POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

MINISTARSTVO MORA, TURIZMA, PROMETA I RAZVITKA

893

Na temelju članka 61. stavka 1. Zakona o telekomunikacijama (»Narodne novine«, broj 122/03., 158/03. i 60/04.) ministar mora, turiz­ma, prometa i razvitka donosi

PRAVILNIK

O PRISTUPU IZDVOJENOJ LOKALNOJ PETLJI

 

Sadržaj Pravilnika

Članak 1.

Ovim se Pravilnikom propisuju način i uvjeti pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, najmanji opseg standardne ponude i ugovora o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji, načela regulacije cijena pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, način i uvjeti zajedničke uporabe opreme, zaštita djelotvornoga tržišnog natjecanja, održavanje propisane kakvoće usluga, postupci u slučaju nastanka sporova te obveze operatora i Hrvatske agencije za telekomunikacije (u daljnjem tekstu: Agencija) u vezi s pristupom izdvojenoj lokalnoj petlji i pripadajućim sadržajima.

 

Pojmovi i značenje

Članak 2.

U smislu ovoga Pravilnika pojedini pojmovi imaju sljedeće značenje:

1.  cjelovitost mreže: skup tehničkih zahtjeva za postupak, rad i izmjene u telekomunikacijskoj mreži, u svrhu osiguravanja nesmetane uporabe međusobno povezanih telekomunikacijskih mreža, kao i pristupa tim mrežama te cjelovitosti podataka pohranjenih u telekomunikacijskoj mreži,

2.  fizička kolokacija: kolokacija pri kojoj je oprema operatora korisnika smještena u prostoriji glavnog razdjelnika proglašenog operatora, ili pri kojoj proglašeni operator sporazumno daje prostor za opremu operatoru korisniku u različitoj prostoriji na istoj lokaciji na kojoj je smještena i prostorija glavnog razdjelnika, ovisno o zahtjevu operatora korisnika i o raspoloživom prostoru,

3. glavni razdjelnik: mjesto na kojem lokalna petlja završava i spaja se na pretplatnički stupanj lokalne centrale,

4. kolokacija: pružanje usluge najma prostora i tehničkih sadržaja koji su potrebni za prikladan smještaj i povezivanje potrebne opreme operatora korisnika u svrhu korištenja uslugom pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji,

5. lokalna petlja (local loop): fizički žični vod (upredena metalna parica) koji povezuje krajnju priključnu točku telekomunikacijske mreže u prostoru pretplatnika s priključkom na glavnom razdjelniku (lokalne centrale ili udaljenoga pretplatničkog stupnja) ili na nekom drugom odgovarajućem dijelu javne nepokretne telefonske mreže,

6. lokalna potpetlja (local sub-loop): dio lokalne petlje koji povezuje krajnju točku telekomunikacijske mreže u prostoru pretplatnika na sabirnu (koncentracijsku) točku (pretplatničkog multipleksora, koncentratora ili kabelskog razdjelnika u nepokretnoj javnoj telefonskoj mreži) ili na neku drugu posrednu pristupnu točku u nepokretnoj javnoj telefonskoj mreži,

7. operator korisnik (beneficiary): treća zainteresirana strana koja je ovlaštena za pružanje telekomunikacijskih usluga             prema Zakonu o telekomunikacijama (u daljnjem tekstu: Zakon), i koja zadovoljava uvjete korištenja uslugom pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji,

8. potpuni pristup izdvojenoj lokalnoj petlji (full unbundled access to the local loop): pružanje operatoru korisniku pristupa lokalnoj petlji ili lokalnoj potpetlji proglašenog operatora, kojim se dopušta uporaba cijeloga frekvencijskog spektra lokalne petlje (upredenih metalnih parica),

9. pripadajući sadržaji (related facilities): sadržaji vezani uz pružanje pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, a osobito kolokacija, telekomunikacijski vodovi i odgovarajući informacijski sustavi, pristup kojima je operatoru korisniku potreban za pružanje usluga na konkurentskoj i ravnopravnoj osnovi,

10. pristup izdvojenoj lokalnoj petlji (unbundled access to the local loop): potpuni pristup izdvojenoj lokalnoj petlji i zajednički pristup izdvojenoj lokalnoj petlji, pri čemu ne dolazi do promjene vlasništva nad lokalnom petljom,

11. proglašeni operator (notified operator): operator nepokretne javne telefonske mreže kojeg je Vijeće Agencije odredilo operatorom sa znatnijom tržišnom snagom na mjerodavnom tržištu usluga nepokretnih javnih telefonskih mreža, u skladu s člankom 60. stavkom 1. Zakona, i koji je obvezan pružati uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji,

12. prostorija glavnog razdjelnika: prostorija u kojoj su smještene krajnje točke pretplatničkih vodova na koje se primjenjuje postupak izdvajanja lokalne petlje,

13. udaljena kolokacija: lokacija na kojoj proglašeni operator pruža uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji u prostoriji operatora korisnika, koja je na odgovarajući način povezana s glavnim razdjelnikom proglašenog operatora,

14. udaljeni pretplatnički stupanj: dio komutacijskog sustava koji se upotrebljava za prihvat i sabiranje (koncentriranje) telekomunikacijskog prometa pretplatnika, a povezan je na pripadajuću lokalnu centralu i na njega je priključena lokalna petlja,

15. virtualna kolokacija: lokacija na kojoj je oprema operatora korisnika, potrebna za uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, smještena u prostorijama proglašenog operatora, a tu opremu postavlja, održava i njome upravlja isključivo proglašeni operator, bez dopuštenja pristupa operatoru korisniku,

16. zajednički pristup lokalnoj petlji (shared access to the local loop): pružanje usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji ili izdvojenoj lokalnoj potpetlji proglašenog operatora, kojim se operatoru korisniku dopušta uporaba širine pojasa frekvencijskog spektra iznad govornoga pojasa frekvencijskog spektra izdvojene lokalne petlje (upredenih metalnih parica), dok govorni pojas frekvencijskog spektra izdvojene lokalne pet­lje i dalje upotrebljava proglašeni operator za             pružanje javno dostupnih telefonskih usluga.

 

Obveze proglašenog operatora u vezi s pristupom izdvojenoj lokalnoj petlji

 

Članak 3.

(1) Na zahtjev operatora korisnika proglašeni operatori moraju omogućiti pristup svojoj izdvojenoj lokalnoj petlji.

(2) Proglašeni operator mora udovoljiti opravdanim zahtjevima operatora korisnika za pristup izdvojenim lokalnim petljama i pripadajućim sadržajima, prema načelima transparentnosti, ravnopravnosti, nediskriminacije i troškovne usmjerenosti.

(3) Proglašeni operatori moraju operatorima korisnicima pružiti pripadajuće sadržaje uz jednake uvjete i rokove kakve             osiguravaju pri pružanju usluga vlastitim pretplatnicima ili za potrebe svojih povezanih društava.

(4) U slučaju potpunog pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji pretplatnik, koji od operatora korisnika traži izdvajanje svoje lokalne petlje, ne može tražiti osnovne telekomunikacijske usluge i uvjete obavljanja tih usluga, uključujući i cijene usluga, ako operator korisnik nije odlukom Vijeća Agencije, u skladu s člankom 38. stavkom 3. Zakona, prethodno određen za davatelja osnovnih telekomunikacijskih usluga.

(5) Proglašeni operator ne može upotrebljavati već izdvojene lokalne petlje kako bi ispunio svoju obvezu obavljanja osnovnih telekomunikacijskih usluga prema novim podnositeljima zahtjeva za tim uslugama na istom području.

(6) Proglašeni operatori naplaćuju cijene za pružanje usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji i pripadajućim sadržajima u skladu s načelima transparentnosti, nediskriminacije, objektivnosti i troškovne usmjerenosti, pri čemu se cijene moraju temeljiti na stvarnim troškovima pruženih usluga, uključujući i razumnu stopu povrata na ulaganja. Za dokazivanje utemeljenosti cijena tih usluga na navedenim troškovima odgovoran je proglašeni operator koji pruža uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji.

(7) Proglašeni operatori ne mogu ograničiti pravo operatora korisnika na priključivanje tehničke opreme na lokalnu petlju,             ako ta oprema ima izjavu o sukladnosti s bitnim zahtjevima iz članka 98. stavka 3. Zakona, osim u slučaju kad Agencija          utvrdi da je takvo ograničenje potrebno u svrhu izbjegavanja štetnih smetnji ili smetnji na drugoj telekomunikacijskoj opremi.

(8) Proglašeni operator mora osigurati razinu kakvoće usluge koja ne može biti manja od razine kakvoće pružanja usluga vlastitim pretplatnicima ili usluga za potrebe svojih povezanih društava.

(9) Proglašeni operatori i operatori korisnici moraju međusobno surađivati u svrhu utvrđivanja i uklanjanja smetnji i kvarova te održavanja opreme, i moraju osigurati međusobni nesmetani rad. Operatori korisnici moraju proglašenom   operatoru omogućiti održavanje isprav­nosti lokalne petlje.

(10) Pretplatnik, koji s operatorom korisnikom ima sklopljen ugovor o pružanju telekomunikacijskih usluga putem izdvojene lokalne petlje, ne može sklopiti ugovor o pružanju istih usluga s drugim operatorom u roku kraćem od šest mjeseci.

(11) Proglašeni operator ne mora prihvatiti zahtjev za izdvajanje lokalne petlje na određenom zemljopisnom području ako na toj lokalnoj petlji upotrebljava digitalnu prijenosnu opremu.

(12) Proglašeni operator mora ustrojiti informacijski sustav s odgovarajućim bazama podataka, radi pravodobne provedbe radnji potrebnih za pružanje usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji (rješavanje zahtjeva za pristup, uspostava, održavanje i naplata izdvojenih lokalnih petlji, i dr.).

(13) Proglašeni operator mora, u roku od petnaest dana od dana zaprimanja pisanog zahtjeva, izvijestiti operatora korisnika u pisanom obliku o dostupnosti, duljini, tehničkim značajkama i uporabljenom materijalu, i to zasebno za svaku zatraženu lokalnu petlju.

(14) Proglašeni operator ima obvezu pregovaranja s operatorom korisnikom u svrhu rješavanja zahtjeva za sklapanje ugovora o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji. Ako se ne može postići dogovor o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji između proglašenog operatora i operatora korisnika u roku od 45 dana od dana zaprimanja zahtjeva za sklapanje ugovora o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji, operatori uključeni u pregovore o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji mogu se s tim zahtjevom obratiti Agenciji.

 

Standardna ponuda pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji i pripadajućim sadržajima

 

Članak 4.

(1) Proglašeni operatori moraju, na zahtjev Vijeća Agencije, izraditi i dostaviti standardnu ponudu pristupa svojim izdvojenim lokalnim petljama i pripadajućim sadržajima (u daljnjem tekstu: standardna ponuda).

(2) Standardna ponuda mora biti podrobno raščlanjena te mora osobito sadržavati uvjete pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, uključujući i cijenu te usluge, u koju ne mogu biti uključeni troškovi sastavnih dijelova telekomunikacijske mreže ili pripadajućih sadržaja koji nisu potrebni za pružanje te usluge.

(3) Standardna ponuda dostavlja se Agenciji u roku od petnaest dana od dana zaprimanja zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka.

(4) Vijeće Agencije će u roku od 30 dana od dana zaprimanja standardne ponude dati suglasnost na standardnu ponudu, odnosno zatražiti izmjenu ili dopunu standardne ponude.

(5) U slučaju zahtjeva za izmjenu ili dopunu standardne ponude, proglašeni operator obvezan je dostaviti Agenciji izmijenjenu ili dopunjenu standardnu ponudu u roku od petnaest dana od dana zaprimanja tog zahtjeva. Ako proglašeni operator ne izvrši izmjene ili dopune standardne ponude u skladu sa zahtjevom, Vijeće Agencije u daljnjem će roku od osam dana rješenjem izmijeniti ili dopuniti standardnu ponudu, te je dostaviti proglašenom operatoru radi objave.

(6) Proglašeni operatori obvezni su na prikladan način objaviti standardne ponude, i to u roku od osam dana od dana zaprimanja suglasnosti iz stavka 4., odnosno rješenja iz stavka 5. ovoga članka.

(7) Proglašeni operatori moraju redovito, a najmanje jedanput godišnje obnavljati svoje standardne ponude.

(8) Na izmjene i dopune standardne ponude Vijeće Agencije daje suglasnost u skladu s odredbama članka 6. ovoga Pravilnika.

Sadržaj standardne ponude

Članak 5.

Standardna ponuda mora osobito sadržavati podatke o sljedećem:

a)         uvjetima pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji:

1.         dijelovi mreže kojima se omogućuje pristup, i to osobito:

1.1.      pristup lokalnim petljama,

1.2.      pristup negovornom pojasu frekvencijskog spektra lokalne petlje, u slučaju zajedničkog pristupa lokalnoj petlji;

2.         podaci o položaju lokacija na kojima se ostvaruje fizički pristup i dostupnosti lokalnih petlji u određenim dijelovima pristupne telekomunikacijske mreže;

3.         tehnički uvjeti pristupa i uporabe lokalnih petlji, uključujući tehničke značajke upredenih metalnih parica u lokalnoj petlji;

4.         postupci podnošenja zahtjeva i pružanja usluge pristupa izdvojenim lokalnim petljama te ograničenja pri njihovoj uporabi.

b)         kolokacijskim uslugama:

1.         podaci o lokacijama na kojima proglašeni operator pruža usluge kolokacije;

2.         vrste kolokacije koje proglašeni operator pruža na lokacijama iz točke b) podtočke 1. ovoga članka (uključujući fizičku kolokaciju, udaljenu kolokaciju i virtualnu kolokaciju);

3.         značajke opreme i možebitna ograničenja uporabe u kolokacijskim prostorima, koja se mogu odnositi samo na             sljedeće uvjete:

3.1.      zaštitu života i zdravlja ljudi,

3.2.      elektromagnetsku kompatibilnost (EMC),

3.3.      usklađenost s uvjetima koji su podrobno određeni u specifikacijama za sučelja krajnjih točaka telekomunikacijske mreže proglašenog operatora,

3.4.      usklađenost sa specifikacijama telekomunikacijske mreže proglašenog operatora,

3.5.      izmjere opreme koje moraju biti prilagođene predviđenom prostoru u za to određenoj prostoriji,

3.6.      usklađenost sa zahtjevima za zaštitu od požara;

4.         sigurnosne mjere koje proglašeni operator poduzima u svrhu osiguravanja svojih lokacija;

5.         uvjeti pristupa za osoblje operatora korisnika:

5.1.      pravila i postupci koji uređuju pristup i boravak u zgradama, prostorijama i dijelovima prostorija u kojima je smještena telekomunikacijska oprema,

5.2.      pravila i postupci ovlašćivanja osoba koje rade na poslovima postavljanja, održavanja i popravka opreme koju             upotrebljava operator korisnik, u svojem vlasništvu ili u vlasništvu proglašenog operatora;

6.         sigurnosne norme;

7.         pravila za raspodjelu prostora na lokacijama gdje je kolokacijski prostor ograničen;

8.         uvjeti uz koje operatori korisnici mogu pregledati lokacije na kojima je omogućena fizička kolokacija, kao i lokacije na kojima kolokacija nije omogućena zbog nedostatka prostornih ili tehničkih mogućnosti;

9.         obveza proglašenog operatora da osigura operatoru korisniku, uz naknadu, sljedeće uvjete:

9.1.      energiju i druge uvjete potrebne za redovni rad opreme operatora korisnika,

9.2.      mogućnost priključenja operatora korisnika na telekomunikacijsku mrežu proglašenog operatora;

10.       najmanje vrijeme trajanja kolokacije, koje ne može biti kraće od godinu dana, posebno za svako mjesto kolokacije (osim ako to raz­doblje nije jedinstveno, u skladu s namjerama proglašenog operatora), pri čemu proglašeni operator ne             može ograničiti vrijeme trajanja kolokacije operatoru korisniku.

c)         informacijskim sustavima:

            – uvjeti pristupa sustavima operativne potpore, informacijskim sustavima i bazama podataka proglašenog operatora (za       potrebe podnošenja prethodnih zahtjeva, zahtjeva za pružanje usluge, za narudžbe, održavanje, uklanjanje kvarova i naplatu).

d)         uvjetima pružanja usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji:

1.         vrijeme odgovora na zahtjeve za pružanje usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji i pripadajućim sadržajima, sporazumi o razini usluge, postupak uklanjanja kvarova, postupci za povratak na redovnu (ugovorenu) razinu usluge i parametri kakvoće usluge;

2.         standardni uvjeti ugovora o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji, uključujući nadoknade zbog neizvršenja ugovornih obveza u vremenu odgovora iz točke d) podtočke 1. ovoga članka;

3.         cijene usluge i postupci izračuna naknada za svaki odgovarajući sastavni dio standardne ponude iz ovoga članka, pri čemu mora biti ispunjeno sljedeće:

3.1.      naknade za pristup izdvojenoj lokalnoj petlji moraju odražavati sljedeće:

            a) primjeren doprinos pokrivanju općih troškova,

            b) primjerenu stopu povrata uloženih sredstava.

3.2.      prigodom izračuna cijena pružanja usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji osobito se moraju uzeti u obzir sljedeće vrste troškova:

a)         troškovi uporabe opreme,

b)         troškovi puštanja u rad lokalne petlje,

c)         troškovi kolokacije,

d)         troškovi postupka utvrđivanja dostupnosti izdvajanja lokalne petlje.

3.3.      prigodom izračuna troškova kolokacije osobito se moraju uzeti u obzir sljedeće vrste troškova:

            a) troškovi najma podnog prostora u zgradi koja se upotrebljava za kolokaciju, uz primjenu tržišne cijene po             kvadratnom metru, na temelju mišljenja ovlaštenog procjenitelja,

            b) troškovi izgradnje, rada i održavanja kolokacijske prostorije, kao što su troškovi energije, rasvjete, osiguranja i dr.,

            c) troškovi najma kabelske kanalizacije ili telekomunikacijskih vodova, u slučaju udaljene kolokacije,

            d) troškovi pružanja pristupa kolokacijskoj prostoriji.

4.         postupak izmjene ugovora o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji u slučaju izmjene ili dopune standardne ponude, te trajanje razdoblja od dana objave izmijenjene ili dopunjene standardne ponude do dana stupanja na snagu izmjena             ugovora o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji;

5.         podrobni uvjeti za postupak sklapanja ugovora o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji, u skladu s odredbama članka 9. ovoga Pravilnika.

Izmjene i dopune standardne ponude

Članak 6.

(1)       Prijedlog izmjena ili dopuna standardne ponude, koji se dostav­lja Agenciji, osobito mora sadržavati:

1.         podrobno obrazloženje izmjena ili dopuna standardne ponude,

2.         dijelove standardne ponude koji se mijenjaju ili dopunjavaju te sadržaj tih izmjena i dopuna.

(2)       Uz prijedlog izmjena ili dopuna iz stavka 1. ovoga članka Agenciji se obvezno dostavlja i pročišćeni tekst izmijenjene ili dopunjene standardne ponude.

(3)       Sklopljeni ugovori o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji uskladit će se s izmjenama ili dopunama standardne ponude u roku od najviše 30 dana od dana davanja suglasnosti Vijeća Agencije iz članka 4. stavka 8. ovoga Pravilnika.

           

Prestanak valjanosti standardne ponude

Članak 7.

(1)       Ako Vijeće Agencije rješenjem utvrdi da proglašeni operator prestaje biti operator sa znatnijom tržišnom snagom na mjerodavnom tržištu usluga nepokretnih javnih telefonskih mreža u skladu s člankom 60. stavkom 1. Zakona, taj proglašeni operator nije više obvezan sklapati nove ugovore o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji, i to od dana konačnosti rješenja Vijeća Agencije. Ova obveza proglašenog operatora prestaje i u slučaju kad je zahtjev operatora korisnika za pristup izdvojenoj lokalnoj petlji zaprimljen prije dana konačnosti rješenja Vijeća Agencije.

(2)       Za operatore korisnike, koji s proglašenim operatorom imaju sklopljen ugovor o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji,             standardna ponuda prestaje vrijediti istekom roka od 90 dana od dana konačnosti rješenja iz stavka 1. ovoga članka.

Obveze Agencije

Članak 8.

(1)       U svrhu osiguranja nediskriminacije, poticanja ravnopravnoga tržišnog natjecanja, gospodarske djelotvornosti i najpovoljnijih uvjeta za korisnike usluga, Vijeće Agencije, u slučajevima kad procijeni da je to potrebno, ima pravo:

            – izvršiti izmjenu ili dopunu standardne ponude, uključujući i cijene, kad je to opravdano,

            – zahtijevati od proglašenih operatora davanje potrebnih podataka koji se odnose na provedbu postupka izdvajanja lokalne petlje.

(2)       Ako Vijeće Agencije, uz prethodno pribavljeno mišljenje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, utvrdi da je tržište             usluga pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji dovoljno razvijeno, oslobodit će proglašene operatore od obveze utvrđivanja cijena usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji i pripadajućim sadržajima na temelju troškovne usmjerenosti.

(3)       U slučaju iz članka 3. stavka 14. ovoga Pravilnika, kad se ne može postići dogovor o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji     između operatora uključenih u pregovore, Vijeće Agencije će u roku od 45 dana ili, iznimno, u roku od najviše 75 dana od dana zaprimanja zahtjeva operatora, saslušati operatore uključene u pregovore i donijeti rješenje o načinu i uvjetima pružanja usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, na temelju kojeg će se sklopiti ugovor o pristupu izdvojenoj lokalnoj             petlji.

(4)       Vijeće Agencije može zahtijevati od proglašenog operatora vjerodostojno obrazloženje cijena pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, te može u svako doba, kad je to opravdano, rješenjem naložiti promjenu cijena koje nisu utvrđene u skladu s odredbama Zakona i ovoga Pravilnika. Ako proglašeni operator ne može predočiti vjerodostojne dokaze o troškovnoj usmjerenosti svojih cijena, Vijeće Agencije utvrdit će cijene pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji na temelju referentnih vrijednosti (benchmark) cijena pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji u zemljama članicama Europske unije, uvažavajući stanje na domaćem telekomunikacijskom tržištu i gospodarske interese operatora.

(5)       Agencija redovito objavljuje u »Narodnim novinama« i na svojim internetskim stranicama popis proglašenih operatora i operatora korisnika koji su uključeni u pružanje usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji na pojedinim područjima Republike Hrvatske.

 

Postupak sklapanja ugovora o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji

Članak 9.

(1)       Operator korisnik podnosi proglašenom operatoru zahtjev za sklapanje ugovora o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji (u daljnjem tekstu: ugovor) u pisanom ili elektroničkom obliku, i to u skladu s uvjetima iz standardne ponude.

(2)       Zahtjev za sklapanje ugovora mora sadržavati sljedeće podatke:

1.         popis lokacija na kojima se namjerava ostvariti kolokacija,

2.         zatraženu vrstu kolokacije za svaku zatraženu lokaciju,

3.         ukupan broj lokalnih petlji kojima se zahtijeva pristup na svakoj zatraženoj lokaciji,

4.         naziv ili ime i prezime, adresu i telefonski broj svakog pretplat­nika za kojeg se zahtijeva pristup izdvojenoj lokalnoj petlji,

5.         vrstu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji za svaku zatraženu lokalnu petlju,

6.         iskazanu namjeru pretplatnika o sklapanju pisanog ugovora s operatorom korisnikom o pružanju telekomunikacijskih usluga za koje je potreban pristup izdvojenoj lokalnoj petlji,

7.         iskazanu namjeru pretplatnika o zadržavanju važećega pisanog ugovora o pružanju telekomunikacijskih usluga, koji je sklopljen s proglašenim operatorom ili s drugim operatorom korisnikom (ako postoji), u slučaju zajedničkog pristupa lokalnoj petlji,

8.          iskazanu namjeru pretplatnika o zadržavanju postojećeg telefonskog broja.

(3)       Ako proglašeni operator utvrdi da zaprimljeni zahtjev za sklapanje ugovora ne sadrži sve podatke iz stavka 2. ovoga članka, u roku od osam dana zatražit će dopunu zahtjeva od operatora korisnika. Ako se utvrdi da ni dopunjeni zahtjev operatora korisnika nije potpun u smislu odredbe ovoga stavka, proglašeni operator zatražit će dodatnu dopunu zahtjeva u daljnjem roku od osam dana.

(4)       Proglašeni operator mora razmotriti svaki zaprimljeni zahtjev za sklapanje ugovora, koji sadrži sve podatke iz stavka 2. ovoga članka i izrađen je u skladu s uvjetima iz standardne ponude, te sklopiti ugovor s operatorom korisnikom u roku od petnaest dana od dana zaprimanja tog zahtjeva, osim u slučaju iz članka 10. ovoga Pravilnika.

(5)       Skopljeni ugovor mora se temeljiti na uvjetima utvrđenima u standardnoj ponudi, te mora osobito sadržavati i sljedeće odredbe:

1.         o pravima i obvezama proglašenog operatora i operatora korisnika u odnosu na pretplatnika,

2.         o vrstama usluga koje proglašeni operator nastavlja pružati pretplatniku,

3.         o postupku izmjene ugovora, osobito u vezi s izmjenama usluga koje proglašeni operator i operator korisnik nude             pretplatniku.

 

Odbijanje zahtjeva za sklapanje ugovora

Članak 10.

(1)       Proglašeni operator može odbiti zahtjev operatora korisnika za sklapanje ugovora samo na temelju objektivnih mjerila koja se odnose na nedostatak tehničkih mogućnosti ili na održavanje cjelovitosti telekomunikacijske mreže, i to ako se         na temelju provedenih ispitivanja utvrdi da je ispunjen bilo koji od sljedećih uvjeta:

1.         kakvoća lokalne petlje nije prikladna za povezivanje potrebne opreme operatora korisnika i pružanje zahtijevanih usluga,

2.         izdvajanje lokalne petlje narušava cjelovitost telekomunikacijske mreže,

3.         ni kolokacija, niti zajednička uporaba opreme nisu dostupne u vrijeme podnošenja zahtjeva operatora korisnika za sklapanje ugovora, zato što proglašeni operator nije više u mogućnosti pružiti pristup toj opremi i/ili prostorijama zbog obveza iz ugovora koji je prethodno sklopio s drugim operatorom korisnikom.

(2)       U slučaju odbijanja zahtjeva za sklapanje ugovora iz stavka 1. točke 3. ovoga članka, operator korisnik može u dopuni svojeg zahtjeva za sklapanje ugovora predložiti proglašenom operatoru drugu vrstu kolokacije ili zajedničke uporabe opreme, i to u roku od 30 dana od dana zaprimanja obavijesti o odbijanju zahtjeva.

(3)       Proglašeni operator mora razmotriti dopunjeni zahtjev operatora korisnika iz stavka 2. ovoga članka u skladu s odredbom članka 9. stavka 4. ovoga Pravilnika.

(4)       U slučaju odbijanja zahtjeva za sklapanje ugovora u skladu s odredbama ovoga članka, operator korisnik može se s tim zahtjevom obratiti Agenciji. Po zaprimanju zahtjeva operatora korisnika Vijeće Agencije će postupiti u skladu s odredbama članka 8. stavka 3. ovoga Pravilnika.

 

Izvanredni prestanak važenja ugovora

Članak 11.

(1)       Ugovor može izvanredno prestati važiti po zaprimanju pisane obavijesti operatora korisnika ili proglašenog operatora, uz otkazni rok utvrđen u standardnoj ponudi, te uz uvjete iz ugovora o pružanju telekomunikacijskih usluga, sklopljenog između operatora korisnika i pretplatnika.

(2)       Za izvanredni prestanak važenja ugovora iz stavka 1. ovoga članka mora biti ispunjen jedan od sljedećih uvjeta:

1.         da je operator korisnik ili proglašeni operator prekršio koju od odredaba iz ugovora i/ili standardne ponude,

2.         da operator korisnik nije podmirio dospjela dugovanja na temelju ugovora u roku duljem od 30 dana.

(3)       Za izvanredni prestanak važenja ugovora potrebno je pribaviti prethodnu suglasnost Vijeća Agencije.

 

Provedba postupka izdvajanja lokalne petlje

Članak 12.

(1)       Proglašeni operator mora pružiti operatoru korisniku uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji u roku od najviše deset dana od dana sklapanja ugovora.

(2)       Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, proglašeni operator i operator korisnik mogu dogovoriti početak pružanja usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji u roku od najviše 60 dana, u svrhu prikladnijeg ostvarivanja kolokacije i uz uvjet da nisu prethodno sklopili ugovor o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji u istoj prostoriji glavnog razdjelnika.

(3)       Ako je za postavljanje kolokacijske opreme i/ili izgradnju kolokacijskih prostorija potrebno pribaviti građevinsku dozvolu, rok iz stavka 2. ovoga članka počinje teći od dana konačnosti građevinske dozvole.

(4)       U svrhu prikladnijeg ostvarivanja kolokacije proglašeni operator u suradnji s operatorom korisnikom može utvrditi             podrobnije uvjete pružanja usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, i to u vidu pokusnog rada.

(5)       Kolokacijski sadržaji pružaju se u prostorijama koje moraju biti sigurne za ulazak i boravak ljudi te moraju omogućiti primjerenu zaštitu i siguran smještaj opreme.

(6)       U slučaju fizičke kolokacije, pri kojoj operator korisnik nema pristup prostoriji glavnog razdjelnika, proglašeni operator mora osigurati odgovarajući broj kanalizacijskih cijevi za povezivanje opreme operatora korisnika s prostorijom glavnog razdjelnika.

(7)       U slučaju fizičke kolokacije pristup izdvojenoj lokalnoj petlji daje se na posebnom pristupnom razdjelniku, koji             osigurava operator korisnik, a koji je povezan s glavnim razdjelnikom proglašenog operatora.

(8)       U slučaju zajedničkog pristupa lokalnoj petlji potrebnu opremu za odvajanje pojasa frekvencijskog spektra izdvojene lokalne petlje (splitter) osiguravaju i puštaju u rad, u skladu s međusobnim dogovorom, proglašeni operator ili operator korisnik.

 

Upisnik standardnih ponuda

Članak 13.

(1)       Agencija ustrojava i vodi upisnik standardnih ponuda u obliku baze podataka, koja sadržava popis standardnih ponuda na koje je dana suglasnost Vijeća Agencije.

(2)       U upisnik standardnih ponuda upisuju se sljedeći podaci za svaku standardnu ponudu:

1.         redni broj,

2.         klasifikacijska oznaka, urudžbeni broj i nadnevak suglasnosti Vijeća Agencije,

3.         nadnevak objave standardne ponude,

4.         podaci o sklopljenim ugovorima na temelju standardne ponude,

5.         podaci o broju izdvojenih lokalnih petlji na temelju sklopljenih ugovora iz točke 4. ovoga stavka,

6.         podaci o operatorima korisnicima s kojima proglašeni operator ima ugovore sklopljene na temelju standardne ponude,

7.         nadnevak pokretanja svakog spora, koji je pokrenuo operator korisnik u vezi s uvjetima iz standardne ponude, te pripadajući podaci u vezi s tim sporovima,

8.         nadnevak pokretanja svakog spora, koji je pokrenut u vezi s izmjenama ili dopunama standardne ponude, te             pripadajući podaci u vezi s tim sporovima,

9.         klasifikacijska oznaka, urudžbeni broj i nadnevak rješenja Vijeća Agencije iz članka 7. stavka 1. ovoga Pravilnika,

10.       nadnevak prestanka valjanosti standardne ponude.

(3)       U sklopu upisnika standardnih ponuda, osim podataka iz stavka 2. ovoga članka, mora se voditi i sljedeća             dokumentacija u vezi sa standardnim ponudama na koje je dana suglasnost Vijeća Agencije:

1.         cjeloviti tekst standardne ponude,

2.         cjeloviti tekst izmijenjene ili dopunjene standardne ponude,

3.         pripadajuća rješenja Vijeća Agencije o izmjeni ili dopuni standardne ponude.

(4)       Upisnik standardnih ponuda sa svim podacima i dokumentacijom iz stavka 2. i 3. ovoga članka mora biti javno             dostupan bez naknade, i to putem internetskih stranica Agencije, a prema potrebi i na drugi prikladan način.

(5)       Iznimno od odredbe stavka 4. ovoga članka, neće se objaviti standardna ponuda, odnosno izmjene ili dopune standardne ponude, ako je Vijeće Agencije ili nadležni sud, na zahtjev stranke u postupku, odgodio, do konačne sudske odluke, pravne učinke rješenja, odnosno izvršenja rješenja Vijeća Agencije u vezi s tom standardnom ponudom.

(6)       Obavijest o nastupanju okolnosti iz stavka 5. ovoga članka Agencija objavljuje u »Narodnim novinama« i na svojim             internetskim stranicama, a prema potrebi i na drugi prikladan način.

 

Prijelazna odredba

Članak 14.

Agencija će u roku od najviše osam dana od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika uputiti zahtjev proglašenim operatorima za dostav­ljanje standardne ponude u skladu s odredbama ovoga Pravilnika.

 

Stupanje na snagu Pravilnika

Članak 15.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-01/05-02/19

Urbroj: 530-10-05-1

Zagreb, 30. ožujka 2005.

Ministar

Božidar Kalmeta, dipl. ing., v. r.

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga