POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

2840

Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj 23. studenoga 2005. godine, donio je

RJEŠENJE

I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 5. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o područjima posebne državne skrbi (»Narodne novine« broj 88/02.) u dijelu koji se odnosi na članak 8. stavak 2. alineju 1. Zakona o područjima posebne državne skrbi (»Narodne novine« broj 44/96., 57/96., 124/97., 73/00., 87/00., 69/01., 94/01.).

II. Ovo rješenje objavit će se u »Narodnim novinama«.

 

Obrazloženje
 

1. Prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom dijela članka 5. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o područjima posebne državne skrbi (»Narodne novine«, broj 88/02.; u daljnjem tekstu: ZID ZPPDS iz 2002.) podnijeli su Rade Mirić (predmet broj: U-I-3152/2004), Mile Dukić (predmet broj: U-I-3256/2004), Milivoj Šarić (predmet broj: U-I-3258/2004), Janja Milić (predmet broj: U-I-3260/2004), Dragica Rapaić (predmet broj: 3262/2004), Nedeljko Blaženović (predmet broj: U-I-2164/2004), Milka Komazec i Dušan Komazec (predmet broj: U-I-3268/2004), Milorad Lalić (predmet broj: U-I-3354/2004), svi s boravištem u Državnoj zajednici Srbiji i Crnoj Gori, te Ljubica Končar i Milan Končar (predmet broj: U-I-3266/2004) iz Korenice (u daljnjem tekstu: predlagatelji).

Podnesci svih predlagatelja iz Državne zajednice Srbije i Crne Gore sadržajno su istovjetni, a na kraju svakog pojedinog od njih istaknuta je »službena zabilješka HPK Švicarske Direkcije za razvitak i suradnju«, u kojoj se navodi da je »ova ustavna tužba izrađena u Humanitarnoj pravnoj kancelariji Švicarske Direkcije za razvitak i suradnju (SDC) Beograd 1, od strane pravnog savjetnika Borić Jove«. I podnesak predlagatelja Ljubice Končar i Milana Končara istovjetan je podnescima ostalih predlagatelja, ali ne sadrži navedenu »službenu zabilješku«.

Svi predlagatelji podnose »prijedlog za ocjenu suglasnosti odred­be članka 8. stavka 2. alineje 1. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o područjima od posebne državne skrbi (u dijelu u kojem bi se odnosila na stanove na kojima je postojalo stanarsko pravo)«.

2. ZID ZPPDS iz 2002. donio je Hrvatski sabor na sjednici održanoj 12. srpnja 2002. godine, a stupio je na snagu 2. kolovoza 2002. godine. Člankom 5. ZID ZPPDS-a iz 2002. izmijenjen je članak 8. Zakona o područjima posebne državne skrbi (»Narodne novine« broj 44/96., 57/96. – ispr., 124/97., 73/00., 87/00. – ispr.), pa predlagatelji u svojim podnescima zapravo ukazuju na nesuglasnost s Ustavom članka 8. stavka 2. alineje 1. Zakona o područjima posebne državne skrbi. Kako je taj članak izmijenjen člankom 5. ZID ZPPDS-a iz 2002., Ustavni sud ga u ovom rješenju označava prema izvornoj numeraciji na dan stupanja na snagu ZID ZPPDS-a iz 2002., to jest kao članak 5. ZID ZPPDS-a iz 2002.

Ustavni sud napominje da je nakon donošenja ZID ZPPDS-a iz 2002. Zakon o područjima posebne državne skrbi iznova izmijenjen (»Narodne novine« broj 69/01. – Uredba o izmjeni Zakona, 94/01.). Pročišćeni tekst Zakona o područjima posebne državne skrbi ob­javljen je u »Narodnim novinama« broj 26/03., a osporena odredba sadržana je u članku 7. stavku 2. alineji 1. Posljednje izmjene i dopune Zakona o područjima posebne državne skrbi objavljene su u »Narodnim novinama« broj 42/05.

3. Osporeni članak 5. ZID ZPPDS-a iz 2002., u dijelu koji se odnosi na članak 8. stavak 2. alineju 1. Zakona o područjima posebne državne skrbi, glasi:

 

Članak 5.

Članak 8. mijenja se i glasi:

(2) Povratak i ostanak te naseljavanje stanovništva na područja posebne državne skrbi poticat će se i stambenim zbrinjavanjem na jedan od sljedećih načina:

– davanjem u najam (...) stana u državnom vlasništvu, (...).

Prema njihovom stajalištu, Republika Hrvatska »radom držav­nih organa i tijela umišljajno onemogućava povratak u Republiku Hrvatsku osoba na koje se odnosi Zakon o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju (»Narodne novine« broj 73/95.)«. Nadalje, ističu da »prije nego je praktično omogućila povratak navedenih osoba u Republiku Hrvatsku (i u svezi s tim, kao preduvjet, ishodovanje potrebnih osobnih dokumenata) donosi Zakon o prestanku važenja Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju (»Narodne novine« broj 101/98.), (...) kojim ukida navedeni Zakon, ali ne i njegove posljedice.«

Iz obrazloženja prijedloga razvidno je da predlagatelji nesuglasnost s Ustavom osporenog dijela članka 5. ZID ZPDDS-a povezuju s člankom 3. stavkom 2. točkom 3. Pravilnika o redu prvenstva stambenog zbrinjavanja na područjima posebne državne skrbi (»Narodne novine« broj 116/02.). Naime, 2002. godine donesen je osporeni ZID ZPPDS, kojim se stanovi na kojima je postojalo stanarsko pravo – sada stanovi u državnom vlasništvu – dodjeljuju u najam određenim skupinama osoba prema redu prvenstva koji je uređen Pravilnikom o redu prvenstva stambenog zbrinjavanja na područjima posebne državne skrbi, što ga je donio ministar za javne radove, obnovu i graditeljstvo Republike Hrvatske. Predlagatelji osporavaju sam red prvenstva zbog toga što su bivši nositelji stanarskih prava svrstani u posljednju, treću skupinu ovlaštenika navedenog prava.

Predlagatelji ističu da je Republika Hrvatska u potpunosti onemogućila pokretanje i vođenje bilo kakvih sudskih i drugih postupaka pred nadležnim tijelima Republike Hrvatske putem kojih bi takvi građani Republike Hrvatske, bivši nositelji stanarskih prava, bili u prilici vratiti svoja »stečena imovinska prava« na navedenim stanovima.

Predlagatelji smatraju da su na navedeni način povrijeđene ustavne odredbe o pravu na pristup sudu (članak 29. stavak 1. Ustava), pravu na »jednakost pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti« (članak 26. Ustava) i pravu na nepovredivost doma (članak 34. stavak 1. Ustava).

Nadalje, smatraju povrijeđenima i pojedine odredbe Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda Vijeća Europe (»Narod­ne novine – Međunarodni ugovori« broj 18/97., 6/99. – pročišćeni tekst, 8/99. – ispravak, 14/02.; u daljnjem tekstu: Europska konvencija), i to: članka 6. (pravo na pošteno suđenje), članka 13. (pravo na djelotvoran pravni lijek), članka 14. (zabrana diskriminacije), te članka 1. Protokola 1 uz Europsku konvenciju (pravo na mirno uživanje vlasništva).

Konačno, pozivajući se na stajališta i pravnu praksu Europskog suda za ljudska prava, ističu da su međunarodni ugovori koji su sklopljeni i potvrđeni u skladu s Ustavom i koji su na snazi, na temelju članka 140. Ustava, po pravnoj snazi iznad zakona.

 

Prijedlozi nisu osnovani.

 

4. Ustavni sud u prvom redu napominje da je o prijedlozima predlagatelja, u dijelu kojim se osporava suglasnost s Ustavom članka 3. stavka 2. točke 3. Pravilnika o redu prvenstva stambenog zbrinjavanja na područjima posebne državne skrbi, odlučio rješenjem broj: U-II-3255/2004 i dr. od 10. studenoga 2004. godine (»Narodne novine« broj 167/04.). Tim rješenjem nisu prihvaćeni prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom članka 3. stavka 2. točke 3. navedenog Pravilnika.

Nadalje, Ustavni sud je rješenjem broj U-I-3069/2002 i dr. od 10. studenoga 2004. godine (»Narodne novine« broj 167/04.) odbacio prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju zbog nepostojanja pretpostavki za odlučivanje o biti stvari.

Rješenjem broj: U-I-4097/2004 i dr. od 10 studenoga 2004. godine (»Narodne novine« broj 167/04.) Ustavni sud nije prihvatio ni prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o prestanku važenja Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju.

5. Nakon razmatranja prijedloga i sadržaja zakonskih odredbi, Ustavni sud je utvrdio da osporeni dijelovi članka 5. ZID ZPPDS-a iz 2002. nisu u nesuglasnosti s odredbama Ustava na koje ukazuju predlagatelji.

Zakonom o područjima posebne državne skrbi utvrđuju se područja o kojima Republika Hrvatska posebno skrbi, kao i poticajne mjere za njihovu obnovu i razvitak (članak 1.).

Prema članku 2. Zakona o područjima posebne državne skrbi, područja posebne državne skrbi utvrđuju se radi otklanjanja posljedica rata, bržeg povratka prognanika i izbjeglica, poticanja demografskog i gospodarskog napretka, te postizanja što ravnomjernijeg razvitka svih područja Republike Hrvatske. Prava iz tog Zakona ostvaruju fizičke osobe koje imaju prebivalište i borave na područjima posebne državne skrbi, te pravne osobe koje imaju sjedište na područjima posebne državne skrbi.

U članku 5. ZID ZPPDS-a iz 2002., u dijelu koji se odnosi na članak 8. stavak 1. Zakona o područjima posebne državne skrbi, propisano je da će Republika Hrvatska poticati povratak i ostanak stanovništva koje je prebivalo na područjima posebne državne skrbi prije Domovinskog rata, kao i poticati naseljavanje državljana Republike Hrvatske svih djelatnosti i zanimanja koji mogu pridonijeti gospodarskom i društvenom razvoju područja posebne državne skrbi (u daljnjem tekstu: korisnici).

Jedna od poticajnih mjera, propisana radi ostvarenja prethodno navedene svrhe Zakona o područjima posebne državne skrbi, jest i stambeno zbrinjavanje korisnika radi njihova povratka i ostanka na područjima posebne državne skrbi, pod uvjetima propisanim člankom 5. ZID ZPPDS-a iz 2002.

Ostajući u okviru sadržaja prijedloga predlagatelja, Ustavni sud razmotrio je zakonske uvjete pod kojima se daju u najam stanovi u državnom vlasništvu na područjima posebne državne skrbi. To su sljedeći uvjeti:

– da korisnik na dan stupanja na snagu ZID ZPPDS-a iz 2002. (to jest, 2. kolovoza 2002.) nije imao u vlasništvu ili suvlasništvu obiteljsku kuću ili stan niti na području Republike Hrvatske niti na području država nastalih raspadom SFRJ, odnosno

– da korisnik obiteljsku kuću ili stan, koju je imao u vlasništvu ili suvlasništvu na navedenim područjima, nije prodao, darovao, ili na bilo koji drugi način otuđio nakon 8. listopada 1991., odnosno

– da korisnik nije stekao pravni položaj zaštićenog najmoprimca.

Sukladno navedenom, Zakon o područjima posebne državne skrbi priznaje pravo na stambeno zbrinjavanje (među ostalima) i osobama koje su prebivale na područjima posebne državne skrbi prije Domovinskog rata, a nikada nisu bile nositelji stanarskog prava, kao i onima koje su bile nositelji stanarskog prava, ali su ga izgubile po odredbama mjerodavnih zakona, a da istodobno nisu stekle položaj zaštićenih najmoprimaca.

Iz prethodnih navoda razvidno je da predlagatelji polaze od pogrešnog pristupa kad ustavnost članka 5. ZID ZPPDS-a iz 2002., u dijelu koji se odnosi na članak 8. stavak 2. alineju 1. Zakona o područjima posebne državne skrbi, osporavaju zbog toga što se u fondu stanova u državnom vlasništvu, koji se ovlaštenim korisnicima daju u najam, nalaze i stanovi na kojima su oni nekada imali stanarsko pravo.

Razmotre li se podrobno navodi predlagatelja, postaje razvidno da oni zapravo osporavaju gubitak svoga stanarskog prava po sili članka 2. Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju, kojim je bilo propisano da stanarsko pravo na stanovima u društvenom vlasništvu, državnom vlasništvu, odnosno vlasništvu pravnih osoba koje su to vlasništvo stekle na temelju posebnih propisa, a nalaze se na ranije okupiranom, sada oslobođenom teritoriju Republike Hrvatske, prestaje po sili zakona ako je nositelj stanarskog prava isti napustio i ne koristi ga dulje od 90 dana od dana stupanja na snagu tog Zakona (to jest, od 27. rujna 1995. godine). Predlagatelji ujedno osporavaju i ustavnost Zakona o prestanku važenja Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju, navodeći da u ostavljenom roku nisu mogli ispuniti uvjete za zadržavanje stanarskog prava na stanovima koje su napustili tijekom Domovinskog rata, pa iz toga izvode nesuglasnost osporenog dijela članka 5. ZID ZPPDS-a s člancima 26. i 29. stavkom 1. Ustava, ali i povrede pojedinih odredaba Europske konvencije pobliže navedenih u točki 3. obrazloženja ovog rješenja.

Propisujući u članku 5. ZID ZPPDS-a iz 2002., u dijelu koji se odnosi na članak 8. stavak 2. alineju 1. Zakona o područjima po­sebne državne skrbi, davanje u najam stanova u državnom vlasništvu kao jedan od oblika stambenog zbrinjavanja ovlaštenih korisnika, zakonodavac ni na koji način nije mogao povrijediti ničija »stečena imovinska prava«, pa ni u odnosu na one stanove na kojima su predlagatelji nekada imali stanarska prava, jer su ti stanovi na dan stupanja na snagu ZID ZPPDS-a iz 2002. bili u vlasništvu Republike Hrvatske (državnom vlasništvu).

Ustavni sud nadalje ocjenjuje proizvoljnim i utvrđuje netočnim tvrdnje predlagatelja da im je Republika Hrvatska u potpunosti onemogućila pokretanje i vođenje bilo kakvih sudskih i drugih postupaka pred nadležnim tijelima Republike Hrvatske putem kojih bi takvi građani Republike Hrvatske, kao bivši nositelji stanarskih prava, bili u prilici vratiti svoja »stečena imovinska prava« na navedenim stanovima.

Pravo na pristup domaćem sudu, zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava, nije zapriječeno ni osporenim ZID ZPPDS-om ni drugim zakonima na koje se predlagatelji pozivaju. Isto tako, osporeni članak 5. ZID ZPPDS-a iz 2002., u dijelu koji se odnosi na članak 8. stavak 2. alineju 1. Zakona o područjima posebne državne skrbi, nije u nesuglasnosti ni s člankom 34. stavkom 1. Ustava kojim se jamči pravo na nepovredivost doma, niti su njime povrijeđene odred­be Europske konvencije na koju se pozivaju predlagatelji. Zakonskom odredbom koja propisuje da se stanovi u državnom vlasništvu daju u najam, naime, navedene ustavne i konvencijske odredbe ne mogu biti povrijeđene po naravi stvari, jer se ne radi o stanovima u vlasništvu predlagatelja.

Ustavni sud na kraju napominje da se ustavnost osporenog dijela članka 5. ZID ZPPDS-a iz 2002. ne može ocjenjivati u kontekstu učinaka koje je prethodno proizveo neki drugi zakon (konkretno, u kontekstu prethodnog gubitka stanarskog prava po sili Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju), jer sporna pitanja koja postavljaju predlagatelji (gubitak stanarskog prava i njegovi pravni učinci) uopće nisu predmet uređenja osporenih odredbi članka 5. ZID ZPPDS-a.

6. Predlagatelji smatraju osporenu zakonsku odredbu nesuglasnom s Ustavom i zbog toga što su bivši nositelji stanarskih prava svrstani u posljednju, treću skupinu ovlaštenika prava na najam stanova u državnom vlasništvu, na kojima su oni nekad imali stanarsko pravo.

Člankom 6. ZID ZPPDS-a iz 2002. propisano je da se iza članka 8. dodaju novi članci 8.a i 8.b.

Prema članku 8.b stavku 1. Zakona o područjima posebne državne skrbi, red prvenstva za stambeno zbrinjavanje ostvaruju podnositelji zahtjeva koji ispunjavaju uvjete za stambeno zbrinjavanje prema odredbama ZID ZPPDS-a iz 2002., i to:

– privremeni korisnici tuđe imovine koju je vlasnik zatražio u posjed i na korištenje,

– ostali privremeni korisnici tuđe imovine, te

– drugi podnositelji zahtjeva za stambeno zbrinjavanje.

Prema članku 8.b stavku 2. Zakona o područjima posebne državne skrbi, nadležno ministarstvo dužno je donijeti pravilnik o redu prvenstva u odnosu na skupinu »drugih podnositelja zahtjeva za stambeno zbrinjavanje« (to jest, onih iz članka 8. stavka 1. alineje 3.) u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ZID ZPPDS-a iz 2002.

Sukladno navedenoj zakonskoj odredbi, Ministarstvo za javne radove, obnovu i graditeljstvo donijelo je Pravilnik o redu prvenstva stambenog zbrinjavanja na područjima posebne državne skrbi.

Pravilnikom je utvrđen red prvenstva podnositelja zahtjeva stambenog zbrinjavanja, koji za stambeno zbrinjavanje ispunjavaju uvjete propisane Zakonom o područjima posebne državne skrbi. Prema članku 2. Pravilnika, podnositelji zahtjeva za stambeno zbrinjavanje su »osobe smještene u prognaničkim naseljima i drugim objektima organiziranog smještaja ili osobe koje se vraćaju u svoje ranije prebivalište ili se nastanjuju na područja posebne državne skrbi uključujući i korisnike stanova na kojima je prestalo stanarsko pravo temeljem Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju«.

Prema tome, svi bivši nositelji stanarskih prava na stanovima u državnom vlasništvu ovlaštenici su prava na stambeno zbrinjavanje na područjima posebne državne skrbi, uključujući i pravo na kupnju tih stanova u skladu s mjerodavnim odredbama Zakona o područjima posebne državne skrbi.

Ustavni sud pri tome ne prihvaća stajalište predlagatelja da im njihov položaj bivših nositelja stanarskih prava na navedenim stanovima treba osigurati prvenstvo pri stambenom zbrinjavanju. Člankom 6. ZID ZPPDS-a propisani red prvenstva u prvom redu štiti vlasnike, što je u skladu s člankom 48. stavkom 1. Ustava, kojim se jamči pravo vlasništva, ali i s člankom 3. Ustava, koji nepovredivost vlasništva proglašava jednom od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske.

Osim toga, člankom 3. stavkom 2. točkom 3. Pravilnika o redu prvenstva stambenog zbrinjavanja na područjima posebne državne skrbi propisana su mjerila na temelju kojih se određuje red prvenstva pri ostvarivanju prava na stambeno zbrinjavanje unutar kategorije bivših nositelja stanarskih prava. Red prvenstva među tim korisnicima ostvaruje se prema sljedećim mjerilima: – vremenu provedenom u stanu na kojem je prestalo stanarsko pravo, – vremenu izbivanja iz stana na kojem je prestalo stanarsko pravo, – imovinskom (socijalnom) statusu obitelji podnositelja zahtjeva (prihod po članu domaćinstva), – broju članova obitelji, i – vremenu podnošenja i kompletiranja zahtjeva.

U točki 4. obrazloženja ovog rješenja već je navedeno da Ustav­ni sud nije prihvatio prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti članka 3. stavka 2. točke 3. Pravilnika o redu prvenstva stambenog zbrinjavanja na područjima posebne državne skrbi (rješenje broj: U-II-3255/2004 i dr. od 10. studenoga 2004. godine).

7. S obzirom na navedeno, Ustavni sud ocjenjuje da članak 5. ZID ZPPDS-a, u dijelu koji se odnosi na članak 8. stavak 2. alineju 1. Zakona o područjima posebne državne skrbi, nije u nesuglasnosti s ustavnim i konvencijskim odredbama koje su u svojim prijedlozima naveli predlagatelji.

8. Na temelju članka 43. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), riješeno je kao u izreci.

Odluka o objavi rješenja temelji se na članku 29. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.

 

Broj:    U-I-3152/2004

            U-I-3256/2004

            U-I-3258/2004

            U-I-3260/2004

            U-I-3262/2004

            U-I-3264/2004

            U-I-3266/2004

            U-I-3268/2004

            U-I-3354/2004

Zagreb, 23. studenoga 2005.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik Suda

dr. sc. Petar Klarić, v. r.

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga