|
|
|
|
1375
Na temelju članka 27a. Poslovnika Vlade
Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 107/2000 –
pročišćeni tekst, 24/2001 i 22/2005), Vlada Republike Hrvatske na sjednici
održanoj 20. svibnja 2005. godine donijela je
I.
SADRŽAJ OBRASCA
Ovom Odlukom propisuje se sadržaj Obrasca standardne
metodologije za procjenu financijskog učinka (u daljem tekstu: Obrazac), te
postupak podnošenja Obrasca.
Na Obrascu daje se iskaz o procjeni financijskog
učinka, a podnosi se uz prijedloge uredbi i drugih propisa koje donosi Vlada
Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Vlada), te uz prijedloge zakona i drugih
propisa koje Vlada predlaže na donošenje Hrvatskome saboru.
SADRŽAJ OBRASCA
STANDARDNE METODOLOGIJE ZA PROCJENU FINANCIJSKOG UČINKA
Obrazac sadrži: osnovne podatke o predlagatelju
i prijedlogu propisa, povezanost prijedloga propisa s državnim proračunom,
iskaz o financijskom učinku na državni proračun i na druge proračune; učinak na
zapošljavanje, iskaz o izvorima financiranja, potencijalne obveze za državni
proračun, pokazatelje uspješnosti, obrazloženje i odgovor predlagatelja,
preporuku i očitovanje o prijedlogu propisa Ministarstva financija (u daljem
tekstu: Ministarstvo), te datume slanja i primanja Obrasca.
1. PREDLAGATELJ PROPISA
Predlagatelji propisa prema ovoj Odluci jesu
središnja tijela državne uprave (ministarstva, središnji državni uredi i
državne upravne organizacije) i stručne službe Vlade Republike Hrvatske koji
pripremaju zakone i druge propise, na temelju kojih nastaju materijalne obveze
za državni proračun (u daljem tekstu: predlagatelji propisa).
Podaci o predlagatelju propisa navedeni su u
Obrascu.
2. OSNOVNI PODACI O
PRIJEDLOGU PROPISA
Osnovni podaci o prijedlogu propisa jesu: vrsta
propisa za koji se podnosi Obrazac, naziv propisa i svrha propisa (što se želi
postići donošenjem novoga, odnosno izmjenom postojećeg propisa), te brojčana
oznaka propisa koju dodjeljuje Ministarstvo, prilikom podnošenja prijedloga
propisa.
3. POVEZANOST PRIJEDLOGA
PROPISAS DRŽAVNIM PRORAČUNOM
Navodi se struktura i veza prijedloga zakonskog
ili podzakonskog propisa s državnim proračunom, a
podaci se odnose na organizacijsku, programsku i funkcijsku klasifikaciju.
Prijedlog propisa može biti vezan uz već
postojeću strukturu u državnom proračunu. Ako je prijedlog vezan uz postojeću
strukturu, potrebno je to jednoznačno odrediti odgovarajućom brojčanom oznakom.
Ako prijedlog propisa uzrokuje promjenu postojeće strukture, potrebno je
dostaviti dodatne podatke.
4. DODATNI PODACI O
PRIJEDLOGU PROPISA
Dodatni podaci o prijedlogu propisa jesu:
osnovna zadaća, opći cilj i posebni cilj.
4.1. OSNOVNA ZADAĆA
Osnovna zadaća je sažet opis djelokruga rada
tijela koje se ustrojava prijedlogom propisa, kojim se objašnjava svrha
postojanja toga tijela, odnosno daje informacija o uslugama ili korisnicima tih
usluga.
4.2. OPĆI CILJ
Opći cilj je informacija o željenim dugoročnim
rezultatima prijedloga propisa koji se žele postići i općeniti iskaz o
prioritetima prijedloga propisa.
4.3. POSEBNI CILJ
Posebni cilj mjerljivi je iskaz o rezultatima
koji se žele postići prijedlogom propisa u zadanom vremenskom razdoblju.
Posebni ciljevi imaju zadani rok za realizaciju
i utvrđene rezultate, koji moraju biti specifični, mjerljivi (mjere
ekonomičnosti, efektivnosti i efikasnosti), ostvarivi, realni i prepoznatljivi.
5. LOKACIJA
Podaci o lokaciji određuju područje primjene
i/ili utjecaja prijedloga propisa na određene teritorijalne cjeline.
Lokacijska klasifikacija sadržava teritorijalno
definirane cjeline, u skladu s ustrojem Republike Hrvatske. Teritorijalne su
cjeline, osim nazivom, definirane i brojčanom oznakom. Nazivom i brojčanom
oznakom također su definirane i ostale države kao moguća lokacija potrošnje
proračunskih sredstava.
6. PODACI O
ZAPOSLENICIMA
Podaci o zaposlenicima odnose se na postojeće zaposlene
(sistematizirana, planirana i popunjena radna mjesta), te upućuju na potrebu
novoga zapošljavanja za provođenje zadaća definiranih prijedlogom propisa.
Podaci omogućavaju procjenu broja zaposlenika
potrebnih za provođenje zadaća definiranih prijedlogom propisa.
Podatke o zaposlenicima potrebno je razraditi po
broju zaposlenika, na osnovi ugovora o radu, ugovora o djelu i ostalo.
Kategorija ostalo obuhvaća sve one koji nisu navedeni u prethodnim kategorijama
(primjerice vježbenici, dužnosnici itd.).
7. FINANCIJSKI UČINAK NA
DRŽAVNI PRORAČUN
Ova točka sadržava financijsku procjenu
posljedica na državni proračun iz koje mora biti vidljivo da li se, temeljem
predloženog zakonskog ili podzakonskog propisa,
povećavaju ili smanjuju prihodi i primici ili rashodi i izdaci proračuna.
Uz kvantificiranje, odnosno brojčano izražavanje
financijskog učinka, potrebno je u glavnim crtama obrazložiti promjene kojima
se objašnjavaju financijske posljedice prijedloga propisa, te priložiti ili
navesti referencu na izrađene analize vezane uz prijedlog propisa.
7.1. RASHODI I IZDACI
Navode se rashodi i izdaci potrebni za
provođenje prijedloga propisa.
Rashodi i izdaci državnog proračuna prikazuju se
kako slijedi:
1. Troškovi uspostave predstavljaju početne
rashode i izdatke koji će nastati samim pokretanjem prijedloga propisa.
2. Troškovi provođenja u tekućoj godini
podrazumijevaju rashode i izdatke koji će nastati u tekućoj godini zbog
provođenja prijedloga propisa.
3. Ukupno prijedlog predstavlja zbroj troškova
uspostave i troškova provođenja prijedloga propisa u tekućoj godini, odnosno
sredstava potrebnih za tekuću godinu.
4. Odobrena sredstva unutar državnog proračuna
predstavljaju rashode i izdatke osigurane u državnom proračunu.
5. Promjena predstavlja razliku između odobrenih
sredstva unutar državnog proračuna i ukupnog prijedloga (dodatna sredstva koja
je potrebno osigurati ili uštede u državnom proračunu).
6. Preraspodjela iz drugih stavaka državnog
proračuna podrazumijeva povećanja/smanjenja rashoda i izdataka unutar državnog
proračuna nastalih prijedlogom.
7. Ukupno promjena – predstavlja neto-učinak na
državni proračun, izračunan na temelju zbroja »promjene« i »preraspodjele iz
drugih stavaka proračuna«.
8. Prijedlog za sljedeću godinu n ukupnih
rashoda i izdataka.
9. Projekcija za godinu n+1 ukupnih rashoda i
izdataka.
10. Projekcija za godinu n+2 ukupnih rashoda i
izdataka.
Za svaku od prethodno kvantificiranih promjena
treba podrobnije objasniti razloge njihova nastanka, kako bi navedene promjene
što jasnije iskazivale utjecaj na državni proračun.
7.2. PRIHODI I PRIMICI
Utjecaj na prihode proračuna moguće je
procijeniti temeljem sljedećih podataka:
2. Projekcija prihoda i primitaka – prihodi i
primici potrebni za provođenje predmetnog propisa.
4. Plan prihoda i primitaka – prihodi i primici
koji su državnim proračunom već predviđeni za provođenje predmetnog propisa.
5. Promjena – razlika između prihoda i primitaka
potrebnih i već planiranih u državnom proračunu.
U stupcima 8, 9. i 10. daju se podaci o
potrebnim prihodima i primicima za sljedeće tri godine.
Obrazloženje promjena u prihodima i primicima
tekstualni je dio u kojem treba podrobnije navesti razloge njihova nastanka.
U ovom dijelu potrebno je navesti da li prihodi
i primici uključuju:
– posebne namjenske prihode i/ili
– pomoći, donacije i zajmove,
te obrazložiti navedene prihode i primitke.
7.3. UKUPNO
(PRIHODI+PRIMICI) – (RASHODI+IZDACI)
Ukupna razlika između prihoda i primitaka, te
rashoda i izdataka kojom predlagatelj propisa iskazuje sveobuhvatni financijski
učinak na državni proračun.
8. DODATNI IZVORI
FINANCIRANJA
Dodatni izvori financiranja programa, koji
proizlaze iz prijedloga propisa, mogu biti prihodi dobiveni od županija,
općina/gradova, od privatnih tuzemnih i inozemnih trgovačkih društava, od
fizičkih tuzemnih i inozemnih osoba, od međunarodnih financijskih institucija,
od vlada drugih država i drugih izvora.
9. POTENCIJALNE OBVEZE
ZA DRŽAVNI PRORAČUN
Ako postoji mogućnost nastanka potencijalne
obveze za državni proračun, predlagatelj propisa to
mora jasno naznačiti. Također je potrebno navesti i opisati uvjete pod kojima
postoji mogućnost nastanka potencijalne obveze. Potencijalne obveze podijeljene
su na jamstva i ostalo. Ostalo podrazumijeva akreditive, kreditne linije, dugovanja
na osnovi odštetnih zahtjeva i neriješenih sporova po sklopljenim ugovorima.
10. FINANCIJSKI UČINAK
NA DRUGE PRORAČUNE
Ako prijedlog ima financijske posljedice na
financijske planove izvanproračunskih korisnika ili na proračun županije,
općine/grada, predlagatelj propisa ih je dužan procijeniti i opisati.
Za sve promjene u rashodima i izdacima, te
prihodima i primicima u financijskim planovima izvanproračunskih korisnika,
odnosno u proračunima županija, općina i gradova, koje bi mogle biti posljedica
prijedloga propisa, predlagatelj propisa će, osim opisnih i (okvirnih)
kvantitativnih podataka, navesti i njihovo obrazloženje.
11. POKAZATELJI
USPJEŠNOSTI
Cilj uvođenja pokazatelja uspješnosti je
praćenje i ocjena prijedloga propisa, a navode se i primjenjuju, u skladu s
metodologijom za procjenu ključnih pokazatelja uspješnosti koja je u postupku
izrade.
12. OBRAZLOŽENJE
PREDLAGATELJA PROPISA
Predlagatelj propisa, prema potrebi, navodi
dodatna obrazloženja koja nisu prethodno navedena.
Odgovorna osoba predlagatelja propisa ovjerava
iskaz.
U skladu s odredbom članka 27. Poslovnika Vlade
Republike Hrvatske, odgovorna osoba kod predlagatelja je ministar ili državni tajnik kojeg odredi ministar, državni tajnik
središnjega državnog ureda ili njegov zamjenik, odnosno ravnatelj državne
upravne organizacije ili njegov zamjenik.
13. PREPORUKE
MINISTARSTVA FINANCIJA
Ministarstvo navodi primjedbe na podatke i
obrazloženja dana u Obrascu, te daje preporuku.
Odgovorna osoba koja potpisuje preporuku je
pomoćnik ministra financija za pripremu proračuna.
14. ODGOVOR
PREDLAGATELJA PROPISA
Predlagatelj propisa razmatra preporuke
Ministarstva, te ih u cijelosti ili djelomično prihvaća ili odbija. O tome je
potrebno napisati odgovor s jasnim obrazloženjem. Ako predlagatelj propisa
prihvaća samo dio preporuka Ministarstva, dužan je navesti koje preporuke ne
prihvaća, te obrazložiti razloge. Prihvaćaju li se sve preporuke, o toj
činjenici potrebno je napisati kratku suglasnost.
Odgovor predlagatelja propisa mora sadržavati
datum i potpis odgovorne osobe.
U skladu s odredbom članka 27. Poslovnika Vlade
Republike Hrvatske, odgovorna osoba kod predlagatelja je ministar ili državni
tajnik kojeg odredi ministar, državni tajnik središnjega državnog ureda ili
njegov zamjenik, odnosno ravnatelj državne upravne organizacije ili njegov
zamjenik.
15. OČITOVANJE
MINISTARSTVA FINANCIJA
Ministarstvo daje očitovanje o financijskom
učinku na proračun, temeljem podnesenog Obrasca, a u skladu sa člankom 27a.
stavkom 4. Poslovnika Vlade Republike Hrvatske, Ministarstvo je dužno očitovati
se o područjima i razlozima neslaganja.
U skladu sa člankom 27. Poslovnika Vlade
Republike Hrvatske, odgovorna osoba je ministar financija ili državni tajnik.
16. KONTAKT – OSOBA
PREDLAGATELJA PROPISA
Osnovni podaci o osobi kod predlagatelja propisa
su podaci o osobi koja je zadužena za davanje informacija o sadržaju Obrasca i
za komunikaciju s Ministarstvom.
17. DATUM SLANJA I
PRIMANJA OBRASCA
Datumima se evidentira vremenski tijek slanja i
primanja Obrasca između predlagatelja propisa i Ministarstva.
II.
POSTUPAK PODNOŠENJA
OBRASCA
Predlagatelj propisa je dužan uz prijedlog
zakonskog ili podzakonskog propisa priložiti i
ispunjeni Obrazac na kojem podnosi iskaz o procjeni financijskog učinka na
državni proračun, te ga podnijeti na očitovanje Ministarstvu.
Ministarstvo je dužno pregledati i analizirati
tekst prijedloga propisa i Obrasca.
Ako Ministarstvo ima primjedbe, Obrazac se,
zajedno s preporukom, elektronskim putem dostavlja predlagatelju propisa.
Ako nema primjedbi ni preporuka, Ministarstvo
daje pozitivno mišljenje na zakonski ili podzakonski
propis uz priloženi Obrazac, te ga dostavlja predlagatelju propisa.
Predlagatelj propisa je obvezan Vladi Republike
Hrvatske, uz prijedlog zakonskog ili podzakonskog
propisa, dostaviti i Obrazac standardne metodologije za procjenu financijskog
učinka.
Obrazac i upute za ispunjavanje Obrasca sastavni
su dio ove Odluke.
III.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE
ODREDBE
Podatke u Obrascu pod rednim brojem 11.
Pokazatelji uspješnosti, koji se odnose na pokazatelje uspješnosti za jačanje
upravljanja proračunom, predlagatelj propisa je
dužan navesti nakon dovršetka provedbe dijela darovnice Svjetske banke, koja se
odnosi na uvođenje pokazatelja uspješnosti za planiranje proračuna po
programima.
Obrazac se, radi olakšavanja njegova
ispunjavanja nalazi na internetskoj stranici Ministarstva www.mfin.hr s koje ga je predlagatelj propisa dužan preuzeti i
ispuniti u zadanom obliku.
Unos podataka u Obrazac je automatiziran, što
predlagatelju propisa omogućuje da unosom jednog ispravnog podatka, automatski
dobiva popunjena ostala polja u Obrascu.
Radi lakšeg i bržeg odabira informacija za
ispunjavanje, u dodatnim listovima uz Obrazac dane su organizacijska,
ekonomska, programska, funkcijska i lokacijska klasifikacija te izvori
financiranja.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u
»Narodnim novinama«.
Klasa: 400-06/05-01/05
Urbroj: 5030120-05-1
Zagreb, 20. svibnja 2005.
Predsjednik
dr. sc. Ivo Sanader, v. r.
Napomena: prilozi u obliku slika su ispušteni u ovom
neslužbenom info pregledu
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |