POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

1409

Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Jasna Omejec, predsjednik Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi N. J. iz Z., koju zastupa M. S., odvjetnica iz Z., na sjednici održanoj 11. svibnja 2005. godine, jednoglasno je donio

ODLUKU

I. Ustavna tužba se usvaja.

II. Općinski sud u Sisku dužan je donijeti odluku u predmetu koji se vodi pred tim sudom, pod brojem: P-75/01 (ranije: P-2/94, P-629/96) u najkraćem mogućem roku, ali ne duljem od šest (6) mjeseci, računajući od prvog idućeg dana od dana objave ove odluke u »Narodnim novinama«.

III. Na temelju članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), podnositeljici ustavne tužbe N. J. iz Z., G. T. 20, određuje se primjerena naknada zbog povrede ustavnog prava iz članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 41/01. – pročišćeni tekst) u iznosu od 9.000,00 kuna.

IV. Naknada iz točke III. izreke ove odluke bit će isplaćena iz državnog proračuna u roku od tri mjeseca od dana podnošenja zahtjeva podnositeljice Ministarstvu financija Republike Hrvatske za njezinu isplatu.

V. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama«.

 

Obrazloženje
 

1. Podnositeljica ustavne tužbe, temeljem članka 63. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), podnijela je 27. kolovoza 2004. godine ustavnu tužbu radi duljine parničnog postupka.

 

ČINJENICE VAŽNE ZA USTAVNOSUDSKI POSTUPAK

2. Dana 14. siječnja 1994. godine podnositeljica je Općinskom sudu u Sisku podnijela tužbu protiv Republike Hrvatske, Ministarstva prosvjete i športa i Županije sisačko-moslavačke, Ureda za prosvjetu, jer da joj je prešutno prestao radni odnos nastavnice hrvatskog jezika u O. š. u Š., iz kojeg je izbjegla 4. rujna 1991. godine.

Do 5. studenoga 1997. godine održana su ročišta 24. svibnja 1994., 23. lipnja 1994., 9. rujna 1994., 20. listopada 1994., 14. prosinca 1994., 23. veljače 1995., 4. svibnja 1995. i 4. srpnja 1995. godine, te donijeta presuda suda prvog stupnja koja je ukinuta od strane žalbenog suda. Nakon toga održana su ročišta 18. rujna 1996., 20. studenoga 1996., 13. siječnja 1997. i 12. veljače 1997. godine.

Nakon 5. studenoga 1997. godine ročišta su održana 12. ožujka 1998. i 20. travnja 1998. godine na kojem je zaključena glavna rasprava i donijeto rješenje 28. travnja 1998. godine.

Protiv navedenog rješenja podnositeljica je podnijela žalbu 22. ožujka 1999. godine, te je spis otpremljen Županijskom sudu u Sisku 20. travnja 1999. godine, koji je rješenjem od 29. lipnja 1999. godine odbio žalbu podnositeljice i potvrdio rješenje suda prvog stupnja.

Protiv pravomoćne presude podnositeljica je izjavila reviziju 30. kolovoza 1999. godine, koja je Vrhovnom sudu Republike Hrvatske otpremljena 18. listopada 1999. godine.

Rješenjem Vrhovnog suda Republike Hrvatske, broj: Rev-3017/1999-2 od 20. srpnja 2000. godine, ukinute su obje nižestupanjske odluke i predmet vraćen sudu prvog stupnja na ponovno suđenje 19. siječnja 2001. godine.

Na ročištu održanom 16. listopada 2001. godine podnositeljica je proširila tužbeni zahtjev vezano za isplatu plaća, regresa i božićnica za razdoblje iza 1. studenoga 1994. godine, te je riješeno da će se provesti dopunsko saslušanje podnositeljice na sljedećem ročištu.

Podneskom od 17. listopada 2001. godine podnositeljica je postupila po raspravnom rješenju suda od 16. listopada 2001. godine i dostavila rješenje HZMO-a kojim joj je priznato pravo na starosnu mirovinu.

Sud je dopisom od 11. prosinca 2001. godine upućenim Uredu državne uprave Sisačko-moslavačke županije zatražio da imenuju punomoćnika, budući da je poziv za raspravu zakazanu za 4. veljače 2002. godine dva puta vraćen s naznakom da u Županiji odbijaju isti primiti.

Na ročištu održanom 4. veljače 2002. godine riješeno je da se rasprava odgađa zbog nepristupa podnositeljice, dok je opunomoće­niku podnositeljice dodijeljen rok da se očituje koga označava kao pravnog sljednika županije na strani tuženika, a što je učinio podneskom od 15. veljače 2002. godine.

Ročišta su održana 8. travnja 2002. godine, te 20. svibnja 2002. godine, na kojem je saslušana podnositeljica, te riješeno da će se od Centra za socijalni rad T. zatražiti podatak o tome od kada je podnositeljica prijavljena kao prognanik.

Dopisom suda od 20. svibnja 2002. i 22. svibnja 2002. godine zatraženo je od Policijske uprave sisačko-moslavačke obavijest da li je s podnositeljicom proveden informativni razgovor u rujnu 1991. godine, da li je tijekom 1991. i 1992. godine izbivala s područja Republike Hrvatske, te gdje je imala prijavljeno prebivalište i boravište u razdoblju od rujna 1991. pa do prosinca 1993. godine.

Dana 14. lipnja 2002. godine sud je uputio dopis na Grad Sisak radi dostave odluke kojom je bila utvrđena obveza da se prosvjetni djelatnici s okupiranih područja koji se naknadno jave Minstarstvu, radi reguliranja radnog odnosa, pristupe davanju iskaza u Policijskoj upravi Sisak.

Na ročištu održanom 2. srpnja 2002. godine, riješeno je da će se požuriti dopis Gradu Sisku radi dostave odluke Kriznog štaba, te da će se zatražiti podaci iz arhive O. š. u Š. o tome da li je podnositeljica radila u toj š. za vrijeme okupacije.

Sud je dopisima od 3. srpnja 2002. zatražio potrebne podatke od nadležnih tijela.

Podnositeljica je podneskom od 24. listopada 2002. godine predložila provođenje financijskog vještačenja.

Na ročištima održanim 4. studenoga 2002. i 9. prosinca 2002. godine saslušani su svjedoci, te određeno provođenje financijskog vještačenja.

Drugotuženi je podneskom od 31. ožujka 2003. godine postupio po raspravnom rješenju suda od 9. prosinca 2002. godine.

Dopisom suda od 21. veljače 2003. godine pozvan je vještak da preuzme spis.

Nalaz i mišljenje vještak je dostavio sudu 24. rujna 2003. godine.

Na ročištu održanom 22. siječnja 2004. godine riješeno je da vještak izradi dopunu nalaza i mišljenja, a što je i učinio podneskom od 27. svibnja 2004. godine.

Nakon toga ročišta su održana 1. lipnja 2004. godine, na kojem je podnositeljici dodijeljen rok radi specificiranja tužbenog zahtjeva, te 17. veljače 2005. godine.

Sljedeće ročište je zakazano za 17. svibnja 2005. godine.

 

PRAVO VAŽNO ZA USTAVNOSUDSKI POSTUPAK

3. Odredbom članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske propisano je:

Svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud (...) u razumnom roku odluči o njegovim pravima i obvezama (...).

Odredbom članka 63. Ustavnog zakona propisano je:

(1) Ustavni sud će pokrenuti postupak po ustavnoj tužbi i prije no što je iscrpljen pravni put, u slučaju kad o pravima i obvezama stranke (...) nije u razumnom roku odlučio sud (...).

(2) U odluci kojom usvaja ustavnu tužbu zbog nedonošenja akta u razumnom roku iz stavka 1. ovoga članka, Ustavni sud će nadležnom sudu odrediti rok za donošenje akta kojim će taj sud meritorno odlučiti o pravima i obvezama (...) podnositelja. Rok za donošenje akta počinje teći idućeg dana od dana objave odluke Ustavnog suda u »Narodnim novinama«.

(3) U odluci iz stavka 2. ovoga članka Ustavni sud će odrediti primjerenu naknadu koja pripada podnositelju zbog povrede njegova ustavnog prava koju je sud učinio kada o pravima i obvezama podnositelja (...) nije odlučio u razumnom roku. Naknada se isplaćuje iz državnog proračuna u roku od tri mjeseca od dana podnošenja zahtjeva stranke za njezinu isplatu.

 

Ustavna tužba je osnovana.

4. Svoju odluku Ustavni sud obrazlaže sljedećim utvrđenjima:

 

4.1. DULJINA SUDSKOG POSTUPKA

Prvostupanjski parnični postupak započeo je 14. siječnja 1994. godine tužbom podnositeljice Općinskom sudu u Sisku, radi pobijanja odluke o prestanku radnog odnosa.

Međutim, duljina postupka ne uzima se u razmatranje od tog dana već od 5. studenoga 1997. godine, kada je stupio na snagu Zakon o potvrđivanju Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda i Protokola, broj 1, 4, 6, 7 i 11 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine« – Međunarodni ugovori, broj 18/97., 6/99. – pročišćeni tekst i 8/99. – ispravak, u daljnjem tekstu: Zakon o potvrđivanju Konvencije), koja Konvencija u članku 6. stavku 1. jamči, između ostalog, i pravo na suđenje u razumnom roku.

Ustavna tužba podnijeta je 27. kolovoza 2004. godine, a do tog dana postupak nije pravomoćno okončan, pa Ustavni sud utvrđuje da je do dana podnošenja ustavne tužbe postupak trajao ukupno deset (10) godina, sedam (7) mjeseci i trinaest (13) dana, a nakon stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije pa do dana podnošenja ustavne tužbe postupak je trajao šest (6) godina, devet (9) mjeseci i dvadeset dva (22) dana.

 

4.2. POSTUPANJE NADLEŽNOG SUDA

U razmatranom, pravno relevantnom razdoblju postupak se najprije vodio pred Općinskim sudom u Sisku u trajanju od pet mjeseci i dvadeset šest dana, zatim pred Županijskim sudom u Sisku u trajanju od dvije godine, dva mjeseca i jedanaest dana. Protiv pravomoćne odluke podnositeljica je izjavila reviziju 30. kolovoza 1999. godine, te je postupak pred Vrhovnim sudom Republike Hrvatske trajao jednu godinu i tri mjeseca. Nakon što je taj sud ukinuo nižestupanjske odluke, postupak se ponovo vodio pred Općinskim sudom u Sisku u trajanju od tri godine, sedam mjeseci i osam dana.

 

4.3. PONAŠANJE PODNOSITELJICE USTAVNE TUŽBE(TUŽITELJICE U PARNIČNOM POSTUPKU)

Podnositeljica ustavne tužbe kao tužiteljica u parničnom postupku nije pridonijela duljini postupka.

 

4.4. SLOŽENOST SUDSKOG PREDMETA

Ustavni sud utvrđuje da je riječ o složenom predmetu u kojem je potrebno utvrditi da li je podnositeljici radni odnos prestao na zakonit način, te visinu zarade koju je izgubila.

 

OCJENA USTAVNOG SUDA

5. Parnični postupak po tužbi podnositeljice, koji se vodi pred Općinskim sudom u Sisku, pod brojem P-75/01 (ranije: P-2/94, P-629/96), traje preko deset godina.

U postupanju sudova nije bilo značajnih razdoblja neaktivnosti. Međutim, po ocijeni Ustavnog suda, u postupku se nije postupalo učinkovito. Imajući u vidu neučinkovito postupanje suda, činjenicu da postupak i nadalje nije pravomoćno okončan, a da je u konkretnom predmetu riječ o radnom sporu koji je žurne prirode, Ustavni sud nalazi da je povrijeđeno pravo podnositeljice na suđenje u razumnom roku, zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.

Stoga je, u smislu odredbe članka 63. Ustavnog zakona, donijeta odluka kao pod točkama I. i II. izreke ove odluke.

6. Sukladno odredbi članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u točkama III. i IV. izreke ove odluke.

Visinu naknade zbog povrede ustavnog prava na donošenje odluke u razumnom roku, Ustavni sud utvrđuje uzimajući u obzir okolnosti svakog pojedinog predmeta uz istodobno uvažavanje ukupnih gospodarskih i socijalnih prilika u Republici Hrvatskoj.

7. Odluka o objavi (točka V. izreke) temelji se na odredbama članka 29. Ustavnog zakona.

8. Predsjednik Općinskog suda u Sisku dužan je dostaviti Ustavnom sudu pisanu obavijest o datumima donošenja i otpreme odluke iz točke II. izreke ove odluke u roku osam (8) dana od dana njezine otpreme, a najkasnije osam (8) dana od isteka roka određenog u točki II. izreke ove odluke. Ovaj nalog temelji se na članku 31. stavcima 4. i 5. Ustavnog zakona.

Broj: U-IIIA-3119/2004

Zagreb, 11. svibnja 2005.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik Vijeća

dr. sc. Jasna Omejec, v. r.

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga