![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Istraživanje tržišta Poslovni izvještaji Internet marketing Izrada web stranica Imenici i baze podataka Poslovni ugovori Poslovni planovi za kredite Poslovne usluge i ponude Trgovačko posredovanje Poslovna psihologija Poslovni programi Oglasi i obavijesti Korisni linkovi Besplatno za poduzetnike Nove poslovne ponude ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
KONTAKT PODACI ZA Poslovni forum d.o.o. Link na web stranicu sa e-mail adresama i telefonima Upiti, narudžbe, savjeti...
Izrada web stranica za tvrtke, obrte i privatne osobe. Kvalitetna izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima. Privucite korisnike suvremenim web stranicama. Iskoristite priliku! Pregledajte recenzije naših klijenata i uvjerite se zašto smo mi Vaš pravi izbor. Izrada web trgovina. Web shop i web stranice prilagođene vašem poslovanju i budžetu. Savjetovanje i Podrška. Napredne funkcionalnosti. Vrhunska usluga. Povoljne cijene. SEO Optimizacija. Suvremen dizajn i visoka tehnička kvaliteta izrade internet stranica. Besplatna izrada web stranica u sklopu naših promotivnih akcija. Besplatne stranice za poduzetnike i udruge. Besplatne stranice za obrtnike i male poduzetnike. Izrada web stranica besplatno brzo i povoljno!
|
![]() |
![]() ![]()
DR. PETER PRESBER, NOVI DIREKTOR NJEMAČKO-HRVATSKE INDUSTRIJSKE I TRGOVINSKE KOMORE Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora u Zagrebu već godinama razvija niz aktivnosti usmjerenih na proširenje i produbljivanje trgovinskih i širih poslovnih odnosa između privrednika dviju zemalja. Ta nastojanja daju i plodove u više aspekata. Nedavno je na čelo Njemačko-hrvatske komore u Zagrebu došao dr. Peter Presber, čovjek velikoga iskustva na uspostavljanju upravo ovih odnosa i poticanju novih poslova, s dobrim poznavanjem gospodarskih prilika na području šire regije. Prije toga je djelovao tri godine u Sarajevu. Povod razgovoru s novim čelnikom je anketa koju je ova komora provela među svojim (mješovitim) članstvom, a odnosi se na poslovna očekivanja gospodarskih subjekata u ovoj godini, koja u poslovnoj javnosti nailazi na dosta velik odjek. >> Možete li nam reći kako 'diše' gospodarstvo? Što kažu privrednici? - U istraživanju više od 70 njemačkih i hrvatskih poduzeća došli smo, kroz spomenutu godišnju anketu, do zanimljivih rezultata. Zbog relativno usporenog gospodarskog rasta došlo je do usporavanja pojedinih poslovnih aktivnosti. Ipak, 56 posto anketiranih ocjenjuje razvoj poslovanja u tijeku 2004. godine boljim u odnosu na 2003. Pritom ih 44 posto smatra da se poslovanje odvijalo bolje, a 12 posto znatno bolje. Naša je ukupna ocjena da ovogodišnje istraživanje upućuje na suzdržani optimizam. >> Zašto takva suzdržana ocjena? - U sličnoj anketi za 2003. godinu bili su povoljniji ukupni odnosi i odgovori privrednika: čak 79 posto poduzeća je razvoj poslovanja ocijenilo povoljnim, a njih 18 posto izuzetno povoljnim. Osjećamo diferencijaciju, pa smatramo uputnim na nju upozoriti. >> Prema nekim nalazima, prognoze najvećeg dijela ispitanika ipak su optimistične. - U pravu ste. Velika većina ispitanika, njih 76 posto, očekuje i u 2005. godini rast poslovne aktivnosti u Hrvatskoj. Rezultati istraživanja potvrđuju da postoje brojne mogućnosti za daljnju izgradnju tradicionalno dobrih njemačko-hrvatskih gospodarskih odnosa. Na akterima s jedne i druge strane je da te prepoznate mogućnosti pretvore u konkretne poslovne odnose. Most prema Europi >> To je posebno važno u sadašnjim okolnostima. Naime, Njemačka je jedan od najvažnijih gospodarskih partnera naše zemlje, što u uvjetima naših nastojanja za uključivanje u EU ima posebno značenje. Ona je na neki način i 'most' za približavanje i plasman hrvatskih proizvoda na njemačko, a time i na ostala tržišta EU. Ima li naznaka da će se odnosi odvijati u tom pravcu? - Njemačka je zaista, kao što ste i spomenuli, već desetljećima jedan od najvažnijih partnera Hrvatske. Iza Italije je najveći vanjskotrgovinski partner, po broju dolazak turista je na prvom mjestu, među najvećim je ulagačima u hrvatsko gospodarstvo, a široka mreža suradnje na mnogim drugim gospodarskim područjima stavlja nas u sam vrh. To, jasno, daje našim odnosima dodatnu dimenziju. Zadaća je naše komore da takvu poziciju dalje izgrađuje, tražeći pritom obostrane koristi. Naše je stajalište da među gospodarstvom obiju zemalja valja stvarati partnerske odnose dugoročnoga karaktera. U tom smislu mi jesmo, kako vi kažete, svojevrsni 'most' povezivanja Hrvatske sa zemljama Europske unije. Nadam se da ćemo to i ostati sve do vašeg punog uključivanja. >> Njemačka su poduzeća od 1993. do kraja 2004. godine uložila u hrvatsko gospodarstvo 1,7 milijardi eura ili otprilike 20 posto ukupno ostvarenih stranih ulaganja. Prema službenim statistikama nalazi se na drugom mjestu, odmah iza Austrije. U široj javnosti se ipak stječe utisak da je na tom području došlo do određenog usporavanja? - Moram upozoriti na jednu činjenicu koju se možda ne sagledava u pravom svjetlu. Službene statistike ne uzimaju u obzir ulaganja koja su njemačka poduzeća ostvarila preko trećih tržišta niti reinvesticije njemačkih poduzeća koja su prisutna na hrvatskom tržištu. To dosta mijenja sliku. >> Hrvatska je službena politika stavila naglasak upravo na privlačenje stranih ulaganja. Kako članice komore gledaju na ta nastojanja? - Pozdravljamo takav pristup. No, sa stajališta ispitanih poduzeća malo se toga istinski promijenilo u odnosu na 2003. Pri ocjeni uvjeta za ulazak na hrvatsko tržište ispitana su poduzeća kritičnija nego godinu ranije. Samo 22 posto ispitanika smatra da je u 2004. došlo do poboljšanja ulagačke klime. Većina, njih 56 posto, nije primijetila nikakve promjene ulagačkih uvjeta. Ono što je razlog i našoj općoj ocjeni o suzdržanom optimizmu leži u činjenici da je 22 posto ispitanih poduzeća ocijenilo sadašnje uvjete lošijim. Ustrajne trgovinske prepreke >> Na što ukazuju odgovori privrednika kad je riječ o uvjetima ulaganja na hrvatskom tržištu? - Kad je riječ o klimi za ulaganje poduzeća upozoravaju da u 2004. nije ostvaren bitniji napredak u uklanjanju trgovinskih i drugih prepreka. Prema mišljenju ispitanih poduzeća neophodne gospodarske i druge reforme još uvijek ne idu ukorak sa cjelokupnim razvojem hrvatskoga gospodarstva. Kao i prošlih godina, dugotrajni postupci dobivanja dozvola i odobrenja te nedovoljna pravna sigurnost najveće su prepreke ulasku njemačkog kapitala. Zabrinjava činjenica da je, recimo, dobivanje dozvola prvi put ocijenjeno kao najveća prepreka poslovanju i ulaganju. Već sam spomenuo nedovoljnu pravnu sigurnost. Na to se nadovezuju korupcija, netransparentnost javnih natječaja, teškoće oko financiranja projekata te nepregledno radno pravo i porezno zakonodavstvo. >> Kako njemačka poduzeća gledaju na skore pregovore oko uključivanja Hrvatske u EU? - Njemačka poduzeća istinski žele da na tom putu uspijete i da pregovori zaista počnu što prije. Više od 80 posto članica Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore smatra da će se pregovori povoljno odraziti na njihovo poslovanje u Hrvatskoj. >> Već smo ranije spomenuli 'most' između Hrvatske i EU u kojem Njemačka ima vidno mjesto. Kako njemačka poduzeća gledaju na te mogućnosti? - Mišljenja o utjecaju pregovora na izvozne mogućnosti hrvatskih poduzeća na njemačko tržište dosta su podijeljena. Nešto više od 50 posto ispitanika očekuje povećanje izvoznih mogućnosti domaćih proizvoda. Međutim, njih čak 46 posto smatra da se to neće odraziti na plasman. No, mi ćemo sa svoje strane učiniti zaista sve da aktivno podržavamo razvoj i poboljšanje međusobnih odnosa. Na taj način nastojimo pridonijeti stalnom i sustavnom jačanju bilateralnih gospodarskih odnosa. (Izvor; Privredni vjesnik, 2005) PREGLED SVIH INFORMACIJA ZA PODUZETNIKE - ONE STOP SHOP
19. 7. 2025. |