POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Želite poboljšati svoje poslovanje, povećati prodaju? Imate sve manje kupaca? Slaba je potražnja za vašim uslugama? Opada vam promet i dobit? Svakim danom imate sve manje posla? Provjerite ponudu naših marketing usluga. Izrada web stranica, cijena vrlo povoljna.
Link na pregled ponude - Poslovne usluge za poduzetnike
 

 

 
IZRADA WEB STRANICA, POVOLJNO I KVALITETNO
Izrada web stranica po izuzetno povoljnim cijenama. Izrada internet stranica koje možete uvijek samostalno ažurirati bez ikakvih dodatnih troškova. Objavite neograničeni broj tekstova, objavite sve ponude, akcije, oglase, kataloge...
Link za opširnije informacije o povoljnoj izradi kvalitetnih CMS web stranica
 

 

 
POSLOVNE INFORMACIJE, SAVJETI I ANALIZE
Potražite sve informacije o poslovanju u Hrvatskoj, pravne, porezne i druge savjete, informacije o internet oglašavanju i marketingu, rezultate istraživanja tržišta, poslovne analize, informacije o kreditima za poduzetnike, poticajima...
Kontaktirajte nas ukoliko su Vam potrebne poslovne informacije
 

 

 
PRIMJERI UGOVORA, POSLOVNIH PLANOVA, IMENICI
Korisni primjeri ugovora, obrasci, primjeri poslovnih planova, imenici za direktni marketing, usluga sastavljanja imenika i baza podataka po Vašim potrebama, pretraživanje baza podataka, trgovačko zastupanje i posredovanje...
Informirajte se o našim uslugama - Isplati se!
 

 

Neslužbeni pregled iz Narodnih novina:

HRVATSKI SABOR

639

Na teme­lju članka 88. Ustava Republike Hrvatske, donosim

ODLUKU

O PROGLAŠENJU ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O PROFESIONALNOJ REHABILITACIJI I ZAPOŠLJAVANJU OSOBA S INVALIDITETOM

Proglašavam Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o profesionalnoj rehabilitaciji i zapoš­ljava­nju osoba s invaliditetom, koje­ga je Hrvatski sabor donio na sjednici 25. ve­ljače 2005. godine.

Broj: 01-081-05-770/2
Zagreb, 4. ožujka 2005.

Predsjednik
Republike Hrvatske
Stjepan Mesić, v. r.

ZAKON

O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O PROFESIONALNOJ REHABILITACIJI I ZAPOŠLJAVANJU OSOBA S INVALIDITETOM

Članak 1.

U Zakonu o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (»Narodne novine«, br. 143/02.) u članku 1. iza riječi: »Zakonom« dodaju se riječi: »u cilju zaštite osoba s invaliditetom«, a riječi: »na otvorenom tržištu rada i pod« zamjenjuju se riječima: »pod općim i«.

Članak 2.

U članku 2. stavku 2. iza riječi: »osposobiti« briše se zarez i dodaje riječ: »i«, a riječi: »i raditi na tržištu rada« brišu se.

Članak 3.

U članku 3. stavku 1. točki 1. riječ: »to« briše se, a iza riječi »pravo« dodaju se riječi: »na profesionalnu rehabilitaciju«.

U točki 2. iza riječi: »rad« dodaju se riječi: »koja je pravo na profesionalnu rehabilitaciju ostvarila«.

U točki 5. iza riječi: »razvoju« dodaju se riječi: »koji je pravo na profesionalnu rehabilitaciju ostvario«.

Članak 4.

U članku 4. stavak 3. mijenja se i glasi:

»(3) Postupak utvrđivanja invaliditeta i smanjene radne sposobnosti te ostvarivanja prava na profesionalnu rehabilitaciju pokreće se na zahtjev osobe s invaliditetom, njezinih roditelja, zakonskog zastupnika, skrbnika, izabranog liječnika primarne zdravstvene zaštite, socijalnog radnika ili defektologa.«

Stavak 5. briše se.

Članak 5.

U članku 7. stavak 1. i 2. mijenjaju se i glase:

»(1) O načinu ostvarivanja prava na profesionalnu rehabilitaciju nezaposlenih osoba s invaliditetom odlučuje u prvom stupnju područna služba Hrvatskog zavoda za zapošljavanje u kojoj je osoba s invaliditetom prijavljena kao nezaposlena.

(2) Postupak ostvarivanja prava iz stavka 1. ovoga članka pokreće se na zahtjev osobe s invaliditetom, njezinih roditelja, zakonskog zastupnika, skrbnika, izabranog liječnika primarne zdrav­stvene zaštite, socijalnog radnika ili defektologa. Zahtjevu se prilaže dokaz o utvrđenom invaliditetu i o smanjenoj radnoj sposobnosti.«

Članak 6.

Članak 8. briše se.

Članak 7.

Članak 9. mijenja se i glasi:

»(1) Osobe s invaliditetom zapošljavaju se pod općim ili posebnim uvjetima.

(2) Pod općim uvjetima zapošljavanja smatra se zapošlja­va­nje osoba s invaliditetom po općim propisima koji uređuju pod­ručje rada i zapošljavanja.

(3) Pod posebnim uvjetima zapošljavanja smatra se zapošlja­vanje u ustanovi ili trgovačkom društvu osnovanom radi zapošlja­va­nja osoba s invaliditetom (u daljnjem tekstu: zaštitna radionica), kao i samozapošljavanje osoba s invaliditetom.

(4) Pod posebnim uvjetima zapošljavaju se osobe s invaliditetom koje se na temelju radnih i općih uvjeta ne mogu pod općim uvjetima zaposliti ili zadržati radno mjesto uz primjenu olakšica iz članka 29. ovoga Zakona.«

Članak. 8.

U podnaslovu iznad članka 10. riječi: »NA OTVORENOM TRŽIŠTU RADA« zamjenjuju se riječima: »POD OPĆIM UVJETIMA«.

Članak 9.

Članak 10. mijenja se i glasi:

»(1) Tijela državne uprave, tijela sudbene vlasti, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, javne službe, izvan proračunski fondovi, te pravne osobe u vlasništvu ili u pre­te­žitom vlasništvu Republike Hrvatske i pravne osobe u vlasniš­tvu ili pretežitom vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave dužni su na primjerenom radnom mjestu prema vlastitom odabiru, u primjerenim radnim uvjetima imati zapos­leno:

– do 31. prosinca 2005. najmanje jednu zaposlenu osobu s invaliditetom na svakih 50 zaposlenih,

– do 31. prosinca 2008. najmanje jednu zaposlenu osobu s invaliditetom na svakih 42 zaposlenih,

– do 31. prosinca 2011. najmanje jednu zaposlenu osobu s invaliditetom na svakih 35 zaposlenih,

– do 31. prosinca 2014. najmanje jednu zaposlenu osobu s invaliditetom na svakih 25 zaposlenih,

– do 31. prosinca 2017. i nadalje najmanje jednu zaposlenu osobu s invaliditetom na svakih 20 zaposlenih.

(2) Obveza iz stavka 1. ovoga članka ne odnosi se na poslodavca – fizičku ili pravnu osobu koji zapošljava manje od dvadeset radnika.

(3) Poslodavci iz stavka 1. ovoga članka dužni su dati prednost pri zapošljavanju osobi s invaliditetom ukoliko ista zadovoljava sve tražene uvjete propisane oglasom ili natječajem.«

Članak 10.

Iza članka 10. dodaje se članak 10.a koji glasi:

»Članak 10.a

(1) Svi poslodavci, osim poslodavaca iz članka 10. stavka 2. ovoga Zakona dužni su plaćati Poseban doprinos za poticanje zapošljavanja osoba s invaliditetom (u daljnjem tekstu: Poseban doprinos).

(2) Osnovica za obračun Posebnog doprinosa jednaka je osnovici prema kojoj poslodavac ima obvezu obračuna doprinosa za zapošljavanje u skladu s propisima koji uređuju doprinose za obvezna osiguranja, a visina doprinosa obračunava se po stopi 0,1%.

(3) Iznimno od odredbe stavka 2. ovoga članka, poslodavcu koji podliježe obvezi iz članka 10. stavka 1. ovoga Zakona, a nije zaposlio osobe s invaliditetom, visina doprinosa obračunava se po stopi od 0,2%.

(4) Na obvezu obračunavanja, plaćanja, izvještavanja, dospi­je­ća za uplatu, obvezu plaćanja zatezne kamate u slučaju nepla­ćanja Posebnog doprinosa u propisanom roku i ostale obveze poslodavca vezane uz Posebni doprinos te na mjerodavnost zaprimanja izvješća, evidentiranje, naplatu, nadzor, zastaru utvrđivanja i prava na naplatu Posebnog doprinosa, vođenje drugostupanjskog i prekršajnog postupka, primjenjuju se posebni propisi koji uređuju doprinose za obvezna osiguranja, kao i opći porezni propisi te provedbeni propisi doneseni na temelju istih, ukoliko ovim Zakonom nije drugačije propisano.

(5) Poseban doprinos uplaćuje se u korist uplatnog računa propisanog provedbenim propisom o načinu uplaćivanja prihoda proračuna, doprinosa za obvezna osiguranja te prihoda za financiranje drugih javnih potreba kojeg donosi ministar financija.

(6) Poseban doprinos iz stavka 2. ovoga članka započinje se obračunavati i uplaćivati s obračunom i uplatom doprinosa za obvezna osiguranja za siječanj 2005. godine.«

Članak 11.

U članku 11. stavku 1. iza riječi: »Hrvatske« dodaju se riječi: »i pravne osobe u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave,«.

Iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:

»(3) U postupku rješavanja o zahtjevu za odgodom obveze zapošljavanja iz stavka 2. ovoga članka primjenjuju se odredbe Zakona o općem upravnom postupku.«

Dosadašnji stavak 3. koji postaje stavak 4., mijenja se i glasi:

»(4) Primjerak rješenja o odgodi obveze zapošljavanja iz stav­ka 3. ovoga članka dostavlja se Fondu za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom (u daljnjem tekstu: Fond).«

Članak 12.

U podnaslovu iznad članka 12. riječi: »I ZAPOŠLJAVANJE U OBITELJSKOM GOSPODARSTVU« brišu se.

Članak 13.

Članak 12. mijenja se i glasi:

»(1) Pod samozapošljavanjem osoba s invaliditetom u smislu ovoga Zakona smatra se:

1. osnivanje obrta ili zadruge,

2. osnivanje djelatnosti slobodnog zanimanja (profesionalne djelatnosti), te

3. osnivanje djelatnosti poljoprivrede i šumarstva čiji je osnivač osoba s invaliditetom ili više osoba s invaliditetom.

(2) Djelatnost iz stavka 1. točke 1. i 2. ovoga članka registrirana je samostalna djelatnost za čije je obavljanje odobrenje izdalo nadležno tijelo i koja je upisana u odgovarajući registar toga tijela.

(3) Djelatnost iz stavka 1. točke 3. ovoga članka registrirana je djelatnost upisana u Upisnik seljačkih gospodarstava ili obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava pri uredu državne uprave u jedinicama lokalne ili područne (regionalne) samouprave, odnos­no upravnom tijelu Grada Zagreba nadležnom za poslove poljoprivrede i koja je upisana u registar obveznika poreza na dohodak sukladno propisima o porezu na dohodak.«

Članak 14.

U članku 13. stavak 5. briše se.

Dosadašnji stavak 6. postaje stavak 5.

Članak 15.

Podnaslov iznad članka 14. i članak 14. brišu se.

Članak 16.

U članku 15. stavku 4. riječi: »područna služba Hrvatskog zavoda za zapošljavanje nadležna« zamjenjuju se riječima: »centar za socijalnu skrb nadležan«, a riječi: »Središnja služba tog Zavoda« zamjenjuju se riječima: »ministarstvo nadležno za socijalnu skrb«.

Članak 17.

U članku 16. stavku 1. riječ: »javna« briše se.

Stavak 2. mijenja se i glasi:

»(2) Ustanovu mogu pojedinačno ili zajednički osnovati Republika Hrvatska, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, Hrvatski zavod za zapošljavanje, udruge poslodavaca, sindikati, udruge osoba s invaliditetom, humanitarne udruge, vjerske zajednice i druge pravne i fizičke osobe.«

Stavak 3. briše se.

Dosadašnji stavak 4. postaje stavak 3.

U dosadašnjem stavku 5. koji postaje stavak 4. riječi: »stav­ka 4.« zamjenjuju se riječima: »stavka 3.«, a riječi: »ministar nadležan za rad i socijalnu skrb« zamjenjuju se riječima: »ministar nadležan za socijalnu skrb«.

Dodaju se stavci 5. i 6. koji glase:

»(5) Ako su ustanovu osnovala dva ili više osnivača, njihova međusobna prava i obveze uređuju se aktom o osnivanju ili ugovorom.

(6) Ustanove za profesionalnu rehabilitaciju mogu biti osni­va­či zaštitnih radionica i radnih centara.«

Članak 18.

Iza članka 18. dodaje se članak 18.a koji glasi:

»Članak 18.a

(1) Ustanova može posredovati pri zapošljavanju korisnika na povremenim poslovima bez zasnivanja radnog odnosa za vrije­me trajanja profesionalne rehabilitacije i korisnika koji su pro­fe­sionalno rehabilitirani, a na skrbi su ustanove.

(2) Poslove iz stavka 1. ovoga članka mogu obavljati i:

– domovi socijalne skrbi koji obavljaju i djelatnost srednjeg školstva za korisnike na školovanju i nakon završetka školovanja,

– domovi socijalne skrbi za osobe s tjelesnim ili mentalnim oštećenjima za svoje korisnike koje nemaju radnu sposobnost u okviru psihosocijalne rehabilitacije,

– domovi socijalne skrbi za korisnike sa smanjenom radnom sposobnošću.«

Članak 19.

U članku 19. stavak 3. mijenja se i glasi:

»(3) Zaštitna radionica je obvezna osigurati usluge službe me­dicine rada u svrhu zdravstvenog nadzora primjerenog opasnostima i štetnostima za zdravlje, sigurnost i daljnje smanjenje radne sposobnosti osoba s invaliditetom te osigurati najmanje jednom u dvije godine periodične preglede tih osoba kao i provo­đe­nje mjera sukladno preporuci specijalista medicine rada.«

Članak 20.

U članku 22. stavku 1. riječi: »javna« i »na otvorenom tržištu rada ili u zaštitnim radionicama« brišu se.

U stavku 6. riječi: »prethodnog stavka« zamjenjuju se riječima: »stavka 5. ovoga članka«, a riječi: »ministar nadležan za rad i socijalnu skrb« zamjenjuju se riječima: »ministar nadležan za socijalnu skrb«.

Članak 21.

U članku 23. stavku 1. riječi: »uz suglasnost ministra nadlež­nog za rad i socijalnu skrb« brišu se.

Članak 22.

U članku 27. stavku 3. riječi: »imenovan hrvatski državljanin koji« zamjenjuju se riječima: »imenovana osoba koja«, a riječ: »pet« zamjenjuje se riječju: »tri«.

Članak 23.

Naslov pod brojem VI. mijenja se i glasi: »OLAKŠICE I POTICAJI PRI ZAPOŠLJAVANJU OSOBA S INVALIDITETOM«.

Članak 24.

U članku 29. stavak 1. mijenja se i glasi:

»(1) Poslodavac koji zapošljava osobe s invaliditetom pod općim uvjetima ima pravo na iste olakšice kao i poslodavac koji zapošljava osobe s invaliditetom pod posebnim uvjetima i to:

1. pravo na porezne olakšice predviđene posebnim propisima,

2. pravo na novčani poticaj, i

3. pravo na poticaje predviđene posebnim ugovorom o za­poš­ljavanju osoba s invaliditetom sklopljenim s Fondom, Hrvat­skim zavodom za zapošljavanje, nadležnom službom socijalne skrbi, jedinicom lokalne i područne (regionalne) samouprave ili s drugim poslodavcem (u daljnjem tekstu: nositelj osiguranja za­pošljavanja).«

Iza stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:

»(2) Prava iz stavka 1. ovoga članka pripadaju poslodavcu i osobi s invaliditetom koja se samozapošljava bez obzira je li osoba s invaliditetom bila prethodno prijavljena u evidenciji nezaposlenih osoba Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.«

U dosadašnjem stavku 2. koji postaje stavak 3. riječi: »dijela plaće« zamjenjuju se riječju: »troškova«.

Članak 25.

Članak 30. mijenja se i glasi:

»(1) Novčani poticaj poslodavcu koji zapošljava osobu s in­va­liditetom određuje se u visini uplaćenog doprinosa za osnovno zdravstveno osiguranje i doprinosa za zapošljavanje obračunatog i uplaćenog sukladno propisima o doprinosima za obvezna osiguranja.

(2) Novčani poticaj osobama s invaliditetom po osnovi sa­mo­zapošljavanja određuje se u visini uplaćenog doprinosa za os­novno zdravstveno osiguranje.

(3) Poslodavac iz stavka 1. ovoga članka podnosi Fondu zahtjev za isplatu novčanog poticaja kojem prilaže:

– obračun novčanog poticaja s podacima o osobama s invaliditetom i uplaćenim doprinosima iz stavka 1. ovoga članka,

– dokaz da su za sve radnike uplaćeni doprinosi za obvezna osiguranja,

– dokaz da je osobi s invaliditetom isplaćena plaća s pripa­da­ju­ćom obračunskom listom, a prvi put i dokaz o zapošljavanju osobe s invaliditetom.

(4) Osoba s invaliditetom iz stavka 2. ovoga članka podnosi Fondu zahtjev za isplatu novčanog poticaja kojem prilaže:

– obračun novčanog poticaja s podacima o osobi s invaliditetom i uplaćenim doprinosima iz stavka 2. ovoga članka,

– dokaz da su za isto razdoblje uplaćeni doprinosi za obvezno osiguranje za  podnositelja zahtjeva, a prvi put i dokaz o prijavi na obvezno mirovinsko i zdravstveno osiguranje te dokaz o invaliditetu.

(5) Zahtjev za  isplatu  novčanog poticaja osobe iz stavka 1. i 2. ovoga članka mogu podnijeti najranije po isteku tromjesečja u kojem su doprinosi uplaćeni za uplate u  prethodnom tromjeseč­ju. Novčani poticaj se isplaćuje u roku od 30 dana od dana pod­no­šenja zahtjeva s obaveznim prilozima.

(6) Ovlašćuje se Fond da javno i na pristupačan način objavi način ostvarivanja prava na novčani poticaj te da putem nadležnih upravnih tijela kod poslodavca nadzire pravilnost obračuna nov­ča­nog poticaja i vjerodostojnost priloženih dokaza.«

Članak 26.

Podnaslov iznad članka 32. i članak 32. brišu se.

Članak 27.

U članku 33. stavak 4. mijenja se i glasi:

»(4) Prihodi Fonda su:

1. sredstva Posebnog doprinosa iz članka 10.a ovoga Zakona,

2. sredstva iz državnog proračuna,

3. neutrošena sredstva posebne namjene iz članka 31. ovoga Zakona i

4. drugi prihodi ostvareni na temelju zakona i drugih propisa, te darovi i pomoći u novcu domaćih i stranih pravnih i fizičkih osoba.«

U stavku 5. podstavak 4. mijenja se i glasi:

»– financiranja ili sufinanciranja programa i projekata za poticanje zapošljavanja i za održavanje zaposlenosti osoba s invaliditetom.«

Članak 28.

U članku 35. stavku 1. točka 1. mijenja se i glasi:

»1. koja prilikom zapošljavanja ne da prednost osobi s invaliditetom (članak 10. stavak 3.).«

Točka 3. briše se.

Dosadašnje točke 4., 5., 6. i 7. postaju točke 3., 4., 5. i 6.

Članak 29.

Članak 36. mijenja se i glasi:

»Nadzor nad zakonitošću rada, općih akata i nadzor nad stru­č­nim radom nad ustanovama iz članka 16. ovoga Zakona i nad radnim centrom obavlja ministarstvo nadležno za socijalnu skrb.«

Članak 30.

Pravilnik iz članka 16. stavka 5. i Pravilnik iz članka 22. stavka 6. donijet će ministar nadležan za socijalnu skrb u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.

Članak 31.

Fond će odluku o načinu ostvarivanja prava na novčani poticaj iz članka 25. stavak 6. ovoga Zakona donijeti i objaviti u »Narodnim novinama« u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.

Članak 32.

Ustanove za profesionalnu rehabilitaciju osnovane prije stupanja na snagu ovoga Zakona dužne su svoje poslovanje uskladiti s odredbama ovoga Zakona u roku od 6 mjeseci od stupanja na snagu ovoga Zakona.

Članak 33.

Ovlašćuje se Odbor za zakonodavstvo Hrvatskoga sabora da utvrdi i izda pročišćeni tekst Zakona o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom.

Članak 34.

Ovaj Zakon stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 100-03/05-01/01
Zagreb, 25. veljače 2005.

HRVATSKI SABOR

Predsjednik
Hrvatskoga sabora
Vladimir Šeks, v. r.




 
IZRADA WEB STRANICA

Imati dobre web stranice danas je gotovo neizbježno za bilo koju tvrtku ili organizaciju koja želi biti prisutna na tržištu. Evo nekoliko razloga zašto bi trebali imati web stranice:

Dostupnost 24/7: Web stranice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, što omogućuje kupcima da se informiraju o proizvodima i uslugama tvrtke u bilo koje vrijeme.

Povećanje vidljivosti: Web stranice mogu pomoći tvrtkama da budu vidljivije na internetu, što može povećati broj posjetitelja i potencijalnih kupaca.

Predstavljanje tvrtke: Web stranice omogućuju tvrtkama da predstave svoje proizvode i usluge, povijest tvrtke, misiju i viziju, te da se razlikuju od konkurencije.

Komunikacija s kupcima: Web stranice omogućuju tvrtkama da komuniciraju s kupcima putem e-pošte, chatova, foruma, društvenih mreža i drugih kanala komunikacije.

Prodaja proizvoda i usluga: Web stranice omogućuju tvrtkama da prodaju svoje proizvode i usluge online, što može biti vrlo profitabilno i prikladno za kupce.

Branding: Web stranice su važan alat za branding, jer mogu pomoći u izgradnji prepoznatljivosti brenda, te u stvaranju pozitivne percepcije o tvrtki i njezinim proizvodima i uslugama.

Analitika i praćenje rezultata: Web stranice omogućuju tvrtkama da prate i analiziraju posjetitelje, te da bolje razumiju svoje kupce i poboljšaju svoje marketinške aktivnosti.

Sve u svemu, web stranice su važan alat za tvrtke koje žele biti konkurentne na tržištu, te komunicirati i prodavati svoje proizvode i usluge na najučinkovitiji način.

Link na našu ponudu za izradu web stranica - Provjerite!
 










POSEBNA PONUDA ZA PODUZETNIKE
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga