POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

2348

Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti drugog propisa s Ustavom i zakonom, na sjednici održanoj dana 28. rujna 2005. godine, donio je

ODLUKU

I. Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom članka 5. stavka 4. Odluke o obavljanju autotaksi prijevoza osoba (»Službeni glasnik općine Bol«, broj 3/99. i 4/99.), te se ukida dio koji glasi:

» i to neprekidno zadnje 4 godine«.

II. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama« i »Službenom glasniku općine Bol«.

 

Obrazloženje
 

1. Prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom u izreci navedene Odluke podnijeli su Dinko Senjković, Mile Klisović i Matko Karmelić, svi iz Bola na Braču, koje zastupa Vanja Mladina, odvjetnik iz Splita.

Istim prijedlogom podnositelji osporavaju i Odluku o koncesijama za autotaksi prijevoz (»Službeni glasnik općine Bol«, broj 3/01.), međutim predmetom razmatranja ove odluke je u izreci navedena Odluka.

2. Osporenu Odluku donijelo je Općinsko vijeće Općine Bol, na temelju članaka 1., 21., 54., 55., 56. i 57. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (»Narodne novine«, broj 36/98.), koji je prestao važiti donošenjem i stupanjem na snagu Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (»Narodne novine«, broj 178/04., u daljnjem tekstu: ZPCP) i članka 15. Statuta općine Bol (»Službeni glasnik općine Bol«, broj 2/94.).

3. Iako iz samog prijedloga podnositelja nije izrijekom navedeno koje odredbe osporene Odluke podnositelji smatraju nesuglasnim Ustavu i zakonu, međutim iz sadržaja samog prijedloga razabire se da se radi o odredbi članka 5. stavka 4. koja glasi:

 

»Članak 5.

(4) Koncesiju za obavljanje autotaksi prijevoza osoba na području općine Bol može posjedovati samo osoba koja ima mjesto stalnog prebivališta isključivo na području općine Bol i to neprekidno zadnje 4 godine.«

4. Predlagatelji smatraju da osporena odredba nije suglasna odredbama članaka 14. stavku 2., 49. stavku 2., 50. stavku 2., i 54. Ustava Republike Hrvatske.

Obrazlažući svoj prijedlog, predlagatelji ističu kako je osporenom Odlukom kao uvjet propisano prebivalište taksista na području općine Bol. Propisivanje prebivališta kao uvjeta za obavljanje autotaksi djelatnosti da predstavlja ograničavajući faktor koji stvara razlike među kandidatima, stvarajući pogodan položaj za jedne i nepogodan za druge.

Ovo posebno, u slučaju, kada bi taksist pokušao promijeniti svoje prebivalište da tada ne bi mogao obavljati autotaksi prijevoz na području općine Bol kao početnoj postaji.

Predlažu pokretanje postupka ocjene ustavnosti i zakonitosti osporene Odluke.

5. Na temelju članka 42. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon) prijedlog je dostavljen na odgovor Vijeću Općine Bol, kao donositelju osporenog propisa.

Vijeće Općine Bol dostavilo je odgovor kojim osporava osnovanost prijedloga.

 

Prijedlog je djelomično osnovan.

6. Prema odredbama članka 5. Ustava, zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom te je svatko dužan držati se Ustava i zakona te poštivati pravni poredak Republike Hrvatske.

O suglasnosti zakona s Ustavom, odnosno drugih propisa s Ustavom i zakonom, odlučuje Ustavni sud Republike Hrvatske na temelju članka 128. podstavaka 1. i 2. Ustava, na način i prema postupku koji su propisani Ustavom i Ustavnim zakonom o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.

7. Člankom 134. stavkom 1. Ustava određeno je da jedinice lokalne samouprave obavljaju poslove iz lokalnog djelokruga kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a osobito poslove koji se odnose na uređenje naselja i stanovanja, prostorno i urbanističko planiranje, komunalne djelatnosti, brigu o djeci, socijalnu skrb, primarnu zdravstvenu zaštitu, odgoj i osnovno obrazovanje, kulturu, tjelesnu kulturu i sport, zaštitu potrošača, zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša, protupožarnu i civilnu zaštitu.

Nadležna tijela jedinica lokalne samouprave imaju autonomiju u uređivanju pitanja koja su im osobito dana u djelokrug, a unutar granica utvrđenih Ustavom i zakonima.

Prema članku 73. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01.), predstavničko tijelo općine, grada i županije u svom samoupravnom djelokrugu donosi odluke i druge opće akte, u skladu sa svojim statutom.

8. Za ocjenu ustavnosti i zakonitosti odredbe članka 5. stavka 4. osporene Odluke, mjerodavne su odredbe članka 46. stavaka 1., 2. i 4., te odredbe članka 47. ZPCP-a, kao i odredbe članka 18. stavka 2. Zakona o obrtu (»Narodne novine«, broj 77/93., 90/96., 102/98., 64/01., 71/01., 49/03. – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: ZO).

Odredbe članka 46. stavaka 1., 2. i 4., te članak 47. ZPCP glase:

 

»Članak 46.

(1) Autotaksi prijevoz uređuje se ovim Zakonom i propisom kojeg u skladu s ovim Zakonom donosi nadležno tijelo jedinice lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba.

(2) Autotaksi prijevoz obavlja se na temelju licencije ili koncesije.

(4) Koncesiju iz stavka 2. ovog članka izdaje nadležno tijelo jedinice lokalne samouprave, odnosno grada Zagreba, dok licenciju izdaje nadležno tijelo iz članka 7. stavka 3. ovoga Zakona.

 

Članak 47.

(1) Autotaksi prijevoz obavlja se na području one jedinice lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba, na čijem području autotaksi prijevoznik ima sjedište/prebivalište.

(2) Propisom iz članka 46. stavka 1. ovog Zakona, može se urediti pod kojim uvjetima je autotaksi prijevoz dozvoljen prijevoznicima sa sjedištem/prebivalištem izvan područja jedinice lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba.«

Članak 18. ZO-a glasi:

 

»Članak 18.

(1) Sjedište obrta je mjesto u kojem se obavlja obrt. Ako se obrt obavlja u više mjesta, sjedište je u jednome od mjesta koje obrtnik odredi.

(2) Ako za obavljanje obrta nije potreban prostor, sjedište obrta je mjesto u kojemu obrtnik ima prebivalište.«

Dakle, prema izričitoj zakonskoj odredbi, sjedište obrta za čije obavljanje nije potreban prostor (kao što je slučaj s autotaksi prijevozom) je mjesto u kojemu obrtnik ima prebivalište.

Nadalje, ZPCP je izrijekom propisao da se autotaksi prijevoz obavlja na području one jedinice lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba, na čijem području autotaksi prijevoznik ima sjedište/prebivalište. Osim navedenog, ZPCP nije propisao nikakve druge uvjete za obavljanje autotaksi prijevoza na području pojedine jedinice lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba, niti je ovlastio nadležno tijelo jedinice lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: nadležno tijelo) da to učini svojim propisom.

Nadležno tijelo izrijekom je ovlašteno da svojim propisom može urediti uvjete pod kojima je autotaksi prijevoz dopušten prijevoznicima sa sjedištem/prebivalištem izvan područja jedinice lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba (članak 47. stavak 2. ZPCP-a). Navedeno zakonsko ovlaštenje, međutim, ne odnosi se na autotaksi prijevoznike koji imaju prebivalište/sjedište na području jedinice lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba. Za tu skupinu autotaksi prijevoznika nadležno tijelo nema zakonsko ovlaštenje propisivati dopunske uvjete obavljanja autotaksi prijevoza (izvan onih propisanih samim ZPCP-om).

Propisujući u osporenom članku 5. stavku 4. Odluke da koncesiju za obavljanje autotaksi prijevoza osoba na području Općine Bol može posjedovati samo osoba koja na području te općine ima prebivalište, i to »neprekidno zadnje 4 godine«, nadležno tijelo Općine Bol prekoračilo je granice zakonskih ovlasti i samovoljno – bez zakonskog ovlaštenja i protivno izričitoj odredbi ZPCP-a – propisalo dopunski (ograničavajući) uvjet za obavljanje autotaksi prijevoza na svom području.

Takvo propisivanje nije u suglasnosti s člankom 5. stavkom 1. Ustava, koji propisuje da drugi propisi moraju biti u skladu sa zakonom i Ustavom.

9. Osporenim su dijelom odredbe članka 5. stavka 4. Odluke dovedeni u nejednak položaj pred zakonom svi autotaksi prijevoznici s prebivalištem/sjedištem na području Općine Bol koji na tom području imaju prijavljeno prebivalište/sjedište, ali ne neprekidno zadnje 4 godine. Iako prema ZPCP-u ispunjavaju uvjet za obavljanje autotaksi prijevoza (imaju prijavljeno prebivalište/sjedište na području Općine Bol), osporeni im dio odredbe članka 5. stavka 4. Odluke nezakonito priječi obavljanje navedenog obrta, pa stoga nije u suglasnosti ni s člankom 14. stavkom 2. Ustava.

Osporeni dio odredbe članka 5. stavka 4. Odluke, naime, dovodi navedenu skupinu u nejednak položaj ne samo prema autotaksi prijevoznicima s prebivalištem/sjedištem na području Općine Bol koji ispunjavaju dopunski (Odlukom nezakonito propisani) uvjet, nego i prema autotaksi prijevoznicima u ostalim jedinicama lokalne samouprave na području Republike Hrvatske, odnosno u Gradu Zagrebu.

10. Nesuglasnost ukinutog dijela osporene odredbe članka 5. stavka 4. s odredbama članaka 49. stavka 2., 50. stavka 2. i 54. Ustava, na koje podnositelji također ukazuju, Ustavni sud nije posebno razmatrao, budući da je utvrđena njegova nesuglasnost s člankom 5. stavkom 1. i člankom 14. stavkom 2. Ustava.

11. Slijedom navedenog, na temelju članka 55. stavka 1. Ustav­nog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, odlučeno je kao u točki I. izreke.

Točka II. izreke temelji se na članku 29. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.

 

Broj: U-II-2029/2002

Zagreb, 28. rujna 2005.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik Vijeća

dr. sc. Petar Klarić, v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga