POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 



PREGLED VAŽNIJIH PROPISA

MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I VODNOGA GOSPODARSTVA

1348

Na temelju čl. 4. st. 2. Zakona o potvrđivanju višegodišnjeg sporazuma o financiranju između Republike Hrvatske i Europske komisije, (»Narodne novine broj 03/06 – međunarodni ugovori«), ministar poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva (u daljnjem tekstu: ministar) donosi

PRAVILNIK

O PROVEDBI SAPARD PROGRAMA

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

(1) Ovim se Pravilnikom propisuje korištenje Posebnog pretpristupnog programa za poljoprivredu i ruralni razvitak – SAPARD (u daljnjem tekstu: SAPARD program).
(2) SAPARD program u Republici Hrvatskoj provodi se na temelju Plana za poljoprivredu i ruralni razvitak za 2005. – 2006. godinu (u daljnjem tekstu: Plan), a u skladu s Višegodišnjim sporazumom o financiranju između Europske Zajednice i Republike Hrvatske (MAFA).
(3) Upravna direkcija SAPARD Programa za Republiku Hrvatsku je Uprava za održivi razvitak seoskog prostora pri Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva.
(4) Operativnu provedbu SAPARD programa i Plana u Republici Hrvatskoj, odnosno funkciju SAPARD agencije, obavlja Ravnateljstvo za tržišnu i strukturnu potporu u poljoprivredi – Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva (u daljnjem tekstu: Ravnateljstvo).

Članak 2.

(1) Pravilnik posebno utvrđuje ciljeve i namjenu programa, način korištenja sredstava, korisnike i uvjete za dobivanje sredstava, financiranje projekata, izvještavanje, kontrolu, obrasce, postupke i potrebne dokumente vezanih uz provedbu, Planom predviđenih, sljedećih mjera:
1. Ulaganja u poljoprivredna gospodarstva (u daljnjem tekstu: Mjera 1)
2. Unapređenje prerade i trženja poljoprivrednih i ribarskih proizvoda (u daljnjem tekstu: Mjera 2)
(2) Obrasci prijave, zahtjeva za isplatu i ostali obrasci s uputama za njihovo ispunjavanje sastavni su dio ovog Pravilnika.

II. CILJEVI

Članak 3.

Opći cilj SAPARD programa je pomoć državama kandidatima za punopravno članstvo u Europsku uniju, a vezano za:
1. Rješavanje problema strukturnih prilagodbi u poljoprivrednom sektoru i ruralnim područjima radi jačanja konkurentnosti u odnosu na tržište Europske unije, te povećanju kvalitete života na ruralnim područjima.
2. Pripremu za provedbu pravne stečevine Europske unije iz područja Zajedničke poljoprivredne politike kroz njezino pravno, administrativno i institucionalno osposobljavanje.

Članak 4.

Cilj SAPARD programa u Republici Hrvatskoj je unaprjeđenje poljoprivrednog sektora na sljedeći način:
1. Provedbom Mjere 1 unaprijediti kakvoću proizvoda, smanjiti troškove proizvodnje, povećati konkurentnost, modernizirati sustave proizvodnje, smanjiti onečišćenje okoliša, te dostići higijenske, veterinarske i okolišne EU standarde.
2. Provedbom Mjere 2 modernizirati pogone za preradu poljoprivredno prehrambenih proizvoda, unaprijediti upravljanje životinjskim otpadom, povećati konkurentnost na tržištu, te dostići higijenske, veterinarske i okolišne EU standarde.

III. NAMJENA

Članak 5.

Sredstva SAPARD programa u Mjeri 1 namijenjena su za ulaganja u sljedeće sektore:
A) Sektor mlijeka (kravlje), mesa (goveđe, svinjsko i meso peradi) i jaja:
1. Ulaganje u izgradnju i/ili adaptaciju gospodarskih objekata za uzgoj muznih krava, goveda, svinja i peradi, uključujući opremanje objekata;
2. Ulaganje u mehanizaciju koja se koristi u proizvodnji mlijeka, opremu za strojnu mužnju mlijeka, opremu za hlađenje i skladištenje mlijeka na poljoprivrednom gospodarstvu, te izgradnju odgovarajućeg prostora za manipulaciju i skladištenje mlijeka;
3. Ulaganje u opremu za izgnojavanje, tankova za čuvanje stajskog gnojiva, uključujući specijalizirana sredstva za transport gnojiva.
B) Sektor voća i povrća:
1. Ulaganje u izgradnju i/ili adaptaciju staklenika i plastenika;
2. Ulaganje u opremu za staklenike i plastenike;
3. Ulaganje u izgradnju i/ili opremanje objekata za skladištenje voća i povrća (uključujući i one s kondicioniranim uvjetima);
4. Ulaganje u opremu za berbu, sortiranje i pakiranje voća i povrća na poljoprivrednom gospodarstvu;
5. Ulaganje u opremu za sustav navodnjavanja na poljoprivrednom gospodarstvu (uključujući računalnu opremu i programe) za uzgoj voća i povrća.
C) Sektor žitarica i uljarica:
1. Ulaganje u izgradnju i/ili adaptaciju i/ili opremanje objekata za sušenje i skladištenje žitarica i uljarica na poljoprivrednom gospodarstvu.

Članak 6.

Sredstva SAPARD programa u Mjeri 2 namijenjena su za ulaganja u sljedeće sektore:
A) Sektor mlijeka i mliječnih proizvoda:
1. Ulaganja u izgradnju i/ili adaptaciju i/ili unapređenje i/ili opremanje mljekara.
B) Sektor mesa:
1. Ulaganje u adaptaciju i/ili unapređenje i/ili opremanje klaonica;
2. Ulaganje u postojeće pogone za obradu otpada životinjskog podrijetla i/ili izgradnju i/ili adaptaciju i/ili opremanje centara za sakupljanje otpada životinjskog podrijetla.
C) Sektor ribarstva:
1. Ulaganja u izgradnju i/ili adaptaciju i/ili opremanje objekata za preradu ribe;
2. Ulaganje u opremu za hlađenje, preradu, pakiranje i trženje ribljih proizvoda, uključujući opremu za zbrinjavanje otpada nastalog u proizvodnji kao i računalnu opremu;
3. Ulaganje u izgradnju i/ili opremanje objekata za pročišćavanje školjaka (purifikacijski centri).
D) Sektor voća i povrća:
1. Ulaganja u izgradnju i/ili adaptaciju i/ili opremanje objekata za preradu voća i povrća.

IV. UVJETI ZA KORIŠTENJE MJERE 1

Korisnici

Članak 7.

(1) Korisnici sredstava iz SAPARD programa (u daljnjem tekstu: korisnici) za ulaganja u sklopu Mjere 1 su poljoprivredna gospodarstva sukladno Zakonu o poljoprivredi (»Narodne novine« br. 66/01 i 83/02) koja ispunjavaju sljedeće uvjete:
1. da su upisani u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava;
2. da su u sustavu PDV;
3. da imaju podmirene financijske obveze prema Državnom proračunu.
(2) U slučajevima kada poljoprivredno gospodarstvo nije upisano dvije godine u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava, nositelj ili član obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva, odnosno vlasnik obrta ili poslovođa u obrtu mora imati stručno obrazovanje poljoprivredne, veterinarske ili prehrambene struke (odgovarajuća svjedodžba ili diploma) ili  radno iskustvo u poljoprivrednoj proizvodnji na odgovarajućim poslovima u trajanju od najmanje pet (5) godina (Ugovor o radu).

Kriteriji za odabir projekata

Članak 8.

Opći kriteriji koje moraju ispunjavati korisnici i njihovi projekti da bi bili prihvatljivi za sufinanciranje iz sredstava SAPARD programa su sljedeći:
1. Da poljoprivredno gospodarstvo, prije ulaganja, zadovoljava minimalne nacionalne standarde koji se odnose na okoliš, veterinu, higijenu i dobrobit životinja za sektore kod kojih se mogu primijeniti.
2. Da je od strane nacionalnih nadležnih tijela za okoliš i veterinu izvršena prethodna procjena projekta iz koje je razvidno da će poljoprivredno gospodarstvo, na kraju ulaganja, ispunjavati okolišne, higijenske, veterinarske, sanitarne te standarde kvalitete hrane i dobrobiti životinja usklađene s važećim EU standardima, ali samo za ulaganja kod kojih se mogu primijeniti.
3. Da je poljoprivredno gospodarstvo, za tehnološku cjelinu koja je bila predmet projekta, zadovoljilo EU standarde iz prethodne točke, po završetku ulaganja, važeće u trenutku podnošenja prijave.
4. Da je poslovnim planom dokazana ekonomska održivost projekta na kraju ulaganja.
5. Da je za projekt čija ulaganja imaju za cilj povećanje proizvodnje, uz poslovni plan priložen dokaz o osiguranju tržišta za plasman svojih proizvoda (pismo namjere kupca ili predugovor o otkupu proizvoda).

Članak 9.

Posebni kriteriji koje korisnici moraju ispunjavati i prikazati u svojoj projektnoj dokumentaciji:
1. Za ulaganja u sektor proizvodnje mlijeka, mesa i jaja, odnosno izgradnju i/ili adaptaciju objekta za smještaj goveda, svinja ili peradi, ovisno o vrsti proizvodnje, da će po završetku ulaganja:
– imati najmanje 20 krava ili 100 krmača ili 10.000 nesilica, odnosno 40 goveda ili 1.000 svinja u tovu ili 5000 brojlera po turnusu;
– upravljati gnojivom u skladu sa EU standardima.
2. Za ulaganja u sektor proizvodnje voća i povrća, odnosno u izgradnju i/ili adaptaciju i/ili opremanje plastenika i staklenika:
– da raspolaže s najmanje 0,5 hektara proizvodnje voća, odnosno proizvodnje povrća na otvorenom (ostvareno pravo na poticaj u prethodnoj godini) ili najmanje s 0,1 hektar plastenika, odnosno staklenika;
– da će površina novoizgrađenog plastenika i staklenika iznositi najmanje 1.000 m2.
3. Za ulaganja u sektor žitarica i uljarica, odnosno u izgradnju i/ili adaptaciju i/ili opremanje sušara i skladišta za žitarice i uljarice:
– da raspolaže s najmanje 20 hektara vlastite proizvodnje (ostvareno pravo na poticaj u prethodnoj godini);
– da će skladišni kapaciteti po završetku projekta iznositi najmanje 100 tona do najviše 1.000 tona.

V. UVJETI ZA KORIŠTENJE MJERE 2

Korisnici

Članak 10.

(1) Korisnici za ulaganja u sklopu Mjere 2 su obrtnici i pravne osobe koji ispunjavaju sljedeće uvjete:
1. da su u sustavu PDV;
2. da imaju podmirene financijske obveze prema Državnom proračunu;
3. da su registrirani za obavljanje djelatnosti za koju podnose prijavu;
4. da su isključivo u privatnom vlasništvu:
(2) Korisnici koji imaju izvozni EU broj nisu prihvatljivi za ulaganja u sektor mesa i mesnih prerađevina.

Kriterij za odabir projekata

Članak 11.

Opći kriteriji koje moraju ispunjavati korisnici i njihovi projekti da bi bili prihvatljivi za sufinanciranje iz sredstava SAPARD programa su sljedeći:
1. Da u vrijeme podnošenja prijave zadovoljavaju minimalne nacionalne standarde koji se odnose na okoliš, veterinu, higijenu i dobrobit životinja, gdje je to potrebno.
2. Da je od strane nacionalnih nadležnih tijela za okoliš i veterinu izvršena prethodna procjena projekta iz koje je razvidno da će isti na kraju ulaganja, ispunjavati okolišne, higijenske, veterinarske, sanitarne te standarde kvalitete hrane i dobrobiti životinja usklađene s važećim EU standardima, ali samo za ulaganja kod kojih se mogu primijeniti.
3. Da je tehnološka cjelina koja je bila predmet projekta zadovoljila EU standarde iz prethodne točke, po završetku ulaganja, važeće u trenutku podnošenja prijave.
4. Da je poslovnim planom dokazana ekonomska održivost projekta na kraju ulaganja.
5. Da je za projekt čija ulaganja imaju za cilj povećanje proizvodnje, uz poslovni plan priložen dokaz o osiguranju tržišta za plasman svojih proizvoda (pismo namjere kupca ili predugovor o otkupu proizvoda).
6. Poljoprivredni proizvodi (sirovine, prerađeni materijal i gotovi proizvodi), koji se mogu prerađivati i proizvoditi u objektima i pogonima financiranim kroz ovu mjeru, odnose se samo na one sadržane u Prilogu IV ovog Pravilnika. Poljoprivredni proizvodi iz Priloga IV, isključujući riblje proizvode, moraju poticati iz zemalja navedenih u članku 18. stavku 2. Pravilnika.

Članak 12.

(1) Posebni kriteriji koje korisnici moraju ispunjavati i prikazati u svojoj projektnoj dokumentaciji:
1. Za ulaganje u sektor mlijeka i mliječnih proizvoda, odnosno izgradnju i/ili adaptaciju i/ili opremanje mljekara:
– imati izrađen glavni plan koji će pokazati da će tehnološka cjelina u koju se ulaže po završetku ulaganja ispuniti EU standarde,
– biti u rangu malih i srednjih poduzetnika.
2. Za ulaganje u sektoru mesa, odnosno adaptaciju i/ili opremanje klaonica te ulaganja u postojeće pogone za obradu otpada životinjskog podrijetla i/ili izgradnju i/ili adaptaciju i/ili opremanje centara za prikupljanje otpada životinjskog podrijetla:
– imati izrađen glavni plan koji će pokazati da će tehnološka cjelina u koju se ulaže po završetku ulaganja ispuniti EU standarde,
– da će klaonički kapacitet iznositi najmanje 20 junadi ili 50 svinja ili 5000 komada peradi po smjeni,
– centri za prikupljanje otpada životinjskog podrijetla čija je udaljenost u krugu 100 km od sljedećih mjesta; Križevci, Pula, Slavonski Brod, Benkovac i Split imat će prioritet pri odabiru projekata. Oni projekti čija lokacija bude prelazila udaljenost od 100 km rangirat će se po principu iz članka 21. ovog Pravilnika nakon zatvaranja Natječaja, i to samo u slučaju raspoloživosti sredstava za ovu mjeru.
3. Za ulaganja u sektor ribarstva, odnosno izgradnju i/ili adaptaciju i/ili opremanje pogona za preradu ribe, opremu za hlađenje, preradu, pakiranje i trženje ribljih prerađevina te izgradnju i/ili opremanje objekata za pročišćavanje školjaka:
– imati izrađen glavni plan koji će pokazati da će tehnološka cjelina u koju se ulaže po završetku ulaganja ispuniti EU standarde.
4. Za ulaganje u sektor voća i povrća, odnosno adaptaciju i/ili unapređenje i/ili opremanje pogona za preradu voća i povrća:
– biti u rangu malih i srednjih poduzetnika.
(2) Ulaganja u opremu na brodovima u sektoru ribarstva, te ulaganja na maloprodajnoj razini nisu prihvatljiva.
(3) Sadržaj glavnog plana iz stavka 1. ovog članka opisan je u Prilogu III koji je sastavni dio ovog Pravilnika.

Članak 13.

(1) Za ulaganja predviđena projektom, koji se sufinancira iz sredstava SAPARD programa, korisnik ne smije primati potporu iz drugih programa pomoći Europske unije, Europske investicijske banke (EIB) i drugih međunarodnih financijskih instrumenata te nacionalnih programa potpore.
(2) Ravnateljstvo će prije donošenja Odluke o dodjeli sredstava iz SAPARD programa, te ponovno prije donošenja Odluke o isplati, preko nadležnih institucija izvršiti provjeru da li korisnik ispunjava kriterij iz prethodnog stavka ovog članka.
(3) Ukoliko se utvrdi da je projekt u cjelini ili njegovo pojedino dozvoljeno ulaganje sufinancirano iz drugih međunarodnih ili nacionalnih programa potpore, projekt će se smatrati neprihvatljivim za financiranje iz sredstava SAPARD programa, te će u tome slučaju Ravnateljstvo korisniku izdati Odluku o odbijanju prijave, odnosno Odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu.

VI. POSLOVNI PLAN

Članak 14.

(1) Poslovni plan iz članka 8. stavka 1. točke 4 i članka 11. stavka 1. točke 4. ovoga Pravilnika izrađuje se za ulaganja do 150.000,00 kuna u pojednostavljenom obliku, za ulaganja veća od 150.000,00 kuna izrađuje se kompletni poslovni plan.
(2) Poslovni plan izrađuje se na standardnim obrascima SSP-4.1. i SSP-5.1 za ulaganja do 150.000,00 kuna te obrascima SSP-4.2 i SSP-5.2 za ulaganja iznad 150.000,00 kuna.
(3) Obrasci iz prethodnog stavka nalaze se u Prilogu V – VIII koji su sastavni dio ovog Pravilnika.

Članak 15.

Procjena poslovnog plana vrši se na temelju sljedećih ekonomskih pokazatelja:
Omjer obveza i kapitala (glavnice) = (kratkoročne
obveze + dugoročne obveze)/ kapital i rezerve                 ≤ 2,33
Koeficijent zaduženosti = ukupne
obveze/ ukupna imovina                                                    ≤ 0,7
Pokazatelj tekuće likvidnosti = kratkotrajna
imovina / kratkoročne obveze                                            ≥ 0,9
Pokazatelj ubrzane likvidnosti = kratkotrajna
imovina – zalihe / kratkoročne obveze                                ≥ 0,6
Pokriće troškova kamata = dobit prije
poreza + kamate / kamate                                                 ≥ 2,0
Bruto profitna marža = (poslovni
prihodi – materijalni troškovi)/poslovni
prihodi                                                                 ≥ 0,4 (ili 40%)
Neto marža = neto dobit / poslovni
prihodi                                                             ≥ 0,025 (ili 2,5%)
Operativna profitna marža = operativna
dobit / poslovni prihodi                                         ≥ 0,05 (ili 5%)
pri čemu je Operativna dobit = poslovni
prihod – poslovni rashod
Povrat vlastitog kapitala (ROE) = neto
dobit / vlastiti kapital                                                         ≥5%
Povrat na ukupnu imovinu (ROA) = neto
dobit / ukupna imovina                                                     ≥ 3%
Pokazatelj iskoristivosti osnovnih
sredstava = ukupni prihodi / ulaganja u
osnovna sredstva                                                             ≥ 0,4
Interna stopa rentabilnosti                                               ≥ 4,0%

Članak 16.

Procjena poslovnog plana obavlja se procjenom klijenta te procjenom projekta, i to:
1. za projekte do 150.000,00 kuna fizičkih i pravnih osoba koje ne vode evidenciju poslovanja kao trgovačka društva procjena klijenta zasniva se na omjeru obveza i kapitala u prvoj planiranoj financijskoj godini, a procjena projekta zasniva se na internoj stopi rentabilnosti koja se izračunava za razdoblje od planiranih financijskih 5 godina.
2. za projekte do 150.000,00 kuna trgovačkih društava procjena klijenta zasniva se na omjeru obveza i kapitala (glavnice) i koeficijentu zaduženosti u prvoj planiranoj financijskoj godini, te pokazatelju tekuće likvidnosti i pokazatelju ubrzane likvidnosti u financijskoj godini prije podnošenja prijave, a procjena projekta zasniva se na internoj stopi rentabilnosti koja se izračunava za razdoblje od planiranih financijskih 5 godina.
3. za projekte iznad 150.000,00 kuna fizičkih i pravnih osoba koje ne vode evidenciju poslovanja kao trgovačka društva procjena klijenta zasniva se na omjeru obveza i kapitala u prvoj planiranoj financijskoj godini, a procjena projekta zasniva se na internoj stopi rentabilnosti koja se izračunava za razdoblje od planiranih financijskih 5 godina i pokazatelju iskoristivosti osnovnih sredstava koja se izračunava u 3. planiranoj financijskoj godini.
4. za projekte iznad 150.000,00 kuna trgovačkih društava procjena klijenta zasniva se na omjeru obveza i kapitala (glavnice) i koeficijentu zaduženosti u prvoj planiranoj financijskoj godini, te pokazatelju tekuće likvidnosti i pokazatelju ubrzane likvidnosti u financijskoj godini prije podnošenja prijave, operativnoj marži profita i povratu na ukupnu imovinu koje se izračunavaju u financijskoj godini prije podnošenja prijave, a procjena projekta zasniva se na internoj stopi rentabilnosti koja se izračunava za razdoblje od planiranih financijskih 5 godina, pokazatelju iskoristivosti osnovnih sredstava koja se izračunava u 3. planiranoj financijskoj godini.

VII. FINANCIRANJE

Članak 17.

(1) Sredstva potpore iz SAPARD programa osiguravaju se iz proračuna EU i Republike Hrvatske, od čega EU sudjeluje sa 75% udjela, a Republika Hrvatska s 25% udjela.
(2) Sredstvima iz SAPARD programa sufinanciraju se projekti korisnika do 50% priznatih prihvatljivih izdataka.
(3) Za projekte iz Mjere 1 iznos potpore po korisniku može iznosit maksimalno 2.500.000,00 kuna.
(4) Za projekte iz Mjere 2 iznos potpore po korisniku može iznositi maksimalno 10.000.000,00 kuna.

Članak 18.

(1) Prihvatljivi izdaci koji će se financirati iz SAPARD programa za Mjeru 1 i Mjeru 2 su sljedeći:
1. nova oprema i mehanizacija uključujući kompjuterske opreme i programe;
2. novi materijali za izgradnju;
3. izdaci gradnje/adaptacije na temelju ugovora s trećom stranom (isključeni vlastiti troškovi);
4. opći izdaci, koji obuhvaćaju naknade za arhitekte, inženjere i konzultante, studije izvedivosti, patenata i licenci, do maksimalno 12% ukupnih izdataka isključujući ove opće izdatke, od čega troškovi pripreme poslovnog plana za Mjeru 1 iznose do 2%, ali ne više od 22.500 kuna, dok za mjeru 2. iznose do 3%, ali ne više od 37.500 kuna;
5. troškovi uvođenja HACCP-a ili ISO standarda samo za Mjeru 2 ako su u funkciji projekta.
(2) Svi prihvatljivi izdaci iz prethodnog stavka ne uključuju porez na dodanu vrijednost i moraju poticati iz zemalja EU, zemalja kandidata za ulazak u EU (Hrvatska, Turska, Rumunjska, Bugarska) te sljedećih zemalja: Bosne i Hercegovine, Srbije i Crne Gore, Bivše Jugoslavenske Republike Makedonije i Albanije.
(3) Ukoliko postoji oprema i zalihe od strane izvođača radova, ili potpisani ugovori o uslugama sa izvođačima, a ista se namjerava koristiti za projekte propisane ovim Pravilnikom, mora udovoljavati odredbama iz prethodnog stavka.
(4) Opći izdaci iz stavka 1. točke 4. ovog članka prihvatljivi su samo u slučaju ako su nastali nakon prijenosa ovlasti za upravljanje SAPARD programom od strane Europske komisije Ravnateljstvu (datum akreditacije).
(5) Lista prihvatljivih izdataka nalazi se u Prilogu IX koji je sastavni dio ovog Pravilnika.

Članak 19.

Izdaci koji se neće financirati iz SAPARD programa za Mjeru 1 i Mjeru 2 su sljedeći:
1. kupnja i iznajmljivanje zemljišta ili postojećih zgrada;
2. porezi, carine i uvozne pristojbe;
3. operativni izdaci uključujući održavanje i izdatke iznajmljivanja;
4. leasing,;
5. izdaci bilo kojih usluga, materijala i nabavljene robe za vrijednosti veće od 75.000 HRK, a za koje podnositelj nije dobio ponude od najmanje tri dobavljača, i za koje originali ponuda nisu uključeni u izjavu o izdacima;
6. bankovne pristojbe, izdaci jamstava i slični izdaci;
7. izdaci konverzije valuta, pristojbe i tečajni gubici vezani uz SAPARD račun u eurima;
8. izdaci nastali u državnoj administraciji, uključujući SAPARD Agenciju, posebice tekući izdaci, izdaci iznajmljivanja i plaće osoblja zaposlenog na upravljanju, provedbi, praćenju i kontroli;
9. opći izdaci određenog projekta, kao što su arhitekti, inženjeri, konzultanti i pravne pristojbe, izdaci studija izvedivosti za pripremanje i provođenje projekta, i izdaci stjecanja patenata i licenci izravno vezanih uz projekt, koji prelaze 12% ukupno odobrenih izdataka isključujući ove opće izdatke;
10. izdaci promocije.

VIII. PRIJAVA I POSTUPAK

Članak 20.

(1) Podnošenje prijava za dodjelu sredstava iz SAPARD programa vršit će se putem javnog natječaja (u daljnjem tekstu: Natječaj) kojeg raspisuje Ravnateljstvo.
(2) Natječaj iz stavka 1. ovog članka objavljuje se u »Narodnim novinama« i na web stranici Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva.
(3) Natječajem se određuju rokovi i uvjeti za podnošenje prijava za dodjelu sredstava iz SAPARD programa.
(4) Prije podnošenja prijave iz stavka 1. ovog članka korisnik je dužan provesti pozivni natječaj, sukladno obrascu SSP-7 – Poziv na natječaj iz Priloga I, s ciljem prikupljanja najmanje tri (3) ponude za usluge, radove ili opremu vrijednosti veće od 75.000 HRK, odnosno jedne (1) ponude za vrijednosti manje od 75.000 HRK.
(5) Prilikom podnošenja prijave korisnik je dužan prikupljene ponude iz prethodnog stavka priložiti prijavi, te ih prikazati u Obrascu SSP-8 – Tablica za usporedbu ponuda iz Priloga I koji je sastavni dio ovog Pravilnika.

Članak 21.

(1) Nakon objave Natječaja iz prethodnog članka, podnositelji dostavljaju prijavu zajedno s propisanom dokumentacijom u dva primjerka (original i kopija) na obrascima koji su sastavni dio ovog Pravilnika (Prilog I). Prijave se podnose isključivo preporučenom poštom na adresu objavljenu u Natječaju.
(2) Prijava iz prethodnog stavka zajedno s propisanom dokumentacijom iz Priloga I čini prijavni dosje.
(3) Prijave po objavljenom Natječaju iz članka 20. ovog Pravilnika obrađuju se po redoslijedu predaje prijava koji je vidljiv iz omotnice pošiljke na kojoj su naznačeni datum i vrijeme (sat, minuta, sekunda), odnosno po rednom broju potpunih prijava do iskorištenja raspoloživih sredstava za pojedinu mjeru.
(4) Za svaku potpunu prijavu koja na omotnici pošiljke ima nečitljiv datum i vrijeme predaje u poštanskom uredu, Ravnateljstvo će od podnositelja zatražiti potvrdu o primitku pošiljke
(5) Ako dvije ili više prijava imaju isti datum i vrijeme predaje u poštanskom uredu, te se ne može utvrditi redoslijed predaje prijava u poštanskom uredu, Ravnateljstvo će provesti postupak izvlačenja u prisutnosti mjesno nadležnog javnog bilježnika, te će o provedenom postupku obavijestiti podnositelja pisanim putem.

Članak 22.

(1) Ravnateljstvo će za potpune i pravovremene prijave izdati obavijest o zaprimanju prijave u roku 10 radnih dana od dana zaprimanja potpune prijave. Za nepotpune i nepravovremene prijave Ravnateljstvo će izdati Odluku o odbacivanju prijave u roku 15 dana od dana zaprimanja prijave.
(2) Ukoliko je podnositelj zbog nepotpune prijave dobio Odluku navedenu u prethodnom stavku, zbog nepotpunosti prijave, a Natječaj je još uvijek u tijeku korisnik ima pravo podnijeti ponovnu prijavu koja se smatra novom prijavom s datum naznačenim na novoj prijavi.
(3) Ukoliko je podnositelj dobio Odluku navedenu u stavku 1. ovoga članka zbog nepravovremenosti, podnositelj ima pravo podnijeti ponovnu prijavu u slučaju ponovljenog raspisivanja natječaja.

Članak 23.

(1) Ravnateljstvo će nakon obrade prijave korisniku izdati:
1. Odluku o dodjeli sredstava iz SAPARD programa ukoliko je prijava prihvatljiva, i to u slučaju:
– ispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i javnim natječajem
– prihvatljivosti ulaganja i/ili troškova utvrđenih u listi prihvatljivih troškova
– ekonomske održivosti projekta.
2. Odluku o odbijanju prijave ukoliko prijava nije prihvatljiva, i to u slučaju:
– neispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i javnim natječajem
– neprihvatljivosti ulaganja i/ili troškova utvrđenih u listi prihvatljivih troškova
– ekonomske neodrživosti projekta
– davanja krivih podataka u prijavi od strane podnositelja
– onemogućavanja obavljanja kontrole na terenu
– nedostatne raspoloživosti sredstva.
(2) Odluku iz točke 1. prethodnog stavka Ravnateljstvo će izdati u roku 65 radnih dana od dana zaprimanja prijave.
(3) Odluku iz točke 2. stavka 2. ovog članka Ravnateljstvo će izdati u roku 35 radnih dana od dana zaprimanja prijave u slučaju da se tijekom obrade prijavnog dosjea utvrde razlozi za odbijanje prijave, odnosno u roku od 65 radnih dana od dana zaprimanja prijave u slučaju da kontrola na terenu utvrdi nepoštivanje propisanih uvjeta i kriterija.

Članak 24.

(1) Ukoliko je donesena Odluka o dodjeli sredstava iz SAPARD programa, o međusobnim pravima i obvezama Ravnateljstvo i korisnik zaključuju Ugovor o dodjeli sredstava iz SAPARD programa.
(2) Korisniku će, uz Odluku iz prethodnog stavka, na adresu navedenu u podnositeljevoj prijavi biti dostavljen Ugovor o dodjeli sredstava iz SAPARD programa preporučenom poštom s povratnicom.
(3) Korisnik je dužan u roku od 15 dana od dana zaprimanja Ugovora iz prethodnog stavka dostaviti Ravnateljstvu, isključivo preporučenom pošiljkom s povratnicom, potpisan Ugovor s javnobilježničkom ovjerom potpisa.
(4) Prije ugovaranja, odnosno datuma stupanja na snagu Ugovora o dodjeli sredstava iz SAPARD programa potpisanog između korisnika i Ravnateljstva, aktivnosti vezane za ulaganja predviđena projektom ne smiju započeti, osim pripremnih radova. Datumom stupanja na snagu Ugovara smatra se datum potpisa Ugovora od strane Ravnateljstva.
(5) Ukoliko su aktivnosti iz prethodnog stavka započete prije zaključenja Ugovora, takva aktivnost ne može biti predmet sufinanciranja SAPARD sredstvima.
(6) Pripremni radovi moraju biti obavljeni prije potpisivanja Ugovora, odnosno prije prijavljivanja na Natječaj, te se ne smatraju dozvoljenim izdacima i ne sufinanciraju se sredstvima SAPARD programa, osim u slučajevima kada se radi o općim izdacima iz članka 18. stavka 1. točke 4. ovog Pravilnika, te ako su nastali nakon datuma navedenog u članku 18. stavku 4.
(7) Pripremni radovi predviđaju pripremu tehnološko-tehničke dokumentacije, izradu ekonomske dokumentacije, stjecanje vlasništva na nekretninama na kojoj će se obavljati investicija, dobivanje građevinske dozvole i slično.
(8) Ugovorom koji korisnik zaključuje s Ravnateljstvom regulirat će se sljedeće:
1. podnošenje i rokovi predaje Zahtjeva za isplatu;
2. iznos odobrene potpore;
3. obveza čuvanja dokumentacije od prijave do 5. godina;
4. obveza ne korištenja za isto ulaganje drugih sredstva iz EU ili RH;
5. zabrana otuđenja predmeta ulaganja najmanje 5 godina od konačnog plaćanja;
6. zabrana promjene namjene i vrste ulaganja za koju mu se odobravaju sredstva u roku od 5 godina;
7. vidljivo označiti da je ulaganje financirano iz sredstava SAPARD programa;
8. obveza izvještavanja Ravnateljstva
(9) Ukoliko korisnik ne dostavi Ugovor isključivo preporučenom pošiljkom s povratnicom u roku naznačenom u stavku 3. ovog članka smatrat će se da je korisnik odustao od sklapanja Ugovora.

IX. ISPLATA SREDSTAVA

Članak 25.

(1) Sredstva iz SAPARD programa korisniku se dodjeljuju na temelju Obrasca SSP-35 – Zahtjev za isplatu iz Priloga II koji je sastavni dio ovog Pravilnika.
(2) Korisnik je nakon izvršenog ulaganja dužan dostaviti Zahtjev za isplatu zajedno s propisanom dokumentacijom u dva primjerka (original i kopija) propisanom u Prilogu II do datuma naznačenog u Odluci o dodjeli sredstava iz SAPARD programa.
(3) Zahtjev za isplatu zajedno s dokumentacijom propisanom u Prilogu II čini dosje zahtjeva.
(4) U slučaju da korisnik ne dostavi Zahtjev za isplatu u roku navedenom u Odluci o dodjeli sredstava iz SAPARD programa, Ravnateljstvo će zatražiti od korisnika obrazloženje pisanim putem.
(5) U slučaju iz prethodnog stavka, korisnik je dužan u pisanom obliku dostaviti obrazloženje u kojem navodi opravdane razloge za nedostavljanje Zahtjeva za isplatu, što će potkrijepiti dokumentacijom izdanom od nadležnih institucijama.
(6) Ukoliko Ravnateljstvo ocijeni razloge opravdanim, odgodit će obvezu sukladno zahtjevu korisnika
(7) Ako korisnik u pisanom obrazloženju iz stavka 4. ovoga članka navede da s ulaganjem nije ni započeo, Ravnateljstvo će izdati Odluku o poništenju obveze i Obavijest o raskidu Ugovora.
(8) Ukoliko korisnik ne dostavi pisano obrazloženje iz stavka 4. ovog članka ili Zahtjev za isplatu u roku od 15 dana, od dana kada je Ravnateljstvo zatražilo obrazloženje, smatrat će se da je odustao od dodjele sredstava iz SAPARD programa, te će Ravnateljstvo izdati Odluku o poništenju obveze i Obavijest o raskidu Ugovora.

Članak 26.

(1) Nakon provjere zahtjeva za isplatu i dokumentacije propisane u Prilogu II, Ravnateljstvo će korisniku izdati:
1. Obavijest o nepotpunosti Zahtjeva za isplatu ili
2. Odluku o isplati ili
3. Odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu.
(2) Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu izdaje se zbog:
1. neispunjavanja uvjeta propisanih Pravilnikom, javnim natječajem i Ugovorom;
2. neprihvatljivosti ulaganja i/ili troškova utvrđenih u listi prihvatljivih troškova;
3. dostavljanja zahtjeva za isplatu iza 1. 8. 2008. godine;
4. onemogućavanja obavljanja kontrole na terenu, te pristupa prilikom kontrole dobavljačima;
5. korištenja objekta na način koji nije u skladu sa njegovom namjenom.
(3) Obavijest iz točke 1 stavka 1 ovoga članka Ravnateljstvo će izdati u roku 10 radnih dana od dana zaprimanja zahtjeva za isplatu.
(4) Odluku iz točke 2 stavka 1 ovoga članka Ravnateljstvo će izdati u roku 50 radnih dana od dana zaprimanja potpunog zahtjeva za isplatu.
(5) Odluku iz točke 3 stavka 2 ovoga članka Ravnateljstvo će izdati u roku 18 radnih dana od dana zaprimanja potpunog i prihvatljivog zahtjeva za isplatu u slučaju da se tijekom obrade dosjea zahtjeva utvrde razlozi za odbijanje zahtjeva za isplatu odnosno u roku od 48 radnih dana od dana zaprimanja potpunog zahtjeva za isplatu u slučaju da kontrola na terenu utvrdi nepoštivanje navedenih uvjeta.
(6) Po izvršenom plaćanju Ravnateljstvo izdaje Potvrdu o završetku ulaganja, a korisnik je dužan sljedećih pet (5) godina od dana izdavanja Potvrde:
1. čuvati dokumentaciju koja se odnosi na projekt,
2. učiniti dokumentaciju iz prethodne točke dostupnu provedbi kontrole,
3. sačuvati projekt prihvatljivim u istoj svrsi i namjeni,
4. ne otuđiti predmet financiranja,
5. projekt vidljivo označiti da je financiran iz sredstava SAPARD programa.
(7) Ravnateljstvo će za poštivanje točke 5. stavka 6. ovog članka korisniku dostaviti potrebite naljepnice ili tablu iz koje se vidi da je projekt financiran iz sredstava SAPARD programa.

X. KONTROLA I NADZOR

Administrativna kontrola

Članak 27.

Administrativnu kontrolu provode službenici Ravnateljstva, kontrolom podnositeljeve prijave i dokumenata priloženih uz prijavu, kontrolom zahtjeva za isplatu i dokumenata priloženih uz Zahtjev za isplatu, te analizom projekta i usporedbom s postojećim evidencijama tijela državne uprave te drugih institucija.

Kontrola na terenu

Članak 28.

(1) Kontrola na terenu provodi se prije ugovaranja, prije plaćanja i tijekom pet godina nakon izdavanja potvrde o završenom ulaganju od strane Ravnateljstva, a provode ju službenici Ravnateljstva, inspektori Odjela za kontrolu mjera SAPARD programa.
(2) Inspektori dokazuju službeno svojstvo nalogom za obavljanje kontrole na terenu.
(3) Osim službenika iz stavka 1. ovog članka kontrolu na terenu svakog SAPARD projekta mogu obavljati i službenici Odjela za unutarnju reviziju Ravnateljstva, nadležnog tijela za ovjeravanja rada službenika Ravnateljstva (službenici Ministarstva financija) i revizori Europske komisije.

Članak 29.

Pri obavljanu kontrole na terenu inspektori mogu:
1. pregledati poljoprivredno zemljište, nasade, stoku, poslovne i proizvodne prostore, objekte, uređaje, robu te poslovnu dokumentaciju podnositelja prijave/korisnika za pojedine mjere SAPARD programa,
2. izvršiti uvid u isprave podnositelja prijave/korisnika koje se odnose na ostvarivanje toga prava,
3. provjeravati poslovne knjige i dokumente poput računa, određenih popisa, dokumenata o ispunjavanju uvjeta, potvrda o plaćanju, garantnih listova, Rješenja, Ugovora, Potvrda, podataka o korištenom materijalu, obavljenom poslu i bankovnih izvješća u posjedu korisnika i s njim vezanih osoba,
4. provjeravati podatke u računalima,
5. provjeravati opremu, proizvodnju, pakiranje, otpremu i skladištenje,
6. provjeravati sve podatke koji se tiču prirode, kvantitete i kakvoće roba i usluga,
7. provjeravati napredovanje poslova i načina na koji se koriste završena ulaganja,
8. provjeriti plansku i tehničku dokumentaciju vezanu uz predmetno ulaganje
9. provjeriti računovodstvene podatke i dokumente,
10. provjeravati financijske i tehničke podatke o subvencioniranom projektu,
11. izvještavati nadležna tijela i tražiti provođenje određenog postupka ako sama nije ovlaštena izravno postupiti,
12. prikupljati podatke i obavijesti od odgovornih osoba, svjedoka, vještaka i drugih osoba kad je to potrebno za obavljanje poslova kontrole.

Članak 30.

(1) Pravne i fizičke osobe, te osobe koje su s njima povezane u vezi predmetnog ulaganja, a podliježu nadzoru inspektora dužne su omogućiti obavljanje nadzora, pružiti potrebne podatke i obavijesti te osigurati uvjete za nesmetani rad inspektora.
(2) Pravne i fizičke osobe iz stavka 1. ovoga članka dužne su na zahtjev inspektora u određenom roku dostaviti ili pripremiti podatke i materijale koji su mu potrebni za obavljanje poslova kontrole.
(3) Popis dokumenata koje korisnik mora pripremiti za obavljanje kontrole na terenu nalazi se u Prilogu X koji je sastavni dio ovog Pravilnika.
(4) Inspektor će prije svakog nadzora obavijestiti korisnika koje od dokumenata iz Priloga X treba pripremiti za predmetni nadzor.

XI. POVRAT SREDSTAVA

Članak 31.

(1) Sredstva namijenjena provedbi SAPARD programa iz članka 17. ovog Pravilnika su namjenska i bespovratna sredstva.
(2) Ukoliko se utvrdi da je korisnik postupao protivno odredbama ovog Pravilnika ili je prekršio odredbe Ugovora zaključenog s Ravnateljstvom ili je na bilo koji način prekršio pravila korištenja sredstava iz SAPARD programa, Ravnateljstvo će od korisnika zatražiti povrat sredstava.
(3) Ravnateljstvo će korisnika obavijestiti o iznosu i broju računa na koji je korisnik dužan vratiti sredstva, na temelju Odluke o povratu sredstava.
(4) Ravnateljstvo će zahtijevati povrat sredstava naznačenih u Odluci o povratu sredstava s pripadajućom zakonskom zateznom kamatom od trenutka isplate sredstava do trenutka povrata sredstava, a sukladno Uredbi o visini stope zatezne kamate (»Narodne novine« br. 153/04).

Članak 32.

(1) Ravnateljstvo će zatražiti od korisnika povrat sredstava i u slučajevima kada je došlo do administrativne pogreške službenika.
(2) Ukoliko je došlo do administrativne pogreške službenika, Ravnateljstvo će korisnika obavijestiti sukladno stavku 3. prethod­nog članka.
(3) Ukoliko korisnik ne vrati sredstva naznačena u Odluci o povratu sredstava sukladno stavku 1. ovog članka, Ravnateljstvo će zatražiti povrat sredstava s pripadajućom zakonskom zateznom kamatom od dana donošenja Odluke o povratu sredstava do dana njihova povrata, a sukladno Uredbi o visini stope zatezne kamate (»Narodne novine« br. 153/04).
(4) Ukoliko korisnik ne bude postupio sukladno Odluci o povratu sredstava, Ravnateljstvo će zaštitu svojih prava zatražiti sudskim putem, te se na korisnika može primijeniti odredba članka 55. i 56. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine« br. 66/01).

Članak 33.

Korisnik kojemu je donesena Odluka o povratu sredstava radi utvrđenih nepravilnosti, nalazit će se na Listi dužnika (crna lista) Ravnateljstva od dana donošenja Odluke o povratu sredstava pa sve do isteka roka od dvije (2) godine od konačnosti Odluke.
Lista dužnika (crna lista) na kojoj će se nalaziti korisnici zbog razloga navedenih u prethodnom stavku objavljivat će se na oglasnoj ploči Ravnateljstva i službenim web stranicama Ravnateljstva.
Korisnik koji se bude nalazio na Listu dužnika (crnoj listi) gubi pravo na podnošenje zahtjeva, odnosno na ostvarivanje prava na nacionalne potpore ili potpore iz EU fondova u roku naznačenom u stavku 1. ovog članka.

XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 34.

(1) Ravnateljstvo može ponavljati Natječaj iz članka 20. st. 1. ukoliko postoje raspoloživa sredstva namijenjena za sufinanciranje za provedbu SAPARD programa.
(2) Odluke koje proizlaze iz ovog Pravilnika donosi Ravnatelj Ravnateljstva, a Ugovor o dodjeli sredstava iz SAPARD programa potpisuje Ravnatelj Ravnateljstva.
(3) Ravnatelj Ravnateljstva donosi pisane procedure, obrasce i ostale dokumente neophodne za provedbu SAPARD programa.

Članak 35.

(1) Odluke koje proizlaze iz ovog Pravilnika nisu upravni akti.
(2) Protiv Odluke iz članka 22. stavka 1., članka 23. stavka 1. i stavka 2. ovog Pravilnika, stranka može izjaviti prigovor Povjerenstvu za rješavanje po prigovorima za SAPARD program (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) koje imenuje ministar.
(3) Odluka iz članka 25. stavka 7., članka 26. stavka 1. točke 2. i 3. i Odluka iz članka 31. stavka 3. ovog Pravilnika je konačna.

Članak 36.

(1) Stranka prigovor iz prethodnog članka stavka 2. podnosi u dva primjerka Povjerenstvu putem Ravnateljstva u roku od osam (8) dana od dana primitka Odluke.
(2) Ukoliko Povjerenstvo po prigovoru na Odluku iz članka 23. stavka 1. donese pozitivnu Odluku, stanka je dužna pridržavati se roka naznačenog u članku 24. stavku 3. ovog Pravilnika, od dana zaprimanja Odluke Povjerenstva.
(3) Odluke Povjerenstva po prigovorima iz članka 35. stavka 2. ovog Pravilnika su konačne.

Članak 37.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/06-01/46
Urbroj: 525-01-06-1
Zagreb, 27. travnja 2006.

Ministar
Petar Čobanković, v. r.

PRILOG I.

Napomena: za dokumente kod kojih ispred naziva dokumenta navedena riječ »kopija« potrebno je priložiti kopiju dokumenta, u slučaju da riječ »kopija« nije navedena ispred naziva dokumenta tada je potrebno priložiti original dokumenta:

MJERA 1. – ULAGANJE U POLJOPRIVREDNA GOSPODARSTVA

1. Podnositelj podnosi prijavu na obrascu SSP-1
2. Uz prijavu za mjeru 1. podnositelj dostavlja sljedeće dokumente:
2.1. Poslovni plan
– Obrazac SSP-4.1. za vrijednost ulaganja do 150.000 kuna ili
– Obrazac SSP-4.2 za vrijednost ulaganja veću od 150.000 kuna
2.2. Ponude za opremu, materijale, radove i usluge
– Jedna ponuda za iznos ulaganja manji od 75.000 kuna ili
– Tri ponude za iznos ulaganja veći od 75.000 kuna
– Obrazac SSP-8 »Tablica za usporedbu ponuda«,
2.3. Dokaz da je podnositelj upisan u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava
– Kopiju Rješenja o upisu u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava izdanu od Ureda državne uprave u županiji
2.4. Dokaz da je podnositelj u sustavu PDV-a
– Potvrda izdana od Porezne uprave da je podnositelj prijave u sustavu PDV-a ne starija od 30 dana od dana ovjeravanja do dana podnošenja prijave
2.5. Dokaz o registraciji:
2.5.1. Pravne osobe:
– Izvadak iz sudskog registra Trgovačkog suda ne stariji od 30 dana na dan podnošenja prijave
– Kopija Obavijesti Državnog zavoda za statistiku o razvrstavanju poslovnog subjekta prema NKD-u
– Kopija Kartona deponiranih potpisa izdanog i ovjerenog od poslovne banke ne starija od 30 dana od dana ovjeravanja do dana podnošenja prijave
– Popis zadrugara i/ili kooperanata ovjeren od strane zadruge ne stariji od 30 dana od dana izdavanja do dana podnošenja prijave
2.5.2. Obrtnici:
– Kopija Rješenja o obrtu izdana od Ureda državne uprave u županiji
– Kopija Kartona deponiranih potpisa izdanog i ovjerenog od poslovne banke ne starija od 30 dana od dana ovjeravanja do dana podnošenja prijave
– Izvadak iz obrtnog registra izdan od Ureda državne uprave u županiji ne stariji od 30 dana od dana izdavanja do dana podnošenja prijave
– Preslika osobne iskaznice (ili drugog dokumenta s vidljivim MBG-om)
2.5.3. Fizičke osobe u sustavu PDV-a
– Potvrde banke o broju žiro računa ne starija od 30 dana na dan podnošenja prijave
– Preslika osobne iskaznice (ili drugog dokumenta s vidljivim MBG-om)
2.6. Dokumenti potrebni za izgradnju ili rekonstrukciju objekta
– Kopija važeće Građevne dozvole u slučaju izgradnje ili adaptacije objekta izdana od Ureda državne uprave u županiji (Građevna dozvola potrebna je i kod nabave opreme)
– Kopija važeće Lokacijske dozvole u slučaju izgradnje plastenika izdana od Ureda državne uprave u županiji (lokacijska dozvola potrebna je i kod nabave opreme plastenika)
– Kopija Procjene troškova gradnje (za izgradnju ili adaptaciju objekta)
– Studija utjecaja na okoliš; ukoliko ista nije potrebna, Potvrda s opisom utjecaja na okoliš izdana od Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva.
– Kopija Rješenja Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva, Uprave za veterinarstvo o usklađenosti s propisanim veterinarsko-zdravstvenim uvjetima.
2.7. Dokumenti o financijskom stanju podnositelja
2.7.1. Pravne osobe:
– Bilanca stanja na dan 31.12. prethodne financijske godine
– Račun dobiti i gubitka za prethodnu financijsku godinu
– Zadnji kvartalni statistički izvještaj za tekuću godinu
– Prijava poreza na dobit za prethodnu financijsku godinu
– Revizijsko izvješće za prethodnu financijsku godinu (ako je podnositelj prijave zakonski obvezan)
– Potvrda Trgovačkog suda da podnositelj nije u stečaju, stečajnoj nagodbi ili likvidaciji ne starija od 30 dana na dan podnošenja prijave
– Kopija Popisa dugotrajne imovine
– BON 1 i BON2/Podaci o solventnosti ne stariji od 30 dana na dan podnošenja prijave
2.7.2. Za obrte i fizičke osobe u sustavu PDV-a:
– Prijava poreza na dohodak za prethodnu financijsku godinu
– Bilanca stanja na dan 31.12. prethodne financijske godine
– Račun dobiti i gubitka za prethodnu financijsku godinu
– Kopija Knjige primitaka i izdataka za prethodnu financijsku godinu
– Kopija Popisa dugotrajne imovine
– SOL-2/Podaci o solventnosti ne stariji od 30 dana na dan podnošenja prijave
2.8. Za sve podnositelje
– Potvrda Porezne uprave da podnositelj nema poreznih dugovanja ne starija od 30 dana na dan podnošenja prijave
– Dokaz o sposobnosti podnositelja da provede ulaganje (Garancija banke, Ugovor o kreditu ili Potvrda banke o stanju na računu podnositelja)
– Punomoć ovjerena od javnoga bilježnika ne starija od 30 dana od dana izdavanja do dana podnošenja prijave u slučaju da je podnositelj imenovao opunomoćenika
2.9. Dokumenti o dokazivanju vlasništva
– Izvadak iz zemljišne knjige (list A, B, C) ne stariji od 3 mjeseca od dana izdavanja do dana podnošenja prijave kao dokaz da se objekt ili zemljište nalazi u vlasništvu podnositelja
– Dokaz da podnositelj koristi predmetno zemljište (Posjedovni list izdan od Državne geodetske uprave – Područnog ureda za katastar ne stariji od 30 dana od dana izdavanja do dana podnošenja prijave, ili Kopija Ugovora o zakupu, najmu, koncesiji ili plodouživanju zemljišta)
2.10. Dokumenti o stručnoj osposobljenosti:
U slučaju da podnositelj nije upisan u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava najmanje dvije godine podnositelj je dužan priložiti jedan od sljedećih dokumenata za nositelja ili člana obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva, odnosno vlasnik obrta ili poslovođa u obrtu:
Ugovor o radu (vidljivo radno iskustvo u poljoprivrednoj proizvodnji na odgovarajućim poslovima od najmanje pet godina), ili svjedodžba poljoprivredne škole ili diploma s područja agronomije, veterine, prehrambene tehnologije, ovjerena od javnog bilježnika.

MJERA 2. – UNAPREĐENJE PRERADE I TRŽENJA POLJOPRIVREDNIH I RIBARSKIH PROIZVODA

1. Podnositelj podnosi prijavu na obrascu SSP-2
2. Uz prijavu za mjeru 2. podnositelj dostavlja sljedeće dokumente:
2.1. Poslovni plan
– Obrazac SSP-5.1. za vrijednost ulaganja do 150.000 kuna ili
– Obrazac SSP-5.2 za vrijednost ulaganja veću od 150.000 kuna
2.2. Ponude za opremu, materijale, radove i usluge
– Jedna ponuda za iznos ulaganja manji od 75.000 kuna ili
– Tri ponude za iznos ulaganja veći od 75.000 kuna
– Obrazac SSP-8 »Tablica za usporedbu ponuda«,
2.3. Dokaz o registraciji:
2.3.1. Pravne osobe:
– Izvadak iz sudskog registra Trgovačkog suda ne stariji od 30 dana na dan podnošenja prijave
– Kopija Obavijesti Državnog zavoda za statistiku o razvrstavanju poslovnog subjekta prema NKD-u
– Kopija Kartona deponiranih potpisa izdanog i ovjerenog od poslovne banke ne starija od 30 dana od dana ovjeravanja do dana podnošenja prijave
– Popis zadrugara i/ili kooperanata ovjeren od strane zadruge ne stariji od 30 dana od dana izdavanja do dana podnošenja prijave
2.3.2. Obrtnici:
– Kopija Rješenja o obrtu izdana od Ureda državne uprave u županiji
– Kopija Kartona deponiranih potpisa izdanog i ovjerenog od poslovne banke ne starija od 30 dana od dana ovjeravanja do dana podnošenja prijave
– Izvadak iz obrtnog registra izdan od Ureda državne uprave u županiji ne stariji od 30 dana od dana izdavanja do dana podnošenja prijave
– Preslika osobne iskaznice (ili drugog dokumenta s vidljivim MBG-om)
2.4. Dokumenti potrebni za izgradnju ili rekonstrukciju objekta
– Kopija važeće Građevne dozvole u slučaju izgradnje ili rekonstrukciju objekta izdana od Ureda državne uprave u županiji (Građevna dozvola potrebna je i kod nabave opreme)
– Kopija Procjene troškova gradnje (za izgradnju ili rekonstrukciju objekta)
– Studija utjecaja na okoliš; ukoliko ista nije potrebna, Potvrda s opisom utjecaja na okoliš izdana od Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva.
– Kopija Rješenja Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva, Uprave za veterinarstvo da je namjeravano ulaganje u skladu s veterinarsko-sanitarnim uvjetima objekata za gradnju odnosno rekonstrukciju.
– Izvadak iz Upisnika objekata za proizvodnju namirnica životinjskog podrijetla izdan od Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva.
2.5. Dokumenti o financijskom stanju podnositelja
2.5.1. Pravne osobe:
– Bilanca stanja na dan 31.12. prethodne financijske godine
– Račun dobiti i gubitka za prethodnu financijsku godinu
– Zadnji kvartalni statistički izvještaj za tekuću godinu
– Prijava poreza na dobit za prethodnu financijsku godinu
– Revizijsko izvješće za prethodnu financijsku godinu (ako je podnositelj prijave zakonski obvezan)
– Potvrda Trgovačkog suda da podnositelj nije u stečaju, stečajnoj nagodbi ili likvidaciji ne stariji od 30 dana od dana izdavanja do dana podnošenja prijave
– Kopija Popisa dugotrajne imovine
– BON 1 i BON2/Podaci o solventnosti ne stariji od 30 dana od dana izdavanja do dana podnošenja prijave
2.5.2. Obrtnici:
– Prijava poreza na dohodak za prethodnu financijsku godinu
– Bilanca stanja na dan 31.12. prethodne financijske godine
– Račun dobiti i gubitka za prethodnu financijsku godinu
– Kopija Knjige primitaka i izdataka za prethodnu financijsku godinu
– Kopija Popisa dugotrajne imovine
– SOL-2/Podaci o solventnosti ne stariji od 30 dana od dana izdavanja do dana podnošenja prijave
2.6. Za sve podnositelje
– Potvrda Porezne uprave da podnositelj nema poreznih dugovanja ne starija od 30 dana od dana izdavanja do dana podnošenja prijave
– Dokaz o sposobnosti podnositelja da provede ulaganje (Garancija banke ili Ugovor o kreditu ili Potvrda banke o stanju na računu podnositelja)
– Punomoć ovjerena od javnoga bilježnika ne starija od 30 dana od dana izdavanja do dana podnošenja prijave u slučaju da je podnositelj imenovao opunomoćenika
2.7. Dokumenti o dokazivanju vlasništva
– Izvadak iz zemljišne knjige (list A, B, C) ne stariji od 3 mjeseca od dana izdavanja do dana podnošenja prijave kao dokaz da se objekt ili zemljište nalazi u vlasništvu podnositelja

Napomena: Slijede dodaci i prilozi koji su u ovom informativnom pregledu na Poslovnom forumu ispušteni.



POSLOVNI FORUM - Naslovna stranica - Pregled svih poslovnih usluga i korisnih informacija za poduzetnike, potražite na naslovnoj stranici Poslovnog foruma. Poslovni Forum okuplja stručnjake koji raspolažu potrebnim znanjima i koriste suvremenu tehnologiju, te stalni krug vanjskih suradnika za specifična znanja i potrebe. Ukoliko Vam je potrebna bilo koja usluga, pomoć ili savjet, kontaktirajte nas.

Poslovni forum d.o.o. čini sve što je u njegovoj moći da podaci na ovoj web stranici budu točni i ažurni, ali ne jamči niti ne odgovara za njihovu točnost, potpunost ni ažurnost (izneseno, niti ono koje bi se moglo podrazumijevati). Stranicu otvarate i njome se koristite na vlastitu odgovornost.


IZRADA WEB STRANICA

Naručite izradu modernih web stranica. U svega nekoliko minuta, kreirajte vrhunsku web stranicu uz pomoć naših CMS web stranica. Moderni dizajni za Vaše web stranice. Korištenje CMS web stranica slično je kao korištenje Facebooka, ne zahtjeva znanje kodiranja i programiranja. Započnite pisati, dodajte nekoliko fotografija i imate brzo svoju prvu web stranicu. Mijenjajte dizajn svoje stranice s lakoćom. Kreirajte web stranicu svoje tvrtke, web stranicu obrta, web stranicu udruge, započnite pisati blog...

Mobilna responzivnost web stranica je prilagođavanje web stranice svim preglednicima (mobitel, tablet, računalo) i mora se implementirati na sve web stranice. Besplatna optimizacija za tražilice; SEO optimizacija omogućava vašoj web stranici da se prikazuje u prvih deset rezultata na tražilicama za pojmove koje pretražuju vaši budući kupci.

Dizajn responzivnih web stranica, registracija domene, izrada CMS stranica, ugradnja web shopa, implementacija plaćanja karticama, ugradnja Google analyticsa, siguran hosting, prijava na tražilice, reklama na društvenim mrežama, ugradnja kontakt formulara za upite sa web stranica...

Iskoristite ponudu: izrada web stranica i hosting po najnižim cijenama. Besplatna prijava na tražilice, besplatni e-mail, besplatna .hr domena, besplatna podrška za internet marketing...


>> LINK NA PREGLED I OPIS PONUDE ZA IZRADU WEB STRANICA >>








Propisi - Pretraživanje svih objavljenih i javno dostupnih članaka.
POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga