Naslovna stranica Poslovnog foruma Pregled svih usluga i informacija za poduzetnike
Istraživanje tržišta
Poslovni izvještaji
Internet marketing
Izrada web stranica
Imenici i baze podataka
Poslovni ugovori
Poslovni planovi za kredite
Poslovne usluge i ponude
Trgovačko posredovanje
Poslovna psihologija
Poslovni programi
Oglasi i obavijesti
Korisni linkovi
Besplatno za poduzetnike
Nove poslovne ponude

Klikni za pregled priloga
PREGLED SVIH USLUGA

PREGLED SVIH USLUGA ZA PODUZETNIKE

Novosti


Pregled svih usluga za poduzetnike

SEARCH

Pregled najvažnijih zakona i propisa

Poslovni web katalog Poslovni web katalog Poslovni web imenik


Google


WWW Poslovni Forum



KONTAKT PODACI ZA
Poslovni forum d.o.o.

Link na web stranicu sa e-mail adresama i telefonima
Upiti, narudžbe, savjeti...


Ažurirano: 19. 12. 2014.


POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga
POSLOVNI FORUM
POSLOVNI FORUM - BAZA PODATAKA HRVATSKOG GOSPODARSTVA - ADRESAR POSLOVNIH SUBJEKATA - IZRADA WEB STRANICA ZA PODUZEĆA I OBRTNIKE - WEB HOSTING - PREGLED NAJVAŽNIJIH ZAKONA - PREDSTAVLJANJE I POVEZIVANJE POSLOVNIH SUBJEKATA - IZRADA POSLOVNIH PLANOVA I INVESTICIJSKIH PROJEKATA - ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA - MARKETING - WEB DESIGN - ZAJMOVI - KREDITI - INFORMACIJE - TEČAJNA LISTA - JAVNI NATJEČAJI - PRAVO - PRAVNI SAVJETI - POREZI - EKONOMIJA - FINANCIJE - BANKARSTVO - POSLOVNI FORUM - PREGLED KORISNIH PRILOGA - PRETRAŽIVANJE BAZE PODATAKA - PREGLED PONUDE I POTRAŽNJE - ZASTUPANJE - TRGOVAČKO POSREDOVANJE - KONZALTING - VIJESTI - INFORMACIJE - POSTANITE KORISNIK POSLOVNOG FORUMA - NAJBRŽI I NAJLAKŠI PUT DO SVIH INFORMACIJA - WEB WINDOWS HOSTING - IZRADA INTERNET STRANICA - KNJIGOVODSTVO - IZRADA INVESTICIJSKIH PROGRAMA - TURIZAM - INDUSTRIJA - TRGOVINA - POSLOVNI FORUM - BAZA PODATAKA POSLOVNIH SUBJEKATA - PRETRAŽIVANJE - PREGLED PONUDE I POTRAŽNJE - FINANCIRANJE NOVIH IDEJA - UVOZ - IZVOZ - TRGOVAČKO PRAVO - UGOVORI - RAČUNOVODSTVO - ADRESARI I POSLOVNI IMENICI - PREGLED PONUDE I POTRAŽNJE - PROVJERA BONITETA - KONZULTACIJE - MARKETING - PRIMJERI TRGOVAČKIH UGOVORA - NACIONALNA KLASIFIKACIJA DJELATNOSTI - BAZA PODATAKA - FINANCIJE - PODUZETNIŠTVO - PONUDA I POTRAŽNJA PODUZEĆA - SAMOSTALNE DJELATNOSTI - KONCESIJE - VIJESTI - ISTRAŽIVANJA TRŽIŠTA - ANKETA - MAILING LISTA - POSEBNI PRILOZI - INFORMATIKA I POSLOVNE USLUGE - KONZALTING - PREGLED PONUDE PROIZVODA I USLUGA - KATALOG HRVATSKIH PROIZVODA - SVE INFORMACIJE NA DOHVAT RUKE

Tržište pića

U prvom tromjesečju ove godine nastavljen pad prodaje na tržištu pića

Svi segmenti domaćeg tržište pića, osim izvorskih voda, bilježe u prvom tromjesečju ove godine pad prodaje, čime je nastavljen negativni trend započet prošle godine. Pivarska industrija imala je devet posto manju prodaju, prodaja alkoholnih pića smanjena je dva posto, bezalkoholnih jedana mineralne vode četiri posto. Proizvođači pića smatraju da pad ukupne potrošnje u prvom tromjesečju ne bi bio zabrinjavajući da nije nastavljen od prošle godine.
I dok pad prodaje piva i alkohola nije iznenađujući, jer se na te dvije industrije najviše odrazio zakon o 0 promila, a i već ih duže vrijeme opterećuju visoke trošarine, pad prodaje bezalkoholnih pića i mineralnih voda, prema nekim mišljenjima, indikativan je za cjelokupno stanje domaćeg gospodarstva i kupovne moći potrošača. Naime, proizvođači smatraju da su jedan od glavnih uzroka manjeg pijenja sokova sve tanji novčanici građana. S druge strane, prema nekim tumačenjima, pad prodaje gotovo cjelokupnog tržišta pića u Hrvatskoj povezan je sa 0 promila jer je ta odredba, prema tvrdnjama ugostitelja, prouzročila pad prometa u kafićima i restoranima oko 30 posto. Stoga nisu zbog te sporne odredbe ispaštali samo pivari i proizvođači alkohola nego cijela industrija pića. Proizvodnju pića opterećuju i visoki troškovi poput skupe energije, radne snage, a i oni se žale na visoke trošarine na bezalkoholna osvježavajuća pića koje su 40 kuna po hektolitru.

U Lura pićima kažu da tržište bezalkoholnih pića i napitaka stagnira te da je njihov ukupni porast prodaje sokova samo jedan posto u prvom tromjesečju 2005. godine prema istom razdoblju prošle godine. - Podaci iz prvog tromjesečja ove godine ne nagovještavaju značajnije poboljšanje na tržištu sokova do kraja 2005. godine. Ipak, prognoze o prodajnim mogućnostima tijekom ljetnih mjeseci jasno upozoravaju na mogućnost porasta prodaje u tom razdoblju u usporedbi s prošlom godinom - smatra Marijan Kos, direktor divizije pića Lure. On razloge stagnacije tržišta, prije svega, vidi u nepovoljnim vremenskim uvjetima ali i u povećanju ponude bezalkoholnih pića i napitaka. Slaba kupovna moć potrošača odrazila se i na tržište mineralnih voda. Upućeni smatraju da je taj trend iz prošle godine, kada je tržište mineralnih voda zabilježilo pad 15 posto, nastavljen i zbog odredbe o 0 promila jer manje se piju "gemišti".

No i taj segment proizvodnje pića već odavno ima svoja dodatna opterećenja, u ovom slučaju plaćanje koncesije od 2,5 posto na prihod, što imaju i druge zemlje, ali u manjem postotku koji se obračunava u stvarno iscrpljenu vodu. Cijena koncesije je stoga glavni razlog zašto su domaći proizvođači nekonkurentni na domaćem tržištu. Usto, strani trgovački lanci na police svojih hrvatskih supermarketa plasiraju uvoznu mineralnu i izvorsku vodu pa, iako domaća proizvodnja u prvom tromjesečju bilježi pad od samo jedan posto, uvoz je rastao 10 posto. U Podravci objašnjavaju da su se protekle godine na tržištu voda dogodile značajne promjene - ulazak novih konkurenata na tržište, pojava novih trgovačkih lanaca te konsolidacija maloprodaje. Podravka Pića su u 2004. godini zabilježila pad prodaje od šesnaest posto prema istom razdoblju 2003. godine, što zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta, pojave novih konkurenata na tržištu te drugih čimbenika.

Proizvođači mineralnih voda zalažu se da se koncesija obračunava na osnovi iscrpljenih količina, a ako to nije moguće, barem se smanji na jedan psoto. Smanjenje koncesije bi povećalo proizvodnju, povećali bi se izvoz te konkurentnost na domaćem i izvoznom tržištu. Ivan Sertić, predsjednik Uprave Jamnice, najvećeg proizvođača mineralnih i izvorskih voda u Hrvatskoj, smatra da situacija na tržištu nije zabrinjavajuća. - Tek će se u rujnu, kada prođe turistička sezona, vidjeti pravo stanje na tržištu pića - objašnjava Sertić.

Na razini cjelokupne prošle godine prodaja piva na hrvatskom tržištu pala je oko pet posto. Pivari su izračunali da je od siječnja do srpnja 2004. godine, kada je uvedena odredba o 0 promila, na tržištu piva zabilježen tripostotni pad prema istom razdoblju 2003. godine. Kao dokaz utjecaja sporne odrebe o dopuštenoj količini alkohola u krvi vozača na tržište, služi im podatak o prodaji od kolovoza 2004. do travnja ove godine kada je tržište palo 8,1 posto. Pivari smatraju da je takvo stanje na tržištu dramatično i da bi moglo dovesti do propasti manjih pivovara.
Dalji pad prodaje alkohola

Alkoholna pića bilježe svakogodišnji pad proizvodnje i prodaje domaćih proizvođača a uvoz stalno raste, čemu je pridonijelo i ukidanje carinskih davanja na uvezena alkoholna pića. Trošarina od 60 kuna po litri apsolutnog alkohola, tvrde proizvođači, svakako utječe na razvoj proizvodnje i prometa alkoholnih pića te potiče razvoj sive ekonomje. Opterećenje proizvoda državnim davanjima od tri četvrtine cijene proizvođačima ne ulijeva nadu. Očekuju da će i dalje proizvodnja padati, a država ubirati sve manje proračunskog novca. Pri tome, 0 promila ima veliki utjecaj i na ovu proizvodnju jer je i to uzrok pada potrošnje alkoholnih pića. To najbolje ilustriraju podacima posljednjeg tromjesečja protekle godine gdje se prema prethodnoj godini bilježi pad od 26%. Proizvođače alkohola muči i visoka trgovačka marža, naplata 90 do 120 dana, plaćanje trošarine državi u roku 30 dana...





Informacije: www.poslovniforum.hr/internet/

PREGLED SVIH INFORMACIJA ZA PODUZETNIKE - ONE STOP SHOP





 


19. 12. 2014.