|  | 
| 
 Menu - Najave...
 |  |  
 Korisne i besplatne informacije - Hosting, email, marketing
 Pregled korisnih informacija, još nekoliko korisnih savjeta za poslovne korisnikeKratki pregled korisnih informacija vezanih uz hosting, domene i e-mail. Pregled 
korisnih savjeta i članka o temama koje Vam mogu biti interesantne ukoliko imate 
vlastiti hosting, web stranice...
 
 
 
|  Whois informacije |  Whois je protokol koji se koristi kako bi korisnik na temelju IP adrese upitom 
mogao doći do informacija o pravnoj osobi koja tu IP adresu koristi, imenu 
domene, rezerviranom adresnom bloku u kojem se ta adresa nalazi te o ostalim 
informacijama među kojima se ističu administratori adresnog prostora.
 Neki od Whois online servisa: 
Smart-ip, 
WhatIsMyIP.com, 
Whois.com, 
Who.is, 
WhatIsMyIPaddress, 
Godaddy.com, 
Cqcounter, 
Domaintools ...
 
 
 
|  Gmail – globalno najpopularniji |  Googleov e-mail servis ima najviše korisnika, objavio je comScore. Prema 
njihovim podacima, u svijetu ukupno ima gotovo 350 milijuna korisnika Gmaila.
 Iako je Google još tokom ljeta objavio da Gmail ima najveći broj korisnika, 
dominaciju na ovom polju tek su sada potvrdili nezavisni analitičari. Googleov 
broj korisnika od onih koje je objavio comScore razlikovao se za čak 136 
milijuna, dok su se službeni podaci za Hotmail i Yahoo mail uglavnom poklapali s 
procjenama analitičara.
 Na području SAD-a, najpopularniji e-mail servis je Yahoo, a koristi ga čak 41% 
Amerikanaca s pristupom Internetu. Na drugom mjestu je Gmail s gotovo 
38-postotnim udjelom, a na trećem Hotmail s udjelom od 19% u SAD-u. Yahoo i 
Gmail najveći broj korisnika imaju u SAD-u, Japanu i Indiji, dok Hotmail pored 
ovih država značajniji broj korisnika ima još i u Brazilu, te Meksiku.
 
 
 
|  Pegasus Mail |  Pegasus Mail je besplatan e-mail klijent (program) prikladan za uporabu od strane jednog 
ili više korisnika na jednom računalu ili lokalnoj mreži. Pegasus Mail omogućuje 
slanje mailova i odlična je zamjena za Outlook. Pegasus Mail je jedan od 
najboljih besplatnih e-mail programa. Dokazan proizvod, ima nekoliko milijuna 
korisnika u svijetu. Ekstremno je bogat 
mogućnostima, ali ostaje malen i brz. Pegasus Mail se može ponašati kao kompletan 
interni email sistem, samostalno bez potrebe za dodatnim serverima ili 
komponentama. Program nudi mogućnost filtriranja mailova, spam filter, podršku 
za SMTP, POP3, IMAP4 , LDAP protokole... Link za download: 
www.pmail.com
 
 
 
|  Upozorenje o email prijevarama |  Phishing ili "Pecanje" je novi i sve učestaliji tip spama koji može dovesti do 
krađe vaših osobnih podataka poput brojeva kartica ili korisničkih imena i 
zaporki za pristup internet bankarstvu, e-mailu, hostingu i drugim web uslugama.
 "Pecački" napadi nastaju kad dobijete e-mail koji izgleda kao da ga je poslao 
legitimni pošiljatelj s kojim ste u nekakvom poslovnom odnosu – primjerice vaša 
banka, kartična kuća ili davatelj internetskih usluga (ili bilo koji web-site 
koji za pristup osjetljivim podacima zahtijeva unos korisničkog ID-a i zaporke). 
Najčešće se od Vas traži da odgovorite na dobiveni e-mail i u odgovoru pošaljete 
neke osjetljive podatke (broj kartice, bankovnog računa, PIN ili korisnički ID i 
zaporku). Takav zahtjev se opravdava "pojačanom sigurnošću" ili kakvim drugim prozaičnim razlogom.
 
 Druga mogućnost je da Vas dobiveni "pecački" e-mail usmjerava (navođenjem linka 
na kojeg trebate kliknuti) na lažni web-site ili pop-up prozor vrlo sličan ili 
gotovo identičan pravom i poznatom Vam web-siteu (vaše banke ili kartične kuće, 
na primjer), ali prava svrha tog lažnog web-sitea je isključivo krađa vaših 
osobnih podataka.
Prema novim informacijama i podacima Radne grupe za borbu protiv phishinga (www.antiphishing.org), 
"pecači" uvjere i do 5% primatelja takvih mailova da im odgovore i pošalju 
osjetljive informacije. Netko tko nije o tome informiran može postati lagana žrtva.
 
 Kako se zaštititi: Nikad ne odgovarajte na e-mailove koji od Vas zahtijevaju osobne financijske 
informacije ili zaporke. Banke, kartične kuće ili e-commerce tvrtke najčešće personaliziraju e-mailove 
(npr. "Poštovani gospodine Mlakar" ), dok "pecači" to ne rade. "Pecači" često u 
lažne mail-poruke uključuju lažne senzacionalističke poruke ("Hitno; vaši su 
podaci ukradeni!") želeći od Vas dobiti brzu reakciju bez puno razmišljanja i provjere.
 Ozbiljne tvrtke, banke i kartične kuće NIKAD od Vas neće zahtijevati 
osjetljive podatke e-mailom. Čak i ako pomislite da je e-mail kojeg ste dobili 
legitiman, ne nasjedajte već radije provjerite zahtjev na web stranicama tvrtke 
ili banke, ili ih nazovite telefonom. Uvijek budite oprezni pri otvaranju 
privitaka (attachmenta) ili preuzimanja bilo 
kakvih dokumenata s weba, tko god Vam ih poslao ili Vas uputio na njih. Takvi 
dokumenti također mogu sadržavati viruse ili drugi maliciozni code.
 
 
 
|  Kreativne e-mail poruke |  
 Ovo je priča o čovjeku koji je odlučio e-mailom nasmijati klijente, što je na 
kraju rezultiralo milijunskom zaradom. Iskustvo Dereka Siversa, vlasnika online 
glazbene trgovine CDBaby, donosi Business Insider.
 “Kada imate vlastiti biznis, stvarate mali svijet u kojem možete kontrolirati 
pravila. Nije bitno kako se stvari obavljaju bilo gdje drugdje. U svom malom 
svijetu, možete sve napraviti onako kako bi trebalo biti. Kada sam tek osnovao 
CD Baby tvrtku, svaka je narudžba rezultirala automatskom porukom putem e–maila, kojom 
se kupca obavještava da je njegov CD isporučen. U početku, napomena je izgledala ovako: 
‘Vaša je narudžba danas isporučena. Molim vas, javite nam ako ne dođe. Hvala Vam 
što ste poslovali s nama’. Nakon nekoliko mjeseci, osjetio sam da to nije u 
skladu s mojom misijom da ljudima izmamljujem osmijeh na lice”, kaže Sivers.
 
 Znao je, kaže, da može učiniti bolje. Zato je uzeo dvadesetak minuta vremena i napisao ovu 
pomalo, kako sam kaže, ‘budalastu’ poruku:
 "Vaš CD je nježno uzet s naših CD Baby polica pomoću steriliziranih 
nekontaminiranih rukavica i položen je na satenski jastuk. Tim od 50 zaposlenika 
pregledao je CD te ga ispolirao, kako bi bili sigurni da je CD u najboljem 
mogućem stanju uoči slanja. Naš stručnjak za pakiranje iz Japana zapalio je 
svijeću i tišina se pojavila u gomili dok je on stavljao Vaš CD u najbolju 
kutiju s pozlaćenim okvirom koja se novcem može kupiti. Svi smo imali prekrasno 
slavlje nakon toga i cijela je zabava marširala ulicom do poštanskog ureda gdje 
je cijeli Portland mahnuo: Bon Voyage! Vašem paketu, koji je upravo na svom putu 
prema Vama, u našem privatnom CD Baby avionu. Nadam se da ste proveli prekrasno 
vrijeme kupujući CD Baby. Mi zasigurno jesmo. Vaša se slika nalazi na našem zidu 
kao „Kupac godine“. Svi smo iscrpljeni ali ipak ne možemo dočekati Vaš povratak 
na CDBABY.COM!"
 
 Ovaj jedan luckasti mail, poslan za svaku narudžbu, bio je toliko popularan da ste 
upisavši u Google „Private CD Baby jet“ dobili gotovo 50.000 rezultata. Svaki 
rezultat predstavlja nekoga kome se mail dovoljno sviđao da bi ga objavio na 
svojim web stranicama i pričao prijateljima o tome. Taj jedan luckasti ali 
kreativan mail je 
stvorio tisuće novih kupaca.
“Kada razmišljate o tome kako učiniti vaš posao većim, primamljivo je pokušati 
razmišljati o dubokoumnim mislima i smisliti akcijske planove koji će 
promijeniti svijet. No, imajte na umu da su često sitni detalji ti koji stvarno 
uzbuđuju ljude dovoljno da bi pričali svojim prijateljima o tome”, poručuje Sivers.
 
 
 
|  Kako se oduprijeti e-mail ovisnosti |  Studija provedena u Velikoj Britaniji otkrila je da mnogi ljudi u uredu 
provjeravaju dolaznu poštu četrdeset puta na sat, a 50 posto njih radi to čak i 
tijekom vožnje. Otkad su nastali pametni telefoni, prijenosnici i tableti, u 
svakom se trenutku mora čuti diskretan zvuk prispijeća e-maila. Također, 
nevezano za vrijeme i mjesto, na te poruke treba hitno odgovoriti, da ne bi tuđi 
pretinci ulazne pošte ni trenutka zjapili prazni. E-mail je besplatan i trenutan 
pa ne postoji razlog da ih ne šaljete hrpimice. A da biste bili sigurni da niste 
preskočili nekog primatelja, pošaljite kopiju svake poruke svima iz adresara. 
Nema dvojbe da je e-mail fenomen podjednako po tome što je sastavni dio poslovne 
i osobne komunikacije i što izaziva krizu radnog vremena. Nedavna studija 
provedena u Velikoj Britaniji otkrila je da mnogi ljudi koji rade u uredu 
provjeravaju dolaznu poštu četrdeset puta na sat, iako sami nisu svjesni da to 
čine toliko često. U sličnom istraživanju u SAD-u 67 % vlasnika prijenosnih 
uređaja kao što su Blackberry ili iPhone priznalo je da provjerava emailove u 
krevetu. Pedeset posto provjerava e-mail dok vozi, a 15 % vlasnika otkrilo je da 
provjerava e-mail dok su u crkvi! Situacija je postala toliko ozbiljna da su 
kompanije koje su pokrenule komunikacijsku revoluciju - Microsoft, IBM, Intel i 
Google - osnovale organizaciju da istraži problem i pronađe način kako pomoći 
zaposlenicima da se nose s opterećenjem zvanim elektronska pošta. Jedan od 
Googleovih noviteta je program nazvan Email Addict, koji omogućuju ljudima da se na 15 minuta isključe od e-maila. U novije 
vrijeme pojavio se i zdravstveni problem vezan za e-mail.  Elektronska apneja 
je kolokvijalan naziv poremećaja koji se sastoji od privremenog prestanka 
disanja (apneje) ili plitkog disanja za vrijeme pisanja e-maila. Istraživači su 
promatrali ljude tijekom rada na računalima i BlackBerryjima u uredima, kod kuće 
i u kafićima. Velika većina ljudi je ili zadržavala dah ili plitko disala, 
osobito tijekom pisanja e-maila.
 
 Kako smanjiti štetni utjecaj emaila? Pravila upotrebe e-maila trebao bi 
diktirati zdrav razum. Stoga razmislite prije nego što pošaljete e-mail i 
nemojte bespotrebno slati kopije masi primatelja. Budite kratki i ako nemate 
ništa za reći, ne šaljite ništa. Ako će telefonski razgovor riješiti stvar na 
efikasniji način, ne pišite e-mail. Isključite sve zvučne signale i prozorčiće na 
svom programu za poštu koji vam dojavljuje da imate novu poruku u sandučiću. Još 
je bolje da isključite email program kada ga ne koristite, a trebate se 
fokusirati na nešto drugo. Provjeravajte mailove samo dvaput dnevno. Predlažemo 
vrijeme oko podneva i oko 16 sati. Početak dana bi trebao biti rezerviran za 
izradu dnevnog plana aktivnosti i za najvažnije zadatke. Prilagodite filtere da 
biste organizirali dolazne e-mailove. Ako primate mnogo emailova od manje bitnih 
pošiljatelja, ne provjeravajte ih dnevno. Napravite podmape u dolaznom sandučiću 
u koji ćete, pomoću ključnih riječi i filtera, usmjeriti takvu poštu.
 
 
 
|  Kako sastaviti dobar newsletter upitnik |  Newsletter je odličan ali nedovoljno iskorišten kanal komunikacije. Postoji niz 
faktora koji pretplatnički upitnik čine primamljivim potrošačima, ali i 
vjerojatnim da će ga korisnik ispuniti. Razvojem interneta i povećanjem broja 
korisnika, brendovi, tvrtke i obrtnici prepoznali su važnost e-mail marketinga.
 Slanje newslettera i prikupljanje podataka o korisnicima sve je češći način komunikacije između brendova i 
njihovih potrošača, a omogućuje targetiranje korisnika i ciljno informiranje. 
Stručnjaci su se složili da je newsletter važan način komunikacije koji u moru 
informacija omogućuje selekciju i isporuku onih najvažnijih i korisnicima 
najzanimljivijih. Epsilon Email Institut, koji se bavi istraživanjima 
raširenosti e-mail marketinga, proveo je nekoliko istraživanja na ovom području. 
Rezultati temeljeni na analizi stotinjak internetskih stranica koje su 
imale opciju registracije korisnika kažu da postoji niz faktora koji 
pretplatnički upitnik čine dobrim i primamljivim potrošačima, ali i vjerojatnim da će ga korisnik ispuniti.
 
 Nekoliko je osnovnih pravila registracije. Smatra se da bi dobar upitnik trebao 
traži samo ime i prezime, e-mail adresu i eventualno još samo neki odgovor. Subscribe upitnik bi 
trebao slijediti logiku ‘čim kraće to bolje'. Savjetuje se da kada 
se želi sakupiti i ostale podatke korisniku treba ponuditi da ih ispuni nakon 
što je već potvrdio pretplatu.  Ako korisnik ima neku korist onda će sigurno 
popuniti sve podatke koje tražimo - na primjer ako mu se uz pretplatu na e-mail 
newsletter, tiskani newsletter šalje na kućnu adresu onda će popuniti bez 
problema i ostale podatke s obzirom da ga zanimaju. Pitanja moraju 
biti kratka i lagana za ispunjavanje,  ključno 
je odvagnuti koliko želimo  gnjaviti korisnika kod prvog upisivanja i same 
registracije, s obzirom na to da je svako dodatno polje samo još jedna prilika 
da se korisnik predomisli i odustane od logiranja.
 
 Istraživanje Epsilon Email Instituta pokazalo je da se registracija korisnika u 
pravilu se radi na tri načina. Najjednostavniji i najkraći način je upisivanje 
samo e-adrese. U nekoliko trenutaka korisnik je bez velike gnjavaže pretplaćen 
na sadržaj, a ovakav način pretplate koristi 18 posto internetskih stranica. 
Nešto kompliciranija prijava korisnika je upitnik s do četiri pitanja. 28 % stranice 
svoje korisnike traži e-mail adresu, ime i prezime, poštanski 
pretinac i datum rođenja. Postoje i upitnici s više pitanja, no korisnicima je 
ponuđeno da na određena odgovore samo ako to žele. Također je važno, smatraju 
stručnjaci, za dulja i osobnija pitanja naglasiti zašto se korisnike traže ti 
odgovori. Korisnik u biti pri ostavljanju podataka ostavlja svoje povjerenje 
koje nikako ne smijemo iznevjeriti. S vremenom korisnici postaju sve više 
svjesni vrijednosti svojih podataka i svoje intime pa je bitno da i brendovi 
cijene njihov privatan prostor. Iako je nekad poslovno moglo imati smisla, 
spamanje je sad nešto što si niti jedna ozbiljna kompanija ne smije dozvoliti. 
Korisnici definitivno ne vole ostavljati podatke ako ne moraju. Jedna od 
prednosti interneta je anonimnost, upravo zbog toga  nagrada za upis mora 
biti veća od  odricanja od anonimnosti. Korisnici nemaju problema s 
ostavljanjem podataka na dobro uhodanim i poznatim stranicama, no ako stranica 
loše izgleda, sporo se učitava i slično, to je samo još jedan pokazatelj da nije 
dovoljno dorađena i ima manje šanse da se korisnici registriraju. 
Newsletter je izvrstan alat direktne komunikacije s korisnicima i stvaranje 
zajednice oko brenda. Jako je bitno znati koristiti newsletter u sprezi s 
ostalim kanalima te korisnicima koji su pristali na direktnu komunikaciju uvijek 
nuditi relevantne informacije te ekskluzivan sadržaj kao nagradu za vrijednost.
 
 
 
|  Oprezno s attachmentima |  U attachmentu (privitku) e-mail može biti virus. Ovo upozorenje shvatite kao važno. 
Kada primite e-mail poruku sa privitkom (attachmentom) dobro razmislite prije 
nego je pročitate, i otvorite datoteku ili sliku u poruci ili pak posjetite link 
koji se nalazi u poruci.
 Eventualnu odgovornost za zarazu virusom snosite osobno Vi sami otvaranjem 
privitaka e-mail poruke ili posjećivanjem linkova u poruci, ako nemate 
instaliran antivirusni program. U današnjem elektroničkom komuniciranju sve više 
ima zlonamjernih ljudi koji žele naštetiti drugima ili jednostavno "spamirati" 
ostale korisnike interneta svojim ili bezbrojnim reklamama.
 Kao prvo pogledajte tko je osoba koja Vam šalje e-mail poruku i ako je Vama 
nepoznata a i nemate interesa za poruku koju vidite u subjektu ili sam tekst 
poruke obrišite je odmah. Postoji i mogućnost da primite poruku od poznate osobe ali bez njenog znanja, a 
da poruka sadrži virus. Stoga pristupajte i takvim porukama pažljivo.
Nikada ne posjećujte linkove u porukama od Vama nepoznate osobe (a i poznate ako 
ne znate o čemu se radi, prvo provjerite).
 Također nemojte (iz neprovjerenih izvora) pokretati datoteke u e-mail poruci 
koje su izvršne (one koje imaju nastavak *.exe, *.com. *.swf, *.bat *.vbs...).
Jedna od mogućih opasnosti su i datoteke koje su pisane u Wordu (*.doc ili 
*.docx) i Excelu (*.xls ili xlsx) ako sadrže Makronaredbe (Macro).
 Niti jedna osoba ne bi smjela "izaći" na internet ili 
komunicirati elektroničkom poštom ako nema instaliran ANTIVIRUSNI program na 
računalu koje koristi. Jedan od antivirusnih programa, koji je uz to i potpuno 
besplatan je AVAST. Preporučujemo Vam da koristite besplatni AVAST koji možete 
preuzeti ovdje.
 
 
 
|  Povijest virusa |  Pioniri destrukcije naših računala krenuli su u pohod još davne 1986. godine. 
Sve je krenulo virusom koji zapravo i nije trebao biti virus. Braća Basit i 
Amjad Farooq Alvi iz Pakistana načinili su zaštitu kojom bi se sprečavalo 
piratstvo, zbog čega su i ostavili svoj kontakt na poruci koja je upozorila 
korisnika da ima ilegalne stvari na disku. No, Brain (naziv virusa) se nije 
nadograđivao i s vremenom se počeo javljati i kad ne bi bilo ilegalnih stvari na 
disku te nije više mogao razaznati legalno od ilegalnog.
Braća su ubrzo povukla svoj program (virus) s tržišta, a danas imaju u Pakistanu 
telekomunikacijsku tvrtku Brain Telecommunication Limited i vrlo su utjecajni i bogati.
 
 Poslije te 1986. su se sve češće počeli pojavljivati virusi, ali prvi kojeg su 
zabilježili mediji bio je virus Michelangelo. Ime je dobio jer je mirovao sve do 
6. ožujka, dan kad je rođen veliki renesansni umjetnik. Kad bi se Michelangelo 
'probudio','zarazio' bi disk. Zna se da je stigao s Novog Zelanda, ali se sumnja 
kako je njegov autor namjerno koristio dan Michelangelova rođenja.
Microsoft je također osjetio pošast virusa, i to 1995. godine kad je američki 
virus Concept stigao na scenu i 'napadao' preko Word dokumenata. Smatra se prvim 
makro virusom u povijesti.
 
 A prvi e-mail virus u povijesti bio je Happy99. Ne zna se otkud je stigao, ali 
pojavio bi se u vašem Inboxu s nazivom "Sretna Nova 1999.". Čim bi ga otvorili 
on bi automatski poslao istu poruku svima koje imate u kontaktima, ali nije 
činio nikakvu štetu, baš kao ni ostali prvotni virusi.
Ali štetu je zato činilo "ljubavno pismo", virus stigao s Filipina 2000. godine 
napravio je pravu zbrku u računalnom svijetu. Ovaj virus, odnosno crv kako se 
nazivaju virusi koji se šire bez pomoći čovjeka, zarazio je milijune računala 
tako što bi se pojavio u vašem Inboxu s naslovom "Love letter", a kad bi 
otvorili priloženu datoteku on bi vam zarazio sve na računalu potrebno za 
normalan rad. Taj crv je zapravo bio revolucija i nakon njega su mnogi dobili 
inspiraciju. Ali svi su oni zapravo služili da vam naštete, to je bila dovoljna 
satisfakcija svakog tko bi ih pustio u opticaj. Sve do 2003. godine i Fizzera, 
prvog virusa napravljenog kako bi svom tvorcu donio zaradu. Poanta je bila da 
vam se 'uvuče' u Inbox i zatim šalje reklame (spam) svima u vašim kontaktima, a 
zatim svima u kontaktima onog gdje je stigao itd.
 
 Najopasniji virus svih vremena također se širio putem elektroničke pošte. Storm 
Worm je stvoren 2007. godine na nepoznatoj lokaciji, a zavarao bi vas nazivom 
"230 mrtvih nakon oluje u Europi". Kad bi otvorili tu poruku na računalo bi vam 
stigao 'trojanski konj', vrsta virusa koja se isprva doima kao legalna datoteka, 
ali čim je instalirate na računalo počne kontrolirati određene programe na 
računalu i slati vaše informacije onome tko vam je 'trojanca' poslao. Ukratko, 
Storm Worm je preuzimao kontrolu nad vašim računalom. Najmoćniji virus, za koji 
se vjeruje da ga je načinila Vlada SAD-a ili Izraela, izumljen je 2010. godine, a naziva se Stuxnet. 
Njegova je zadaća nadgledati industrijske programe ili datoteke, posebno one koji se koriste za obogaćivanje 
urana. Smatra se prvim virusom koji se koristi za špijunažu, odnosno kontrolu 
tržišta, a u što će se razviti nitko ne zna, iako se mnogi teoretičari zavjera 
bave raznim crnim predviđanjima.
 
 
 
|  Opasne web stranice |  Ukoliko ste primijetili da se na vašoj web adresi umjesto vaše web stranica 
prikazuje poruka da je stranica zloćudna (poruka: Ova stranica bi mogla 
naštetiti vašem računalu), vrlo vjerojatno je da na lokalnom računalu preko 
kojeg se spajate na hosting račun imate instaliran neki virus. Također, web 
stranica koja je zaražena zloćudnim programom / virusom pokušat će na svakom 
nezaštićenom računalu posjetitelja također instalirati virus.
 
 Za uklanjanje nastalog problema učinite sljedeće:
 - Provjerite i očistite svoje računalo od raznih malware, spyware i ostalih virusa
 - Promijenite pristupnu lozinku za FTP u neku složeniju
 - Sa web stranice skinite i očistite zaražene datoteke ili vratite 'čiste' stranice iz backupa
 - Nadogradite instalirane skripte i komponente na najnovije verzije
 
 Nakon toga zatražite ponovnu provjeru svojih web stranice kako bi se maknulo 
upozorenje o zloćudnoj stranici. Provjera se traži preko
Googla ili kod 
StopBadware organizacije.
 
 Stranica može biti napadnuta na nekoliko načina, najčešće se napada preko 
ukradenih login podataka ili sigurnosnog propusta u instaliranoj skripti.
Na lokalnom računalu kojeg koristite za spajanje na FTP hosting računa nalazi se 
instaliran malware virus koji vam ukrade login podatke i zatim ih koristi za 
napad na web stranicu.
Instalirana web skripta nije duže vremena nadograđivana i preko sigurnosne rupe 
ubačena je druga skripta preko koje se može upravljati svim podacima na hosting 
računu, a samim time i instalirati virus. Koristite antivirusne programe kao što su npr. 
Avast ili 
LavaSoft.
 Za sve dodatne informacije ili pomoć, možete kontaktirati i tvrtku Poslovni forum d.o.o.
 
 
 
|  E-mail marketing |  Email marketing je direktni marketing komercijalnih poruka grupama ljudi. 
U širem smislu, svaki email poslan potencijalnom ili trenutnom klijentu smatra se 
email marketingom. Uključuje korištenje emaila za slanje ponude proizvoda i 
usluga, zahtjeva za suradnjom, raznih prezentacija, te ima namjenu izgradnje 
povjerenja, lojalnosti i brendiranja. Email marketing je odličan alat za tvrtke 
koje žele ostati u kontaktu sa svojim klijentima ili potencijalnim prilikama 
kroz cijeli proces kupovine.
 
 Email marketing je jedna od najboljih i najučinkovitijih metoda internet 
marketinga koja donosi profit i uspjeh Vašem poslovanju. Pristup velikom broju 
potencijalnih klijenata putem emaila; izravan je kontakt sa klijentima isto kao 
na način da im pokucate na vrata i predočite svoju poslovnu ponudu. Upravo zbog 
toga je email marketing od velike važnosti za uspjeh Vašeg poslovanja. Internet 
marketing je danas jako popularan promotivni kanal koji koriste male i velike 
tvrtke pa tako i svjetske mega korporacije, za prezentiranje svojih proizvoda i usluga.
 
 E-mail (elektronička pošta ili e-pošta) je poruka koja putuje kroz 
internet, te ju tvrtke i pojedinci koriste u direktnoj (izravnoj) i personalnoj 
(osobnoj) komunikaciji s potrošačima jer e-mail tehnologija omogućuje visok stupanj personalizacije. 
E-mail marketing je oblik internetskog marketinga tj. digitalna inačica letaka koji se ubacuju u poštanski sandučić. 
No ipak, postoje brojne zlouporabe elektroničke pošte. Korisnici su često 
zasipani neželjenim porukama (tzv. spam) kojima poduzeća pokušavaju doći do 
potencijalnih potrošača. Vrlo je tanka granica između e-mail marketinga i stvaranja spam poruka, te najčešće 
ovisi o primateljevoj percepciji sadržaja e-mail poruke te zakonima pojedine države.
 
 Newsletter sustav je web aplikacija koja omogućava slanje velike količine e-mail 
poruka prema predodređenim željama onima koji su se osobno prijavili putem svoje 
e-mail adrese. Baza podataka newsletter sustava sadrži sve te e-mail adrese 
prijavljenih korisnika te se njena vrijednost ocjenjuje količinom e-mail 
kontakata. Newsletter sustav odlikuje mogućnost trenutnog brisanja određene 
e-mail adrese iz baze podataka kada to korisnik osobno zatraži. 
Newsletter sustavi danas su oblik marketinga za izravnu komunikaciju sa širokim 
spektrom ciljane publike. Određene institucije ne nude prodaju e-mail adresa kao 
takvih, već uslugu slanja kroz njihov newsletter sustav. 
Dopušteni (etični) e-mail marketing svako je masovno slanje e-mail poruka 
onim korisnicima koji su zatražili njihovo primanje.
 Obavijesti, newsletteri, ponude proizvoda i usluga, cjenici, katalozi, kuponi i ankete tek su neke od opcija 
koje nudi e-mail marketing, a koje se mogu uspješno i zakonito poslati 
zainteresiranim korisnicima i tako ostvariti uspješnu pormociju putem interneta i e-maila.
 
 
    
 Naslovna stranica
 
 
 
 |  |  |