POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

HRVATSKA AGENCIJA ZA TELEKOMUNIKACIJE

664

Na temelju članka 12. stavka 1. točke 5. Zakona o telekomunikacijama (»Narodne novine«, br. 122/03, 158/03 i 60/04) i član­ka 17. Pravilnika o prenosivosti broja i predodabiru operatora (»Narodne novine«, br. 183/04), Vijeće Hrvatske agencije za telekomunikacije je na svojoj 23. sjednici održanoj 1. ožujka 2005. godine donijelo

ODLUKU

O PRENOSIVOSTI BROJA I PREDODABIRU OPERATORA

Za potrebe ove Odluke definirani su sljedeći pojmovi:

Vremenski okvir prijenosa broja: razdoblje u trajanju od 08.00 _ 11.00 ili 13.00 _ 16.00 sati radnim danom tijekom kojeg se prenosi broj ili brojevi.

Centralizirana administrativna baza podataka (CABP): baza podataka koja bilježi status svake transakcije tijekom postupka prijenosa broja, te sadrži podatke potrebne za usmjeravanje poziva prema prenesenom broju kojima pravovremeno ažurira lokalne baze prenesenih brojeva.

Lokalna baza prenesenih brojeva (LBPB): aktivna baza podataka koja se nalazi kod operatora, sadrži podatke potrebne za usmjeravanje poziva prema prenesenom broju i upotrebljava se u stvarnom vremenu pri uspostavi poziva.

Preneseni broj: nacionalni broj koji je nepromijenjen prenesen iz pokretne telekomunikacijske mreže jednog operatora u pok­retnu telekomunikacijsku mrežu drugog operatora, ili iz nepo­k­retne telekomunikacijske mreže jednog operatora u nepokretnu telekomunikacijsku mrežu drugog operatora.

Polazna mreža: telekomunikacijska mreža na koju je prik­ljučen pozivatelj. U slučaju korištenja usluge odabira operatora, za potreba usmjeravanja poziva polaznom mrežom se smatra tele­komunikacijska mreža odabranog operatora.

»All Call Query«: metoda usmjeravanja poziva prema prenesenim brojevima pri kojoj polazna mreža prije uspostavljanja svakog poziva vrši upit u vlastitu LBPB kako bi utvrdila da li je pozvani broj prenesen. U slučaju da je pozvani broj prenesen, polazna mreža, na temelju predbroja za usmjeravanje dobivenog iz vlastite LBPB, uspostavlja poziv direktno prema telekomunikacijskoj mreži u kojoj se preneseni broj nalazi. U slučaju da broj nije prenesen, polazna mreža na temelju pozvanog broja uspostav­lja poziv direktno prema telekomunikacijskoj mreži u kojoj se pozvani broj nalazi.

»Query on release«: metoda usmjeravanja poziva prema prenesenim brojevima pri kojoj polazna mreža prije uspostavljanja svakog poziva šalje zahtjev za uspostavom poziva prema telekomunikacijskoj mreži operatora korisnika broja. Ukoliko telekomunikacijska mreža operatora korisnika broja zaprimi signalizacijski zahtjev za uspostavom poziva prema broju koji je prenesen u neku drugu telekomunikacijsku mrežu, telekomunikacijska mre­ža korisnika broja će odbiti zahtjev za uspostavom poziva na način određen preporukom Međunarodne telekomunikacijske ud­ru­ge ITU-T Q.769.1, signalizacijskom porukom sa uzročnom vrijednosti #14 (Release cause value #14) određenom preporu­kom ITU-T Q.850. Po zaprimanju signalizacijske poruke sa uzro­čnom vrijednosti #14 (Release cause value #14) polazna mreža vrši upit u vlastitu lokalnu bazu podataka prenesenih brojeva, te na temelju predbroja za usmjeravanje dobivenog iz vlastite lokalne baze podataka prenesenih brojeva, uspostavlja poziv najkraćim raspoloživim putem (direktno) prema telekomunikacijskoj mreži u kojoj se preneseni broj nalazi.

Operator korisnik broja: Operator telekomunikacijske mreže kojem je broj dodijeljen primarnom dodjelom sukladno odredbama Pravilnika o numeriranju i adresiranju u javnim telekomunikacijama i plaćanju naknade.

Korisnik usluga: fizička ili pravna osoba koja se koristi javnim telekomunikacijskim uslugama ili ih zahtijeva,

Pretplatnik: pravna ili fizička osoba koja je sklopila ugovor s davateljem javnih telekomunikacijskih usluga u svrhu korištenja tim uslugama.

I. TehniČka rjeŠenja prenosivosti broja su:

(1) Svi operatori i davatelji usluga u telekomunikacijskim mre­žama moraju razvijati i unaprjeđivati svoje telekomunikacijske mreže i sustave u skladu s porastom broja prenesenih brojeva, kako bi u svakom trenutku bili u mogućnosti ispuniti svoje obveze iz članka 72. stavka 1. Zakona o telekomunikacijama (NN 122/03, 158/03 i 60/04) (dalje u tekstu: Zakon).

(2) Operatori i davatelji usluga u telekomunikacijskim mre­žama koji počinju pružati telekomunikacijske usluge na tržištu nakon stupanja na snagu ove Odluke, moraju biti u mogućnosti pružati uslugu prijenosa broja svojim pretplatnicima i/ili korisnicima usluga od trenutka početka komercijalnog rada.

(3) Primatelj i davatelj broja su odgovorni za cijeli postupak prijenosa i ispravnog podešavanja svoje telekomunikacijske mre­že, sustava i usluga u svrhu osiguravanja da prijenos ne narušava kvalitetu postojeće usluge, te za dostavu podataka o prenesenim brojevima u CABP prenesenih brojeva.

(4) Operator pokretne telekomunikacijske mreže u kojoj poziv započinje odgovoran je za ispravno usmjeravanje poziva, ili isporuku tekstualnih poruka i multimedijskih poruka upućenih pre­ma prenesenom broju u pokretnoj telekomunikacijskoj mreži najkraćim raspoloživim putem prema pokretnoj telekomunikacijskoj mreži u kojoj se taj preneseni broj nalazi (direktno usmjeravanje sukladno tehničkoj specifikaciji Europskog instituta za telekomunikacijske norme ETSI TS 123 066).

(5) Operatori pokretnih telekomunikacijskih mreža u kojima pozivi započinju odgovorni su za ispravno usmjeravanje poziva upućenih prema prenesenom broju u nepokretnoj telekomunikacijskoj mreži. Način usmjeravanja takvih poziva predmet je dogovora između operatora pokretnih i nepokretnih telekomunikacij­skih mreža. U slučaju nemogućnosti postizanja dogovora oko na­či­na usmjeravanja takvih poziva, operatori pokretnih telekomunikacijskih mreža u kojima pozivi započinju primjenjivat će direktnu metodu usmjeravanja, tj. pozivi će se usmjeravati naj­kra­ćim raspoloživim putem prema nepokretnoj telekomunikacijskoj mreži u kojoj se preneseni broj nalazi.

(6) Operator nepokretne telekomunikacijske mreže u kojoj poziv započinje odgovoran je za ispravno usmjeravanje poziva upućenih prema broju prenesenom u drugu nepokretnu telekomunikacijsku mrežu primjenom »Query on release« metode usmjeravanja poziva.

(7)  Ukoliko operator korisnik broja nepokretne telekomu­nika­cijske mreže zaprimi signalizacijski zahtjev za uspostavom poziva prema broju koji je iz njegove mreže prenesen u drugu nepokretnu telekomunikacijsku mrežu, odbit će zahtjev za uspostavom takvog poziva na način određen točkom C.3.1.3 preporuke Međunarodne telekomunikacijske udruge ITU-T Q.769.1, signalizacijskom porukom sa uzročnom vrijednosti #14 (Release cause value #14) određenom preporukom ITU-T Q.850.

(8) Operatori nepokretnih telekomunikacijskih mreža u kojima pozivi započinju odgovorni su za ispravno usmjeravanje poziva upućenih prema prenesenom broju u pokretnoj telekomunikacijskoj mreži. Način usmjeravanja takvih poziva predmet je dogovora između operatora nepokretnih i pokretnih telekomunikacijskih mreža. U slučaju nemogućnosti postizanja dogovora oko načina usmjeravanja takvih poziva, operatori nepokretnih telekomunikacijskih mreža u kojima pozivi započinju primjenjivat će »All Call Query« metodu usmjeravanja.

(9) Operatori iz stavaka (5) i (8) članka I. ove Odluke snosit će sve dodatne troškove međusobnog povezivanja (tranzitiranja poziva) koji se mogu javiti prilikom usmjeravanja poziva prema prenesenim brojevima kao posljedica dogovorenih indirektnih me­toda usmjeravanja poziva prema prenesenim brojevima izme­đu operatora, a kako bi se osiguralo ispunjavanje odredbe članka 16. stavka 2. Pravilnika o prenosivosti broja i predodabiru operatora.

(10) Operator telekomunikacijske mreže koji je zaprimio zah­tjev za uspostavu međunarodnog poziva ili za isporuku tekstu­alne poruke ili multimedijske poruke prema prenesenom broju, odgovoran je za ispravno usmjeravanje takvog poziva ili isporuku tekstualne poruke ili multimedijske poruke direktno prema tele­komunikacijskoj mreži u kojoj se preneseni broj nalazi u skladu sa stavcima (4) do (9) članka I. ove Odluke.

(11) Ukoliko operator telekomunikacijske mreže u kojoj je započeo poziv prema prenesenom broju nema ostvareno direktno međusobno povezivanje sa operatorom telekomunikacijske mreže u kojoj se pozvani preneseni broj nalazi, operator takve pozive neće naplaćivati po većoj cijeni od cijene koju taj operator na­plaćuje za pozive prema svim ostalim brojevima koji nisu preneseni u tu telekomunikacijsku mrežu.

(12) Svaki operator telekomunikacijske mreže obvezan je ko­ristiti lokalnu bazu prenesenih brojeva (LBPB) s podacima o svim prenesenim brojevima u Republici Hrvatskoj.

(13) Za razmjenu podataka o prenesenim brojevima između lokalnih baza prenesenih brojeva (LBPB) operatora telekomunikacijskih mreža koristit će se CABP prenesenih brojeva.

(14) Svi operatori telekomunikacijskih mreža će u slučaju detektiranja sinkronizacijskih grešaka između lokalnih baza prenesenih brojeva obavijestiti CABP prenesenih brojeva o nastaloj sinkronizacijskoj grešci.

(15) CABP prenesenih brojeva sadrži popis prenesenih bro­jeva, predbrojeve za usmjeravanje poziva prema prenesenim bro­je­vima i transakcije između operatora i davatelja usluga (nazive davatelja i primatelja broja, datume prijenosa broja, obavijesti o statusu procesa prijenosa broja).

(16) Za postavljanje, razvoj, testiranje, održavanje i uprav­ljanje CABP prenesenih brojeva odgovorna je Hrvatska agencija za telekomunikacije.

(17) Primatelj broja i davatelj broja su odgovorni za pravovremeno ažuriranje CABP prenesenih brojeva.

(18) Hrvatska agencija za telekomunikacije je odgovorna za pravovremeno ažuriranje LBPB.

(19) Hrvatska agencija za telekomunikacije ne odgovara financijski ni materijalno za neuspjele pozive prema prenesenim brojevima.

(20) Davatelji usluga moraju, na zahtjev, Agenciji dostaviti sve tražene podatke u svrhu praćenja prenošenja broja.

II. Plan i rokovi provedbe prenosivosti broja:

(1) Opetatori i davatelji usluga u nepokretnim telekomunikacijskim mrežama su obvezni najkasnije do 2. travnja 2005. godine pružiti korisnicima svojih usluga (svojim pretplatnicima i davateljima usluga s dodanom vrijednosti), na njihov zahtjev, uslugu prenosivosti broja na način određen ovom Odlukom.

(2) Operatori i davatelji usluga sa znatnijom tržišnom snagom na tržištu javnih govornih usluga u nepokretnoj telekomunikacijskoj mreži su obvezni najkasnije do 2. travnja 2005. godine omogućiti korisnicima svojih usluga slobodan predodabir operatora na način utvrđen ovom Odlukom.

(3) Operatori pokretnih telekomunikacijskih mreža su obvezni najkasnije do 30. lipnja 2005. godine pružiti korisnicima svo­jih usluga, na njihov zahtjev, uslugu prenosivosti broja na način određen ovom Odlukom. Vijeće Agencije može, na zahtjev operatora pokretnih telekomunikacijskih mreža dostavljen Agenciji do 30. svibnja 2005. godine, uz navođenje opravdanih teh­nič­kih razloga, donijeti odluku o odgodi uvođenja prenosivosti broja u pokretnim mrežama, za najviše 120 dana od isteka roka propisanog ovim stavkom.

(4) Operatori su danom objave ove Odluke u »Narodnim novinama« obvezni započeti implementaciju usluge prenosivosti broja.

(5) Hrvatska Agencija za telekomunikacije je obvezna naj­kas­nije do 1. kolovoza 2005. godine uspostaviti CABP prenesenih brojeva.

III. Pravila administrativnog postupka prijenosa brojeva prikazana u Dodatku I su:

(1) Postupak prijenosa zatraženog broja provest će se u naj­kra­ćem mogućem roku, kako bi se u najvećoj mogućoj mjeri skratilo vremensko razdoblje u kojem se pretplatniku ili korisniku telekomunikacijske usluge koji prenosi svoj broj ne pruža telekomunikacijska usluga. Ovaj rok ni u kome slučaju ne može biti duži od najdužeg trajanja postupka prijenosa broja određenog član­kom 6. stavkom 2. Pravilnika o prenosivosti broja i predodabiru operatora.

(2) Pretplatnik davatelja usluga u nepokretnoj telekomunikacijskoj mreži, koji želi prenijeti svoj broj, podnosi Zahtjev za prijenos broja primatelju broja zajedno sa zahtjevom za zasnivanje pretplatničkog odnosa.

(3)  Korisnik usluga u pokretnoj telekomunikacijskoj mreži, koji želi prenijeti svoj broj, podnosi Zahtjev za prijenos broja primatelju broja, zajedno sa zahtjevom za zasnivanje pretplat­ničkog odnosa ili za otvaranje korisničkog zapisa.

(4) Pretplatnik u pokretnoj telekomunikacijskoj mreži podnosi zahtjev za zasnivanje pretplatničkog odnosa u pokretnoj mreži primatelja broja, dok korisnik koji nije u pretplatničkom odnosu podnosi zahtjev za otvaranje korisničkog zapisa u telekomunikacijskoj mreži primatelja broja.

(5) Primatelj broja prije zasnivanja pretplatničkog odnosa ili otvaranja korisničkog zapisa s korisnikom koji zahtjeva prijenos broja mora izvršiti provjeru identiteta pretplatnika, odnosno korisnika.

(6) Primatelj vrši identifikaciju pretplatnika pomoću osobne iskaznice ili drugog dokumenta kojim se dokazuje identitet osobe i pomoću računa za telekomunikacijske usluge izdanog od davatelja broja ne starijeg od tri mjeseca. Identifikaciju pre-paid korisnika primatelj broja će izvršiti uz predočenje osobne iskaznice ili PUK broja njegove SIM kartice.

(7) Zahtjev za prijenos broja koji predstavlja ujedno i konačni zahtjev za raskidanje pretplatničkog odnosa ili zatvaranja korisničkog zapisa mora biti sastavljen na obrascu propisanom od strane Agencije i sadržavati:

– jednoznačna oznaka zahtjeva

– ime, prezime i adresu pretplatnika/korisnika, adresu prik­ljuč­ka (u nepokretnoj mreži)

– tvrtka, sjedište tvrtke, ime i prezime ovlaštene osobe, adresu priključka (u nepokretnoj mreži)

– kontakt broj,

– datum podnošenja zahtjeva,

– broj ili brojevi koji se prenose,

– vrstu postojećeg korisničkog odnosa u mreži davatelja broja (post-paid ili pre-paid),

– datum podnošenja zahtjeva,

– vrstu nacionalnog broja koji se prenosi,

– tvrtku i sjedište davatelja broja,

– tvrtku i sjedište primatelja broja,

– datum prijenosa i vremenski okvir prijenosa broja,

– izričitu izjavu korisnika da time ujedno podnosi zahtjev za raskid pretplatničkog odnosa s davateljem broja,

– izričito ovlaštenje korisnika primatelju broja da ovaj zahtjev uputi davatelju broja,

– izričitu izjavu primatelja broja da prihvaća zahtjev za prijenos broja,

– izričitu suglasnost korisnika da se njegovi osobni podaci u svrhu prijenosa broja prikupljaju, obrađuju i razmjenjuju između operatora i Agencije,

– potpis korisnika,

– potpis primatelja broja,

– kopiju osobne ili PUK (samo za pre-paid korisnike),

– izvadak iz sudskog registra ili obrtnica (ne stariji od 6 mjeseci)

– novi datum prijenosa i vremenski okvir (po potrebi)

(8) Pretplatnik mora prije podnošenja Zahtjeva za prijenos broja podmiriti dugovanja za obavljene telekomunikacijske usluge u mreži davatelja broja. Pod dugovanjem za obavljene telekomunikacijske usluge se smatraju sva dospjela dugovanja po raču­nima davatelja broja u trenutku podnošenja Zahtjeva za prijenos broja. Korisnik ostaje u obvezi plaćanja korištenih telekomunikacijskih usluga davatelju broja za vrijeme do trenutka prijenosa broja u mrežu primatelja broja.

(9) Primatelj broja mora korisnika koji zahtijeva prijenos broja pravovremeno informirati o postupku prijenosa broja, a osobito o:

a. vremenskom razdoblju u kojem korisnik ne može koristiti uslugu (vremenski okvir prijenosa broja),

b. gubitku usluga koje koristi u mreži davatelja broja nakon prijenosa broja u mrežu primatelja broja,

c. opsegu korištenja i aktivaciji usluga kod primatelja broja,

d. načinu podmirivanja tekućih dugovanja za obavljene telekomunikacijske usluge u mreži davatelja broja,

e. razlogu nemogućnosti prijenosa broja,

f. razlozima kašnjenja prijenosa broja,

g. vremenskom roku nakon kojeg korisnik može ponovno zatražiti prijenos broja,

h. i dr.

(10) Primatelj broja dostavlja Zahtjev za prijenos broja davatelju broja pisanim putem ili elektroničkim putem sukladno va­že­ćem Zakonu o elektroničkom potpisu, što se ujedno smatra ko­nač­nim zahtjevom pretplatnika za raskidanje pretplatničkog odnosa u telekomunikacijskoj mreži davatelja broja, odnosno konač­nim zahtjevom za zatvaranje korisničkog zapisa korisnika usluga u nepretplatničkom sustavu plaćanja.

(11) Primatelj broja obavještava CABP prenesenih brojeva o dostavljenom Zahtjevu za prijenos broja davatelju broja putem za to predviđenog sučelja.

(12) Nakon što je primatelj broja dostavio Zahtjev za prije­nos broja davatelju broja, korisnik ne može zatražiti otkazivanje prijenosa broja.

(13) Zahtjev za prijenos broja koji je primatelj broja zaprimio radnim danom od 08 do 16 sati smatrat će se dospjelim tog radnog dana. Zahtjev za prijenos broja koji je primatelj broja zaprimio radnim danom poslije 16 sati ili neradnim danom smatrat će se dospjelim prvim sljedećim radnim danom.

(14) Nakon što zaprimi Zahtjev za prijenos broja, davatelj broja će bez odgode započeti postupak pripreme mreže za prije­nos broja. Postupak provjere mogućnosti prijenosa broja i pripreme mreže za prijenos broja ne može trajati duže od 5 radnih dana od dana kada je davatelj broja zaprimio Zahtjev za prijenos broja, te će u ovom istom roku davatelj broja potvrditi primatelju broja prijenos broja u zatraženom datumu i vremenskom okviru prije­nosa broja.

(15) Davatelj broja obavještava CABP prenesenih brojeva o poslanoj potvrdi primatelju broja iz prethodnog stavka ove Odluke.

(16) Nakon završetka postupka pripreme mreže za prijenos broja iz stavka (14) članka III. ove Odluke, davatelj broja i primatelj broja će provesti postupak prijenosa broja na dan i u vremenskom okviru određenom u Zahtjevu za prijenos broja, pri čemu će se zahtjevi rješavati prema redoslijedu zaprimanja zahtjeva.

(17) Pretplatnički odnos ili deaktivacija korisničkog zapisa izme­đu davatelja broja i korisnika kojem je uspješno prenesen broj u mrežu primatelja broja smatrat će se raskinutim u trenutku završetka prijenosa broja.

(18) Davatelj broja će nakon isključenja broja iz svoje mreže o tome bez odgode obavijestiti CABP prenesenih brojeva putem za to predviđenog sučelja.

(19) Primatelj broja će po uspješno provedenom postupku prijenosa broja, tj. po uključenju broja u svoju mrežu, o tome bez odgode obavijestiti CABP prenesenih brojeva putem za to pred­viđenog sučelja.

(20) Po primitku obavijesti iz prethodnog stavka CABP prenesenih brojeva će bez odgode obavijestiti sve druge operatore na tržištu o prenesenom broju.

(21) U slučaju da se zatraženi broj ne može prenijeti ili će doći do kašnjenja u prijenosu zatraženog broja, davatelj broja će o razlozima nemogućnosti ili kašnjenja prijenosa broja (pozi­va­jući se na postojeći Zahtjev za prijenos broja) detaljno obavijestiti pisanim ili elektroničkim putem primatelja broja, u roku od najviše tri radna dana od dana primitka zahtjeva, a u slučaju kašnjenja prijenosa broja, davatelj broja obavijestit će primatelja broja i o datumu nakon kojeg će biti moguće provesti postupak prijenosa broja.

(22) Davatelj broja obavještava CABP prenesenih brojeva o odbijanju ili odgodi Zahtjeva za prijenos broja iz prethodnog stav­ka ove Odluke.

(23) Primatelj broja obavještava CABP prenesenih brojeva o prihvaćanju obavijesti o odgodi prijenosa broja ili o prihvaćanju obavijesti o odbijanju prijenosa broja iz stavka (21) članka III. ove Odluke.

(24) Po primitku obavijesti o kašnjenju iz stavka (21) članka III. ove Odluke, primatelj broja će u dogovoru s korisnikom koji je podnio Zahtjev za prijenos broja, dogovoriti novi datum prijenosa broja koji će biti nakon datuma navedenog u stavku (21) članka III. ove Odluke, te isti dostaviti davatelju broja.

(25) Davatelj broja obavještava CABP prenesenih brojeva o prihvaćenom novom datumu i vremenskom okviru prijenosa bro­ja iz prethodnog stavka ove Odluke.

(26) Davatelj broja će pretplatniku ispostaviti račun za teku­će dugovanje za obavljene telekomunikacijske usluge za mjesec u kojem je izvršen prijenos broja.

(27) Razlozi nemogućnosti ili kašnjenja prijenosa broja mo­gu biti:

a. pogrešno, odnosno nepotpuno ispunjen zahtjev za prijenos broja (npr. ako se zahtjev odnosi na nepostojeći broj, ako je zah­tjev podnesen od strane neovlaštene osobe i sl.),

b. postojanje neispunjenih ugovornih obveza korisnika prema davatelju broja u trenutku podnošenja zahtjeva za prijenos broja (postojanje nepodmirenih dugovanja iz stavka (8) članka III. ove Odluke ili drugih ugovornih obveza korisnika iz pretplat­ničkog odnosa s davateljem broja),

c. ako je primatelj broja ujedno i davatelj broja,

d. ako se zatraženi broj već nalazi u postupku prijenosa odnosno u slučaju postojanja ranije predanog zahtjeva za prijenos istog broja,

e. ako je pretplatnički broj za koji se traži prijenos, privremeno ili trajno isključen iz mreže davatelja broja,

f. ako je zahtjevani datum prijenosa broja kraći od roka propisanog u stavku (14) ili duži od 60 dana od dana podnošenja zahtjeva za prijenos broja,

g. ako je pretplatnički broj ili brojevi za koji se traži prijenos jedan od brojeva u ISDN seriji ili jedan od brojeva u PBX BRA ISDN seriji i sl.

h. ako se zahtjev za prijenos broja ne odnosi na sve brojeve unutar usluge VPN grupe.

(28) U slučaju da dođe do opravdanog kašnjenja u prijenosu zatraženog broja, točan datum i vremenski okvir prijenosa broja sporazumno dogovaraju davatelj broja i primatelj broja.

(29) Ako primatelj broja po zaprimanju obavijesti iz stavka (21) članka III. ove Odluke ocijeni navedene razloge nemoguć­nosti prijenosa broja neopravdanima, može uputiti pisani prigovor Agenciji u roku od 8 dana od dana zaprimanja pisane obavijesti. Agencija je obvezna riješiti pisani prigovor podnositelju prigovora u roku od 15 dana od dana zaprimanja navedenog prigovora. Ako Agencija utvrdi opravdanost prigovora primatelja broja, rješenjem će naložiti davatelju broja provedbu prijenosa zatraženog broja u za to primjerenom roku.

(30) Korištenje i aktivaciju ostalih usluga korisnik dogovara s primateljem broja.

(31) Neiskorišteni iznos na prepaid računu korisnika davatelja broja se ne može prenositi i koristiti za plaćanje usluga primatelja broja.

(32) Primatelj broja je dužan u roku od 24 sata nakon što je preneseni broj stavio u »mirovanje« obavijestiti davatelja broja o istom, a nakon isteka razdoblja mirovanja će vratiti preneseni broj operatoru kojem je primarnom dodjelom dodijeljen broj.

(33) Do trenutka uspostave CABP prenesenih brojeva vrije­dit će privremeno administrativno rješenje prijenosa broja, tj. svi stavci članka III. ove Odluke osim stavaka: (11), (15), (18), (19), (20), (22), (23) i (25).

(34) Do trenutka uspostave CABP prenesenih brojeva operatori će razmjenjivati podatke o prenesenim brojevima pisanim ili elektroničkim putem, a primatelj broja se obvezuje nakon provedenog postupka prijenosa broja, o tome bez odgode izvijestiti sve ostale operatore na tržištu. Operatori su obvezni najmanje jednom mjesečno dostaviti Agenciji listu prenesenih brojeva u svoju mrežu s podacima o datumu prijenosa i davatelju broja, listu odbijenih zahtjeva za prijenos broja s naznakom datuma i razloga odbijanja, listu odgođenih zahtjeva za prijenos broja s naznakom datuma i razloga odgode zahtjeva i sl.

IV. Osnovna pravila usmjeravanja telekomunikacijskog prometa prema prenesenim brojevima

(1) Kako bi se osiguralo ispravno usmjeravanje poziva prema prenesenim brojevima operator telekomunikacijske mreže će u zahtjevu za uspostavu poziva (IAM) ispred nacionalnog broja dodati predbroj za usmjeravanje poziva (NRN) čija je struktura prikazana na slici 1.

(2) Predbroj za usmjeravanje poziva je mrežni broj koji oz­načava telekomunikacijsku mrežu (NetID) i lokalnu centralu (NodeID) na kojoj se nalazi preneseni broj.

(3) Veza između pretplatničkog broja i predbroja za usmjeravanje poziva (NRN) pohranjena je u bazi podataka. Predbroj za usmjeravanje poziva sastoj i se od 5 znamenaka i strukture je kao što je prikazano na slici 1.

 

NRN 5 znamenaka

Heksadecimalna
vrijednost 14

Kod za oznaku mreže
(00-99) 2 digits

Kod za oznaku centrale
(00-99) 2 digits

 

NetID

NodeID

 

Slika 1. Struktura predbroja za usmjeravanje poziva

(4) Prva znamenka predbroja za usmjeravanje ima heksadecimalnu vrijednost 14 koja označava da se pozivajući broj sastoji od predbroja za usmjeravanje na koji se nastavlja nacionalni broj.

(5) Vrijednost polja Kod za oznaku mreže (NetID) određuje Hrvatska agencija za telekomunikacije sukladno Pravilniku o adresiranju i numeriranju u javnim telekomunikacijama i plaćanju naknade.

(6) Polje Kod za oznaku centrale (NodeID) rezervirano je za buduću uporabu. Vrijednost polja NodeID se postavlja na vrijednost 00.

V. Pravila odreĐivanja vlasniŠtva nad blokovima brojeva i plaĆanja naknade za blokove brojeva u sluČaju kada je blok brojeva zauzet od strane viŠe operatora

Nepokretne telekomunikacijske mreže

(1) Sukladno članku 8. stavku 3. Pravilnika o adresiranju i numeriranju u javnim telekomunikacijama i plaćanju naknade (»Narodne novine« 177/03) Agencija dodjeljuje brojeve u blokovima od 1.000, 10.000, 100.000 i 1.000.000 brojeva za javne govorne usluge.

(2) Sukladno članku 14. stavku 4. Pravilnika o adresiranju i numeriranju u javnim telekomunikacijama i plaćanju naknade ope­rator korisnik broja je obvezan platiti godišnju naknadu za svaku godišnju naknadu uporabe adresa, odnosno brojeva, u roku od 30 dana od dana isteka razdoblja za koje je naknada plaćena.

(3) Primatelj broja će operatoru kojem su brojevi dodijeljeni primarnom dodjelom prema odredbama Pravilnika o adresiranju i numeriranju u javnim telekomunikacijama i plaćanju naknade plaćati godišnju naknadu u iznosu određenom navedenim Pravilnikom, za svaki pretplatnički broj koji je prenesen u njegovu telekomunikacijsku mrežu razmjerno broju dana u godini koliko se dugo taj preneseni broj nalazi u telekomunikacijskoj mreži primatelja broja.

(4) Naknada koju primatelj broja plaća operatoru kojem su brojevi dodijeljeni primarnom dodjelom izračunat će se na način da se godišnja naknada za korištenje jednog broja pomnoži sa brojem dana koji je broj bio u uporabi u mreži primatelja broja i podijeli sa ukupnim brojem dana u toj godini.

Pokretne telekomunikacijske mreže

(5) Sukladno članku 14. stavku 4. i članku 18. stavku 3. Pravilnika o adresiranju i numeriranju u javnim telekomunikacijama i plaćanju naknade, operator korisnik broja je obvezan platiti godišnju naknadu za jedan dodijeljeni pristupni kod za javne telekomunikacijske usluge u pokretnoj telekomunikacijskoj mreži za svaku godinu uporabe adresa, odnosno brojeva, u roku od 30 dana od dana isteka razdoblja za koje je naknada plaćena.

(6) Operator kojem su brojevi dodijeljeni primarnom dodjelom ne može tražiti naknadu za uporabu pretplatničkih brojeva prenesenih u mrežu operatora primatelja broja.

VI. Postupci, protokoli i suČelja za aŽuriranje podataka o prenesenim brojevima

(1) Agencija definira dvije vrste sučelja prema centralnoj bazi prenesenih brojeva: administrativno i referentno. Adminis­tra­tivnim sučeljem se razmjenjuju administrativni podaci vezani uz status administrativnog dijela procesa prijenosa broja.

(2) Referentnim sučeljem se upotrebom XML poruka prenose podaci o prenesenim brojevima između CABP prenesenih bro­jeva i operatera.

(3) Specifikacije referentnog sučelja iz stavka (2) će se objaviti na internetskoj stranici Agencije.

VII. Pravila za izraČun i raspodjelu troŠkova uvoĐenja prenosivosti broja

(1) Svaki operator telekomunikacijske mreže snosit će vlastite troškove prilagodbe i uspostave telekomunikacijskih i drugih sustava potrebnih kako bi se ispunile obveze određene odredbama Pravilnika i ovom odlukom.

(2) Operator primatelj broja snosit će administrativne troškove operatora davatelja broja vezane uz postupak prijenosa broja, u iznosu od najviše 40,00 kuna po svakom zahtjevu za prijenos broja.

(3) Operator polazne mreže snosit će sve dodatne troškove (usmjeravanja i obračuna) vezane uz uspostavu poziva prema prenesenim brojevima, kako bi se ispunila odredba članka 16. stavka 2. Pravilnika o prenosivosti broja i predodabiru operatora.

VIII. Postupci izvjeŠĆivanja korisnika usluga o podacima vezanim uz prenesene brojeve

 Prilikom uspostave poziva prema presenim brojevima operator telekomunikacijske mreže u kojoj započinje poziv će prije uspostave poziva izvijestiti korisnika usluga o telekomunikacijskoj mreži u koju je prenesen broj prema kojem se uspostavlja poziv.

IX. Ostali tehniČki uvjeti koji se odnose na prenosivost broja i predodabir operatora

(1) Primatelj broja mora u potpunosti pripremiti svoju telekomunikacijsku mrežu i sustave, te provesti sva potrebna testiranja utvrđena ovom Odlukom prije priključenja novog pretplatnika i/ili korisnika usluga.

Postupci testiranja prije pružanja usluge prenesenih brojeva:

(2) Osnovni preduvjet za testiranje i uspostavu funkcije prenosivosti broja je uspostava i testiranje interkonekcijskih veza između operatora. Prije samog puštanja u rad funkcije prenosivosti broja potrebno je najmanje izvršiti sljedeću listu testiranja:

2.1. Između CABP i operatora:

2.1.1. proces prijenosa broja između operatora i baze

2.1.2. primanja obavijesti o statusu administrativnog procesa prijenosa broja

2.1.3. ažuriranje LBPB

2.2. Između operatora:

1.2.1.  uspostava poziva u slučaju kada poziv započinje s broja koji je prenesen u različite mreže (obratiti pažnju na ispravan prikaz CLI)

2.2.2. uspostava poziva u slučaju kada poziv prema prenesenom broju započinje iz različitih mreža (obratiti pažnju na prikaz broja pozivatelja)

2.2.3. prijenos SMS i MMS poruka prema prenesenom broju iz različitih mreža

2.2.4. i drugi mogući scenariji poziva.

X. Predodabir operatora

(1) Operatori i davatelji usluga sa znatnijom tržišnom snagom na tržištu javnih govornih usluga u nepokretnoj telekomunikacijskoj mreži su obvezni omogućiti svojim pretplatnicima slobodan predodabir operatora za sljedeće vrste poziva:

1.1. Međunarodne pozive,

1.2. Nacionalne pozive,

1.3. Lokalne pozive,

1.4. Pozive prema pojedinoj pokretnoj telekomunikacijskoj mreži,

1.5. Pozive prema svim pokretnim telekomunikacijskim mrežama,

1.6. Sve pozive.

(2) Nacionalni poziv se smatra poziv prema nacionalnom zemljopisnom broju različitog zemljopisnog područja u kojem je poziv započet.

(3) Lokalni poziv se smatra poziv prema nacionalnom zemljopisnom broju istog zemljopisnog područja u kojem je poziv započet.

(4) Poziv prema pojedinoj pokretnoj telekomunikacijskoj mreži se smatra poziv prema jednoj od pokretnih telekomunikacijskih mreža.

(5) Svi pozivi se smatraju međunarodni, nacionalni, lokalni i pozivi prema pokretnim mrežama.

(6) Pretplatnik ne može istovremeno koristiti uslugu predodabira operatora za uspostavu poziva u sljedećim kombinacijama poziva iz stavka (1) članka X. ove Odluke:

– a) i f), b) i f), c) i f), d) i f), e) i f),

– d) i e).

(7) Usluga predodabira operatora ostvaruje se sklapanjem ugovora između pretplatnika i predodabranog operatora.

(8) Sklopljeni ugovor iz prethodnog stavka predodabrani ope­rator mora dostaviti operatoru telekomunikacijske mreže na koju je priključena pretplatnikova terminalna oprema (pristupnom operatoru), uz pisani Zahtjev za uslugu predodabira operatora.

(9) Zahtjev za uslugu predodabira operatora mora biti sa-
stavljen na obrascu propisanom od strane Agencije i sadržavati:

– ime i prezime pretplatnika, adresu pretplatnika, adresu priključka,

– tvrtku, sjedište tvrtke, ime i prezime ovlaštene osobe, adresu priključka,

– kontakt broj,

– datum podnošenja zahtjeva,

– pretplatnički broj ili brojevi,

– tvrtku i sjedište predodabranog operatora,

– tvrtku i sjedište pristupnog operatora,

– izričitu izjavu pretplatnika da time podnosi zahtjev za omogućivanje usluge predodabira operatora,

– izričito ovlaštenje pretplatnika predodabranom operatoru da ovaj zahtjev uputi pristupnom operatoru,

– izričitu izjavu predodabranog operatora da prihvaća zahtjev za omogućivanje usluge predodabira operatora,

– izričitu suglasnost pretplatnika da se njegovi osobni podaci u svrhu usluge predodabira operatora, prikupljaju, obrađuju i razmjenjuju između operatora i Agencije.

– potpis pretplatnika,

– potpis predodabranog operatora,

– kopija osobne iskaznice pretplatnika,

– izvadak iz sudskog registra ili obrtnica (ne stariji od 6 mjeseci).

(10) Pristupni operator mora u roku od pet radnih dana od dana zaprimanja pisanog zahtjeva iz stavka (8) ovoga članka omogućiti uslugu predodabira operatora pretplatniku navedenom u tom zahtjevu.

(11) Na pretplatnike koji se ne koriste uslugom predodabira operatora i nemaju sklopljen ugovor o predodabiru operatora iz stavka (7) ovoga članka, ne primjenjuju se promjene u postojećem načinu preusmjeravanja poziva.

(12) Pristupni operator ne mora omogućiti svojim pretplatnicima uslugu predodabira operatora za uspostavu poziva prema hitnim službama (112, 92 itd.).

(13) Pristupni operator mora omogućiti svojim pretplatnicima koji koriste uslugu predodabira operatora i uslugu odabira operatora biranjem predbroja (call by call) operatora.

(14) Ukoliko pretplatnik želi koristiti dodatne telekomunikacijske usluge (npr. zabrana odlaznih poziva) za pozive iz stavka (1) članka X. ove Odluke, ugovara ih s predodabranim operatorom.

(15) Predodabrani operator mora automatski bilježiti podatke o obavljenim telekomunikacijskim uslugama za pretplatnike s koji­ma imaju sklopljen ugovor o predodabiru operatora i bez naknade dostaviti podroban ispis računa za obavljene telekomunikacijske usluge, osim u slučaju da je ugovorom o međusobnom povezivanju dogovoreno drugačije.

(16) Usluga predodabira operatora treba biti sastavni dio standardne ponude za međusobno povezivanje pristupnog operatora.

(17) U slučaju kada pretplatnik koristi uslugu predodabira operatora za uspostavu poziva iz stavka (1) članka X. ove Odluke, poziv će se usmjeravati do točke interkonekcije pristupnog operatora i predodabranog operatora.

(18) U slučaju kada je za usmjeravanje poziva odgovoran predodabrani operator pristupni operator će ispred biranog broja dodati kod za odabir operatora sukladno Planu numeriranja kako bi se omogućilo ispravno usmjeravanje unutar mreže pristupnog operatora do točke interkonekcije.

(19) U slučaju kada je za usmjeravanje biranoga lokalnog poziva odgovoran predodabrani operator pristupni operator mora dodati nulu i područni kod između koda predodabranog operatora i biranog pretplatničkog broja.

(20) Za vrijeme korištenja usluge predodabira operatora pretplatnik je obvezan plaćati uslugu pristupa izravno pristupnom operatoru na čiju je mrežu pretplatnička terminalna oprema izravno priključena, i to po cijeni standardne mjesečne naknade pristupnog operatora neovisno o tarifnom paketu kojeg je pretplatnik koristio kod pristupnog operatora neposredno prije aktivacije usluge predodabira operatora.

(21) Usluga predodabira operatora će se isključiti iz sljedećih razloga:

21.1. ako to predodabrani operator zatraži od pristupnog operatora,

21.2. ako pristupni operator zaprimi novi zahtjev za uslugu predodabira operatora prema novom predodabranom operatoru,

21.3. ako dođe do prestanka pretplatničkog odnosa između pretplatnika i pristupnog operatora iz bilo kojeg razloga (na zah­tjev pretplatnika, postojanje nepodmirenih dospjelih dugovanja pret­platnika iz pretplatničkog odnosa s pristupnim operatorom, zahtjev za prijenos broja, i sl.),

21.4. ako dođe do prestanka pružanja usluga međusobnog povezivanja između pristupnog operatora i predodabranog operatora.

(22) U slučaju isključenja usluge predodabira operatora iz razloga navedenih u stavku (21) članka X. ove Odluke, predodabrani operator nema pravo tražiti od pristupnog operatora naknadu štete, niti eventualna potraživanja koja predodabrani operator ima prema pretplatniku.

(23) Za svaki zahtjev za uključenje pojedine usluge predodabira operatora, predodabrani operator bit će dužan platiti pristupnom operatoru trošak uključenja usluge predodabira operatora u obliku jednokratne naknade koju određuje pristupni operator uz suglasnost Agencije. Jednokratna naknada za uključenje usluge predodabira operatora može uključivati trošak opreme te operativni trošak pristupnog operatora za uspostavu usluge predodabira operatora.

(24) Operatori moraju, na zahtjev, Agenciji dostaviti sve tražene podatke u svrhu praćenja usluge predodabira operatora.

XI. ZavrŠna odredba

Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja i objavit će se u »Narodnim novinama«.

Klasa: 023-01/05-02/01
Urbroj: 376-05-03
Zagreb, 1. ožujka 2005.

Predsjednik Vijeća
Hrvatske agencije za telekomunikacije
Gašper Gaćina, dipl. ing. el., v. r.
 

 Napomena: prilozi u obliku slika su ispušteni u ovom neslužbenom info pregledu

 




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga