30. 10. 2014.  
POSLOVNE USLUGE BAZE PODATAKA ISTRAŽIVANJA ZASTUPANJE PUBLIKACIJE
IZRADA STRANICA WEB HOSTING E-MARKETING AKTUALNO KONTAKT
Poslovni forum 1 Poslovni forum 6
Poslovni forum 2 Poslovni forum 7
Poslovni forum 3 Poslovni forum 8
Poslovni forum 4 Poslovni forum 9
Poslovni forum 5 Poslovni forum 10
Poslovni web katalog POSLOVNI FORUM
Internetsko bankarstvo

Osnovna informatička pismenost odavno je postala sastavni dio referencija i za manje zahtjevna radna mjesta, no čak i kad poznavanje rada na računalu nije radna obveza, vrlo je korisno u svakodnevnu životu, jer može uštedjeti ono čega gotovo svakome nedostaje - vrijeme i novac! Internetsko bankarstvo pojavilo se kao alternativa nervoznom cupkanju u redovima banaka i poštanskih ureda, gdje se podmirivanje komunalnih i ostalih računa naplaćuje najmanje pet kuna po transakciji. Jedna od najneugodnijih i usto neminovnih obveza može se obaviti i elegantnije - iz svoje omiljene fotelje, kreveta ili, u vrijeme bežičnog interneta, s kakve egzotične lokacije. No, ne manje bitna činjenica je višestruko niža cijena transakcije, koja za prijenose na račune izvan banke stoji tek jednu kunu, dok je za prijenose unutar banke u većini banaka besplatna.

Priličan je broj građana ovu uslugu već prepoznao i ona ima trend rasta. Dok se prije dvije godine, prema istraživanju Centra za istraživanje tržišta GfK, ovom uslugom koristilo tek dva posto populacije, odnosno 98.000 građana, sad su brojke mnogo impresivnije. Samo u dvije najveće banke ima gotovo 250.000 korisnika građana, a ukupna je brojka, s obzirom na njihov tržišmi udio, vjerojatno barem dvostruka.

Osim činjenice da korištenje interneta nije masovno, posebno među zrelijom populacijom, ponajviše zbog niska standarda, još ima i nekoliko nedostataka. Jedan od njih su visoke cijene providera internetske usluge, čemu se, doduše, može doskočiti korištenjem predložaka naloga za plaćanje ili predefiniranih podataka, čime se štedi vrijeme, jer se ne moraju utipkavati uvijek iznova isti podaci. Premda se to priučenim korisnicima čini kao "viša matematika", ne treba zaboraviti da je u početku i bankomat djelovao zastrašujuće.

Za građane nižih primanja nisu baš zanemarive ni cijene pristupnine i mjesečne naknade koje zaračunavaju banke. Uza svu tu kalkulaciju, prilično je jednostavno izračunati koliko se uštedi na plaćanju transakcija, no koliko svakome od nas vrijedi minuta više koju može provesti s obitelji i prijateljima individualno je i - nemjerljivo.

No, internetskim bankarstvom ne štede samo građani, veliki su i benefiti za tvrtke. Podaci iz nedavnog istraživanja o platnom prometu u zemlji, koje je provela Hrvatska narodna banka, govore da se ovom uslugom koristi oko 70 posto velikih i srednjih trgovačkig društava, od kojih većina navodi da im je u potpunosti olakšalo poslovanje, a polovica i
da im je smanjilo troškove. Slabiji su rezultati obrtnika među kojima je svega trećina korisnika e-bankinga. Preko interneta moguće je ostavariti gotovo sve bankarske transakcije - od pregleda stanja i prebacivanja novca s jednog računa na drugi, plaćanja računa, naručivanja čekova, do složenijih usluga kao što su oročavanje štednje i kupoprodaja udjela u novčanim i investicijskim fondovima. Banke sve masovnije najavljuju da će omogućiti i ugovaranje jednostavnijih kredita na ovaj način.


Kako ugovoriti uslugu

Banke uglavnom traže da je novi korisnik interenetskog bankarstva vlasnik ili opunomoćenik njihova tekućeg ili žiroračuna i da uredno posluje. U nekim je bankama internetsko bankarstvo uključeno u usluge koje klijent dobiva ugovaranjem paketa proizvoda, pri čemu su i cijene korištenja znatno povoljnije.

Ovisno o vrsti usluge i vlastitoj infrastrukturi, banke korisnika opskrbljuju tokenom, pametnom karticom na kojoj se nalazi certifikat, čitačem i programskom podrškom za rad čitača - instalacijskim CD-om. U paketima s opremom za korištenje e-bankinga, nalaze se detaljne upute svakog koraka u pristupu usluzi, što uključuje i upute za instalaciju sigurnosne opreme. Većina banaka nudi i besplatnu instalaciju opreme, uz kratku edukaciju korisnika. No, na timove za instalaciju ponekad je potrebno čekati i nekoliko tjedana.


Kako se prijaviti i plaćati e-bankingom

Tri načina prijave za tri tehnologije. Pristup internetu građanima je omogućen uglavnom upotrebom tokena ili TAN kartica, a poduzećima upotrebom smart kartice. Klijentova infrastruktura ograničena je na pristup računalu s pretraživačem interneta, a koristi li smart karticu, treba još i čitač te programsku potporu za njegov rad. Uopće nije nužno da korisnik ima vlastito računalo, može upotrebljavati i računalo drugog vlasnika ili pristup ostvariti u nekom od internet kafića.
- Token se aktivira upisivanjem PIN-a, a identifikacija na računalu počinje unosom serijskog broja, koji je naznačen na poleđini tokena, i jednokratne lozinke, koju token ispiše pritiskom na dogovorenu tipku. Nakon toga slijedi prijava u internetsko bankarstvo. Ako se više puta unese pogrešna jednokratna lozinka, sustav blokira uslugu i ona se može ponovno aktivirati tek provjerom identiteta u banci.
- Pri upotrebi TAN kartice, nakon unošenja serijskog broja kartice i PIN-a, unosi se odgovarajući TAN broj koji zatraži sustav te precizira s kojega ga mjesta iz tablice korisnik treba preuzeti. Slijedi prijavljivanje.
- Ostvarivanje pristupa internetskom bankarstvu preko smart kartice moguće je nakon umetanja kartice u čitač i unosa PIN-a. Utipkavanjem ispravnog PIN-a otvoren je pristup podacima i počinje proces identifikacije.

Pojedine banke na svojim web stranicama nude demoverzije na kojima prezentiraju svoju uslugu interentskog bankarstva. Klijent tako može bez obveze i prije službenog ugovaranja usluge provjeriti kako sustav funkcionira i odgovara li im usluga baš te banke. Na taj način izbjeći će i "porođajne muke" učenja pri provođenju pravih transakcija te pobijediti strah od nepoznatog.


Prema istraživanju povjerenja korisnika u elektroničke načine komunikacije, opisanom u knjizi britanskih znanstvenika Collinsa i Mansella "Povjerenje i zločin u informacijskim društvima", najrašireniji je oblik "cyber" zločina krađa identiteta (osobnih i financijskih podataka) preko interneta. Na povećavenju stupnja sigurnosti i ograničavanju mogućnosti napada na zatvorene sustave radi se na globalnoj razini, no banke posebno budno paze na zaštitu svojih podataka i korisnika.
Uporaba tokena i smart kartica vrhunac je zaštite u obavljanju financijskih transakcija preko interneta. Osim tehnologije kriptografskoga javnog ključa, pobliže objašnjene u pojmovniku, podizanju sigurnosne razine nemjerljivo je pridonijela i upotreba smart kartica. Kao druga mogućnost postoji i pohranjivanje digitalnog certifikata na tvrdom disku osobnog računala.
Primjenom smart kartica privatni "ključ" nikada ne napušta karticu i digitalni se potpis generira na čip unutar zaštićenog okruženja.
Poslovanje građana upotrebom tokena višestruko je zaštićeno kompiliranjem PIN-a i jednokratnih lozinki. Nije moguće da već jednom iskorištena lozinka posluži za ponovni ulazak u internetsko bankarstvo ili neku drugu uslugu.
Postoji, naravno, i dodatna zaštita kompletnog bankarskog sustava vatrozidom (firewall), koji onemogućava "presretanje" podataka korisnika na putu do bančinih poslužitelja, kao i sustav otkrivanja neovlaštena pristupa. Osim svojih internih informatičarskih odjela, u osiguravanju zaštite banke angažiraju vrhunske tvrtke, čiji je to osnovni posao.


Help-deskovi, kako se uvriježeno nazivaju službe za pomoć, zaduženi su za konkretne tehničke probleme i klijentove reklamacije. Tu se rješava oko 95 posto problema s kojima se susreću korisnici usluga elektroničkog bankarstva. Na help-desku je moguće istodobno "logiranje" klijenta i administratora, koji će mu pomoći interaktivnom komunikacijom i voditi ga kroz aplikaciju. Bankari ističu da je za klijente ključna prva upotreba usluge. Razočara li se tada, teško će se odlučiti na ponovnu upotrebu te stoga posebno upozoravaju da je bitno zatražiti pomoć ponuđenih kontakata.
Kontakt-centri (ponegdje ih zovu i call centri) nisu namijenjeni samo telefonskom kontaktu s klijentom nego i komunikaciji preko svih ostalih medija. Oni korisnicima, ali i građanima koji nisu klijenti banaka, pružaju iscrpne informacije o uslugama banke i upućuju ih na servise u kojima mogu riješiti svoje konkretne probleme.

 
Primjer koliko bi klijent mogao uštedjeti na godišnjoj razini, koristeći internetsko bankarstvo umjesto plaćanja na šalteru, ovisno o tome koliko je mjesečno zadao naloga.
Broj naloga na mjesec Ušteda
50 1296 kn
100 2712 kn
300 8376 kn
700 19.704 kn
1000 28.200 kn
2000 56.520 kn
3000 84.840 kn
6000 169.800 kn
* pretpostavljeni odnos zadavanja naloga na dan i prije datuma valute je 60:40

Višestruka ušteda virtualnih transakcija

Za plaćanja drugima članicama grupe pojedine banke uglavnom se ne zaračunavaju naknade, bez obzira na način plaćanja. Jednako tako, naknada se ne zaračunava ni za plaćanja u humanitarne svrhe.
Premda mnoge banke nude povoljniju ili besplatnu uslugu elektroničkog bankarstva u sklopu paketa, nećemo ulaziti u posebne i specifične poslovne odnose koje imaju s klijentom, već ćemo ponajprije prezentirati cijene usluga za širi spektar korisnika. Pristupnine banke naplaćuju u rasponu od nula do 45 kuna, a mjesečne članarine kreću se u rasponu od nula do 20 kuna.
Usluga internetskog bankarstva e-zaba za građane ugovara se bez naplate pristupnine, a mjesečna naknada stoji deset kuna. Za prijenose na račun poduzeća s računom unutar banke klijent plaća 0,50 kuna, a prijenos na račune drugih banaka stoji kunu po nalogu. Prijenos s računa poslovnih subjekata na račune poduzeća otvorene u Zabi stoji pet kuna po nalogu, a za račune u drugim bankama cijena je kunu veća. Sve su svote znatno veće na šalteru banke.
U PBZ-u mjesečna naknada za korisnika PBZ365@NET-a stoji osam kuna, upisnina 45 kuna, a usluge internetskog bankarstva jeftinije su i četiri puta od šalterskih, ovisno o vrsti transakcije. Korisnicima su dostupna još dva modela: PBZ365 OPTIMA, kod kojega se autentifikacija obavlja PIN-om, mjesečna članarina tu stoji samo jednu kunu, a upisnina se ne plaća te PBZ365-LITE, koji je besplatan, ali omogućuje samo uvid u račune bez transakcija.
Za pravne je osobe trošak pristupnine servisu internetskog bankarstva besplatan je u Erste NetBankingu, eLEMENT@-i Nove banke, servisu VOLKS@BANK i e-zabi, dok se mjesečne naknade za te servise kreću u rasponu od nula do 30 kuna. Pristupnina za servis za građane u Erste NetBankingu je deset kuna, a mjesečna članarina pet kuna. Mjesečna uporaba kartice eLEMENT@ Nove banke za tvrtke stoji 30 kuna, apristupnine nema. Građani za naloge zadane preko HYPOneta plaćaju naknadu od 0,2 posto, najmanje kunu, a najviše 20 kuna, a naknada za plaćanje općom uplatnicom na šalteru banke stoji najmanje tri kune za plaćanja na račun unutar banke i minimum pet kuna za plaćenje na račune izvan banke. U domaćem platnom prometu naknade po bezgotovinskim nalozima u HYPOnetu su od tri do gotovo šest puta manje od naknada za iste naloge predane na šalteru. RBA on-line ne naplaćuje pristupninu niti članarinu građanima, dok transakcija u korist računa izvan RBA stoji 0,25 posto, najmanje kunu, a najviše 20 kuna, a za tvrtke cijena naloga na račun izvan RBA stoji 1,20 kuna, te za račun unutar banke 0,5 kuna.



Usluge koje omogućava internetsko bankarstvo

Internetsko bankarstvo spada u širu grupu transakcija "direktnim kanalima", zajedno s telefonskim bankarstvom, korištenjem bankomata i ostalim načinima obavljanja financijskih usluga bez dolaska u poslovnicu.
Ponuda svih banaka koje su uvele ovu uslugu i za građane i za tvrtke zaista je široka i prilično ujednačena.
Osjetljivo područje na kojem klijenti osjete razlike su kvaliteta pruženih usluga i individualna briga za korisnika, što bankari nazivaju "customer care".

Ponuda za građane
Vlasnicima računa i njihovim opunomoćenicima omogućen je pristup i korištenje svim računima koje imaju u banci; bilo da su posrijedi tekući računi ili žiroračun, devizni račun, štedni račun za oročenja u kunama ili devizama, kreditna partija, račun stambene ili dječje štednje, ako ga banka ima u ponudi. Većina banaka omogućuje i praćenje troškova koje su napravili korisnici kartica čiji je izdavatelj banka, ali i kontrolu ulaganja u investicijske fondove.
Ovim se putem može odvijati i komunikacija klijenta s bankom, koja uključuje slanje upita i reklamacija, ažuriranje informacije o adresi, telefonskom broju ili kojem drugom osobnom podatku. Klijent može primati izvatke i druge obavijesti isključivo preko interneta ako to želi, ali i ugovoriti trajne naloge za plaćanja različitih obveza.

U standardnoj su ponudi za građane:

pregled stanja na računu
provjera iznosa dopuštenog prekoračenja i vremenskog roka do kojeg vrijedi
ispis potvrda o transakcijama
prebacivanje novca s jednog računa na drugi
uvid u kamate po računima
plaćanje računa (komunalnih, "običnih" uplatnica i slično) u kunama
kupnja i prodaja deviza
plaćanje računa počinjenih kreditnim karticama
provjera kartičnih limita
provjera broja neiskorištenih čekova i narudžba novih čekova
pregled i uplata stambene štednje
pregled tečajnih lista banke te ponegdje i HNB-ove tečajne liste

Ponuda za pravne osobe
U domaćem platnom prometu za pravne osobe su moguća plaćanja unutar banke, redovita plaćanja u nacionalnom klirinškom sustavu, ekspresna plaćanja (HSVP) te zadavanje plaćanja unaprijed. U deviznom poslovanju usluga obuhvaća prijenos u inozemstvo, raspored deviznog priljeva, isplatu akontacija za službeni put u inozemstvo, uvid u stanje računa te kupoprodaju deviza.


Kunski platni promet:

stanja i prometi (prikaz i printanje)
izvadak: prikaz (printanje i lokalno spremanje) i datoteka (file download)
nalozi za plaćanje
pojedinačni nalozi
nalozi za obračunska plaćanja
isplata plaća zaposlenicima
samostalno definiranje ovlaštenja (osoba koju je klijent definirao kao aministratora definira ovlaštenja ostalih korisnika)
Devizni platni promet:

stanja i prometi (prikaz i printanje)
izvadak: prikaz (printanje i lokalno spremanje) i datoteka (file download)
nalozi za plaćanje
pojedinačni nalozi
obavijesti o priljevu
nalog 10
nalog za raspored
trajni nalog za raspored
samostalno definiranje ovlaštenja (osoba koju je klijent definirao kao aministratora definira ovlaštenja ostalih korisnika)
Specifične i napredne usluge

U novije vrijeme banke su uvele i neke naprednije usluge, primjerice mogućnost poslovanja s vrijednosnim papirima ili kupnju i prodaju deviza po povlaštenom tečaju, pa čak i realizaciju nekih jednostavnijih kredita. Mnoge banke već nude i uslugu internetskog bankarstva za nerezidente.

kupnja i prodaja udjela u svojim investicijskim fondovima
oročavanje novca - na kunsku i deviznu štednju (preduvjet je prethodno sklopljen ugovor u poslovnici)
kupnja i prodaja deviza po povlaštenom tečaju
ugovaranje dopuštenog prekoračenja po tekućem računu
ispunjavanja off-line naloga za poduzeća
kreiranje naloga unaprijed za poduzeća
prosljeđivanje narudžbe za podizanje gotovine za poduzeća



Osnovi pojmovi vezani uz Internet bankarstvo

Smart Card - "pametna kartica" - plastična kartica veličine kreditne kartice s ugrađenim čipom na koju su pohranjena dva jedinstvena "ključa", od kojih je jedan javni, a drugi tajni. Javni ključ prenosi se u posebnoj formi, nazvanoj digitalni certifikat, koji sadrži osnovne podatke o korisniku. Privatnim ključem korisnik potpisuje svaku zadanu transakciju. Za upotrebu ove kartice potreban je čitač koji se priključi na računalo. Prije početka rada kartica se umeće u čitač i unosi se PIN, čime počinje proces identifikacije.
Mogućnost primjene smart kartica višestruka je; osim u kartičnom poslovanju, sve se masovnije upotrebljavaju i u javnom životu, kao osobne ili zdravstvene iskaznice te različite članske kartice.

Čitač kartice - uređaj koji omogućava pristup pametnoj kartici; priključuje se na računalo i služi za čitanje podataka s čip kartice, na sličan način kao što CD ROM jedinica služi za čitanje CD-ova. Čitač kartice priključuje se na jedan od "portova" na računalu, ovisno o tome koji je slobodan - serijski port ili USB port.

Serijski port - komunikacijski ulaz na PC-ju koji se nalazi na stražnjoj strani kućišta i služi za priključak serijskih uređaja na računalo (modema, miša, čitača kartice...). Može biti 9-pinski koji je prisutan kod novijih konfiguracija ili 25-pinski, karakterističan za starije konfiguracije). Obično se na računalu nalaze dva serijska porta (COM1 i COM2), dok novije PC konfiguracije imaju ugrađen jedan serijski port i jedan ili više USB portova.

USB port (Universal Serial Bus) - komunikacijki ulaz na PC-ju koji se također nalazi na stražnjoj strani kućišta i služi za priključak većeg broja perifernih uređaja. Zbog njegovih prednosti u odnosu na serijski port (priključak većeg broja uređaja na jedan port), prisutan je kod novijih PC konfiguracija.

Token - osobnom lozinkom (PIN-om) zaštićen uređaj koji korisnicima jamči da nije moguć neovlašten pristup njihovim računima. Pri svakom uključenju generira jednokratnu lozinku (One Time Password). Kad se za pristup usluzi upotrebljava token, nije potrebno instalirati dodatnu programsku podršku, jer se klijenti služe postojećim aplikacijama na svome računalu.

PIN - Personal Identification Number - osobni identifikacijski broj je zaporka pomoću koje se osigurava zaštita od neovlaštenog korištenja Smart kartice ili tokena. Poznat je samo korisniku koji ga jedini može i mijenjati.

TAN kartica - identifikacijska kartica veličine kreditne kartice, na čijoj je poleđini serijski broj i tablica s transakcijskim brojevima (TAN-ovima). Pri svakoj prijavi s tablice se upisuje drugi broj, a sustav na prijavnom ekranu precizira na kojem je mjestu broj u tablici.

Korisnički paket - oprema koja korisnicima omogućava sigurnu upotrebu usluge internetskog bankarstva, a sastoji se od pametne kartice, licencije ili čitača kartice.

Elektronički potpis - skup podataka koji potvrđuje izvornost, autentičnost i neporecivost slanja i primitka dokumenata u elektroničkom poslovanju, a ima potpuno jednaku vrijednost kao vlastoručni potpis u pravnom okruženju.

Identifikacija - obuhvaća unošenje korisničkog imena i jednokratne lozinke koju ispiše token ili smart kartica.

Autentifikacija - za korištenje usluge ili potpisivanje naloga koristi se sustav jednokratnih lozinki, koji onemogućava da već jednom iskorištena lozinka posluži za ponovni ulazak u sustav internetskog bankarstva.

PKI autentifikacija - Public Key Infrastructure - tehnologija "javnog ključa", naziv koji se koristi za osiguranje podataka na putu između računala, klijenta i poslužitelja elektroničkog bankarstva upotrebom enkripcije pri aktiviranju smart kartice.

Tajni ključ (private key) - kriptografski objekt pomoću kojeg se kriptiraju podaci koje korisnik šalje banci. Koristi se za digitalno potpisivanje naloga za plaćanje kojim se garantira autentičnost podataka. S odgovarajućim javnim ključem čini jedinstven par ključeva. Tajni ključ nikada ne napušta karticu na kojoj je pohranjen.

Ključ za otključavanje (unlock key) - šifra koja služi za otključavanje kartice u slučaju da ju je korisnik zaključao pogrešnim unosima PIN-a. Banke preporučuju korisnicima zapisivanje šifre i njezino držanje odvojeno od kartice.

Digitalni certifikat - jednoznačno povezuje osobu uz njezin "javni ključ". U javnom životu certifikat bi predstavljao ekvivalent osobnoj iskaznici i u tom smislu u komunikaciji preko interneta osigurava međusobnu identifikaciju strana koje komuniciraju.

Nalog za plaćanje - postupak pri kojem korisnik preko internetskog bankarstva, nakon uspješne identifikacije, prenosi banci zahtjeve i podatke za izvršenje bankarske usluge.

Paket naloga - skupina naloga za plaćanje promatranih kao cjelina.

User ID (korisnički ID) - jedinstveni broj korisnika usluge, koji su se dodjeljuje kod ugovaranja usluge. U kombinaciji s PIN-om služi za registraciju korisnika.

Internetski preglednik - program koji služi za pregled internetski stranica. Najpoznatiji internetski pretraživači su Internet Explorer i Netscape Navigator, od kojih svaki postoji u nekoliko verzija.


Pojmovi specifični za pravne osobe

· Kontakt-osoba - osoba ovlaštena za preuzimanje sredstava identifikacije za sve korisnike
· Potpisnik - osoba ovlaštena za raspolaganje sredstvima na računima i potpisivanje naloga u elektroničkom obliku
· Unositelj - osoba ovlaštena za kreiranje platnih naloga u elektroničkom obliku
· Korisnik - osoba ovlaštena za korištenje usluge internetskog bankarstva može biti potpisnik i/ili unositelj


Pojmovi specifični za građane

· Vlasnik računa - strana ili domaća fizička osoba koja ima otvoren račun u banci
· Opunomoćenik - fizička osoba koja ima suglasnost za rad od vlasnika računa
· Korisnik - fizička osoba koja koristi uslugu banke, a može biti vlasnik računa



Besplatne on-line usluge Diners Cluba

Besplatne on-line usluge Diners Cluba predstavljaju najbrži način komunikacije s članovima. Svojom dostupnošću i brzim protokom informacija članovima olakšavaju upotrebu Diners Club kartice i omogućavaju potpunu kontrolu troškova.

U želji da poveća zadovoljstvo svojih članova, Diners Club kontinuirano razvija nove pogodnosti i proizvode o kojima ih nastoji što kvalitetnije informirati. Web- stranice Diners Cluba na adresi www.diners.hr predstavljaju jedan od najvažnijih načina upoznavanja članova s novostima. Pregledni linkovi vode posjetitelja do obavijesti o različitim karticama, pogodnostima i najnovijim akcijama na prodajnim mjestima Diners Cluba. Na stranicama se nalazi i vodič kroz prodajna mjesta.
Najfunkcionalniji dio Weba čine besplatne on-line usluge Diners Cluba, za čije se korištenje svaki član treba registrirati. Postupkom registracije član sam određuje korisničko ime i lozinku koje mu jamče potpunu sigurnost i diskreciju pri korištenju on-line usluga.

On-line usluge članovima omogućuju primanje mjesečnih e-računa i novosti Diners Cluba u e-sandučić. Svaki mjesec člana u njegovom e-sandučiću, u okviru on-line usluga, čekaju račun i obavijesti. Na taj način član svoj DC račun prima u pravom trenutku, a dostupan je isključivo njemu.

Dobiveni račun član može odmah platiti putem on-line usluge e-plaćanje. Sa stranice Diners Cluba povezuje se s bankom u kojoj koristi usluge e-bankarstva. Za svaku uplatu računa većeg od 500 kuna uz korištenje DC on-line usluge e-plaćanje Diners Club daruje članove s 200 nagradnih bodova ili zvjezdica, odnosno 40 nagradnih milja, ovisno o vrsti kartice za koju plaćaju račun. Dodatnih 500 nagradnih bodova dobivaju ako je račun plaćen u dospijeću. Na ovaj način Diners Club s čak 700 nagradnih bodova ukupno nagrađuje svoje članove za korištenje usluge e-plaćanje.

Kao korisnik on-line usluga, član može pregledavati troškove računa i troškove učinjene obročnom kupnjom, te sam može odrediti termin plaćanja računa.

On-line se pregledavaju i nagradni bodovi, milje i zvjezdice, a korisnici koji skupljaju nagradne bodove, mogu naručiti dar iz besplatnog Nagradnog programa popunjavanjem on-line kupona. Zatim, tu je i on-line kupnja VIPme i Simpa bonova. U okviru on-line usluga članovi se mogu prijaviti za korištenje različitih pogodnosti poput SMS Info usluge (informiranja o svom članstvu u Diners Clubu putem SMS poruka) ili Diners Tel usluge (najpovoljnijeg telefoniranja s inozemstvom).

Na www.diners.hr svaki posjetitelj koji još nije član, može odabrati karticu u skladu sa svojim životnim stilom i potrebama, te ju zatražiti popunjavanjem on-line pristupnice koju neposredno sa svog računala, jednim klikom miša šalju izravno u Diners Club.

Putujete li, na istoj web-adresi možete pronaći popis salona Diners Cluba u zračnim lukama širom svijeta te ponudu putničke agencije Diners Club Travel čije zrakoplovne karte i putničke aranžmane također možete rezervirati on-line.


Pravac razvoja Internet bankarstva

U daljnjem razvijanju ponude Zagrebačka banka namjerava za poslovne subjekte proširiti mogućnosti u depozitnom i kreditnom poslovanju. Ujedno slične novitete najavljuju i za građane. HVB Splitska banka najavila je uvođenje usluge zadavanja i provođenja deviznih naloga, od 15. travnja ove godine. U kolovozu kane uvesti mogućnost davanja različitih ovlaštenja za korisnike, odnosno višestrukog potpisivanja naloga, što je od posebno zanimljivo za korporativne klijente, uz dodatne mogućnosti pretraživanja prometa po računu po različitim kriterijima te kreiranje različitih menija za posebne grupe korisnika. Volksbanka uskoro izlazi s novom verzijom internetskog bankarstva koja će omogućiti više različitih pregleda, naloga kao i pohranjivanja predložaka, a paralelno će izdavanjem čip kartice po tekućim računima omogućiti građanima identifikaciju i odobravanje plaćanja. Nova banka, koja još nema internetsko bankarstvo za građane koje će uključivati i financijske transakcije, planira ga uvesti u ponudu do isteka prve polovice ove godine. Internetsko bankarstvo za građane uvest će do kraja godine i Hrvatska poštanska banka.

Opširnije: www.poslovniforum.hr/internet/


 
Poslovni forum - One Stop Shop

Istraživanje tržišta
Poslovni izvještaji
Internet marketing
Izrada web stranica
Izrada CMS stranica
Hosting i domene
Imenici i adresari
Poslovni ugovori
Poslovni planovi
Poslovne usluge
Trgovine i usluge
Poslovna psihologija
Poslovni programi
Oglasi i obavijesti
Korisni linkovi
Besplatne stvari
Poslovni forum
Primjeri ugovora
Poslovne ponude
  Napomena!

 Internet je dostupan milijunima ljudi. Ipak, neke tvrtke još uvijek ne shvaćaju moć Interneta.
 Neke tvrtke uopće nemaju internet stranice, a neke imaju tako amaterske i loše da je to gotovo nevjerojatno.
 Priuštite si stvarno kvalitetne stranice. Sada po prvi puta imate priliku kvalitetno predstaviti svoju tvrtku milijunima ljudi.
 Da li ćete tu priliku iskoristiti, to ovisi samo o Vama.


  CMS - Content Menagment System - Izrada web stranica

 Što je to CMS?

CMS ili Content Menagment System je izraz za programirane internet stranice što Vam omogućava da samostalno i jednostavno unosite ili brišete sadržaj sa svojih internet stranica putem jednostavnog i preglednog administratorskog sučelja, a što je vrlo bitno, bez ikakvih posebnih predznanja.
Za rad Vam dovoljan je samo Vaš preglednik web stranica (browser), a to je upravo Vaš Internet Explorer ili neki drugi program koji upravo i sada koristite kada čitate ovaj tekst.

Tekst je moguće unositi direktno ili tako da ga jednostavno kopirate iz Microsoft Worda ili drugog tekst editora, a formatirate ga onako kako ste navikli u svom programu za obradu teksta. Kao što pišete stranice u Wordu, ili Excelu, tako pišete i sadržaj za Vaše web stranice, direktno u Vašem Control panelu, ili sve napišete u npr. Wordu, a potom to isto kopirate na svoje stranice. Da ste naručili i "klasičnu" izradu web stranica, svejedno bi morali pripremiti tekst i fotografije.
Kako bi se upoznali sa CMS aplikacijama pripremili smo Vam veliki broj primjera i pregleda.
 Detaljne informacije o izradi CMS internet stranica - Klikni i saznaj!
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga
POSLOVNI FORUM - BAZA PODATAKA HRVATSKOG GOSPODARSTVA - ADRESAR POSLOVNIH SUBJEKATA - IZRADA WEB STRANICA ZA PODUZEĆA I OBRTNIKE - WEB HOSTING - PREGLED NAJVAŽNIJIH ZAKONA - PREDSTAVLJANJE I POVEZIVANJE POSLOVNIH SUBJEKATA - IZRADA POSLOVNIH PLANOVA I INVESTICIJSKIH PROJEKATA - ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA - MARKETING - WEB DESIGN - ZAJMOVI - KREDITI - INFORMACIJE - TEČAJNA LISTA - JAVNI NATJEČAJI - PRAVO - PRAVNI SAVJETI - POREZI - EKONOMIJA - FINANCIJE - BANKARSTVO - POSLOVNI FORUM - PREGLED KORISNIH PRILOGA - PRETRAŽIVANJE BAZE PODATAKA - PREGLED PONUDE I POTRAŽNJE - ZASTUPANJE - TRGOVAČKO POSREDOVANJE - KONZALTING - VIJESTI - INFORMACIJE - POSTANITE KORISNIK POSLOVNOG FORUMA - NAJBRŽI I NAJLAKŠI PUT DO SVIH INFORMACIJA - WEB WINDOWS HOSTING - IZRADA INTERNET STRANICA - KNJIGOVODSTVO - IZRADA INVESTICIJSKIH PROGRAMA - TURIZAM - INDUSTRIJA - TRGOVINA - POSLOVNI FORUM - BAZA PODATAKA POSLOVNIH SUBJEKATA - PRETRAŽIVANJE - PREGLED PONUDE I POTRAŽNJE - FINANCIRANJE NOVIH IDEJA - UVOZ - IZVOZ - TRGOVAČKO PRAVO - UGOVORI - RAČUNOVODSTVO - ADRESARI I POSLOVNI IMENICI - PREGLED PONUDE I POTRAŽNJE - PROVJERA BONITETA - KONZULTACIJE - MARKETING - PRIMJERI TRGOVAČKIH UGOVORA - NACIONALNA KLASIFIKACIJA DJELATNOSTI - BAZA PODATAKA - FINANCIJE - PODUZETNIŠTVO - PONUDA I POTRAŽNJA PODUZEĆA - SAMOSTALNE DJELATNOSTI - KONCESIJE - VIJESTI - ISTRAŽIVANJA TRŽIŠTA - ANKETA - MAILING LISTA - POSEBNI PRILOZI - INFORMATIKA I POSLOVNE USLUGE - KONZALTING - PREGLED PONUDE PROIZVODA I USLUGA - KATALOG HRVATSKIH PROIZVODA - SVE INFORMACIJE NA DOHVAT RUKE
Sva prava pridržana - Poslovni forum d.o.o. - www.poslovniforum.hr  -   info@poslovniforum.hr