POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

1154

Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Jasna Omejec, predsjednik Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi L. L. iz Č., koju zastupa J. K., odvjetnik iz P., na sjednici održanoj 20. travnja 2005. godine, jednoglasno je donio

ODLUKU

I. Ustavna tužba se odbija.

II. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama«.

 

Obrazloženje
 

1. Podnositeljica je 20. listopada 2004. godine podnijela ustavnu tužbu na temelju ovlaštenja sadržanog u članku 63. stavku 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02., 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon) prije no što je protiv osporenih upravnih akata iscrpljen put pravne zaštite.

Smatra da su joj rješenjima Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva Republike Hrvatske, Uprave za inspekcijske poslove, Područne jedinice – Odjela inspekcijskog nadzora u Pazinu klasa: UP/I-362-02/04-02/23272, urbroj: 531-07/25-04-4 te klasa: UP/I-362-02/04-02/23271, urbroj: 531-07/25-0404 od 16. rujna 2004. godine (u daljnjem tekstu: osporena rješenja) grubo povrijeđene odredbe članka 14., članka 19., članka 22., članka 26., članka 35. i članka 48. Ustava.

Podnositeljica u ustavnoj tužbi ističe da bi nepokretanjem ustavnosudskog postupka i prije iscrpljenog pravnog puta za nju nastale teške i nepopravljive posljedice. Ne osporava činjenicu da je sporne objekte izgradila bez građevinske dozvole, ali ističe mogućnost njihova legaliziranja jer da će u protivnom biti kažnjena zbog propusta u radu državne uprave (katastar) i suda.

Zaključno, podnositeljica predlaže da Ustavni sud pokrene postupak na temelju članka 63. stavka 1. Ustavnog zakona, osporena rješenja ukine i predmet vrati na ponovni postupak te da do donošenja konačne odluke odgodi ovrhu osporenog rješenja na temelju članka 67. stavka 2. Ustavnog zakona.

Ustavna tužba nije osnovana.

2. Ustavni sud utvrdio je sljedeće činjenice važne za odlučivanje u ovom ustavnosudskom postupku:

Uprava za inspekcijske poslove, Odjel inspekcijskog nadzora Područne jedinice u Pazinu, rješavajući po službenoj dužnosti u upravnoj stvari inspekcijskog nadzora, rješenjem klasa: UP/I-362-02/04-02/23272, urbroj: 531-07/25-04-4 od 16. rujna 2004. godine naložila je podnositeljici, kao investitoru, da ukloni bespravno sagrađen stambeni objekt, tlocrtnih dimenzija 5,10 × 5,10 m, s trijemom od 5,10 × 4,20 m, sve na k.č. 8/333, k.o. Peroj, predio Barbariga  – Kontrada, kao i uklanjanje pomoćnog objekta dimenzija 1,10 × 1,10m, dok je rješenjem klasa: UP/I-362-02/04-02/23271, urbroj: 531-07/25-0404 od 16. rujna 2004. godine naloženo podositeljici, kao investitoru, da ukloni bespravno sagrađen stambeni objekt, okvirnih tlocrtnih dimenzija 6,00 × 8,00 m, sve na k.č. 8/350, k.o. Peroj, predio Barbariga – Kontrada, a sve u roku od tri dana od primitka rješenja, pod prijetnjom izvršenja putem druge osobe na trošak i odgovornost izvršenika. Pod točkom 4. izreke tih rješenja određeno je da žalba ne odgađa njihovo izvršenje.

Uklanjanje spornih objekata naloženo je, pozivom na članak 162. stavak 1. podstavak 1. Zakona o gradnji (»Narodne novine«, broj 175/03.), koji propisuje:

Inspektor će rješenjem investitoru, odnosno vlasniku narediti uklanjanje građevine odnosno njezinog dijela:

– ako se gradi ili je izgrađena bez građevinske dozvole.

Podnositeljica je podnijela žalbe protiv prvostupanjskih rješenja te su joj drugostupanjskim rješenjem Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva Republike Hrvatske klasa: UP/II-362-02/04-04/2606, urbroj: 531-07/6-2-04-2 te rješenjem klasa: UP/II-362-02/04-04/2616, urbroj: 531-07/6-2-04-2 od 3. prosinca 2004. godine u cijelosti odbijene žalbe protiv prvostupanjskih rješenja, kao neosnovane.

Dana 3. siječnja 2005. godine podnositeljica je protiv osporenih drugostupanjskih rješenja podnijela tužbe Upravnom sudu Republike Hrvatske, čime je dokazala da se u prethodnom postupku koristila dopuštenim pravnim sredstvom, sukladno članku 72. Ustavnog zakona. Istodobno je podnijela ustavnu tužbu temeljem članka 63. stavka 1. Ustavnog zakona.

3. Članak 63. stavak 1. Ustavnog zakona propisuje:

Ustavni sud će pokrenuti postupak po ustavnoj tužbi i prije no što je iscrpljen pravni put, u slučaju (...) kad se osporenim pojedinačnim aktom grubo vrijeđaju ustavna prava, a potpuno je razvidno da bi nepokretanjem ustavnosudskog postupka za podnositelja ustavne tužbe mogle nastati teške i nepopravljive posljedice.

Ustavni sud utvrđuje da se konačni i izvršni upravni akt može smatrati pojedinačnim aktom iz članka 63. stavka 1. Ustavnog zakona pod uvjetom da je u upravnom postupku podnositelj koristio dopuštena sredstva pravne zaštite. To stoga što konačni i izvršni upravni akt tijela državne uprave, načelno može dovesti do teških i nepopravljivih posljedica za podnositelja ako je tim aktom grubo povrijeđeno neko od njegovih Ustavom zajamčenih ljudskih prava ili temeljnih sloboda.

Osnovanost pokretanja ustavnosudskog postupka, utemeljenog na članku 63. stavku 1. (posljednjem dijelu rečenice) Ustavnog zakona, međutim, ovisi u prvom redu o utvrđenju postojanja grube povrede ustavnog prava, učinjene podnositelju osporenim pojedinačnim aktom upravnog tijela. Stoga, eventualni nastup teških i nepopravljivih posljedica, koje nisu uzrokovane grubom povredom ustavnog prava, nije osnovan razlog za pokretanje ustavnosudskog postupka temeljem članka 63. stavka 1. (posljednjeg dijela rečenice) Ustavnog zakona.

Konačno, u primjeni tog članka Ustavnog zakona Ustavni sud uvažava činjenicu da još nije provedena kontrola zakonitosti osporenog upravnog akta u upravnom sporu pa se i ocjena o gruboj povredi ustavnog prava zasniva na stanju stvari koje je postojalo na dan podnošenja ustavne tužbe, odnosno na činjeničnom stanju utvrđenom u upravnom postupku do dana podnošenja ustavne tužbe.

4. Članak 14. stavak 1. Ustava, kojeg podnositeljica smatra povrijeđenim, sadrži ustavno jamstvo nediskriminacije. Diskriminacija po osnovi članka 14. stavka 1. Ustava nije samostalna pravna osnova za ustavnu tužbu, već mora biti istaknuta zajedno s nekim drugim (materijalnim) ustavnim pravom koje jamči Ustav. U ustavnoj tužbi podnositeljica nije navela razloge temeljem kojih bi se moglo utvrđivati je li podnositeljica u provedenom postupku diskriminirana po bilo kojoj ustavnoj osnovi.

Podnositeljica smatra da joj je osporenim rješenjima povrijeđeno ustavno pravo propisano odredbom članka 14. stavka 2. Ustava (Svi su pred zakonom jednaki.), kao i ustavno pravo propisano odredbom članka 48. stavka 1. Ustava (Jamči se pravo vlasništva.)

Uvažavajući činjenice, utvrđene u upravnom postupku, prema stanju spisa na dan podnošenja ustavne tužbe i mjerodavno materijalno pravo, Ustavni sud je ocijenio da na dan podnošenja ustavne tužbe nije bilo naznaka o postojanju grube povrede ustavnog jamstva jednakosti pred zakonom, kao ni povrede ustavnog jamstva prava vlasništva podnositeljice, niti je prijetio njihov neposredan nastanak jer sve činjenice i okolnosti, sadržane u ustavnoj tužbi, osporenim rješenjima i spisu predmeta ukazuju da je podnositeljica postupala protivno mjerodavnom zakonu Republike Hrvatske. Posljedice koje nezakonito postupanje podnositeljice povlači za sobom - koliko god za podnositeljicu bile teške i nepopravljive - nisu osnovan razlog za pokretanje ustavnosudskog postupka temeljem članka 63. stavka 1. (posljednjeg dijela rečenice) Ustavnog zakona.

5. Odredbom članka 19. stavka 2. Ustava jamči se sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti. Tijekom ustavnosudskog postupka Ustavni sud je utvrdio da, s obzirom na sadržaj navedene odredbe Ustava, podnositeljici nije niti moglo biti povrijeđeno navedeno ustavno pravo jer je kontrola zakonitosti osporenih akata upravnih tijela u tijeku pred Upravnim sudom Republike Hrvatske.

6. Odredba članka 26. Ustava, na čiju povredu također upućuje podnositeljica, propisuje da su svi državljani Republike Hrvatske i stranci jednaki pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti. Uvažavajući činjenicu da je podnositeljica hrvatski državljanin, a da se u konkretnom slučaju radi o jednostranačkoj upravnoj stvari, razvidno je da navedena ustavna odredba nije mjerodavna u konkretnom slučaju.

7. Podnositeljica ističe i povredu ustavnih prava zajamčenih člankom 22. i člankom 35. Ustava.

Članak 22. Ustava glasi:

Čovjekova je sloboda i osobnost nepovrediva.

Nikomu se ne smije oduzeti ili ograničiti sloboda, osim kada je to određeno zakonom, o čemu odlučuje sud.

Članak 35. Ustava glasi:

Svakome se jamči štovanje i pravna zaštita njegova osobnog i obiteljskog života, dostojanstva, ugleda i časti.

Polazeći od sadržaja navedenih ustavnih odredbi, imajući u vidu predmet postupka koji je prethodio ustavnosudskom postupku (upravni postupak - uklanjanje bespravno sagrađenog objekta) te činjenicu da podnositeljica u ustavnoj tužbi nije navela u čemu se sastoji povreda navedenih ustavnih odredbi, Ustavni sud utvrđuje da te odredbe nisu mjerodavne za slučaj podnositeljice ustavne tužbe.

8. Odredba članka 19. stavka 1. Ustava ne sadrži ljudska prava i temeljne slobode zajamčene Ustavom, koja se štite u ustavnosudskom postupku pokrenutom ustavnom tužbom temeljem odredbe članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona.

9. O prijedlogu podnositeljice za odgodu ovrhe, podnesenom na temelju članka 67. stavka 2. Ustavnog zakona, nije odlučivano s obzirom na činjenicu da je Sud odlučio o ustavnoj tužbi.

10. Odluka se temelji na primjeni članka 63. stavka 1. Ustavnog zakona, a donesena je na temelju članka 73. i članka 75. Ustavnog zakona.

11. Odluka o objavi odluke u »Narodnim novinama« temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.

Broj: U-IIIB-3858/2004

Zagreb, 20. travnja 2005.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik Vijeća

dr. sc. Jasna Omejec, v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga