POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

1375

Na temelju članka 27a. Poslovnika Vlade Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 107/2000 – pročišćeni tekst, 24/2001 i 22/2005), Vlada Republike Hrvatske na sjednici održanoj 20. svibnja 2005. godine donijela je

ODLUKU

O OBRASCU STANDARDNE METODOLOGIJE ZA PROCJENU FINANCIJSKOG UČINKA

 

I.

SADRŽAJ OBRASCA

Ovom Odlukom propisuje se sadržaj Obrasca standardne metodologije za procjenu financijskog učinka (u daljem tekstu: Obrazac), te postupak podnošenja Obrasca.

Na Obrascu daje se iskaz o procjeni financijskog učinka, a podnosi se uz prijedloge uredbi i drugih propisa koje donosi Vlada Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Vlada), te uz prijedloge zakona i drugih propisa koje Vlada predlaže na donošenje Hrvatskome saboru.

 

SADRŽAJ OBRASCA STANDARDNE METODOLOGIJE ZA PROCJENU FINANCIJSKOG UČINKA

Obrazac sadrži: osnovne podatke o predlagatelju i prijedlogu propisa, povezanost prijedloga propisa s državnim proračunom, iskaz o financijskom učinku na državni proračun i na druge proračune; učinak na zapošljavanje, iskaz o izvorima financiranja, potencijalne obveze za državni proračun, pokazatelje uspješnosti, obrazloženje i odgovor predlagatelja, preporuku i očitovanje o prijedlogu propisa Ministarstva financija (u daljem tekstu: Ministarstvo), te datume slanja i primanja Obrasca.

 

1. PREDLAGATELJ PROPISA

Predlagatelji propisa prema ovoj Odluci jesu središnja tijela državne uprave (ministarstva, središnji državni uredi i državne upravne organizacije) i stručne službe Vlade Republike Hrvatske koji pripremaju zakone i druge propise, na temelju kojih nastaju materijalne obveze za državni proračun (u daljem tekstu: predlagatelji propisa).

Podaci o predlagatelju propisa navedeni su u Obrascu.

 

2. OSNOVNI PODACI O PRIJEDLOGU PROPISA

Osnovni podaci o prijedlogu propisa jesu: vrsta propisa za koji se podnosi Obrazac, naziv propisa i svrha propisa (što se želi postići donošenjem novoga, odnosno izmjenom postojećeg propisa), te brojčana oznaka propisa koju dodjeljuje Ministarstvo, prilikom podnošenja prijedloga propisa.

 

3. POVEZANOST PRIJEDLOGA PROPISAS DRŽAVNIM PRORAČUNOM

Navodi se struktura i veza prijedloga zakonskog ili podzakonskog propisa s državnim proračunom, a podaci se odnose na organizacijsku, programsku i funkcijsku klasifikaciju.

Prijedlog propisa može biti vezan uz već postojeću strukturu u državnom proračunu. Ako je prijedlog vezan uz postojeću strukturu, potrebno je to jednoznačno odrediti odgovarajućom brojčanom oznakom. Ako prijedlog propisa uzrokuje promjenu postojeće strukture, potrebno je dostaviti dodatne podatke.

 

4. DODATNI PODACI O PRIJEDLOGU PROPISA

Dodatni podaci o prijedlogu propisa jesu: osnovna zadaća, opći cilj i posebni cilj.

 

4.1. OSNOVNA ZADAĆA

Osnovna zadaća je sažet opis djelokruga rada tijela koje se ustrojava prijedlogom propisa, kojim se objašnjava svrha postojanja toga tijela, odnosno daje informacija o uslugama ili korisnicima tih usluga.

 

4.2. OPĆI CILJ

Opći cilj je informacija o željenim dugoročnim rezultatima prijedloga propisa koji se žele postići i općeniti iskaz o prioritetima prijedloga propisa.

 

4.3. POSEBNI CILJ

Posebni cilj mjerljivi je iskaz o rezultatima koji se žele postići prijedlogom propisa u zadanom vremenskom razdoblju.

Posebni ciljevi imaju zadani rok za realizaciju i utvrđene rezultate, koji moraju biti specifični, mjerljivi (mjere ekonomičnosti, efektivnosti i efikasnosti), ostvarivi, realni i prepoznatljivi.

 

5. LOKACIJA

Podaci o lokaciji određuju područje primjene i/ili utjecaja prijedloga propisa na određene teritorijalne cjeline.

Lokacijska klasifikacija sadržava teritorijalno definirane cjeline, u skladu s ustrojem Republike Hrvatske. Teritorijalne su cjeline, osim nazivom, definirane i brojčanom oznakom. Nazivom i brojčanom oznakom također su definirane i ostale države kao moguća lokacija potrošnje proračunskih sredstava.

 

6. PODACI O ZAPOSLENICIMA

Podaci o zaposlenicima odnose se na postojeće zaposlene (sistematizirana, planirana i popunjena radna mjesta), te upućuju na potrebu novoga zapošljavanja za provođenje zadaća definiranih prijedlogom propisa.

Podaci omogućavaju procjenu broja zaposlenika potrebnih za provođenje zadaća definiranih prijedlogom propisa.

Podatke o zaposlenicima potrebno je razraditi po broju zaposlenika, na osnovi ugovora o radu, ugovora o djelu i ostalo. Kategorija ostalo obuhvaća sve one koji nisu navedeni u prethodnim kategorijama (primjerice vježbenici, dužnosnici itd.).

 

7. FINANCIJSKI UČINAK NA DRŽAVNI PRORAČUN

Ova točka sadržava financijsku procjenu posljedica na državni proračun iz koje mora biti vidljivo da li se, temeljem predloženog zakonskog ili podzakonskog propisa, povećavaju ili smanjuju prihodi i primici ili rashodi i izdaci proračuna.

Uz kvantificiranje, odnosno brojčano izražavanje financijskog učinka, potrebno je u glavnim crtama obrazložiti promjene kojima se objašnjavaju financijske posljedice prijedloga propisa, te priložiti ili navesti referencu na izrađene analize vezane uz prijedlog propisa.

 

7.1. RASHODI I IZDACI

Navode se rashodi i izdaci potrebni za provođenje prijedloga propisa.

Rashodi i izdaci državnog proračuna prikazuju se kako slijedi:

1. Troškovi uspostave predstavljaju početne rashode i izdatke koji će nastati samim pokretanjem prijedloga propisa.

2. Troškovi provođenja u tekućoj godini podrazumijevaju rashode i izdatke koji će nastati u tekućoj godini zbog provođenja prijedloga propisa.

3. Ukupno prijedlog predstavlja zbroj troškova uspostave i troškova provođenja prijedloga propisa u tekućoj godini, odnosno sredstava potrebnih za tekuću godinu.

4. Odobrena sredstva unutar državnog proračuna predstavljaju rashode i izdatke osigurane u državnom proračunu.

5. Promjena predstavlja razliku između odobrenih sredstva unutar državnog proračuna i ukupnog prijedloga (dodatna sredstva koja je potrebno osigurati ili uštede u državnom proračunu).

6. Preraspodjela iz drugih stavaka državnog proračuna podrazumijeva povećanja/smanjenja rashoda i izdataka unutar državnog proračuna nastalih prijedlogom.

7. Ukupno promjena – predstavlja neto-učinak na državni proračun, izračunan na temelju zbroja »promjene« i »preraspodjele iz drugih stavaka proračuna«.

8. Prijedlog za sljedeću godinu n ukupnih rashoda i izdataka.

9. Projekcija za godinu n+1 ukupnih rashoda i izdataka.

10. Projekcija za godinu n+2 ukupnih rashoda i izdataka.

Za svaku od prethodno kvantificiranih promjena treba podrobnije objasniti razloge njihova nastanka, kako bi navedene promjene što jasnije iskazivale utjecaj na državni proračun.

 

7.2. PRIHODI I PRIMICI

Utjecaj na prihode proračuna moguće je procijeniti temeljem sljedećih podataka:

2. Projekcija prihoda i primitaka – prihodi i primici potrebni za provođenje predmetnog propisa.

4. Plan prihoda i primitaka – prihodi i primici koji su državnim proračunom već predviđeni za provođenje predmetnog propisa.

5. Promjena – razlika između prihoda i primitaka potrebnih i već planiranih u državnom proračunu.

U stupcima 8, 9. i 10. daju se podaci o potrebnim prihodima i primicima za sljedeće tri godine.

Obrazloženje promjena u prihodima i primicima tekstualni je dio u kojem treba podrobnije navesti razloge njihova nastanka.

U ovom dijelu potrebno je navesti da li prihodi i primici uključuju:

– posebne namjenske prihode i/ili

– pomoći, donacije i zajmove,

te obrazložiti navedene prihode i primitke.

 

7.3. UKUPNO (PRIHODI+PRIMICI) – (RASHODI+IZDACI)

Ukupna razlika između prihoda i primitaka, te rashoda i izdataka kojom predlagatelj propisa iskazuje sveobuhvatni financijski učinak na državni proračun.

 

8. DODATNI IZVORI FINANCIRANJA

Dodatni izvori financiranja programa, koji proizlaze iz prijedloga propisa, mogu biti prihodi dobiveni od županija, općina/gradova, od privatnih tuzemnih i inozemnih trgovačkih društava, od fizičkih tuzemnih i inozemnih osoba, od međunarodnih financijskih institucija, od vlada drugih država i drugih izvora.

 

9. POTENCIJALNE OBVEZE ZA DRŽAVNI PRORAČUN

Ako postoji mogućnost nastanka potencijalne obveze za držav­ni proračun, predlagatelj propisa to mora jasno naznačiti. Također je potrebno navesti i opisati uvjete pod kojima postoji mogućnost nastanka potencijalne obveze. Potencijalne obveze podijeljene su na jamstva i ostalo. Ostalo podrazumijeva akreditive, kreditne linije, dugovanja na osnovi odštetnih zahtjeva i neriješenih sporova po sklopljenim ugovorima.

 

10. FINANCIJSKI UČINAK NA DRUGE PRORAČUNE

Ako prijedlog ima financijske posljedice na financijske planove izvanproračunskih korisnika ili na proračun županije, općine/grada, predlagatelj propisa ih je dužan procijeniti i opisati.

Za sve promjene u rashodima i izdacima, te prihodima i primicima u financijskim planovima izvanproračunskih korisnika, odnosno u proračunima županija, općina i gradova, koje bi mogle biti posljedica prijedloga propisa, predlagatelj propisa će, osim opisnih i (okvirnih) kvantitativnih podataka, navesti i njihovo obrazloženje.

 

11. POKAZATELJI USPJEŠNOSTI

Cilj uvođenja pokazatelja uspješnosti je praćenje i ocjena prijedloga propisa, a navode se i primjenjuju, u skladu s metodologijom za procjenu ključnih pokazatelja uspješnosti koja je u postupku izrade.

 

12. OBRAZLOŽENJE PREDLAGATELJA PROPISA

Predlagatelj propisa, prema potrebi, navodi dodatna obrazloženja koja nisu prethodno navedena.

Odgovorna osoba predlagatelja propisa ovjerava iskaz.

U skladu s odredbom članka 27. Poslovnika Vlade Republike Hrvatske, odgovorna osoba kod predlagatelja je ministar ili držav­ni tajnik kojeg odredi ministar, državni tajnik središnjega državnog ureda ili njegov zamjenik, odnosno ravnatelj državne upravne organizacije ili njegov zamjenik.

 

13. PREPORUKE MINISTARSTVA FINANCIJA

Ministarstvo navodi primjedbe na podatke i obrazloženja dana u Obrascu, te daje preporuku.

Odgovorna osoba koja potpisuje preporuku je pomoćnik ministra financija za pripremu proračuna.

 

14. ODGOVOR PREDLAGATELJA PROPISA

Predlagatelj propisa razmatra preporuke Ministarstva, te ih u cijelosti ili djelomično prihvaća ili odbija. O tome je potrebno napisati odgovor s jasnim obrazloženjem. Ako predlagatelj propisa prihvaća samo dio preporuka Ministarstva, dužan je navesti koje preporuke ne prihvaća, te obrazložiti razloge. Prihvaćaju li se sve preporuke, o toj činjenici potrebno je napisati kratku suglasnost.

Odgovor predlagatelja propisa mora sadržavati datum i potpis odgovorne osobe.

U skladu s odredbom članka 27. Poslovnika Vlade Republike Hrvatske, odgovorna osoba kod predlagatelja je ministar ili državni tajnik kojeg odredi ministar, državni tajnik središnjega državnog ureda ili njegov zamjenik, odnosno ravnatelj državne upravne organizacije ili njegov zamjenik.

 

15. OČITOVANJE MINISTARSTVA FINANCIJA

Ministarstvo daje očitovanje o financijskom učinku na proračun, temeljem podnesenog Obrasca, a u skladu sa člankom 27a. stavkom 4. Poslovnika Vlade Republike Hrvatske, Ministarstvo je dužno očitovati se o područjima i razlozima neslaganja.

U skladu sa člankom 27. Poslovnika Vlade Republike Hrvatske, odgovorna osoba je ministar financija ili državni tajnik.

 

16. KONTAKT – OSOBA PREDLAGATELJA PROPISA

Osnovni podaci o osobi kod predlagatelja propisa su podaci o osobi koja je zadužena za davanje informacija o sadržaju Obrasca i za komunikaciju s Ministarstvom.

 

17. DATUM SLANJA I PRIMANJA OBRASCA

Datumima se evidentira vremenski tijek slanja i primanja Obrasca između predlagatelja propisa i Ministarstva.

 

II.

POSTUPAK PODNOŠENJA OBRASCA

Predlagatelj propisa je dužan uz prijedlog zakonskog ili podzakonskog propisa priložiti i ispunjeni Obrazac na kojem podnosi iskaz o procjeni financijskog učinka na državni proračun, te ga podnijeti na očitovanje Ministarstvu.

Ministarstvo je dužno pregledati i analizirati tekst prijedloga propisa i Obrasca.

Ako Ministarstvo ima primjedbe, Obrazac se, zajedno s preporukom, elektronskim putem dostavlja predlagatelju propisa.

Ako nema primjedbi ni preporuka, Ministarstvo daje pozitivno mišljenje na zakonski ili podzakonski propis uz priloženi Obrazac, te ga dostavlja predlagatelju propisa.

Predlagatelj propisa je obvezan Vladi Republike Hrvatske, uz prijedlog zakonskog ili podzakonskog propisa, dostaviti i Obrazac standardne metodologije za procjenu financijskog učinka.

Obrazac i upute za ispunjavanje Obrasca sastavni su dio ove Odluke.

 

III.

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Podatke u Obrascu pod rednim brojem 11. Pokazatelji uspješnosti, koji se odnose na pokazatelje uspješnosti za jačanje uprav­ljanja proračunom, predlagatelj propisa je dužan navesti nakon dovršetka provedbe dijela darovnice Svjetske banke, koja se odnosi na uvođenje pokazatelja uspješnosti za planiranje proračuna po programima.

Obrazac se, radi olakšavanja njegova ispunjavanja nalazi na internetskoj stranici Ministarstva www.mfin.hr s koje ga je predlagatelj propisa dužan preuzeti i ispuniti u zadanom obliku.

Unos podataka u Obrazac je automatiziran, što predlagatelju propisa omogućuje da unosom jednog ispravnog podatka, automatski dobiva popunjena ostala polja u Obrascu.

Radi lakšeg i bržeg odabira informacija za ispunjavanje, u dodatnim listovima uz Obrazac dane su organizacijska, ekonomska, programska, funkcijska i lokacijska klasifikacija te izvori financiranja.

Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 400-06/05-01/05

Urbroj: 5030120-05-1

Zagreb, 20. svibnja 2005.

Predsjednik

dr. sc. Ivo Sanader, v. r.

 

Napomena: prilozi u obliku slika su ispušteni u ovom neslužbenom info pregledu

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga