info
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
|
Tečajni aranžman i politika tečaja
Tečaj je jedna od najvažnijih ekonomskih
varijabli jer utječe na konkurentnost domaćih firmi i na domaćem i na stranom
tržištu pa time i na strukturu domaće privrede. Tijekom 90-ih godina pojedine
zemlje EU (Italija, Španjolska, Portugal) koristile su, unutar tzv. ERM II,
tečajnu politiku kao sredstvo prilagođivanja i pripreme svojih privreda za
prelazak na zajedničku valutu. Nakon Argentinske krize krajem 2001. došlo je
upravo do eksplozije istraživačkih radova najeminentnijih svjetski analitičara,
u kojim se kritički preispituju paradigme s početka 90-ih godina u pogledu
prihvatljivosti fiksnog tečaja i valutnog odbora (kakav je imala npr. Argentina)
za osiguranja stabilnog rasta u manje razvijenim ili tranzicijskim zemljama. Kod
nas je, međutim, tečaj i tečajna politika postala tema o kojoj se vrlo nerado
raspravlja. Od uspješne implementacije Stabilizacijskog programa krajem 1993.,
stabilnost cijena i tečaja ostali su kod nas osnovni zadaci ekonomske politike.
To doista i jesu važni zadaci, jer stabilnost je važna pretpostavka rastu
investiranja. No, nije i dovoljna. Jedan od najcitiranijih autora s područja
teorije i analize tečajne politike J.Williamson, kaže da “mnoge vlade često ne
shvaćaju da dajući apsolutni prioritet samo jednom cilju – rastu, stabilnosti
cijena, platnoj bilanci i sl., a zanemarujući ostale, samo gomilaju probleme za
budućnost”.
U ekonomskoj teoriji i analizi
nedvosmisleno je prihvaćeno gledanje da dugoročnije održanje fiksnog tečaja vodi
precijenjenosti domaće valute, a da precijenjenost ima za posljedicu stagnaciju
privredne aktivnosti i rast nezaposlenosti. Ekonomska literatura upravo obiluje
analizama koje se bave problemima tečaja i tečajnih aranžmana. Mnogi tečajni
aranžmani koji su se u jednom trenutku pokazali kao efikasni, nakon nekog
vremena postaju neprimjereni i valja ih mijenjati. Ako se to ne učini na
vrijeme, privrede zapadaju u teškoće, a troškovi promjene, do kojih kad-tad ipak
mora doći, mogu biti veoma veliki.
U skladu s primarnim ciljem
održanja stabilnosti tečaja i cijena, naša ekonomska politika prihvatila je u
suštini režim fiksnog tečaja s nešto širim pojasom fluktuiranja. Od uspješnog
stabiliziranja cijena krajem 1993. do zamjene marke u euro krajem 2001. godine,
kuna je u odnosu na marku zadržala stabilnu vrijednost s oscilacijama od najviše
+/-6% oko središnje vrijednosti. Ako i zanemarimo aprecijaciju kune do koje je
došlo neposredno nakon proglašenja Stabilizacijskog programa 1993., kada se je
tečaj od 4444 u mjesec i pol dana vratio na pretprogramsku razinu od 3,72 (a
kada su na velesajamskim sastancima privrednici uporno upozoravali predstavnike
Vlade da precijenjenost kune slabi njihovu konkurentnost) u razdoblju nakon toga
došlo je do visokog rasta troškova: poreza, troškova rada a i troškova koji se
statistički ne registriraju (kao npr. onih vezanih uz nelikvidnost). Sve je to
djelovalo na dalji rast precijenjenosti domaće valute. Nakon uvođenje novog
poreznog sustava u 1998. godini, prihod središnje države od poreza na promet i
dodanu vrijednost porastao je za preko 46% (te godine stopa rasta BDP-a se je u
odnosu na prethodnu godinu prepolovila), a slijedeće godine je došlo do prave
eksplozije nelikvidnosti (te godine je stopa rasta BDP-a zašla u negativno
područje) Središnja banka je, međutim, svojim intervencijama na deviznom tržištu
pazila da tečaj ne deprecira iznad “psihološke granice” od 4 kune za DEM ali i
da ne aprecira preduboko. Na evidentnu precjenjenost domaće valute i sve veće
teškoće s kojim su se suočavali privrednici, ne samo pri izvozu nego i, zbog
stalnog liberaliziranja vanjske trgovine, na domaćem tržištu, nosioci ekonomske
politike su navodili razne razloge za dalje održanje stabilnog tečaja.
Tako npr.
tvrdilo se je da se
- tečaj formira na deviznom tržištu kao
rezultat ponude i potražnje i stoga ima obilježje tržišnog, “ravnotežnog”
tečaja. Zanemarivalo se je pri tom da na tečaj utječu intervencije središnje
banke
- da nema nikakvih analitičkih dokaza da je
domaća valuta precjenjena. Doista, analitički dokazati da je domaća valuta
precjenjena nije lako (problem izbora baznog razdoblja, deflatora i sl), a još
teže je to kvantificirati. No, postoji cijeli niz pokazatelja koji upućuju na
precjenjenost: rast troškova koji uz stabilan tečaj utječu na smanjenje
profitabilnosti izvoza, stagnacija izvoza i rast uvoza s posljedičnim
deficitima u platnoj bilanci, rast vanjskog duga, nezaposlenosti. Problem
precjenjenosti domaće valute u uvjetima visokog stupnja liberalizacije vanjske
trgovine, stvara probleme konkurentnosti privrednika ne samo u izvozu već i na
domaćem tržištu. Moglo bi se ocijeniti da je taj problem danas kod nas čak
urgentniji od problema izvozne konkurentnosti. Privrednici ne mogu povećane
troškove, bar dobar dio njih, niti smanjiti niti ugraditi u cijene, pa im
stoga rastu gubici. Završni računi pokazuju da su u našoj prerađivačkoj
industriji gubici stalno veći od dobiti.
- tvrdilo se je, da kada bi se dopustila
deprecijacija tečaja preko “psihološke granice” od 4 kune za DEM, da bi došlo
do eksplozije inflacije. Za to nije postojala nikakva ni analitička ni
teoretski zasnovana pretpostavka; kada je početkom 1999. godine tečaj dosegao
tu granicu, ništa se nije dogodilo,
- isticalo se je, da se privreda mora
restrukturirati i smanjiti troškove poslovanja, pa će i pri postojećem tečaju
izvoznici postati konkurentni. Teoretski, takva je pretpostavka točna. No, na
neke troškove, kao npr. troškove poreza, troškove neefikasnog administrativnog
i pravosudnog sustava (toleriranje financijske discipline koju je kreirala i
sama država) privrednici ne mogu utjecati. Osim toga uz niske investicije
teško je brzo restrukturirati privredu; rast proizvodnosti rada sveo se je
stoga kod nas u najvećoj mjeri na racionalizaciju broja zaposlenih. Uostalom,
deprecijacije ili devalvacije bile bi u svim zemljama nepoželjne ukoliko bi se
rast konkurentnosti mogao postići samo na rastu proizvodnosti rada. To napose
vrijedi za razvijenije zemlje (Italiji npr.) koje ne oskudijevaju u
investicijskom kapitalu.
- nadalje, iznosile su se tvrdnje da je izvoz
neelastičan na tečaj. Ova je tvrdnja analitički sasvim neutemeljena jer se iz
dvije stacionarne serije, kao što su kod nas izvoz i tečaj, uopće ne može
ocijeniti elastičnost. Još ekstremnije su tvrdnje da tečaj “kod nas” nema
nikakvog utjecaja na izvoz. Ta se tvrdnja svodi otprilike na to da mi uopće
nismo tržišna privreda jer promjena cijena ne utječe na promjene odnosa ponude
i potražnje.
- prijedlozi da središnja banka aktivnijim
intervencijama na deviznom tržištu, i konsekventnom izgradnjom rezervi, utječe
na deprecijaciju kune, odbacivali su se zbog straha od prebrzog rasta novčane
mase. U posljednje dvije godine, međutim, novčana masa je znatno porasla bez
inflacijskih učinaka.
- kao ograničenje aktivnije politike tečaja
navodi se i visok stupanj dolarizacije naše privrede (devizna štednje, krediti
s deviznim klauzulama, inozemni dug). Tu doista leži problem, jer svaka
promjena tečaja izaziva snažne redistribucijske učinke. No, što režim de facto
fiksnog tečaja traje dulje i što precjenjenost domaće valute više poraste,
problem redistribucije postaje sve izraženiji. Slučaj Argentine pokazuje da
taj trošak može biti enorman ukoliko se na vrijeme ne uoče i potraže
odgovarajuća rješenja. Stupanj dolarizacije, međutim, kod nas ipak nije takav
da bi mogao spriječiti uspješno mjenjanje razine tečaja; kod nas nisu
dolarizirane plaće i cijene, na što u jednoj analizi upozorava i član misije
MMF-a..
Pravi odgovor na pitanje zbog
čega kod nas ne postoji sklonost da se napusti prioritet fiksnog tečajnog
aranžmana, te da se o tom problemu uopće i raspravlja, leži vjerojatno u
odgovoru na pitanje: tko promjenom tečajnog režima dobiva a tko gubi. Promjene
bi išle u korist izvoznika a na uštrb uvoznika, u korist štediša, a na uštrb
dužnika. A nedvojbeno je da je financijski a i politički utjecaj uvoznika i
dužnika nesrazmjerno veći od izvoznika i štediša. No, ako je Hrvatska
determinirana da svoj razvitak temelji na izvoznoj orijentaciji, rastu
konkurentnosti na tržištu EU i, konačno, ulazak u tu integraciju, a od toga bi u
konačnici svi subjekti morali imati koristi, onda je koncipiranje takve
makroekonomske politike koja će biti u funkciji dinamiziranja izvoza,
neizbježna. Na potrebu prihvaćanja fleksibilnijeg tečajnog režima, kao mehanizma
koji će olakšati prilagodbu konkurentskoj utakmici na svjetskom tržištu,
sugestije dolaze od najprominentnijih pojedinaca i institucija: predsjednika,
Europske banke, direktora u direkciji za monetarna pitanja EU, Bečkog instituta
za međunarodne usporedbe, pa čak i pojedinih članova misije MMF-a. |
|
POSLOVNI FORUM pored centralne baze podataka, poduzetnicima pruža i druge usluge i djelatnosti:
- trgovačko posredovanje na domačem i inozemnom tržištu
- konzalting u području investicija, izrada investicijskih studija i njihova ocjena (Poslovni planovi / Investicijski projekti)
- izrada web stranica (internet stranica); pisanje programa prema uputama i potrebama korisnika
- obradu podataka uz uporabu programa korisnika ili vlastitog programa i usluge unosa podataka
- razvoj baze podataka: povezivanje podataka iz različitih izvora, pohranjivanje podataka
- ispitivanje mogućnosti tržišta prodaje za proizvode i ispitivanje javnoga mnijenja o političkim, ekonomskim i sl. pitanjima
- kreiranje i provođenje promidžbenih djelatnosti; organiziranje sajmova, izložaba i kongresa
- agencijsko posredovanje u korist pojedinaca za dobivanje angažmana (zaposlenja) u filmskoj i drugim djelatnostima
Ukoliko Vam je potrebna neka od navedenih usluga, kontaktirajte nas!
Kontakt podaci za Poslovni forum d.o.o. -
POSEBNA PONUDA: IZRADA WEB STRANCA
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i web stranice prilagođene vašem poslovanju i budžetu. Savjetovanje i Podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno!
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
|
|
|
IZRADA WEB STRANICA
Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi tvrtka trebala imati web stranice:
Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.
Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.
Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.
Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, obrazaca za kontakt, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.
Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.
Branding: Web stranice su važan alat za branding tvrtke, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.
Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.
Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.
Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
|
|
|
|
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
|
|
|
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
|
|
|
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
|
|
|
|