POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

HRVATSKA AGENCIJA ZA TELEKOMUNIKACIJE

1464

Na temelju članka 12. stavka 1. točke 5. i članka 12. stavka 3. Zakona o telekomunikacijama (»Narodne novine« 122/03, 158/03 i 60/04), te članka 41. st. 1. Pravilnika o telekomunikacijskim uslugama (»Narodne novine« 183/04), u postupku izdavanja suglasnosti trgovačkom društvu HT – Hrvatske telekomunikacije d.d., Zagreb, Savska cesta 32, na Standardnu ponudu za davatelje usluga s dodanom vrijednosti od 6. svibnja 2005. (dalje u tekstu: Standardna ponuda), Vijeće Hrvatske agencije za telekomunikacije (dalje u tekstu: Vijeće Agencije) je na 34. sjednici održanoj 7. lipnja 2005.  donijelo sljedeću

ODLUKU

1. Daje se suglasnost trgovačkom društvu HT – Hrvatske telekomunikacije d.d., Zagreb, Savska cesta 32 na Standardnu ponudu za davatelje usluga s dodanom vrijednosti od 6. svibnja 2005., koja je sastavni dio ove Odluke.

2. Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja i vrijedi do dana izdavanja suglasnosti na novu Standardnu ponudu HT-a d.d. za davatelje usluga s dodanom vrijednosti.

3. HT d.d. se obvezuje najkasnije do 31. siječnja 2006. dostaviti Hrvatskoj agenciji za telekomunikacije novu Standardnu ponudu za davatelje usluga s dodanom vrijednosti, radi izdavanja suglasnosti.

4. Ova će se Odluka objaviti u »Narodnim novinama«.

 

Obrazloženje
 

Sukladno članku 54. st. 4. Zakona o telekomunikacijama i članku 41. st. 1. Pravilnika o telekomunikacijskim uslugama o obavezi dostave standardne ponude pristupa mreži za davatelje usluga s dodanom vrijednosti, HT – Hrvatske telekomunikacije d.d. su Hrvatskoj agenciji za telekomunikacije 24. ožujka 2005. dostavile Standardnu ponudu za davatelje usluga s dodanom vrijednosti, radi izdavanja suglasnosti.

Vijeće Agencije je u ovom postupku analiziralo Standardnu ponudu HT-a d.d. za davatelje usluga s dodanom vrijednosti od 24. ožujka 2005., te je utvrdilo da ista nije izrađena u skladu s člankom 41. st. 4. Pravilnika o telekomunikacijskim uslugama, u dijelovima koji se, između ostalog, odnose na način davanja podataka u svrhu međusobnog obračuna i naplate korištenih usluga krajnjim korisnicima, komercijalne uvjete u slučaju kada davatelj usluga zahtijeva posebno sučelje, uvjete naplate naknade za prouzrokovanu štetu davatelju usluga, uvjete bankarskih jamstava i rizika naplate i dr. Dana 19. travnja 2005. godine zatraženo je od HT-a d.d. da izvrši sve potrebne izmjene i usklađivanje sa Zakonom o telekomunikacijama i Pravilnikom o telekomunikacijskim uslugama. HT d.d. je 9. svibnja 2005. godine dostavio novu Standardnu ponudu za davatelje usluga s dodanom vrijednosti od 6. svibnja 2005.

Iz Standardne ponude vidljivo je da je cijena korištenja HT-ove mrežne infrastrukture u procesu usmjeravanja poziva krajnjih korisnika do priključne točke davatelja usluge s dodanom vrijednosti, definirana kao maloprodajna cijena javne govorne usluge i cijena korištenja platforme inteligentne mreže (23 lipe + 7 lipa). Nadalje, cijene usluga pristupa mreži u vidu priključenja terminalne opreme i mjesečne naknade za pristup, u skladu su s općim uvjetima poslovanja HT-a d.d. Standardni paketi 1 i 2 uključuju dodjelu broja korisnika, dodjelu tarife, odabir programa upravljanja prometom, te programiranje i implementaciju istih. Cijena mjesečne naknade pokriva fiksne troškove korištenja sustava, upravljanja prometom i dodijeljenih brojeva. Cijene predložene u Standardnoj ponudi su jednake postojećim cijenama koje HT d.d. trenutno primjenjuje na davatelju usluga s dodanom vrijednosti. Naplata usluga vrši se putem računa koji HT d.d. izdaje na mjesečnoj osnovi davatelju usluga. Standardna ponuda izrađena je na način da su definirani jasniji i nediskriminirajući uvjeti davanja pristupa mreži, najam kapaciteta, cijena povezivanja davatelja usluga s dodanom vrijednosti i operatora sa znatnijom tržišnom snagom, te je također posebice definirana tržišna usluga mogućnosti obračuna i naplate usluga od korisnika gdje je davatelj usluga odgovoran za naplatu korištenja usluga s dodanom vrijednosti od korisnika i za pruženu uslugu i kvalitetu pružene usluge.

Vijeće Agencije je utvrdilo da je Standardna ponuda sastavljena u skladu s člankom 41. st. 1. Pravilnika o telekomunikacijskim uslugama, te je na temelju članka 6. st. 7. Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju (»Narodne novine« 185/03) i u skladu sa svojim Poslovnikom, donijelo Odluku kako je navedeno u točki 1. dispozitiva. Odluka je donesena na razdoblje do izdavanja suglasnosti na novu Standardnu ponudu HT-a d.d. za davatelje usluga s dodanom vrijednosti, prema zahtjevu Hrvatske agencije za telekomunikacije, i to iz razloga promjene načina određivanja cijena, te je HT d.d. obvezan najkasnije do 31. siječnja 2006. g. dostaviti Agenciji novu Standardnu ponudu za davatelje usluga s dodanom vrijednosti usklađenu s troškovnim modelom određivanja cijena prema modelu koji će odrediti Agencija.

Na temelju članka 56. st. 4. Zakona o telekomunikacijama i članka 3. st. 11. Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju, ova odluka će se objaviti u »Narodnim novinama«.

 

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU

Protiv ove Odluke žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor kod Upravnog suda Republike Hrvatske u roku 30 dana od dana primitka.

 

Klasa: 344-01/05-01/82

Urbroj: 376-05-05

Zagreb, 7. lipnja 2005.

Predsjednik Vijeća

Hrvatske agencije za telekomunikacije

Gašper Gaćina, dipl. ing. el., v. r.

 

STANDARDNA PONUDA

HT – Hrvatskih telekomunikacija d.d.

ZA DAVATELJE USLUGAS DODANOM VRIJEDNOSTI

 

1. PREDMET STANDARDNE PONUDE

1.1. Predmet Standardne ponude

(1) Sukladno odredbama Zakona o telekomunikacijama, Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju i Pravilnika o telekomunikacijskim uslugama HT – Hrvatske telekomunikacije d.d., Savska cesta 32, Zagreb (dalje u tekstu: T-Com) pripremile su standardnu ponudu (dalje u tekstu: Standardna ponuda) za pružanje pristupa mreži (dalje u tekstu: T-Com usluge) ovlaštenim davateljima usluga s dodanom vrijednosti (dalje u tekstu: Davatelj usluga). T-Com usluge omogućuju Davatelju usluga pružanje usluga s dodanom vrijednosti korisnicima koji imaju priključak na nepokretnu mrežu T-Com-a ili korisnicima kojima su ove usluge dostupne na temelju ugovora o međusobnom povezivanju sklopljenom između T-Com-a i drugih operatora (dalje u tekstu: Korisnici). Usluge s dodanom vrijednosti koje pruža Davatelj usluga nisu dostupne Korisnicima T-Com-a koji koriste usluge drugih operatora putem usluge odabira ili predodabira operatora.

(2) Ova Standardna ponuda T-Com-a za pružanje T-Com usluga, pored općih odredbi, sastoji se od tehničkih uvjeta koji se jednako primjenjuju na sve Korisnike u Prilogu A, cijena T-Com usluga u prilogu B, informacija o kontakt adresi T-Com-a u prilogu C i detaljnog prikaza postupka utvrđivanja i otklona smetnji u prilogu D.

(3) U svrhu aktivacije i pružanja T-Com usluga, T-Com i Davatelj usluga sklapaju ugovor o pružanju T-Com usluga (dalje u tekstu: Ugovor o pružanju T-Com usluga) sukladno odredbama ove Standardne ponude. Ova Standardna ponuda, kao i svi njeni prilozi, čine sastavni dio Ugovora o pružanju T-Com usluga. Ugovor o pružanju T-Com usluga može dodatno sadržavati odredbe koje su specifično vezane uz pojedinog Davatelja usluga. Te su odredbe predmet komercijalnog sporazuma između T-Com-a i Davatelja usluga.

(4) Na sve odnose između T-Com-a i Davatelja usluga u okviru T-Com usluga, koji nisu uređeni ovom Standardnom ponudom i/ili Ugovorom o pružanju T-Com usluga sklopljenim na temelju ove Standardne ponude, na odgovarajući će se način primjenjivati važeći propisi Republike Hrvatske.

 

1.2. Pojmovi i definicije

U smislu ove Standardne ponude pojedini pojmovi i definicije imaju sljedeće značenje:

1. Pristup mreži: fizičko i logičko povezivanje terminalne i druge opreme na T-Com mrežu.

2. Mrežna terminalna oprema: terminalna oprema T-Com-a koja je spojena između Terminalne opreme Davatelja usluga i priključne točke, i koja čini sastavni dio T-Com mreže.

3. Priključna točka: sučelje u prostorijama Davatelja usluge za priključenje na T-Com mrežu putem kućne instalacije.

4. Terminalna oprema Davatelja usluge: oprema Davatelja usluge koja je spojena putem Mrežne terminalne opreme na priključne točke T-Com mreže.

5. T-Com mreža: nepokretna javna telefonska (PSTN i ISDN) mreža, uključujući bilo koji njezin dio koji je u vlasništvu ili zakupu T-Com-a.

6. Davatelj usluga: ovlašteni davatelj usluga s dodanom vrijednosti.

7. Korisnik: korisnik usluga s dodanom vrijednosti koji ima priključak na nepokretnu mrežu T-Com-a ili kojem su ove usluge dostupne temeljem ugovora o međusobnom povezivanju sklopljenom između T-Com-a i drugih operatora.

8. Usluge s dodanom vrijednosti: bilo koje usluge koje zahtijevaju obradu podataka o telekomunikacijskom prometu ili podataka o lokaciji izvan opsega nužnog za komunikaciju putem telekomunikacijske mreže ili za obračun troškova.

 

2. OPSEG I AKTIVACIJA T-COM USLUGA

2.1. Opseg T-Com usluga

(1) T-Com usluge koje se pružaju Davatelju usluga uključuju pristup T-Com mreži i pomoćne usluge IN Platforme T-Com-a.

(2) Davatelj usluga ima pravo ugovoriti s T-Com-om pružanje dodatnih usluga, kao i posebne tarifne modele koji nisu predmet ove Standardne ponude. Pružanje takvih dodatnih usluga i posebni tarifni modeli bit će sastavni dio Ugovora o pružanju T-Com usluga zaključenim između T-Com-a i Davatelja usluga.

(3) Davatelj usluga je obvezan koristiti se T-Com uslugama isključivo u svrhu pružanja Usluga s dodanom vrijednosti Korisnicima te potvrđuje da neće ustupiti T-Com usluge, niti bilo koji njihov dio, na korištenje trećim osobama bez prethodnog pisanog odobrenja T-Com-a.

 

2.2. Pristup mreži

(1) Pristup T-Com mreži u smislu ove Standardne ponude (dalje u tekstu: Usluga pristupa mreži) uključuje uspostavljanje jednog ili više priključaka na T-Com mrežu (dalje u tekstu: Priključne točke) na lokacijama koje je izabrao Davatelj usluga. Priključne točke izabrane od strane Davatelja usluga navedene su u Zahtjevu za T-Com usluge koji podnosi Davatelj usluga. Pristup Davatelja usluga T-Com mreži na Priključnim točkama navedenim u Zahtjevu za T-Com usluge smatrat će se pristupom mreži u smislu važećeg Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju.

(2) Usluga pristupa mreži koju T-Com pruža Davatelju usluga uključuje sljedeće usluge:

(a) fizičko povezivanje Terminalne opreme Davatelja usluga na T-Com mrežu, uključujući prijenos govornih komunikacija između Davatelja usluga i Korisnika;

(b) usluge inteligentne mreže (IN usluge) koje podržavaju pružanje Usluga s dodanom vrijednosti od strane Davatelja usluga, i

(c) Dodatne usluge koje T-Com pruža na temelju zahtjeva Davatelja usluga.

(3) Fizičko povezivanje Terminalne opreme Davatelja usluga na T-Com mrežu omogućava se na Priključnim točkama navedenim u Zahtjevu za T-Com usluge. Priključenje Terminalne opreme Davatelja usluga i prijenos govornog prometa između Korisnika i Davatelja usluga obavlja se putem POTS/ISDN priključaka na pristupnoj pretplatničkoj centrali ili na udaljenom pretplatničkom stupnju.

(4) IN usluge ponuđene su unutar dva paketa: Standardni paket I ili Standardni paket II, ovisno o izboru Davatelja usluga:

(a) Standardni paket I uključuje dodjelu jednog 6-znamenkastog broja s jednim programom za upravljanje prometom bez kontrole pretplatnika, do 10 odredišta, kao i mogućnost Davatelja usluga da izabere tarifnu skupinu prema cjeniku navedenom u Prilogu B ove Standardne ponude.

(b) Standardni paket II uključuje dodjelu bloka od deset 6-znamenkastih brojeva s programom za upravljanje prometom bez kontrole pretplatnika, do 10 odredišta, kao i mogućnost Davatelja usluga da izabere tarifnu skupinu prema cjeniku navedenom u Prilogu B ove Standardne ponude.

(5) Program za upravljanje prometom iz stavka 4. ovog članka, a koji je dostupan u Standardnom paketu I i Standardnom paketu II u okviru IN usluga, oblikuje se u skladu sa Zahtjevom za T-Com usluge podnesenim od strane Davatelja usluga. Razina upravljanja uslugom i dodjela parametara u programu za upravljanje prometom ovisni su o trenutnim tehničkim mogućnostima i softverskim kapacitetima T-Com-a. Program za upravljanje prometom može sadržavati sljedeće parametre:

– preusmjeravanje poziva na određena odredišta ovisno o pozivnom broju (C-broj);

– preusmjeravanje poziva na određena odredišta ovisno o mrežnim skupinama iz koje dolazi poziv;

– preusmjeravanje poziva na određena odredišta ovisno o datumu, danu u tjednu i satu (periodični vremenski prozor);

– preusmjeravanje poziva na određena odredišta u određeno vrijeme (privremeni vremenski prozor);

– raspodjela poziva na različite odredišne brojeve;

– preusmjeravanje poziva na alternativna odredišta pod određenim uvjetima (skretanje poziva ili ograničenje poziva).

(6) Dodatne usluge T-Com pruža u okviru postojećih tehničkih i operativnih mogućnosti T-Com mreže, u skladu sa Zahtjevom za T-Com usluge podnesenim od strane Davatelja usluga. Dodatne usluge mogu sadržavati:

(a) Dodatne pozivne brojeve (pojedinačne ili skupne) s jednim programom za upravljanje prometom;

(b) Proširenje programa za daljnja odredišta za upravljanje prometom;

(c) Dodjelu pozivnih brojeva kombinacijom znamenki po želji Davatelja usluga;

(d) Promjenu odredišta ili parametara u programima za upravljanje prometom;

(e) Statističke podatke o ostvarenom prometu prema Davatelju usluga;

(f) Specifikaciju dolaznih poziva.

(7) Davatelj usluga je ovlašten od T-Com-a zatražiti i poseban pristup mreži, odnosno posebno sučelje, a T-Com je obvezan ovom zahtjevu Davatelja usluga udovoljiti ukoliko Davatelj usluga može udovoljiti tehničkim i sigurnosnim uvjetima, te potrebnim funkcionalnostima određenim od strane T-Com-a za funkcioniranje T-Com usluga, ukoliko su ispunjeni osnovni (bitni) zahtjevi za integritet T-Com mreže i interoperabilnost usluga, ukoliko postoje tehničke mogućnosti i ukoliko se omogućavanjem posebnog pristupa ne narušava načelo nediskriminacije. Tehnički i komercijalni uvjeti posebnog pristupa mreži, koje T-Com pruža Davatelju usluga, utvrdit će se prema posebnoj komercijalnoj pogodbi u Ugovoru o pružanju T-Com usluga.

 

2.3. Predaja i prihvaćanje zahtjeva za pružanjem usluge

(1) Tehnički uvjeti za uspostavljanje pristupa T-Com mreži ovise o trenutnoj dostupnosti i razvoju T-Com mreže.

(2) U svrhu korištenja T-Com uslugama, Davatelj usluga podnosi T-Com-u službeni zahtjev za T-Com uslugama (dalje u tekstu: Zahtjev za uslugu). Službeni Zahtjev za uslugu mora se podnijeti u pisanom obliku T-Com-ovoj kontakt adresi navedenoj u Prilogu C ove Standardne ponude, te mora sadržavati najmanje sljedeće:

– službeni naziv i adresu Davatelja usluga;

– podatke o ovlaštenoj osobi Davatelja usluga;

– izričitu izjavu da Davatelj usluga podnosi službeni Zahtjev za uslugu;

– podatak o željenoj lokaciji Priključne točke;

– podatak o željenom modalitetu Usluge pristupa mreži;

– izvadak iz registra Trgovačkog suda;

– potvrdu koju je izdalo regulatorno tijelo kojom se potvrđuje da je Davatelj usluga ovlašten za pružanje usluga s dodanom vrijednosti.

(3) Zahtjev za informacijama o T-Com uslugama neće se smatrati podnošenjem službenog Zahtjeva za uslugu u smislu ove Standardne ponude.

(4) T-Com će se očitovati na podneseni Zahtjev za uslugu u pisanom obliku u roku 15 dana od dana zaprimanja Zahtjeva za uslugu. U odgovoru na Zahtjev za uslugu T-Com će pružiti informacije o postojanju odgovarajućih tehničkih uvjeta za pružanje T-Com usluga na željenim lokacijama, uzimajući u obzir trenutnu raspoloživost i razvoj T-Com mreže te ispunjavanje tehničkih preduvjeta navedenih članku 4. stavak 1. i u Prilogu A ovoj Standardnoj ponudi koje Davatelj usluga mora ispuniti prije aktivacije T-Com usluge.

(5) Ukoliko Davatelj usluga ne ispuni neke, ili niti jedan od navedenih tehničkih preduvjeta nužnih za pružanje T-Com usluga kao što je gore navedeno, obveza T-Com-a za pružanje T-Com usluga sukladno ovoj Standardnoj ponudi nastupit će po ispunjenju ovih preduvjeta od strane Davatelja usluga.

(6) Ukoliko su ostvareni tehnički preduvjeti u odnosu na T-Com mrežu na željenoj lokaciji zatraženoj od strane Davatelja usluga, a pod uvjetom da je Davatelj usluga ispunio tehničke preduvjete, T-Com će postupiti po podnesenom Zahtjevu Davatelja usluga i sklopiti Ugovor o pružanju T-Com usluga s Davateljem usluga. T-Com će aktivirati T-Com usluge Davatelju usluga na željenim lokacijama u roku 60 dana od dana sklapanja Ugovora o pružanju T-Com usluga sklopljenom između T-Com-a i Davatelja usluga.

(7) U slučaju da su dvije ili više pristupnih POTS/ISDN linija regulirane Ugovorom o pružanju T-Com usluga, prava i obveze iz tog Ugovora tumačit će se i primjenjivati zasebno za svaku Priključnu točku kao da su sklopljeni zasebni ugovori.

(8) Odredbe ovog članka na odgovarajući se način primjenjuju na svaki zahtjev Davatelja usluga za nove pristupne kapacitete i/ili za promjenu postojećih kapaciteta. U ovom slučaju, Ugovor o pružanju T-Com usluga, koji je prethodno sklopljen između T-Com-a i Davatelja usluga, na odgovarajući će se način dopuniti, odnosno izmijeniti u pogledu novih pristupnih kapaciteta i/ili izmjena u postojećoj uporabi T-Com usluga od strane Davatelja usluga.

 

2.4. Uvjeti za aktivaciju i pružanje usluge

(1) Sljedeći uvjeti za aktivaciju i pružanje T-Com usluga moraju biti ispunjeni u svako doba:

– T-Com i Davatelj usluga sklopili su Ugovor o pružanju T-Com usluga,

– Davatelj usluga je ovlašten pružati Usluge s dodanom vrijednosti Korisnicima.

(2) Neovisno o ispunjenju uvjeta iz stavka 1. ovog članka, T-Com je ovlašten odbiti aktivaciju T-Com usluga ili prekinuti pružanje tih usluga Davatelju usluga:

– ako je protiv Davatelja usluga pokrenut stečajni ili neki sličan postupak, odnosno ako postane nesposoban za plaćanje ili je prezadužen ili ako, prema razumnoj procjeni T-Com-a, neće biti u mogućnosti podmirivati svoja dugovanja za pružene usluge;

– ako u trenutku podnošenja Zahtjeva za uslugu Davatelj usluga ima dospjela dugovanja prema T-Com-u za pružene usluge;

– ako postoji osnovana sumnja da Davatelj usluga zloupotrebljava ili da postoji pokušaj zlouporabe od strane Davatelja usluga neke od telekomunikacijskih usluga koje pruža T-Com ili ako omogućava trećoj osobi neovlašteno korištenje ovim uslugama,

– ako Davatelj usluga, na zahtjev T-Com-a, ne pruži T-Com-u odgovarajuće financijsko jamstvo sukladno članku 7.3. ove Standardne ponude.

(3) Po prestanku razloga navedenih u stavku 2. ovog članka, T-Com će aktivirati, odnosno nastaviti pružati T-Com usluge Davatelju usluga.

 

2.5. Numeriranje

(1) Nakon što zaprimi Zahtjev za uslugu podnesen od strane Davatelja usluga, T-Com će Davatelju usluga dodijeliti, ili ponuditi Davatelju usluga da sam odabere, odgovarajući 060 broj ili niz brojeva u T-Com mreži u skladu s važećim propisima o numeriranju i Planom numeriranja Republike Hrvatske. Ovisno o tipu priključka (POTS/ISDN), T-Com će dodijeliti zemljopisni broj za svaku Priključnu točku koju je Davatelj usluga zatražio.

(2) Ukoliko Davatelj usluga raspolaže s vlastitim brojem ili nizom brojeva određenih za pružanje Usluga s dodanom vrijednosti sukladno važećim propisima o numeriranju i Planu numeriranja, pružiti će T-Com-u, u Zahtjevu za usluge, sve potrebne informacije o brojevima kojima raspolaže.

(3) Ukoliko je T-Com dodijelio broj, ili niz brojeva Davatelju usluga u skladu sa stavkom 1. ovog članka, T-Com zadržava pravo izmjene brojeva u T-Com mreži sukladno važećim propisima o numeriranju i Planu numeriranja Republike Hrvatske. T-Com će obavijestiti Davatelja usluga 60 dana unaprijed o izmjeni njegovog broja u T-Com mreži. Zbog izmjene korisničkog broja ili niza brojeva u T-Com mreži ne može se tražiti naknada štete.

 

3. IZMJENA TEHNIČKIH PARAMETARA

(1) T-Com zadržava pravo svakodobno izvršiti manje izmjene u tehničkim parametrima T-Com usluge uzrokovane tehničkim razvojem, rekonfiguracijom ili razvojem T-Com-ove mreže, međunarodnim standardima i preporukama i/ili važećim propisima Republike Hrvatske, a koje izmjene nemaju učinka na funkcioniranje T-Com usluga utvrđenih temeljem Ugovora o pružanju T-Com usluga.

(2) O izmjenama u T-Com mreži koje bi mogle imati učinka na funkcioniranje T-Com usluga utvrđenih Ugovorom o pružanju T-Com usluga, T-Com će Davatelja usluga obavijestiti najmanje 6 mjeseci prije provođenja ovih izmjena. Ova se odredba ne primjenjuje u slučaju prethodnog zajedničkog dogovora između T-Com-a i Davatelja usluga, zahvata manjeg značenja, djelovanja više sile, kao i odluke nadležnog regulatornog tijela.

(3) T-Com će Davatelja usluga obavijestiti o provođenju izmjena iz stavka 1. i stavka 2. ovog članka pisanim putem. Smatrat će se da je Davatelj usluga prihvatio izmjene, ako im u pisanom obliku ne prigovori u roku od 30 dana od primitka pisane obavijesti upućene od strane T-Com-a. U slučaju da Davatelj usluga odbije izmjene, T-Com zadržava pravo prestati pružati T-Com usluge Davatelju usluga sukladno odredbama ove Standardne ponude.

(4) Davatelj usluga sam snosi troškove koji bi za njega mogli proizaći provođenjem izmjena sukladno stavku 1. i stavku 2. ovog članka.

 

4. OBVEZE DAVATELJA USLUGA

(1) Davatelj usluga je obvezan osigurati o svom trošku odgovarajuću Terminalnu opremu Davatelja usluga, struju potrebnu za instalaciju, rad i održavanje i, ukoliko je potrebno, izjednačavanje potencijala uključujući uzemljenje, kao što je propisano važećim propisima, uključujući odgovarajuće kućne instalacije. Terminalna oprema Davatelja usluga, uključujući kućnu instalaciju, koja se priključuje na T-Com mrežu, mora biti sukladna svim relevantnim propisima, te mora imati sve potrebne certifikate predviđene važećim propisima.

(2) Davatelj usluga će o svom trošku omogućiti T-Com-u pristup na njegov posjed i sve zgrade na lokaciji priključenja, koliko je potrebno da se izvrši testiranje, instalacija i održavanje usluge. Ovisno o tipu priključka, T-Com će instalirati svoju Mrežnu terminalnu opremu na lokaciji priključenja.

(3) Davatelj usluga se obvezuje da neće otvarati ili na bilo koji način mijenjati Mrežnu terminalnu opremu koju je instalirao T-Com niti će je premjestiti s lokacije za koju je namijenjena. Sve radove oko održavanja i izmjene instalirane Mrežne terminalne opreme mogu obavljati samo ovlaštene osobe T-Com-a. Nakon prestanka ugovornog odnosa između Davatelja usluga i T-Com-a, iz bilo kojeg razloga, Davatelj usluga će vratiti ili omogućiti T-Com-u povrat instalirane Mrežne terminalne opremu u stanju u kojem ju je Davatelj usluga primio, osim ukoliko T-Com i Davatelj usluga ne ugovore drugačije.

(4) Davatelj usluga je odgovoran za štetu koja je nastala neispravnom ili neovlaštenom uporabom ili zlouporabom Mrežne terminalne opreme, koja je rezultat nemara ili krajnje nepažnje Davatelja usluga.

(5) Davatelj usluga će odmah proslijediti obavijest na T-Com-ovu kontakt adresu navedenu u Prilogu C o svakom nedostatku, šteti, gubitku ili krađi Mrežne terminalne opreme.

(6) Davatelj usluga je osobito obvezan upotrebljavati T-Com usluge i pružati Usluge s dodanom vrijednosti Korisnicima u skladu s važećim propisima o telekomunikacijama, zaštiti osobnih podataka i elektroničkim medijima te svim ostalim važećim propisima i u svojem poslovanju primijeniti pažnju dobrog gospodarstvenika.

(7) Davatelj usluga je obvezan obavijestiti Korisnika o svojem nazivu, kao i o cijenama Usluga s dodanom vrijednosti koje pruža, na početku pružanja svojih usluga. Davatelj usluga mora osigurati da su njegov naziv, kao i cijene Usluga s dodanom vrijednosti koje pruža, izričito navedene uvijek kada reklamira Usluge s dodanom vrijednosti.

(8) Davatelju usluga je zabranjeno dovoditi Korisnike u zabludu u pogledu sadržaja Usluga s dodanom vrijednosti koje pruža, kao i cijena ovih usluga. Ukoliko se utvrdi da Davatelj usluga postupa suprotno navedenoj zabrani, primijenit će se članak 10. ove Standardne ponude.

(9) Davatelj usluga je isključivo odgovoran za sadržaj Usluga s dodanom vrijednosti koje pruža, prenosi ili objavljuje korištenjem ovih usluga.

(10) Davatelj usluga će osigurati da njegova oprema ne ometa sigurnost i rad T-Com mreže ili na bilo koji drugi način djeluje suprotno načelima navedenim u ovoj Standardnoj ponudi. Davatelj usluga je obvezan nadoknaditi svu štetu koja za T-Com može nastati kao posljedica takvog postupanja.

 

5. OSNOVNI (BITNI) ZAHTJEVI

(1) T-Com i Davatelj usluga će osigurati da su osnovni (bitni) zahtjevi utvrđeni Pravilnikom o pristupu mreži i međusobnom povezivanju (dalje u tekstu: Osnovni zahtjevi) zaštićeni na odgovarajući način, a u vezi s uspostavljanjem, održavanjem i pružanjem T-Com usluga.

(2) T-Com i Davatelj usluga upoznati su s činjenicom da ova Standardna ponuda i pripadajući prilozi sadrže posebne principe i pravila utvrđena kako bi se osigurala zaštita Osnovnih zahtjeva. T-Com i Davatelj usluga međusobno će se konzultirati u interesu osiguranja odgovarajuće zaštite Osnovnih zahtjeva.

(3) Jedan je od preduvjeta za pružanje T-Com usluga od strane T-Com-a sukladno ovoj Standardnoj ponudi da Zahtjev za uslugu podnesen od strane Davatelja usluga nije štetan za rad, odnosno integritet i interoperabilnost telekomunikacijske mreže i usluga, te da je svakodobno osigurana zaštita usluga i internih podataka, mrežne opreme, softvera kao i pohranjenih podataka, uključujući osobne podatke, povjerljivih informacija i privatnosti.

(4) T-Com je ovlašten prouzrokovati prekide, smetnje, ili promjene u svojoj telekomunikacijskoj mreži i uslugama na štetu pružanja T-Com usluga, a u vezi s mjerama koje je potrebno poduzeti iz tehničkih i/ili operativnih razloga i/ili u svrhu održavanja rada mreže. U ovom će slučaju T-Com, u dobroj vjeri, Davatelja usluga što je prije moguće obavijestiti o prekidu, smetnji i promjenama u mreži/uslugama, uz navođenje razloga.

 

6. KVALITETA USLUGE

6.1. Smetnje

(1) T-Com i Davatelj usluga međusobno će se obavještavati o tehničkim smetnjama i posljedicama koje ove smetnje mogu imati na T-Com usluge, te će aktivno surađivati na otklonu ovih smetnji. Postupak utvrđivanja i otklona smetnji utvrđen je u Prilogu D.

(2) U svrhu postupanja sukladno stavku 1. ovog članka, Davatelj usluga će odrediti ovlaštenu kontakt osobu.

(3) Davatelj usluga je obvezan omogućiti T-Com-u pristup svojim prostorijama u svrhu uspješnog otklona smetnji. T-Com je ovlašten ući u prostorije Davatelja usluga isključivo u prisustvu Davatelja usluga.

(4) Ukoliko T-Com na temelju provedenog pregleda utvrdi kvar na Terminalnoj opremi Davatelja usluga, koji bi mogao prouzročiti smetnje u funkcioniranju i cjelovitosti T-Com mreže ili umanjenje kvalitete usluga koje pruža T-Com, Davatelj usluga je obvezan otkloniti kvar u skladu s preporukom T-Com-a, i to najkasnije u roku od 30 dana nakon primitka T-Com-ovog upozorenja. T-Com je ovlašten privremeno obustaviti pružanje T-Com usluga Davatelju usluga u skladu s člankom 10. ove Standardne ponude do trenutka uspješnog otklona kvara na Terminalnoj opremi Davatelja usluga.

(5) Ukoliko Davatelj usluga ne otkloni kvar unutar roka određenog u stavku 4. ovog članka, ili ne omogući T-Com-u pristup svojim prostorijama u svrhu pregleda opreme i otklona kvara u roku od 30 dana od dana privremene obustave pružanja T-Com usluga, T-Com je ovlašten trajno isključiti Terminalnu opremu Davatelja usluga i onemogućiti Davatelju usluga daljnje korištenje T-Com uslugama.

(6) Ako povodom prijave smetnje od strane Davatelja usluga, ili na temelju informacije dobivene od Korisnika, T-Com ispitivanjem utvrdi da smetnja nije bila u tehničkim parametrima za koje je nadležan T-Com, te da je to Davatelj usluga mogao sam uvidjeti, Davatelj usluga je obvezan naknaditi T-Com-u sve troškove koje je T-Com imao uslijed provođenja tog ispitivanja. Ukoliko se ispitivanjem utvrdi da je smetnja bila u tehničkim parametrima za koje je nadležan T-Com, T-Com Davatelju usluga neće naplatiti troškove pregleda.

(7) T-Com neće ni u kojem slučaju biti odgovoran za štetu nastalu uslijed neispravnog funkcioniranja sustava i/ili pripadajuće opreme Davatelja usluga, odnosno za bilo koju štetu za koju odgovara Davatelj usluga.

6.2. Parametri kvalitete usluge

(1) Mrežna platforma T-Com-a, priključci, te sva pripadajuća oprema nužna za uspostavljanje i funkcioniranje T-Com usluga na strani T-Com-a su utvrđene, uspostavljene i koriste se u skladu s važećim zakonima i drugim propisima na području telekomunikacija i u skladu sa svim relevantnim preporukama Međunarodne telekomunikacijske unije (ITU) i Europskog Instituta za standarde u telekomunikacijama (ETSI).

(2) Prije aktivacije usluge, odnosno uspostavljanja određenog priključka, T-Com će izvršiti mjerenja s odgovarajućim parametrima u skladu s relevantnim tehničkim standardima. T-Com će također uredno održavati svoje mrežne kapacitete potrebne za T-Com usluge kako bi osigurao zajamčenu kvalitetu usluge.

6.3. Rad i održavanje

(1) T-Com i Davatelj usluga će svaki biti odgovoran za funkcioniranje svoje opreme te za pružanje usluge u dijelu koji se odnosi na njihov sustav.

(2) T-Com će biti odgovoran za instalaciju, rad i održavanje sustava i pripadajuće opreme u okviru svojeg područja odgovornosti do Priključne točke (završna točka T-Com pristupne mreže) na lokaciji Davatelja usluga.

(3) T-Com i Davatelj usluga su suglasni da će razmjenjivati sve informacije koje obje strane smatraju nužnima za pružanje T-Com usluga.

 

7. UVJETI PLAĆANJA

7.1. Uvjeti plaćanja T-Com usluga

(1) Cijene T-Com usluga koje T-Com naplaćuje na temelju ove Standardne ponude, kao i cijene Usluga s dodanom vrijednosti koje Davatelj usluga pruža Korisnicima, određene su važećim cjenikom T-Com-a. Izvadak iz važećeg cjenika T-Com-a koji se odnosi na T-Com usluge čini Prilog B ovoj Standardnoj ponudi.

(2) Cijene T-Com usluga naplaćuju se na mjesečnoj osnovi putem računa koji T-Com izdaje Davatelju usluga. Davatelj usluga je obvezan platiti iznos određen na računu u roku određenom u računu. Davatelj usluga će snositi sve troškove koji se mogu pojaviti u vezi s plaćanjem računa.

(3) Jednokratna naknada za instalaciju telekomunikacijskih kapaciteta potrebnih za pristup mreži T-Com-a u smislu članka 2.2. ove Standardne ponude, obračunat će se u prvom računu izdanom nakon aktivacije usluge.

(4) Mjesečna naknada za Uslugu pristupa mreži i IN Usluge obračunavat će se unaprijed. Prvi račun koji sadrži mjesečnu naknadu iz ovog članka, sadržavat će obračunsko razdoblje od dana aktivacije usluge do kraja redovnog obračunskog razdoblja za koje se izdaje račun. U ovom obračunu primjenjuje se dnevni iznos naknade koji se obračunava kao 1/30 mjesečne naknade.

(5) Naknadu za uporabu T-Com-ove mrežne infrastrukture i IN Platforme koja se koristi u procesu prijenosa i usmjeravanja poziva Korisnika do Priključne točke Davatelja usluga T-Com će zaračunati nakon što je usluga pružena Davatelju usluga od strane T-Com-a, i to putem obračuna ili izdavanjem računa Davatelju usluga.

(6) Za potrebe obračuna korištenja T-Com usluga od strane Davatelja usluga, bit će relevantni podaci dobiveni mjerenjem provedenim od strane T-Com-a. Obujam prometa računa se na način da se trajanje svih uspješnih poziva (u sekundama) kumulira i iskazuje ukupnim zbrojem minuta.

 

7.2. Naplata potraživanja i podnošenje prigovora

(1) Prigovori koji se odnose na iznos računa podnose se T-Com-u u pisanom obliku, u roku 30 dana od dana izdavanja računa. Iznos računa smatrat će se prihvaćenim ukoliko prigovor nije podnesen sukladno navedenom.

(2) Ukoliko Davatelj usluga podnese prigovor u skladu sa stavkom 1. ovog članka, T-Com će provjeriti svoje podatke o obračunu te obavijestiti Davatelja usluga o tome u roku 15 dana od dana kada je T-Com zaprimio prigovor.

(3) U slučaju da Davatelj usluga podnese prigovor u skladu sa stavkom 1. ovog članka, Davatelj usluga je obvezan platiti neosporeni dio iznosa računa do datuma dospijeća određenog u računu. Plaćanje osporenog dijela iznosa računa može se obustaviti do konačnog dogovora između T-Com-a i Davatelja usluga. U slučaju da se ne može postići dogovor između T-Com-a i Davatelja usluga u roku od 45 dana od dana primitka prigovora od strane T-Com-a, primijenit će se članak 15. ove Standardne ponude. Po konačnom rješenju spora vezanom uz iznos računa, svaki dugovani iznos bit će plaćen odmah i bez odgađanja, najkasnije 3 dana od dana rješenja spora.

(4) U slučaju da Korisnik T-Com-u podnese prigovor koji se odnosi na Usluge s dodanom vrijednosti zaračunate Korisniku na računu za javnu govornu uslugu T-Com-a, Davatelj usluga potvrđuje da je upoznat s činjenicom da je T-Com obvezan, sukladno Pravilniku o telekomunikacijskim uslugama, Korisniku nakon zaprimanja prigovora zabraniti uporabu odlaznih poziva prema Uslugama s dodanom vrijednosti, do konačnog rješenja prigovora Korisnika.

(5) Ukoliko Davatelj usluga ne plati u cijelosti račun T-Com-a u roku dospijeća, T-Com će mu poslati pisanu opomenu za plaćanje računa (dalje u tekstu: Opomena). Opomena će sadržavati upozorenje Davatelju usluga da će T-Com, u roku od 30 dana od ove Opomene, privremeno obustaviti pružanje T-Com usluga dok se u cijelosti ne podmiri dug naveden u Opomeni.

(6) Ukoliko, uslijed propusta na strani Davatelja usluga, Davatelj usluga nije na ispravan način upoznao T-Com s podacima o njegovom identitetu koji su potrebni za obračun usluga, ili ukoliko identifikacijski broj Davatelja usluga nije ispravno unesen u obrazac za plaćanje, T-Com neće odgovarati za pogrešnu ispostavu računa, odnosno za nemogućnost evidentiranja uplate iz navedenih razloga sve dok Davatelj usluga ne dostavi T-Com-u dokaz o izvršenoj uplati.

(7) U slučaju kašnjenja s plaćanjem Davatelja usluga, T-Com ima pravo zaračunati zatezne kamate u skladu sa Zakonom o zateznim kamatama i drugim primjenjivim zakonima i propisima.

 

7.3. Financijska jamstva

(1) Prije aktivacije usluge Davatelj usluga je obvezan dostaviti T-Com-u bankarsko jamstvo pri uglednoj bankarskoj instituciji u Republici Hrvatskoj s minimalnim rokom od godine dana, s klauzulom »na prvi poziv« i »bez prigovora.«

(2) Davatelj usluga će biti dužan dostaviti T-Com-u bankarsko jamstvo u visini inicijalnog iznosa u trenutku sklapanja Ugovora o pružanju T-Com usluga. Inicijalni iznos bankarskog jamstva bit će određen ovisno o broju Priključnih točaka koje Davatelj usluga navede u Zahtjevu za T-Com usluge, i to u iznosu od 22.500,00 kuna za svaku zatraženu Priključnu točku.

(3) Nakon dostave bankarskog jamstva u skladu sa stavkom 2. ovog članka, iznos bankarskog jamstva može se revidirati svaka tri mjeseca sukladno zbroju iznosa koje je T-Com obračunao na ime pružanja T-Com usluga Davatelju usluga tijekom prethodna tri mjeseca.

(4) U slučaju da Davatelj usluga propusti izvršiti uplatu dospjelih dugovanja T-Com-u za T-Com usluge pružene sukladno ovoj Standardnoj ponudi, dospjeli iznos će se naplatiti putem bankarskog jamstva.

(5) Prije isteka važnosti jamstva, Davatelj usluga je obvezan dostaviti novo bankarsko jamstvo T-Com-u.

 

8. USLUGE OBRAČUNA I NAPLATE

(1) Davatelj usluga i T-Com mogu dodatno ugovoriti pružanje od strane T-Com-a Davatelju usluga, usluge obračuna i naplate Usluga s dodanom vrijednosti. Sva prava i obveze povezane s pružanjem usluga obračuna i naplate bit će sastavni dio Ugovora o pružanju T-Com usluga.

(2) Pružanje usluga obračuna i naplate od strane T-Com-a Davatelju usluga predmet je sporazuma na komercijalnog osnovi između T-Com-a i Davatelja usluga. Davatelj usluga je suglasan da je T-Com ovlašten izmijeniti modalitet pružanja usluga obračuna i naplate, u koju će svrhu na odgovarajući načini biti izmijenjen Ugovor o pružanju T-Com usluga.

(3) Davatelj usluga potvrđuje i suglasan je da će tijekom prijelaznog perioda do 1. siječnja 2006. godine T-Com usluge biti dostupne Davatelju usluga jedino zajedno s uslugama obračuna i naplate koje su određene u Ugovoru o pružanju T-Com usluga. Nakon isteka navedenog prijelaznog razdoblja, Davatelj usluga će imati mogućnost zasebno zatražiti od T-Com-a pružanje usluga obračuna, fakturiranja i naplate Usluga s dodanom vrijednosti u ime Davatelja usluga, ili izabrati korištenje T-Com usluga bez dodatnih usluga obračuna, fakturiranja i naplate.

(4) Ukoliko Davatelj usluga izabere korištenje T-Com usluga bez dodatnih usluga obračuna, fakturiranja i naplate, odnosno usluge obračuna, fakturiranja i naplate usluga Korisnicima obavlja samostalno, T-Com i Davatelj usluga posebno će ugovoriti način davanja podataka u svrhu međusobnog obračuna i naplate usluga Korisnicima, u skladu s relevantnim propisima iz područja zaštite osobnih podataka.

 

9. IZMJENE CIJENA I STANDARDNE PONUDE

(1) T-Com zadržava pravo izmijeniti cijene i Standardnu ponudu u skladu s odredbama Zakona o telekomunikacijama i svim drugim primjenjivim zakonima i propisima.

(2) Dodatno, ukoliko nadležno regulatorno tijelo donese odluku koja zahtijeva izmjenu cijena i/ili Standardne ponude za pružanje T-Com usluga, T-Com će prilagoditi svoje cijene/Standardnu ponudu sukladno odluci tog tijela.

(3) Izmjene cijena i/ili Standardne ponude primjenjivat će se na Davatelja usluga u roku od 30 dana njihove objave. Ukoliko Davatelj usluga ne odbije te izmjene u roku od 30 dana od njihove objave, smatrat će se da je suglasan s uvedenim izmjenama.

(4) U slučaju da odbije izmjene, Davatelj usluga može inicirati postupak pred nadležnim regulatornim tijelom u skladu sa Zakonom o telekomunikacijama. Neovisno o tome, uvedene izmjene počet će se primjenjivati na Davatelja usluga nakon 30 dana od dana njihove objave, osim ako i/ili dok nadležno regulatorno tijelo ne odluči drugačije.

 

10. PRIVREMENA OBUSTAVA PRUŽANJA USLUGA

(1) Bez prejudiciranja bilo kakvih drugih pravnih ili ugovornih lijekova i bez obzira na što drugo navedeno u Ugovoru o pružanju T-Com usluga, T-Com može privremeno obustaviti Davatelju usluga pružanje T-Com usluga s trenutnim učinkom, uz pisanu obavijest Davatelju usluga 15 dana unaprijed:

– ukoliko se Davatelj usluga ili njegov Korisnik ponaša na način koji ometa T-Com u pružanju T-Com usluga, odnosno koji ometa druge korisnike u korištenju usluga koje pruža T-Com, ili se ponaša na drugi način koji je protivan primjenjivim zakonima i propisima, a takvo ponašanje Davatelj usluga ne otkloni u roku od 15 dana od dana primitka T-Com-ove pisane obavijesti;

– ukoliko T-Com utvrdi na strani Davatelja usluga postojanje bilo kojeg razloga za ograničavanje korištenja T-Com usluga na temelju ove Standardne ponude ili važećih propisa, a ovi razlozi ne budu otklonjeni od strane Davatelja usluga u roku od 15 dana od dana primitka T-Com-ove pisane obavijesti;

(2) Neovisno o navedenom u stavku 1. ovog članka, T-Com zadržava pravo privremeno obustaviti pružanje usluge Davatelju usluga s trenutnim učinkom:

– u slučaju kršenja obveza Davatelja usluga iz ove Standardne ponude koje bi moglo rezultirati u značajnoj materijalnoj šteti za T-Com;

– u slučaju da Davatelj usluga propusti podmiriti bilo koji dugovani i nesporni račun za bilo koji dospjeli iznos za T-Com usluge pružene od strane T-Com-a u roku od 30 dana od dana Opomene, ili ne pruži, obnovi ili ponovo uspostavi financijsko jamstvo iz članka 7.3. ove Standardne ponude;

– u slučaju da je to zatraženo od T-Com-a na temelju odluke nadležnog regulatornog tijela ili nadležnog suda.

(3) Neovisno o navedenom u stavcima 1. i 2. ovog članka, održavanje i razvoj T-Com-ove mreže mogu zahtijevati od T-Com-a da ograniči T-Com usluge ili da ih privremeno obustavi. U tom slučaju, T-Com će bez odlaganja o tome izvijestiti Davatelja usluga.

(4) Po prestanku razloga za privremenu obustavu pružanja usluge, na način određen ovim člankom, T-Com će Davatelju usluga ponovno omogućiti korištenje T-Com usluga.

(5) Privremena obustava pružanja T-Com usluga neće se smatrati prekidom u mreži u smislu odredbi iz Priloga D.

(6) Tijekom privremene obustave T-Com usluga iz razloga navedenih u stavcima 1. i 2. ovog članka, Davatelj usluga će biti dužan plaćati mjesečnu naknadu za T-Com usluge.

(7) Davatelj usluga prihvaća i suglasan je da tijekom privremene obustave T-Com usluga u skladu s odredbama ovog članka, Usluge s dodanom vrijednosti neće biti dostupne Korisnicima.

(8) T-Com može raskinuti Ugovor o pružanju T-Com usluga slanjem pisane obavijesti s trenutnim učinkom ukoliko je pružanje usluge privremeno obustavljeno u skladu sa stavcima 1. i 2. ovog članka, a razlozi koji su uzrokovali privremenu obustavu nisu otklonjeni od strane Davatelja usluga u roku 30 dana od dana privremene obustave pružanja usluge.

(9) Pravne posljedice raskida Ugovora o pružanju T-Com usluga sukladno stavku 8. ovog članka nastupit će s danom u kojem je nastao jedan od razloga za raskid ugovora iz stavka 8. ovog članka.

(10) U slučajevima privremene obustave navedenim u stavcima 1., 2., i 3. ovog članka, kao i u slučaju raskida Ugovora navedenog u stavku 8. ovog članka, Davatelj usluga neće imati pravo na naknadu štete ili na oslobođenje od naknade štete koja je uslijed toga nastala, osim ukoliko je to pravo predviđeno hrvatskim prisilnim propisima.

 

11. ODGOVORNOST

(1) Osim ukoliko je drugačije određeno u Ugovoru o pružanju T-Com usluga, svaka strana ovog Ugovora bit će odgovorna za naknadu bilo koje štete koja može nastati drugoj ugovornoj strani kao posljedica neizvršavanja ili kašnjenja u izvršavanju obveza određenih u Ugovoru o pružanju T-Com usluga.

(2) Ograničenje odgovornosti ugovornih stana odredit će se Ugovorom o pružanju T-Com usluga. U svakom slučaju, nijedna strana neće biti odgovorna za indirektnu štetu.

(3) Ugovorne strane se neće smatrati odgovornim za neispunjenje ili za zakašnjenje u ispunjenju njihovih obveza iz Ugovora o pružanju T-Com usluga niti za povezane štete ukoliko je neispunjenje ili zakašnjenje u neispunjenju nastupilo iz razloga koji se smatraju višom silom. Višom silom se smatraju događaji čiji se učinci nisu mogli predvidjeti, izbjeći ili umanjiti, kao što su velike vremenske nepogode, potres, poplava, požar ili udar groma. U slučaju da je bilo koja od ugovornih strana ometena u izvršavanju svojih obveza iz Ugovora o pružanju T-Com usluga uslijed više sile, ta ugovorna strana je obvezna bez odgađanja obavijestiti drugu ugovornu stranu o razlozima te priložiti dokaze o postojanju više sile u roku 48 sati.

(4) U slučaju iz stavka 3. ovog članka, ometena strana će dostaviti i procjenu trajanja razdoblja tijekom kojeg će, prema vlastitoj procjeni, biti onemogućena ispunjavati obveze iz Ugovora o pružanju T-Com usluga. Nakon što je nastup događaja koji se smatraju višom silom dokazan, ugovorne strane mogu, nakon razgovora vođenih u dobroj vjeri, dogovoriti daljnje izvršavanje Ugovora o T-Com uslugama.

(5) Davatelj usluga će u cijelosti biti odgovoran za štetu koja je nastala Korisnicima kao rezultat pružanja, odnosno nepružanja T-Com usluga. U svrhu izbjegavanja dvojbi, T-Com će naknaditi Davatelju usluga iznose koje je Davatelj usluga bio dužan isplatiti Korisnicima za štetu uzrokovanu namjerom ili krajnjom nepažnjom T-Com-a.

(6) U slučaju bilo kakvih tužbi ili zahtjeva za naknadom štete koju Korisnik postavi T-Com-u, a odnosi se na Uslugu s dodanom vrijednosti koju pruža Davatelj usluga, Davatelj usluga će poduzeti najveće napore kako bi stupio u pokrenuti pravni postupak umjesto T-Com-a. U svakom slučaju, Davatelj usluga će biti obvezan na­doknaditi T-Com-u sve iznose koje bi T-Com morao platiti Korisniku sukladno sudskoj odluci i/ili zahtjevu za naknadu štete kao i sve druge štete i troškove koje T-Com pretrpi u vezi s tim tužbama i/ili zahtjevima.

 

12. POVJERLJIVOST

(1) T-Com i Davatelj usluga su obvezni držati u tajnosti sve povjerljive podatke koje T-Com i/ili Davatelj usluga stekne ili bude upoznat s njima tijekom pregovora oko T-Com usluga, a najranije od trenutka zaprimanja Zahtjeva Davatelja usluga za T-Com usluge od strane T-Com-a.

(2) Sva druga pitanja vezana uz povjerljivost podataka odredit će se Ugovorom o pružanju T-Com usluga.

 

13. PRAVA INTELEKTUALNOG VLASNIŠTVA

Osim ukoliko je u Ugovoru o pružanju T-Com usluga izričito predviđeno drugačije, ova Standardna ponuda neće imati nikakvog učinka na prava intelektualnog vlasništva T-Com-a ili Davatelja usluga. Po potrebi, prava intelektualnog vlasništva bit će detaljnije regulirana Ugovorom o pružanju T-Com usluga.

 

14. TRAJANJE UGOVORNOG ODNOSA

Ugovor o pružanju T-Com usluga između T-Com-a i Davatelja usluga sklapa se na neodređeno vrijeme. T-com je ovlašten raskinuti Ugovor sukladno odredbama ove Standardne ponude i važećim propisima. Davatelj usluga je ovlašten raskinuti Ugovor dostavom pisane obavijesti T-Com-u 60 dana unaprijed.

 

15. RJEŠAVANJE SPOROVA

(1) U slučaju bilo kakvog spora koji proizlazi iz ili je u vezi s T-Com uslugama, T-Com i Davatelj usluga će najprije pokušati riješiti spor na miran način. Smatrat će se da je pokušaj da se spor riješi na miran način propao ukoliko jedna strana obavijesti o tome drugu u pisanom obliku.

(2) Svi sporovi koji proizlaze iz ili su u vezi s T-Com uslugama i/ili ovom Standardnom ponudom, a u nadležnosti su nadležnog regulatornog tijela, riješit će se pred tim tijelom.

(3) Svi drugi sporovi koji proizlaze iz ili su u vezi s T-Com uslugama i/ili ovom Standardnom ponudom, uključujući pitanja u pogledu njihovog postojanja ili važenja, koja nisu u nadležnosti nadležnog regulatornog tijela, bit će konačno riješeni pred Trgovačkim sudom u Zagrebu.

 

16. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

(1) Svi prilozi ovoj Standardnoj ponudi tumačit će se u skladu s ovom Standardnom ponudom.

(2) T-Com će objaviti te učiniti dostupnima ovu Standardnu ponudu te sve izmjene i dopune ovoj Standardnoj ponudi na način određen važećim propisima.

(3) Ova Standardna ponuda stupa na snagu te će se primjenjivati po odobrenju ovlaštenog regulatornog tijela.

(4) Postojeći Davatelj usluga T-Com usluga dužan je dostaviti T-Com-u bankarsko jamstvo iz članka 7.3. ove Standardne ponude u trenutku sklapanja izmijenjenog Ugovora o pružanju T-Com usluga, i to u iznosu koji je jednak zbroju iznosa koje je T-Com obračunao na ime pružanja T-Com usluga Davatelju usluga tijekom prethodna tri mjeseca.

(5) U roku 15 dana nakon stupanja na snagu ove Standardne ponude, T-Com će o istome obavijestiti Davatelje usluga koji se već koriste T-Com uslugama, te im istovremeno dostaviti prijedlog novog Ugovora o pružanju T-Com usluga. Ukoliko u roku od 30 dana od dana po dostavi prijedloga novog Ugovora, Davatelj usluga ne prihvati novi Ugovor o pružanju T-Com usluga, postojeći ugovor o pružanju T-Com usluga sklopljen između T-Com-a i Davatelja usluga smatrat će se raskinutim.

 

PRILOG A

 

TEHNIČKI UVJETI

 

I. Općenito

Usluga pristupa mreži koju pruža T-Com omogućuje Davatelju usluga pristup T-Com mreži putem Terminalne opreme Davatelja usluga. Prije aktivacije T-Com usluga Davatelju usluga, T-Com će provjeriti usklađenost Terminalne opreme Davatelja usluga s primjenjivim zakonima i standardima, za koju svrhu će Davatelj usluga biti obvezan dostaviti T-Com-u relevantne ateste Terminalne opreme Davatelja usluga, kao i kućne instalacije.

 

II. Specifikacija Pristupa mreži

Pristup T-Com mreži ostvaruje se preko posebnih analognih (POTS) i digitalnih (ISDN) priključaka instaliranih unutar T-Com-ove javne telefonske mreže (PSTN). Inteligentna mrežna platforma T-Com mreže (dalje u tekstu: IN Platforma) se koristi za usmjeravanje i upravljanje prometom u okviru T-Com usluga.

Sljedeći priključci na T-Com mrežu bit će dostupni Davatelju usluga:

(1) Analogni POTS priključci za priključenje davatelja usluga s dodanom vrijednošću, s posebnom kategorijom za zabranu direktnog biranja C-broja

Analogni POTS priključak se ostvaruje priključenjem Terminalne opreme Davatelja usluga na Pristupnu pretplatnički centralu (PC) ili Udaljeni pretplatnički stupanj (UPS). Za signalizaciju na pretplatničkoj liniji koristi se pulsna ili DTMF signalizacija.

Osnovni analogni POTS priključak se ostvaruje preko jedne 2-žične pretplatničke POTS linije, s pridruženim zemljopisnim pretplatničkim brojem.

Grupni analogni POTS priključak se realizira preko dvije ili više 2-žičnih pretplatničkih POTS linija koje imaju zajednički zemljopisni pretplatnički broj (grupni broj).

Analogni POTS priključak je zaštićen posebnom kategorijom koja onemogućava direktno biranje dodijeljenog pretplatničkog broja (C broja). Dolazni pozivi prema POTS liniji su mogući samo preko dodijeljenog 060 broja uz posredovanje IN Platforme T-Com-a na kojoj je aktiviran poseban program za usmjeravanje i upravljanje prometom.

Analogni POTS priključak konfigurira se za dolazni promet preko IN Platforme.

(2) Digitalni ISDN BRA priključak (2B+D) za davatelje usluga s dodatnom vrijednošću s posebnom kategorijom da zabranom direktnog biranja C-broja

Digitalni ISDN BRA priključak se ostvaruje priključenjem Terminalne opreme Davatelja usluga na Pristupnu pretplatničku centralu (PC) ili udaljeni pretplatnički stupanj (UPS). Za signalizaciju po D-kanalu koristi se pretplatnička signalizacija DSS1.

Digitalni ISDN BRA priključak omogućava da se preko NT uređaja istovremeno koriste dvije digitalne 64 kbit/s linije (2 B kanala), za koju svrhu mu se dodjeljuju najviše dva »060« broja. Za signalizaciju se koristi D kanal od 16 kbit/s.

Digitalni ISDN BRA priključak za davatelje usluga s dodanom vrijednošću isporučuje se zajedno s NT uređajem ISDN Standard koji omogućuje vezu točka-točka i ostaje u vlasništvu T-Com-a. Za konfiguraciju točka-točka, maksimalan broj BRA pristupa je 10.

Grupni digitalni ISDN BRA priključak se ostvaruje povezivanjem više BRA priključaka koji imaju zajednički zemljopisni pretplatnički broj (grupni broj). Davatelju usluga se na IN Platformi definira najviše onoliko 060 brojeva, koliko ima zakupljenih kanala.

Digitalni ISDN BRA priključak je zaštićen posebnom kategorijom kako bi se onemogućilo direktno povezivanje dodijeljenog pretplatničkog broja (C-broja). Pozivi prema ISDN BRA liniji mogući su samo preko dodijeljenog 060 broja uz posredovanje IN Platforme T-Com-a na kojoj je aktiviran poseban program za usmjeravanje i upravljanje prometom

Digitalni ISDN BRA priključak konfigurira se za dolazni promet preko IN Platforme.

(3) Digitalni ISDN PRA priključak (30B+D) za priključenje davatelja usluga s dodanom vrijednošću s posebnom kategorijom za zabranu direktnog biranja C-broja

Digitalni ISDN PRA priključak se ostvaruje priključenjem Korisničke terminalne opreme na Pristupnu pretplatničku centralu (PC). Za signalizaciju po D-kanalu (64 kbit/s), koristi se pretplatnička signalizacija DSS1.

Digitalni ISDN PRA priključak se koristi za vezu točka-točka te omogućava istovremeno korištenje 30 digitalnih 64 kbit/s linija (30 B kanala). ISDN PRA priključak može se isporučiti i u verziji s 10 i 20 digitalnih 64 kbit/s kanala. Jedan grupni broj se definira za ISDN PRA priključak, te mu se pridružuje interval DDI brojeva. Davatelju usluga se na IN Platformi definira najviše onoliko 060 brojeva koliko ima zakupljenih kanala.

Digitalni ISDN PRA priključak je zaštićen posebnom kategorijom kako bi se onemogućilo direktno pozivanje dodijeljenog DDI broja (C-broja). Pozivi prema DDI broju mogući su samo preko dodijeljenog 060 broja uz posredovanje IN Platforme T-Com-a na kojoj je aktiviran poseban program za usmjeravanje i upravljanje prometom.

Digitalni ISDN PRA priključak konfigurira se za dolazni promet preko IN Platforme.

 

PRILOG B

CIJENE

CJENIK PRISTUPA MREŽI I KORIŠTENJA IN USLUGA

 

Vrsta priključka

Priključenje
terminalne opreme

Mjesečna naknada za pristup

STANDARDNI PAKET

Vrsta paketa

Preuzimanje paketa

Mjesečna naknada

POTS

500,00 kn

70,00 kn

Standardni paket 1

300,00 kn

500,00 kn

Standardni paket 2

1.000,00 kn

800,00 kn

ISDN BRA Standard

800,00 kn

89,00 kn

Standardni paket 1

300,00 kn

500,00 kn

Standardni paket 2

1.000,00 kn

800,00 kn

ISDN PRA – 10 kanala

5.000,00 kn

700,00 kn

Standardni paket 1

300,00 kn

500,00 kn

Standardni paket 2

1.000,00 kn

800,00 kn

ISDN PRA - 20 kanala

8.000,00 kn

1.400,00 kn

Standardni paket 1

300,00 kn

500,00 kn

Standardni paket 2

1.000,00 kn

800,00 kn

ISDN PRA - 30 kanala

10.000,00 kn

2.100,00 kn

Standardni paket 1

300,00 kn

500,00 kn

Standardni paket 2

1.000,00 kn

800,00 kn

 

Usluga

Cijena

Davanje pozivnog broja kombinacijom znamenki po želji davatelja usluge, dodatno po pozivnom broju ili skupini pozivnih brojeva

200,00

Promjena tarifne skupine, po promjeni

100,00

Promjena odredišta po pozivnom broju, bez preseljenja terminalne opreme, po promjeni

200,00

Izrada i dostava specificiranog računa, po računu

80,00

Prikupljanje statističkih podataka i njihova dostava po zahtjevu

30,00

u obliku popisa, dodatno po stranici

5,00

u obliku grafikona, dodatno po zahtjevu i stranici

10,00

Preseljenje terminalne opreme*, po priključku

500,00

 

________

*u cijenu je uključeno i preseljenje svih dodatnih usluga i uz to vezane promjene u standardnim paketima

 

CIJENE ZA KORIŠTENJE T-COM INFRASTRUKTUREZA PRIJENOS I USMJERAVANJE PROMETA

 

Za tarife T1 do T6 iz važećeg cjenika

T-Com-a

0,30 kn/min

Za tarife T7 i T8 iz važećeg cjenika

T-Com-a*

0,30 kn/po pozivu

 

_________

* Davatelj usluga treba ograničiti pozive prema ovim tarifama na 2 minute PDV nije uključen u navedene cijene.

 

 

PRILOG C

KONTAKT ADRESA

 

Svi zahtjevi za podacima vezanim uz T-Com-ovu Uslugu moraju biti dostavljeni u pisanom obliku na T-Com-ovu kontakt adresu: HT– Hrvatske telekomunikacije d.d., Sektor za odnose s operatorima, Savska cesta 32, 10 000 Zagreb

 

PRILOG D

UTVRĐIVANJE I OTKLANJANJE SMETNJI

I. Postupak

Davatelj usluga je dužan obavijestiti T-Com o nastalim smetnjama u odvijanju T-Com usluga što je prije moguće, tj. nakon što je Davatelj usluga zamijetio smetnju (dalje u tekstu: Prijava smetnji).

Prijava smetnji izvršit će se putem faksa broja T-Com-a: xxxxxxx, koji će se odrediti u Ugovoru o pružanju T-Com usluga. Prijavu smetnji moguće je također izvršiti putem telefonskog 0800 xxxx broja T-Com-a za prijavu smetnji, koji je dostupan je 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu.

Prijava smetnji mora sadržavati: ime i adresu Davatelja usluga, adresu lokacije na kojoj se nalazi terminalna oprema, kontakt osobe i telefonske brojeve, vrstu terminalne opreme, 060 broj na kojem se javljaju smetnje, parametre usluge (Priključne točke, usluga obračuna i naplate koja se primjenjuje), zemljopisni broj ili grupa brojeva u slučaju PABX-a, broj linija i podroban opis smetnje.

Nakon primitka Prijave smetnje putem gore navedenog telefonskog broja, T-Com će poduzeti sljedeće korake:

– pristupiti otklanjanju smetnje savjetovanjem Davatelja usluga putem telefona ili, ukoliko je to potrebno, odlaskom na lokaciju Davatelja usluga;

– pristupiti otklanjanju smetnje testiranjem prijenosnih kapaciteta.

Vrijeme u kojem T-Com-u nije dozvoljen ulazak na lokaciju Davatelja usluga neće biti uračunato u vrijeme potrebno za otklanjanje smetnje.

Nakon što je prijavljena smetnja otklonjena, T-Com će dostaviti Davatelju usluga izvještaj o otklonjenoj smetnji.

 

II. Prekidi u mreži

T-Com je odgovoran za nesmetano odvijanje T-Com usluga, a slijedom toga za mrežne kapacitete i mogućnosti na strani T-Com-a, kako slijedi:

– Za svaki prekid u mreži po pojedinoj Priključnoj točki pristupa duži od tri (3) neprekidna sata dnevno, mjesečna naknada za T-Com usluge bit će umanjena za iznos jednosatne naknade za svaki puni sat prekida u mreži (mjesečna naknada podijeljena sa 720).

Prekid u mreži se definira kao vrijeme u kojem je Davatelju usluga bilo onemogućeno korištenje T-Com uslugama uslijed smetnji i/ili grešaka na mrežnim kapacitetima i mogućnostima koje su nastale na strani T-Com-a. U svrhu izbjegavanja dvojbi, prekidi u mreži nastali uslijed smetnje i/ili greške na opremi i kućnoj instalaciji Davatelja usluga, kao i planirani prekidi u mreži najavljeni 24 sata unaprijed, neće se smatrati prekidima u mreži u smislu ovih odredbi.

U svrhu ostvarivanja prava na smetnje uslijed navedenog prekida u mreži, Davatelj usluga mora T-Com-u podnijeti zahtjev za smanjenjem mjesečne naknade u pisanom obliku.

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga