Prva instalacija i puštanje u pogon 
 
Sama "forum" aplikacija ima u administratorskom dijelu preko stotinu 
postavki, ali sve te postavke nisu zato da Vam "zagorčaju život", već naprotiv, 
možete deteljno prilagoditi forum svojim potrebama. 
 
U samom aministratorskom dijelu, također imate HELP stranice, te se svakako 
njima koristite. 
Doduše, sve je pisano na engleskom, no nadamo se da to nije veći problem. 
 
Nakon instalacije foruma, prvo što trebate napraviti je otići na 
administratorski dio i promjeniti početni password i formirati glavne teme. 
 
Ulaz u administratorski dio je na linku: 
 
http://www.NazivVaseDomene/forum/admin.asp 
 
Početno korisničko ime i password su: 
 
Administrator 
 
letmein 
 
 
Kada ste se logirali, otvara se prozor za prihvaćanje licence, gdje kliknete 
Accept 
 
Nakon toga dočekati će Vas ovakva stranica: 
 
  
 
Prvo što trebate napraviti (osim promjene passworda) je da idete na link 
Forum Admin kako bi formirali teme, to jest, kategorije. Označili smo taj 
link na slici sa crvenom strelicom. 
 
 
S obzirom da dolazite prvi puta u administraciju, nakon što ste kliknuli na navedeni 
link,  
dočekat će Vas natpis: 
 
There are no Categories to display.
Click here to create a Forum Category 
 
 
Dakle, kliknite na taj link, da bi kreirali kategorije u forumu. 
 
 
Ako ste to učinili, dočekat će Vas stranica koja izgleda ovako: 
 
  
Dakle, tu upisujete GLAVNU kategoriju, zapravo naziv cijelog foruma, pa 
predlažemo da to bude u skladu sa nazivom, npr. Vaše tvrtke. 
 
Mi smo na našem primjeru foruma, tu upisali upravo POSLOVNI FORUM 
 
Upišite to štampanim slovima. 
 
Nakon toga, nakon što ste upisali željeni naslov i kliknuli na Submit Category, 
otvara Vam se stranica koja izgleda ovako: 
 
  
 
Slijedeći korak je da formirate baš konkretne pojedine teme, npr: 
-Politika 
-Sport 
-Nove ideje 
-Razno 
 
Dakle, dodat ćete teme koje hoćete i koliko ih hoćete, i to tako da kliknete na 
link označen na slici crvenom strelicom, ili na dugme "Create New Forum" 
(svejedno je, otvara isto). 
 
Sada Vam se otvara stranica na putem koje ćete dodati prvu slijedeću temu. 
Ta stranica izgleda ovako: 
 
 Na padajućem izborniku, 
označili smo ga crvenom strelicom, gdje piše 
Select Forum Category, naći ćete ono što ste upisali kao glavnu 
kategoriju foruma, dakle ono po naprimjer nazivu Vaše tvrtke, što smo objasnili 
naprijed. 
Odaberite iz padajućeg menija taj Vaš upis. 
 
Slijedeće; sada dodajte Vaše konkretne pojedinačne teme,  
na mjestu gdje je na slici označeno zelenom strelicom, u rubriku Forum name* 
upisat ćete naziv prve teme, npr. 
 
Politika 
 
a također morate i upisati kratki opis te teme, npr. Rasprava o političkim 
temema 
 
U nastavku te stranice vidjet ćete i ostale opcije za teme, npr. 
razvrstavanje po datumu i slično, no to možete ostaviti kako je. Potvrdite na 
dnu stranice unos. 
 
Ponovite postupak dodavanja pojedinih konkretnih tema, onoliko puta koliko je to 
potrebno, koliko tema želite. 
 
Naš savjet je da zadnju temu nazovete RAZNO, kako bi uvjek bila rezerva za sve 
ono što ne može ući u glavne teme. 
 
 
Kada ste to napravili, možete se vratiti i baš na naslovnu stranicu vašeg 
foruma, kako bi pogledali, da li je to to, da li Vam odgovara raspored tema, 
kako to izgleda. 
 
Ako ste nešto krivo napravili, vratite se i ispravite. 
 
Savladajte tu osnovnu administraciju prije nego što počnete koristiti forum i 
prije nego što korisnici počnu pisati, kako bi po potrebi mogli sve mijenjati. 
 
Ovo je prvo i najbitnije, da počnete koristiti forum, a što se tiće svih drugih 
opcija, proučite detaljno administratorski control panel.  
 
Forum je već podešen za uobičajeno i najčešće korištenje, ali Vi možete i 
dodatno mijenjati postavke. 
 
Npr. možete formirati više administratorskih računa, možete im dodjeliti 
različite ovlasti, možete odediti što mogu a što ne mogu posjetitelji, možete 
zabraniti da se ne mogu učlaniti posjetitelji koji imaju e-mail na nekom od 
besplatnih servera... 
 
Savjet; moguće je da će Vas kod svakog logiranja aplikacija pitati da li želite 
promjeniti administratorski password, no isti ne morati mijenjati kod svakog 
logiranja, na to pitanje možete odgovoriti kasnije sa Cancel. 
 
 
Isprobajte kako korisnici vide Vaš forum, dakle isprobajte forum sa pozicije 
korisnika, na naslovnoj stranici imate link da se registrirate kao novi 
korisnik, pa prođite cijeli postupak registracije, pisanja novog posta (poruke), 
editiranje upisa... 
 
Uočite što možete Vi kao administrator, a što mogu korisnici. 
 
 
Pogledajte već neke formirane forume, jer je sad Vaš forum "prazan", jer ga tek 
sad stavljate u funkciju, ipak je drugi dojam dok je forum već pun sa temama i 
raspravama. 
 
Evo nekoliko linkova: 
 
http://lebowskifest.com/forum/default.asp  
 
http://www.poslovniforum.hr/cms/forum/  
 
http://www.bowlingmembership.com/forums/winlabs/  
 
http://www.joinwow.org/forum/ 
 
http://www.hsesystems.com/forum/
 
 
http://www.tricolumbia.org/forum/
 
 
http://www.kabalarians.com/forum/default.asp  
 
http://www.plugincafe.com/forum/ 
 
http://www.old-computers.com/forum/default.asp  
 
http://www.findaupair.com/forum/default.asp  
 
 
Link na pregled CMS modula, cijene, narudžbe....
  
 
 
 
 
  |