|
|
|
|
932
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja na temelju članka 13. stavka 1. Zakona o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 140/05), u upravnom postupku donošenja odobrenja na prijedlog Pravilnika o osnovnim uvjetima financiranja pojedinih ciljnih skupina, pokrenutom na zahtjev Hrvatske banke za obnovu i razvitak, sa sjedištem u Zagrebu, Stossmayerov trg 9, temeljem odluke donesene na 57. sjednici Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja, održane 16. ožujka 2006., donosi sljedeće
I. Odobrava se prijedlog Pravilnika o osnovnim uvjetima financiranja pojedinih
ciljnih skupina jer je isti sukladan s odredbama Zakona o državnim potporama.
II. Ovo rješenje bit će objavljeno u »Narodnim novinama«.
Obrazloženje
1. ZAHTJEV ZA DONOŠENJE ODOBRENJA
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Agencija) zaprimila je 5.
siječnja 2006., od Hrvatske banke za obnovu i razvitka (dalje: HBOR) sa
sjedištem u Zagrebu, Strossmayerov trg 9, prijedlog Pravilnika o osnovnim
uvjetima financiranja pojedinih ciljnih skupina (dalje: Prijedlog Pravilnika).
Iz Prijedloga Pravilnika bilo je razvidno da sadrži elemente državne potpore te
kao takav predstavlja program državne potpore iz članka 3. stavka 2. Zakona o
državnim potporama (dalje: ZDP) iz kojeg proizlazi da se programom državne
potpore smatra akt na temelju kojeg se, bez potrebe za dodatnim provedbenim
mjerama, unaprijed neodređenim korisnicima državne potpore dodjeljuju
pojedinačne državne potpore.
Prijedlog Pravilnika dostavljen je Agenciji sukladno članku 12. stavku 1. ZDP-a,
iz kojeg proizlazi da su pravne osobe koje dodjeljuju ili upravljaju državnim
potporama u smislu ZDP-a, u konkretnom slučaju HBOR, prije donošenja akata iz
svoje nadležnosti kojima se dodjeljuju državne potpore, dužne Agenciji dostaviti
prijedlog državne potpore.
Dopisom od 1. veljače 2006., klasa: UP/I 430-02/2006-09/01, urbroj:
580-03-06-17-02, Agencija je od HBOR-a zatražila dodatna objašnjenja glede
Prijedloga Pravilnika. Sukladno rečenom dopisu Agencije HBOR je dostavio novi
Prijedlog Pravilnika.
Osim navedenog, 8. ožujka 2006., održan je sastanak između predstavnika Agencije
i HBOR-a. Sukladno zaključcima donesenim na sastanku, HBOR je Agenciji dostavio
konačni Prijedlog Pravilnika 9. ožujka 2006.
2. OPIS PRIJEDLOGA PRAVILNIKA
Agencija u nastavku daje kratki opis dijelova Prijedloga Pravilnika koji sadrže
elemente državne potpore. Naime, državne potpore u Prijedlogu Pravilnika odnose
se na kredite/zajmove odobrene pod povoljnijim uvjetima od tržišnih te na
ulaganje u temeljni kapital ukoliko takvo ulaganje nije provedeno po načelu
privatnog investitora.
2.1.1 Korisnici kredita HBOR-a jesu: mali, srednji i veliki poduzetnici, te
obrtnici.
2.1.2. Pravni temelj za donošenje Prijedloga Pravilnika:
Statut HBOR-a.
2.1.3. Kategorije državne potpore za koje mogu biti dodijeljeni krediti pod
povoljnijim uvjetima:
a) mali i srednji poduzetnici: vrste opravdanih troškova i intenziteti državne
potpore za male i srednje poduzetnike određeni su u članku 4. stavku 2. i članku
7. stavku 3. točki a) Prijedloga Pravilnika.
Državna potpora za početna ulaganja može se dodijeliti malim poduzetnicima u
iznosu do 15 posto opravdanih troškova i srednjim poduzetnicima u iznosu do 7,5
posto opravdanih troškova.
Opravdani troškovi početnih ulaganja su: materijalna ulaganja (zemljišta, zgrade
i oprema) i troškovi za nematerijalna ulaganja (nabava patenata, licenci,
posebnih znanja i vještina (know-how) ili nepatentiranoga tehničkog znanja).
Opravdani troškovi otvaranja novih radnih mjesta jesu troškovi bruto plaća za
novootvorena radna mjesta, povezana s ulaganjem, za dvogodišnje razdoblje.
Ako se ulaže u područje koje ima pravo na regionalnu državnu potporu, državna
potpora može se dodijeliti do gornje granice određene u karti regionalnih
državnih potpora, pod uvjetom da se ulaganje očuva u tome području najmanje pet
godina nakon zaključenja ulaganja i korisnik državne potpore doprinese najmanje
25 posto vrijednosti ulaganja iz vlastitih sredstava koja ne sadrže državnu
potporu.
b) istraživanje i razvoj: opravdani troškovi i intenzitet državne potpore za
istraživanje i razvoj određeni su u članku 4. stavcima 4. i 5. Prijedloga
Pravilnika.
Intenziteti državne potpore iznose 50 posto opravdanih troškova ukoliko je riječ
o primijenjenim istraživanjima namijenjenim stjecanju znanja za razvoj novih
proizvoda, postupaka i usluga ili poboljšanju već postojećih proizvoda,
postupaka i usluga, odnosno 25 posto ukoliko je riječ o državnim potporama za
razvojna istraživanja namijenjena prijenosu rezultata industrijskih istraživanja
u oblikovanje novih, izmijenjenih i poboljšanih proizvoda, postupaka i usluga
neovisno o svrsi oblikovanja. Navedeni intenziteti mogu se povećati, ovisno o
veličini poduzetnika, vrsti projekta te o vrsti područja na kojem se projekti
provode, kako je navedeno o članku 4. stavku 5. točki d) Prijedloga Pravilnika.
Iznosi državne potpore mogu se zbrajati, ali iznos državne potpore ne smije
prijeći 75 posto opravdanih troškova za primijenjena istraživanja i 50 posto
opravdanih troškova za razvojna istraživanja.
Opravdani troškovi jesu: troškovi rada zaposlenih koji se isključivo bave
istraživačkim aktivnostima, troškovi za instrumente, opremu i nekretnine, koji
se isključivo i stalno koriste za istraživačke aktivnosti, troškovi za
savjetodavne i slične usluge namijenjene isključivo za istraživačke aktivnosti
te dodatni ukupni troškovi koji nastaju neposredno kao posljedica istraživanja i
razvoja.
c) zaštita okoliša: opravdani troškovi i intenzitet državne potpore za zaštitu
okoliša određeni su u članku 8. stavcima 3., 4., 5., 6., i 7. Prijedloga
Pravilnika.
Državne potpore za prilagođavanje novim obvezujućim standardima za zaštitu
okoliša, malim i srednjim poduzetnicima mogu se dodijeliti do visine 15 posto
opravdanih troškova, u razdoblju od 3 godine od prihvaćanja takvih standarda.
Državne potpore za postizanje višega stupnja zaštite okoliša nego što to
određuju obvezujući standardi odnosno ulaganja u zaštitu okoliša dok još ne
postoje obvezujući standardi, velikim poduzetnicima mogu se dodijeliti do visine
30 posto opravdanih troškova, a malim i srednjim poduzetnicima do visine od 40
posto opravdanih troškova.
Državne potpore za energetsku učinkovitost i istodobnu proizvodnju električne i
toplinske energije, te za obnovljive izvore energije, mogu se dodijeliti velikim
poduzetnicima do visine 40 posto opravdanih troškova, a malim i srednjim
poduzetnicima do visine 50 posto opravdanih troškova;
Navedeni iznosi mogu se povećati ovisno o vrsti područja na kojem se poduzetnik
nalazi, veličini poduzetnika te važnosti državne potpore, kako je to predviđeno
u članku 8. stavcima 3. točki c) i 4. Prijedloga Pravilnika.
Državna potpora za sanaciju onečišćenih područja može se dodijeliti samo ako
osoba odgovorna za onečišćavanje nije poznata ili joj se trošak sanacije ne može
nametnuti, u kojem se slučaju državna potpora može dodijeliti do 100 posto
opravdanih troškova.
Državna potpora za zaštitu okoliša može se dodijeliti za tekuće poslovanje, ako
postoji značajan doprinos zaštiti okoliša i to za poticanje okolišu primjerenih
oblika postupanja s otpadom i za poticanje energetske učinkovitosti, poticanje
korištenja obnovljivih izvora energije, te istodobnu proizvodnju električne i
toplinske energije.
Opravdani troškovi za ulaganja namijenjena zaštiti okoliša jesu dodatni troškovi
za nekretnine i opremu, troškovi za nematerijalna ulaganja iz članka 44. Uredbe
o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 121/03; dalje Uredba), potrebni za
postizanje ciljeva zaštite okoliša. Isti se računaju bez pogodnosti koje
proizlaze iz povećanja kapaciteta, ušteda na troškovima tijekom prvih pet godina
ulaganja i dodatne pomoćne proizvodnje tijekom toga petogodišnjeg razdoblja.
Opravdani troškovi sanacije onečišćenog područja jesu troškovi rada umanjeni za
povećanje vrijednosti zemljišta.
d) zapošljavanje: opravdani troškovi i intenzitet državne potpore za
zapošljavanje određeni su u članku 9. stavcima 5. – 18. Prijedloga Pravilnika.
Državna potpora za otvaranje novih radnih mjesta na područjima koja imaju pravo
na regionalnu državnu potporu može se dodijeliti svim poduzetnicima u iznosu
određenom u karti regionalne državne potpore, pod uvjetom da korisnik državne
potpore doprinese najmanje 25 posto sredstava iz vlastitih izvora koji ne sadrže
državnu potporu te da je zapošljavanje sačuvano u području koje prima regionalnu
državnu potporu.
Državna potpora za otvaranje novih radnih mjesta na područjima koja nemaju pravo
na regionalnu državnu potporu može se dodijeliti samo malim i srednjim
poduzetnicima do gornjih granica i to malim poduzetnicima u iznosu do 15 posto
opravdanih troškova a srednjim poduzetnicima u iznosu do 7,5 posto opravdanih
troškova.
Opravdani troškovi za otvaranje novih radnih mjesta su troškovi bruto plaća za
dvogodišnje razdoblje. Ispunjavanje uvjeta otvaranja novih radnih mjesta
utvrđuje se temeljem podataka o dodatnom zapošljavanju u poduzetniku, u
usporedbi s prosjekom u proteklih 12 mjeseci.
Osim opravdanih troškova i intenziteta državne potpore za zapošljavanje,
Prijedlogom Pravilnika određeni su i dodatni uvjeti koji moraju biti ispunjeni
kako bi poduzetnik ostvario državnu potporu za zapošljavanje.
Prijedlogom Pravilnika određeni su također i uvjeti pod kojima se može
dodijeliti državna potpora za invalidne osobe ili osobe koje se teže
zapošljavaju. Intenzitet svih vrsta državnih potpora dodijeljenih za
zapošljavanje osoba koje se teže zapošljavaju ili invalidnih osoba ne smije
prijeći 50 posto troškova godišnje bruto plaće osoba koje se teže zapošljavaju,
odnosno 60 posto troškova godišnje bruto plaće invalidnih osoba.
e) usavršavanje: opravdani troškovi i intenzitet državne potpore za usavršavanje
određeni su u članku 9. stavcima 21. – 22. Prijedloga Pravilnika.
Državna potpora za usavršavanje može se dodijeliti u iznosu do 50 posto
opravdanih troškova u slučaju općeg usavršavanja i do 25 posto opravdanih
troškova u slučaju posebnog usavršavanja. Rečeni intenziteti mogu se povećati:
– za 10 posto opravdanih troškova u svrhu posebnog usavršavanja i za 20 posto
opravdanih troškova u svrhu općeg usavršavanja u malim i srednjim poduzetnicima,
– za 10 posto opravdanih troškova u Područjima A. i za 5 posto opravdanih
troškova u Područjima B.,
– za 10 posto opravdanih troškova ako je usavršavanje namijenjeno osobama koje
se teže zapošljavaju.
Iznosi navedenih državnih potpora zbrajaju se.
Opravdani troškovi u svrhu usavršavanja su: troškovi instruktora, putni troškovi
instruktora i osoba koje se usavršavaju, ostali tekući troškovi, troškovi otpisa
uređaja i opreme u skladu s opsegom njihova korištenja u svrhu usavršavanja,
troškovi savjetovanja u vezi s projektom usavršavanja, troškovi sudionika
usavršavanja do visine svih navedenih opravdanih troškova
f) regionalne državne potpore: načini dodjele regionalnih državnih potpora
predviđeni su u članku 3. stavku 8., članku 5. stavku 5., i članku 7. stavku 3.
točki b) Prijedloga Pravilnika.
Regionalna državna potpora dodjeljuje se u svrhu poticanja manje razvijenih
područja utvrđenih kartom regionalnih državnih potpora, a može biti dodijeljena
za poticanje početnih materijalnih ulaganja (zemljišta, zgrade i oprema) i
nematerijalnih ulaganja (kupnja patenata, licenci, posebnih znanja i vještina
ili nepatentiranog tehničkog znanja)
Državna potpora može biti dodijeljena do gornje granice određene na karti
regionalnih državnih potpora pod uvjetom da se ulaganje očuva u tome području
najmanje 5 godina nakon zaključenja ulaganja te da korisnik državne potpore
doprinese najmanje 25 posto vrijednosti ulaganja iz vlastitih sredstava koja ne
sadrže državnu potporu.
Državna potpora za tekuće poslovanje može se dodijeliti prema pravilima za
regionalne državne potpore u slučaju kumulativnog ispunjenja sljedećih uvjeta:
da doprinosi regionalnome razvoju, da je razmjerna teškoćama koje se namjeravaju
ublažiti, da je vremenski ograničena i postupno se smanjuje te da nije
namijenjena poticanju izvoza.
U članku 5. stavku 5. Prijedloga Pravilnika određeno su uvjeti koje je potrebno
ispuniti prilikom otvaranja novih radnih mjesta u poduzetniku kod kojeg je HBOR
uložio u temeljni kapital. Riječ je o sljedećim uvjetima: radno mjesto mora biti
povezano s provedbom projekta početnih ulaganja, radno mjesto mora biti
popunjeno tijekom tri godine nakon dovršenog ulaganja, projekt ulaganja mora
voditi neto povećanju broja radnika u poduzeću u usporedbi s prosjekom tijekom
proteklih 12 mjeseci te nova radna mjesta moraju biti sačuvana najmanje pet
godina.
2.1.4. Instrumenti dodjele državne potpore: krediti pod povoljnijim uvjetima za
kategorije državne potpore navedene pod točkom 2.1.3. obrazloženja ovog rješenja
i ulaganje u temeljni kapital (opisano u članku 5. Prijedloga Pravilnika).
2.1.5. Trajanje Pravilnika:
Pravilnik će stupiti na snagu osmog dana od dana objave na oglasnoj ploči HBOR-a
i važit će tri godine od datuma stupanja na snagu, a počet će se primjenjivati
od 31. ožujka 2006.
Nadležne organizacijske jedinice HBOR-a dužne su do početka primjene Pravilnika
uskladiti kreditne programe i akte HBOR-a s odredbama Pravilnika, sukladno
članku 17. stavku 3. Prijedloga Pravilnika.
2.2. Osim kategorija državnih potpora navedenih u točki 2.1.3. obrazloženja ovog
rješenja, u članku 3. stavku 5, članku 4. stavku 3. i članku 8. stavku 9.
Prijedloga Pravilnika predviđeni su i krediti pod povoljnijim uvjetima za male,
srednje i velike poduzetnike koji su pretrpjeli ratnu štetu. Sredstva kredita
mogu biti dodijeljena temeljem potvrde Županijske komisije za procjenu ratnih
šteta koja služi kao dokaz o nastanku štete, odnosno pisane izjave poduzetnika
kako do sada nije koristio ili iskoristio u cijelosti povlaštene kamatne stope
za saniranje ratnih šteta niti druge oblike državne pomoći za saniranje ratnih
šteta.
2.3. Prijedlogom Pravilnika predviđene su također i državne potpore male
vrijednosti i to u slučajevima kada razlika između referentne kamatne stope i
poticajne kamatne stope predstavlja iznos koji je manji od 750.000,00 kn u
razdoblju od tri godine po pojedinom poduzetniku. Državne potpore male
vrijednosti mogu biti odobrene kroz poticajne kamatne stope za plasmane ili dio
plasmana kojima se financira istraživanje tržišta i marketing sukladno članku 3.
stavku 6, članku 4. stavku 6 Prijedloga Pravilnika.
Postupak i način dodjele državne potpore male vrijednosti putem poticajnih
kamatnih stopa opisan je u članku 15. Prijedloga Pravilnika.
2.4. Dijelove Prijedloga Pravilnika koji se odnose na dodjelu kredita pod
tržišnim uvjetima Agencija nije niti razmatrala jer isti ne sadrže element
državne potpore.
3. ODLUKA VIJEĆA ZA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
3.1. Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Vijeće) razmatralo je
Prijedlog Pravilnika na svojoj 57. sjednici održanoj 16. ožujka 2006.
Kako je navedeno u točki 2. obrazloženja ovog rješenja Prijedlog Pravilnika
sadrži elemente državne potpore opisane u točki 2.1.1. do 2.1.5. obrazloženja
ovog rješenja a odnose se na kredite/zajmove odobrene pod povoljnijim uvjetima
od tržišnih, te na ulaganje u temeljeni kapital ako nije zadovoljeno načelo
ulaganja privatnog investitora.
Vijeće je utvrdilo da državne potpore opisane u točki 2.1.1. do 2.1.5.
obrazloženja ovog rješenja predstavljaju državnu potporu iz članka 3. stavka 1.
i članka 4. stavka 1. ZDP-a.
Vijeće je utvrdilo da je u konkretnom slučaju riječ o državnim potporama jer se
radi o transferu ili smanjenju priliva državnih sredstava; utvrđeno je kako
sredstva predstavljaju potporu koja korisnicima potpore donose ekonomsku
prednost koju isti ne bi ostvarili kroz svoje redovno i normalno poslovanje;
utvrđeno je kako se u konkretnom slučaju predložena sredstva dodjeljuju
pojedinim korisnicima na selektivnoj osnovi, te kako dodjelom sredstava na način
predviđen Prijedlogom Pravilnika postoji mogućnost narušavanja tržišnog
natjecanja davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobito u
mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza
Republike Hrvatske koje proizlaze iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju
(»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 14/01, 14/02, 1/05 i 7/05; dalje:
SSP).
Člankom 4. ZDP-a propisana je opća zabrana davanja državnih potpora koje
narušavaju ili bi mogle narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na
tržištu korisniku državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri u
kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike
Hrvatske iz SSP-a, kao i izuzeća od opće zabrane.
S obzirom da se državne potpore predložene Prijedlogom Pravilnika odnose na male
i srednje poduzetnike, istraživanje i razvoj, zaštitu okoliša, zapošljavanje i
usavršavanje Vijeće je moralo utvrditi može li se na takve potpore primijeniti
izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke d) ZDP-a. Glede regionalnih državnih
potpora Vijeće je moralo utvrditi može li se na takve potpore primijeniti
izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke a) ZDP-a.
Da bi postojala mogućnost primjene izuzeća iz članka 4. stavka 3. točke a) i d)
ZDP-a, državne potpore za male i srednje poduzetnike, istraživanje i razvoj,
zaštitu okoliša, zapošljavanje, usavršavanje te regionalne državne potpore
moraju biti usuglašene s odredbama Uredbe koje se odnose na rečene potpore.
Analizom intenziteta državnih potpora i opravdanih troškova za rečene državne
potpore navedenih u Prijedlogu Pravilnika, Vijeće je utvrdilo da su isti
sukladni pravilima Uredbe koja se odnose na rečene vrste državnih potpora.
Glede dodjele kredita pod poticajnim kamatnim stopama poduzetnicima koji su
pretrpjeli ratne štete a koji predstavljaju državnu potporu opisanu u točki 2.2.
obrazloženja ovog rješenja takve državne potpore smatraju se sukladnim članku 4.
stavku 2. ZDP-a ukoliko podnosioci prilikom podnošenja zahtjeva za kredit
postupe sukladno članku 3. stavku 5. i članku 4. stavku 3. Prijedloga
Pravilnika.
Slijedom iznijetog Vijeće je odlučilo da Prijedlog Pravilnika predstavlja
program državne potpore iz članka 3. stavka 2. ZDP-a. Vijeće je nadalje utvrdilo
da su državne potpore poduzetnicima koji su pretrpjeli ratnu štetu sukladne
članku 4. stavku 2. ZDP-a, regionalne državne potpore sukladne su članku 4.
stavku 3. točki a) ZDP-a, dok su državne potpore za male i srednje poduzetnike,
istraživanje i razvoj, zaštitu okoliša, zapošljavanje, usavršavanje sukladne
članku 4. stavku 3. točki d) ZDP-a, stoga je odlučeno kao u točki I. izreke ovog
rješenja.
3.2. U dijelu Prijedloga Pravilnika pod nazivom Prijelazne i završne odredbe
navedeno je da stupanjem na snagu Pravilnika prestaju važiti Osnovni uvjeti
kreditiranja pojedinih ciljnih skupina iz srpnja 2003., odnosno njihov
pročišćeni tekst od 16. veljače 2005.
Nadalje, s obzirom da Prijedlogom Pravilnika nije obuhvaćen i Program
financijskog restrukturiranja gospodarskih subjekata, HBOR je u obvezi navedeni
program usuglasiti s odredbama ZDP-a i Uredbom ukoliko će na temelju rečenog
programa dodjeljivati kredite/zajmove pod uvjetima povoljnijim od tržišnih.
U međuvremenu, ukoliko HBOR namjerava po rečenom Programu dodjeljivati
kredite/zajmove pod uvjetima povoljnijim od tržišnih, odnosno dok rečeni Program
ne usuglasi s odredbama ZDP-a i Uredbom, HBOR je u obvezi svaki pojedinačni
slučaj koji se odnosi na restrukturiranje i sanaciju, a sadrži elemente državne
potpore prijaviti Agenciji sukladno članku 12. stavku 1. ZDP-a.
Prijedlogom Pravilnika također nije obuhvaćen Program kreditiranja pripreme roba
za izvoz i izvoz roba koji također nije usklađen s odredbama ZDP-a i Uredbom.
Ukoliko HBOR na temelju takvog programa dodjeljuje kredite/zajmove pod
povoljnijim uvjetima od tržišnih, HBOR je također u obvezi svaki pojedinačni
slučaj prijaviti Agenciji sukladno članku 12. stavku 1. ZDP-a.
Ovo stoga što je HBOR u obvezi, kao što je to i predviđeno člankom 14.
Prijedloga Pravilnika prijaviti Agenciji, sukladno članku 12. stavku 1. ZDP-a,
pojedinačne slučajeve koje nisu obuhvaćeni Prijedlogom Pravilnika, a za koje će
biti određena kamatna stopa niža od referentne kamatne stope.
3.3. Člankom 6. stavkom 1. točkom b) ZDP-a određeno je da Agencija nadzire
provedbu i učinke dodijeljenih državnih potpora te nalaže povrat državnih
potpora koje su dane ili korištene protivno propisima, dok je člankom 15.
stavkom 1. ZDP-a određeno da se nadzor provedbe odobrene državne potpore obavlja
po službenoj dužnosti ili na prijedlog stranke. Nadalje, člankom 6. stavkom 1.
točkom c) ZDP-a određena je obveza Agencije da prikuplja, obrađuje i evidentira
podatke o državnih potporama.
Uzevši u obzir navedene odredbe ZDP-a Agencija će u postupku nadzora provedbe
odobrene državne potpore od HBOR-a, sukladno članku 15. stavku 1. ZDP-a
zatražiti dostavu izvješća o odobrenim kreditima koji sadržavaju element državne
potpore te o izvršenim ulaganjima u temeljni kapital.
Ukoliko Agencija prilikom obavljanja nadzora provedbe iz članka 6. stavka 1.
točke b) ZDP-a utvrdi nepravilnosti, donosi rješenje kojim se davatelju državne
potpore i/ili korisniku državne potpore određuje rok od najdulje 3 mjeseca za
otklanjanje utvrđenih nepravilnosti sukladno članku 15. stavku 2. ZDP-a. Ako
davatelj državne potpore i/ili korisnik državne potpore u gore navedenom roku ne
otkloni nepravilnosti, Agencija nalaže davatelju državne potpore i/ili korisniku
državne potpore povrat iznosa dodijeljene državne potpore u dijelu u kojem je
utvrđena nepravilnost. Navedeni iznos uvećava se za iznos zakonskih zateznih
kamata koje teku od dana koji je utvrđen kao dan na koji je nepravilnost
započela, sukladno članku 15. stavku 3. ZDP-a.
3.4. Temeljem članka 18. ZDP-a a u svezi s člankom 13. stavkom 2. ZDP-a,
rješenja Agencije kojima se daje odobrenje na prijedlog akta državne potpore
objavljuju se u »Narodnim novinama«. Stoga je odlučeno kao u točki II. izreke
ovog rješenja.
UPUTA O PRAVNOM LIJEKU
Ovo rješenje konačno je u upravnom postupku. Protiv ovog rješenja žalba nije
dopuštena, ali nezadovoljna stranke može pokrenuti upravni spor pred Upravnim
sudom Republike Hrvatske u roku od trideset (30) dana od dana dostave ovog
rješenja.
Klasa: UP/I 430-01/2006-09/01
Urbroj: 580-03-06-17-07
Zagreb, 16. ožujka 2006.
Predsjednica Vijeća
za zaštitu tržišnog natjecanja
Olgica Spevec, v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |