POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

HRVATSKI SABOR

2643

Na temelju članka 88. Ustava Republike Hrvatske, donosim

ODLUKU

O PROGLAŠENJU ZAKONA O ŠUMSKOM REPRODUKCIJSKOM MATERIJALU

Proglašavam Zakon o šumskom reprodukcijskom materijalu, kojega je Hrvatski sabor donio na sjednici 17. studenoga 2005. godine.

 

Broj: 01-081-05-3425/2

Zagreb, 22. studenoga 2005.

Predsjednik

Republike Hrvatske

Stjepan Mesić, v. r.

ZAKON

O ŠUMSKOM REPRODUKCIJSKOM MATERIJALU

 

I. TEMELJNE ODREDBE

 

Sadržaj zakona

 

Članak 1.

Ovim se Zakonom uređuje proizvodnja, promet i uvoz šumskoga reprodukcijskog materijala (u daljnjem tekstu: reprodukcijski materijal), proizvodnja i promet božićnih drvaca, uvjeti koje moraju zadovoljavati dobavljači reprodukcijskog materijala i božićnih drvaca (u daljnjem tekstu: dobavljači) u postupku upisa u upisnike, postupak upisa sjemenskog objekta u Registar šumskih sjemenskih objekata (u daljnjem tekstu: Registar), uspostava i korištenje rezervi sjemenskog materijala, genetska banka šumskog drveća i sjemenska banka, osnivanje povjerenstva za reprodukcijski materijal, dobivanje, korištenje i izmjena podataka i informacija, troškove vezane uz provedbu mjera propisanih ovim Zakonom, tijela nadležna za provedbu ovoga Zakona, te nadzor nad njegovom provedbom.

 

Cilj zakona

 

Članak 2.

Cilj Zakona je osigurati proizvodnju i promet kvalitetnim i staništu prilagođenim reprodukcijskim materijalom, koji omogućava održivo i optimalno gospodarenje šumskim ekosustavima i njihovo obnavljanje u skladu s načelima zaštite šumskih genetskih izvora.

 

Reprodukcijski materijal

 

Članak 3.

(1) Reprodukcijski materijal prema ovome Zakonu obuhvaća sjemenski materijal, biljne dijelove i sadni materijal onih šumskih svojti i križanaca, koji se koriste prvenstveno:

– za biološku obnovu šuma sukladno Zakonu o šumama,

– za osnivanje i održavanje zaštitnih i protuerozijskih pojaseva šumskog drveća,

– za osnivanje i održavanje kultura i plantaža šumskog drveća.

(2) Popis šumskih svojti i križanaca iz stavka 1. ovoga članka, a na koja se primjenjuju odredbe ovoga Zakona, utvrdit će ministar nadležan za poslove poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva (u daljnjem tekstu: ministar).

 

Značenje izraza

 

Članak 4.

U ovome su Zakonu u uporabi izrazi sa sljedećim značenjem:

1. šumski sjemenski objekt je polazišni objekt iz kojega se dobiva reprodukcijski materijal,

2. proizvodnja reprodukcijskog materijala označava faze dobivanja sjemenskog materijala, doradu tog materijala kao sjemenskog, dobivanje biljnih dijelova i klijanaca i uzgoja sadnog materijala iz sjemena, klijanaca ili biljnih stanica i tkiva te skladištenje i čuvanje,

3. proizvodnja božićnih drvaca smatra se proizvodnja stabalaca, u pravilu, četinjača koja se prodaju u vremenskom razdoblju od 1. prosinca do 7. siječnja,

4. promet reprodukcijskim materijalom je kupnja i prodaja reprodukcijskog materijala,

5. promet božićnih drvaca je kupnja i prodaja božićnih drvaca,

6. uvoz reprodukcijskog materijala je unošenje reprodukcijskog materijala na carinsko područje Republike Hrvatske bez obzira kakvo je korištenje u skladu s ovim Zakonom i u skladu sa carinskim propisima, osim uvoza radi tranzita,

7. dorada reprodukcijskog materijala obuhvaća sušenje, čišćenje, kalibriranje (umjeravanje), određivanje kakvoće, tretiranje zaštitnim sredstvima, pakiranje, plombiranje i deklariranje,

8. dobavljač reprodukcijskog materijala je svaka pravna ili fi­zička osoba, koja se bavi najmanje jednom od sljedećih djelatnosti: proizvodnja, promet i/ili uvoz reprodukcijskog materijala,

9. dobavljač božičnih drvaca je svaka pravna ili fizička osoba koja se bavi proizvodnjom i prometom božićnih drvaca,

10. šumska sastojina je dio šume koji se razlikuje od ostalih dijelova šume po vrsti drveća, dobi i stadiju razvitka, načinu postanka, uzgojnom obliku i načinu gospodarenja,

11. sjemenski materijal su sjeme, češeri, plodovi i suplodišta namijenjena sjetvi ili sadnji odnosno uzgoju sadnica,

12. biljni dijelovi su reznički materijal, kulture biljnih stanica i tkiva za mikropropagaciju, pupovi, povaljenice, korijeni, plemke i drugi biljni dijelovi namijenjeni uzgoju sadnog materijala,

13. sadni materijal su biljke, uzgojene generativnim ili vegetativnim načinom razmnožavanja i prirodni pomladak u šumskim sastojinama,

14. partija sjemena je količina sjemena određene svojte koja potječe iz istoga odobrenoga sjemenskog objekta i koje je iste sezone sakupljeno i na isti način uskladišteno i dorađeno,

15. područje provenijencije označava lokalitet ili grupu lokaliteta vrlo sličnih ekoloških uvjeta u kojima sastojine ili sjemenski izvori pokazuju slične fenotipske ili genetske značajke, uzimajući u obzir i visinske granice, gdje je to moguće,

16. sjemenska regija je ograničeno područje koje se odnosi na jednu ekogeografsku rasu,

17. sjemenska zona je područje koje može obuhvatiti nekoliko geografskih rasa, a njezine granice određuju okolišni uvjeti koji ne dopuštaju izmjenu genetskog materijala,

18. sjemenska oblast je područje šumske vegetacije određenoga vertikalnoga vegetacijskog pojasa i horizontalne vegetacijske zone,

19. sjemenska stabla predstavljaju stabla s kojih se sakuplja sjeme unutar jedne sjemenske regije,

20. sjemenska sastojina je fenotipski iznadprosječna sastojina s kojom se gospodari kako bi zadovoljila kriterije dobivanja kvali­tetnog sjemena,

21. sjemenska plantaža predstavlja nasad superiornih jedinki, osnovana od odabranih klonova (klonska sjemenska plantaža) ili od kvalitetnih potomaka (generativna sjemenska plantaža), a služi za proizvodnju genetski poboljšanog sjemena,

22. roditeljska stabla su stabla koja se koriste za dobivanje potomstva kontroliranim ili slobodnim oprašivanjem. Ženski roditelj (majčinsko stablo) uvijek je poznat, a oprašuje se polenom jednoga poznatog roditelja (puni srodnici) ili smjesom polena poznatih ili nepoznatih roditelja (polusrodnici),

23. klon je grupa jedinki (rameta) koja potječe od jedne jedinke (ortete), a nastala je vegetativnom propagacijom, npr. iz reznica, plemki, položenica ili djeljenica, te mikropropagacijom,

24. klonska smjesa je smjesa priznatih klonova s utvrđenim pojedinačnim učešćem,

25. križanac (hibrid) je nastao križanjem jedinki različite genetske osnove,

26. šumska svojta je skupina biljaka (vegetativnog ili genera­tivnog podrijetla) koja se odlikuje izražajnošću svojstava određenog genotipa ili kombinacije genotipova, razlikovanjem od bilo koje druge svojte prema jednom ili više svojstava, te kao cjelina ostaje nepromijenjena nakon učestalog umnažanja,

27. šumarska savjetodavna služba jest specijalizirana javna ustanova za poslove šumarske savjetodavne službe u šumama šumoposjednika,

28. sjemenska štedionica je uskladišten sjemenski materijal, koji obuhvaća obvezne rezerve sjemenskog materijala za potrebe održivog gospodarenja šumama, da bi se spriječilo pomanjkanje repro­dukcijskog materijala koji je potreban za obnavljanje šuma i očuvanje šumskih genetskih izvora,

29. genetska banka šumskog drveća je nadzirana ili uzgojena populacija, kojom se gospodari s namjerom očuvanja genetske raznolikosti svojti šumskog drveća i njihovih genetskih izvora,

30. sjemenska banka je dugoročno čuvana zbirka uzoraka sjemenskog materijala.

 

Iznimke na koje se zakon ne primjenjuje

 

Članak 5.

Odredbe ovoga Zakona ne primjenjuju se na:

– reprodukcijski materijal u obliku sadnog materijala ili biljnih dijelova, koji se ne upotrebljava za namjene iz članka 3. stavka 1. ovoga Zakona ako se stavlja u promet ili uvozi u skladu sa propisima o prometu reprodukcijskim materijalom za druge namjene. Takav reprodukcijski materijal mora pratiti oznaka ili pisana izjava dobavljača: »Nije za korištenje u šumarstvu«,

– reprodukcijski materijal koji je namijenjen izvozu, osim za izvoz u zemlje članice Europske unije.

 

II. UVJETI ZA PROIZVODNJU I PROMET REPRODUKCIJSKIM MATERIJALOM

 

Kategorije

 

Članak 6.

(1) Reprodukcijski materijal razvrstava se u kategorije: »poznato podrijetlo«, »selekcioniran«, »kvalificiran« i »testiran«, i to:

– reprodukcijski materijal kategorije »poznato podrijetlo« je sjemenski materijal, biljni dijelovi i sadni materijal šumskog drveća podrijetlom iz šumskih sastojina unutar određenog područja provenijencije.

– reprodukcijski materijal kategorije »selekcioniran« je sjemenski materijal, biljni dijelovi i sadni materijal šumskog drveća podrijetlom iz sjemenskih sastojina unutar određenog područja provenijencije koja se fenotipski razlikuju od populacija druge provenijencije,

– reprodukcijski materijal kategorije »kvalificiran« je sjemenski materijal, biljni dijelovi i sadni materijal šumskog drveća koji je procijenjen na osnovi fenotipskih karakteristika roditelja, koji su podrijetlom iz klonskih ili generativnih plantaža, familija polusrodnika ili punih srodnika, klonova ili klonskih smjesa,

– reprodukcijski materijal kategorije »testiran« je sjemenski materijal, biljni dijelovi i sadni materijal šumskog drveća podrijetlom iz klonskih ili generativnih plantaža, koje svoju superiornost pokazuje na osnovi komparativnih testiranja ili genetske provjere roditeljskih stabala u testovima potomstva,

(2) Uvjete koje mora zadovoljavati reprodukcijski materijal za razvrstavanje u kategorije iz stavka 1. ovoga članka propisat će ministar.

 

Opći uvjeti proizvodnje

 

Članak 7.

(1) Za proizvodnju reprodukcijskog materijala koriste se samo oni šumski sjemenski objekti (u daljnjem tekstu: sjemenski ob­jekti), koji su u skladu s odredbama ovoga Zakona upisani u Registar kojega uspostavlja i vodi središnje tijelo državne uprave za poslove poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva (u daljnjem tekstu: Ministarstvo).

(2) Iznimno, reprodukcijski materijal iz kategorije »poznato podrijetlo« kojega šumoposjednici dobivaju iz vlastite šume i sami ga proizvode za korištenje u vlastitoj šumi, mogu ga koristiti u istoj ili susjednoj šumskoj sastojini iz kojeg je reprodukcijski materijal bio prvobitno dobiven samo uz prethodno pribavljeno stručno mišljenje Šumarske savjetodavne službe.

(3) U slučaju da planovi gospodarenja iz članka 32. ovoga Zakona ne sadrže uvjete zaštite prirode, za prikupljanje reprodukcijskog materijala na zaštićenim područjima koja su proglašena zaštićenim prema posebnim propisima, potrebno je ishoditi dopuštenje ministarstva nadležnog za poslove zaštite prirode, odnosno nadležnog ureda državne uprave, ovisno o kategoriji zaštite.

 

Opći uvjeti prometa

 

Članak 8.

(1) Reprodukcijski materijal, koji se stavlja u promet, mora ispunjavati uvjete propisane ovim Zakonom i propisima o biljnom zdravstvu.

(2) Reprodukcijski materijal može se staviti u promet ako:

– odgovara kategorijama iz članka 6. ovoga Zakona,

– ima glavnu svjedodžbu u skladu sa člankom 13. ovoga Zakona,

– je odgovarajuće kakvoće,

– prati dokument izdan od dobavljača, u skladu sa člankom 15., 16. i člankom 37. stavkom 3. ovoga Zakona,

– je označen i pakiran tako da je omogućeno provjeravanje istovjetnosti reprodukcijskog materijala.

(3) Kriterije za kakvoću te način označavanja i pakiranja reprodukcijskog materijala iz stavka 2. ovoga članka propisuje ministar.

 

Posebni uvjeti za stavljanje u promet

 

Članak 9.

(1) Reprodukcijski materijal može se stavljati u promet ako odgovara kategorijama: »poznato podrijetlo«, »selekcioniran«, »kvalificiran« i »testiran«.

(2) Reprodukcijskim materijalom križanaca može se stavljati u promet ako odgovara kategorijama: »selekcioniran«, »kvalificiran« i »testiran«.

(3) Vegetativno razmnožen reprodukcijski materijal može se staviti u promet u kategorijama: »selekcioniran«, »kvalificiran« i »testiran«. Vegetativno razmnožen reprodukcijski materijal u kategoriji »selekcioniran« može se staviti u promet samo ako je dobiven iz biljnih dijelova ili sadnica.

(4) Reprodukcijski materijal koji je nastao iz genetski modificiranog biološkog materijala može se staviti u promet samo u kategoriji »testiran«, uz uvjete propisane propisom o genetski modificiranim organizmima.

 

Iznimke glede stavljanja u promet

 

Članak 10.

(1) Iznimno od odredbe članka 9. ovoga Zakona, dozvoljeno je staviti u promet u ograničenim količinama reprodukcijski materijal namijenjen testiranju, istraživanju i znanstvenom radu, selekciji, odnosno oplemenjivanju ili očuvanju šumskih genetskih izvora.

(2) Stavljanje u promet reprodukcijskog materijala iz stavka 1. ovoga članka, vrstu i količinu rješenjem odobrava ministar.

 

Partija

 

Članak 11.

U svim fazama proizvodnje reprodukcijski materijal mora biti fizički odvojen u partije obzirom na:

– šumsku svojtu ili križanca,

– kategoriju reprodukcijskog materijala,

– broj glavne svjedodžbe iz članka 13. ovoga Zakona,

– sjemenski objekt iz kojeg proizlazi reprodukcijski materijal,

– područje provenijencije,

– namjenu korištenja,

– godinu uroda sjemena, kad se radi o sjemenskom materijalu,

– starost i uzgojni oblik sadnica ili korjenjaka, kad se radi o sadnom materijalu,

– uzgojni oblik i trajanje uzgoja u rasadniku, ako se radi o prirodnom pomladku.

 

Miješanje reprodukcijskog materijala

 

Članak 12.

Iznimno od odredbi članka 11. ovoga Zakona dozvoljeno je miješanje reprodukcijskog materijala koji proizlazi iz istog:

– područja provenijencije, i to iz dva ili više različitih sjemenskih objekata unutar kategorije »poznato podrijetlo« ili unutar kategorije »selekcioniran«,

– sjemenskog objekta u različitim godinama uroda sjemena.

 

Glavna svjedodžba o istovjetnosti

 

Članak 13.

(1) Za svaku partiju sjemenskog materijala (u daljnem tekstu: partija), biljnih dijelova ili sadnog materijala iz istoga sjemenskog objekta dobavljaču se izdaje glavna svjedodžba o istovjetnosti reprodukcijskog materijala (u daljnjem tekstu: glavna svjedodžba), koja vrijedi i za sav reprodukcijski materijal proizveden iz toga sjemenskog materijala, biljnih dijelova ili klijanaca.

(2) Dobavljaču se za reprodukcijski materijal iz kategorije »poznato podrijetlo« izdaje jedna glavna svjedodžba za sav reprodukcijski materijal unutar sjemenske regije.

(3) Glavnu svjedodžbu izdaje Šumarski institut, Jastrebarsko (u daljnjem tekstu: Institut)

(4) Glavna svjedodžba sadrži:

– kod i broj glavne svjedodžbe,

– datum izdavanja glavne svjedodžbe,

– botanički naziv šumske svojte ili križanca,

– naziv tvrtke ili obrta sa sjedištem, odnosno prebivalištem dobavljača,

– oblik reprodukcijskog materijala,

– količinu reprodukcijskog materijala,

– kategoriju reprodukcijskog materijala,

– namjenu korištenja reprodukcijskog materijala,

– tip sjemenskog objekta,

– broj sjemenskog objekta iz Registra,

– lokaciju i izvor sjemenskog objekta,

provenijentno područje.

(5) Ako se radi o reprodukcijskom materijalu namijenjenom za promet glavna svjedodžba izdaje se u roku od 15 dana nakon sakup­ljanja ili završene dorade sjemenskog materijala, odnosno nakon završenog dobivanja sadnog materijala, biljnih dijelova ili sjemena u sjemenskom objektu.

(6) Iznimno od odredbe stavka 5. ovoga članka, u slučaju kad dobavljač namjerava doraditi sjemenski materijal izvan teritorija Republike Hrvatske, glavna svjedodžba se izdaje najkasnije u roku od 10 dana nakon završenog dobivanja sjemenskog materijala u sjemenskom objektu.

(7) Ako je partija reprodukcijskog materijala dobivena miješanjem u skladu sa člankom 12. ovoga Zakona, za nju se izdaje nova glavna svjedodžba.

(8) Sadržaj i oblik glavne svjedodžbe te troškove izdavanja propisuje ministar.

 

Postupak izdavanja glavne svjedodžbe

 

Članak 14.

(1) Dobavljač mora prije početka sakupljanja odnosno proizvod­nje reprodukcijskog materijala prijaviti Institutu vrijeme i mjesto sakupljanja odnosno proizvodnje reprodukcijskog materijala.

(2) Institut nadzire tijek sakupljanja ili proizvodnje reprodukcijskog materijala u sjemenskom objektu i o tom sastavlja zapisnik.

(3) Na osnovi zapisnika iz stavka 2. ovoga članka Institut izdaje dobavljaču glavnu svjedodžbu.

 

Deklaracija dobavljača

 

Članak 15.

(1) Dobavljač izdaje deklaraciju za reprodukcijski materijal koji se stavlja u promet samo ako odgovara odredbama članka 13. ovoga Zakona. U Deklaraciji se navodi:

– broj glavne svjedodžbe,

– ime dobavljača,

– količina reprodukcijskog materijala,

– botanički naziv šumske svojte ili križanca,

– kategorija,

– namjena,

– identifikacijski broj sjemenskog objekta iz Registra,

– godina uroda, ako se radi o sjemenskom materijalu,

– starost i oblik sadnica ili reznica, ako se radi o sadnom materijalu,

– oblik i trajanje uzgoja u rasadniku, ako se radilo o poniku,

– tip, lokacija, područje provenijencije i izvor sjemenskog ob­jekta, iz kojeg potječe reprodukcijski materijal,

– kvalitativni razred, ako je propisan.

(2) Ako se stavlja u promet reprodukcijski materijal kategorije »testiran« na deklaraciji iz stavka 1. ovoga članka navodi se podatak je li reprodukcijski materijal genetski modificiran, te proizlazi li iz privremeno odobrenoga sjemenskog objekta iz članka 31. ovoga Zakona.

(3) Ako se stavlja u promet vegetativno razmnoženi repro­dukcijski materijal, na deklaraciji se navodi i taj podatak.

(4) Za pojedine kategorije reprodukcijskog materijala izdaje se deklaracija sljedeće boje:

– žute, za reproduktivni materijal kategorije »poznato podrijetlo«,

– zelene, za reproduktivni materijal kategorije »selekcioniran«,

– ružičaste, reproduktivni materijal kategorije »kvalificiran«,

– plave, reproduktivni materijal kategorije »testiran«.

(5) Oblik deklaracije te način razvrstavanja reprodukcijskog materijala u kvalitativne razrede, propisuje ministar.

 

Posebni zahtjevi za sjeme

 

Članak 16.

(1) Ako se u promet stavlja sjeme, dokument uz podatke iz članka 15. ovoga Zakona mora sadržavati i sljedeće podatke:

– čistoću; postotak težine čistog sjemena,

– postotak klijavosti čistog sjemena,

– težinu 1 000 čistih sjemenki,

– broj klijavih ili vitalnih sjemenki po kilogramu. U slučaju utvrđivanja vitalnosti navodi se i metoda.

(2) Podatke iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje Institut koristeći međunarodno priznate metode, a mogu se dostaviti tek onda kada su utvrđeni s obzirom na pojedinu vrstu sjemena. Troškove analize sjemena snosi podnositelj zahtjeva.

(3) Radi brzog prikupljanja sjemena iz uroda u tekućoj godini, bez obzira na činjenicu da ispitivanje iz stavka 1. podstavka 2. i 4. ovoga članka još nije završeno, dozvoljava se isporuka do prvog kupca.

(4) Partija sjemena koja se stavlja u promet mora sadržavati najmanje 99% sjemena iste vrste. U slučaju vrlo srodnih svojti, osim križanaca, udio pojedine vrste u partiji može biti i manji od 99%. U takvom slučaju čistoća vrste u postocima na dokumentu iz stavka 1. ovoga članka navodi se posebno.

(5) Sjemenski materijal se može stavljati u promet samo u plombiranim ili u zapečaćenim pošiljkama. Način zatvaranja pošiljke mora biti takav, da nakon otvaranja pakiranje postaje neupo­trebljivo.

(6) Iznimno od odredbe stavka 5. ovoga članka sjemenski materijal koji nije u plombiranim ili zapečaćenim pošiljkama može se stavljati u promet ako je između dobavljača i kupca to ugovoreno.

(7) Metode i uvjete za utvrđivanje i trajanje važenja utvrđenih podataka, te način plombiranja ili pečaćenja propisuje ministar.

 

Evidencija reprodukcijskog materijala i božičnih drvaca

 

Članak 17.

(1) Ministarstvo vodi evidenciju o proizvodnji, prometu i uvozu reprodukcijskog materijala kao i proizvodnji božičnih drvaca u Republici Hrvatskoj.

(2) Evidencija o proizvodnji, prometu i uvozu reprodukcijskog materijala sadržava, po kalendarskim godinama, podatke o dobavljačima, količinama, oblicima reprodukcijskog materijala, šumskim svojtama, odnosno križancima, kategorijama i područjima provenijencije za sav reprodukcijski materijal koji se proizvodi, stavlja u promet ili uvozi na teritorij Republike Hrvatske.

(3) Evidencija o proizvodnji božićnih drvaca sadržava po kalendarskim godinama podatke o dobavljaču, upisni broj i organizacijski oblik dobavljača, ured državne uprave u županiji / ispostavu dobavljača, katastarsku općinu, broj katastarske čestice i površinu (ha) na kojoj se proizvode božićna drvca, opis proizvodnje (vrsta božićnog drvca, uzrast, podrijetlo sadnog materijala i ukupna količina proizvedenih božićnih drvaca).

(4) Dobavljači su dužni podatke iz stavka 1. ovoga članka dostaviti Ministarstvu do zaključno 1. ožujka tekuće godine za prethodnu godinu.

 

III. KORIŠTENJE REPRODUKCIJSKOG MATERIJALA

 

Opći uvjeti korištenja

 

Članak 18.

Reprodukcijski materijal za namjenu iz članka 3. ovoga Zakona mora se koristiti sukladno zakonskim propisima o šumama i područjima provenijencija.

 

Područja provenijencija

 

Članak 19.

(1) Radi osiguranja polaznog materijala za proizvodnju reprodukcijskog materijala u kategorijama »poznato podrijetlo« i »se­lekcioniran«, ministar za pojedinu gospodarski važnu svojtu šumskog drveća pravilnikom propisuje područje provenijencije. Površina područja provenijencije odgovara jedinstvenim ekološkim odnosima unutar kojih, uvažavanjem nadmorskih visina, sastojine ili skupine sjemenjaka imaju slične fenotipske ili genetske karakteristike.

(2) Sastavni dio pravilnika iz stavka 1. ovoga članka je i karta s ucrtanim granicama područja provenijencija.

 

Zabrana korištenja

 

Članak 20.

(1) Ako se za određen reprodukcijski materijal utvrdi da bi mogao štetno utjecati na šumsku sastojinu, okoliš, genetske izvore ili bioraznolikost, ministar će naredbom zabraniti njegov promet i korištenje.

(2) Zabranu iz stavka 1. ovoga članka ministar izriče na temelju rezultata analize o štetnom utjecaju reprodukcijskog materijala dobivene od ovlaštene pravne osobe.

(3) Uvjete koje mora ispunjavati pravna osoba iz stavka 2. ovoga članka propisuje ministar.

 

IV. DOBAVLJAČI REPRODUKCIJSKOG MATERIJALA I BOŽIĆNIH DRVACA

 

Dobavljači

 

Članak 21.

(1) Proizvodnjom, prometom i/ili uvozom reprodukcijskog materijala prema ovom Zakonu mogu se baviti samo dobavljači upisani u Upisnik dobavljača reprodukcijskog materijala.

(2) Proizvodnjom i prometom božićnih drvaca mogu se baviti dobavljači koji su upisani u Upisnik dobavljača božićnih drvaca.

 

Upisnik dobavljača reprodukcijskog materijala

 

Članak 22.

(1) Upisnik dobavljača reprodukcijskog materijala vodi Ministarstvo.

(2) Zahtjev za upis u upisnik iz stavka 1. ovoga članka podnosi se Ministarstvu na propisanom obrascu.

(3) Ministarstvo o upisu dobavljača u upisnik donosi rješenje.

(4) Uvjete kojima moraju udovoljavati pravne i fizičke osobe za upis u upisnik iz stavka 1. ovoga članka, sadržaj, oblik i način vođenja upisnika, te obrazac zahtjeva i isprave koje moraju biti priložene zahtjevu propisuje ministar.

 

Brisanje dobavljača iz upisnika

 

Članak 23.

(1) Ministarstvo će brisati dobavljača reprodukcijskog materijala iz upisnika:

– na zahtjev dobavljača,

– na prijedlog šumarskog inspektora ako se utvrdi da dobavljač ne ispunjava uvjete propisane ovim Zakonom ili ako je prestao obav­ljati djelatnost dobavljača iz članka 21. stavka 1. ovoga Zakona.

(2) O brisanju dobavljača iz upisnika Ministarstvo donosi rješenje.

 

Objava upisa i brisanja dobavljača

 

Članak 24.

Podaci o upisu i brisanju dobavljača na temelju pravomoćnih rješenja iz članka 22. stavka 3. i članka 23. stavka 2. ovoga Zakona objavljuju se u »Narodnim novinama«.

 

Upisnik dobavljača božićnih drvaca

 

Članak 25.

(1) Upisnik dobavljača božićnih drvaca ustanovljava i vodi ured državne uprave u županiji, odnosno upravno tijelo Grada Zagreba nadležno za poslove šumarstva (u daljnjem tekstu: nadležno tijelo).

(2) Zahtjev za upis u upisnik iz stavka 1. ovoga članka podnosi se nadležnom tijelu na propisanom obrascu.

(3) Nadležno tijelo o upisu dobavljača u upisnik donosi rješenje.

(4) Uvjete kojima moraju udovoljavati pravne i fizičke osobe za upis u upisnik iz stavka 1. ovoga članka, sadržaj, oblik i način vođenja upisnika, te obrazac zahtjeva i isprave koje moraju biti priložene zahtjevu, propisuje ministar.

 

Brisanje dobavljača iz upisnika

 

Članak 26.

(1) Nadležno će tijelo brisati dobavljača božićnih drvaca iz Upisnika:

– na zahtjev dobavljača

– na prijedlog šumarskog inspektora ako se utvrdi da dobavljač ne ispunjava uvjete propisane ovim Zakonom ili ako je prestao obav­ljati djelatnost dobavljača iz članka 21. stavka 2. ovoga Zakona.

(2) O brisanju dobavljača iz upisnika nadležno tijelo donosi rješenje.

 

Obveze dobavljača

 

Članak 27.

(1) Dobavljač koji je upisan u upisnik iz članka 21. stavka 1. ovoga Zakona:

1) može proizvoditi reprodukcijski materijal samo iz sjemenskih objekata koji su upisani u Registar,

2) mora voditi Knjigu proizvodnje reprodukcijskog materijala,

3) mora osigurati stručni nadzor u proizvodnji reprodukcijskog materijala.

(2) Sadržaj i način vođenja Knjige proizvodnje reprodukcijskog materijala propisat će ministar.

 

V. ŠUMSKI SJEMENSKI OBJEKTI

 

Registar

 

Članak 28.

(1) Registar vodi Ministarstvo.

(2) Ministarstvo po službenoj dužnosti upisuje u Registar sve izmjene podataka o sjemenskim objektima koje su nastale nakon upisivanja objekta u Registar.

(3) Oblik, sadržaj i način vođenja Registra propisuje ministar.

 

Zahtjev za upis u Registar

 

Članak 29.

(1) Zahtjev za upis u Registar podnosi se Ministarstvu na propisanom obrascu a može se predati i u elektronskom obliku.

(2) Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka može podnijeti dobavljač koji je vlasnik, odnosno korisnik zemljišta na kojem se nalazi sjemenski objekt za koji se podnosi zahtjev ili dobavljač kojem je ustup­ljeno pravo na dobivanje reprodukcijskog materijala.

(3) Dobavljač je zahtjevu za upis u Registar dužan priložiti stručno mišljenje Instituta.

(4) Na temelju mišljenja iz stavka 3. ovoga članka, Ministarstvo donosi rješenje o upisu sjemenskog objekta u Registar.

(5) Obrazac zahtjeva, uvjete i način podnošenja zahtjeva za upis u Registar propisuje ministar.

 

Brisanje iz Registra

 

Članak 30.

(1) Upisani sjemenski objekt briše se iz Registra:

– po službenoj dužnosti, ako se pregledom iz članka 33. ovoga Zakona utvrdi, da sjemenski objekt više ne ispunjava uvjete za registraciju sjemenskog objekta u skladu s ovim Zakonom, odnosno da vlasnik, odnosno korisnik sjemenskog objekta ne ispunjava uvjete iz članka 27. ovoga Zakona,

– na zahtjev vlasnika, odnosno korisnika sjemenskog objekta.

(2) Ministarstvo o brisanju sjemenskog objekta iz Registra donosi rješenje.

(3) Brisanjem sjemenskog objekta iz Registra opoziva se i odobrenje iz članka 31. ovoga Zakona.

 

Privremeno odobravanje

 

Članak 31.

Sjemenski objekt u kategoriji »testiran« može se privremeno odobriti na najviše 10 godina, ako se na osnovi prethodnih rezultata testova potomstva pretpostavlja da će sjemenski objekt nakon završenih testova ispunjavati uvjete za odobravanje u toj kategoriji.

 

Programi gospodarenja sjemenskim objektima

 

Članak 32.

(1) Programi gospodarenja za sjemenske objekte (u daljnjem tekstu: Programi gospodarenja) i njihove izmjene u kategoriji »se­lekcioniran« izrađuju se sukladno zakonskim propisima o šumama.

(2) Programe gospodarenja i njihove izmjene za sjemenske objekte u kategoriji »kvalificiran« i »testiran« mogu izrađivati prav­ne osobe koje za to ovlasti ministar.

(3) Način izrade i sadržaj Programa gospodarenja, te uvjete koje moraju ispunjavati pravne osobe iz stavka 2. ovoga članka propisuje ministar.

 

Pregled sjemenskih objekata

 

Članak 33.

(1) Sjemenski objekti, upisani u skladu sa člankom 29. ovoga Zakona, pregledavaju se po službenoj dužnosti ili na zahtjev vlasnika, odnosno korisnika sjemenskog objekta.

(2) Pregledom sjemenskih objekata utvrđuje se:

– da li sjemenski objekt još ispunjava uvjete za registraciju sjemenskog objekta,

– da li se gospodari u skladu s programima iz članka 32. ovoga Zakona.

(3) Sjemenske objekte upisane u Registar pregledava Institut u skladu s odredbama ovoga Zakona i o tome pisano izvještava Ministarstvo.

 

Popis sjemenskih objekata

 

Članak 34.

(1) Na osnovi podataka iz Registra i pregleda iz članka 33. ovoga Zakona, Institut jedanput godišnje izrađuje popis sjemenskih objekata (u daljnjem tekstu: popis), koji sadržava sljedeće podatke:

1) botanički naziv šumske svojte ili križanca,

2) kategoriju reprodukcijskog materijala,

3) namjenu korištenja reprodukcijskog materijala,

4) tip sjemenskog objekta,

5) jedinstveni identifikacijski broj iz Registra,

6) područje provenijencije,

7) katastarsku općinu, odnosno Gospodarsku jedinicu, odjel/ odsjek,

8) nadmorsku visinu,

9) površinu: grupe sjemenskih stabala, sastojine ili sjemenske plantaže,

10) podrijetlo,

11) navedene eventualne genetske izmjene u slučaju kategorije »testiran«,

12) nadležnu Upravu šuma – Podružnicu.

13) Županiju za šumoposjednike.

(2) Podaci iz popisa su javni.

(3) Sadržaj, oblik, način izrade i objavljivanja popisa sjemenskih objekata propisuje ministar.

 

VI. UVOZ REPRODUKCIJSKOG MATERIJALA

 

Opći uvjeti uvoza

 

Članak 35.

(1) Reprodukcijski materijal iz članka 3. stavak 2. ovoga Zakona može uvoziti samo dobavljač koji je registriran za uvoz reprodukcijskog materijala.

(2) Reprodukcijski materijal može se uvoziti:

1. ako je jednakovaljan kao reprodukcijski materijal proizveden na teritoriju Republike Hrvatske, ili ako dođe do pomanjkanja reprodukcijskog materijala određenih svojti odnosno križanaca proizvedenog na teritoriju Republike Hrvatske, i

2. ako je za njegov uvoz izdano odobrenje.

(3) Iznimno od odredbi stavka 1. i 2. ovoga članka dozvoljeno je na temelju odobrenja uvoziti ograničene količine reprodukcijskog materijala namijenjenog testiranju, istraživanju i znanstvenom radu, selekciji, odnosno oplemenjivanju ili očuvanju šumskih genetskih izvora.

(4) Odobrenje uvoza reprodukcijskog materijala iz stavka 2. i 3. ovoga članka donosi ministar uz prethodno mišljenje Povjerenstva iz članka 42. ovoga Zakona.

 

Priznavanje jednakovaljanosti reprodukcijskog materijala

 

Članak 36.

(1) Reprodukcijski materijal, koji nije proizveden na teritoriju Republike Hrvatske, jednakovaljan je reprodukcijskom materijalu, proizvedenom na teritoriju Republike Hrvatske ako se utvrdi da su uvjeti proizvodnje i stavljanja u promet reprodukcijskim materijalom te postupci službenog odobravanja ishodišnog materijala i nadzora dobavljača, koji su propisani u državi izvoznici, jednakovaljani kao uvjeti i postupci određeni ovim Zakonom.

(2) Kad se uvozi reprodukcijski materijal iz stavka 1. ovoga članka mora ga pratiti dokument, kojeg je izdalo nadležno državno tijelo u državi izvoznici, a iskazuje da je reprodukcijski materijal u skladu s propisanim uvjetima za reprodukcijski materijal u državi izvoznici, te dokument dobavljača iz države izvoznice.

(3) Ministar može po službenoj dužnosti ili na prijedlog dobav­ljača provjeriti jesu li ispunjeni uvjeti za priznavanje jednakovaljanosti reprodukcijskog materijala.

(4) Podatke o državama iz kojih se može uvoziti jednakovaljan reprodukcijski materijal ministar objavljuje u »Narodnim novinama«.

 

Uvoz u slučaju pomanjkanja reprodukcijskog materijala

 

Članak 37.

(1) Kad je na teritoriju Republike Hrvatske zbog pomanjkanja odgovarajućeg reprodukcijskog materijala ugrožena opskrba krajnjih korisnika reprodukcijskog materijala, može se uvoziti i reprodukcijski materijal koji ne odgovara svim uvjetima za stavljanje u promet u skladu s ovim Zakonom.

(2) Ministar na prijedlog dobavljača, a na temelju mišljenja Povjerenstva iz članka 42. ovoga Zakona rješenjem odobrava uvoz reprodukcijskog materijala iz stavka 1. ovoga članka, u kojem se podrobno navode naziv svojte, odnosno križanca, kategorija reprodukcijskog materijala, namjena korištenja, količina, podrijetlo reprodukcijskog materijala i rok do kojeg se smije ovaj reprodukcijski materijal stavljati u promet na teritoriju Republike Hrvatske.

(3) U prometu reprodukcijskim materijalom, koji je uvezen u skladu sa stavkom 1. ovoga članka, u dokumentu dobavljača mora biti navedeno: »Ne ispunjava sve propisane uvjete«, a iz podataka u dokumentu mora se vidjeti koje uvjete materijal ne ispunjava.

 

Postupak pri uvozu

 

Članak 38.

(1) Reprodukcijski materijal pri uvozu podliježe obvezatnoj kontroli koju obavlja fitosanitarna inspekcija na ulaznom graničnom prijelazu.

(2) Fitosanitarna inspekcija na ulaznom graničnom prijelazu provjerava:

– je li dobavljač upisan u upisnik,

– je li izdano rješenje iz članka 35. stavak 4. ovoga Zakona.

(3) Ako fitosanitarni inspektor inspekcijskim pregledom utvrdi da su ispunjeni uvjeti za uvoz reprodukcijskog materija, inspektor izdaje rješenje o dozvoli za uvoz koje se izdaje u obliku službene oznake na prijavi.

(4) U slučaju da fitosanitarni inspektor posumnja u istovjetnost sadržaja pošiljke s podacima navedenim u dokumentu dobavljača, ili da isti ne odgovara propisanim zahtjevima za uvoz, može uzeti uzorke reprodukcijskog materijala i dati ih na analizu Institutu.

(5) Ako reprodukcijski materijal uvozi dobavljač koji nije upisan u Upisnik iz članka 21. ovoga Zakona ili za njega ne posjeduje odobrenje iz članka 35. stavka 4. i članka 37. stavka 2. ovoga Zakona, fitosanitarni inspektor rješenjem zabranjuje uvoz toga reprodukcijskog materijala i nalaže njegovo vraćanje pošiljatelju.

(6) Carinarnice ne mogu cariniti pošiljke reprodukcijskog materijala, odnosno ne mogu upućivati te pošiljke na carinjenje drugim carinarnicama na području Republike Hrvatske, ako fitosanitarni inspektor nije dozvolio uvoz.

(7) Protiv rješenja fitosanitarne inspekcije iz stavka 5. ovoga članka može se podnijeti žalba Ministarstvu.

(8) Žalba se podnosi u roku od 8 dana od dana dostave rješenja.

(9) Žalba na rješenje ne zadržava njegovo izvršenje.

 

VII. REZERVE SJEMENSKOG MATERIJALA, GENETSKA BANKA ŠUMSKOG DRVEĆA I SJEMENSKA BANKA

 

Sjemenska štedionica

 

Članak 39.

(1) Radi sprječavanja pomanjkanja reprodukcijskog materijala koji je potreban za obnavljanje šuma i očuvanje šumskih genetskih izvora u Institutu se ustanovljava sjemenska štedionica.

(2) Institut skrbi o formiranju, čuvanju i korištenju rezervi sjemenskog materijala u sjemenskoj štedionici.

(3) Institut obavlja stručne poslove vezane uz kakvoću i isto­vjetnost sjemenskog materijala u sjemenskoj štedionici.

 

Formiranje rezervi sjemenskog materijala i korištenje

 

Članak 40.

(1) Rezerve sjemenskog materijala iz sjemenske štedionice koriste se za obnavljanje šuma sjetvom ili sadnjom.

(2) Rezerve sjemenskog materijala vlasništvo su Republike Hrvatske, a način formiranja rezervi sjemenskog materijala s obzirom na svojte šumskog drveća, područja provenijencije, kategorije i količine propisuje ministar.

 

Genetska banka šumskog drveća i sjemenska banka

 

Članak 41.

(1) Radi očuvanja genetske raznolikosti svojti šumskog drveća i njihovih genetskih izvora u Institutu se ustanovljava genetska banka šumskog drveća, a sačinjavaju je sjemenski objekti, odobrene jedinke ili populacije šumskog drveća, živi arhivi, klonski i generativni testovi i drugi biljni dijelovi.

(2) Sjemenski materijal koji se koristi za istraživačke, odnosno znanstvene namjene Institut pohranjuje u sjemenskoj banci.

(3) Institut je dužan izvijestiti Ministarstvo o popisu vrsta i broju objekata u genetskoj banci šumskog drveća i sjemenskoj banci.

 

VIII. POVJERENSTVO ZA ŠUMSKI REPRODUKCIJSKI MATERIJAL

 

Povjerenstvo za šumski reprodukcijski materijal

 

Članak 42.

(1) Povjerenstvo za šumski reprodukcijski materijal (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) stručno je savjetodavno tijelo Ministarstva na području proizvodnje i korištenja šumskoga reprodukcijskog materijala.

(2) Članove Povjerenstva imenuje ministar iz redova znanstvenih i stručnih djelatnika iz područja šumskog sjemenarstva i rasadničarstva, te državnih službenika.

(3) Članovima Povjerenstva pripada naknada za rad u iznosu koji odredi ministar.

(4) Način rada i zadaće Povjerenstva propisuje ministar.

 

IX. PRIKUPLJANJE, UPORABA I RAZMJENA PODATAKA I INFORMACIJA

 

Prikupljanje i uporaba podataka i informacija

 

Članak 43.

(1) Za potrebe obavljanja poslova i zadaća iz svoje nadležnosti te radi vođenja i održavanja vlastitih zbirki podataka Ministarstvo može, u skladu s ovim Zakonom, prikupljati i rabiti podatke i informacije koje u sklopu propisanih zbirki podataka prikupljaju i čuvaju ministarstva, druga tijela državne uprave, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i druge pravne osobe s javnim ovlastima, a posebice podatke i informacije iz:

– upisnika seljačkih gospodarstava ili obiteljskih poljoprivred­nih gospodarstava,

– registra prostornih jedinica,

– registra poreznih obveznika,

– evidencija o prebivalištu, boravištu i promjeni adrese stana (ime, prezime, adresa stalnog ili privremenog boravišta),

– katastra zemljišta (broj čestice, granice čestice, površina, posjednik),

– zemljišnih knjiga,

– registra poslovnih subjekata,

– zbirki statističkih podataka o poljoprivredi i šumarstvu,

– zbirki carinskih podataka o uvozu, izvozu i provozu reprodukcijskog materijala.

(2) Ministarstvo može rabiti i topografsko-katastarske planove, osnovnu državnu kartu, pregledne i digitalne ortofotografske karte i planove.

(3) Voditelji zbirki podataka i raspolagatelji planovima i kartama iz stavka 1. i 2. ovoga članka dužni su Ministarstvu bez naknade omogućiti uporabu podataka i informacija kojima upravljaju ili raspolažu, ako su joj ti podaci i informacije potrebni za obavljanje poslova i zadaća iz njezine nadležnosti.

(4) Ministarstvo u okviru svoje nadležnosti povezuje vlastite zbirke podataka sa zbirkama podataka u drugim tijelima državne uprave.

 

Davanje podataka na uporabu

 

Članak 44.

(1) Ministarstvo dostavlja podatke i informacije iz Registra i upisnika, evidencija i zbirki podataka drugim državnim tijelima kada su im ti podaci i informacije potrebni radi obavljanja zakonom propisanih poslova i zadaća iz njihove nadležnosti, te i prav­nim osobama, kada su im potrebni za izvršavanje poslova i zadaća na temelju ovoga Zakona, kao i drugim osobama koje za to iskažu pravni interes.

(2) Podaci i informacije koje Ministarstvo daje na uporabu drugim korisnicima smiju se rabiti samo u svrhu za koju su dani i ne smiju se dalje prosljeđivati bez suglasnosti uprave nadležne za poslove šumarstva.

 

Informacijski sustav

 

Članak 45.

(1) Ministarstvo, Institut, Šumarski fakultet u Zagrebu i druge pravne osobe koje su ovlaštene za provedbu ovoga Zakona obvezni su voditi i redovito dopunjavati propisane upisnike, Registar, evidencije i zbirke podataka, koji se povezuju u informacijski sustav.

(2) Ministarstvo uspostavlja informacijski sustav iz stavka 1. ovoga članka i povezuje ga s drugim informacijskim sustavima Ministarstva te međunarodnim informacijskim sustavima iz područja šumskoga reprodukcijskog materijala.

(3) Način povezivanja informacijskog sustava iz stavka 1. ovoga članka s drugim informacijskim sustavima propisuje ministar.

 

Međunarodna razmjena podataka i informacija

 

Članak 46.

(1) Na međunarodnoj razini Ministarstvo razmjenjuje podatke i informacije o:

– nadležnoj službi odgovornoj za provođenje ovoga Zakona,

– dobavljačima upisanim u upisnik,

– područjima provenijencije,

– proizvodnji i prometu reprodukcijskim materijalom u Repub­lici Hrvatskoj,

– uvozu i izvozu reprodukcijskog materijala,

– zabrani korištenja određenoga reprodukcijskog materijala,

– iznimkama, koje važe s obzirom na proizvodnju i promet reprodukcijskim materijalom određenih svojti ili križanaca.

(2) Na međunarodnoj razini Institut razmjenjuje sljedeće podatke i informacije o:

– sjemenskim objektima upisanim u Registar,

– izdanim glavnim svjedodžbama.

 

X. TROŠKOVI

 

Troškovi

 

Članak 47.

(1) Troškove iz članka 29. stavka 3. ovoga Zakona, koji nastaju Institutu u postupku upisa u Registar, snosi podnositelj zahtjeva.

(2) Troškove izrade programa gospodarenja sjemenskim objek­tom i izvođenje komparativnih i genetskih testova snosi dobavljač koji je vlasnik, odnosno korisnik sjemenskog objekta.

(3) Troškove pretraga reprodukcijskog materijala obavljenih na zahtjev nadležnog inspektora zbog utvrđivanja podrijetla, kvalitete i istovjetnosti reprodukcijskog materijala, ako je rezultat analize nepovoljan za dobavljača plaća dobavljač, ili krajnji korisnik repro­dukcijskog materijala, kod kojeg je izvršen inspekcijski pregled.

(4) Troškove mjera, naređenih inspekcijskim nadzorom reprodukcijskog materijala kod dobavljača ili korisnika, snosi dobavljač, odnosno korisnik.

(5) Troškove nastale provedbom članka 39., 40. i 41. ovoga Zakona snosi Republika Hrvatska.

 

XI. NADLEŽNOSTI

 

Ministarstvo i Institut

 

Članak 48.

(1) Ministarstvo:

a) vodi upisnike dobavljača i registre objekata, evidencije o prometu reprodukcijskim materijalom,

b) izdaje odobrenje za uvoz reprodukcijskog materijala,

c) priprema izvještaje, analize, informacije i druge materijale za organe i međunarodne organizacije, koje Republika Hrvatska izvještava u skladu s propisima i međunarodnim ugovorima,

d) surađuje u pripremanju međunarodnih sporazuma, koje Vlada Republike Hrvatske sklapa na području reprodukcijskog materijala i skrbi o njihovom izvođenju,

e) uspostavlja i vodi informacijski sustav na području proizvod­nje i prometa reprodukcijskim materijalom.

(2) Institut:

a) izdaje glavnu svjedodžbu,

b) daje stručno mišljenje,

c) obavlja analizu sjemena,

d) prati korištenje reprodukcijskog materijala u šumskim sastojinama,

e) vodi evidenciju o njegovom korištenju prema mjestu korištenja, šumskoj vrsti drveća, količini, kategoriji, podrijetlu, području provenijencije, godini sjetve i sadnje, te starosti reprodukcijskog materijala i o tome izvješćuje Ministarstvo,

f) vodi sjemensku štedionicu, genetsku banku šumskog drveća i sjemensku banku.

 

Stručni nadzor

 

Članak 49.

(1) Zbog osiguravanja istovjetnosti reprodukcijskog materijala u svim fazama proizvodnje uspostavlja se stručni nadzor čitavog procesa, od dobivanja reprodukcijskog materijala u sjemenskom objektu do njegove dostave krajnjem korisniku.

(2) Stručni nadzor proizvodnje reprodukcijskog materijala u sastojinama i skupinama sjemenskih stabala provodi Institut.

(3) Stručni nadzor proizvodnje reprodukcijskog materijala u sjemenskim plantažama, roditeljima porodica, klonovima i klonskim smjesama, provode Institut i Šumarski fakultet u Zagrebu.

(4) Sva tijela, koja provode stručni nadzor proizvodnje i prometa reprodukcijskog materijala, dužna su međusobno surađivati, izmjenjivati podatke i informacije te o svom radu izvještavati Ministarstvo.

 

Određivanje laboratorija

 

Članak 50.

(1) Laboratorijske dijagnostičke pretrage i druge testove reprodukcijskog materijala za potrebe inspekcijskog nadzora obavlja Institut.

(2) Institut mora osigurati odgovarajuću stručnu, prostornu i tehničku osposobljenost za izvođenje zadaća iz stavka 1. ovoga članka, a što utvrđuje Ministarstvo.

 

Druge pravne osobe s javnim ovlastima

 

Članak 51.

(1) Ministar može za pojedine poslove iz članka 48. stavka 2., članka 49. i članka 50. ovoga Zakona ovlastiti i druge pravne osobe, u prvom redu stručne i znanstvene ustanove.

(2) Uvjete koje moraju ispunjavati pravne osobe iz stavka 1. ovoga članka propisat će ministar.

 

XII. NADZOR

 

Upravni nadzor

 

Članak 52.

Upravni nadzor nad provedbom ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega obavlja Ministarstvo.

 

Rješavanje žalbi

 

Članak 53.

(1) Protiv rješenja Ministarstva donesenih na temelju ovoga Zakona u prvom stupnju nije dopuštena žalba, već se može pokrenuti upravni spor.

(2) Protiv rješenja nadležnih tijela donesenih na temelju ovoga Zakona, osim rješenja donesenih u provedbi inspekcijskog nadzora, u prvom stupnju žalba se podnosi Ministarstvu.

 

Inspekcijski nadzor

 

Članak 54.

(1) Inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega obavlja šumarska inspekcija Ministarstva (u daljnjem tekstu: šumarska inspekcija).

(2) Inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega u području prometa reprodukcijskim materijalom i božićnim drvcima obavlja Državni inspektorat sukladno ovom i posebnim zakonima.

(3) Nadzor uvoza reprodukcijskog materijala provodi fitosanitarna inspekcija.

(4) Inspekcijski nadzor u prvome stupnju provode šumarski inspektori u područnim jedinicama Ministarstva (u daljem tekstu: šumarski inspektori), a u drugom stupnju državni šumarski inspektori Ministarstva (u daljem tekstu: državni šumarski inspektori).

 

Ovlaštenje šumarskog inspektora

 

Članak 55.

Šumarski inspektor u provedbi inspekcijskoga nadzora ovlašten je:

1. nadzirati sjemenske objekte, površine za proizvodnju šumskoga reprodukcijskog materijala i božićnih drvaca, opremu, objekte za doradu, skladišta, prijevozna sredstva i propisane dokumente,

2. nadzirati provedbu Programa gospodarenja,

3. nadzirati proizvodnju i uporabu reprodukcijskog materijala,

4. nadzirati postupak izdavanja glavne svjedodžbe,

5. uzimati uzorke reprodukcijskog materijala radi davanja na analizu,

6. zabraniti stavljanje u uporabu reprodukcijskog materijala ako utvrdi da ne udovoljavaju kakvoći i drugim uvjetima propisanim ovim Zakonom i propisima donijetim na temelju njega,

7. narediti otklanjanje nedostataka vezanih uz proizvodnju i kakvoću reprodukcijskog materijala ukoliko ne ispunjavaju odredbe iz Zakona i propisa donesenih na temelju njega,

8. privremeno, do okončanja postupka zabraniti proizvodnju i uporabu reprodukcijskog materijala,

9. narediti uništenje reprodukcijskog materijala za koje proiz­vodnja i uporaba nisu dopuštene ili ne odgovaraju kakvoći i drugim uvjetima propisanim ovim Zakonom i propisima donesenim na temelju njega,

10. voditi službene podatke i evidencije za područje županije o poduzetim mjerama i povredama ovoga Zakona i propisa donijetih na temelju njega,

11. izvješćivati nadležna tijela državne uprave o uočenim nepravilnostima i tražiti provođenje određenih postupaka, ako sam nije ovlašten izravno postupati,

12. podnositi zahtjeve za pokretanje prekršajnih postupaka zbog povrede odredaba ovoga Zakona i propisa donijetih na temelju njega.

 

Ovlaštenja državnoga šumarskog inspektora

 

Članak 56.

Državni šumarski inspektor u provedbi inspekcijskog nadzora ovlašten je:

1. nadzirati ispunjavanje uvjeta pravnih i fizičkih osoba upisanih u Upisnik,

2. nadzirati doradu šumskog sjemena kod pravnih i fizičkih osoba upisanih u Upisnik,

3. nadzirati uporabu reprodukcijskog materijala iz uvoza,

4. nadzirati uskladišten sjemenski materijal u sjemenskim štedionicama,

5. nadzirati genetsku banku šumskog drveća i sjemensku banku,

6. po potrebi provoditi prvostupanjski nadzor po službenoj dužnosti i s ovlastima šumarskog inspektora iz članka 54. ovoga Zakona te kontrolno-instruktivni nadzor,

7. podnositi zahtjeve za pokretanje prekršajnog postupka zbog povrede odredaba ovoga Zakona i propisa donijetih na temelju njega,

8. nadzirati i ostale poslove propisane ovim Zakonom.

 

Omogućavanje obavljanja inspekcijskog nadzora

 

Članak 57.

(1) Pravne i fizičke osobe koje podliježu nadzoru inspektora dužne su mu omogućiti obavljanje inspekcijskoga nadzora, pružiti potrebne podatke i obavijesti te osigurati uvjete za nesmetani rad.

(2) Pravne i fizičke osobe iz stavka 1. ovoga članka dužne su na zahtjev inspektora u određenom roku dostaviti ili pripremiti podatke i materijale koji su mu potrebni za obavljanje poslova inspek­cijskog nadzora.

 

Provedba inspekcijskog postupka

 

Članak 58.

(1) O obavljenom inspekcijskom nadzoru inspektor sastavlja zapisnik i donosi rješenje, kad je za to ovlašten ovim Zakonom i propisima donesenim na temelju njega.

(2) Na postupak inspektora primjenjuju se odredbe Zakona o općem upravnom postupku, ako ovim Zakonom nije drukčije određeno.

 

Rješenje o uklanjanju nepravilnosti

 

Članak 59.

(1) Ako inspektor u obavljanju inspekcijskoga nadzora utvrdi da je povrijeđen Zakon ili propisi doneseni na temelju njega, rješenjem će narediti uklanjanje utvrđene nepravilnosti, određujući rok u kojem se nepravilnost mora otkloniti.

(2) Rok iz stavka 1. ovoga članka mora biti primjeren vrsti zahtjeva.

 

Žalba

 

Članak 60.

(1) Protiv rješenja šumarskih inspektora može se u roku od 15 dana od dana dostave rješenja izjaviti žalba Ministarstvu.

(2) Žalbe protiv rješenja šumarskog inspektora rješava posebno Povjerenstvo koje imenuje ministar.

(3) Žalba protiv rješenja iz stavka 2. ovoga članka ne zadržava izvršenje rješenja.

(4) Protiv rješenja državnoga šumarskog inspektora nije dopuštena žalba ali se može pokrenuti upravni spor.

 

Uzimanje uzoraka

 

Članak 61.

(1) Ako inspektor posumnja da reprodukcijski materijal ne odgovara uvjetima propisanim ovim Zakonom i propisima donesenim na temelju njega, uzet će određeni broj uzoraka i dostaviti ih na analizu Institutu.

(2) Način uzimanja uzoraka, njihov broj i količinu propisuje ministar.

 

Troškovi analize

 

Članak 62.

(1) Vlasnik uzorka dužan je podmiriti troškove analize uzorka ako se utvrdi da reprodukcijski materijal od kojeg je uzet uzorak ne odgovara propisanim uvjetima.

(2) Ako se analizom utvrdi da uzorci odgovaraju odredbama ovoga Zakona i propisima donesenim na temelju njega, troškove analize uzoraka podmiruje tijelo državne uprave kojemu pripada šumarski inspektor koji je dostavio uzorke na analizu.

(3) Vlasnik proizvoda od kojeg je uzet uzorak nema pravo na naknadu vrijednosti uzorka.

 

XIII. KAZNENE ODREDBE

 

Članak 63.

(1) Novčanom kaznom od 35.000,00 do 100.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba:

1. ako koristi u šumskoj sastojini reprodukcijski materijal, koji ne odgovara propisanim kategorijama (članak 6.),

2. ako stavlja u promet reprodukcijski materijal, koji ne ispunjava opće uvjete prometa (članak 8. stavak 1. i 2.),

3. ako stavlja u promet reprodukcijski materijal, koji ne odgovara kategorijama za stavljanje u promet (članak 9. i 10.),

4. ako stavlja u promet reprodukcijski materijal, koji ne odgovara podacima na deklaraciji (članak 15. stavak 1., 2., 3. i 4., članak 16. i članak 37. stavak 3.),

5. ako ne izda deklaraciju za reprodukcijski materijal, koji se stavlja u promet ili je ne izda na propisani način (članak 15. stavak 1., 2., 3. i 4. i članak 16. stavak 1.),

6. ako na deklaraciji navede podatke za sjeme, koji nisu utvrđeni propisanom metodom (članak 16. stavak 2.),

7. ako obavlja promet sjemenom u pošiljkama, koje nisu plombirane ili zapečaćene (članak 16. stavak 5.),

8. ako ne postupi sukladno odredbi članka 17. stavka 4. ovoga Zakona,

9. ako koristi reprodukcijski materijal čije je stavljanje u promet i korištenje zabranjeno (članak 20. stavak 1.),

10. ako se bavi proizvodnjom, prometom i/ili uvozom reprodukcijskog materijala, odnosno proizvodnjom i prometom božićnih drvaca, a nije upisan u upisnike (članak 21.),

11. ako u sjemenskom objektu proizvodi reprodukcijski materijal, a nije upisan u Registar (članak 27. stavak 1. točka 1.),

12. ako ne vodi Knjigu proizvodnje i ne osigura službeni nadzor proizvodnje reprodukcijskog materijala (članak 27. stavak 1. točka 2. i 3.),

13. ako ne provodi programe gospodarenja sjemenskim ob­jektom (članak 32. stavak 1. i 2.),

14. ako ne omogući pregled sjemenskih objekata (članak 33.),

15. ako ne osigura stručni nadzor proizvodnje reprodukcijskog materijala (članak 49. stavak 1., 2. i 3.),

16. ako inspektoru ne omogući obavljanje nadzora i ne dostavi ili pripremi podatke potrebne za obavljanje nadzora (članak 56.).

(2) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom od 3.500,00 do 15.000,00 kuna.

(3) Za prekršaje iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se fizička osoba novčanom kaznom od 3.000,00 do 8.000,00 kuna.

 

XIV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

Usklađivanje poslovanja pravnih i fizičkih osoba

 

Članak 64.

(1) Pravne i fizičke osobe upisane u Upisnike iz članka 5. Zakona o šumskom sjemenu i šumskim sadnicama (»Narodne novine«, br. 68/98. i 33/05.), odnosno registrirani proizvođači božićnih drvaca dužni su svoje poslovanje uskladiti s odredbama ovoga Zakona u roku od dvije godine od njegova stupanja na snagu.

(2) Ministarstvo, odnosno nadležno tijelo će rješenjem brisati iz upisnika pravne i fizičke osobe koje ne postupe sukladno odredbi stavka 1. ovoga članka.

 

Donošenje podzakonskih propisa

 

Članak 65.

(1) Ministar će donijeti propise za donošenje kojih je ovlašten ovim Zakonom u roku od dvije godine od dana njegova stupanja na snagu.

(2) Do donošenja propisa iz stavka 1. ovoga članka ostaju na snazi propisi doneseni na temelju Zakona o šumskom sjemenu i šumskim sadnicama (»Narodne novine«, br. 68/98. i 33/05.), ako nisu u suprotnosti s odredbama ovoga Zakona, i to:

– Pravilnik o načinu i uvjetima upisa u upisnike iz šumskog sjemenarstva i rasadničarstva (»Narodne novine«, br. 82/99.),

– Pravilnik o načinu i uvjetima prodaje božićnih drvaca iz vlastite proizvodnje (»Narodne novine«, br. 176/03. i 195/03.).

(3) Radi usklađenja s propisima Europske unije ministar može, osim propisa predviđenih pojedinim člancima ovoga Zakona, donijeti i druge propise potrebne za provedbu ovoga Zakona.

 

Prestanak važnosti

 

Članak 66.

Danom početka primjene ovoga Zakona prestaje važiti Zakon o šumskom sjemenu i šumskim sadnicama (»Narodne novine«, br. 68/98. i 33/05.).

 

Stupanje na snagu i primjena

 

Članak 67.

Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«, a primjenjuje se od 1. siječnja 2007.

 

Klasa: 321-07/05-01/03

Zagreb, 17. studenoga 2005.

HRVATSKI SABOR

Predsjednik

Hrvatskoga sabora

Vladimir Šeks, v. r.

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga