POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

2638

Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj 8. studenoga 2005. godine, donio je

RJEŠENJE

I. Odbacuju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 17. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o područjima posebne državne skrbi (»Narodne novine« broj 73/00.).

II. Ovo rješenje objavit će se u »Narodnim novinama«.

 

Obrazloženje
 

1. Branko Posavčić iz Kutine i Radmila Dragosavac iz Nove Gradiške, koju zastupa Zajednički odvjetnički ured Matijević, Domezatović, Lončar i Golovrški iz Nove Gradiške (u daljnjem tekstu: predlagatelji), podnijeli su prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 17. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o područjima posebne državne skrbi (»Narodne novine« broj 73/00.; u daljnjem tekstu: ZID ZPPDS).

Osporavana odredba ZID ZPPDS-a glasi:

 

Članak 17.

 

Postupci pokrenuti radi ostvarivanja prava iz ovoga Zakona do dana stupanja na snagu ovoga Zakona, dovršit će se po odredbama ovoga Zakona.

2. Obrazlažući svoj prijedlog, predlagatelj Branko Posavčić ističe da je Sabor Republike Hrvatske dana 17. svibnja 1996. godine donio Zakon o područjima posebne državne skrbi (»Narodne novine« broj 44/96.), koji je u članku 19. propisao »pravo na povlaštene plaće djelatnicima zaposlenim u državnim tijelima i javnim službama u područjima posebne državne skrbi«, pri čemu »jedini uvjet za ostvarivanje uvećane plaće, koji se traži ovim zakonom, jest da je osoba koja ostvaruje to pravo, zaposlena na području posebne državne skrbi«.

Člankom 1. stavkom 2. ZID ZPPDS-a, koji je stupio na snagu 29. srpnja 2000. godine, propisane su dodatne pretpostavke za ostvarenje tih prava, to jest prebivalište i boravak (za fizičke osobe), odnosno sjedište (za pravne osobe) na područjima posebne držav­ne skrbi. Predlagatelj ne osporava suglasnost s Ustavom članka 1. stavka 2. ZID ZPPDS-a, izrijekom navodeći: »Ustavnost ove odredbe predlagatelj ne osporava, ali osporava ustavnost članka 17. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o područjima posebne državne skrbi«, jer se »prema mišljenju predlagatelja, radi o retroaktivnoj primjeni zakona«.

Predlagatelj nadalje ističe »da je zbog primjene sporne odredbe došlo do ugrožavanja čitavog niza prava građana Republike Hrvatske, povrede velikog broja načela navedenih u Ustavu Republike Hrvatske, te umanjenja ugleda zakonodavnih i pravosudnih tijela među građanima Republike Hrvatske«.

Konačno, predlagatelj navodi da »spornu odredbu nisu svi sudovi shvatili isto, niti je primjenjuju isto. Dok sudovi na području Sisačko-moslavačke županije spornu odredbu primjenjuju retroaktiv­no i to u postupcima koji su pokrenuti daleko prije od stupanja na snagu ovih izmjena, s druge strane sudovi na području gradova Vinkovci i Vukovar ovu odredbu uopće ne primjenuju, te dosuđuju razlike plaće svim djelatnicima koji su bili zaposleni na područjima od posebne državne skrbi bez obzira na prebivalište i boravište. Postavlja se pitanje, koji se od tih sudova drže Ustava i zakona u skladu s čl. 5. st. 2. Ustava RH. Neka isto tako Ustavni sud Repub­like Hrvatske ocijeni i to, da li su u skladu s čl. 14. st. 2. Ustava RH svi građani pred zakonom jednaki, te da li su u smislu čl. 26. Ustava jednaki pred sudovima, imajući u vidu već navedeno, da i nakon stupanja na snagu ove odredbe sudovi u različitim županijama sude različito. (...) Isto tako, opravdano se postavlja pitanje, gdje je jednakost građana pred zakonom kada su neki službenici pravo na uvećanu plaću ostvarivali i bez sudskog postupka, sve do 2001. g., za što postoji velik broj primjera«. Predlagatelj u prijedlogu iznosi i primjedbe vezane uz duljinu sudskih postupaka pokrenutih tužbama radi ostvarenja prava iz članka 19. Zakona o područjima od posebne državne skrbi (kao primjer navodi sudove na području Sisačko-moslavačke županije koji su se »uporno oglašavali stvarno nenadležnim, a samo o nadležnosti se odlučivalo oko dvije godine«), zaključujući: »Opravdano je za pretpostaviti da nije bilo ovih sporova oko nadležnosti, da bi o zahtjevima brojnih tužitelja bilo odlučeno u roku od dvije godine, kada još nije stupila na snagu sporna odredba, pa bi ostvarili pravo na uvećanu plaću«.

Sukladno navedenom, predlagatelj smatra da takva primjena članka 17. ZID ZPPDS-a nije u suglasnosti s načelima propisanima člankom 5. stavkom 2., člankom 14. stavkom 2., člankom 26., člankom 89. stavkom 4. i člankom 117. stavkom 3. Ustava.

3. Predlagateljica Radmila Dragosavac smatra da prijelaznom odredbom članka 17. ZID ZPPDS-a »neosnovano je sužen krug osoba koje imaju konkretna prava, propisana i stečena po Zakonu o područjima posebne državne skrbi«, odnosno »neosnovano su prekršena stečena prava onih koji su svoja prava, koja izviru iz ZPPDS-a, podizanjem tužbi prije donošenja ZID ZPPDS-a, odn. njegovog čl. 17., krenuli štititi sudskim putem, čime su evidentne nejednakosti: a) onih koji su tu zaštitu ostvarili prije donošenja i primjene čl. 17. i b) onih kojima je novi Zakon (čl. 17. ZID ZPPDS-a) anulirao prava stečena po starom Zakonu«. Osim nedopuštene retroaktivnosti članka 17. ZID ZPPDS-a, podnositeljica u svom prijedlogu također ističe nejednaku primjenu članka 17. ZID ZPPDS-a u sudskoj praksi, te uz prijedlog, između ostaloga, prilaže i »suprotne odluke županijskih sudova o konkretnom pravu koje izvire iz čl. 19. ZPPDS-a, i to preslike presuda Županijskog suda u Šibeniku -1640/01 i Županijskog suda u Slavonskom Brodu broj -849/01«.

Podnositeljica smatra da je prijelazna odredba članka 17. ZID ZPPDS-a u nesuglasnosti s odredbama članka 3., članka 5., članka 14. stavka 2., članka 16., članka 26. i članka 89. stavka 4. Ustava.

 

Ustavni sud nije nadležan za odlučivanje.

 

4. Ustavni sud nije nadležan za odlučivanje o prijedlozima pred­lagatelja, jer se njima osporava primjena članka 17. ZID ZPPDS-a.

U mjerodavnim odredbama članka 128. alineje 1. Ustava Repub­like Hrvatske i članaka 39. i 40. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02., 49/02. – pročišćeni tekst), naime, nema osnove za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom na temelju zahtjeva ili prijedloga kojim se osporava primjena zakona ili pojedinih njegovih odredbi u postupcima pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti.

Primjena zakona ili pojedinih njegovih odredbi može biti pred­metom ispitivanja samo u postupku koji se pred Ustavnim sudom pokreće ustavnom tužbom.

Ustavni sud je navedeno stajalište već izrazio u rješenju broj:U-I-1455/2001 od 24. studenoga 2004., koje je objavljeno u »Narod­nim novinama« broj 175/04., te u rješenjima broj: U-I-2823/2002 od 28. siječnja 2004., broj: U-I-671/2001 od 24. svibnja 2005. i dr.

5. Ustavni sud napominje da je primjena članka 17. ZID ZPPDS-a u postupcima pred nadležnim sudovima bila predmet ispitivanja u ustavnosudskom postupku pokrenutom ustavnom tužbom. U odluci broj: U-III-2767/2002 od 26. listopada 2005. godine (»Narodne novine« broj 134/05.), kojom je u postupku zaštite ustavnog prava svih na jednakost pred zakonom usvojio ustavnu tužbu podnositelja, Ustavni sud je zauzeo sljedeće stajalište:

Pravo na uvećanu plaću ostvaruje se ako je rad izvršen. Zbog toga postupak u kojem se traži isplata uvećane plaće predstavlja postupak radi ostvarenog prava prije donošenja ZID ZPPDS koji je stupio na snagu 29. srpnja 2000. godine, kojim su propisani dodatni uvjeti za ostvarivanje prava na uvećanu plaću, a to je prebivalište i boravište na području posebne državne skrbi.

Prema ocjeni Ustavnog suda, prijelazna odredba članka 17. ZID ZPPDS-a, na kojoj odredbi sudovi temelje osporene odluke, u dijelu koji glasi »postupci radi ostvarivanja prava« nema pravni značaj postupka ostvarivanja kondemnatorne zaštite radi realizacije već ostvarenog prava ispunjenjem za to propisanih zakonskih pretpostavki, već postupka radi ostvarivanja prava u kojem se donosi odluka konstitutivnog značenja, što nije predmet ovog ustavnosudskog postupka, pa se na njega ne može niti primijeniti.

Iz tih razloga Ustavni sud ocjenjuje da se pravna stajališta osporenih presuda ne temelje na pravilnoj primjeni mjerodavnog materijalnog prava i na ustavnopravno prihvatljivom tumačenju tog prava, te je stoga u ovom slučaju podnositelju povrijeđeno ustavno pravo jednakosti pred zakonom.

6. Člankom 32. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske propisano je da će Ustavni sud rješenjem odbaciti prijedlog kad ne postoje pretpostavke za odlučivanje o biti stvari.

Budući da u konkretnom ustavnosudskom postupku nisu ispunjene pretpostavke za odlučivanje o biti stvari, a polazeći od utvrđenja iznesenih u točki 4. obrazloženja ovog rješenja, na temelju članka 32. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske riješeno je kao u izreci.

 

Broj:U-I-2443/2002

U-I-953/2003

Zagreb, 8. studenoga 2005.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik Suda

dr. sc. Petar Klarić, v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga