|
|
|
|
3242
Na
temelju članka 45.a stavka 2. Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave (»Narodne novine«, br.
117/93, 69/97, 33/2000, 73/2000, 127/2000, 59/2001, 107/2001, 117/2001,
150/2002, 147/2003 i 132/2006), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici
održanoj 21. prosinca 2006. godine donijela
Članak
1.
Ovom
Uredbom utvrđuje se način izračuna iznosa pomoći izravnanja za decentralizirane
funkcije jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za 2007. godinu iz
Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2007. godinu prema posebnim zakonima i
odlukama o kriterijima i mjerilima za osiguravanje minimalnog financijskog
standarda javnih potreba u djelatnostima osnovnog i srednjeg školstva,
socijalne skrbi, zdravstva i vatrogastva.
Članak 2.
Pod
decentraliziranim funkcijama podrazumijevaju se rashodi utvrđeni posebnim
zakonima za osnovno i srednje školstvo, socijalnu skrb, zdravstvo i
vatrogastvo.
Kriteriji
i mjerila za osiguravanje minimalnoga financijskog standarda u 2007. godini za
pojedine djelatnosti propisani odlukama Vlade Republike Hrvatske, mjerilo su za
utvrđivanje osnovice za izračun prenesenih obveza i prava jedinicama lokalne i
područne (regionalne) samouprave.
Članak 3.
Ova
Uredba odnosi se na jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave (u
daljnjem tekstu: korisnici pomoći izravnanja), koje su preuzele financiranje
decentraliziranih funkcija i to na županije, Grad Zagreb, gradove i općine iz
članka 9. stavka 3. ove Uredbe (tablice 2.ž., 2.g. i 3. općine/gradovi).
Korisnici
pomoći izravnanja iz stavka 1. ovog članka, u skladu sa Zakonom o financiranju
jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, ostvaruju prihode iz
dodatnog udjela poreza na dohodak za decentralizirane funkcije, i to za:
1.
Osnovno školstvo 3,1%,
2.
Srednje školstvo 2,2%,
3.
Socijalnu skrb
–
centre za socijalnu skrb 0,5%,
–
domove za starije i nemoćne osobe 1,7%,
4.
Zdravstvo 3,2%,
5.
Vatrogastvo
–
javne vatrogasne postrojbe 1,3%.
Korisnici
pomoći izravnanja ostvaruju pravo na sredstva iz Državnog proračuna Republike
Hrvatske za 2007. godinu, s Razdjela 025, Glave 02506 Ministarstvo financija –
Ostali izdaci države, P1039 – Financiranje decentraliziranih funkcija, A539150
– Dodatna sredstva izravnanja za decentralizirane funkcije, s računa 3631 –
Tekuće pomoći unutar opće države, ako iz dodatnog udjela poreza na dohodak (u
daljnjem tekstu: pomoći izravnanja), iz stavka 2. ovog članka, ne ostvare
sredstva do iznosa prenesene obveze za decentralizirane funkcije za 2007.
godinu, utvrđenog u Zbirnom pregledu sredstava za decentralizirane funkcije u
2007. godini po županijama – Tablica 1., Pregledu sredstava za decentraliziranu
funkciju osnovnog školstva po županijama u 2007. godini – Tablica 2.ž.,
Pregledu sredstava za decentraliziranu funkciju osnovnog školstva po gradovima
u 2007. godini – Tablica 2.g. i Pregledu sredstava za decentraliziranu funkciju
vatrogastva po općinama/gradovima u 2007. godini – Tablica 3. općine/gradovi, u
daljnjem tekstu: Pregled, koji su sastavni dio ove Uredbe.
Članak 4.
Korisnici
pomoći izravnanja ostvaruju pravo na sredstva pomoći za osnovno i srednje
školstvo, koja se utvrđuju temeljem osnovice iz stavaka 2. i 3. ovog članka.
Osnovica
za utvrđivanje prenesene obveze županije, Grada Zagreba i grada za osnovno
školstvo za 2007. godinu proizlazi iz Odluke o kriterijima i mjerilima za
utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnoga financijskog standarda
javnih potreba osnovnog školstva u 2007. godini.
Osnovica
za utvrđivanje prenesene obveze županije i Grada Zagreba za srednje školstvo za
2007. godinu proizlazi iz Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje
bilančnih prava za financiranje minimalnoga financijskog standarda javnih
potreba srednjih škola i učeničkih domova u 2007. godini.
Članak 5.
Korisnici
pomoći izravnanja ostvaruju pravo na sredstva pomoći za centre za socijalnu
skrb i pomoći za podmirenje troškova stanovanja korisnicima koji se griju na
drva te za domove za starije i nemoćne osobe u visini koja se utvrđuje temeljem
osnovice iz stavaka 2. i 3. ovog članka.
Osnovica
za utvrđivanje prenesene obveze županije i Grada Zagreba za 2007. godinu
proizlazi iz Odluke o minimalnim financijskim standardima materijalnih i
financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i pomoći za podmirenje troškova
stanovanja korisnicima koji se griju na drva u 2007. godini.
Osnovica
za utvrđivanje prenesene obveze županije i Grada Zagreba za 2007. godinu
proizlazi iz Odluke o minimalnim financijskim standardima za decentralizirano
financiranje domova za starije i nemoćne osobe u 2007. godini.
Članak 6.
Korisnici
pomoći izravnanja ostvaruju pravo na sredstva pomoći za zdravstvene ustanove na
području županije i Grada Zagreba u visini koja se utvrđuje temeljem osnovice
iz stavka 2. ovog članka.
Osnovica
za utvrđivanje prenesene obveze županije i Grada Zagreba za financiranje
zdravstvenih ustanova na području županije i Grada Zagreba za 2007. godinu
proizlazi iz Odluke o minimalnim financijskim standardima za decentralizirane
funkcije za zdravstvene ustanove u 2007. godini.
Članak 7.
Korisnici
pomoći izravnanja ostvaruju pravo na sredstva pomoći za financiranje javnih
vatrogasnih postrojbi na području općine, grada i Grada Zagreba u visini koja
se utvrđuje temeljem osnovice iz stavka 2. ovog članka.
Osnovica
za utvrđivanje prenesene obveze općine, grada i Grada Zagreba za financiranje
javnih vatrogasnih postrojbi za 2007. godinu proizlazi iz Odluke o minimalnim
financijskim standardima za decentralizirano financiranje redovite djelatnosti
javnih vatrogasnih postrojbi u 2007. godini.
Članak 8.
U
proračunu za 2007. godinu, korisnici pomoći izravnanja planiraju rashode za
decentralizirane funkcije za 2007. godinu po ekonomskoj i funkcijskoj
klasifikaciji do iznosa utvrđenog u Pregledu.
Korisnici
pomoći izravnanja planiraju prihode za decentralizirane funkcije prema procjeni
prihoda koje će u 2007. godini ostvariti temeljem svakog pojedinog dodatnog
udjela poreza na dohodak iz članka 3. ove Uredbe, a razliku prihoda do iznosa
iz stavka 1. ovog članka planiraju iz pomoći izravnanja.
Članak 9.
Iznos
osnovice za utvrđivanje prenesene obveze iz članaka 4., 5., 6. i 7. ove Uredbe
jest obveza koju treba financirati korisnik pomoći izravnanja u 2007. godini.
Od
mjesečnog iznosa obveze odbija se iznos ostvarenog poreza na dohodak iz
dodatnog udjela poreza na dohodak za decentraliziranu funkciju za prethodni
mjesec, a nedostajući iznos sredstava do mjesečne obveze podmiruje se iz pomoći
izravnanja.
Pregledi
obveza decentraliziranih funkcija sastavni su dio ove Uredbe, i to:
–
Zbirni pregled sredstava za decentralizirane funkcije u 2007. godini po
županijama – Tablica 1.;
–
Pregled sredstava za decentraliziranu funkciju osnovnog školstva po županijama
u 2007. godini – Tablica 2.ž.;
–
Pregled sredstava za decentraliziranu funkciju osnovnog školstva po gradovima u
2007. godini – Tablica 2.g. i
–
Pregled sredstava za decentraliziranu funkciju vatrogastva po
općinama/gradovima u 2007. godini – Tablica 3. općine/gradovi.
Članak 10.
Županije,
Grad Zagreb, gradovi i općine dužni su sredstva iz članka 9. stavka 1. ove
Uredbe doznačivati krajnjim korisnicima (ustanovama) čije su financiranje
preuzeli.
Sredstva
iz stavka 1. ovoga članka doznačuju se u skladu s obvezama, prema dinamici i
planu prioriteta utvrđenim planom proračuna korisnika pomoći izravnanja.
Iznimno,
radi osiguranja namjenskog korištenja sredstava iz članka 9. stavka 1. ove
Uredbe, Ministarstvo financija može sredstva državnog proračuna doznačavati
izravno krajnjim korisnicima.
Članak 11.
Korisnici
pomoći izravnanja dužni su sredstva za decentralizirane funkcije, ostvarena iz
članka 3. ove Uredbe, koristiti po namjenama utvrđenim u odlukama Vlade
Republike Hrvatske o minimalnim financijskim standardima.
Na
temelju odluka iz članka 4. ove Uredbe, korisnici pomoći izravnanja dužni su
donijeti vlastite odluke o kriterijima i mjerilima i načinu financiranja
osnovnog i srednjeg školstva za 2007. godinu u okvirima bilanciranih sredstava
iz članka 9. stavka 3. ove Uredbe.
Korisnik
pomoći izravnanja – županija, odnosno Grad Zagreb – osnivač ustanove, može
udružiti sredstva u djelatnosti školstva za nabavu proizvedene dugotrajne
imovine i za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini na temelju vlastite
odluke iz stavka 2. ovog članka u skladu s odlukom o minimalnim financijskim
standardima u osnovnom i srednjem školstvu, a do razine bilanciranih sredstava
utvrđenih u članku 9. stavku 3. ove Uredbe.
Na
temelju odluka iz članka 5. ove Uredbe, korisnici pomoći izravnanja dužni su
donijeti vlastite odluke o kriterijima i mjerilima i načinu financiranja domova
za starije i nemoćne osobe, centara za socijalnu skrb i pomoći za podmirenje
troškova stanovanja korisnicima koji se griju na drva, u okvirima bilanciranih
sredstava iz članka 9. stavka 3. ove Uredbe.
Na
temelju Odluke iz članka 6. ove Uredbe, korisnici pomoći izravnanja dužni su
donijeti vlastite odluke o kriterijima i mjerilima i načinu financiranja
zdravstvenih ustanova, u okvirima planiranih sredstava iz članka 9. stavka 3.
ove Uredbe.
Na
temelju Odluke iz članka 7. ove Uredbe, korisnici pomoći izravnanja dužni su
donijeti vlastite odluke o kriterijima za financiranje redovite djelatnosti
javnih vatrogasnih postrojbi, u okvirima planiranih sredstava iz članka 9.
stavka 3. ove Uredbe.
U
odlukama iz stavaka 2., 4., 5., i 6. ovog članka, utvrđuje se raspored
sredstava po ustanovama i javnim vatrogasnim postrojbama i prioriteti za
kapitalna ulaganja u ustanove iz stavaka 2., 4. i 5. ovoga članka.
Županije,
Grad Zagreb, gradovi i općine mogu raspodijeliti sredstva ostvarena od dodatnog
udjela u porezu na dohodak i pomoći izravnanja iz članka 3. stavaka 2. i 3. ove
Uredbe (osim za financiranje redovite djelatnosti javne vatrogasne postrojbe),
po ustanovama unutar pojedine djelatnosti, ali se preraspodjela mora zasnivati
na planu objavljenom najmanje dva mjeseca prije njegova usvajanja.
U
slučaju iz članka 10. stavka 3. ove Uredbe, ministarstva nadležna za školstvo,
socijalnu skrb, zdravstvo, te nadležno tijelo državne uprave za vatrogastvo
dostavljaju Ministarstvu financija raspored sredstava po krajnjim korisnicima
(ustanovama), a u skladu s odlukama Vlade Republike Hrvatske o minimalnim
financijskim standardima.
Članak 12.
Ako
županije, Grad Zagreb, gradovi i općine koje financiraju decentralizirane
funkcije, na godišnjoj razini, od dodatnog udjela poreza na dohodak i pomoći
izravnanja, ostvare više sredstava nego je to utvrđeno minimalnim standardom,
odnosno ostvare više sredstava nego je stvoreno obveza po rashodima koji se
financiraju temeljem odluka o minimalnim standardima za 2007. godinu, višak
sredstava trebaju do 28. siječnja 2008. godine vratiti na račun Državnog proračuna Republike
Hrvatske 21-7196 (Povrat neiskorištenih sredstava iz ranijih godina) – MB
uplatitelja.
Članak 13.
Izračun
iznosa pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije u 2007. godini vrši
Ministarstvo financija u suradnji s resornim ministarstvom ili nadležnim
tijelom državne uprave po korisnicima pomoći, a prema kriterijima i mjerilima
iz odluka i do visine iznosa obveze, utvrđene prema članku 9. stavku 3. ove
Uredbe.
Sredstva
iz stavka 1. doznačuju se na način i pod uvjetima, ovisno o vrsti rashoda
(rashodi poslovanja i rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i
dodatno ulaganje na nefinancijskoj imovini).
Pomoći
izravnanja za rashode poslovanja za decentraliziranu funkciju osnovnog i
srednjeg školstva i vatrogastva doznačit će se prema člancima 4. i 7. ove
Uredbe akontativno temeljem mjesečnog obračuna za
prethodni mjesec usklađenog s akontacijom za tekući mjesec.
Pomoći
izravnanja za rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna
ulaganja na nefinancijskoj imovini, izvršavaju se na temelju dostavljene
dokumentacije županije, Grada Zagreba i grada o provedenom postupku, u skladu
sa Zakonom, dostavljenih ovjerenih računa o nabavi roba i/ili ovjerenih
(privremenih ili okončanih) situacija za izvršene radove, koji su dospjeli ili
dospijevaju u mjesecu za koji se podnosi zahtjev za doznaku sredstava,
nadležnom ministarstvu ili nadležnom tijelu državne uprave do 10. u mjesecu za
tekući mjesec, a nadležno ministarstvo ili nadležno tijelo državne uprave nakon
provedene kontrole, objedinjene zahtjeve na razini županija i gradova dostavlja
Ministarstvu financija do 15. u mjesecu za tekući mjesec.
Pomoći
izravnanja u djelatnosti socijalne skrbi doznačit će se na način iz članka 5.
ove Uredbe.
Pomoći
izravnanja Ministarstvo financija doznačit će u razdoblju od 20. do 30. u mjesecu za tekući mjesec.
Članak 14.
Županije,
Grad Zagreb, gradovi i općine su dužni izvješćivati resorno ministarstvo ili
nadležno tijelo državne uprave o utrošenim sredstvima krajnjih korisnika
(ustanova) na način propisan u odlukama o minimalnim standardima.
Nadležno
ministarstvo ili nadležno tijelo državne uprave dužno je pratiti izvršenje
odluke o minimalnim financijskim standardima i po potrebi, a najkasnije do 30.
rujna 2007. godine, Vladi Republike Hrvatske predložiti njene izmjene i dopune.
Ako
korisnik pomoći izravnanja iz stavka 1. ovog članka ne dostavi izvješće
resornom ministarstvu ili nadležnom tijelu državne uprave na propisani način i
u roku iz stavka 1., Ministarstvo financija će, na zahtjev resornog
ministarstva ili nadležnog tijela državne uprave, privremeno obustaviti doznaku
pomoći izravnanja.
Nadležno
ministarstvo ili nadležno tijelo državne uprave dužno je izraditi konsolidirana
izvješća o korištenju sredstava doznačenih za financiranje decentraliziranih
funkcija.
Članak 15.
Krajnji
korisnik (ustanova), koji prima sredstva za decentralizirane funkcije iz
proračuna županije, Grada Zagreba, gradova i općina dužan je postupati u skladu
s Pravilnikom o proračunskom računovodstvu i računskom planu, Pravilnikom o
financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu, Naputkom o ekonomskoj
i funkcijskoj klasifikaciji rashoda/izdataka i prihoda/primitaka, Zakonom o
javnoj nabavi i Uredbom o postupku nabave roba, radova i usluga male
vrijednosti.
Nadležno
tijelo krajnjeg korisnika (ustanove) donosi financijski plan za 2007. godinu na
petoj razini računskog plana i program rada, te tromjesečne financijske planove
na temelju odluke o kriterijima i mjerilima i načinu financiranja osnovnog i
srednjeg školstva, domova za starije i nemoćne osobe, centara za socijalnu skrb
i javnih vatrogasnih postrojbi za 2007. godinu iz članka 11. ove Uredbe koji
donosi županija, Grad Zagreb, grad i općina i dostavlja ga nadležnom upravnom
odjelu županije, Grada Zagreba, grada i općine najkasnije do 31. siječnja 2007.
godine.
Financijski
plan sastoji se od prihoda i rashoda i obrazloženja. Prihodi se iskazuju po
vrstama i izvorima iz kojih potječu, i to: sredstva državnog proračuna,
sredstva iz županijskog/gradskog/općinskog proračuna – decentralizacija,
vlastita sredstva po vrstama i sredstva pomoći općine/grada, županije i druge
pravne i fizičke osobe, a rashodi po ekonomskoj klasifikaciji na petoj razini.
Obrazloženje
financijskog plana treba sadržavati podatke koji su osnova za izračunavanje
godišnjeg iznosa sredstava (npr. broj objekata,
djelatnika, razrednih odjeljenja, učenika, korisnika, kreveta), obrazloženje
vlastitih prihoda i drugih prihoda od jedinica lokalne samouprave (predškolski
odgoj ili drugo) ili iz drugih izvora, a prema odluci iz stavka 2. ovoga
članka, i plan javne nabave za robe, radove i usluge koje su razvrstane u
istovrsne skupine (prema statističkoj nomenklaturi ili prema računskom planu).
Ako
županija, Grad Zagreb, grad i općina nisu propisali drugačije:
–
doznaka sredstava za rashode poslovanja izvršava se na temelju mjesečnog
izvještaja ustanove o stvarno nastalim rashodima za protekli mjesec (na petoj
razini računskog plana) koji potpisuju odgovorne osobe (računovođa i
ravnatelj), a dostavlja se nadležnom upravnom odjelu najkasnije do 10-og u
tekućem mjesecu za protekli mjesec;
–
doznaka sredstava za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja
na nefinancijskoj imovini izvršava se na temelju dostavljene dokumentacije o
provedenom postupku u skladu sa Zakonom, dostavljenih ovjerenih računa o nabavi
roba i/ili ovjerenih (privremenih ili okončanih situacija) za izvršene radove
koji su dospjeli ili dospijevaju na plaćanje u mjesecu, a dostavlja se
nadležnom upravnom odjelu;
–
doznaka sredstava za domove za starije i nemoćne osobe za rashode poslovanja
(rashode za zaposlene, materijalne rashode, financijske rashode) izvršava se na
temelju mjesečnog izvještaja ustanove o stvarno nastalim rashodima za protekli
mjesec (na petoj razini računskog plana) i stvarno ostvarenim vlastitim
prihodima za protekli mjesec (na petoj razini računskog plana), a koji
potpisuju odgovorne osobe (računovodstvo i ravnatelj), a dostavlja se nadležnom
upravnom odjelu najkasnije do 10-og u tekućem mjesecu za protekli mjesec.
Ako
krajnji korisnik (ustanova) ne dostavi financijski plan, program i izvještaj
nadležnom upravnom odjelu u roku i na propisani način, privremeno se obustavlja
doznaka sredstava ustanovi.
Članak 16.
Županije,
Grad Zagreb, gradovi i općine dužni su obavljati nadzor nad zakonitošću rada
upravnih tijela koja obavljaju poslove decentraliziranih funkcija i korisnika
proračunskih sredstava (ustanova) koji se financiraju iz tih sredstava.
Članak 17.
Ministarstvo
financija i ministarstva nadležna za školstvo, socijalnu skrb, zdravstvo, te
nadležno tijelo državne uprave za vatrogastvo obavljaju nadzor u pogledu
zakonitosti postupanja i namjenskog korištenja sredstava iz ove Uredbe.
Članak 18.
Ovlašćuje
se ministar financija da prema potrebi donosi naputak o provedbi ove Uredbe u
dijelu koji se odnosi na dinamiku doznake sredstava pomoći izravnanja i na provedbu
članka 3. stavka 2. ove Uredbe.
Članak 19.
Ova
Uredba objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. siječnja 2007.
godine.
Klasa:
015-01/06-01/05
Urbroj: 5030108-06-1
Zagreb,
21. prosinca 2006.
Potpredsjednica
Vlade
i ministrica obitelji, branitelja i
međugeneracijske solidarnosti
Jadranka
Kosor, dipl. iur., v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |