|   | 
  | 
  
PREGLED POSLOVNIH INFORMACIJA - PREGLED - Zakon o zabrani diskriminacije
 |    |  
|  Pregled zakona i drugih propisa: 4. 11. 2025.   Poslovne i internet usluge, pravne informacije, vijesti iz gospodarstva, poduzetništvo, investicije, stanje na tržištu... |  
 
 
 | 
 
  
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
 
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
 
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
  
 
 | 
 | 
 
 
  
  
 | 
 
  
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
 
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
 
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
  
 
 | 
 | 
 
 
  
 | 
 
  
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
 
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
 
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
  
 
 | 
 | 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
IZRADA WEB STRANICA
  
Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...
  
Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.
  
Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...
  
Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...
  
  
 
 
 
 
 
  
 |   | 
  
 
Pregled zakona i drugih propisa - Zakon o zabrani diskriminacije
 
 
 
 
ZAKON O SUZBIJANJU DISKRIMINACIJE 
 
I. OPĆE ODREDBE 
 
Svrha zakona 
Članak 1. 
(1) Ovim se Zakonom osigurava zaštita i promicanje jednakosti kao najviše 
vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske, stvaraju se pretpostavke za 
ostvarivanje jednakih mogućnosti i uređuje zaštita od diskriminacije na osnovi 
rase ili etničke pripadnosti ili boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili 
drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, 
članstva u sindikatu, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog 
statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog naslijeđa, rodnog 
identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije. 
(2) Diskriminacijom u smislu ovoga Zakona smatra se stavljanje u nepovoljniji 
položaj bilo koje osobe po osnovi iz stavka 1. ovoga članka, kao i osobe 
povezane s njom rodbinskim ili drugim vezama. 
(3) Diskriminacijom se smatra i stavljanje neke osobe u nepovoljniji položaj na 
temelju pogrešne predodžbe o postojanju osnove za diskriminaciju iz stavka 1. 
ovoga članka. 
 
II. OBLICI DISKRIMINACIJE 
Izravna i neizravna diskriminacija 
Članak 2. 
(1) Izravna diskriminacija je postupanje uvjetovano nekim od osnova iz članka 1. 
stavka 1. ovoga Zakona kojim se osoba stavlja ili je bila stavljena ili bi mogla 
biti stavljena u nepovoljniji položaj od druge osobe u usporedivoj situaciji. 
(2) Neizravna diskriminacija postoji kada naizgled neutralna odredba, kriterij 
ili praksa, stavlja ili bi mogla staviti osobe u nepovoljniji položaj po osnovi 
iz članka 1. stavka 1. ovoga Zakona, u odnosu na druge osobe u usporedivoj 
situaciji, osim ako se takva odredba, kriterij ili praksa mogu objektivno 
opravdati zakonitim ciljem, a sredstva za njihovo postizanje su primjerena i 
nužna. 
Uznemiravanje i spolno uznemiravanje 
Članak 3. 
(1) Uznemiravanje je svako neželjeno ponašanje uzrokovano nekim od osnova iz 
članka 1. stavka 1. ovoga Zakona koje ima za cilj ili stvarno predstavlja 
povredu dostojanstva osobe, a koje uzrokuje strah, neprijateljsko, ponižavajuće 
ili uvredljivo okruženje. 
(2) Spolno uznemiravanje je svako verbalno, neverbalno ili fizičko neželjeno 
ponašanje spolne naravi koje ima za cilj ili stvarno predstavlja povredu 
dostojanstva osobi, koje uzrokuje strah, neprijateljsko, ponižavajuće ili 
uvredljivo okruženje. 
(3) Na uznemiravanje i spolno uznemiravanje na odgovarajući se način primjenjuju 
odredbe ovoga Zakona koje se odnose na diskriminaciju. 
Poticanje na diskriminaciju i propuštanje razumne prilagodbe 
Članak 4. 
(1) Poticanje na diskriminaciju, ako je počinjeno s namjerom, smatrat će se 
diskriminacijom u smislu članka 1. ovoga Zakona. 
(2) Diskriminacijom u smislu ovoga Zakona smatrat će se i propust da se osobama 
s invaliditetom, sukladno njihovim specifičnim potrebama, omogući: 
– korištenje javno dostupnih resursa, 
– sudjelovanje u javnom i društvenom životu, 
– pristup radnom mjestu i odgovarajući uvjeti rada, 
prilagodbom infrastrukture i prostora, korištenjem opreme i na drugi način koji 
nije nerazmjeran teret za onoga tko je to dužan omogućiti. 
Segregacija 
Članak 5. 
(1) Diskriminacijom iz članka 1. ovoga Zakona smatra se i segregacija. 
(2) Segregacija u smislu ovoga Zakona predstavlja prisilno i sustavno 
razdvajanje osoba po nekoj od osnova iz članka 1. stavka 1. ovoga Zakona. 
Teži oblici diskriminacije 
Članak 6. 
(1) Težim oblikom diskriminacije u smislu ovoga Zakona smatrat će se 
diskriminacija počinjena prema određenoj osobi po više osnova iz članka 1. 
stavka 1. ovoga Zakona (višestruka diskriminacija), diskriminacija počinjena 
više puta (ponovljena diskriminacija), koja je počinjena kroz dulje vrijeme 
(produljena diskriminacija) ili koja posljedicama posebno teško pogađa žrtvu 
diskriminacije. 
(2) Sud će voditi računa o okolnostima iz stavka 1. ovoga članka pri utvrđivanju 
visine naknade neimovinske štete te pri odmjeravanju kazne za prekršaje utvrđene 
ovim Zakonom. 
Zaštita od viktimizacije 
Članak 7. 
Nitko ne smije biti doveden u nepovoljniji položaj zbog toga jer je u dobroj 
vjeri prijavio diskriminaciju, nazočio diskriminaciji, odbio nalog za 
diskriminatornim postupanjem ili na bilo koji način sudjelovao u postupku 
vođenom povodom diskriminacije sukladno odredbama ovoga Zakona. 
Područje primjene 
Članak 8. 
Ovaj se Zakon primjenjuje na postupanje svih državnih tijela, tijela jedinica 
lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima te 
na postupanje svih pravnih i fizičkih osoba, osobito u područjima: 
1. rada i radnih uvjeta; mogućnosti obavljanja samostalne ili nesamostalne 
djelatnosti, uključujući kriterije za odabir i uvjete pri zapošljavanju te 
napredovanju; pristup svim vrstama profesionalnog usmjeravanja, stručnog 
osposobljavanja i usavršavanja te prekvalifikacije, 
2. obrazovanja, znanosti i športa, 
3. socijalne sigurnosti, uključujući i područje socijalne skrbi, mirovinskog i 
zdravstvenog osiguranja te osiguranja za slučaj nezaposlenosti, 
4. zdravstvene zaštite, 
5. pravosuđa i uprave, 
6. stanovanja, 
7. javnog informiranja i medija, 
8. pristupa dobrima i uslugama te pružanju istih, 
9. članstva i djelovanja u sindikatima, organizacijama civilnoga društva, 
političkim strankama ili bilo kojim drugim organizacijama, 
10. sudjelovanja u kulturnom i umjetničkom stvaralaštvu. 
 
III. ZABRANA DISKRIMINACIJE 
Zabrana diskriminacije i iznimke od zabrane diskriminacije 
Članak 9. 
(1) Diskriminacija u svim pojavnim oblicima je zabranjena. 
(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka ne smatra se diskriminacijom stavljanje u 
nepovoljniji položaj u sljedećim slučajevima: 
1. kada je takvo postupanje određeno zakonom u cilju očuvanja zdravlja i 
prevencije kaznenih i prekršajnih djela te kada su upotrijebljena sredstva 
primjerena i nužna cilju koji se želi postići, 
2. pozitivne akcije, odnosno kada je takvo postupanje temeljeno na odredbama 
zakona, podzakonskog akta, programa, mjera ili odluka u cilju poboljšanja 
položaja etničkih, vjerskih, jezičnih ili drugih manjina ili drugih skupina 
građana ili osoba diskriminiranih po osnovama iz članka 1. stavka 1. ovoga 
Zakona, 
3. pogodovanja trudnicama, djeci, mladeži, starijim osobama, osobama s pravnom 
obvezom uzdržavanja koje redovito ispunjavaju obvezu uzdržavanja i osobama s 
invaliditetom u cilju njihove zaštite kada je takvo postupanje temeljeno na 
odredbama zakona, podzakonskog akta, programa i mjera, 
4. u odnosu na određeni posao kada je priroda posla takva ili se posao obavlja u 
takvim uvjetima da karakteristike povezane s nekim od osnova iz članka 1. ovoga 
Zakona predstavljaju stvarni i odlučujući uvjet obavljanja posla pod uvjetom da 
je svrha koja se time želi postići opravdana i uvjet odmjeren, 
5. pri zasnivanju radnog odnosa, uključenja u članstvo te u djelovanju koje je u 
skladu s naukom i poslanjem crkve i vjerske zajednice upisane u Evidenciju 
vjerskih zajednica u Republici Hrvatskoj, te druge javne ili privatne 
organizacije koje djeluju u skladu s Ustavom i zakonima, ako tako zahtijevaju 
vjerska doktrina, uvjerenja ili ciljevi, 
6. na temelju dobi i spola pri ugovaranju premija, osiguranina i drugih uvjeta u 
osiguranju u skladu s relevantnim i točnim statističkim podacima i pravilima 
aktuarske matematike, pri čemu troškovi vezani uz trudnoću i majčinstvo ne mogu 
opravdati razlike, 
7. određivanja najniže dobi i/ili profesionalnog iskustva i/ili stupnja 
obrazovanja kao uvjeta za zasnivanje radnog odnosa ili kao uvjeta za stjecanje 
drugih pogodnosti vezanih uz radni odnos kada je to predviđeno posebnim 
propisima, 
8. određivanja prikladne i primjerene najviše dobi kao razlog za prestanak 
radnog odnosa te propisivanje dobi kao uvjeta za stjecanje prava na mirovinu, 
9. na temelju državljanstva prema posebnim propisima, 
10. stavljanje u nepovoljniji položaj pri uređivanju prava i obveze iz 
obiteljskog odnosa kada je to određeno zakonom, a osobito u cilju zaštite prava 
i interesa djece, što mora biti opravdano legitimnom svrhom, zaštitom javnog 
morala, kao i pogodovanju braka u skladu s odredbama Obiteljskog zakona. 
(3) Sve iznimke iz stavka 2. ovoga članka trebaju se tumačiti razmjerno cilju i 
svrsi zbog kojih su određene. 
Obveza prijavljivanja i davanja podataka 
Članak 10. 
(1) Tijela i osobe iz članka 8. ovoga Zakona dužni su prijaviti osnovanu sumnju 
na diskriminaciju pučkom pravobranitelju ili posebnim pravobraniteljima, uz 
pristanak osobe za koju postoji sumnja da je žrtva diskriminacije. 
(2) Tijela i osobe iz članka 8. ovoga Zakona dužni su u roku od 15 dana dati sve 
podatke i tražene dokumente vezane uz diskriminaciju na zahtjev pučkog 
pravobranitelja ili posebnih pravobranitelja. 
Pravo na naknadu štete 
Članak 11. 
Žrtva diskriminacije po odredbama ovoga Zakona ima pravo na naknadu štete prema 
propisima koji uređuju obvezne odnose. 
 
IV. INSTITUCIONALNI OKVIR 
Središnje tijelo nadležno za suzbijanje diskriminacije 
Članak 12. 
(1) Poslove središnjeg tijela nadležnog za suzbijanje diskriminacije obavlja 
pučki pravobranitelj. 
(2) Pučki pravobranitelj u okviru svoga rada: 
1. zaprima prijave svih fizičkih i pravnih osoba iz članka 10. ovoga Zakona, 
2. fizičkim i pravnim osobama koje su podnijele pritužbu zbog diskriminacije 
pruža potrebne obavijesti o njihovim pravima i obvezama te mogućnostima sudske i 
druge zaštite, 
3. ako nije započet sudski postupak, ispituje pojedinačne prijave i poduzima 
radnje iz svoje nadležnosti potrebne za otklanjanje diskriminacije i zaštitu 
prava diskriminirane osobe, 
4. upozorava javnost na pojave diskriminacije, 
5. uz pristanak stranaka provodi postupak mirenja uz mogućnost sklapanja 
izvansudske nagodbe, 
6. podnosi kaznene prijave u vezi sa slučajevima diskriminacije nadležnom 
državnom odvjetništvu, 
7. prikuplja i analizira statističke podatke o slučajevima diskriminacije, 
8. u svom godišnjem izvješću, a po potrebi i izvanrednim izvješćem Hrvatski 
sabor izvješćuje o pojavama diskriminacije, 
9. provodi istraživanja u području diskriminacije, daje mišljenja i preporuke te 
predlaže Vladi Republike Hrvatske odgovarajuća zakonska i strateška rješenja. 
Posebni pravobranitelji 
Članak 13. 
Pojedine poslove iz članka 12. stavka 2. točke 1. do 6. ovoga Zakona obavljaju 
posebni pravobranitelji kada je to utvrđeno posebnim zakonom. 
Vođenje evidencija 
Članak 14. 
(1) Sva pravosudna tijela dužna su voditi evidencije o sudskim predmetima 
vezanim za diskriminaciju i osnovama diskriminacije po kojima se ti postupci 
vode te ih dostavljati ministarstvu nadležnom za poslove pravosuđa. 
(2) Posebni pravobranitelji dužni su voditi evidencije o slučajevima 
diskriminacije iz njihove nadležnosti. 
(3) Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa i posebni pravobranitelji iz 
stavka 2. ovoga članka dužni su dostaviti evidencije i statističke podatke o 
sudskim predmetima vezanim za diskriminaciju, pučkom pravobranitelju do 1. 
veljače za prethodnu kalendarsku godinu. 
(4) Pučki pravobranitelj i posebni pravobranitelji dužni su sve evidencije o 
slučajevima diskriminacije iz njihove nadležnosti iskazati po spolu. 
Socijalni dijalog i suradnja s organizacijama civilnog društva 
Članak 15. 
(1) Pučki pravobranitelj pri izradi redovitih izvješća, mišljenja i preporuka o 
pojavama diskriminacije konzultirat će socijalne partnere i organizacije 
civilnog društva koje se bave zaštitom i promicanjem ljudskih prava, 
organizacije koje se bave zaštitom prava skupina izloženih visokom riziku 
diskriminacije, crkve i vjerske organizacije upisane u Evidenciju vjerskih 
zajednica u Republici Hrvatskoj na temelju Zakona o pravnom položaju vjerskih 
zajednica te Savjet za nacionalne manjine. 
(2) U smislu ovoga Zakona socijalni partneri su reprezentativne udruge sindikata 
i poslodavaca više razine. 
 
V. POSTUPAK PRED SUDOM 
Zajedničke odredbe 
Članak 16. 
(1) Svatko tko smatra da mu je zbog diskriminacije povrijeđeno neko pravo može 
tražiti zaštitu toga prava u postupku u kojem se o tom pravu odlučuje kao o 
glavnom pitanju, a može tražiti i zaštitu u posebnom postupku propisanom u 
članku 17. ovoga Zakona. 
(2) Posebni postupci za zaštitu od diskriminacije u području rada i 
zapošljavanja smatrat će se sporovima iz radnih odnosa. 
(3) Sud i druga tijela koja provode postupak dužna su radnje u postupku 
poduzimati hitno, nastojeći da se sve tvrdnje o diskriminaciji što prije 
ispitaju. 
Posebne tužbe za zaštitu od diskriminacije 
Članak 17. 
(1) Osoba koja tvrdi da je žrtva diskriminacije po odredbama ovoga Zakona 
ovlaštena je podnijeti tužbu i tražiti: 
1. da se utvrdi da je tuženik povrijedio tužiteljevo pravo na jednako 
postupanje, odnosno da radnja koju je poduzeo ili propustio može neposredno 
dovesti do povrede prava na jednako postupanje (tužba za utvrđenje 
diskriminacije), 
2. da se zabrani poduzimanje radnji kojima se krši ili može prekršiti 
tužiteljevo pravo na jednako postupanje, odnosno da se izvrše radnje kojima se 
uklanja diskriminacija ili njezine posljedice (tužba za zabranu ili otklanjanje 
diskriminacije), 
3. da se naknadi imovinska i neimovinska šteta uzrokovana povredom prava 
zaštićenih ovim Zakonom (tužba za naknadu štete), 
4. da se presuda kojom je utvrđena povreda prava na jednako postupanje na trošak 
tuženika objavi u medijima. 
(2) O zahtjevima iz stavka 1. ovoga članka odlučuje sud primjenjujući odredbe 
Zakona o parničnom postupku, ako ovim Zakonom nije drukčije određeno. 
(3) Zahtjevi iz stavka 1. ovoga članka mogu se istaknuti zajedno sa zahtjevima 
za zaštitu drugih prava o kojima se odlučuje u parničnom postupku ako su svi 
zahtjevi u međusobnoj vezi i ako je isti sud stvarno nadležan za njih, bez 
obzira na to je li za te zahtjeve propisano rješavanje u redovitom ili u 
posebnom parničnom postupku, osim sporova o smetanju posjeda. U tom slučaju 
primjenjuju se mjerodavna pravila za vrstu spora o kojoj je riječ, ako ovim 
Zakonom nije drukčije određeno. 
(4) Zahtjev za objavu presude iz stavka 1. točke 4. ovoga članka sud će usvojiti 
ako utvrdi: 
1. da je do povrede prava na jednako postupanje došlo posredstvom medija, ili 
2. da je informacija o postupanju koje krši pravo na jednako postupanje bila 
objavljena u medijima, a objavljivanje presude je potrebno radi potpune naknade 
učinjene štete ili zaštite od nejednakog postupanja u budućim slučajevima. 
(5) Ako usvoji zahtjev za objavom presude, sud će naložiti da se presuda objavi 
u cijelosti. Iznimno, sud može odrediti da se presuda objavi u dijelovima ili da 
se iz teksta presude uklone određeni osobni podaci ako je to potrebno radi 
zaštite privatnosti stranaka i drugih osoba, a ne dovodi u pitanje svrhu pružene 
pravne zaštite. 
(6) Presuda kojom se nalaže objava u medijima obvezuje nakladnika medija u kojem 
treba objaviti presudu, bez obzira na to je li bio stranka u postupku. 
Nadležnost 
Članak 18. 
(1) Ako ovim Zakonom nije drukčije određeno, za sporove po tužbi iz članka 17. 
stavka 1. ovoga Zakona u prvom je stupnju stvarno nadležan općinski sud. 
(2) Za sporove po tužbi iz članka 17. stavka 1. ovoga Zakona nadležan je pored 
suda opće mjesne nadležnosti i sud na čijem području tužitelj ima prebivalište, 
odnosno boravište te sud mjesta gdje se dogodila šteta ili je počinjena radnja 
diskriminacije. 
Privremene mjere 
Članak 19. 
(1) Prije pokretanja ili u tijeku postupka povodom zahtjeva iz članka 17. stavka 
1. ovoga Zakona sud može, na prijedlog stranke, odrediti privremene mjere. 
(2) Na privremene mjere iz stavka 1. ovoga članka na odgovarajući način se 
primjenjuju odredbe Ovršnog zakona. Iznimno, pretpostavke za određivanje 
privremenih mjera iz stavka 1. ovoga članka jesu: 
1. da je podnositelj zahtjeva učinio vjerojatnim da je povrijeđeno njegovo pravo 
na jednako postupanje te 
2. da je određivanje mjere potrebno radi otklanjanja opasnosti od nenadoknadive 
štete, osobito teške povrede prava na jednako postupanje, ili sprječavanja 
nasilja. 
Teret dokazivanja 
Članak 20. 
(1) Ako stranka u sudskom ili drugom postupku tvrdi da je povrijeđeno njezino 
pravo na jednako postupanje prema odredbama ovoga Zakona, dužna je učiniti 
vjerojatnim da je došlo do diskriminacije. U tom slučaju teret dokazivanja da 
nije bilo diskriminacije leži na protivnoj stranci. 
(2) Odredba stavka 1. ovoga članka ne primjenjuje se u prekršajnom i kaznenom 
postupku. 
Sudjelovanje trećih 
Članak 21. 
(1) U parnicu povodom tužbe iz članka 17. stavka 1. ovoga Zakona može se kao 
umješač na strani tužitelja diskriminacije pridružiti tijelo, organizacija, 
ustanova, udruga ili druga osoba koja se u okviru svoje djelatnosti bavi 
zaštitom prava na jednako postupanje u odnosu na skupine o čijim se pravima 
odlučuje u postupku. O sudjelovanju umješača odlučuje sud primjenjujući na 
odgovarajući način odredbe Zakona o parničnom postupku. 
(2) Sud će dopustiti sudjelovanje umješača iz stavka 1. ovoga članka samo uz 
pristanak tužitelja. 
(3) Umješač iz stavka 1. ovoga članka može poduzimati radnje u postupku i ima u 
postupku sva prava koja pripadaju umješaču. 
Rok za ispunjenje činidbe, ovršnost 
Članak 22. 
U povodu zahtjeva iz članka 17. stavka 1. točke 2. i 4. ovoga Zakona sud može 
odlučiti da žalba ne zadržava ovrhu ili odrediti kraći rok za ispunjenje činidbe 
koje su naložene tuženiku. 
Izvanredni pravni lijekovi 
Članak 23. 
U postupcima iz članka 17. stavka 1. ovoga Zakona revizija je uvijek dopuštena. 
Udružna tužba za zaštitu od diskriminacije 
Članak 24. 
(1) Udruge, tijela, ustanove ili druge organizacije koje su osnovane u skladu sa 
zakonom, a imaju opravdani interes za zaštitu kolektivnih interesa određene 
skupine ili se u sklopu svoje djelatnosti bave zaštitom prava na jednako 
postupanje mogu podnijeti tužbu protiv osobe koja je povrijedila pravo na 
jednako postupanje, ako učine vjerojatnim da je postupanjem tuženika povrijeđeno 
pravo na jednako postupanje većeg broja osoba koje pretežno pripadaju skupini 
čija prava tužitelj štiti. 
(2) U tužbi iz stavka 1. mogu se istaknuti zahtjevi da se: 
1. utvrdi da je postupanje tuženika povrijedilo pravo na jednako postupanje u 
odnosu na članove skupine, 
2. da se zabrani poduzimanje radnji kojima se krši ili može prekršiti pravo na 
jednako postupanje, odnosno da se izvrše radnje kojima se uklanja diskriminacija 
ili njezine posljedice u odnosu na članove skupine, 
3. da se presuda kojom je utvrđena povreda prava na jednako postupanje na trošak 
tuženika objavi u medijima. 
(3) O tužbi iz stavka 1. ovoga članka u prvom stupnju odlučuje županijski sud 
opće mjesno nadležan za tuženika, ili županijski sud mjesta na kojem je 
počinjena radnja diskriminacije ili Županijski sud u Zagrebu. 
(4) Ostale postupovne odredbe ovoga Zakona koje se odnose na tužbe iz članka 17. 
stavka 1. ovoga Zakona na odgovarajući se način primjenjuju na tužbu iz stavka 
1. ovoga članka. 
 
VI. PREKRŠAJNE ODREDBE 
Članak 25. 
(1) Tko s ciljem prouzročenja straha drugome ili stvaranja neprijateljskog, 
ponižavajućeg ili uvredljivog okruženja na temelju razlike u rasi, etničkoj 
pripadnosti, boji kože, spolu, jeziku, vjeri, političkom ili drugom uvjerenju, 
nacionalnom ili socijalnom podrijetlu, imovnom stanju, članstvu u sindikatu, 
društvenom položaju, bračnom ili obiteljskom statusu, dobi, zdravstvenom stanju, 
invaliditetu, genetskom naslijeđu, rodnom identitetu ili izražavanju i spolnoj 
orijentaciji povrijedi njegovo dostojanstvo, kaznit će se za prekršaj novčanom 
kaznom od 5.000,00 do 30.000,00 kuna. 
(2) Kaznom iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se za prekršaj odgovorna osoba u 
pravnoj osobi, državnom tijelu, pravnoj osobi s javnim ovlastima i jedinici 
lokalne i područne (regionalne) samouprave. 
(3) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka koji učini obrtnik ili osoba koja 
obavlja drugu samostalnu djelatnost u vezi s obrtom ili djelatnošću koju 
obavlja, kaznit će se novčanom kaznom od 10.000,00 do 200.000,00 kuna. 
(4) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka pravna osoba kaznit će se novčanom 
kaznom od 30.000,00 do 300.000,00 kuna. 
Članak 26. 
(1) Tko s ciljem prouzročenja straha drugome ili stvaranja neprijateljskog, 
ponižavajućeg ili uvredljivog okruženja radnjama spolne naravi povrijedi njegovo 
dostojanstvo, kaznit će se za prekršaj novčanom kaznom od 5.000,00 do 40.000,00 
kuna. 
(2) Kaznom iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se za prekršaj odgovorna osoba u 
pravnoj osobi, državnom tijelu, pravnoj osobi s javnim ovlastima i jedinici 
lokalne i područne (regionalne) samouprave. 
(3) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka obrtnik ili osoba koja obavlja drugu 
samostalnu djelatnost kaznit će se novčanom kaznom od 10.000,00 do 250.000,00 
kuna. 
(4) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka pravna osoba kaznit će se novčanom 
kaznom od 30.000,00 do 350.000,00 kuna. 
Članak 27. 
(1) Odgovorna osoba u državnom tijelu i jedinici lokalne i područne (regionalne) 
samouprave koja na zahtjev pučkog pravobranitelja ili posebnog pravobranitelja, 
u roku od 30 dana od dana zaprimanja zahtjeva ne podnese očitovanja, podatke i 
dokumente vezane uz diskriminaciju i ne omogući uvid u njih kaznit će se za 
prekršaj novčanom kaznom od 1.000,00 do 5.000,00 kuna. 
(2) Kaznom iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se za prekršaj odgovorna osoba u 
državnom tijelu i jedinici lokalne i područne (regionalne) samouprave koja na 
zahtjev pučkog pravobranitelja ili posebnog pravobranitelja u roku od 30 dana od 
dana zaprimanja zahtjeva ne omogući uvid u spis. 
Članak 28. 
(1) Tko s namjerom dovede u nepovoljniji položaj osobu koja je u dobroj vjeri 
prijavila diskriminaciju ili na bilo koji način sudjelovala u postupku zbog 
diskriminacije sukladno odredbama ovoga Zakona, kaznit će se za prekršaj 
novčanom kaznom od 1.000,00 do 20.000,00 kuna. 
(2) Kaznom iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se za prekršaj tko s namjerom 
dovede u nepovoljniji položaj osobu koja je nazočila diskriminaciji ili koja je 
odbila nalog za diskriminatornim postupanjem. 
(3) Za pokušaj iz stavka 1. i 2. ovoga članka počinitelj će se kazniti. 
(4) Kaznom iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se za prekršaj odgovorna osoba u 
pravnoj osobi, državnom tijelu, pravnoj osobi s javnim ovlastima i jedinici 
lokalne i područne (regionalne) samouprave. 
(5) Za prekršaj iz stavka 1. i 2. ovoga članka obrtnik i osoba koja obavlja 
drugu samostalnu djelatnost kaznit će se novčanom kaznom od 5.000,00 do 
150.000,00 kuna. 
(6) Za prekršaj iz stavka 1. i 2. ovoga članka pravna osoba kaznit će se 
novčanom kaznom od 20.000,00 do 200.000,00 kuna. 
Članak 29. 
Za prekršaje propisane ovim Zakonom, pored ovlaštenih tužitelja propisanih 
člankom 109. stavkom 1. Prekršajnog zakona, optužni prijedlog može podnijeti 
pučki pravobranitelj i posebni pravobranitelj. 
 
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE 
Članak 30. 
Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa objavit će obrasce za statističko 
praćenje vezano uz članak 14. ovoga Zakona u »Narodnim novinama« u roku od 30 
dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona. 
Članak 31. 
Ovaj Zakon objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. siječnja 
2009. 
Klasa: 004-01/08-01/02 
Zagreb, 9. svibnja 2008. 
 
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
 
PREPORUKE 
 
CMS - Internet marketing
 
  | 
 
  
  
Video i animirana prezentacija. Pogledajte i poslušajte kratki prilog o tome što 
mora znati svaki vlasnik tvrtke ili obrtnik, ali i svi drugi koji žele 
kvalitetno poslovati putem Interneta. U Hrvatskoj postoji preko 1.000.000 
registriranih korisnika Interneta. 
Samo na Internetu Vaša ponuda, zajedno sa svim podacima, opisima i slikama,  
može biti dostupna 24 sata dnevno, 365 dana godišnje.  
 
 
 | 
 
 
 
 
    
    
  
 
POSLOVNE INTERNET USLUGE
 
  
 
 
  
 
 
  
 
 
  
 
 
  
 
 
  
 
 
  
 
 
 
 
 
Predstavljen je pregled propisa sastavljen od strane Poslovnog foruma d.o.o. i suradnika u dobroj vjeri, te iste preglede koristite isključivo na vlastitu odgovornost. 
Poslovni forum se ograđuje od bilo koje odgovornosti ili štetne posljedice nastale primjenom ili tumačenjem pravnih informacija objavljenim na ovim web stranicama. Sve informacije koristite na vlastitu odgovornost.
 
Poslovni forum uložiti će razumne napore da održi web stranice potpuno funkcionalnima i da sve objavljene informacije o propisima budu što je više moguće točne, potpune i pouzdane, ali nije odgovoran za povremeno nefunkcioniranje stranica niti jamči, 
izričito ili prešutno, za točnost, istinitost, pouzdanost ili cjelovitost bilo kojeg objavljenog podatka, materijala ili informacije. 
 
Vodite računa da protekom vremena određene informacije i propisi mogu biti izmijenjeni. Poslovni forum ne daje usluge pravne pomoći ili savjeta. 
Poslovni forum d.o.o. pruža samo poslovne i internet usluge za koje je registriran.
  
Poslovni forum d.o.o. - Izrada CMS stranica - 
Izrada CMS programa - 
Web Express - 
Ažurirano: 4. 11. 2025.
 |  
 
 |    |     Ažurirano: 4. 11. 2025.
 
  | 
 
  |   |