 |
 |
|
ZAKONI
ZAKON O JAVNIM CESTAMA
I. OPĆE ODREDBE
Namjena zakona
Članak 1.
Ovim se Zakonom uređuje pravni položaj javnih cesta; razvrstavanje javnih
cesta; planiranje, građenje, rekonstrukcija i održavanje javnih cesta; mjere
za zaštitu javnih cesta i prometa na njima; koncesije; upravljanje;
financiranje i nadzor javnih cesta.
Pravni status javnih cesta
Članak 2.
Javne ceste su opće dobro i na njima se ne može stjecati pravo vlasništva niti
druga stvarna prava po bilo kojoj osnovi.
Dijelovi javne ceste
Članak 3.
(1) Javnu cestu čine:
– cestovna građevina (posteljica, donji stroj kolnika, kolnička konstrukcija,
most, vijadukt, podvožnjak, nadvožnjak, propust, tunel, galerija, potporni i
obložni zid, nasip, pothodnik i nathodnik),
– građevine za odvodnju ceste i pročišćavanje vode,
– zemljišni pojas s obiju strana ceste potreban za nesmetano održavanje ceste
širine prema projektu ceste, a najmanje jedan metar računajući od crte koja
spaja krajnje točke poprečnog presjeka ceste,
– zračni prostor iznad kolnika u visini 7 m,
– cestovno zemljište u površini koju čine površina zemljišta na kojoj prema
projektu treba izgraditi ili je izgrađena cestovna građevina, površina
zemljišnog pojasa te površina zemljišta na kojima su prema projektu ceste
izgrađene ili se trebaju izgraditi građevine za potrebe održavanja ceste i
pružanja usluga vozačima i putnicima te naplatu cestarine predviđeni projektom
ceste (objekti za održavanje cesta, upravljanje i nadzor prometa, naplatu
cestarine, benzinske postaje, servisi, parkirališta, odmorišta itd.),
– građevine na cestovnom zemljištu, za potrebe održavanja ceste i pružanja
usluga vozačima i putnicima te naplatu cestarine, predviđene projektom ceste,
– stabilni mjerni objekti i uređaji za nadzor vozila,
– priključci na javnu cestu izgrađeni na cestovnom zemljištu,
– prometni znakovi i uređaji za nadzor i sigurno vođenje prometa i oprema
ceste (prometni znakovi, svjetlosni uređaji, telekomunikacijski stabilni
uređaji, instalacije i rasvjeta u funkciji prometa, cestovne značke,
detektori-brojači prometa, instalacije, uređaji i oprema u tunelima, oprema
parkirališta, odmorišta i slično),
– građevine i oprema za zaštitu ceste, prometa i okoliša (snjegobrani,
vjetrobrani, zaštita od osulina i nanosa, zaštitne i sigurnosne ograde,
zaštita od buke i drugih štetnih utjecaja na okoliš i slično).
(2) Javna cesta iz stavka 1. ovoga članka upisuje se u zemljišne knjige kao
opće dobro u skladu s propisima koji uređuju zemljišnoknjižne upise.
Razvrstavanje javnih cesta
Članak 4.
Javne ceste u smislu ovoga Zakona jesu ceste koje se ovisno o njihovom
društvenom, prometnom i gospodarskom značenju razvrstavaju u jednu od sljedeće
četiri skupine:
1) autoceste,
2) državne ceste,
3) županijske ceste,
4) lokalne ceste.
Mjerila za razvrstavanje javnih cesta
Članak 5.
(1) Javne ceste iz članka 4. ovoga Zakona razvrstavaju se na temelju mjerila
koje donosi Vlada Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Vlada).
(2) Akt o razvrstavanju javnih cesta kojim se određuju autoceste, državne,
županijske i lokalne ceste i njihovom označavanju donosi ministar nadležan za
promet (u daljnjem tekstu: ministar) i objavljuje se u »Narodnim novinama«.
Uvođenje naplate cestarine
Članak 6.
Za uporabu autocesta ili pojedinih cestovnih objekata (most, tunel, vijadukt i
sl.) na državnim cestama Vlada može donijeti odluku o uvođenju naplate naknade
(cestarine).
Stanje javnih cesta
Članak 7.
Javne ceste moraju biti građene, rekonstruirane i održavane na način da ih na
siguran način mogu koristiti svi korisnici cesta kojima su namijenjene.
Opća načela i ovlasti ministra
Članak 8.
(1) Javne ceste se planiraju, projektiraju, grade, rekonstruiraju i održavaju
na način:
– da se rješenja usklade s najnovijim stručnim saznanjima iz područja
projektiranja i gradnje, te s ekonomskim načelima i mjerilima za procjenu
opravdanosti njihove gradnje,
– da njima bude zajamčeno sigurno prometovanje svih sudionika u prometu, kao i
sukladnost javnih cesta s drugim zahvatima u prostoru i s okolišem kroz koji
se protežu,
– i pod uvjetima koji su određeni ovim Zakonom i propisima za njegovo
provođenje; Zakonom o gradnji i propisima za njegovo provođenje; propisima
kojima je uređena zaštita okoliša; propisima o uređivanju prostora, te
propisima o sigurnosti prometa na cestama.
(2) Tranzitni promet teretnih vozila može se odvijati samo po javnim cestama
određenim za tranzitni promet.
(3) Ministar u suglasnosti s ministrom nadležnim za graditeljstvo i ministrom
nadležnim za unutarnje poslove donosi propis o projektiranju javnih cesta i
njihovih elemenata sa stajališta osiguranja prometne sigurnosti i
ekonomičnosti njihove izgradnje i održavanja.
(4) Ministar, sukladno zakonu kojim se uređuje sigurnost prometa na cestama,
donosi propise o:
– prometnim znakovima, opremi i signalizaciji na javnim cestama,
– turističkoj i ostaloj signalizaciji,
– načinu označavanja i osiguranja radova na javnoj cesti.
(5) Ministar donosi:
– tehničke provedbene propise kojima se podrobnije uređuje primjena posebnih
propisa na području javnih cesta,
– propis kojim se određuju javne ceste i ostali elementi bitni za obavljanje
tranzitnog prometa teretnih vozila iz stavka 2. ovoga članka,
– propis kojim se utvrđuje sadržaj, ustroj i način vođenja baze podataka o
javnim cestama i objektima na njima.
II. PLANIRANJE, GRAĐENJE, REKONSTRUIRANJE I ODRŽAVANJE JAVNIH CESTA
1. Planski temelji
Strategija razvitka javnih cesta
Članak 9.
(1) Hrvatski sabor na prijedlog Vlade donosi strategiju kojom se utvrđuju
ciljevi i plan razvitka javnih cesta u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu:
Strategija), u skladu sa Strategijom prostornog uređenja Republike Hrvatske.
(2) Strategija iz stavka 1. ovoga članka sadrži:
– analizu stanja autocesta, državnih, županijskih i lokalnih cesta te potrebu
razvitka tih cesta,
– temeljna mjerila za građenje autocesta, državnih, županijskih i lokalnih
cesta te prijedlog kriterija prioriteta građenja autocesta i državnih cesta,
– potrebe održavanja postojećih autocesta i državnih cesta, načela održavanja
županijskih i lokalnih cesta te prijedlog kriterija prioriteta održavanja
autocesta, državnih, županijskih i lokalnih cesta.
Tehničko-tehnološko jedinstvo
Članak 10.
Ministarstvo nadležno za promet (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) nadležno je
za osiguranje tehničko-tehnološkog jedinstva javnih cesta kroz provedbu
Strategije.
Prioriteti u građenju i održavanju
Članak 11.
Prioritet u građenju i održavanju autocesta, državnih, županijskih i lokalnih
cesta i potreba razvitka javnih cesta utvrđena Strategijom mora se temeljiti
na prostornim, prometnim, tehničkim, ekološkim, demografskim i gospodarskim
analizama, s gospodarski opravdanim prometno-tehničkim rješenjima radi
povećanja sigurnosti, kapaciteta i protočnosti prometa.
Program građenja i održavanja
Članak 12.
(1) Program građenja i održavanja javnih cesta na prijedlog Ministarstva
donosi Vlada za razdoblje od četiri godine, u skladu sa Strategijom.
(2) Izvješće o ostvarivanju dugoročnih ciljeva razvoja cestovne infrastrukture
utvrđenih Strategijom i izvršenju Programa iz stavka 1. ovoga članka Vlada
jedanput godišnje podnosi Hrvatskome saboru.
Godišnji plan
Članak 13.
(1) Program građenja i održavanja javnih cesta iz članka 12. ovoga Zakona
ostvaruje se:
– godišnjim planom građenja i održavanja autocesta, koji donose Hrvatske
autoceste d.o.o.,
– godišnjim planom građenja i održavanja državnih cesta, koji donose Hrvatske
ceste d.o.o.,
– godišnjim planom građenja i održavanja županijskih i lokalnih cesta, koje
donose županijske uprave za ceste, a u ime Grada Zagreba upravno tijelo Grada
Zagreba nadležno za gradnju i održavanje objekata (u daljnjem tekstu: Upravno
tijelo Grada Zagreba).
(2) Godišnji planovi iz stavka 1. podstavka 1. i 2. ovoga članka donose se uz
suglasnost Vlade Republike Hrvatske, a godišnji planovi iz podstavka 3. uz
prethodnu suglasnost Ministarstva.
2. Građenje i rekonstruiranje
Poslovi građenja i rekonstruiranja
Članak 14.
Poslovi građenja i rekonstruiranja javnih cesta u smislu ovoga Zakona
obuhvaćaju:
– građevinsko i drugo projektiranje s istražnim radovima,
– projektiranje opreme, pratećih objekata, prometne signalizacije i drugo
projektiranje,
– stručnu ocjenu studija i projekata,
– otkup zemljišta i objekata,
– izmještanje komunalne i druge infrastrukture,
– ustupanje radova građenja,
– organizaciju stručnog nadzora i kontrole ugrađenih materijala i izvedenih
radova,
– organizaciju tehničkog pregleda i primopredaje javne ceste te dijelova javne
ceste i objekata na korištenje i održavanje.
Projekti za građenje i rekonstrukciju
Članak 15.
Ministar nadležan za zaštitu okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva, uz
suglasnost ministra, donosi pravilnik kojim se propisuju vrste i sadržaj
projekata za građenje i rekonstrukciju javnih cesta.
Posebni uvjeti građenja javnih cesta
Članak 16.
(1) Prije izdavanja lokacijske dozvole za građenje i rekonstrukciju autocesta
i državnih cesta posebne uvjete izdaje Ministarstvo, a prije izdavanja
lokacijske dozvole za građenje i rekonstrukciju županijskih i lokalnih cesta
ured državne uprave u županiji, odnosno Upravno tijelo Grada Zagreba nadležno
za prostorno uređenje, zaštitu okoliša i graditeljstvo.
(2) Nadležno tijelo iz stavka 1. ovoga članka dužno je sudjelovati u postupku
izdavanja građevinske dozvole izdavanjem potvrde na glavni projekt u skladu s
posebnim propisom.
Građenje komunalnih i drugih objekata unutar cestovnog zemljišta
Članak 17.
(1) Ako se prilikom građenja ili rekonstrukcije javne ceste predviđa i
građenje komunalnih, vodnogospodarskih, energetskih ili drugih građevina
unutar cestovnog zemljišta, projekt mora obuhvatiti i te građevine i radove
koji će se izvesti na površini, odnosno ispod ili iznad površine ceste.
(2) Troškove izrade projekata i građenja građevine iz stavka 1. ovoga članka
snosi investitor komunalnih, osim javnih površina (pješačkih staza i zelenih
površina) te javne rasvjete, vodnogospodarskih, energetskih ili drugih
građevina.
(3) Prava i obveze investitora komunalnih, vodnogospodarskih, energetskih ili
drugih građevina utvrđuju se ugovorom s Hrvatskim autocestama d.o.o.,
Hrvatskim cestama d.o.o., županijskom upravom za ceste, korisnikom koncesije
odnosno Upravnim tijelom Grada Zagreba koje upravlja javnom cestom iz stavka
1. ovog članka.
(4) Ako se građenjem ili rekonstrukcijom javne ceste zadire u komunalne,
vodnogospodarske, energetske ili druge građevine, troškove izrade projekata,
građenja ili rekonstrukcije tih građevina snosi investitor javne ceste.
3. Održavanje javnih cesta
Poslovi održavanja
Članak 18.
(1) Poslovi održavanja javnih cesta u smislu ovoga Zakona jesu:
– planiranje održavanja i mjera zaštite javnih cesta i prometa na njima,
– redovito i izvanredno održavanje javnih cesta,
– ustupanje radova redovitog i izvanrednog održavanja javnih cesta,
– stručni nadzor i kontrola kakvoće ugrađenih materijala i izvedenih radova
održavanja javnih cesta,
– osiguranje uklanjanja oštećenih i napuštenih vozila i drugih stvari s javne
ceste,
– ophodnja.
(2) Radovi izvanrednog održavanja javnih cesta mogu se izvoditi samo na
temelju tehničke dokumentacije.
(3) Popis poslova redovitog i izvanrednog održavanja, opseg pojedinih radova i
rokove izvođenja tih radova, pravila i tehničke uvjete za radove propisuje
ministar.
Održavanje javne ceste kroz naselje
Članak 19.
(1) Dio javne ceste koja prolazi kroz naselje održava se kao sastavni dio te
javne ceste osim:
– sustava za odvodnju, ako je dio mjesne kanalizacijske mreže,
– javne rasvjete,
– zelene površine,
– pothodnika i nathodnika u funkciji pješačkog prometa,
– biciklističke i pješačke staze,
– tramvajske, odnosno željezničke pruge,
– čišćenja javnih cesta, osim čišćenja snijega.
(2) Slivnici uz javnu cestu u naselju koji nisu vezani na mjesnu
kanalizacijsku mrežu, te zamjena i popravak slivničkih rešetki i poklopaca
revizijskih okana na kolniku javne ceste održavaju se kao sastavni dio te
javne ceste.
Održavanje nadvožnjaka i podvožnjaka
Članak 20.
(1) Nadvožnjak iznad javne ceste održava se u cjelini kao sastavni dio one
javne ceste koja se nalazi iznad, osim ako se ugovorom između nadležnih
subjekata ne odredi drukčije.
(2) Podvožnjak ispod javne ceste održava se kao sastavni dio te javne ceste,
osim kolnika i cestovnih instalacija koji služe javnoj cesti koja se nalazi
ispod.
Održavanje željezničko-cestovnih prijelaza
Članak 21.
Željezničko-cestovni prijelaz na dvije razine u cijelosti se održava kao javna
cesta u dijelu koji se nalazi iznad željezničke pruge, a samo kolnik i
cestovne instalacije kada se javna cesta nalazi ispod željezničke pruge.
4. Ostali poslovi upravljanja javnim cestama
Članak 22.
Ostali poslovi upravljanja javnim cestama, u smislu ovoga Zakona, jesu:
– vođenje podataka o javnim cestama,
– informatizacija sustava javnih cesta,
– obavješćivanje javnosti o stanju prohodnosti javnih cesta, izvanrednim
događajima na njima i o meteorološkim uvjetima značajnim za sigurno odvijanje
prometa,
– priprema podloga za pripremu i dodjelu koncesija,
– odlučivanje o korištenju cestovnog zemljišta i obavljanju pratećih
djelatnosti na javnim cestama,
– organizacija sustava naplate cestarine na autocestama i objektima s naplatom
cestarine,
– izrada izvješća, elaborata, ekspertiza i sličnih materijala za potrebe
Hrvatskoga sabora, Vlade i Ministarstva.
Obavješćivanje javnosti, briga o sigurnom prometu
Članak 23.
(1) Hrvatske autoceste d.o.o., Hrvatske ceste d.o.o., županijska uprava za
ceste, Upravno tijelo Grada Zagreba odnosno korisnik koncesije dužni su na
temelju ovoga Zakona i drugih propisa osigurati:
– neometan i siguran promet na javnim cestama za koji su te ceste građene,
– uklanjanje oštećenih i napuštenih vozila te drugih stvari s javne ceste,
– obavješćivanje javnosti o stanju i prohodnosti javnih cesta te o izvanrednim
događajima i meteorološkim uvjetima značajnim za odvijanje prometa na njima,
– očuvanje i zaštitu okoliša.
(2) Obavljanje poslova iz stavka 1. podstavka 2. i 3. ovoga članka trgovačko
društvo, ustanova odnosno Upravno tijelo Grada Zagreba koje upravlja javnom
cestom može posebnim ugovorom povjeriti drugim pravnim osobama.
5. Ustupanje radova
Članak 24.
(1) Hrvatske autoceste d.o.o., Hrvatske ceste d.o.o., županijska uprava za
ceste odnosno Upravno tijelo Grada Zagreba izravno ne izvode radove građenja,
rekonstrukcije i održavanja javnih cesta.
(2) Izvođenje radova građenja, rekonstrukcije i održavanja javnih cesta
Hrvatske autoceste d.o.o., Hrvatske ceste d.o.o., županijska uprava za ceste,
odnosno Upravno tijelo Grada Zagreba ustupaju sukladno propisima o javnoj
nabavi.
(3) Izvođenje radova građenja, rekonstrukcije i održavanja javnih cesta smije
se ustupiti samo pravnoj ili fizičkoj osobi registriranoj, specijaliziranoj i
opremljenoj za te poslove.
(4) Radovi održavanja javnih cesta ustupaju se pravnoj ili fizičkoj osobi koja
je za te radove registrirana, specijalizirana i tehnički opremljena te koja
raspolaže osposobljenim kadrom za izvođenje radova održavanja pod prometom,
štiteći sigurnost prometa.
(5) Iznimno od odredbe stavaka 1. i 2. ovoga članka, Hrvatske autoceste d.o.o.
mogu izravno izvoditi radove redovitog održavanja autocesta i objekata s
naplatom ili za izvođenje radova redovitog održavanja kao i za pružanje usluga
naplate cestarine osnovati posebna trgovačka društva.
(6) Radovi redovitog održavanja javnih cesta ustupaju se za razdoblje od
četiri godine.
(7) Uvjete tehničke opremljenosti i stručne osposobljenosti kadra iz stavka 4.
ovoga članka propisuje ministar.
6. Nužni radovi održavanja prilikom štrajka
Članak 25.
Trgovačko društvo, ustanova, odnosno Upravno tijelo Grada Zagreba koje
upravlja javnom cestom, korisnik koncesije i pravna ili fizička osoba kojoj je
ustupljeno izvođenje radova redovitog održavanja javne ceste dužni su i
ovlašteni prilikom štrajka svojih radnika osigurati obavljanje redovitog
održavanja javne ceste, i to:
– nadzor nad provoznošću i osposobljenošću javne ceste za siguran promet
svakodnevnim pregledima javne ceste (ophodnja javne ceste),
– osigurati opasne dijelove na javnoj cesti ako utvrđene nedostatke, koji
ugrožavaju promet na njoj, ophodar ne može odmah otkloniti,
– provođenje mjera za osiguranje javne ceste čiji bi izostanak mogao
prouzročiti oštećenje javne ceste,
– otklanjanje posljedica prirodnih i drugih katastrofa na javnoj cesti,
– otklanjanje oštećenja javne ceste koja bi mogla uzrokovati prestanak prometa
ili opasnost za sudionike u prometu,
– provoznost javne ceste u zimskom razdoblju najmanje u opsegu koji omogućuje
odvijanje prometa uz uporabu zimske opreme,
– osiguranje tekućih podataka o stanju i provoznošću javne ceste.
7. Imovinskopravni odnosi
Izvlaštenje nekretnina
Članak 26.
(1) Građenje, rekonstrukcija i održavanje javnih cesta u interesu je Republike
Hrvatske.
(2) Ako ovim Zakonom nije drukčije određeno, na postupak izvlaštenja
nekretnina radi građenja, rekonstrukcije i održavanja javnih cesta primjenjuju
se propisi o izvlaštenju.
(3) Uz prijedlog za izvlaštenje nekretnina potrebnih za izgradnju javnih cesta
nije potrebno prilagati plan izvlaštenja nekretnina kada su priloženi
parcelacijski i drugi elaborati kao osnova za izvlaštenje nekretnina.
(4) Vlasnik izvlaštene nekretnine radi građenja, rekonstrukcije i održavanja
javnih cesta ima pravo na naknadu sukladno zakonu kojim je uređeno
izvlaštenje, a može mu se umjesto naknade dati u vlasništvo druga odgovarajuća
nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske.
(5) Iznimno od odredbe stavka 4. ovoga članka, vlasniku izvlaštene stambene
ili poslovne zgrade daje se u vlasništvo druga odgovarajuća nekretnina iste
namjene odnosno vrijednosti.
(6) Izvlaštenjem, nekretnine postaju opće dobro od interesa za Republiku
Hrvatsku i na njima se ne može stjecati pravo vlasništva niti druga stvarna
prava po bilo kojoj osnovi.
(7) Kad se izvlaštenje provodi radi građenja i održavanja autoceste ili
državne ceste u ime i za račun Republike Hrvatske, prijedlog za izvlaštenje
nekretnine radi građenja i održavanja javne ceste podnosi tijelo ili osoba
koja je po odredbama ovoga Zakona ovlaštena upravljati autocestama, odnosno
državnim cestama.
(8) Kad se izvlaštenje provodi radi građenja, rekonstrukcije i održavanja
županijske i lokalne ceste u ime i za račun županije, odnosno Grada Zagreba,
prijedlog za izvlaštenje nekretnine radi građenja i održavanja javnih cesta
podnosi tijelo ili osoba koja je po odredbama ovoga Zakona ovlaštena
upravljati županijskim i lokalnim cestama.
(9) Prijedlog za izvlaštenje u ime i za račun Republike Hrvatske može
podnijeti i korisnik koncesije ako je na to posebno ovlašten ugovorom o
koncesiji sklopljenim po odredbama ovoga Zakona.
(10) Kada se radi građenja, rekonstrukcije ili održavanja autoceste ili
državne ceste izvlašćuje nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske, ne plaća
se naknada za izvlaštene nekretnine.
Stupanje u posjed
Članak 27.
(1) Ako korisnik izvlaštenja želi stupiti u posjed nekretnina prije
pravomoćnosti rješenja o izvlaštenju, podnosi zahtjev za stupanjem u posjed
nadležnom uredu državne uprave u županiji, odnosno uredu za imovinskopravne
poslove Grada Zagreba.
(2) Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka odobrit će se ako korisnik izvlaštenja
podnese dokaz da je prijašnjem vlasniku isplaćena naknada sukladno posebnim
propisima o izvlaštenju, odnosno da mu je navedena naknada stavljena na
raspolaganje, odnosno dokaz da je prijašnji vlasnik odbio primiti naknadu.
(3) O stupanju u posjed izvlaštenih nekretnina iz stavka 2. rješenje donosi
nadležni ured državne uprave u županiji odnosno ured za imovinsko-pravne
poslove Grada Zagreba u roku od 3 dana od dana podnošenja zahtjeva.
(4) Žalba protiv rješenja iz stavka 3. ovoga članka ne odgađa izvršenje
rješenja.
Promjena namjene poljoprivrednog zemljišta, izdvajanje šume i šumskog
zemljišta
Članak 28.
(1) U slučaju izdvajanja iz šumsko-gospodarskog područja šuma i šumskog
zemljišta radi građenja, rekonstrukcije i održavanja javnih cesta u korist
Republike Hrvatske, županije, odnosno Grada Zagreba, ne plaća se naknada za
prava prenesena prema posebnom zakonu kojim se uređuje gospodarenje šumama.
(2) U slučaju da se izvlaštenje, odnosno promjena namjene poljoprivrednog
zemljišta radi građenja, rekonstrukcije i održavanja javnih cesta provodi u
korist Republike Hrvatske, županije, odnosno Grada Zagreba, ne plaća se
naknada zbog umanjenja vrijednosti i površine poljoprivrednog zemljišta kao
dobra od interesa za Republiku Hrvatsku prema zakonu kojim se uređuje
gospodarenje poljoprivrednim zemljištem.
(3) O izdvajanju šume i šumskog zemljišta iz šumsko-gospodarskog područja te
promjeni namjene poljoprivrednog zemljišta rješava ured državne uprave u
županiji nadležan za imovinskopravne poslove, odnosno tijelo Grada Zagreba za
imovinskopravne poslove.
III. MJERE ZA ZAŠTITU JAVNIH CESTA I PROMETA
Izvanredni prijevoz
Članak 29.
(1) Vozila u prometu na javnoj cesti moraju udovoljavati propisanim uvjetima
za pojedine vrste vozila u pogledu dimenzija, ukupne mase i osovinskog
opterećenja.
(2) Prijevoz vozilima koja sama ili zajedno s teretom premašuju propisane
dimenzije ili ukupnu masu, odnosno propisana osovinska opterećenja smatra se
izvanrednim prijevozom.
(3) Prijevoz vozilima iz stavka 2. ovoga članka može se obaviti samo na
temelju dozvole za izvanredni prijevoz kojom se utvrđuju uvjeti i način
obavljanja izvanrednog prijevoza, iznos i način plaćanja naknade i drugih
troškova izvanrednog prijevoza.
(4) Dozvolu za izvanredni prijevoz izdaju Hrvatske autoceste d.o.o., Hrvatske
ceste d.o.o., županijska uprava za ceste, Upravno tijelo Grada Zagreba,
odnosno korisnik koncesije, ovisno o javnoj cesti na kojoj se treba obaviti
izvanredni prijevoz.
(5) Ako se izvanredni prijevoz treba obaviti na više javnih cesta razvrstanih
kao autocesta, državna, županijska, odnosno lokalna cesta, dozvolu za
izvanredni prijevoz izdaju Hrvatske ceste d.o.o.
(6) Za izvanredne prijevoze u međunarodnome cestovnom prometu dozvolu za
izvanredni prijevoz stranom prijevozniku izdaje Ministarstvo u skladu s
posebnim propisom.
(7) Subjekti iz stavaka 4. i 6. ovoga članka o izdanim dozvolama za izvanredni
prijevoz moraju obavijestiti Ministarstvo unutarnjih poslova, inspekcije
cestovnog prometa i cesta Ministarstva i koncesionara, te županijsku upravu za
ceste, odnosno Upravno tijelo Grada Zagreba po čijim će javnim cestama biti
obavljen izvanredni prijevoz.
(8) Uvjete i način obavljanja izvanrednog prijevoza te uvjete i postupak za
izdavanja dozvole za izvanredni prijevoz propisuje ministar.
Troškovi izvanrednog prijevoza
Članak 30.
(1) Troškovi izvanrednih prijevoza u dijelu koji se odnosi na troškove
postupka izdavanja dozvole za izvanredni prijevoz, odnosno kontrole
izvanrednih prijevoza, troškove poduzimanja posebnih mjera koje se moraju
provesti radi sigurnosti izvanrednog prijevoza (podupiranje i ojačanje mostova
i drugih objekata, pratnja i dr.) i naknadu za izvanredni prijevoz plaća
prijevoznik.
(2) Visinu i način plaćanja troškova iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje pravna
osoba, odnosno tijelo koje je izdalo dozvolu za izvanredni prijevoz.
Kontrola vozila koje obavlja prijevoz
Članak 31.
(1) Ako se kontrolom utvrdi da se obavlja izvanredni prijevoz bez dozvole,
odnosno ako se utvrdi da osovinsko opterećenje, ukupna masa i dimenzije vozila
premašuju dozvolom utvrđene iznose, izvanredni prijevoz može se nastaviti
nakon pribavljanja dozvole i plaćanja naknade za izvanredni prijevoz, odnosno
nakon usklađenja osovinskog opterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila s
propisanim iznosima.
(2) Prijevoznik je dužan uz troškove kontrole platiti i naknadu za izvanredni
prijevoz za prijeđeni put do mjesta kontrole, odnosno do mjesta usklađenja
osovinskog opterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila, kao i nadoknaditi
štetu koju je prouzročio na javnoj cesti.
Prekomjerna uporaba
Članak 32.
(1) Pravne ili fizičke osobe u obavljanju čije djelatnosti dolazi do
prekomjerne uporabe javne ceste dužne su platiti naknadu za prekomjernu
uporabu javne ceste.
(2) Mjerila za utvrđivanje prekomjerne uporabe javne ceste, postupak
odobravanja i određivanje naknade za prekomjernu uporabu propisuje ministar.
Priključak i prilaz
Članak 33.
(1) Priključkom i prilazom na javnu cestu, u smislu ovoga Zakona, smatra se
spoj javne ceste i svih površina s kojih se vozila izravno uključuju u promet
na javnu cestu.
(2) Raskrižje javnih cesta međusobno se ne smatra, u smislu ovoga Zakona,
priključkom i prilazom na javnu cestu.
(3) Trgovačko društvo, ustanova, odnosno Upravno tijelo Grada Zagreba koje
upravlja javnom cestom izdaje uvjete za izgradnju priključka i prilaza na
javnu cestu unutar građevinskog područja grada samo uz prethodnu suglasnost
gradskog poglavarstva.
(4) Priključak i prilaz na javnu cestu smije se izvesti samo uz suglasnost
trgovačkog društva, ustanove, odnosno Upravnog tijela Grada Zagreba koje
upravlja javnom cestom.
(5) Troškove izgradnje priključka i prilaza na javnu cestu, uključujući i
postavljanje potrebnih prometnih znakova, signalizacije i opreme snosi njihov
investitor ili vlasnik.
(6) Priključak i prilaz u području cestovnog zemljišta javne ceste s
pripadajućim prometnim znakovima, signalizacijom i opremom sastavni su dio
javne ceste.
(7) Minimalne uvjete za projektiranje i izgradnju priključaka i prilaza iz
stavka 1. ovoga članka propisuje ministar.
Prilagođavanje priključka i prilaza
Članak 34.
(1) Ako priključak ili prilaz na državnu cestu zbog povećanog prometa ili
korištenja za drukčiji promet nego što je bio uzet u obzir prilikom izdavanja
suglasnosti za njegovu izgradnju više nije odgovarajući, Hrvatske ceste d.o.o.
upravnim rješenjem mogu zahtijevati njegovo prilagođavanje izmijenjenim
uvjetima (rekonstrukciju).
(2) Troškove prilagođavanja ili preuređenja priključka, odnosno prilaza snosi
investitor ili vlasnik.
Ukidanje priključka
Članak 35.
(1) Inspektor cestovnog prometa i cesta može zahtijevati odgovarajuće uređenje
priključka ili prilaza na državnu cestu, odrediti zabranu korištenja
priključka i prilaza ili njegovo ukidanje ako isti nije održavan u skladu s
uvjetima i suglasnosti iz članka 33. stavaka 3. i 4. ovoga Zakona, ili je
izgrađen bez suglasnosti, ili ako nije prilagođen ili preuređen u skladu sa
člankom 34. ovoga Zakona.
(2) Troškove za izvođenje mjere iz stavka 1. ovoga članka snosi investitor ili
vlasnik.
Autobusna stajališta
Članak 36.
Uvjete za utvrđivanje lokacije i uvjete za projektiranje i uređenje autobusnih
stajališta propisuje ministar.
Zaštitni pojas
Članak 37.
(1) Ako se izdaje lokacijska dozvola za građenje objekata i instalacija na
javnoj cesti ili unutar zaštitnog pojasa javne ceste, prethodno se moraju
zatražiti uvjeti Hrvatskih autocesta d.o.o. kad se radi o autocestama,
Hrvatskih cesta d.o.o. kada se radi o državnim cestama i županijske uprave za
ceste, odnosno Upravnog tijela Grada Zagreba ako se radi o županijskoj i
lokalnoj cesti.
(2) Zaštitni pojas u smislu stavka 1. ovoga članka mjeri se od vanjskog ruba
zemljišnog pojasa tako da je u pravilu širok sa svake strane:
– autoceste 40 m,
– ceste namijenjene isključivo za promet motornih vozila ili brze ceste 35 m,
– državne ceste 25 m,
– županijske 15 m,
– lokalne ceste 10 m.
Preglednost na javnoj cesti
Članak 38.
(1) U blizini raskrižja dviju javnih cesta u razini, ili križanja javne ceste
sa željezničkom prugom u razini, ili na unutarnjim stranama cestovnog zavoja
ne smije se saditi drveće ili grmlje, postavljati naprave, ograde ili druge
predmete koji onemogućavaju preglednost na javnoj cesti.
(2) Vlasnici, odnosno korisnici ili posjednici zemljišta dužni su na zahtjev
Hrvatskih autocesta d.o.o., Hrvatskih cesta d.o.o., županijske uprave za
ceste, Upravnog tijela Grada Zagreba, odnosno korisnika koncesije ukloniti
drveće, grmlje, naprave, ograde i druge predmete radi osiguranja preglednosti
na javnoj cesti.
(3) Ako vlasnik, odnosno korisnik ili posjednik zemljišta ne postupi sukladno
odredbi stavka 2. ovoga članka, trgovačko društvo, ustanova odnosno Upravno
tijelo Grada Zagreba koje uprav lja javnom cestom osigurat će izvođenje tih
radova na teret vlasnika, korisnika ili posjednika zemljišta.
Obavljanje radova uz javnu cestu
Članak 39.
(1) Zabranjeno je poduzimati bilo kakve radove ili radnje na javnoj cesti i
njezinom zemljišnom pojasu bez suglasnosti Hrvatskih autocesta d.o.o.,
Hrvatskih cesta d.o.o., županijske uprave za ceste, Upravnog tijela Grada
Zagreba odnosno korisnika koncesije ako bi ti radovi ili radnje mogli oštetiti
javnu cestu, kao i ugrožavati ili ometati promet na njoj.
(2) Ako se na javnoj cesti izvode ili izvedu radovi ili radnje koji mogu
oštetiti javnu cestu ili ugroziti sigurnost prometa na njoj, Hrvatske
autoceste d.o.o., Hrvatske ceste d.o.o., županijska uprava za ceste, Upravno
tijelo Grada Zagreba, odnosno korisnik koncesije dužni su poduzeti sve mjere
za otklanjanje opasnosti za oštećenje javne ceste i sigurnosti prometa na
njoj.
(3) U slučajevima iz stavka 2. ovoga članka trgovačko društvo, ustanova,
odnosno Upravno tijelo Grada Zagreba koje upravlja javnom cestom ovlašteno je
obustaviti radove ili radnje iz stavka 2. ovoga članka i naložiti plaćanje
troškova.
(4) Troškove poduzimanja mjera iz stavka 2. ovoga članka snosi izvođač radova,
odnosno naručitelj radova, odnosno osobe koje izvode radnje na javnoj cesti.
(5) Sportske priredbe i druge manifestacije na javnim cestama mogu se
održavati pod uvjetima i na način utvrđen posebnim zakonom.
(6) Zabranjeno je poduzimati bilo kakve radove ili radnje u zaštitnom pojasu
javne ceste bez suglasnosti Hrvatskih autocesta d.o.o., Hrvatskih cesta
d.o.o., županijske uprave za ceste, odnosno Upravnog tijela Grada Zagreba ako
bi ti radovi ili radnje mogli oštetiti javnu cestu, kao i ugrožavati ili
ometati promet na njoj.
Radovi na javnoj cesti
Članak 40.
(1) Prekopavanje, potkopavanje i drugi radovi na javnoj cesti mogu se
obavljati samo uz suglasnost Hrvatskih autocesta d.o.o., Hrvatskih cesta
d.o.o., županijske uprave za ceste, Upravnog tijela Grada Zagreba, odnosno
korisnika koncesije.
(2) U suglasnosti za obavljanje radova iz stavka 1. ovoga članka određuje se
način rada i uvjeti osiguranja i regulacije prometa, način sanacije prekopa,
odnosno potkopa te nadzor nad obavljanjem tih radova.
(3) Suglasnost iz stavka 1. ovoga članka nije potrebna ako su oštećenjima
uređaja i instalacija, ugrađenih u javnu cestu, neposredno ugroženi siguran
promet, odnosno život i zdravlje građana ili bi mogla nastati veća gospodarska
šteta.
(4) Vlasnik ili korisnik uređaja i instalacija uz javnu cestu na kojima je
došlo do oštećenja zbog kojih može nastati neposredna opasnost za javnu cestu
i sudionike u prometu i okoliš dužan je o tome obavijestiti Hrvatske autoceste
d.o.o., Hrvatske ceste d.o.o., županijsku upravu za ceste, Upravno tijelo
Grada Zagreba, odnosno korisnika koncesije koji upravljaju javnom cestom,
Ministarstvo i Ministarstvo unutarnjih poslova.
(5) Vlasnik ili korisnik uređaja i instalacija iz stavka 4. ovoga članka mora
u što kraćem roku otkloniti oštećenja na njima radi dovođenja javne ceste i
prometa u prvobitno stanje i o tome obavijestiti trgovačko društvo, ustanovu,
odnosno Upravno tijelo Grada Zagreba koje upravlja javnom cestom, Ministarstvo
i Ministarstvo unutarnjih poslova.
Radovi na cestovnom zemljištu i u zaštitnom pojasu
Članak 41.
Za rušenje drveća, dovlačenje drva, iskope, bušenja i obavljanje drugih radova
na cestovnom zemljištu i zaštitnom pojasu ili na objektima uzduž javne ceste,
koji bi mogli ometati ili ugrožavati promet, oštetiti javnu cestu ili povećati
troškove održavanja potrebna je suglasnost Hrvatskih autocesta d.o.o.,
Hrvatskih cesta d.o.o., županijske uprave za ceste, Upravnog tijela Grada
Zagreba, odnosno korisnika koncesije. U suglasnosti se određuju uvjeti za
obavljanje tih radova.
Reklame uz javne ceste
Članak 42.
(1) Na autocesti i zaštitnom pojasu autoceste nije dopušteno postavljanje
reklama.
(2) Na ostalim javnim cestama i zaštitnom pojasu uz javnu cestu nije dopušteno
postavljanje reklame na mjestima na kojima bi zbog svog sadržaja, položaja te
odnosa prema javnoj cesti reklama ugrožavala sigurnost prometa.
(3) Mjesta na javnoj cesti iz stavka 2. ovoga članka na kojima nije dopušteno
postavljanje reklame propisat će ministar.
Zatvaranje javne ceste
Članak 43.
(1) Hrvatske autoceste d.o.o., Hrvatske ceste d.o.o., županijska uprava za
ceste, Upravno tijelo Grada Zagreba odnosno korisnik koncesije koji upravljaju
javnom cestom ovlašteni su u opravdanim slučajevima zatvoriti javnu cestu za
promet.
(2) Što se smatra opravdanim slučajem i postupak zatvaranja javne ceste
propisuje ministar.
Prometni znakovi, signalizacija i oprema, turistička i ostala signalizacija
Članak 44.
(1) Prometni znakovi, signalizacija i oprema te turistička i ostala
signalizacija postavljaju se na javnoj cesti na temelju prometnog projekta.
(2) Za javne ceste koje su izgrađene do stupanja na snagu ovoga Zakona, a
nemaju prometni projekt, mjerodavno je postojeće stanje prometne signalizacije
i opreme.
(3) Hrvatske autoceste d.o.o., Hrvatske ceste d.o.o. i korisnik koncesije uz
prethodnu suglasnost ministra, odnosno županijska uprava za ceste uz prethodnu
suglasnost ureda državne uprave u županiji nadležnog za poslove prometa te
upravno tijelo Grada Zagreba uz prethodnu suglasnost izvršnog tijela Grada
Zagreba ovlašteni su izmijeniti prometni projekt iz stavka 1. ovoga članka,
odnosno postojeće stanje iz stavka 2. ovoga članka.
Znakovi o radovima
Članak 45.
(1) Za svaki zahvat na javnoj cesti, pri izvođenju radova održavanja ili
drugih radova pod prometom, moraju se postaviti odgovarajući, privremeni
prometni znakovi, odnosno provesti tehnička regulacija prometa na način da se
jamči sigurnost prometa i izvoditelja radova uz najmanje ometanje prometnih
tokova, sukladno prometnom projektu.
(2) Tehničkom regulacijom iz stavka 1. ovoga članka mora se osigurati
pravodobna uočljivost zapreka i drugih barijera na javnoj cesti, danju u
vrijeme nedovoljne vidljivosti i noću, postavljanjem odgovarajućih treptavih
narančastih svjetala ili drugih adekvatnih tehničkih pomagala.
(3) Radovi na javnim cestama, osobito na kolnicima, moraju se u pravilu
planirati i izvoditi u danima kada je prometni tok slabijeg intenziteta, a u
dane vikenda, blagdane i dane turističkih smjena (u turističkoj sezoni) radovi
se ne smiju izvoditi na turističkim pravcima.
(4) Odmah po završetku radova na javnoj cesti, sva privremena prometna
signalizacija i oprema mora biti uklonjena i istodobno postavljena trajna
prometna i ostala signalizacija i oprema, sukladno prometnom projektu.
Korištenje cestovnog zemljišta
Članak 46.
Ovlašćuje se ministar da propiše uvjete i način korištenja cestovnog
zemljišta, uvjete i postupak povjeravanja te prava i obveze u svezi s
obavljanjem pratećih djelatnosti (ugostiteljstvo, trgovina, benzinske postaje,
servisi i dr.) na cestovnom zemljištu.
Žalba
Članak 47.
Protiv akta iz članka 29., 33., 34. i 35. ovoga Zakona može se izjaviti žalba
Ministarstvu u roku od 8 dana od dana dostave stranki.
IV. KONCESIJE
Koncesija
Članak 48.
Koncesijom se stječe pravo građenja i upravljanja autocestom i pojedinim
cestovnim objektima na državnoj cesti (most, tunel i dr.) koje uključuje pravo
gospodarskog korištenja autoceste ili objekta na državnoj cesti te pravo
rekonstrukcije i održavanja autoceste i cestovnog objekta na državnoj cesti
tijekom koncesijskog razdoblja i/ili pravo korištenja cestovnog zemljišta radi
izgradnje pratećih uslužnih objekata i obavljanja djelatnosti ugostiteljstva,
trgovine, usluga opskrba gorivom, servisnih usluga i sl.
Javni natječaj za dodjelu koncesije
Članak 49.
(1) Odluka o davanju koncesije donosi se na temelju provedenoga javnog
natječaja.
(2) Natječaj iz stavka 1. ovoga članka priprema i provodi Ministarstvo.
(3) Davatelj koncesije natječajem utvrđuje uvjete, pogodnosti i jamstva za
dodjelu i ostvarenje koncesije.
(4) Postupak provođenja natječaja propisuje ministar.
(5) Stručne poslove u svezi s pripremom natječaja i odluke o davanju koncesije
za autoceste, državne ceste i pojedine objekte na državnim cestama obavljaju
Hrvatske autoceste d.o.o.
Odluka o koncesiji
Članak 50.
Hrvatski sabor donosi odluku o davanju koncesije za autocestu, odnosno
pojedini objekt na državnoj cesti ako se koncesija daje na vrijeme od 33
godine i dulje, a Vlada ako se koncesija dodjeljuje na vrijeme do 33 godine.
Sadržaj odluke o koncesiji
Članak 51.
Odlukom o davanju koncesije određuje se osobito:
– predmet, odnosno sadržaj koncesije,
– podnositelj ponude i njegova sposobnost ostvarivanja koncesije,
– vrijeme trajanja koncesije,
– mjerila za utvrđivanje visine cestarine,
– mjerila i visina naknade za koncesiju,
– pogodnosti ponude glede sredstava, opreme i zaposlenika,
– mjere očuvanja i zaštite okoliša,
– osnove financiranja,
– način i razlozi prestanka koncesije.
Ugovor o koncesiji
Članak 52.
(1) Na temelju odluke iz članka 50. ovoga Zakona, ugovor o koncesiji s
podnositeljem ponude sklapa ministar.
(2) Ugovorom o koncesiji obvezno se utvrđuju: bliže namjene za koje se daje
koncesija, posebni uvjeti kojima tijekom korištenja koncesije mora
udovoljavati korisnik koncesije, visina naknade za koncesiju, uvjeti i način
plaćanja naknade, jamstva korisnika koncesije, druga prava, obveze i
odgovornost korisnika i davatelja koncesije, način razrješenja odnosa u
slučaju prestanka koncesije prije isteka roka na koji se koncesija daje,
postupak i uvjeti preuzimanja autoceste, odnosno pojedinog objekta na državnim
cestama nakon isteka koncesije.
(3) Izvršavanje ugovora o koncesiji za autoceste, državne ceste i pojedine
objekte na državnim cestama nadzire Ministarstvo, koje je dužno jednom
godišnje izvijestiti donositelja odluke o davanju koncesije o izvršavanju toga
ugovora.
(4) Ministarstvo je dužno jednom godišnje izvijestiti Ministarstvo financija o
iznosima uplaćenih naknada za koncesije u državni proračun.
Upisnik koncesija
Članak 53.
(1) Odluke o davanju koncesije iz članka 50. i ugovori o koncesiji iz članka
52. ovoga Zakona upisuju se u posebni upisnik koji vodi Ministarstvo.
(2) Način vođenja upisnika i obrazac upisnika propisuje ministar.
V. UPRAVLJANJE JAVNIM CESTAMA
1. Hrvatske autoceste d.o.o.
Predmet poslovanja
Članak 54.
(1) Autocestama upravlja, gradi ih, rekonstruira i održava trgovačko društvo
Hrvatske autoceste, društvo s ograničenom odgovornošću, sa sjedištem u
Zagrebu.
(2) Skraćeni naziv tvrtke glasi: Hrvatske autoceste d.o.o.
(3) Predmet poslovanja Hrvatskih autocesta d.o.o. je organiziranje i
obavljanje djelatnosti:
– projektiranja te ishođenja lokacijske dozvole, građevinske dozvole i
uporabne dozvole za autoceste,
– građenja autocesta i cestovnih objekata s naplatom cestarine na državnim
cestama iz članka 14. ovoga Zakona, osim programiranja i planiranja razvitka
autocesta,
– održavanja autocesta i objekata iz članka 18. ovoga Zakona,
– ostalih poslova upravljanja autocestama i objektima s naplatom cestarine iz
članka 22. ovoga Zakona,
– financiranja građenja, rekonstrukcije i održavanja autocesta,
– ostalih djelatnosti sadržanih u osnivačkom aktu.
2. Hrvatske ceste d.o.o.
Predmet poslovanja
Članak 55.
(1) Državnim cestama upravlja, gradi ih, rekonstruira i održava trgovačko
društvo Hrvatske ceste, društvo s ograničenom odgovornošću, sa sjedištem u
Zagrebu.
(2) Skraćeni naziv tvrtke glasi: Hrvatske ceste d.o.o.
(3) Predmet poslovanja Hrvatskih cesta d.o.o. je organiziranje i obavljanje
djelatnosti:
– operativnih poslova tehničko-tehnološkog jedinstva sustava javnih cesta
prema Strategiji, kroz temeljna prostorna, prometna, tehnička i ekonomska
istraživanja i analize,
– programiranja i planiranja razvitka javnih cesta, ukupnog projektiranja za
državne ceste, projektiranja s istražnim radovima te izrade stručne podloge za
lokacijsku dozvolu za autoceste,
– građenja državnih cesta iz članka 14. ovoga Zakona,
– održavanja državnih cesta iz članka 18. ovoga Zakona,
– ostalih poslova upravljanja državnim cestama iz članka 22. ovoga Zakona,
– financiranja građenja, rekonstrukcije i održavanja državnih cesta,
– zaštite okoliša od utjecaja prometa na javnim cestama,
– praćenja prometnog opterećenja i prometnih tokova na javnim cestama,
– kontrole osovinskog opterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila u prometu na
javnim cestama,
– vođenja jedinstvene banke podataka o javnim cestama,
– ostalih djelatnosti sadržanih u osnivačkom aktu.
3. Zajedničke odredbe za Hrvatske autoceste d.o.o. i Hrvatske ceste d.o.o.
Ostvarivanje prava osnivača
Članak 56.
Prava i dužnosti Republike Hrvatske kao osnivača Hrvatskih autocesta d.o.o. i
Hrvatskih cesta d.o.o. obavlja Vlada.
Korištenje dobiti
Članak 57.
Hrvatske autoceste d.o.o. i Hrvatske ceste d.o.o., kada je Republika Hrvatska
jedini član ovih društava, koristit će dobit koju ostvare, za građenje i
održavanje autocesta, odnosno državnih cesta kojima upravljaju.
4. Županijska uprava za ceste
Osnivanje i poslovanje
Članak 58.
(1) Županijskim i lokalnim cestama upravlja, gradi ih, rekonstruira i održava
županijska uprava za ceste, pravna osoba kojoj je osnivač županija.
(2) Na županijsku upravu za ceste primjenjuju se propisi o ustanovama, ako
ovim Zakonom nije drukčije određeno.
(3) Županijska uprava za ceste u okviru svoje djelatnosti organizira, odnosno
obavlja poslove:
– projektiranja te ishođenja lokacijske dozvole, građevinske dozvole i
uporabne dozvole za županijske i lokalne ceste,
– građenja županijskih i lokalnih cesta iz članka 14. ovoga Zakona,
– održavanja županijskih i lokalnih cesta iz članka 18. ovoga Zakona,
– ostale poslove upravljanja županijskim i lokalnim cestama iz članka 22.
ovoga Zakona.
Organizacijski ustroj
Članak 59.
U županijskoj upravi za ceste ustrojava se organizacijska jedinica za
obavljanje poslova vezanih za održavanje i zaštitu te jedinica za obavljanje
poslova vezanih za građenje i održavanje županijskih i lokalnih cesta.
Upravljanje
Članak 60.
Županijskom upravom za ceste upravlja ravnatelj kojeg imenuje i razrješava
županijska skupština na prijedlog Upravnog vijeća županijske uprave za ceste.
5. Upravno tijelo Grada Zagreba
Članak 61.
(1) Upravno tijelo Grada Zagreba, na temelju odluke gradskog poglavarstva, za
županijske i lokalne ceste na području Grada Zagreba obavlja poslove građenja
i rekonstrukcije iz članka 14. ovoga Zakona, održavanja iz članka 18. ovoga
Zakona te ostale poslove upravljanja iz članka 22. ovoga Zakona.
(2) Aktom o ustrojavanju Upravnog tijela Grada Zagreba mora se osigurati takav
ustroj koji će omogućiti obavljanje poslova vezanih za građenje,
rekonstrukciju i održavanje županijskih i lokalnih cesta na području Grada
Zagreba koji su ovim Zakonom propisani za javne ceste.
VI. FINANCIRANJE JAVNIH CESTA
Izvori sredstava
Članak 62.
Izvori sredstava za financiranje javnih cesta jesu:
1) godišnja naknada za uporabu javnih cesta, koja se plaća pri registraciji
motornih i priključnih vozila,
2) cestarina za uporabu autoceste i objekta s naplatom (most, tunel, vijadukt
i sl.),
3) naknada za uporabu javnih cesta motornim i priključnim vozilima
registriranim izvan Republike Hrvatske,
4) naknada za izvanredni prijevoz,
5) naknada za prekomjernu uporabu javne ceste,
6) naknada za korištenje cestovnog zemljišta,
7) naknada za obavljanje pratećih djelatnosti,
8) naknada za koncesije,
9) sredstva državnog proračuna, proračuna županija, odnosno proračuna Grada
Zagreba,
10) naknada za financiranje građenja i održavanja javnih cesta,
11) ostali izvori.
Visina naknade
Članak 63.
(1) Visinu naknade iz članka 62. točke 1. ovoga Zakona utvrđuje ministar.
(2) Visinu cestarine i sustav naplate cestarine iz članka 62. točke 2. ovoga
Zakona utvrđuju Hrvatske autoceste d.o.o. uz suglasnost Vlade, a za javne
ceste u koncesiji korisnik koncesije.
(3) Visina naknade iz članka 62. točke 3. ovoga Zakona utvrđuje se sukladno
posebnim propisima.
(4) Mjerila za izračun naknada iz članka 62. točke 4., 5., 6. i 7. ovoga
Zakona propisuje ministar.
(5) Visinu naknade iz članka 62. točke 8. ovoga Zakona utvrđuje davatelj
koncesije.
Naknada za financiranje građenja i održavanja javnih cesta
Članak 64.
(1) Naknadu za financiranje građenja i održavanja javnih cesta iz članka 62.
točke 10. ovoga Zakona plaćaju proizvođači i uvoznici naftnih derivata te
nadležno tijelo državne uprave za robne zalihe za:
– motorne benzine, olovne i bezolovne, neovisno o oktanskoj vrijednosti i
komercijalnom nazivu,
– dizelska goriva, neovisno o oktanskoj vrijednosti i komercijalnom nazivu.
(2) Naknada iz stavka 1. ovoga članka ne plaća se na euro dizel gorivo obojeno
plavom bojom, ulje za loženje extra lako i lako specijalno (EL i LS), sve
vrste ulja za loženje lakog, srednjeg i teškog, mlazno gorivo i zrakoplovni
benzin, ukapljeni naftni plin i sve vrste petroleja.
(3) Ako se naftni derivati uvoze u svoje ime, a za tuđi račun, tada naknadu
plaća korisnik uvoza.
(4) Naknada iz stavka 1. ovoga članka plaća se po litri isporučenih i uvezenih
naftnih derivata i to:
– u iznosu od 0,60 kuna na račun Hrvatskih autocesta d.o.o.,
– u iznosu od 0,60 kuna na račun Hrvatskih cesta d.o.o.
(5) U pogledu nastanka obveze obračunavanja naknade, rokova za uplatu,
oslobađanja od plaćanja i prava na povrat naknade, nadzora obračunavanja i
plaćanja naknade te vođenja evidencija odgovarajuće se primjenjuju odredbe
Zakona o posebnom porezu na naftne derivate, a u pogledu naplate naknade,
žalbenog postupka, prekršaja i zastare primjenjuju se odredbe Općeg poreznog
zakona, dok se u pitanjima koja nisu uređena ovim zakonima primjenjuje Zakon o
općem upravnom postupku.
Mjerila za raspored sredstava na županijske uprave za ceste
Članak 65.
(1) Sredstva za održavanje, rekonstrukciju i građenje županijskih i lokalnih
cesta osiguravaju se dijelom iz naknade za financiranje građenja i održavanja
javnih cesta iz članka 62. točke 10., sukladno programu iz članka 12. ovoga
Zakona, a na temelju sljedećih mjerila:
– mreže županijskih i lokalnih cesta,
– visine vlastitih izravnih prihoda županijske uprave za ceste iz članka 66.
stavka 1. ovoga Zakona,
– ujednačavanja redovitog i izvanrednog održavanja županijskih i lokalnih
cesta izraženo u postotku od standarda održavanja prema propisu iz članka 18.
stavka 3. ovoga Zakona,
– stupnja izgrađenosti mreže županijskih i lokalnih cesta,
– stanja kolnika mreža županijskih i lokalnih cesta.
(2) Sredstva iz stavka 1. ovoga članka na županijske uprave za ceste
raspoređuje ministar na prijedlog Hrvatskih cesta d.o.o.
Uplata na račune
Članak 66.
(1) Sredstva iz članka 62. točke 1. ovoga Zakona uplaćuju se na račun
županijske uprave za ceste, odnosno proračuna Grada Zagreba i koriste za
županijske i lokalne ceste na području županije, odnosno Grada Zagreba u kojoj
su ostvarena. Način naplate, postupak uplate sredstava na račune županijskih
uprava za ceste, odnosno proračuna Grada Zagreba, vođenje evidencije i ovlast
za provođenje kontrole nad postupkom naplate propisuje ministar financija.
(2) Sredstva iz članka 62. točke 2. ovoga Zakona od cestarine na autocestama i
posebnim objektima s naplatom na državnim cestama uplaćuju se na račun
Hrvatskih autocesta d.o.o. sredstva od cestarine na autocestama i objektima s
naplatom u koncesiji na račun korisnika koncesije.
(3) Sredstva iz članka 62. točke 3. ovoga Zakona uplaćuju se na račun
Hrvatskih cesta d.o.o.
(4) Sredstva iz članka 62. točke 4. ovoga Zakona uplaćuju se na račun
Hrvatskih cesta d.o.o. Kada su dozvolu za izvanredni prijevoz izdale Hrvatske
autoceste d.o.o., županijska uprava za ceste, odnosno korisnik koncesije,
sredstva se uplaćuju na račun izdavatelja dozvole. Kada je dozvolu za
izvanredni prijevoz izdalo Upravno tijelo Grada Zagreba, sredstva se uplaćuju
u proračun Grada Zagreba.
(5) Sredstva iz članka 62. točke 5. ovoga Zakona uplaćuju se na račun
Hrvatskih cesta d.o.o., županijske uprave za ceste, odnosno Upravnog tijela
Grada Zagreba koje je izdalo rješenje o prekomjernoj uporabi javne ceste.
(6) Sredstva iz članka 62. točke 6. i 7. ovoga Zakona uplaćuju se na račun
Hrvatskih autocesta d.o.o., Hrvatskih cesta d.o.o., županijske uprave za
ceste, odnosno u proračun Grada Zagreba, ovisno o ugovoru o korištenju
cestovnog zemljišta, odnosno ugovoru o obavljanju pratećih djelatnosti.
(7) Sredstva iz članka 62. točke 8. ovoga Zakona uplaćuju se u državni
proračun.
Javni kapital
Članak 67.
(1) Naknada za financiranje građenja i održavanja javnih cesta iz članka 62.
točke 10. ovoga Zakona koju plaćaju proizvođači i uvoznici naftnih derivata te
nadležno tijelo državne uprave za robne zalihe u skladu s odredbom članka 64.
ovoga Zakona uplaćuje se na račune Hrvatskih autocesta d.o.o. i Hrvatskih
cesta d.o.o. i predstavlja kapital (dalje u tekstu: javni kapital) kojim
Republika Hrvatska financira građenje i održavanje javnih cesta, povrat
kredita kojima se financira građenje državnih cesta te dokapitalizaciju
Hrvatskih autocesta d.o.o. i Hrvatskih cesta d.o.o., u skladu s programom iz
članka 12. ovoga Zakona.
(2) Razlika između vlastitih prihoda i rashoda ostvarenih u poslovnoj godini
nadoknađuje se na teret javnog kapitala iz stavka 1. ovoga članka u skladu s
odobrenim planom poslovanja Hrvatskih autocesta d.o.o. i Hrvatskih cesta
d.o.o.
Sredstva koja povećavaju, odnosno za koja se umanjuje javni kapital
Članak 68.
(1) Javni kapital čine i prihodi po osnovi tečajnih razlika, kamate i drugi
prihodi ostvareni po osnovi gospodarenja novcem koji čini javni kapital, a
javni kapital se umanjuje za kamate i druge naknade povezane s financiranjem
građenja i održavanja javnih cesta te za negativne tečajne razlike.
(2) Dobit koju ostvare Hrvatske autoceste d.o.o. i Hrvatske ceste d.o.o. dok
je Republika Hrvatska jedini član društva uvećava javni kapital.
Namjensko korištenje sredstava
Članak 69.
(1) Sredstva iz članka 67. stavka 1. ovoga Zakona koriste se za namjene
propisane odredbama toga članka godišnjim planovima građenja i održavanja
javnih cesta koje uz suglasnost Vlade donose Hrvatske autoceste d.o.o. i
Hrvatske ceste d.o.o.
(2) Sredstva koja prema odredbi članka 65. stavka 2. ovoga Zakona Hrvatske
ceste d.o.o. doznače županijskoj uprave za ceste koriste se za namjene
propisane odredbama članka 67. stavka 1. ovoga Zakona godišnjim planovima
građenja i održavanja županijskih i lokalnih cesta koje uz suglasnost
Ministarstva donosi županijska uprava za ceste.
Amortizacija
Članak 70.
Hrvatske autoceste d.o.o., Hrvatske ceste d.o.o. i županijska uprava za ceste
u rashode poslovanja uključuju amortizaciju javnih cesta obračunatu primjenom
amortizacijskih stopa koje utvrđuje Vlada.
VII. NADZOR I INSPEKCIJA JAVNIH CESTA
Upravni nadzor
Članak 71.
Upravni nadzor nad provedbom ovoga Zakona i propisa donesenih za njegovo
izvršavanje obavlja Ministarstvo.
Inspekcijski nadzor
Članak 72.
Poslove inspekcije javnih cesta obavlja Ministarstvo (u daljnjem tekstu:
inspekcija za ceste), sukladno ovom Zakonu i posebnom zakonu, a nadzor provodi
inspektor za ceste (u daljnjem tekstu: inspektor).
Prava i dužnosti inspektora
Članak 73.
(1) Prilikom provedbe inspekcijskog nadzora javnih cesta inspektor, osim prava
i dužnosti koje ima po posebnom zakonu, ima i sljedeća prava i dužnosti:
1. nadzirati radove prilikom redovitog i izvanrednog održavanja javnih cesta,
pregledavati dokumentaciju za te radove i odrediti mjere za otklanjanje
nepravilnosti koje bi mogle prouzročiti pogoršanje stanja javne ceste ili
ugroziti sigurnost prometa na njoj,
2. nadzirati ispunjavanje uvjeta za obavljanje redovitih radova održavanja na
javnoj cesti danoj u koncesiju,
3. nadzirati provođenje mjera za osiguranje javnih cesta i prometa na njima,
4. obustaviti sve radove na javnoj cesti koji se ne obavljaju u skladu s
odredbama ovoga Zakona i propisa za njegovo izvršavanje,
5. u nužnim slučajevima, kada bi bila ugrožena sigurnost prometa na javnoj
cesti ili bi mogla nastati šteta na njoj, odrediti privremene mjere kako bi se
otklonila opasnost ili spriječila šteta,
6. odrediti da se u polju preglednosti otklone nedostaci i nepravilnosti
prouzročene kršenjem propisanih mjera za osiguranje preglednosti javne ceste,
7. nadzirati provođenje propisanih uvjeta za obavljanje zahvata u zaštitni
pojas javne ceste.
(2) Žalba protiv rješenja inspektora iz stavka 1. točaka 4., 5., 6. i 7. ovoga
članka ne odgađa izvršenje rješenja.
(3) U predmetima iz stavka 1. točke 5. ovoga članka, kada je zbog neposredne
ugroženosti javne ceste ili sigurnosti prometa na njoj ugrožena i sigurnost
sudionika u prometu, inspektor može, po skraćenom postupku, bez saslušanja
stranaka, donijeti rješenje. U nužnim slučajevima inspektor može donijeti
usmeno rješenje te odrediti njegovo izvršenje odmah po izricanju.
(4) Prilikom provedbe inspekcijskog nadzora inspektor ima pravo:
– pregledati prostore, objekte, uređaje, materijale te poslovanje i
dokumentaciju trgovačkih društava koja upravljaju javnim cestama,
– saslušati stranke i svjedoke primjenom pravila upravnog postupka,
– pregledati isprave kojima se može utvrditi identitet osoba koje sudjeluju u
prometu,
– uzeti uzorke materijala te obavljati druge postupke koji su u skladu s
namjenom inspekcijskog nadzora,
– dobiti osobne podatke o pravnim i fizičkim osobama, podatke o vlasništvu
vozila, podatke o vlasništvu zemljišta i objekata u zaštitnom pojasu cesta,
kao i druge podatke potrebne za vođenje postupka u svezi s kršenjem ovoga
Zakona i propisa za njegovo izvršavanje.
VIII. KAZNENE ODREDBE
Članak 74.
(1) Novčanom kaznom od 20.000,00 do 50.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj
trgovačko društvo odnosno ustanova koja upravlja javnom cestom:
1. ako ne održava javnu cestu sukladno odredbi članka 18. stavka 3. ovoga
Zakona,
2. ako ne osigura uklanjanje oštećenih i napuštenih vozila i drugih stvari s
javne ceste (članak 23. stavak 1. podstavak 2.),
3. ako ne obavijesti javnost o stanju i prohodnosti javnih cesta i
meteorološkim uvjetima (članak 23. stavak 1. podstavak 3.),
4. ako ne poduzme mjere za otklanjanje opasnosti na javnoj cesti i mjere za
siguran promet (članak 39. stavak 2.),
5. ako u opravdanom slučaju javnu cestu ne zatvori za promet (članak 43.
stavak 1.).
(2) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u
trgovačkom društvu, ustanovi, odnosno Upravnom tijelu Grada Zagreba koje
upravlja javnom cestom novčanom kaznom od 1.000,00 do 5.000,00 kuna.
Članak 75.
(1) Novčanom kaznom od 5.000,00 do 10.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj
pravna ili fizička osoba:
1. ako izvede priključak i prilaz na javnu cestu bez suglasnosti ili se ne
pridržava uvjeta iz suglasnosti (članak 33. stavak 4.),
2. ako postupa protivno odredbi članka 38. stavka 1. i 2. ovoga Zakona,
3. ako ne postupi u skladu s odredbom članka 40. ovoga Zakona,
4. ako bez suglasnosti trgovačkog društva, ustanove, odnosno Upravnog tijela
Grada Zagreba koje upravlja javnom cestom poduzima radnje protivno odredbi
članka 39. stavka 1. i članka 41. ovoga Zakona,
5. ako prilikom radova na javnoj cesti ne postavi odgovarajuće znakove, oznake
ili opremu (članak 45.).
(2) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u
pravnoj osobi novčanom kaznom od 1.000,00 do 5.000,00 kuna.
IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Dovršenje započetih postupaka
Članak 76.
(1) Postupci započeti prema odredbama Zakona o javnim cestama (»Narodne
novine«, br. 100/96., 76/98., 27/01., 114/01., 117/01. i 65/02.) dovršit će se
prema odredbama ovoga Zakona.
(2) Osobe koje su do dana stupanja na snagu ovoga Zakona ostvarile prava iz
članka 62. Zakona o javnim cestama (»Narodne novine«, br. 100/96., 76/98.,
27/01., 114/01.,117/01. i 65/02.) zadržavaju ta prava do 31. prosinca 2006.
godine.
(3) Skupštine županija koje nisu osnovale društvo kapitala kao pravnog
sljednika imovine i opreme tehničkih ispostava prema propisima koji su bili na
snazi do stupanja na snagu ovoga Zakona, dužne su osnovati takvo društvo u
roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
(4) Hrvatske autoceste d.o.o. i Hrvatske ceste d.o.o. te županijske uprave za
ceste osnovane prema propisima koji su važili do stupanja na snagu ovoga
Zakona nastavljaju radom i dužne su uskladiti svoje poslovanje s odredbama
ovoga Zakona u roku od godine dana od dana njegova stupanja na snagu.
Baza podataka o javnim cestama
Članak 77.
Hrvatske autoceste d.o.o., županijske uprave za ceste i korisnici koncesije
dužni su podatke iz svojih baza podataka o javnim cestama prenijeti Hrvatskim
cestama d.o.o. radi objedinjavanja svih podataka o javnim cestama u
jedinstvenu banku podataka radi operativnog osiguranja tehničko-tehnološkog
jedinstva mreže javnih cesta i izradbe karata s ucrtanim javnim cestama u
odgovarajućem mjerilu u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga
Zakona.
Provedbeni propisi
Članak 78.
(1) Ministar će propise za čije je donošenje ovlašten prema odredbama ovoga
Zakona donijeti u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
(2) Do stupanja na snagu propisa iz stavka 1. ovoga članka primjenjivat će se
provedbeni propisi doneseni na temelju Zakona o javnim cestama (»Narodne
novine«, br. 100/96., 77/98., 27/01., 114/01., 117/01. i 65/02.).
Prestanak važenja
Članak 79.
Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaje važiti Zakon o javnim cestama
(»Narodne novine«, br. 100/96., 76/98., 27/01., 114/01., 117/01. i 65/02.).
Stupanje na snagu
Članak 80.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 340-01/04-01/02
Zagreb, 8. prosinca 2004.
N.N. 180/2004
|
|
|
|
Poslovni forum - One Stop Shop |
|
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
Istraživanje tržišta
Poslovni izvještaji
Internet marketing
Izrada web stranica
Izrada CMS stranica
Hosting i domene
Imenici i adresari
Poslovni ugovori
Poslovne usluge
Trgovine i usluge
Poslovna psihologija
Poslovni programi
Oglasi i obavijesti
Korisni linkovi
Besplatne stvari
Poslovni forum
Primjeri ugovora
Poslovne ponude
| |
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi tvrtka trebala imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, obrazaca za kontakt, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding tvrtke, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
Napomena!
Internet je dostupan milijunima ljudi. Ipak, neke tvrtke još uvijek ne shvaćaju moć Interneta.
Neke tvrtke uopće nemaju internet stranice, a neke imaju tako amaterske i loše
da je to gotovo nevjerojatno.
Priuštite si stvarno kvalitetne stranice. Sada po
prvi puta imate priliku kvalitetno predstaviti svoju tvrtku milijunima ljudi.
Da
li ćete tu priliku iskoristiti, to ovisi samo o Vama.
CMS - Content Menagment System - Izrada web stranica |
Što je to CMS?
CMS ili Content Menagment System
je izraz za programirane internet stranice što
Vam omogućava da samostalno i jednostavno unosite ili brišete sadržaj sa
svojih internet stranica putem jednostavnog i preglednog administratorskog
sučelja, a što je vrlo bitno, bez ikakvih posebnih predznanja.
Za rad Vam dovoljan je samo Vaš preglednik web stranica (browser), a to je
upravo Vaš Internet Explorer ili neki drugi program koji upravo i sada koristite kada čitate ovaj tekst.
Tekst je moguće unositi direktno ili tako da ga jednostavno kopirate iz
Microsoft Worda ili drugog tekst editora, a formatirate ga onako kako ste
navikli u svom programu za obradu teksta. Kao što pišete stranice u Wordu,
ili Excelu, tako pišete i sadržaj za Vaše web stranice, direktno u Vašem
Control panelu, ili sve napišete u npr. Wordu, a potom to isto kopirate na
svoje stranice. Da ste naručili i "klasičnu" izradu web stranica, svejedno
bi morali pripremiti tekst i fotografije.
Kako bi se upoznali sa CMS aplikacijama pripremili smo Vam veliki broj primjera i pregleda.
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i besplatne web stranice prilagođene vašem poslovanju. Savjetovanje i podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno! Izrađujemo web stranice koje vas spajaju s novim poslovnim prilikama, optimizirane za povećanje uspješnosti online poslovanja. Izrađujemo uspješne web stranice i napredna web rješenja kreirana prema vašim zahtjevima. Besplatna izrada web stranica za obrtnike i male poduzetnike.
|
Detaljne informacije o izradi CMS internet stranica - Klikni i saznaj! |
|
|
|
|
| | |