|
|
|
|
1348
Na temelju čl. 4. st. 2. Zakona o potvrđivanju višegodišnjeg sporazuma o financiranju između Republike Hrvatske i Europske komisije, (»Narodne novine broj 03/06 – međunarodni ugovori«), ministar poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva (u daljnjem tekstu: ministar) donosi
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovim se Pravilnikom propisuje korištenje Posebnog pretpristupnog programa za
poljoprivredu i ruralni razvitak – SAPARD (u daljnjem tekstu: SAPARD program).
(2) SAPARD program u Republici Hrvatskoj provodi se na temelju Plana za
poljoprivredu i ruralni razvitak za 2005. – 2006. godinu (u daljnjem tekstu:
Plan), a u skladu s Višegodišnjim sporazumom o financiranju između Europske
Zajednice i Republike Hrvatske (MAFA).
(3) Upravna direkcija SAPARD Programa za Republiku Hrvatsku je Uprava za održivi
razvitak seoskog prostora pri Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodnoga
gospodarstva.
(4) Operativnu provedbu SAPARD programa i Plana u Republici Hrvatskoj, odnosno
funkciju SAPARD agencije, obavlja Ravnateljstvo za tržišnu i strukturnu potporu
u poljoprivredi – Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva
(u daljnjem tekstu: Ravnateljstvo).
Članak 2.
(1) Pravilnik posebno utvrđuje ciljeve i namjenu programa, način korištenja
sredstava, korisnike i uvjete za dobivanje sredstava, financiranje projekata,
izvještavanje, kontrolu, obrasce, postupke i potrebne dokumente vezanih uz
provedbu, Planom predviđenih, sljedećih mjera:
1. Ulaganja u poljoprivredna gospodarstva (u daljnjem tekstu: Mjera 1)
2. Unapređenje prerade i trženja poljoprivrednih i ribarskih proizvoda (u
daljnjem tekstu: Mjera 2)
(2) Obrasci prijave, zahtjeva za isplatu i ostali obrasci s uputama za njihovo
ispunjavanje sastavni su dio ovog Pravilnika.
II. CILJEVI
Članak 3.
Opći cilj SAPARD programa je pomoć državama kandidatima za punopravno članstvo u
Europsku uniju, a vezano za:
1. Rješavanje problema strukturnih prilagodbi u poljoprivrednom sektoru i
ruralnim područjima radi jačanja konkurentnosti u odnosu na tržište Europske
unije, te povećanju kvalitete života na ruralnim područjima.
2. Pripremu za provedbu pravne stečevine Europske unije iz područja Zajedničke
poljoprivredne politike kroz njezino pravno, administrativno i institucionalno
osposobljavanje.
Članak 4.
Cilj SAPARD programa u Republici Hrvatskoj je unaprjeđenje poljoprivrednog
sektora na sljedeći način:
1. Provedbom Mjere 1 unaprijediti kakvoću proizvoda, smanjiti troškove
proizvodnje, povećati konkurentnost, modernizirati sustave proizvodnje, smanjiti
onečišćenje okoliša, te dostići higijenske, veterinarske i okolišne EU
standarde.
2. Provedbom Mjere 2 modernizirati pogone za preradu poljoprivredno prehrambenih
proizvoda, unaprijediti upravljanje životinjskim otpadom, povećati konkurentnost
na tržištu, te dostići higijenske, veterinarske i okolišne EU standarde.
III. NAMJENA
Članak 5.
Sredstva SAPARD programa u Mjeri 1 namijenjena su za ulaganja u sljedeće
sektore:
A) Sektor mlijeka (kravlje), mesa (goveđe, svinjsko i meso peradi) i jaja:
1. Ulaganje u izgradnju i/ili adaptaciju gospodarskih objekata za uzgoj muznih
krava, goveda, svinja i peradi, uključujući opremanje objekata;
2. Ulaganje u mehanizaciju koja se koristi u proizvodnji mlijeka, opremu za
strojnu mužnju mlijeka, opremu za hlađenje i skladištenje mlijeka na
poljoprivrednom gospodarstvu, te izgradnju odgovarajućeg prostora za
manipulaciju i skladištenje mlijeka;
3. Ulaganje u opremu za izgnojavanje, tankova za čuvanje stajskog gnojiva,
uključujući specijalizirana sredstva za transport gnojiva.
B) Sektor voća i povrća:
1. Ulaganje u izgradnju i/ili adaptaciju staklenika i plastenika;
2. Ulaganje u opremu za staklenike i plastenike;
3. Ulaganje u izgradnju i/ili opremanje objekata za skladištenje voća i povrća
(uključujući i one s kondicioniranim uvjetima);
4. Ulaganje u opremu za berbu, sortiranje i pakiranje voća i povrća na
poljoprivrednom gospodarstvu;
5. Ulaganje u opremu za sustav navodnjavanja na poljoprivrednom gospodarstvu
(uključujući računalnu opremu i programe) za uzgoj voća i povrća.
C) Sektor žitarica i uljarica:
1. Ulaganje u izgradnju i/ili adaptaciju i/ili opremanje objekata za sušenje i
skladištenje žitarica i uljarica na poljoprivrednom gospodarstvu.
Članak 6.
Sredstva SAPARD programa u Mjeri 2 namijenjena su za ulaganja u sljedeće
sektore:
A) Sektor mlijeka i mliječnih proizvoda:
1. Ulaganja u izgradnju i/ili adaptaciju i/ili unapređenje i/ili opremanje
mljekara.
B) Sektor mesa:
1. Ulaganje u adaptaciju i/ili unapređenje i/ili opremanje klaonica;
2. Ulaganje u postojeće pogone za obradu otpada životinjskog podrijetla i/ili
izgradnju i/ili adaptaciju i/ili opremanje centara za sakupljanje otpada
životinjskog podrijetla.
C) Sektor ribarstva:
1. Ulaganja u izgradnju i/ili adaptaciju i/ili opremanje objekata za preradu
ribe;
2. Ulaganje u opremu za hlađenje, preradu, pakiranje i trženje ribljih
proizvoda, uključujući opremu za zbrinjavanje otpada nastalog u proizvodnji kao
i računalnu opremu;
3. Ulaganje u izgradnju i/ili opremanje objekata za pročišćavanje školjaka (purifikacijski
centri).
D) Sektor voća i povrća:
1. Ulaganja u izgradnju i/ili adaptaciju i/ili opremanje objekata za preradu
voća i povrća.
IV. UVJETI ZA KORIŠTENJE MJERE 1
Korisnici
Članak 7.
(1) Korisnici sredstava iz SAPARD programa (u daljnjem tekstu: korisnici) za
ulaganja u sklopu Mjere 1 su poljoprivredna gospodarstva sukladno Zakonu o
poljoprivredi (»Narodne novine« br. 66/01 i 83/02) koja ispunjavaju sljedeće
uvjete:
1. da su upisani u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava;
2. da su u sustavu PDV;
3. da imaju podmirene financijske obveze prema Državnom proračunu.
(2) U slučajevima kada poljoprivredno gospodarstvo nije upisano dvije godine u
Upisnik poljoprivrednih gospodarstava, nositelj ili član obiteljskog
poljoprivrednog gospodarstva, odnosno vlasnik obrta ili poslovođa u obrtu mora
imati stručno obrazovanje poljoprivredne, veterinarske ili prehrambene struke
(odgovarajuća svjedodžba ili diploma) ili radno iskustvo u poljoprivrednoj
proizvodnji na odgovarajućim poslovima u trajanju od najmanje pet (5) godina
(Ugovor o radu).
Kriteriji za odabir projekata
Članak 8.
Opći kriteriji koje moraju ispunjavati korisnici i njihovi projekti da bi bili
prihvatljivi za sufinanciranje iz sredstava SAPARD programa su sljedeći:
1. Da poljoprivredno gospodarstvo, prije ulaganja, zadovoljava minimalne
nacionalne standarde koji se odnose na okoliš, veterinu, higijenu i dobrobit
životinja za sektore kod kojih se mogu primijeniti.
2. Da je od strane nacionalnih nadležnih tijela za okoliš i veterinu izvršena
prethodna procjena projekta iz koje je razvidno da će poljoprivredno
gospodarstvo, na kraju ulaganja, ispunjavati okolišne, higijenske, veterinarske,
sanitarne te standarde kvalitete hrane i dobrobiti životinja usklađene s važećim
EU standardima, ali samo za ulaganja kod kojih se mogu primijeniti.
3. Da je poljoprivredno gospodarstvo, za tehnološku cjelinu koja je bila predmet
projekta, zadovoljilo EU standarde iz prethodne točke, po završetku ulaganja,
važeće u trenutku podnošenja prijave.
4. Da je poslovnim planom dokazana ekonomska održivost projekta na kraju
ulaganja.
5. Da je za projekt čija ulaganja imaju za cilj povećanje proizvodnje, uz
poslovni plan priložen dokaz o osiguranju tržišta za plasman svojih proizvoda
(pismo namjere kupca ili predugovor o otkupu proizvoda).
Članak 9.
Posebni kriteriji koje korisnici moraju ispunjavati i prikazati u svojoj
projektnoj dokumentaciji:
1. Za ulaganja u sektor proizvodnje mlijeka, mesa i jaja, odnosno izgradnju
i/ili adaptaciju objekta za smještaj goveda, svinja ili peradi, ovisno o vrsti
proizvodnje, da će po završetku ulaganja:
– imati najmanje 20 krava ili 100 krmača ili 10.000 nesilica, odnosno 40 goveda
ili 1.000 svinja u tovu ili 5000 brojlera po turnusu;
– upravljati gnojivom u skladu sa EU standardima.
2. Za ulaganja u sektor proizvodnje voća i povrća, odnosno u izgradnju i/ili
adaptaciju i/ili opremanje plastenika i staklenika:
– da raspolaže s najmanje 0,5 hektara proizvodnje voća, odnosno proizvodnje
povrća na otvorenom (ostvareno pravo na poticaj u prethodnoj godini) ili
najmanje s 0,1 hektar plastenika, odnosno staklenika;
– da će površina novoizgrađenog plastenika i staklenika iznositi najmanje 1.000
m2.
3. Za ulaganja u sektor žitarica i uljarica, odnosno u izgradnju i/ili
adaptaciju i/ili opremanje sušara i skladišta za žitarice i uljarice:
– da raspolaže s najmanje 20 hektara vlastite proizvodnje (ostvareno pravo na
poticaj u prethodnoj godini);
– da će skladišni kapaciteti po završetku projekta iznositi najmanje 100 tona do
najviše 1.000 tona.
V. UVJETI ZA KORIŠTENJE MJERE 2
Korisnici
Članak 10.
(1) Korisnici za ulaganja u sklopu Mjere 2 su obrtnici i pravne osobe koji
ispunjavaju sljedeće uvjete:
1. da su u sustavu PDV;
2. da imaju podmirene financijske obveze prema Državnom proračunu;
3. da su registrirani za obavljanje djelatnosti za koju podnose prijavu;
4. da su isključivo u privatnom vlasništvu:
(2) Korisnici koji imaju izvozni EU broj nisu prihvatljivi za ulaganja u sektor
mesa i mesnih prerađevina.
Kriterij za odabir projekata
Članak 11.
Opći kriteriji koje moraju ispunjavati korisnici i njihovi projekti da bi bili
prihvatljivi za sufinanciranje iz sredstava SAPARD programa su sljedeći:
1. Da u vrijeme podnošenja prijave zadovoljavaju minimalne nacionalne standarde
koji se odnose na okoliš, veterinu, higijenu i dobrobit životinja, gdje je to
potrebno.
2. Da je od strane nacionalnih nadležnih tijela za okoliš i veterinu izvršena
prethodna procjena projekta iz koje je razvidno da će isti na kraju ulaganja,
ispunjavati okolišne, higijenske, veterinarske, sanitarne te standarde kvalitete
hrane i dobrobiti životinja usklađene s važećim EU standardima, ali samo za
ulaganja kod kojih se mogu primijeniti.
3. Da je tehnološka cjelina koja je bila predmet projekta zadovoljila EU
standarde iz prethodne točke, po završetku ulaganja, važeće u trenutku
podnošenja prijave.
4. Da je poslovnim planom dokazana ekonomska održivost projekta na kraju
ulaganja.
5. Da je za projekt čija ulaganja imaju za cilj povećanje proizvodnje, uz
poslovni plan priložen dokaz o osiguranju tržišta za plasman svojih proizvoda
(pismo namjere kupca ili predugovor o otkupu proizvoda).
6. Poljoprivredni proizvodi (sirovine, prerađeni materijal i gotovi proizvodi),
koji se mogu prerađivati i proizvoditi u objektima i pogonima financiranim kroz
ovu mjeru, odnose se samo na one sadržane u Prilogu IV ovog Pravilnika.
Poljoprivredni proizvodi iz Priloga IV, isključujući riblje proizvode, moraju
poticati iz zemalja navedenih u članku 18. stavku 2. Pravilnika.
Članak 12.
(1) Posebni kriteriji koje korisnici moraju ispunjavati i prikazati u svojoj
projektnoj dokumentaciji:
1. Za ulaganje u sektor mlijeka i mliječnih proizvoda, odnosno izgradnju i/ili
adaptaciju i/ili opremanje mljekara:
– imati izrađen glavni plan koji će pokazati da će tehnološka cjelina u koju se
ulaže po završetku ulaganja ispuniti EU standarde,
– biti u rangu malih i srednjih poduzetnika.
2. Za ulaganje u sektoru mesa, odnosno adaptaciju i/ili opremanje klaonica te
ulaganja u postojeće pogone za obradu otpada životinjskog podrijetla i/ili
izgradnju i/ili adaptaciju i/ili opremanje centara za prikupljanje otpada
životinjskog podrijetla:
– imati izrađen glavni plan koji će pokazati da će tehnološka cjelina u koju se
ulaže po završetku ulaganja ispuniti EU standarde,
– da će klaonički kapacitet iznositi najmanje 20 junadi ili 50 svinja ili 5000
komada peradi po smjeni,
– centri za prikupljanje otpada životinjskog podrijetla čija je udaljenost u
krugu 100 km od sljedećih mjesta; Križevci, Pula, Slavonski Brod, Benkovac i
Split imat će prioritet pri odabiru projekata. Oni projekti čija lokacija bude
prelazila udaljenost od 100 km rangirat će se po principu iz članka 21. ovog
Pravilnika nakon zatvaranja Natječaja, i to samo u slučaju raspoloživosti
sredstava za ovu mjeru.
3. Za ulaganja u sektor ribarstva, odnosno izgradnju i/ili adaptaciju i/ili
opremanje pogona za preradu ribe, opremu za hlađenje, preradu, pakiranje i
trženje ribljih prerađevina te izgradnju i/ili opremanje objekata za
pročišćavanje školjaka:
– imati izrađen glavni plan koji će pokazati da će tehnološka cjelina u koju se
ulaže po završetku ulaganja ispuniti EU standarde.
4. Za ulaganje u sektor voća i povrća, odnosno adaptaciju i/ili unapređenje
i/ili opremanje pogona za preradu voća i povrća:
– biti u rangu malih i srednjih poduzetnika.
(2) Ulaganja u opremu na brodovima u sektoru ribarstva, te ulaganja na
maloprodajnoj razini nisu prihvatljiva.
(3) Sadržaj glavnog plana iz stavka 1. ovog članka opisan je u Prilogu III koji
je sastavni dio ovog Pravilnika.
Članak 13.
(1) Za ulaganja predviđena projektom, koji se sufinancira iz sredstava SAPARD
programa, korisnik ne smije primati potporu iz drugih programa pomoći Europske
unije, Europske investicijske banke (EIB) i drugih međunarodnih financijskih
instrumenata te nacionalnih programa potpore.
(2) Ravnateljstvo će prije donošenja Odluke o dodjeli sredstava iz SAPARD
programa, te ponovno prije donošenja Odluke o isplati, preko nadležnih
institucija izvršiti provjeru da li korisnik ispunjava kriterij iz prethodnog
stavka ovog članka.
(3) Ukoliko se utvrdi da je projekt u cjelini ili njegovo pojedino dozvoljeno
ulaganje sufinancirano iz drugih međunarodnih ili nacionalnih programa potpore,
projekt će se smatrati neprihvatljivim za financiranje iz sredstava SAPARD
programa, te će u tome slučaju Ravnateljstvo korisniku izdati Odluku o odbijanju
prijave, odnosno Odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu.
VI. POSLOVNI PLAN
Članak 14.
(1) Poslovni plan iz članka 8. stavka 1. točke 4 i članka 11. stavka 1. točke 4.
ovoga Pravilnika izrađuje se za ulaganja do 150.000,00 kuna u pojednostavljenom
obliku, za ulaganja veća od 150.000,00 kuna izrađuje se kompletni poslovni plan.
(2) Poslovni plan izrađuje se na standardnim obrascima SSP-4.1. i SSP-5.1 za
ulaganja do 150.000,00 kuna te obrascima SSP-4.2 i SSP-5.2 za ulaganja iznad
150.000,00 kuna.
(3) Obrasci iz prethodnog stavka nalaze se u Prilogu V – VIII koji su sastavni
dio ovog Pravilnika.
Članak 15.
Procjena poslovnog plana vrši se na temelju sljedećih ekonomskih pokazatelja:
Omjer obveza i kapitala (glavnice) = (kratkoročne
obveze + dugoročne obveze)/
kapital i rezerve
≤ 2,33
Koeficijent zaduženosti = ukupne
obveze/ ukupna imovina
≤ 0,7
Pokazatelj tekuće likvidnosti = kratkotrajna
imovina / kratkoročne obveze
≥ 0,9
Pokazatelj ubrzane likvidnosti = kratkotrajna
imovina – zalihe / kratkoročne
obveze
≥ 0,6
Pokriće troškova kamata = dobit prije
poreza + kamate / kamate
≥ 2,0
Bruto profitna marža = (poslovni
prihodi – materijalni troškovi)/poslovni
prihodi
≥ 0,4 (ili 40%)
Neto marža = neto dobit / poslovni
prihodi
≥ 0,025 (ili 2,5%)
Operativna profitna marža = operativna
dobit / poslovni prihodi
≥ 0,05 (ili 5%)
pri čemu je Operativna dobit = poslovni
prihod – poslovni rashod
Povrat vlastitog kapitala (ROE) = neto
dobit / vlastiti kapital
≥5%
Povrat na ukupnu imovinu (ROA) = neto
dobit / ukupna imovina
≥ 3%
Pokazatelj iskoristivosti osnovnih
sredstava = ukupni prihodi / ulaganja u
osnovna sredstva
≥ 0,4
Interna stopa rentabilnosti
≥ 4,0%
Članak 16.
Procjena poslovnog plana obavlja se procjenom klijenta te procjenom projekta, i
to:
1. za projekte do 150.000,00 kuna fizičkih i pravnih osoba koje ne vode
evidenciju poslovanja kao trgovačka društva procjena klijenta zasniva se na
omjeru obveza i kapitala u prvoj planiranoj financijskoj godini, a procjena
projekta zasniva se na internoj stopi rentabilnosti koja se izračunava za
razdoblje od planiranih financijskih 5 godina.
2. za projekte do 150.000,00 kuna trgovačkih društava procjena klijenta zasniva
se na omjeru obveza i kapitala (glavnice) i koeficijentu zaduženosti u prvoj
planiranoj financijskoj godini, te pokazatelju tekuće likvidnosti i pokazatelju
ubrzane likvidnosti u financijskoj godini prije podnošenja prijave, a procjena
projekta zasniva se na internoj stopi rentabilnosti koja se izračunava za
razdoblje od planiranih financijskih 5 godina.
3. za projekte iznad 150.000,00 kuna fizičkih i pravnih osoba koje ne vode
evidenciju poslovanja kao trgovačka društva procjena klijenta zasniva se na
omjeru obveza i kapitala u prvoj planiranoj financijskoj godini, a procjena
projekta zasniva se na internoj stopi rentabilnosti koja se izračunava za
razdoblje od planiranih financijskih 5 godina i pokazatelju iskoristivosti
osnovnih sredstava koja se izračunava u 3. planiranoj financijskoj godini.
4. za projekte iznad 150.000,00 kuna trgovačkih društava procjena klijenta
zasniva se na omjeru obveza i kapitala (glavnice) i koeficijentu zaduženosti u
prvoj planiranoj financijskoj godini, te pokazatelju tekuće likvidnosti i
pokazatelju ubrzane likvidnosti u financijskoj godini prije podnošenja prijave,
operativnoj marži profita i povratu na ukupnu imovinu koje se izračunavaju u
financijskoj godini prije podnošenja prijave, a procjena projekta zasniva se na
internoj stopi rentabilnosti koja se izračunava za razdoblje od planiranih
financijskih 5 godina, pokazatelju iskoristivosti osnovnih sredstava koja se
izračunava u 3. planiranoj financijskoj godini.
VII. FINANCIRANJE
Članak 17.
(1) Sredstva potpore iz SAPARD programa osiguravaju se iz proračuna EU i
Republike Hrvatske, od čega EU sudjeluje sa 75% udjela, a Republika Hrvatska s
25% udjela.
(2) Sredstvima iz SAPARD programa sufinanciraju se projekti korisnika do 50%
priznatih prihvatljivih izdataka.
(3) Za projekte iz Mjere 1 iznos potpore po korisniku može iznosit maksimalno
2.500.000,00 kuna.
(4) Za projekte iz Mjere 2 iznos potpore po korisniku može iznositi maksimalno
10.000.000,00 kuna.
Članak 18.
(1) Prihvatljivi izdaci koji će se financirati iz SAPARD programa za Mjeru 1 i
Mjeru 2 su sljedeći:
1. nova oprema i mehanizacija uključujući kompjuterske opreme i programe;
2. novi materijali za izgradnju;
3. izdaci gradnje/adaptacije na temelju ugovora s trećom stranom (isključeni
vlastiti troškovi);
4. opći izdaci, koji obuhvaćaju naknade za arhitekte, inženjere i konzultante,
studije izvedivosti, patenata i licenci, do maksimalno 12% ukupnih izdataka
isključujući ove opće izdatke, od čega troškovi pripreme poslovnog plana za
Mjeru 1 iznose do 2%, ali ne više od 22.500 kuna, dok za mjeru 2. iznose do 3%,
ali ne više od 37.500 kuna;
5. troškovi uvođenja HACCP-a ili ISO standarda samo za Mjeru 2 ako su u funkciji
projekta.
(2) Svi prihvatljivi izdaci iz prethodnog stavka ne uključuju porez na dodanu
vrijednost i moraju poticati iz zemalja EU, zemalja kandidata za ulazak u EU
(Hrvatska, Turska, Rumunjska, Bugarska) te sljedećih zemalja: Bosne i
Hercegovine, Srbije i Crne Gore, Bivše Jugoslavenske Republike Makedonije i
Albanije.
(3) Ukoliko postoji oprema i zalihe od strane izvođača radova, ili potpisani
ugovori o uslugama sa izvođačima, a ista se namjerava koristiti za projekte
propisane ovim Pravilnikom, mora udovoljavati odredbama iz prethodnog stavka.
(4) Opći izdaci iz stavka 1. točke 4. ovog članka prihvatljivi su samo u slučaju
ako su nastali nakon prijenosa ovlasti za upravljanje SAPARD programom od strane
Europske komisije Ravnateljstvu (datum akreditacije).
(5) Lista prihvatljivih izdataka nalazi se u Prilogu IX koji je sastavni dio
ovog Pravilnika.
Članak 19.
Izdaci koji se neće financirati iz SAPARD programa za Mjeru 1 i Mjeru 2 su
sljedeći:
1. kupnja i iznajmljivanje zemljišta ili postojećih zgrada;
2. porezi, carine i uvozne pristojbe;
3. operativni izdaci uključujući održavanje i izdatke iznajmljivanja;
4. leasing,;
5. izdaci bilo kojih usluga, materijala i nabavljene robe za vrijednosti veće od
75.000 HRK, a za koje podnositelj nije dobio ponude od najmanje tri dobavljača,
i za koje originali ponuda nisu uključeni u izjavu o izdacima;
6. bankovne pristojbe, izdaci jamstava i slični izdaci;
7. izdaci konverzije valuta, pristojbe i tečajni gubici vezani uz SAPARD račun u
eurima;
8. izdaci nastali u državnoj administraciji, uključujući SAPARD Agenciju,
posebice tekući izdaci, izdaci iznajmljivanja i plaće osoblja zaposlenog na
upravljanju, provedbi, praćenju i kontroli;
9. opći izdaci određenog projekta, kao što su arhitekti, inženjeri, konzultanti
i pravne pristojbe, izdaci studija izvedivosti za pripremanje i provođenje
projekta, i izdaci stjecanja patenata i licenci izravno vezanih uz projekt, koji
prelaze 12% ukupno odobrenih izdataka isključujući ove opće izdatke;
10. izdaci promocije.
VIII. PRIJAVA I POSTUPAK
Članak 20.
(1) Podnošenje prijava za dodjelu sredstava iz SAPARD programa vršit će se putem
javnog natječaja (u daljnjem tekstu: Natječaj) kojeg raspisuje Ravnateljstvo.
(2) Natječaj iz stavka 1. ovog članka objavljuje se u »Narodnim novinama« i na
web stranici Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva.
(3) Natječajem se određuju rokovi i uvjeti za podnošenje prijava za dodjelu
sredstava iz SAPARD programa.
(4) Prije podnošenja prijave iz stavka 1. ovog članka korisnik je dužan provesti
pozivni natječaj, sukladno obrascu SSP-7 – Poziv na natječaj iz Priloga I, s
ciljem prikupljanja najmanje tri (3) ponude za usluge, radove ili opremu
vrijednosti veće od 75.000 HRK, odnosno jedne (1) ponude za vrijednosti manje od
75.000 HRK.
(5) Prilikom podnošenja prijave korisnik je dužan prikupljene ponude iz
prethodnog stavka priložiti prijavi, te ih prikazati u Obrascu SSP-8 – Tablica
za usporedbu ponuda iz Priloga I koji je sastavni dio ovog Pravilnika.
Članak 21.
(1) Nakon objave Natječaja iz prethodnog članka, podnositelji dostavljaju
prijavu zajedno s propisanom dokumentacijom u dva primjerka (original i kopija)
na obrascima koji su sastavni dio ovog Pravilnika (Prilog I). Prijave se podnose
isključivo preporučenom poštom na adresu objavljenu u Natječaju.
(2) Prijava iz prethodnog stavka zajedno s propisanom dokumentacijom iz Priloga
I čini prijavni dosje.
(3) Prijave po objavljenom Natječaju iz članka 20. ovog Pravilnika obrađuju se
po redoslijedu predaje prijava koji je vidljiv iz omotnice pošiljke na kojoj su
naznačeni datum i vrijeme (sat, minuta, sekunda), odnosno po rednom broju
potpunih prijava do iskorištenja raspoloživih sredstava za pojedinu mjeru.
(4) Za svaku potpunu prijavu koja na omotnici pošiljke ima nečitljiv datum i
vrijeme predaje u poštanskom uredu, Ravnateljstvo će od podnositelja zatražiti
potvrdu o primitku pošiljke
(5) Ako dvije ili više prijava imaju isti datum i vrijeme predaje u poštanskom
uredu, te se ne može utvrditi redoslijed predaje prijava u poštanskom uredu,
Ravnateljstvo će provesti postupak izvlačenja u prisutnosti mjesno nadležnog
javnog bilježnika, te će o provedenom postupku obavijestiti podnositelja pisanim
putem.
Članak 22.
(1) Ravnateljstvo će za potpune i pravovremene prijave izdati obavijest o
zaprimanju prijave u roku 10 radnih dana od dana zaprimanja potpune prijave. Za
nepotpune i nepravovremene prijave Ravnateljstvo će izdati Odluku o odbacivanju
prijave u roku 15 dana od dana zaprimanja prijave.
(2) Ukoliko je podnositelj zbog nepotpune prijave dobio Odluku navedenu u
prethodnom stavku, zbog nepotpunosti prijave, a Natječaj je još uvijek u tijeku
korisnik ima pravo podnijeti ponovnu prijavu koja se smatra novom prijavom s
datum naznačenim na novoj prijavi.
(3) Ukoliko je podnositelj dobio Odluku navedenu u stavku 1. ovoga članka zbog
nepravovremenosti, podnositelj ima pravo podnijeti ponovnu prijavu u slučaju
ponovljenog raspisivanja natječaja.
Članak 23.
(1) Ravnateljstvo će nakon obrade prijave korisniku izdati:
1. Odluku o dodjeli sredstava iz SAPARD programa ukoliko je prijava
prihvatljiva, i to u slučaju:
– ispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i javnim
natječajem
– prihvatljivosti ulaganja i/ili troškova utvrđenih u listi prihvatljivih
troškova
– ekonomske održivosti projekta.
2. Odluku o odbijanju prijave ukoliko prijava nije prihvatljiva, i to u slučaju:
– neispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i javnim
natječajem
– neprihvatljivosti ulaganja i/ili troškova utvrđenih u listi prihvatljivih
troškova
– ekonomske neodrživosti projekta
– davanja krivih podataka u prijavi od strane podnositelja
– onemogućavanja obavljanja kontrole na terenu
– nedostatne raspoloživosti sredstva.
(2) Odluku iz točke 1. prethodnog stavka Ravnateljstvo će izdati u roku 65
radnih dana od dana zaprimanja prijave.
(3) Odluku iz točke 2. stavka 2. ovog članka Ravnateljstvo će izdati u roku 35
radnih dana od dana zaprimanja prijave u slučaju da se tijekom obrade prijavnog
dosjea utvrde razlozi za odbijanje prijave, odnosno u roku od 65 radnih dana od
dana zaprimanja prijave u slučaju da kontrola na terenu utvrdi nepoštivanje
propisanih uvjeta i kriterija.
Članak 24.
(1) Ukoliko je donesena Odluka o dodjeli sredstava iz SAPARD programa, o
međusobnim pravima i obvezama Ravnateljstvo i korisnik zaključuju Ugovor o
dodjeli sredstava iz SAPARD programa.
(2) Korisniku će, uz Odluku iz prethodnog stavka, na adresu navedenu u
podnositeljevoj prijavi biti dostavljen Ugovor o dodjeli sredstava iz SAPARD
programa preporučenom poštom s povratnicom.
(3) Korisnik je dužan u roku od 15 dana od dana zaprimanja Ugovora iz prethodnog
stavka dostaviti Ravnateljstvu, isključivo preporučenom pošiljkom s povratnicom,
potpisan Ugovor s javnobilježničkom ovjerom potpisa.
(4) Prije ugovaranja, odnosno datuma stupanja na snagu Ugovora o dodjeli
sredstava iz SAPARD programa potpisanog između korisnika i Ravnateljstva,
aktivnosti vezane za ulaganja predviđena projektom ne smiju započeti, osim
pripremnih radova. Datumom stupanja na snagu Ugovara smatra se datum potpisa
Ugovora od strane Ravnateljstva.
(5) Ukoliko su aktivnosti iz prethodnog stavka započete prije zaključenja
Ugovora, takva aktivnost ne može biti predmet sufinanciranja SAPARD sredstvima.
(6) Pripremni radovi moraju biti obavljeni prije potpisivanja Ugovora, odnosno
prije prijavljivanja na Natječaj, te se ne smatraju dozvoljenim izdacima i ne
sufinanciraju se sredstvima SAPARD programa, osim u slučajevima kada se radi o
općim izdacima iz članka 18. stavka 1. točke 4. ovog Pravilnika, te ako su
nastali nakon datuma navedenog u članku 18. stavku 4.
(7) Pripremni radovi predviđaju pripremu tehnološko-tehničke dokumentacije,
izradu ekonomske dokumentacije, stjecanje vlasništva na nekretninama na kojoj će
se obavljati investicija, dobivanje građevinske dozvole i slično.
(8) Ugovorom koji korisnik zaključuje s Ravnateljstvom regulirat će se sljedeće:
1. podnošenje i rokovi predaje Zahtjeva za isplatu;
2. iznos odobrene potpore;
3. obveza čuvanja dokumentacije od prijave do 5. godina;
4. obveza ne korištenja za isto ulaganje drugih sredstva iz EU ili RH;
5. zabrana otuđenja predmeta ulaganja najmanje 5 godina od konačnog plaćanja;
6. zabrana promjene namjene i vrste ulaganja za koju mu se odobravaju sredstva u
roku od 5 godina;
7. vidljivo označiti da je ulaganje financirano iz sredstava SAPARD programa;
8. obveza izvještavanja Ravnateljstva
(9) Ukoliko korisnik ne dostavi Ugovor isključivo preporučenom pošiljkom s
povratnicom u roku naznačenom u stavku 3. ovog članka smatrat će se da je
korisnik odustao od sklapanja Ugovora.
IX. ISPLATA SREDSTAVA
Članak 25.
(1) Sredstva iz SAPARD programa korisniku se dodjeljuju na temelju Obrasca
SSP-35 – Zahtjev za isplatu iz Priloga II koji je sastavni dio ovog Pravilnika.
(2) Korisnik je nakon izvršenog ulaganja dužan dostaviti Zahtjev za isplatu
zajedno s propisanom dokumentacijom u dva primjerka (original i kopija)
propisanom u Prilogu II do datuma naznačenog u Odluci o dodjeli sredstava iz
SAPARD programa.
(3) Zahtjev za isplatu zajedno s dokumentacijom propisanom u Prilogu II čini
dosje zahtjeva.
(4) U slučaju da korisnik ne dostavi Zahtjev za isplatu u roku navedenom u
Odluci o dodjeli sredstava iz SAPARD programa, Ravnateljstvo će zatražiti od
korisnika obrazloženje pisanim putem.
(5) U slučaju iz prethodnog stavka, korisnik je dužan u pisanom obliku dostaviti
obrazloženje u kojem navodi opravdane razloge za nedostavljanje Zahtjeva za
isplatu, što će potkrijepiti dokumentacijom izdanom od nadležnih institucijama.
(6) Ukoliko Ravnateljstvo ocijeni razloge opravdanim, odgodit će obvezu sukladno
zahtjevu korisnika
(7) Ako korisnik u pisanom obrazloženju iz stavka 4. ovoga članka navede da s
ulaganjem nije ni započeo, Ravnateljstvo će izdati Odluku o poništenju obveze i
Obavijest o raskidu Ugovora.
(8) Ukoliko korisnik ne dostavi pisano obrazloženje iz stavka 4. ovog članka ili
Zahtjev za isplatu u roku od 15 dana, od dana kada je Ravnateljstvo zatražilo
obrazloženje, smatrat će se da je odustao od dodjele sredstava iz SAPARD
programa, te će Ravnateljstvo izdati Odluku o poništenju obveze i Obavijest o
raskidu Ugovora.
Članak 26.
(1) Nakon provjere zahtjeva za isplatu i dokumentacije propisane u Prilogu II,
Ravnateljstvo će korisniku izdati:
1. Obavijest o nepotpunosti Zahtjeva za isplatu ili
2. Odluku o isplati ili
3. Odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu.
(2) Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu izdaje se zbog:
1. neispunjavanja uvjeta propisanih Pravilnikom, javnim natječajem i Ugovorom;
2. neprihvatljivosti ulaganja i/ili troškova utvrđenih u listi prihvatljivih
troškova;
3. dostavljanja zahtjeva za isplatu iza 1. 8. 2008. godine;
4. onemogućavanja obavljanja kontrole na terenu, te pristupa prilikom kontrole
dobavljačima;
5. korištenja objekta na način koji nije u skladu sa njegovom namjenom.
(3) Obavijest iz točke 1 stavka 1 ovoga članka Ravnateljstvo će izdati u roku 10
radnih dana od dana zaprimanja zahtjeva za isplatu.
(4) Odluku iz točke 2 stavka 1 ovoga članka Ravnateljstvo će izdati u roku 50
radnih dana od dana zaprimanja potpunog zahtjeva za isplatu.
(5) Odluku iz točke 3 stavka 2 ovoga članka Ravnateljstvo će izdati u roku 18
radnih dana od dana zaprimanja potpunog i prihvatljivog zahtjeva za isplatu u
slučaju da se tijekom obrade dosjea zahtjeva utvrde razlozi za odbijanje
zahtjeva za isplatu odnosno u roku od 48 radnih dana od dana zaprimanja potpunog
zahtjeva za isplatu u slučaju da kontrola na terenu utvrdi nepoštivanje
navedenih uvjeta.
(6) Po izvršenom plaćanju Ravnateljstvo izdaje Potvrdu o završetku ulaganja, a
korisnik je dužan sljedećih pet (5) godina od dana izdavanja Potvrde:
1. čuvati dokumentaciju koja se odnosi na projekt,
2. učiniti dokumentaciju iz prethodne točke dostupnu provedbi kontrole,
3. sačuvati projekt prihvatljivim u istoj svrsi i namjeni,
4. ne otuđiti predmet financiranja,
5. projekt vidljivo označiti da je financiran iz sredstava SAPARD programa.
(7) Ravnateljstvo će za poštivanje točke 5. stavka 6. ovog članka korisniku
dostaviti potrebite naljepnice ili tablu iz koje se vidi da je projekt
financiran iz sredstava SAPARD programa.
X. KONTROLA I NADZOR
Administrativna kontrola
Članak 27.
Administrativnu kontrolu provode službenici Ravnateljstva, kontrolom podnositeljeve prijave i dokumenata priloženih uz prijavu, kontrolom zahtjeva za isplatu i dokumenata priloženih uz Zahtjev za isplatu, te analizom projekta i usporedbom s postojećim evidencijama tijela državne uprave te drugih institucija.
Kontrola na terenu
Članak 28.
(1) Kontrola na terenu provodi se prije ugovaranja, prije plaćanja i tijekom pet
godina nakon izdavanja potvrde o završenom ulaganju od strane Ravnateljstva, a
provode ju službenici Ravnateljstva, inspektori Odjela za kontrolu mjera SAPARD
programa.
(2) Inspektori dokazuju službeno svojstvo nalogom za obavljanje kontrole na
terenu.
(3) Osim službenika iz stavka 1. ovog članka kontrolu na terenu svakog SAPARD
projekta mogu obavljati i službenici Odjela za unutarnju reviziju Ravnateljstva,
nadležnog tijela za ovjeravanja rada službenika Ravnateljstva (službenici
Ministarstva financija) i revizori Europske komisije.
Članak 29.
Pri obavljanu kontrole na terenu inspektori mogu:
1. pregledati poljoprivredno zemljište, nasade, stoku, poslovne i proizvodne
prostore, objekte, uređaje, robu te poslovnu dokumentaciju podnositelja
prijave/korisnika za pojedine mjere SAPARD programa,
2. izvršiti uvid u isprave podnositelja prijave/korisnika koje se odnose na
ostvarivanje toga prava,
3. provjeravati poslovne knjige i dokumente poput računa, određenih popisa,
dokumenata o ispunjavanju uvjeta, potvrda o plaćanju, garantnih listova,
Rješenja, Ugovora, Potvrda, podataka o korištenom materijalu, obavljenom poslu i
bankovnih izvješća u posjedu korisnika i s njim vezanih osoba,
4. provjeravati podatke u računalima,
5. provjeravati opremu, proizvodnju, pakiranje, otpremu i skladištenje,
6. provjeravati sve podatke koji se tiču prirode, kvantitete i kakvoće roba i
usluga,
7. provjeravati napredovanje poslova i načina na koji se koriste završena
ulaganja,
8. provjeriti plansku i tehničku dokumentaciju vezanu uz predmetno ulaganje
9. provjeriti računovodstvene podatke i dokumente,
10. provjeravati financijske i tehničke podatke o subvencioniranom projektu,
11. izvještavati nadležna tijela i tražiti provođenje određenog postupka ako
sama nije ovlaštena izravno postupiti,
12. prikupljati podatke i obavijesti od odgovornih osoba, svjedoka, vještaka i
drugih osoba kad je to potrebno za obavljanje poslova kontrole.
Članak 30.
(1) Pravne i fizičke osobe, te osobe koje su s njima povezane u vezi predmetnog
ulaganja, a podliježu nadzoru inspektora dužne su omogućiti obavljanje nadzora,
pružiti potrebne podatke i obavijesti te osigurati uvjete za nesmetani rad
inspektora.
(2) Pravne i fizičke osobe iz stavka 1. ovoga članka dužne su na zahtjev
inspektora u određenom roku dostaviti ili pripremiti podatke i materijale koji
su mu potrebni za obavljanje poslova kontrole.
(3) Popis dokumenata koje korisnik mora pripremiti za obavljanje kontrole na
terenu nalazi se u Prilogu X koji je sastavni dio ovog Pravilnika.
(4) Inspektor će prije svakog nadzora obavijestiti korisnika koje od dokumenata
iz Priloga X treba pripremiti za predmetni nadzor.
XI. POVRAT SREDSTAVA
Članak 31.
(1) Sredstva namijenjena provedbi SAPARD programa iz članka 17. ovog Pravilnika
su namjenska i bespovratna sredstva.
(2) Ukoliko se utvrdi da je korisnik postupao protivno odredbama ovog Pravilnika
ili je prekršio odredbe Ugovora zaključenog s Ravnateljstvom ili je na bilo koji
način prekršio pravila korištenja sredstava iz SAPARD programa, Ravnateljstvo će
od korisnika zatražiti povrat sredstava.
(3) Ravnateljstvo će korisnika obavijestiti o iznosu i broju računa na koji je
korisnik dužan vratiti sredstva, na temelju Odluke o povratu sredstava.
(4) Ravnateljstvo će zahtijevati povrat sredstava naznačenih u Odluci o povratu
sredstava s pripadajućom zakonskom zateznom kamatom od trenutka isplate
sredstava do trenutka povrata sredstava, a sukladno Uredbi o visini stope
zatezne kamate (»Narodne novine« br. 153/04).
Članak 32.
(1) Ravnateljstvo će zatražiti od korisnika povrat sredstava i u slučajevima
kada je došlo do administrativne pogreške službenika.
(2) Ukoliko je došlo do administrativne pogreške službenika, Ravnateljstvo će
korisnika obavijestiti sukladno stavku 3. prethodnog članka.
(3) Ukoliko korisnik ne vrati sredstva naznačena u Odluci o povratu sredstava
sukladno stavku 1. ovog članka, Ravnateljstvo će zatražiti povrat sredstava s
pripadajućom zakonskom zateznom kamatom od dana donošenja Odluke o povratu
sredstava do dana njihova povrata, a sukladno Uredbi o visini stope zatezne
kamate (»Narodne novine« br. 153/04).
(4) Ukoliko korisnik ne bude postupio sukladno Odluci o povratu sredstava,
Ravnateljstvo će zaštitu svojih prava zatražiti sudskim putem, te se na
korisnika može primijeniti odredba članka 55. i 56. Zakona o poljoprivredi
(»Narodne novine« br. 66/01).
Članak 33.
Korisnik kojemu je donesena Odluka o povratu sredstava radi utvrđenih
nepravilnosti, nalazit će se na Listi dužnika (crna lista) Ravnateljstva od dana
donošenja Odluke o povratu sredstava pa sve do isteka roka od dvije (2) godine
od konačnosti Odluke.
Lista dužnika (crna lista) na kojoj će se nalaziti korisnici zbog razloga
navedenih u prethodnom stavku objavljivat će se na oglasnoj ploči Ravnateljstva
i službenim web stranicama Ravnateljstva.
Korisnik koji se bude nalazio na Listu dužnika (crnoj listi) gubi pravo na
podnošenje zahtjeva, odnosno na ostvarivanje prava na nacionalne potpore ili
potpore iz EU fondova u roku naznačenom u stavku 1. ovog članka.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 34.
(1) Ravnateljstvo može ponavljati Natječaj iz članka 20. st. 1. ukoliko postoje
raspoloživa sredstva namijenjena za sufinanciranje za provedbu SAPARD programa.
(2) Odluke koje proizlaze iz ovog Pravilnika donosi Ravnatelj Ravnateljstva, a
Ugovor o dodjeli sredstava iz SAPARD programa potpisuje Ravnatelj Ravnateljstva.
(3) Ravnatelj Ravnateljstva donosi pisane procedure, obrasce i ostale dokumente
neophodne za provedbu SAPARD programa.
Članak 35.
(1) Odluke koje proizlaze iz ovog Pravilnika nisu upravni akti.
(2) Protiv Odluke iz članka 22. stavka 1., članka 23. stavka 1. i stavka 2. ovog
Pravilnika, stranka može izjaviti prigovor Povjerenstvu za rješavanje po
prigovorima za SAPARD program (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) koje imenuje
ministar.
(3) Odluka iz članka 25. stavka 7., članka 26. stavka 1. točke 2. i 3. i Odluka
iz članka 31. stavka 3. ovog Pravilnika je konačna.
Članak 36.
(1) Stranka prigovor iz prethodnog članka stavka 2. podnosi u dva primjerka
Povjerenstvu putem Ravnateljstva u roku od osam (8) dana od dana primitka
Odluke.
(2) Ukoliko Povjerenstvo po prigovoru na Odluku iz članka 23. stavka 1. donese
pozitivnu Odluku, stanka je dužna pridržavati se roka naznačenog u članku 24.
stavku 3. ovog Pravilnika, od dana zaprimanja Odluke Povjerenstva.
(3) Odluke Povjerenstva po prigovorima iz članka 35. stavka 2. ovog Pravilnika
su konačne.
Članak 37.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 011-02/06-01/46
Urbroj: 525-01-06-1
Zagreb, 27. travnja 2006.
Ministar
Petar Čobanković, v. r.
PRILOG I.
Napomena: za dokumente kod kojih ispred naziva dokumenta navedena riječ »kopija« potrebno je priložiti kopiju dokumenta, u slučaju da riječ »kopija« nije navedena ispred naziva dokumenta tada je potrebno priložiti original dokumenta:
MJERA 1. – ULAGANJE U POLJOPRIVREDNA GOSPODARSTVA
1. Podnositelj podnosi prijavu na obrascu SSP-1
2. Uz prijavu za mjeru 1. podnositelj dostavlja sljedeće dokumente:
2.1. Poslovni plan
– Obrazac SSP-4.1. za vrijednost ulaganja do 150.000 kuna ili
– Obrazac SSP-4.2 za vrijednost ulaganja veću od 150.000 kuna
2.2. Ponude za opremu, materijale, radove i usluge
– Jedna ponuda za iznos ulaganja manji od 75.000 kuna ili
– Tri ponude za iznos ulaganja veći od 75.000 kuna
– Obrazac SSP-8 »Tablica za usporedbu ponuda«,
2.3. Dokaz da je podnositelj upisan u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava
– Kopiju Rješenja o upisu u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava izdanu od
Ureda državne uprave u županiji
2.4. Dokaz da je podnositelj u sustavu PDV-a
– Potvrda izdana od Porezne uprave da je podnositelj prijave u sustavu PDV-a ne
starija od 30 dana od dana ovjeravanja do dana podnošenja prijave
2.5. Dokaz o registraciji:
2.5.1. Pravne osobe:
– Izvadak iz sudskog registra Trgovačkog suda ne stariji od 30 dana na dan
podnošenja prijave
– Kopija Obavijesti Državnog zavoda za statistiku o razvrstavanju poslovnog
subjekta prema NKD-u
– Kopija Kartona deponiranih potpisa izdanog i ovjerenog od poslovne banke ne
starija od 30 dana od dana ovjeravanja do dana podnošenja prijave
– Popis zadrugara i/ili kooperanata ovjeren od strane zadruge ne stariji od 30
dana od dana izdavanja do dana podnošenja prijave
2.5.2. Obrtnici:
– Kopija Rješenja o obrtu izdana od Ureda državne uprave u županiji
– Kopija Kartona deponiranih potpisa izdanog i ovjerenog od poslovne banke ne
starija od 30 dana od dana ovjeravanja do dana podnošenja prijave
– Izvadak iz obrtnog registra izdan od Ureda državne uprave u županiji ne
stariji od 30 dana od dana izdavanja do dana podnošenja prijave
– Preslika osobne iskaznice (ili drugog dokumenta s vidljivim MBG-om)
2.5.3. Fizičke osobe u sustavu PDV-a
– Potvrde banke o broju žiro računa ne starija od 30 dana na dan podnošenja
prijave
– Preslika osobne iskaznice (ili drugog dokumenta s vidljivim MBG-om)
2.6. Dokumenti potrebni za izgradnju ili rekonstrukciju objekta
– Kopija važeće Građevne dozvole u slučaju izgradnje ili adaptacije objekta
izdana od Ureda državne uprave u županiji (Građevna dozvola potrebna je i kod
nabave opreme)
– Kopija važeće Lokacijske dozvole u slučaju izgradnje plastenika izdana od
Ureda državne uprave u županiji (lokacijska dozvola potrebna je i kod nabave
opreme plastenika)
– Kopija Procjene troškova gradnje (za izgradnju ili adaptaciju objekta)
– Studija utjecaja na okoliš; ukoliko ista nije potrebna, Potvrda s opisom
utjecaja na okoliš izdana od Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i
graditeljstva.
– Kopija Rješenja Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva,
Uprave za veterinarstvo o usklađenosti s propisanim veterinarsko-zdravstvenim
uvjetima.
2.7. Dokumenti o financijskom stanju podnositelja
2.7.1. Pravne osobe:
– Bilanca stanja na dan 31.12. prethodne financijske godine
– Račun dobiti i gubitka za prethodnu financijsku godinu
– Zadnji kvartalni statistički izvještaj za tekuću godinu
– Prijava poreza na dobit za prethodnu financijsku godinu
– Revizijsko izvješće za prethodnu financijsku godinu (ako je podnositelj
prijave zakonski obvezan)
– Potvrda Trgovačkog suda da podnositelj nije u stečaju, stečajnoj nagodbi ili
likvidaciji ne starija od 30 dana na dan podnošenja prijave
– Kopija Popisa dugotrajne imovine
– BON 1 i BON2/Podaci o solventnosti ne stariji od 30 dana na dan podnošenja
prijave
2.7.2. Za obrte i fizičke osobe u sustavu PDV-a:
– Prijava poreza na dohodak za prethodnu financijsku godinu
– Bilanca stanja na dan 31.12. prethodne financijske godine
– Račun dobiti i gubitka za prethodnu financijsku godinu
– Kopija Knjige primitaka i izdataka za prethodnu financijsku godinu
– Kopija Popisa dugotrajne imovine
– SOL-2/Podaci o solventnosti ne stariji od 30 dana na dan podnošenja prijave
2.8. Za sve podnositelje
– Potvrda Porezne uprave da podnositelj nema poreznih dugovanja ne starija od 30
dana na dan podnošenja prijave
– Dokaz o sposobnosti podnositelja da provede ulaganje (Garancija banke, Ugovor
o kreditu ili Potvrda banke o stanju na računu podnositelja)
– Punomoć ovjerena od javnoga bilježnika ne starija od 30 dana od dana izdavanja
do dana podnošenja prijave u slučaju da je podnositelj imenovao opunomoćenika
2.9. Dokumenti o dokazivanju vlasništva
– Izvadak iz zemljišne knjige (list A, B, C) ne stariji od 3 mjeseca od dana
izdavanja do dana podnošenja prijave kao dokaz da se objekt ili zemljište nalazi
u vlasništvu podnositelja
– Dokaz da podnositelj koristi predmetno zemljište (Posjedovni list izdan od
Državne geodetske uprave – Područnog ureda za katastar ne stariji od 30 dana od
dana izdavanja do dana podnošenja prijave, ili Kopija Ugovora o zakupu, najmu,
koncesiji ili plodouživanju zemljišta)
2.10. Dokumenti o stručnoj osposobljenosti:
U slučaju da podnositelj nije upisan u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava
najmanje dvije godine podnositelj je dužan priložiti jedan od sljedećih
dokumenata za nositelja ili člana obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva,
odnosno vlasnik obrta ili poslovođa u obrtu:
Ugovor o radu (vidljivo radno iskustvo u poljoprivrednoj proizvodnji na
odgovarajućim poslovima od najmanje pet godina), ili svjedodžba poljoprivredne
škole ili diploma s područja agronomije, veterine, prehrambene tehnologije,
ovjerena od javnog bilježnika.
MJERA 2. – UNAPREĐENJE PRERADE I TRŽENJA POLJOPRIVREDNIH I RIBARSKIH PROIZVODA
1. Podnositelj podnosi prijavu na obrascu SSP-2
2. Uz prijavu za mjeru 2. podnositelj dostavlja sljedeće dokumente:
2.1. Poslovni plan
– Obrazac SSP-5.1. za vrijednost ulaganja do 150.000 kuna ili
– Obrazac SSP-5.2 za vrijednost ulaganja veću od 150.000 kuna
2.2. Ponude za opremu, materijale, radove i usluge
– Jedna ponuda za iznos ulaganja manji od 75.000 kuna ili
– Tri ponude za iznos ulaganja veći od 75.000 kuna
– Obrazac SSP-8 »Tablica za usporedbu ponuda«,
2.3. Dokaz o registraciji:
2.3.1. Pravne osobe:
– Izvadak iz sudskog registra Trgovačkog suda ne stariji od 30 dana na dan
podnošenja prijave
– Kopija Obavijesti Državnog zavoda za statistiku o razvrstavanju poslovnog
subjekta prema NKD-u
– Kopija Kartona deponiranih potpisa izdanog i ovjerenog od poslovne banke ne
starija od 30 dana od dana ovjeravanja do dana podnošenja prijave
– Popis zadrugara i/ili kooperanata ovjeren od strane zadruge ne stariji od 30
dana od dana izdavanja do dana podnošenja prijave
2.3.2. Obrtnici:
– Kopija Rješenja o obrtu izdana od Ureda državne uprave u županiji
– Kopija Kartona deponiranih potpisa izdanog i ovjerenog od poslovne banke ne
starija od 30 dana od dana ovjeravanja do dana podnošenja prijave
– Izvadak iz obrtnog registra izdan od Ureda državne uprave u županiji ne
stariji od 30 dana od dana izdavanja do dana podnošenja prijave
– Preslika osobne iskaznice (ili drugog dokumenta s vidljivim MBG-om)
2.4. Dokumenti potrebni za izgradnju ili rekonstrukciju objekta
– Kopija važeće Građevne dozvole u slučaju izgradnje ili rekonstrukciju objekta
izdana od Ureda državne uprave u županiji (Građevna dozvola potrebna je i kod
nabave opreme)
– Kopija Procjene troškova gradnje (za izgradnju ili rekonstrukciju objekta)
– Studija utjecaja na okoliš; ukoliko ista nije potrebna, Potvrda s opisom
utjecaja na okoliš izdana od Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i
graditeljstva.
– Kopija Rješenja Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva,
Uprave za veterinarstvo da je namjeravano ulaganje u skladu s
veterinarsko-sanitarnim uvjetima objekata za gradnju odnosno rekonstrukciju.
– Izvadak iz Upisnika objekata za proizvodnju namirnica životinjskog podrijetla
izdan od Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva.
2.5. Dokumenti o financijskom stanju podnositelja
2.5.1. Pravne osobe:
– Bilanca stanja na dan 31.12. prethodne financijske godine
– Račun dobiti i gubitka za prethodnu financijsku godinu
– Zadnji kvartalni statistički izvještaj za tekuću godinu
– Prijava poreza na dobit za prethodnu financijsku godinu
– Revizijsko izvješće za prethodnu financijsku godinu (ako je podnositelj
prijave zakonski obvezan)
– Potvrda Trgovačkog suda da podnositelj nije u stečaju, stečajnoj nagodbi ili
likvidaciji ne stariji od 30 dana od dana izdavanja do dana podnošenja prijave
– Kopija Popisa dugotrajne imovine
– BON 1 i BON2/Podaci o solventnosti ne stariji od 30 dana od dana izdavanja do
dana podnošenja prijave
2.5.2. Obrtnici:
– Prijava poreza na dohodak za prethodnu financijsku godinu
– Bilanca stanja na dan 31.12. prethodne financijske godine
– Račun dobiti i gubitka za prethodnu financijsku godinu
– Kopija Knjige primitaka i izdataka za prethodnu financijsku godinu
– Kopija Popisa dugotrajne imovine
– SOL-2/Podaci o solventnosti ne stariji od 30 dana od dana izdavanja do dana
podnošenja prijave
2.6. Za sve podnositelje
– Potvrda Porezne uprave da podnositelj nema poreznih dugovanja ne starija od 30
dana od dana izdavanja do dana podnošenja prijave
– Dokaz o sposobnosti podnositelja da provede ulaganje (Garancija banke ili
Ugovor o kreditu ili Potvrda banke o stanju na računu podnositelja)
– Punomoć ovjerena od javnoga bilježnika ne starija od 30 dana od dana izdavanja
do dana podnošenja prijave u slučaju da je podnositelj imenovao opunomoćenika
2.7. Dokumenti o dokazivanju vlasništva
– Izvadak iz zemljišne knjige (list A, B, C) ne stariji od 3 mjeseca od dana
izdavanja do dana podnošenja prijave kao dokaz da se objekt ili zemljište nalazi
u vlasništvu podnositelja
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |