POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje? Želite povećati prodaju? Tvrtka vam je u krizi ili pred zatvaranjem? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla?
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike - Iskoristite popuste!
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA ZA PODUZETNIKE
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI, BAZE PODATAKA
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 





 

 
NAPOMENA!
U nastavku je sadržaj web stranice koja je izrađena prije dosta vremena. S obzirom na protek vremena, neke od informacija možda više nisu aktualne. Za aktualne i ažurirane informacije, posjetite naslovnu stranicu ovog web portala.
Link na naslovnu stranicu web portala www.poslovniforum.hr
 

 

PROJEKTI

Naslovna

Okrugli stol - Poreč

> Poziv

> Zbornik radova

> Sadržaj zbornika

> Baze podataka

> Zaključci

Obavijesti

Klikni za pregled priloga
Popusti i akcije

Google


WWW Poslovni Forum





POSEBNA PONUDA
Internet se sve češće koristi kao izvor relevantnih i pravovremenih informacija što tvrtkama koje imaju vlastite stranice daje konkurentsku prednost. Što je tvrtka manja, to joj je Internet potrebniji. Želite li besplatno ažurirati svoju ponudu, uvoditi nove usluge ili proizvode? Želite li detaljno predstaviti Vašu ponudu? Želite li pobijediti konkurenciju da bi opstali?

IZRADA INTERNET STRANICA
Izrada CMS internet stranica po izuzetno povoljnim cijenama; izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova, objavljivati neograničeni broj tekstova... Predstavite Vašu tvrtku, objavite sve ponude, akcije, objavite detaljni pregled svih proizvoda i usluga... Ukoliko Vas nema na Internetu; Vi ne postojite!




















POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga


Zbornik radova Okruglog stola

STANJE I RAZVOJNE MOGUĆNOSTI U AKTUALNOM INFORMATIČKOM OKRUŽENJU
u okviru projekta
KONTINENTALNI GOSPODARSKI RESURSI U FUNKCIJI RAZVITKA TURIZMA RH


Damir Međurečan

Poslovni forum d.o.o., Rijeka



POVEZIVANJE PONUDE I POTRAŽNJE POSLOVNIH SUBJEKATA PUTEM INTERNETA I BAZE PODATAKA



Ključne riječi: baza podataka, web stranice, ponuda, potražnja, Internet

SAŽETAK

Internet i elektroničko poslovanje omogućava veću interaktivnost, fleksibilnost, bolju povezanost, brže i jeftinije poslovanje u usporedbi sa tradicionalnim, ali te mogućnosti još nisu u potpunosti prepoznali hrvatski poslovni subjekti, a postojeće su internetske prezentacije poslovnih subjekata malobrojne i bez kvalitetnoga prikaza ponude i potražnje proizvoda i usluga. U svrhu unapređenja elektroničkoga poslovanja, u projektu Poslovnoga foruma pokrenuta je prva poslovna baza podataka dostupna putem interneta, koja obuhvaća sva zainteresirana poduzeća i obrtnike i druge poslovne subjekte i ima mogućnost okupiti sve relevantne informacije o ponudi i potražnji proizvoda i usluga.


INTERCONNECTION OF BUSINESS ENTITIES' SUPPLY AND DEMAND VIA INTERNET AND DATABASES


When compared to a traditional business, the Internet and e-business facilitate an increased interactivity, flexibility, an improved interconnection as well as an accelerated and cheaper business transaction, but these possibilities have not been entirely recognized by the Croatian business entities, so the existent Internet-based business entities’ presentations are scarce and without a high-quality representation of products and services’ supply and demand. As to improve the e-business, the Business Forum Project has launched the first online business-oriented database, integrating all interested companies, craftsmen, and other business entities, being capacitated to incorporate all the relevant information on products and services’ supply and demand.


1. UVOD

Iako i u Hrvatskoj iz godine u godinu značajno raste broj korisnika intereneta, još uvijek mali broj poduzeća, obrtnika i drugih poslovnih subjekata upotrebljava internet kako bi unaprijedili svoje poslovanje. Internet u Hrvatskoj uglavnom upotrebljavaju mlađe osobe i to prije svega za dopisivanje putem e-maila, praćenje vijesti iz područja športa, glazbe i općenito zabave, a tek potom za prikupljanje informacija za školu, fakultet i slično.

U Hrvatskoj je registrirano više od dvjesto tisuća poslovnih subjekata (trgovačkih društava, obrtnika i samostalnih djelatnika, udruga, sindikata…), no njihovo prisustvo na internetu i njihova upotreba interneta za unaprjeđenje poslovanja je još uvijek na vrlo niskom stupnju.
Na stranicama se službenoga CARNet-ovog kataloga WWW poslužitelja u Hrvatskoj (http://www.hr) može vidjeti broj prijavljenih web stranica u Hrvatskoj te da je do 08.03.2004. ukupno prijavljeno deset tisuća devetsto osamdeset i četiri hrvatskih stranica, ali od toga broja, web stranice poslovne subjekte, a koje su razvrstane uglavnom u kategoriju «Gospodarstvo», ima ukupno oko dvije tisuće, što predstavlja svega oko 1% od ukupnoga broja poslovnih subjekata u Hrvatskoj.
U web imeniku na Iskonovom portalu (www.iskon.hr/webimenik/) u kategoriji «Tvrtke» s web stranicama predstavljeno je približno pet tisuća poslovnih subjekata, no isti imenik slabije je ažuriran te postoje i dvostruki zapisi po različitim potkategorijama, odnosno postoje zastarjeli zapisi stranica koje više ne postoje.

Za razliku od CROSS/Google/Altavista pretraživača, koji za prikupljanje i indeksiranje stranica rabe posebne programe koji samostalno pretražuju mrežu i indeksiraju linkove, navedeni imenici su katalozi web stranica u koje se stranice prijavljuju ručno, tako što autori ili druge zainteresirane osobe popunjavaju obrasce za prijavu stranice. Stoga je vjerojatno, da određen broj mrežnih stranica hrvatskih poslovnih subjekata nije upisan u navedene imenike, no taj broj nije znatan i ne mijenja značajno činjenicu da je svega približno 1 % hrvatskih poslovnih subjekata predstavljeno na internetu.

Ukoliko se pak pregledaju i analiziraju postojeće web stranice poslovnih subjekata, dolazi se do još poražavajućih podataka. Više od 50 % web stranica sadržavaju samo naziv poslovnoga subjekta, nekoliko uzgrednih rečenica o samom poslovnom subjektu i asortimanu proizvoda ili ponudi, s nekoliko općenitih fotografija i kontaktnom adresom, gdje je u prvom planu telefon, a ne e-mail, na koji ukoliko je i naveden, nije moguće dobiti odgovor jer e-mail osoblje rijetko ili nikako ne prati. Veliki broj web stranica od njihove izrade nikada nisu ažurirane, ili je od zadnjeg ažuriranja prošlo i po nekoliko godina.

U Hrvatskoj do sada nije postojalo jedno prepoznatljivo središnje mjesto (baza podataka) koje bi sadržavalo detaljan pregled svih podataka o poslovnim subjektima s potankim pregledom njihove cjelokupne ponude i potražnje.

Sve što postoji su desetak većih poslovnih portala koji su ustvari manje ili više opširni imenici, odnosno adresari koji ne sadržavaju pregled aktualne ponude i potražnje svih ili većine poslovnih subjekata, gdje bi svi proizvodi i usluge bili detaljno predstavljeni.

Tako npr. na web stranicama Hrvatske gospodarske komore (www.hgk.hr) postoji «Baza podataka o hrvatskim poduzećima», no iz navedene baze podataka moguće je dobiti samo osnovne podatke o nazivu poduzeća, matičnom broju, adresi sjedišta, registriranoj djelatnosti i slično, ali nije moguće vidjeti cjelokupnu ponudu ili potražnju pojedinoga poduzeća, s detaljnim opisom proizvoda i usluga, uključujući i cijene tih proizvoda i usluga.

Pri Hrvatskoj gospodarskoj komori već više godina postoji i projekt «Burza robe i usluga» gdje poduzeća mogu objaviti svoj oglas, u kojemu mogu objaviti svoju ponudu ili potražnju, no s obzirom na koncepciju same burze, ona predstavlja samo oglasnik, vrlo sličan i klasičnim tiskanim oglasnicima u kojima nije moguće objaviti cjelokupni asortiman jednog poduzeća, koji može sadržavati i nekoliko desetina ili stotina tisuća različitih proizvoda , koje je potrebno detaljno opisati i predstaviti, a potom i ažurirati.


2. POSLOVNA BAZA PODATAKA

S obzirom na slabu predstavljenost hrvatskih poslovnih subjekata na internetu, pokrenut je projekt Poslovnoga foruma, predstavljen i dostupan na web stranicama http://www.poslovniforum.hr.

Ciljevi su projekta:
- proširenje asortimana proizvoda i usluga, kapaciteta i ukupnoga prometa hrvatskih poslovnih subjekata
- povećanje prometa kako bi svi djelatnici bili u u punoj mjeri zaposleni te povećanje broja zaposlenih i visinu plaća
- učinkovita reklama te detaljno predstavljanje proizvoda i usluga svim zainteresiranima
- omogućiti detaljne informacije o stanju na tržištu, analizu tržišta, pregled cijena i asortimana konkurencije
- pronalaženje najpovoljnijih ponuda uz najpovoljnije cijene uz jednaku kvalitetu.

Projekt je Poslovnoga foruma pokrenut nakon sveobuhvatne analize tržišta i dosadašnjeg poslovanja poslovnih subjekata, kako bi se, uz upotrebu suvremenih metoda i visoke tehnologije, cjelovito pristupilo unaprjeđenju poslovanja svih poslovnih subjekata na jednostavan i učinkovit način.
Poslovni forum okuplja stručnjake koji raspolažu potrebnim znanjima i rabe suvremenu tehnologiju te stalni krug vanjskih suradnika za specifična znanja i potrebe.

Konkretno, osnovana je jedinstvena poslovna baza podataka koja obuhvaća sva zainteresirana poduzeća i obrtnike i druge poslovne subjekte. Ona ujedinjuje sve relevantne informacije, čini ih u svakom trenutku dostupnima te je u mogućnosti ispuniti specifične potrebe. Omogućuje prezentaciju i informacije čak i osobama koje nemaju mogućnost upotrebe interneta.

Jedno od temeljnih načela prilikom pokretanja toga projekta bilo je po prvi put okupiti sve tvrtke i obrtnike te svima omogućiti jednako kvalitetnu uslugu i dostupnost informacijama. Ukoliko poslovni subjekti imaju računalo i pristup internetu, sve podatke na Poslovnom forumu mogu sami objavljivati, ažurirati i pretraživati u svako doba. S obzirom da informatička pismenost većine osoba zaposlenih u poduzećima i obrtima nije na visokom stupnju, osmišljen je jednostavan unos podataka, putem unaprijed pripremljenih obrazaca, tako da će se i korisnik, koji je barem jednom napisao i jedan e-mail ili rabio npr. Yahoo ili Google, znati služiti uslugama Poslovnoga foruma.

Radi kompletnosti i obuhvata svih poduzetnika, vodilo se je računa i o onima koji nemaju računalo ili se ne služe internetom. Oni sve podatke koje žele objaviti dostavljaju Poslovnom forumu putem pošte, faksom ili telefonom. Poslovni forum raspolaže tehnologijom i stručnim osobljem koje će obraditi i objaviti i te podatke, odnosno pružiti potrebne informacije i preglede u središnjoj bazi podataka.

Do sada su na internetu hrvatski poslovni subjekti imali manje ili više opširne imenike, odnosno adresare ili oglasnike po uzoru na klasične tiskane oglasnike, koji ne sadržavaju pregled aktualne ponude i potražnje, s detaljnim prikazom cijena i opisa koji bi bili jednostavno, a redovno ažurirani i pretraživi.

Do sada je bila ustaljena praksa da se ponuda i potražnja objavljuje u oglasnicima, tisku i radiju. Televizijska je i radijska reklama izuzetno skupa za većinu malih i srednjih poduzetnika, a veličina oglasa u tiskanim izdanjima svodi se na modul od nekoliko centimetara. K tomu, postoje deseci oglasnika i drugih tiskanih izdanja te radiopostaja. Veliki broj malih i srednjih poduzeća i obrtnika nema svoju prezentaciju na internetu, a velika većina postojećih prezentacija je neažurna, nekompletna ili zastarjela i nije ju lako pronaći.

Poslovni forum je na web stranicama http://www.poslovniforum.hr po prvi put omogućio upis svih zainteresiranih poslovnih subjekata u jednu središnju bazu podataka, s detaljnim i ažuriranim pregledom cjelokupne ponude i potražnje te omogućio brzo i jednostavno pretraživanje prema kriterijima koje poduzetnici sami određuju.

Slika 1 Kako se do sada poslovalo u Hrvatskoj te kako posluje većina poduzetnika



Gornja shema jasno prikazuje zašto je većina poslovnih subjekata nekonkurentna.
Svakodnevno je potrebno imati uvid u ponudu i potražnju na tržištu, bez obzira o kojoj je djelatnosti riječ. Gotovo se svakodnevno pojavljuju novi poslovni subjekti koji nude nove proizvode ili usluge po novim cijenama te novi kupci ili korisnici usluga koji svakim danom postaju sve informiraniji gdje povoljnije nabaviti proizvod ili uslugu.

Može li prosječni poduzetnik svakodnevno nazivati telefonom nekoliko stotina subjekata od kojih će možebitno nabavljati ili im prodavati proizvode, sirovine, alate, inventar i druge usluge? Odgovor je nedvojbeno niječan.

Postojeći imenici, katalozi, pregledi, adresari i slična tiskana izdanja, zastarjeli su već danom njihovoga izlaženja te ih nije moguće nadopunjavati ili ažurirati, a osim adrese i broja telefona ne sadržavaju pregled potpune ponude i potražnje pregledom svih cijena i svih drugih podataka. Većina je poduzeća i obrta otvorena na jednoj ideji trenutačnoga stanja tržišta, no prilike su se na tržištu promijenile u potpunosti već u nekoliko mjeseci. Većina poduzetnika nije napravila kvalitetnu i stručnu analizu tržišta nabave i tržišta prodaje ili pružanja usluga kada se upustila u poslovne vode, a naročito ne radi analizu barem jednom mjesečno.
Uočavanje je pogodne poslovne prilike prepušteno slučaju.

Kolika je vjerojatnost da će se uočiti ponuda ili potražnja u jednoj od desetak dnevnih novina, jednako toliko oglasnika i preko sedamdeset stručnih časopisa u Hrvatskoj, u jednom od desetaka specijaliziranih kataloga ili CD-izdanja, ili na jednoj od nekoliko tisuća internetskih stranica?
Može li se dnevno slušati sve radijske postaje te pregledati sav televizijski program?
Koliko je vremena potrebno da se svakodnevno pregleda sve naprijed navedeno, ili da se nazove telefonom nekoliko stotina drugih tvrtki kako bi se odabrala najpovoljnija ponuda ili istima predstavila vlastita ponuda?
Dakako, ne zaboravimo iznos troškova i potrebnoga vremena za praćenje svih izvora informacija, reklamiranja i kontaktiranja.


Slika 2 Povezivanje poslovnih subjekata putem poslovne baze podataka




Bitna je razlika u odnosu na dosadašnje poslovanje da poduzetnik ne mora više jednostrano kontaktirati i pratiti, točnije rečeno, pokušavati pratiti, desetak ili nekoliko stotina mogućih izvora informacija, već je dovoljno da kontaktira samo s Poslovnim forumom, preko kojega može u realnom vremenu primiti ili proslijediti poslovne informacije drugim poslovnim subjektima u Republici Hrvatskoj ili inozemstvu.

Kako bi poslovna baza podataka omogućila visoku kvalitetu usluge korisnicima, nužno je u bazi podataka obuhvatiti sva aktivna poduzeća, obrtnike i druge poslovne subjekte. Pored toga, nužno je skupiti sve relevantne poslovne informacije. Razni imenici, poslovni adresari, katalozi i časopisi bilo u tiskanom izdanju, na CD-u ili na internetu, ne sadržavaju pregled svih poslovnih subjekata, a uglavnom ne nude ništa više od naziva, adrese, broja telefona i naznake osnovne djelatnosti.

Naročito ne daju pregled konkretne i trenutne ponude ili potražnje, pregled svih proizvoda i usluga s cijenama i svim drugim potrebnim informacijama. Tiskana izdanja nije moguće nadopunjavati. Ona su zastarjela već nekoliko tjedana nakon dana izlaženja.
Jedino baza podataka Poslovnoga foruma dostupna putem interneta omogućuje neograničeni broj upisa i stalno ažuriranje te detaljno predstavljanje neograničenoga broja proizvoda i usluga.
Poslovne informacije potrebno je učiniti lako dostupnim. Stoga je poslovna baza podataka smještena na internetu, i time dostupna dvadeset i četiri sata dnevno, tristo šezdeset i pet dana godišnje.

Napredni sustav pretraživanja omogućuje točan i trenutačan prikaz informacija prema kriterijima i potrebama koje određuje sam korisnik i to izravno na internetu putem za to prilagođenih pretraživača koji su sastavni dio poslovne baze podataka.

S obzirom na različitost djelatnosti poslovnih subjekata, nužno je i zadovoljiti njihove specifične potrebe. Veći dio poduzetnika ima potrebu predstaviti usluge ili vlastiti proizvodni, odnosno, prodajni program. Po prvi put vodilo se računa i o poduzetnicima poput vlasnika ugostiteljskih objekata, pekara, malih trgovina, servisa, automehaničarskih radionica i sl., koji nemaju direktnu potrebu predstavljanja na cijelom području Hrvatske jer im je ciljano tržište isključivo lokalno, ali imaju potrebu primati informacije o ponudi i cijenama sirovina, alata, opreme, inventara i dr., pravne, porezne, financijske i druge savjete.

I oni koji nemaju računalo ili pristup internetu mogu koristiti sve usluge Poslovnoga foruma.
Oni poduzetnici koji još uvijek aktivno ne upotrebljavaju računalo i internet, iako ih je svakim danom sve manje, mogu sve informacije koje žele objaviti, dostaviti telefonom, faksom ili pismom Poslovnom forumu. Poslovni forum umjesto njih unosi podatke u poslovnu bazu podataka, izrađuje i ažurira internetske stranice, objavljuje njihove ponude, a povratne im informacije dostavlja u realnom vremenu faksom ili telefonom.

Poslovni forum raspolaže opremom visoke tehnologije i stručnim kadrom, čime je osigurana brza, fleksibilna, snažna oračunljena poslovna baza podataka iz koje podatke možete primati ili u nju dostavljati, naravno, internetom , ali i telefonom, faksom ili poštom. U mogućnosti je opsluživati do dvjesto pedeset tisuća poslovnih subjekata, što zadovoljava potrebe hrvatskoga gospodarstva.

Zbog stalne dostupnosti te velikoga broja informacija koji su predstavljeni u bazi podataka, kao i mogućnosti njihovoga ažuriranja i pretraživanja, poslovna baza podataka dostupna je putem interneta.
Poznato je koliko je velik, primjerice, telefonski imenik, a u njemu nema drugih podataka osim sitnim slovima napisanoga naziva tvrtke, adrese i broja telefona.
U poslovnoj bazi podataka Poslovnoga foruma, svaka tvrtka i obrtnik može detaljno predstaviti sve svoje podatke, djelatnosti te detaljan prikaz ponude ili potražnje svih svojih proizvoda i usluga. Tako svaki proizvod ima svoj naziv, detaljan opis, naznake težine, količine cijena i slično, a uz proizvod se može objaviti i njegova slika kao i link prema stranicama proizvođača.

Prosječna tvrtka uspjela bi predstaviti svoje djelatnosti i opisati tvrtku u tiskanom izdanju na dvije-tri stranice, a za opisivanje svih proizvoda ili usluga bilo bi joj potrebno nekoliko desetaka ili stotina stranica.
Npr. za predstavljanje sto tisuća poslovnih subjekata dobili bi knjigu od preko milijun stranica.
Interaktivne internetske stranice omogućuju neograničen broj upisa podataka, stalno ažuriranje te trenutno pretraživanje po kriterijima koje bira sam korisnik poslovne baze podataka.

Jedno je od temeljnih načela prilikom pokretanja toga projekta bilo, po prvi put, okupiti sve poslovne subjekte te svima omogućiti jednako kvalitetnu uslugu i dostupnost informacijama.
Ukoliko korisnici poslovne baze podataka imaju računalo i mogućnost pristupa internetu, sve podatke u poslovnoj bazi podataka Poslovnoga foruma mogu sami objavljivati, ažurirati i pretraživati u svako doba.

Za one koji nemaju računalo ili se ne služe aktivno internetom, sve podatke koje žele objaviti dostavit će Poslovnom forumu poštom, faksom ili telefonom.
Rečeno vrijedi i prilikom traženja neke informacije. Poslovni forum raspolaže tehnologijom i stručnim osobljem koje može brzo i kvalitetno obraditi i objaviti tako prikupljene podatke koji ulaze u istu bazu kao i podaci onih korisnika koji imaju računalo i služe se internetom. Do sada u Hrvatskoj nije postojala baza podataka koja bi na takav način omogućila povezivanje svih zainteresiranih poslovnih subjekata i detaljno predstavljanje ponude i potražnje proizvoda i usluga.

Poslovni subjekti mogu neograničeno , i to bez obzira čine li to putem interneta, telefona, faksa ili pošte, ažurirati i pretraživati poslovnu bazu podataka.
Svaki registrirani korisnik poslovne baze podataka dobiva vlastito korisničko ime i zaporku (password) putem kojih pristupa svojim administratorskim stranicama te stalno i neograničeno prema svojim potrebama može ažurirati vlastite podatke, ponudu i potražnju. Pored toga, svakodobno je registriranim korisnicima dostupno pretraživanje baze podataka putem za to predviđene tražilice u poslovnoj bazi podataka.

Svaki registrirani korisnik stječe pravo na osnovni paket usluga koji omogućava upis korisnika u poslovnu bazu podataka i stvaranje korisnikova mrežna predstavljanja u sustavu Poslovnoga foruma, s mogućnošću predstavljanja korisnika i korisnikove ponude i potražnje proizvoda i usluga tekstom i slikom, što podrazumijeva i otvaranje korisnikove osobne mrežne adrese tipa http://www.poslovniforum.hr/ime_tvrtke/, putem koje je vidljiva korisnikova mrežna prezentacija istovjetna upisu u poslovnu bazu podataka.

Izgled korisničke stranice i predstavljanja vidljiv je na http://www.poslovniforum.hr/Primjer/

Korisničke se stranice automatski preoblikuju prilikom unošenja vlastitih podatka u poslovnu bazu podataka koje se automatski ažuriraju svakim unosom novih podataka. Podaci se unose u unaprijed određena polja, poput popunjavanja obrasca, tako da nije potrebno nikakvo prethodno znanje ili iskustvo u izradi internetskih stranica.

Postojeće vlastite web stranice, ukoliko ih korisnik već ima, može zadržati te ih linkom povezati sa stranicama koje mu pripadaju na Poslovnom forumu, a na kojima se održavaju svi upisi korisnika u poslovnu bazu podataka.
Također, na korisničkim stranicama i u bazi podataka Poslovnoga foruma, korisnik ima mogućnost naznačiti i link na svoje druge web stranice.

Sama činjenica da poslovni subjekt već ima svoje web stranice, neće pridonijeti novim poslovima, ukoliko te stranice nisu profesionalno izrađene, pregledne i stalno ažurirane sa konkretnim i korisnim podacima.
Znatan je broj poslovnih subjekata odustao od ažuriranja svojih stranica jer za svako ažuriranje moraju dodatno plaćati usluge trećih osoba specijaliziranih za izradu web stranica. Unosom podataka u bazu podataka automatski se ažuriraju i korisničke «klasične» web stranice.
Iz dana u dan raste broj korisnika interneta i već se podrazumijeva i očekuje da svaka tvrtka, obrtnik ili bilo koju drugi poslovni subjekt ima vlastitu prezentaciju na internetu te da se za kontakt, pored adrese, broja telefona i faksa, navede i adresa web stranica.

Postojeća se poslovna baza podataka može proširivati i dodatnim aplikacijama radi prilagodbe potrebama poslovnih subjekata u pravcu oblikovanja web trgovina, sustava za opskrbu i slično.



LITERATURA

1. http://www.poslovniforum.hr/tp/ Trgovačko pravo
2. http://www.poslovniforum.hr/search.asp Baza podataka
3. http://www.poslovniforum.hr/upute.asp Upute za korisnike



Sadržaj Zbornika radova Okruglog stola





POSLOVNI FORUM