POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

2718

Na temelju članka 45.a stavka 2. Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine«, br. 117/93, 69/97, 33/2000, 73/2000, 127/2000, 59/2001, 107/2001, 117/2001, 150/2002 i 147/2003), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 1. prosinca 2005. godine donijela

UREDBU

O NAČINU IZRAČUNA IZNOSA POMOĆI IZRAVNANJA ZA DECENTRALIZIRANE FUNKCIJE JEDINICA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE ZA 2006. GODINU

 

Članak 1.

Ovom Uredbom utvrđuje se način izračuna iznosa pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za 2006. godinu iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2006. godinu prema posebnim zakonima i odlukama o kriterijima i mjerilima za osiguravanje minimalnog financijskog standarda javnih potreba u djelatnostima osnovnog i srednjeg školstva, socijalne skrbi, zdravstva i vatrogastva.

 

Članak 2.

Pod decentraliziranim funkcijama podrazumijevaju se rashodi utvrđeni posebnim zakonima za osnovno i srednje školstvo, socijalnu skrb, zdravstvo i vatrogastvo.

Kriteriji i mjerila za osiguravanje minimalnog financijskog standarda u 2006. godini za pojedine djelatnosti propisani odlukama Vlade Republike Hrvatske, mjerilo su za utvrđivanje osnovice za izračun prenesenih obveza i prava jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave.

 

Članak 3.

Ova Uredba odnosi se na jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave (u daljnjem tekstu: korisnici pomoći izravnanja), koje su preuzele financiranje decentraliziranih funkcija i to na županije, Grad Zagreb, gradove i općine iz članka 9. stavka 3. ove Uredbe (Tablica 2.ž., 2.g. i 3. općine/gradovi).

Korisnici pomoći izravnanja iz stavka 1. ovog članka, u skladu sa Zakonom o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, ostvaruju prihode iz dodatnog udjela poreza na dohodak za decentralizirane funkcije i to za:

1.         Osnovno školstvo                                       2,9%,

2.         Srednje školstvo                                         2,0%,

3.         Socijalnu skrb

            – centre za socijalnu skrb                            0,4%,

            – domove za starije i nemoćne osobe          1,6%,

4.         Zdravstvo                                                   2,5%,

5.         Vatrogastvo

            – javne vatrogasne postrojbe                         1%.

Korisnici pomoći izravnanja ostvaruju pravo na sredstva iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2006. godinu, s Razdjela 025, Glava 02506 Ministarstvo financija – Ostali izdaci države, P1039 – Financiranje decentraliziranih funkcija, A539150 – Dodatna sredstva izravnanja za decentralizirane funkcije, s računa 3631 – Tekuće pomoći unutar opće države, ako iz dodatnog udjela poreza na dohodak (u daljnjem tekstu: pomoći izravnanja), iz stavka 2. ovog članka, ne ostvare sredstva do iznosa prenesene obveze za decentralizirane funkcije za 2006. godinu, utvrđenog u Zbirnom pregledu sredstava za decentralizirane funkcije u 2006. godini po županijama – Tablica 1., Pregledu sredstava za decentraliziranu funkciju osnovnog školstva po županijama u 2006. godini – Tablica 2.ž., Pregledu sredstava za decentraliziranu funkciju osnovnog školstva po gradovima u 2006. godini – Tablica 2.g. i Pregledu sredstava za decentraliziranu funkciju vatrogastva po općinama/gradovima u 2006. godini – Tablica 3. općine/gradovi, u daljnjem tekstu: Pregled, koji su sastavni dio ove Uredbe.

 

Članak 4.

Korisnici pomoći izravnanja ostvaruju pravo na sredstva pomoći za osnovno i srednje školstvo, koja se utvrđuju temeljem osnovice iz stavaka 2. i 3. ovog članka.

Osnovica za utvrđivanje prenesene obveze županije, Grada Zagreba i grada za osnovno školstvo za 2006. godinu proizlazi iz Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2006. godini.

Osnovica za utvrđivanje prenesene obveze županije i Grada Zagreba za srednje školstvo za 2006. godinu proizlazi iz Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova u 2006. godini.

 

Članak 5.

Korisnici pomoći izravnanja ostvaruju pravo na sredstva pomoći za centre za socijalnu skrb i pomoći za podmirenje troškova stanovanja korisnicima koji se griju na drva te za domove za starije i nemoćne osobe u visini koja se utvrđuje temeljem osnovice iz stavaka 2. i 3. ovog članka.

Osnovica za utvrđivanje prenesene obveze županije i Grada Zagreba za 2006. godinu proizlazi iz Odluke o minimalnim financijskim standardima materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i pomoći za podmirenje troškova stanovanja korisnicima koji se griju na drva u 2006. godini.

Osnovica za utvrđivanje prenesene obveze županije i Grada Zagreba za 2006. godinu proizlazi iz Odluke o minimalnim financijskim standardima za decentralizirano financiranje domova za starije i nemoćne osobe u 2006. godini.

 

Članak 6.

Korisnici pomoći izravnanja ostvaruju pravo na sredstva pomoći za zdravstvene ustanove na području županije i Grada Zagreba u visini koja se utvrđuje temeljem osnovice iz stavka 2. ovog članka.

Osnovica za utvrđivanje prenesene obveze županije i Grada Zagreba za financiranje zdravstvenih ustanova na području županije i Grada Zagreba za 2006. godinu proizlazi iz Odluke o minimalnim financijskim standardima za decentralizirane funkcije za zdravstvene ustanove u 2006. godini.

 

Članak 7.

Korisnici pomoći izravnanja ostvaruju pravo na sredstva pomoći za financiranje javnih vatrogasnih postrojbi na području općine, grada i Grada Zagreba u visini koja se utvrđuje temeljem osnovice iz stavka 2. ovog članka.

Osnovica za utvrđivanje prenesene obveze općine, grada i Grada Zagreba za financiranje javnih vatrogasnih postrojbi za 2006. godinu proizlazi iz Odluke o minimalnim financijskim standardima za decentralizirano financiranje redovite djelatnosti javnih vatrogasnih postrojbi u 2006. godini.

 

Članak 8.

U proračunu za 2006. godinu, korisnici pomoći izravnanja planiraju rashode za decentralizirane funkcije za 2006. godinu po ekonomskoj i funkcijskoj klasifikaciji do iznosa utvrđenog u Pregledu.

Korisnici pomoći izravnanja planiraju prihode za decentralizirane funkcije prema procjeni prihoda koje će u 2006. godini ostvariti temeljem svakog pojedinog dodatnog udjela poreza na dohodak iz članka 3. ove Uredbe, a razliku prihoda do iznosa iz stavka 1. ovog članka planiraju iz pomoći izravnanja.

 

Članak 9.

Iznos osnovice za utvrđivanje prenesene obveze iz članaka 4., 5., 6. i 7. ove Uredbe jest obveza koju treba financirati korisnik pomoći izravnanja u 2006. godini.

Od mjesečnog iznosa obveze odbija se iznos ostvarenog poreza na dohodak iz dodatnog udjela poreza na dohodak za decentraliziranu funkciju za prethodni mjesec, a nedostajući iznos sredstava do mjesečne obveze podmiruje se iz pomoći izravnanja.

Pregledi obveza decentraliziranih funkcija sastavni su dio ove Uredbe, i to:

– Zbirni pregled sredstava za decentralizirane funkcije u 2006. godini po županijama – Tablica 1.;

– Pregled sredstava za decentraliziranu funkciju osnovnog školstva po županijama u 2006. godini – Tablica 2.ž.;

– Pregled sredstava za decentraliziranu funkciju osnovnog školstva po gradovima u 2006. godini – Tablica 2.g. i

– Pregled sredstava za decentraliziranu funkciju vatrogastva po općinama/gradovima u 2006. godini – Tablica 3. općine/gradovi.

 

Članak 10.

Županije, Grad Zagreb, gradovi i općine dužni su sredstva iz članka 9. stavka 1. ove Uredbe doznačivati krajnjim korisnicima (ustanovama) čije su financiranje preuzeli.

Sredstva iz stavka 1. ovoga članka doznačuju se u skladu s obvezama, prema dinamici i planu prioriteta utvrđenim planom proračuna korisnika pomoći izravnanja.

 

Članak 11.

Korisnici pomoći izravnanja dužni su sredstva za decentralizirane funkcije, ostvarena iz članka 3. ove Uredbe, koristiti po namjenama utvrđenim u odlukama Vlade Republike Hrvatske o minimalnim financijskim standardima.

Na temelju odluka iz članka 4. ove Uredbe, korisnici pomoći izravnanja dužni su donijeti vlastite odluke o kriterijima i mjerilima i načinu financiranja osnovnog i srednjeg školstva za 2006. godinu u okvirima bilanciranih sredstava iz članka 9. stavka 3. ove Uredbe.

Korisnik pomoći izravnanja – županija, odnosno Grad Zagreb – osnivač ustanove, može udružiti sredstva u djelatnosti školstva za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini na temelju vlastite odluke iz stavka 2. ovog članka u skladu s odlukom o minimalnim financijskim standardima u osnovnom i srednjem školstvu, a do razine bilanciranih sredstava utvrđenih u članku 9. stavku 3. ove Uredbe.

Na temelju odluka iz članka 5. ove Uredbe, korisnici pomoći izravnanja dužni su donijeti vlastite odluke o kriterijima i mjerilima i načinu financiranja domova za starije i nemoćne osobe, centara za socijalnu skrb i pomoći za podmirenje troškova stanovanja korisnicima koji se griju na drva, u okvirima bilanciranih sredstava iz članka 9. stavka 3. ove Uredbe.

Na temelju Odluke iz članka 6. ove Uredbe, korisnici pomoći izravnanja dužni su donijeti vlastite odluke o kriterijima i mjerilima i načinu financiranja zdravstvenih ustanova, u okvirima planiranih sredstava iz članka 9. stavka 3. ove Uredbe.

Na temelju Odluke iz članka 7. ove Uredbe, korisnici pomoći izravnanja dužni su donijeti vlastite odluke o kriterijima za financiranje redovite djelatnosti javnih vatrogasnih postrojbi, u okvirima planiranih sredstava iz članka 9. stavka 3. ove Uredbe.

U odlukama iz stavaka 2., 4., 5., i 6. ovog članka, utvrđuje se raspored sredstava po ustanovama i javnim vatrogasnim postrojbama i prioriteti za kapitalna ulaganja u ustanove iz stavaka 2., 4. i 5. ovoga članka.    

Županije, Grad Zagreb, gradovi i općine mogu raspodijeliti sredstva ostvarena od dodatnog udjela u porezu na dohodak i pomoći izravnanja iz članka 3. stavaka 2. i 3. ove Uredbe (osim za financiranje redovite djelatnosti javne vatrogasne postrojbe), po ustanovama unutar pojedine djelatnosti, ali se preraspodjela mora zasnivati na planu objavljenom najmanje dva mjeseca prije njegova usvajanja.

 

Članak 12.

Ako županije, Grad Zagreb, gradovi i općine koje financiraju decentralizirane funkcije, na godišnjoj razini, od dodatnog udjela poreza na dohodak i pomoći izravnanja, ostvare više sredstava nego je to utvrđeno minimalnim standardom, višak sredstava trebaju do 28. siječnja 2007. godine vratiti na račun Državnog proračuna Republike Hrvatske 21-7196 (Povrat neiskorištenih sredstava iz ranijih godina) – MB uplatitelja.

 

Članak 13.

Izračun iznosa pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije u 2006. godini vrši Ministarstvo financija u suradnji s resornim ministarstvom ili nadležnim tijelom državne uprave po korisnicima pomoći, a prema kriterijima i mjerilima iz odluka i do visine iznosa obveze, utvrđene prema članku 9. stavku 3. ove Uredbe.

Sredstva iz stavka 1. doznačuju se na način i pod uvjetima, ovisno o vrsti rashoda (rashodi poslovanja i rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatno ulaganje na nefinancijskoj imovini).

Pomoći izravnanja za rashode poslovanja za decentraliziranu funkciju osnovnog i srednjeg školstva i vatrogastva doznačit će se prema člancima 4. i 7. ove Uredbe akontativno temeljem mjesečnog obračuna za prethodni mjesec usklađenog s akontacijom za tekući mjesec.

Pomoći izravnanja za rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, izvršavaju se na temelju dostavljene dokumentacije županije, Grada Zagreba i grada o provedenom postupku, u skladu sa Zakonom, dostavljenih ovjerenih računa o nabavi roba i/ili ovjerenih (privremenih ili okončanih) situacija za izvršene radove, koji su dospjeli ili dospijevaju u mjesecu za koji se podnosi zahtjev za doznaku sredstava, nadležnom ministarstvu ili nadležnom tijelu državne uprave do 10. u mjesecu za tekući mjesec, a nadležno ministarstvo ili nadležno tijelo državne uprave nakon provedene kontrole, objedinjene zahtjeve na razini županija i gradova dostavlja Ministarstvu financija do 15. u mjesecu za tekući mjesec.

Pomoći izravnanja u djelatnosti socijalne skrbi doznačit će se na način iz članka 5. ove Uredbe.

Pomoći izravnanja Ministarstvo financija doznačit će u razdoblju od 20. do 30. u mjesecu za tekući mjesec.

 

Članak 14.

Županije, Grad Zagreb, gradovi i općine su dužni izvješćivati resorno ministarstvo ili nadležno tijelo državne uprave o utrošenim sredstvima krajnjih korisnika (ustanova) na način propisan u odlukama o minimalnim standardima.

Nadležno ministarstvo ili nadležno tijelo državne uprave dužno je izraditi konsolidirana izvješća o korištenju sredstava doznačenih za financiranje decentraliziranih funkcija te ih dostaviti Ministarstvu financija u roku i na način propisan Pravilnikom o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu.

Nadležno ministarstvo ili nadležno tijelo državne uprave dužno je pratiti izvršenje odluke o minimalnim financijskim standardima i po potrebi, a najkasnije do 30. rujna 2006. godine, Vladi Republike Hrvatske predložiti njene izmjene i dopune.

Ako korisnik pomoći izravnanja iz stavka 1. ovog članka ne dostavi izvješće resornom ministarstvu ili nadležnom tijelu državne uprave na propisani način i u roku iz stavka 1., Ministarstvo financija će, na zahtjev resornog ministarstva ili nadležnog tijela državne uprave, privremeno obustaviti doznaku pomoći izravnanja.

 

Članak 15.

Krajnji korisnik (ustanova), koji prima sredstva za decentralizirane funkcije iz proračuna županije, Grada Zagreba, gradova i općina dužan je postupati u skladu s Pravilnikom o proračunskom računovodstvu i računskom planu, Pravilnikom o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu, Naputkom o ekonomskoj i funkcijskoj klasifikaciji rashoda/izdataka i prihoda/primitaka, Zakonom o javnoj nabavi i Uredbom o postupku nabave roba, radova i usluga male vrijednosti.

Nadležno tijelo krajnjeg korisnika (ustanove) donosi financijski plan za 2006. godinu na petoj razini računskog plana i program rada, te tromjesečne financijske planove na temelju odluke o kriterijima i mjerilima i načinu financiranja osnovnog i srednjeg školstva, domova za starije i nemoćne osobe, centara za socijalnu skrb i javnih vatrogasnih postrojbi za 2006. godinu iz članka 11. ove Uredbe koji donosi županija, Grad Zagreb, grad i općina i dostavlja ga nadležnom upravnom odjelu županije, Grada Zagreba, grada i općine najkasnije do 31. siječnja 2006. godine.

Financijski plan sastoji se od prihoda i rashoda i obrazloženja. Prihodi se iskazuju po vrstama i izvorima iz kojih potječu, i to: sredstva državnog proračuna, sredstva iz županijskog/gradskog/općinskog proračuna – decentralizacija, vlastita sredstva po vrstama i sredstva pomoći općine/grada, županije i druge pravne i fizičke osobe, a rashodi po ekonomskoj klasifikaciji na petoj razini.

Obrazloženje financijskog plana treba sadržavati podatke koji su osnova za izračunavanje godišnjeg iznosa sredstava (npr. broj objekata, djelatnika, razrednih odjeljenja, učenika, korisnika, kreveta), obrazloženje vlastitih prihoda i drugih prihoda od jedinica lokalne samouprave (predškolski odgoj ili drugo) ili iz drugih izvora, a prema odluci iz stavka 2. ovoga članka, i plan javne nabave za robe, radove i usluge koje su razvrstane u istovrsne skupine (prema statističkoj nomenklaturi ili prema računskom planu).

Ako županija, Grad Zagreb, grad i općina nisu propisali drugačije:

– doznaka sredstava za rashode poslovanja izvršava se na temelju mjesečnog izvještaja ustanove o stvarno nastalim rashodima za protekli mjesec (na petoj razini računskog plana) koji potpisuju odgovorne osobe (računovođa i ravnatelj), a dostavlja se nadležnom upravnom odjelu najkasnije do 10-og u tekućem mjesecu za protekli mjesec;

– doznaka sredstava za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini izvršava se na temelju dostavljene dokumentacije o provedenom postupku u skladu sa Zakonom, dostavljenih ovjerenih računa o nabavi roba i/ili ovjerenih (privremenih ili okončanih situacija) za izvršene radove koji su dospjeli ili dospijevaju na plaćanje u mjesecu, a dostavlja se nadležnom upravnom odjelu;

– doznaka sredstava za domove za starije i nemoćne osobe za rashode poslovanja (rashode za zaposlene, materijalne rashode, financijske rashode) izvršava se na temelju mjesečnog izvještaja ustanove o stvarno nastalim rashodima za protekli mjesec (na petoj razini računskog plana) i stvarno ostvarenim vlastitim prihodima za protekli mjesec (na petoj razini računskog plana), a koji potpisuju odgovorne osobe (računovodstvo i ravnatelj), a dostavlja se nadležnom upravnom odjelu najkasnije do 10-og u tekućem mjesecu za protekli mjesec.

Ako krajnji korisnik (ustanova) ne dostavi financijski plan, program i izvještaj nadležnom upravnom odjelu u roku i na propisani način, privremeno se obustavlja doznaka sredstava ustanovi.

 

Članak 16.

Županije, Grad Zagreb, gradovi i općine dužni su obavljati nadzor nad zakonitošću rada upravnih tijela koja obavljaju poslove decentraliziranih funkcija i korisnika proračunskih sredstava (ustanova) koji se financiraju iz tih sredstava.

 

Članak 17.

Ministarstvo financija i ministarstva nadležna za školstvo, socijalnu skrb, zdravstvo te nadležno tijelo državne uprave za vatrogastvo obavljaju nadzor u pogledu zakonitosti postupanja i namjenskog korištenja sredstava iz ove Uredbe.

 

Članak 18.

Ovlašćuje se ministar financija da prema potrebi donosi naputak o provedbi ove Uredbe u dijelu koji se odnosi na dinamiku doznake sredstava pomoći izravnanja i na provedbu članka 3. stavka 2. ove Uredbe.

 

Članak 19.

Ova Uredba stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«, a primjenjuje se od 1. siječnja 2006. godine.

 

Klasa: 015-01/05-01/06

Urbroj: 5030108-05-1

Zagreb, 1. prosinca 2005.

Predsjednik

dr. sc. Ivo Sanader, v. r.

 

Napomena: dodaci su ispušteni u ovom info pregledu
 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga