![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Istraživanje tržišta Poslovni izvještaji Internet marketing Izrada web stranica Imenici i baze podataka Poslovni ugovori Poslovni planovi za kredite Poslovne usluge i ponude Trgovačko posredovanje Poslovna psihologija Poslovni programi Oglasi i obavijesti Korisni linkovi Besplatno za poduzetnike Nove poslovne ponude ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
KONTAKT PODACI ZA Poslovni forum d.o.o. Link na web stranicu sa e-mail adresama i telefonima Upiti, narudžbe, savjeti...
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i web stranice prilagođene vašem poslovanju i budžetu. Savjetovanje i Podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno!
|
![]() |
![]() ![]()
Vrijeme je da se po modelu "misli globalno, djeluj lokalno" na vodu kao dragocjenost, a ne neograničen i besplatan prirodni resurs, počne gledati i u Hrvatskoj · Hrvati piju tri i pol puta manje flaširane vode od prosjeka EU-a, što jamči domaće tržište, a svijet s nizom zemalja bez vode, velika je izvozna rezerva Dolazi li vrijeme u kojem će se obistiniti ono što futuristi najavljuju već desetljećima: da će voda postati vrednija od nafte, odnosno da će ovo biti stoljeće vode, ako je proteklo bilo stoljeće nafte!? U ovoj zemlji posao s vodom i oko nje postaje očito prepoznatljiv. Globalan uspjeh polučila je Jamnica s nagradama u Parizu, a nedavno je punionica Sveti Rok raširivši se diljem bogatog, a vodom siromašnog arapskog svijeta, u mini razmjerima izvršila - razmjenu nafte za vodu. Kad smo već kod vode, podsjetimo na domaće ugostitelje koji su kroz svoj ceh priznali da su se prošlo ljeto - prešli. Naime svi su osim Dubrovčana nastavili držati vodu bilo mineralnu ili prirodnu tek kao sastavni dio ponude sa simboličnim cijenama, dok su Dubrovčani, pravilno procjenjujući trendove, vodi papreno dignuli cijenu. Piti vodu, što je do pred koju godinu domaćim ugostiteljima bio povod da takve goste proglase bezveznom sirotinjom, trend je vremena i u njemu sudjeluju najbolji gosti. Uostalom, krenimo od sebe. Kada sam pred desetak godina kod prijatelja u Italiji vidio gdje kupuju prirodnu - što bismo mi rekli, "običnu" vodu, uz znatne količine mineralne, te upitao zar im voda iz slavine nije za piće, odgovor me iznenadio: kažu da jest, ali je nitko ne pije. Nisam mogao zamisliti da ću i sam na kraju postati žrtva ili poklonik tog trenda, a kako vidimo, već je 30-ak posto stanovnika Hrvatske u ovom trendu. Štoviše, svakoga se dana dio ljudi osim s vode "sa špine" "skida" s cola, bibita i sličnih gaziranih napitaka i vraća vodi, ali iz trgovina. Prošlost i budućnost Kad danas plaćamo litru i pol vode otprilike polovicu cijene benzina, i činimo to mrtvi hladni, teško nam se vratiti dvadesetak godina unatrag. Da nam je tad netko rekao da ćemo za vodu trošiti više nego za gorivo proglasili bismo ga ludim. Što nas sve još čeka, očito iz iskustva posljednjih dvadeset godina, teško je kazati. Govore o tome sve svjetske zemlje i magazini i to ne više samo u rubrikama o fenomenima, već na uobičajenim biznis stranama. Voda, naime, definitivno postaje jedna od ključnih karika svjetskog biznisa. Voda, odnosno njen nedostatak ograničavajući su faktor razvitka turizma. U ovom trenutku još nismo dovoljno svjesni da poticaji (krediti) svijeta i EU-a, a jedan od njih je zajam Svjetske banke za odvodnju i pročišćavanje u kojima će među prvima sudjelovati Rijeka, Opatija, Zadar i biogradska rivijera, ima dugoročne sadržaje. Nismo dovoljno svjesni koliko će značenje imati pročišćena voda za našu turističku budućnost. Njome se stvara pretpostavka da, recimo, zalijevanje cvijeća i trave na rivi ne stoji gradove milijune, nego puno manje. Bez takve vode održavati zelenilo uz bulevare (ili sutra, valjda, golf terene) neće biti lako. Jer voda, u što ćemo se uskoro uvjeriti, postaje svakim danom sve skuplja. Spoznaju da daljnjeg razvitka poljodjelstva na ovom području bez sustava natapanja neće biti, kao drugi aspekt ovog problema, tek počinjemo primati. Besplatan dar prirode ili dragocjenost Jedan od problema s vodom u globalnim razmjerima jest u tom da postoje područja u kojima je ima u izobilju (Kanada, Irska, Austrija), a u nekim je krajevima jednostavno nema (Sjeverna Kina, Australija, subsaharska Afrika, Srednji istok). Na mikroplanu u Hrvatskoj imamo slične situacije jer u pojedinim gusto nastanjenim dijelovima je nedostaje, dok su mnogi polupusti dijelovi dobro opskrbljeni. Takve se stvari rješavaju dugim i skupim vodovodima. Drugi puno veći problem je nenaviklost ljudi da na vodu gledaju kao na ekonomsko bogatstvo, odnosno da je bezdušno rasipamo dok je drugi nemaju. U stvarnosti voda - izvor života - najdragocjeniji je dar prirode. Sve je prisutnije mišljenje u svijetu da je voda kroz čitavu povijest ali posebice u zadnjem stoljeću - podcijenjena i bolesno upravljanja. To da je bila podcijenjena, značilo je da se davala - besplatno, ali ta je era prošla! Pitka voda kao ljudsko pravo Voda je i ljudsko pravo. Konkretno, Svjetski samit u Johannesburgu u kolovozu 2002. usvojio je stajalište o redukciji na pola broja ljudi koji nemaju sigurno opskrbljivanje pitkom vodom i to do 2015. Na to se sigurno naslanja projekt Vlade i Zadarske županije koji znamo pod oznakom Istočni pravac i upravo kreće, a težak je 10 milijuna kuna kojim se voda treba dovesti u 20-ak sela. Prate to i projekti vodovodizacije otoka, ali i niz drugih pravaca vodoopskrbe na našem području gdje u 21. stoljeću još ima mjesta bez tekuće vode. Danas u svijetu milijarda ljudi nema vodu, a 2,4 milijarde nema je higijenski i sanitarno zaštićenu. Predviđanja govore da će u budućnosti ratovi biti vođeni oko - vode, a ne nafte poput onih na Bliskom istoku. Pedantni analitičari tvrde da se ratovi oko vode već mogu naslutiti u dijelu sukoba Palestine i Izraela, što znači da je ta era već počela. No mnogo je primjera gdje je voda umjesto do rata dovela do suradnje. Postoji sporazum o Indu koji netrpeljive susjede Indiju i Pakistan veže suprotno mnogim razdvajanjima. Isti sporazum i suradnja postoji oko najdulje rijeke na svijetu - odnosno zemalja na slivu Nila. Hrvatski proizvođači Proizvodnja flaširane vode u Hrvatskoj teče u ukupno desetak privatnih punionica. Važniji uspjeh na inozemnom tržištu zasad je postigla jedino Jamnica, na koju otpada čak 90 posto ukupnog izvoza hrvatske flaširane vode. Jamnica je na čelu s Janom najveći proizvođač flaširane vode u Hrvatskoj, što znači da je Agrokor s brandovima Jamnica i Jana lider. Slijedi Podravka sa Studenom, a na trećem je mjestu Sveti Rok s istoimenim brandom. Jamnica se najviše izvozi u Mađarsku, Sloveniju, Austriju, Kanadu i Njemačku, a u planu je i proboj na tržišta Bliskog istoka i SAD-a. Podravka Studenu izvozi u Mađarsku, Makedoniju i BiH, a u kratkoročnom planu su im tržišta nekih zemalja EU i Kalifornija. Punionici Sveti Rok sa šest milijuna prodanih boca u 2003., prodaja je porasla na 12 milijuna litara u prošloj godini. Lani je tvrtka potpisala 12 milijuna eura težak ugovor za izvoz vode na Bliski istok, u Saudijsku Arabiju, Katar, Kuvajt, Bahrein i Ujedinjene Arapske Emirate i to u idućih pet godina. Samo u ovoj godini trebala bi isporučiti 15 milijuna litara. PREGLED SVIH INFORMACIJA ZA PODUZETNIKE - ONE STOP SHOP
19. 5. 2025. |