POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

2837

Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti drugog propisa s Ustavom i zakonom, na sjednici održanoj 23. studenoga 2005. godine, donio je

ODLUKU

Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom članka 5. točke 2. Odluke o izmjenama i dopunama Generalnog urbanističkog plana Splita za područje općine Podstrana (»Službeni glasnik Županije splitsko-dalmatinske«, broj 3/2002.), u dijelu koji se odnosi na točku 14. Generalnog urbanističkog plana Splita za područje općine Podstrana (»Službeni glasnik Županije splitsko-dalmatinske«, broj 6/95., 9/96. i 5/99., u daljnjem tekstu: GUP-a), koji glasi: »Eventualna ostala odstupanja mogu se omogućiti jedino na temelju DPU-a.«, te se taj dio ukida.

i

RJEŠENJE

Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Odluke o donošenju Detaljnog plana uređenja dijela područja Strožanac – uz »Jadransku stražu« – Podstrana (»Službeni glasnik općine Podstrana«, broj 3/2003).

Ova odluka i rješenje objavit će se u »Narodnim novinama«.

 

Obrazloženje
 

1. Vanja Mladina, odvjetnik iz Splita, podnio je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i Zakonom o prostornom uređenju (»Narodne novine«, broj 30/94., 68/98., 61/00. i 32/02.) članka 5. točke 2. Odluke o izmjenama i dopunama Generalnog urbanističkog plana Splita za područje općine Podstrana (»Službeni glasnik Županije splitsko-dalmatinske«, broj 3/2002.) u dijelu koji se odnosi na točku 14. i koji glasi: »Eventualna ostala odstupanja mogu se omogućiti jedino na temelju DPU-a.«.

2. Članak 5. stavak 1. točka 2. navedene Odluke u cijelosti glasi:

U članku 5. »Odredbe za provođenje generalnog urbanističkog plana Splita – područje Podstrane, pročišćeni tekst« (Službeni glasnik Županije splitsko-dalmatinske br. 5/99) mijenja se:

...

2) U točci 14.:

– stavci 1. i 2. se brišu

– stavak 3. koji sada postaje stavak 1. mijenja se i glasi:

»Za izgradnju stambenih i stambeno-poslovnih objekata primjenjivat će se odredbe iz točke 11. i 12. ovog članka, osim što je dozvoljena maksimalna visina vijenca do 12 m od najniže kote terena uz građevinu. Eventualna ostala odstupanja mogu se omogućiti jedino na temelju DPU-a.«

– stavak 4. se briše a stavak 5. postaje stavak 2.

3. Predlagatelj smatra da osporeni dio navedenog članka, kojim se propisuje mogućnost i drugih odstupanja na temelju DPU-a, nije suglasan članku 30. Zakona o prostornom uređenju te članku 5. stavku 1. i članku 19. stavku 1. Ustava. Navodi da osporena odredba ostavlja »širok prostor samovolji pojedinaca i neprihvatljivim građevnim inicijativama na terenu« te zbog nedostatka preciznih kriterija stvara pravnu nesigurnost. Uslijed nepreciziranja kakva mogu i smiju biti ta odstupanja, GUP, kao opći akt, protivno navedenoj zakonskoj odredbi, omogućava da se planom najniže razine, kao što je detaljni plan uređenja, »amnestiraju« odstupanja na terenu. Stoga, predlaže ukidanje osporenog dijela navedene Odluke.

4. Predlagatelj je naknadno dostavio dopunu svojeg prijedloga, kojom dopunom predlaže ukidanje Odluke o donošenju Detaljnog plana uređenja dijela područja Strožanac – uz »Jadransku stražu« – Podstrana, a iz razloga jer je taj akt »tipičan primjer planiranja s negativnim posljedicama«, zatim jer su u njemu »bitne odrednice gradnje dubiozno postavljene i relativizirane«, a što je posljedica, prema mišljenju predlagatelja, »proizvoljnih izmjena GUP-a za Podstranu«. Razvidno je da time predlagatelj zapravo pokušava objasniti svoje navode o nezakonitosti i neustavnosti osporenog dijela navedene odredbe Odluke o izmjenama i dopunama GUP-a Split.

5. Tijekom postupka pribavljeno je mišljenje Ministarstva zaštite okoliša i prostornog uređenja o prijedlogu i njegovoj dopuni. Županija splitsko-dalmatinska nije se očitovala o navodima predlagatelja.

Prijedlog je osnovan u dijelu koji se odnosi na dio odredbe članka 5. točke 2. Odluke navedene u izreci ove odluke.

6. Neposredno mjerodavan za ocjenu suglasnosti navedene Odluke u osporenom dijelu s Ustavom je članak 5. stavak 1. Ustava, koji propisuje:

U Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom.

Za ocjenu suglasnosti istog akta sa zakonom mjerodavan je članak 30. Zakona o prostornom uređenju, koji propisuje:

Dokument prostornog uređenja užega područja mora biti usklađen s dokumentom prostornog uređenja širega područja.

7. Zakonom o prostornom uređenju uređuju se sustav prostornog uređenja, uvjeti i način izrade, donošenja i provođenja dokumenata prostornog uređenja te nadležnost tijela državne uprave i tijela jedinica lokalne samouprave i uprave u provedbi mjera i aktivnosti kojima se osigurava planiranje i uređivanje prostora Republike Hrvatske (članak 1. stavak 1.).

Prema člancima 12. i 13. tog Zakona, prostorni planovi, među koje spadaju i generalni urbanistički plan te detaljni plan uređenja, jesu dokumenti prostornog uređenja, kojima se određuje svrhovita organizacija, korištenje i namjena prostora te mjerila i smjernice za uređenje i zaštitu prostora države, županija, Grada Zagreba, općina i gradova.

Generalni urbanistički plan utvrđuje temeljnu organizaciju prostora, zaštitu prirodnih, kulturnih i povijesnih vrijednosti, korištenje i namjenu površina s prijedlogom prvenstva njihovog uređenja; on sadrži način i oblike zaštite i korištenja, uvjete i smjernice za uređenje i zaštitu prostora, mjere za unapređenje i zaštitu okoliša, područja s posebnim prostornim i drugim obilježjima te druge elemente od važnosti za područje za koje se donosi; njime se može utvrditi obveza izrade detaljnih planova uređenja prostora za uža područja unutar obuhvata tog plana (članak 25. Zakona).

Detaljni plan uređenja utvrđuje detaljnu namjenu površina, režime uređivanja prostora, način opremanja zemljišta komunalnom, prometnom i telekomunikacijskom infrastrukturom, uvjete za izgradnju građevina i poduzimanje drugih aktivnosti u prostoru te druge elemente od važnosti za područje za koje se plan donosi (članak 27. Zakona).

Prema već citiranom članku 30. Zakona o prostornom uređenju, dokument prostornog uređenja užeg područja, mora biti usklađen s dokumentom prostornog uređenja šireg područja.

8. Prema ocjeni Ustavnog suda, članak 5. točka 2. navedene Odluke u osporenom dijelu nije u suglasnosti s člankom 5. stavkom 1. Ustava, kao ni s člankom 30. Zakona o prostornom uređenju.

Nesuglasnost s Ustavom i zakonom postoji stoga što se osporenom odredbom omogućava da se dokumentom prostornog uređenja užeg područja (DPU) odstupi od odredaba dokumenta prostornog uređenja šireg područja (GPU), što je, jer se radi o podzakonskom aktu, ponajprije protivno članku 30. Zakona o prostornom uređenju, koji izrijekom određuje da dokument prostornog uređenja užeg područja mora biti usklađen s dokumentom prostornog uređenja šireg područja i ne dopušta bilo kakva odstupanja.

9. O suglasnosti osporenog dijela članka 5. predmetne Odluke s člankom 19. stavkom 1. Ustava nije raspravljano jer dokumenti prostornog uređenja nisu pojedinačni akti iz te ustavne odredbe pa ona nije mjerodavna za ovu ocjenu.

10. Navodi predlagatelja u odnosu na Odluku o donošenju Detaljnog plana uređenja dijela područja Strožanac – uz »Jadransku stražu« – Podstrana, nisu osnovani.

Predlagatelj, naime, ne osporava ni jednu konkretnu odredbu te Odluke, već ju ističe kao »tipičan primjer planiranja s negativnim posljedicama« te svojim uopćenim navodima ukazuje da se kroz taj akt GUP Split za područje Podstrane provodi (primjenjuje) protivno zakonu.

S obzirom da predlagatelj nije na ustavnopravno valjani način doveo u pitanje suglasnost te Odluke s GUP-om, kao ni s mjerodavnim zakonom i Ustavom, niti je takve razloge našao sam Ustavni sud, prijedlog u tom dijelu nije prihvaćen.

11. Slijedom izloženog, temeljem članka 55. stavka 1. i članka 43. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), riješeno kao u izreci.

Objava ove odluke i rješenja temelji se na članku 29. stavku 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.

 

Broj: U-II-2203/2002

Zagreb, 23. studenoga 2005.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik Suda

dr. sc. Petar Klarić, v. r.

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga