POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I VODNOGA GOSPODARSTVA

2980

Na temelju članka 94. stavka 2. Zakona o hrani (»Narodne novine« broj 46/07) ministar poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva donosi

PRAVILNIK

O KAKVOĆI PAPRIKE

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Pravilnikom propisuju se temeljni zahtjevi kakvoće kojima mora udovoljavati svježa, slatka paprika (u daljnjem tekstu: paprika) namijenjena stavljanju na tržište u svježem stanju, a odnose se na klasifikaciju i senzorska svojstva, uvjete pakiranja, prezentiranja te način deklariranja ili označavanja.

II. STAVLJANJE NA TRŽIŠTE

Članak 2.

Paprika stavljena na tržište na način da je izložena, ponuđena na prodaju ili prodana krajnjem potrošaču mora udovoljavati odredbama i zahtjevima ovoga Pravilnika.

Članak 3.

(1) Odredbe ovoga Pravilnika ne odnose se na:
– papriku koja se otprema u objekt za preradu;
– papriku koju proizvođač prodaje na svom gospodarstvu, izravno krajnjem potrošaču za njegove osobne potrebe.
(2) Iznimno, odredbe ovoga Pravilnika ne odnose se na:
– papriku izloženu, ponuđenu na prodaju ili prodanu, isporučenu ili utrženu u prodaji na veliko na veletržnicama, a posebno na tržnici smještenoj u proizvodnom području;
– papriku koja je s veletržnice iz podstavka 1. ovoga stavka otpremljena u objekte za doradu i pakiranje te u objekte za skladištenje smještene u istom proizvodnom području;
– papriku koja se prodaje ili isporučuje od strane proizvođača u objekt za doradu i pakiranje ili u objekt na skladištenje ili se otprema s proizvođačevog gospodarstva u takve objekte;
– papriku koja se otprema iz skladišta na doradu i pakiranje.
(3) Proizvodno područje podrazumijeva područje Republike Hrvatske.

Članak 4.

U slučajevima kada se paprika stavlja na tržište na načine propisane člankom 3. stavcima 1. i 2. ovoga Pravilnika, proizvođač je dužan osigurati dokaze o tako namjeravanoj upotrebi paprike.

Članak 5.

U fazama nakon otpreme paprika može, u odnosu na propisane zahtjeve kakvoće, pokazivati:
– neznatan nedostatak svježine i turgora;
– neznatno kvarenje zbog prirodnog procesa sazrijevanja.

III. DEFINICIJA PROIZVODA

Članak 6.

(1) Ovaj se Pravilnik primjenjuje na kultivare paprike uzgojene od vrste Capsicum annuum L. var. annuum koja će biti isporučena potrošaču u svježem stanju, isključujući papriku za preradu.
(2) Ovisno o obliku paprike, razlikujemo četiri komercijalna tipa:
– duguljasta paprika s jednim vrhom,
– paprika prizmatičnog oblika sa 3 – 4 tupa vrha,
– paprika prizmatičnog oblika sa zašiljenim vrhom,
– paprika spljoštenog oblika (paradajz paprika).

IV. ODREDBE O KAKVOĆI

Minimalni zahtjevi kakvoće

Članak 7.

(1) Paprika u svim klasama, uz posebne odredbe i dopuštenja koja su određena za svaku klasu pojedinačno, udovoljava minimalnim zahtjevima kakvoće ako je:
– cijela;
– zdrava, isključeni su plodovi podlegli procesima kvarenja i truljenja u stupnju koji ih čini neprikladnim za konzumiranje u svježem stanju;
– čista, bez stranih čestica i primjesa;
– svježeg izgleda;
– gotovo bez štetnih organizama i štete uzrokovane štetnim organizmima;
– dobro razvijena;
– bez šteta od mraza;
– bez nezacijeljenih ozljeda;
– bez sunčanih opekotina, osim u slučajevima određenim člankom 10. stavkom 2. ovoga Pravilnika;
– s peteljkom;
– bez nenormalne vanjske vlažnosti;
– bez stranog mirisa i/ili okusa.
(2) Stupanj razvijenosti i stanje ploda paprike moraju biti takvi da omogućavaju da:
– paprika podnese prijevoz i rukovanje;
– paprika stigne na odredište u zadovoljavajućem stanju.

Klasiranje paprike

Članak 8.

Radi stavljanja u promet, paprika se po kvaliteti razvrstava u dvije klase:
– Klasa I. i
– Klasa II.

Klasa I.

Članak 9.

(1) Paprika Klase I. mora biti dobre kakvoće i mora biti karakteristična za pripadajući kultivar i/ili komercijalni tip u odnosu na razvijenost, oblik i boju s odgovarajućim stupnjem zrelosti.
(2) Paprika iz stavka 1. ovoga članka mora biti:
– čvrsta
– gotovo bez mrlja.
(3) Čaška paprike Klase I. mora biti netaknuta, a peteljka može biti malo oštećena ili odrezana.

Klasa II.

Članak 10.

(1) Paprika Klase II. uključuje papriku koja ne udovoljava zahtjeve za papriku Klasu I., ali udovoljava minimalne zahtjeve propisane člankom 7. ovoga Pravilnika.
(2) Uz uvjet da je paprika zadrţala svoje temeljne karakteristike u odnosu na kakvoău, očuvanje kakvoăe i prezentiranje, dozvoljeni su sljedeăi nedostaci:
– u obliku i razvoju,
– u vidu sunčane opekotine ili malih zaraslih ođteăenja tkiva, s ograničenjem od 2 cm duţine za ođteăenja kod duguljastog oblika i 1 cm˛ ukupne povrđine za ostala ođteăenja,
– malo sasuđena povrđinska napuknuăa koja ne premađuju ukupnu kumulativnu duţinu od 3 cm.
(3) Paprika moţe biti manje čvrsta, ali ne smije biti sasuđena.
(4) Peteljka paprike Klase II. moţe biti ođteăena ili odrezana.

V. ODREDBE O VELIČINI

Članak 11.

Veličina paprike određena je promjerom (širinom) u najširem dijelu ploda. Kod paprika spljoštenog oblika (paradajz paprika) izraz »širina« označava najveći promjer ekvatorijalne ravnine ploda.

Članak 12.

Kod paprika razvrstanih po veličini, razlika u promjeru između najvećeg i najmanjeg ploda paprike u istom pakiranju ne smije biti veća od 20 mm.

Članak 13.

(1) Širina paprike ne smije biti manja od:
– 20 mm za duguljaste paprike s jednim vrhom;
– 40 mm za paprike prizmatičnog oblika s 3 – 4 tupa vrha i paprike prizmatičnog oblika sa zašiljenim vrhom;
– 55 mm za paprike spljoštenog oblika (paradajz paprike).
(2) Razvrstavanje paprike po veličini nije obavezno za Klasu II., na koju se primjenjuju uvjeti o minimalnoj veličini iz stavka 1. ovoga članka i odredbe članka 12. ovoga Pravilnika.
(3) Sitnoplodni kultivari ne moraju udovoljavati uvjetima o veličini propisanih ovim Pravilnikom. Sitnoplodni kultivari paprike dobiveni su uzgojem biljke i/ili posebnom tehnikom kultivacije, isključujući paprike koje nisu minijaturne vrste, a nisu se u potpunosti razvile ili su neodgovarajuće veličine. Svi ostali standardi moraju se poštivati.

VI. ODREDBE O DOPUŠTENOM ODSTUPANJU

Dopušteno odstupanje od kakvoće

Članak 14.

(1) Dopušta se odstupanje od kakvoće u svakom pakiranju za proizvode koji ne udovoljavaju uvjetima svoje klase, u skladu s odredbama stavka 2. i 3. ovog članka.
(2) Za paprike Klase I. u jedinici pakiranja može biti do 10 % brojem ili težinom paprika koje ne udovoljavaju uvjetima Klase I., ali udovoljavaju uvjetima propisanim za Klasu II. ili, u izuzetnim slučajevima, koje su unutar dopuštenog odstupanja za Klasu II.
(3) Za paprike Klase II. u jedinici pakiranja može biti do 10 % brojem ili težinom paprika koje ne udovoljavaju uvjetima Klase II. niti minimalnim uvjetima, osim proizvoda koji su podlegli truljenju ili nekom drugom obliku kvarenja koje ih čini neprikladnim za potrošnju.

Dopušteno odstupanje od veličine

Članak 15.

(1) Dopušta se odstupanje od veličine u jedinici pakiranja za proizvode koji ne udovoljavaju uvjetima svoje klase, u skladu s odredbom stavka 2. i 3. ovog članka.
(2) Za paprike Klase I. u jedinici pakiranja može biti do 10 % brojem ili težinom paprika koje ne zadovoljavaju naznačenu veličinu unutar margine ± 5 mm, uključujući ne više
od 5 % paprika ispod uvjeta o minimalnoj veličini.
(3) Za paprike Klase II. koje su razvrstane po veličini u jedinici pakiranja može biti do 10 % brojem ili težinom paprika koje ne zadovoljavaju naznačenu veličinu unutar margine ± 5 mm, uključujući ne više od 5 % paprika ispod uvjeta o minimalnoj veličini.
(4) Za paprike Klase II. koje nisu razvrstane po veličini u jedinici pakiranja može biti do 5 % brojem ili težinom paprika koje su do 5 mm manje od uvjeta o minimalnoj veličini.

VII. ODREDBE O PREZENTIRANJU

Ujednačenost

Članak 16.

(1) Sadržaj svakog pakiranja mora biti ujednačen i sadržavati samo paprike istog podrijetla, vrste ili komercijalnog tipa, kakvoće i veličine, ako su razvrstane po veličini i, u slučaju Klase I., treba se poštivati isti stupanj zrelosti i obojenosti.
(2) Paprike različitih boja se mogu pakirati zajedno, ukoliko su ujednačene u kakvoći, komercijalnom tipu i veličini, ako su razvrstane po veličini.
(3) Potrošačka pakiranja neto mase koja ne prelazi jedan kilogram mogu sadržavati paprike različitih boja i/ili komercijalnih tipova, ukoliko su ujednačene u kakvoći, i za svaku boju i/ili komercijalni tip, u podrijetlu.
(4) U slučaju proizvoda razvrstanih po veličini, duguljaste paprike trebaju biti dovoljno ujednačene po svojoj duljini.
(5) Sitnoplodni kultivari paprike moraju biti dovoljno ujednačeni u veličini. Oni se mogu miješati s ostalim sitnoplodnim proizvodima različite vrste i podrijetla.
(6) Vidljivi dio sadržaja pakiranja mora biti reprezentativan za cjelokupni sadržaj.

Pakiranje

Članak 17.

(1) Paprike moraju biti pakirane na način da je proizvod dobro zaštićen.
(2) Materijali koji se koriste unutar pakiranja moraju biti novi, čisti i takve kakvoće da se spriječi uzrokovanje vanjskih i unutarnjih oštećenja proizvoda. Korištenje materijala, posebno papira ili žiga-markice, s trgovačkim specifikacijama je dozvoljeno, uz uvjet da je tiskanje ili označavanje napravljeno s netoksičnom tintom ili ljepilom.
(3) Pakiranja moraju biti bez ikakvih stranih tvari.
(4) Naljepnice koje se pojedinačno lijepe na proizvod moraju biti takve da, kad se odstrane, ne ostavljaju niti vidljive tragove ljepila, niti ne uzrokuju oštećenja kožice.

VII. ODREDBE O DEKLARIRANJU

Članak 18.

(1) Svako pakiranje paprike mora sadržavati sljedeće podatke grupirane na istom mjestu čitljivo i neizbrisivo označene i vidljive izvana:
1. Identifikacija
– naziv i adresa pravne ili fizičke osobe koja pakira i/ili isporučuje robu.
Naziv i adresa pravne ili fizičke osobe koja pakira i/ili isporučuje robu može biti zamijenjena:
– za sva pakiranja osim velikih pakiranja, sa službeno izdanom i prihvaćenom oznakom koja predstavlja pravnu ili fizičku osobu koja pakira i/ili isporučuje robu, naznačenom u uskoj vezi s oznakom »pravna ili fizička osoba koja pakira i/ili isporučuje robu« (ili istoznačnim kraticama);
– samo kod velikih pakiranja, s nazivom i adresom distributera-prodavatelja sa sjedištem u Europskoj uniji, a koje je naznačeno u uskoj vezi s oznakom »Pakirano za:« ili istoznačnom naznakom. U tom slučaju deklaracija mora također sadržavati oznaku koja predstavlja pravnu ili fizičku osobu koja pakira i/ili isporučuje robu. Distributer-prodavatelj je dužan dostaviti sve podatke koje inspe­k­cijsko tijelo smatra neophodnim za značenje te oznake.
2. Karakteristike proizvoda
Ako sadržaj pakiranja nije vidljiv izvana:
– paprika,
– boja,
– komercijalni tip (duguljaste paprike s jednim vrhom, paprike prizmatičnog oblika s 3 – 4 tupa vrha, paprike prizmatičnog oblika sa zašiljenim vrhom, paprike spljoštenog oblika-paradajz paprike) ili naziv kultivara.
Ukoliko pakiranje ili potrošačko pakiranje sadrže mješavinu paprika različitih boja i/ili različitih komercijalnih tipova:
– miješane paprike, ili drugi istoznačni naziv
– ako sadržaj nije vidljiv izvana naznačiti boju i/ili komercijalni tip paprike i broj komada svake boje i/ili komercijalnog tipa.
3. Podrijetlo proizvodnje
– zemlja podrijetla
– regija gdje je proizvedeno, regionalni ili lokalni naziv mjesta proizvodnje (nije obavezno)
– u slučaju da potrošačka pakiranja sadrže mješavinu paprika različitih boja i/ili komercijalnih tipova različitog podrijetla, treba navesti svaku zemlju podrijetla pored naziva spomenute boje i/ili komercijalnog tipa.
4. Trgovačka obilježja
– klasa,
– veličina ploda (ako su razvrstani po veličini) izražena kao najveći i najmanji promjer, a ako nisu razvrstani po veličini oznaka »nije razvrstano po veličini«,
– gdje je to potrebno, mini paprike, »baby« paprike ili neki drugi odgovarajući naziv za sitnoplodne proizvode. Kada je nekoliko vrsta sitnoplodnih proizvoda pomiješano u jednom pakiranju, moraju biti spomenuti svi proizvodi i njihovo podrijetlo.
5. Službena kontrolna oznaka (nije obvezna).
(2) Velika pakiranja ne moraju sadržavati podatke određene stavkom 1. ovoga članka ako sadrže prodajna pakiranja, jasno vidljiva izvana i koja na sebi sadrže sve propisane podatke. Ta pakiranja ne smiju sadržavati podatke koji mogu dovesti u zabludu. U slučaju da su takva pakiranja složena na paletama propisani podaci moraju biti navedeni na obavijesti smještenoj na vidljivom mjestu na barem dvjema stranama palete.

IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 19.

Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaju važiti odred­be članka 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196. i 197. Pravilnika o kvaliteti voća, povrća i gljiva (»Narodne novine« broj 53/91, 158/03) koje se odnose na papriku.

Članak 20.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/07-01/72
Urbroj: 525-1-07-1
Zagreb, 25. rujna 2007.

Ministar
Petar Čobanković, v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga