  | 
|   | 
 
  
    | 
     Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u 
    Osijeku 
    Ekonomski fakultet u Osijeku 
     
    Drago Ružić 
    Antun Biloš 
    Davorin Turkalj 
     
    e-Marketing  | 
      | 
       | 
   
 
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 
 
 
PREDGOVOR 
 
Rukopis ove knjige nastao je kao logičan slijed prethodno objavljenih knjiga: 
“Marketinške 
mogućnosti Interneta”, koja je tiskana početkom 2000. godine, i “e – Marketing”, 
izdane 2003. 
godine. Za razliku od prve dvije knjige, koje kao autor potpisuje Drago Ružić, 
ova knjiga rezultat 
je suradnje spomenutog autora s mlađim kolegama koji se, svaki na svoj način, 
bave nekim 
aspektima e – marketinga. Tako suaotor knjige Antun Biloš obrađuje marketinška 
istraživanja 
na Internetu, što je područje njegovog dosadašnjeg znanstvenog interesa, dok dio 
autorstva 
pripada Davorinu Turkalju, koji sudjeluje s dijelovima teksta koji obrađuju 
razvojne aspekte 
Web-a 2.0. 
Sadržajno gledano, u odnosu na prethodna izdanja, u ovoj knjizi riječ je manjim 
dijelom o 
inoviranju i proširenju teksta, a većim dijelom o potpuno novom rukopisu. 
Ova, kao i prethodne knjige, nastala je iz potrebe za pokrivanjem novog područja 
primjene 
marketinga. Naime, dinamika razvoja Interneta i marketinških mogućnosti koje 
suvremena 
digitalna tehnologija i Internet pružaju načinili su značajne promjene u 
tradicionalnim marketinškim 
aktivnostima, ali također otvorili prostor za razvoj posebne vrste marketinga 
koja 
se može nazvati po temeljnoj tehnologiji na kojoj se razvija – digitalni 
marketing. Digitalni 
marketing svoju aplikaciju nalazi na Internetu i mobilnoj telefoniji, pa je onda 
moguće govoriti 
o e-marketingu i e –mail marketingu, odnosno m-marketingu, ako se pobliže 
naznačava mobilnost 
Interneta. 
Pripremajući rukopis ove knjige, uz polaznu osnovicu koju su činile prethodne, 
pratio nas 
je nelagodan osjećaj da je tekst već u trenutku pisanja, neovisno o aktualnoj 
temi i razmjerno 
svježim i raznolikim izvorima informacija, dijelom već zastario. No, neovisno o 
toj činjenici, 
koja proizlazi iz gotovo nesagledivo brzog razvoja Interneta i raznolikih oblika 
e – bussinesa, 
smatrali smo svojom obvezom pripremiti rukopis koji može studentima, ali i svima 
drugima  
zainteresiranima, pružiti pregled osnovnog pojmovnog sustava Interneta i 
prikazati marketinške 
mogućnosti tog fenomena koji je nedvojbeno obilježio početak novog tisućljeća. 
S obzirom na mnoge poslovne mogućnosti koje Internet pruža i koje su dobro 
pokrivene 
raznolikom literaturom, logično je bilo ograničiti se samo na marketing na 
Internetu, koji, uz 
časne iznimke (što je dijelom referirano u knjizi), u domaćoj literaturi nije u 
dovoljnoj mjeri 
obrađen. 
Glavna poteškoća pri pisanju knjige bila je u određivanju dubine i širine 
sadržaja i usklađivanje 
s težnjom da knjiga ne bude previše opsežna, ali da ipak dovoljno obuhvatna. 
Poteškoća 
je bilo i u određivanju hrvatskih izraza za pojmove koji predstavljaju novitete 
čak i u engleskom 
jeziku, tako da su kao kompromisno rješenje dobrim dijelom ostavljeni engleski 
pojmovi u 
izvornom obliku, ali su pisani kurzivom. 
Brzina promjena na području Interneta bez dvojbe nameće novo razmišljanje o 
tehnologiji 
pripremanja ovakvih knjiga, koje nužno moraju biti tiskane u ograničenoj (maloj) 
nakladi, s 
većom dinamikom “izmjena i dopuna”, što se ovom knjigom, nadamo se, postiže.  
Svaka dobronamjerna primjedba i sugestija bit će zbog toga sa zadovoljstvom 
prihvaćena. 
 
                                                                                                                     
Autori 
Osijek, rujan 2009. 
 
 
 
Podaci o knjizi: 
 
Izdavač: Ekonomski fakultet u Osijeku 
 
Za izdavača: Prof. dr. sc. Željko Turkalj, dekan Ekonomskog fakulteta u Osijeku 
 
Recenzenti: Prof. dr. sc. Tihomir Vranešević, 
redoviti profesor na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu 
Prof. dr. Darko Tipurić, 
redoviti profesor na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu 
Doc. dr. sc. Branimir Dukić, 
docent na Ekonomskom fakultetu u Osijeku 
Lektor: dr. sc. Tihomir Živić 
 
Oblikovanje i graf. prip. za tisak: Tihomir Ravlić 
Autori: Prof. dr. Drago Ružić 
Antun Biloš, univ. spec. oec 
mr. sc. Davorin Turkalj 
Tisak: Factum d.o.o. Osijek 
 
Objavljivanje ove knjige odobrio je Senat Sveučilišta J. J. Strossmayera u 
Osijeku. 
CIP zapis dostupan u računalnom katalogu Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek 
pod brojem 120902038 
 
ISBN 978-953-253-071-1 
 
 
 
 
 
 
 
  
 |   |  
|   | 
  |   |    |    | 
  |