda bila prihvatljiva...

Vrlo mali broj onih koji prije pokretanja projekta ili izlaska na tržište potraže odgovore na pitanja poput treba li netko uopće to što nudim, postoji li već isto ili slično rješenje? Svi su vrlo optimistični i misle da tržište čeka njihovu ideju raširenih ruku i da će od sutra krenuti potražnja za onim što nude. Izrada neovisne tržišne analize za ideju, uslugu ili proizvod nešto je što se mora napraviti.

Poduzetnici su vrlo subjektivni u procijeni vrijednosti ideje, mogućim prihodima i dobiti. Subjektivnim i vrlo često nerealnim pristupom, nesvjesno, zavaravaju sami sebe o potencijalima ideje ili projekta. Ukoliko nema istraživanja tržišta onda je sve prepušteno slučaju, a rezultati su slabi ili nikakvi.

Izuzetno je važno i proučavanje konkurencije kako bi se znalo na koji način je najbolje pozicionirati se na tržištu, postoje li već slični proizvodi, tko su glavni konkurenti i koliko su snažni, koju dodatnu vrijednost kupcu može ponuditi konkurencija (kvaliteta usluge, garancija, servis...), na koji način konkurenciji preuzeti dio kupaca i/ili stvoriti dodatnu potražnju i slično.

Prisjetimo se ponovo svih onih trgovina, kafića, butika, restorana, servisa...
koji su stavili ključ u bravu. I znate što? Svi su oni bili uvjereni da će uspjeti!


Evo i jednog od primjera koji pokazuje da istraživanja tržišta nisu neka prodavanja magle i puste priče.
Tvrtka koja je proizvodila prirodne voćne sokove nikako nije mogla postići dobar plasman na tržištu. Sve marketinške akcije, reklame i redizajn ambalaže nisu pridonijeli povećanju prodaje. Iscrpivši sve znanje marketinga, vlasnik tvrtke obratio se agenciji za istraživanje tržišta s ciljem istraživanja stvarnih želja i potreba kupaca njegova soka. Definirano je tržište, konkurencija i ciljana grupa potrošača te se pristupilo direktnom anketiranju ljudi, uključujući degustacije soka i konkurentskih napitaka s tržišta prirodnih sokova. Rezultati istraživanja tržišta iznenadili su proizvođača spomenutog voćnog soka.
Čak preko 80 % ispitanika njegov sok uopće nije percipiralo kao prirodan voćni sok s obzirom na činjenicu da je sadržavao samo 15 % voćnog mesa, dok su konkurentski sokovi u tom tržišnom segmentu sadržavali minimalno 35 % voća. Nikakva cjenovna razlika nije mogla pridobiti potrošača prirodnih sokova da kupi upravo taj voćni sok jer su potrošači odluku donosili na temelju udjela voćnog mesa u samome soku. Prirodni sok bio je sinonim za svježe iscijeđeno voće, tako da taj proizvođač sa svojih 15 % udjela voćnog mesa nije imao nikakvih komparativnih prednosti pred konkurencijom.
Ovakvi rezultati istraživanja tržišta naveli su proizvođača da repozicionira svoj proizvod u drugi tržišni segment - tržište negaziranih sokova. To tržište ciljalo je na sasvim drugačiji profil konzumenata koji nisu tražili zdrav napitak nego osvježenje. Negazirani sokovi u pravilu ne sadrže voćno meso. Tu činjenicu mudro je iskoristio proizvođač pozicionirajući svoj voćni sok kao prvi negazirani sok s 15 % voćnog mesa, umjesto kao prirodni sok s 15 % voćnog mesa. Nedostatak od 15 % voćnog mesa na tržištu prirodnih sokova pretvoren je u prednost od 15 % voćnog mesa na tržištu negaziranih sokova. Čak ni viša cijena od konkurencije na novom tržišnom segmentu nije umanjila potražnju.
Samo unutar prve godine repozicioniranja proizvoda, sada je taj sok zauzeo većinu tržišnog udjela i tvrtki donio ogromno povećanje prodaje i dobiti.


Ovo je klasičan primjer kako tvrtke mogu kočiti vlastiti razvoj jer nisu prepoznale potrebe tržišta i prednosti svojeg proizvoda, a koje se lako mogu otkriti pozornim istraživanjem. Neisplativo je na tržište gurati proizvode koje ono ne želi. Istraživanje tržišta je ono što vas dijeli između propasti i uspjeha!


Što sve možete saznati istraživanjem tržišta
- postoji li uopće potražnja za proizvodom ili uslugom koju namjeravate ponuditi?
- koliki je stvarni obim potražnje za neki proizvod ili uslugu?
- da li su potrošači spremni koristiti neki drugi proizvod od onoga što su navikli?
- tko su nam glavni konkurenti za određeni proizvod ili uslugu?
- kakve su tendencije na domaćem tržištu i tržištima drugih zemalja?
- treba li postojeći proizvod modificirati (pakovanje, dizajn, svojstva...)?
- razumljivost reklamnih poruka, prenose li stvarno pravu poruku?
- prognoziranje količina proizvoda radi planiranja proizvodnje ili uvoza?
- istraživanje u svrhu određivanja cijena za proizvod ili uslugu?
- hoće li stvarno doći do povećanja prodaje ako se smanji prodajna cijena?
- motivira li na kupnju samo cijena proizvoda ili i drugi faktori?
- utvrđivanje poznatosti marke, pozitivni i negativni stavovi kupaca?
- koje su sve nepokrivene i nezadovoljene potrebe potrošača?
- isplati li se reklamirati putem npr. interneta ili lokalnih medija?
- što u bliskoj budućnosti spremaju novoga konkurentske tvrtke?
- zašto je vaš ugostiteljski objekt i dalje prazan?
- zašto kupci odlaze u druge prodavaonice a zaobilaze vašu?
- zašto se kupcima ne sviđaju vaši djelatnici?
- možete li povećati prodaju nagradnim igrama ili akcijama?
- koje nove usluge ili proizvode bi mogli dodatno ponuditi?
- hoće li promjena koju pripremate biti dobro prihvaćena?

Ovo su samo neka pitanja na koje se može dobiti pravovremeno odgovor, jer bolje je prvo provjeriti da li se isplati pokretati novi posao, uvoditi novi proizvod, mijenjati cijenu, plasirati određenu reklamu...
Ovo su samo neki od primjera koji vas trebaju potaknuti na promišljanja što bi sve trebali istražiti.
Troškovi istraživanja tržišta su manji od troškova loše poslovne odluke.

Istraživanje tržišta prodaje Istraživanje tržišta proizvoda



  • Pregled nove ponude Novo u ponudi - Internt marketing, izrada web stranica, izrada CMS stranica, besplatno oglašavanje, usluge istraživanja tržišta, primjeri poslovnih planova, primjeri ugovora, poslovni imenici i adresari, informacije o novim proizvodima na hrvatskom tržištu, informacije o poiticajima i mogućnostima kreditiranja, pregledi ponude i potražnje, oglasi za prodaju proizvoda, zbirke poslovnih informacija...
    Opširnije >>
  • Izrada CMS internet stranica Izrada CMS internet stranica po izuzetno povoljnim cijenama; izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova, objavljivati neograničeni broj tekstova... Predstavite Vašu tvrtku, objavite sve ponude, akcije, objavite detaljni pregled svih proizvoda i usluga... Ukoliko Vas nema na Internetu; Vi ne postojite! Izrada web stranica za tvrtke i obrtnike...
    Opširnije o izradi CMS stranica >>
  • Primjeri ugovora - Šprance ugovora Praktični primjeri ugovora za poduzetnike. Primjeri ugovora o radu, primjeri ugovora o poslovnoj suradnji, primjeri ugovora o kupoprodaji nekretnina i poslovnih prostora, ugovori o najmu, šprance ugovora o zakupu i najmu. Besplatni primjeri ugovora o posudbi, ugovori za turističke agencije, ugovori o alotmanu, ugovori o generalnom zastupanju, razne vrste posredničkih ugovora...
    Opširnije o primjerima ugovora >>
  • Istraživanje tržišta Glavni smisao istraživanja tržišta je prikupljanje valjanih i pouzdanih informacija koje pomažu poduzetnicima prilikom odlučivanja u tržišnom poslovanju i planiranju poslovnih aktivnosti, rješavanju konkretnih teškoća ili kontroli uspješnosti poslovanja. Poslovni Forum prikuplja i analizira kvantitativne i kvalitativne podatke, čuvajući pritom diskreciju klijenta i svih prikupljenih podataka...
    Opširnije o uslugama istraživanja tržišta >>
  • Trgovačko posredovanje za poduzetnike Trgovačko posredovanje na domaćem i inozemnom tržištu. Povezivanje poslovnih subjekata i njihove ponude ili potražnje, za proizvode ili usluge. Pronađite partnere za zajednička ulaganja, distribuciju, marketing, prodaju i usluge. Povezivanje malih trgovaca na interesnoj osnovi. Posredovanje pri inozemnim trgovačkim komorama i poslovnim organizacijama. Poslovno posredovanje...
    Opširnije o trgovačkom posredovanju >>
  • Poslovna psihologija za poduzetnike Poslovna psihologija za male i srednje poduzetnike, posebno prilagođena hrvatskim poslovnim okolnostima recesije. Otkrijte svoje mehanizme uspjeha, odaberite kvalitetne djelatnike i donosite prave odluke u pravo vrijeme. Svaki pokret, riječ ili simbol za svoj cilj imaju prodaju nečega što želi prodati onaj tko šalje poruku. Menadžerske vještine i iskustva. Vodič za napredovanje u karijeri...
    Opširnije o poslovnoj psihologiji >>
  • Programi za poduzetnike Pregled poslovnih programa. Programi za knjigovodstvo i računovodstvo. Programski paketi za vođenje financijskog poslovanja poduzetnika; bilance, fakturiranje, blagajna, skladišno poslovanje, radni nalozi i sl. Korisni programi za vođenje evidencija, planiranje, uredski programi, kalkulatori, organizatori i kalendari, preglednici, alati za komunikaciju, besplatni programi za multimediju...
    Opširnije informacije o programima >>
  • Korisne preporuke i informacije Pretraživanje svih tekstova objavljenih na Poslovnom forumu. Preko 500.000 članaka i priloga. Pregled linkova prema većim tematskim cjelinama; Europske integracije, zaštita potrošača, trgovačko pravo, obrtničke komore, internet rječnik, znanstveni radovi, klasifikacije, registri, sudska praksa, analize tržišta, pregledi ponude i potražnje, prospekti, katalozi...
    Opširnije informacije >>
 
 
 

INFORMACIJE

Linkovi