|
|
|
|
168
Na temelju članka 259. stavka 4. Zakona o
sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine« broj 105/04), na prijedlog ovlaštene
stručne organizacije, ministar unutarnjih poslova donosi
o utvrĐivanju mreŽe i
kriterija o dovoljnom broju stanica za tehniČki pregled vozila
Članak 1.
Ovim Pravilnikom utvrđuje se mreža i kriteriji o
dovoljnom broju stanica za tehnički pregled vozila, s obzirom na kapacitet i
njihovu međusobnu udaljenost.
Članak 2.
Kapacitet stanice za tehnički pregled vozila za
jednu tehnološku liniju utvrđuje se na 27.000 OA jedinica godišnje. Pod OA
jedinicom podrazumijeva se opći dio jednog redovnog tehničkog pregleda osobnog
automobila. Posebni dio redovnog tehničkog pregleda vozila (ispitivanje ispušnih
plinova – EKO test) preračunava se na OA jedinicu primjenom koeficijenata utvrđenih
u stavku 2. ovog članka. OA jedinica predstavlja uvjetnu jedinicu mjere na koju
se svode različite vrste tehničkih pregleda različitih vrsta vozila, radi međusobne
usporedbe.
Koeficijenti za preračunavanje
na jedinstvenu OA jedinicu su sljedeći:
1. Za opći dio redovnog
tehničkog pregleda vozila koje ne podliježe ispitivanju ispušnih plinova:
– za mopede, motocikle
i lake prikolice kao 0,61 OA.
– za autobuse, teretne
automobile i radna vozila kao 1,61 OA,
– za osobne automobile,
kombinirane automobile, priključna vozila i traktore kao 1,00 OA,
2. Za posebni dio
redovnog tehničkog pregleda vozila (ispitivanje ispušnih plinova – EKO test):
– za vozila s DIZEL motorom kao 0,67 OA,
– za vozila s BEZ-KAT motorom kao 0,35 OA,
– za vozila s REG-KAT motorom kao 0,65 OA.
Za ponovljeno ispitivanje ispušnih plinova
(EKO-TEST) koriste se koeficijenti u visini 50% utvrđenih ovom točkom za
odgovarajuće vrste motora.
3. Za preventivni tehnički pregled:
– za mopede i motocikle kao 0,35 OA,
– za osobne automobile ili kombinirane
automobile kao 0,48 OA,
– za autobuse, teretne automobile, radna vozila
ili priključna vozila kao 0,80 OA.
4. Za periodični tehnički
pregled kočnica:
– za autobuse, teretni
automobil ili radno vozilo (hidraulični ili zračno hidraulični kočni sustav)
kao 4,00 OA,
– za autobuse, teretni
automobil ili radno vozilo (zračni kočni sustav) kao 6,61 OA,
– za priključno vozilo
(zračni kočni sustav) kao 3,22 OA.
Članak 3.
Nova stanica za tehnički
pregled vozila može se otvoriti:
1. na cestovnoj
udaljenosti većoj od 35 km od najbliže stanice za tehnički pregled vozila;
2. na cestovnoj
udaljenosti većoj od 15 km do zaključno 35 km od najbliže stanice za tehnički
pregled vozila, ukoliko je prosječni postotak iskorištenosti kapaciteta u
mjestu u kojem se nalazi najbliža stanica za tehnički pregled vozila veći od
65% (mjereno u OA jedinicama);
3. na otocima na kojima
nema stanice za tehnički pregled vozila;
4. u mjestu ili gradu u
kojem postoje jedna ili više stanica za tehnički pregled vozila, ako je prosječan
broj tehničkih pregleda kod ukupnog broja svih stanica za tehnički pregled
vozila u tom mjestu ili gradu veći od 27.000 OA godišnje po jednoj tehnološkoj
liniji (preračunato primjenom koeficijenata iz članka 2. stavka 2. ovog
Pravilnika).
Nova stanica za tehnički
pregled vozila prema točkama 1. i 2. stavka 1. ovoga članka može se otvoriti uz
uvjet da je na području koje gravitira novoj stanici registrirano najmanje
7.000 vozila, što se smatra donjom granicom ekonomske opravdanosti izgradnje
stanice. Pod područjem koje gravitira novoj stanici za tehnički pregled vozila
smatra se područje općina koje su bliže novoj nego postojećoj stanici.
Nova stanica za tehnički
pregled vozila prema točki 4. stavka 1. ovoga članka može se otvoriti uz uvjet
da postojeća stanica ili stanice u tom gradu ili mjestu, u roku od šest mjeseci
od analizom utvrđene potrebe za izgradnjom stanice, u sklopu jednog od objekata
postojeće stanice ne poveća kapacitet odnosno ne izgradi jednu novu dodatnu
tehnološku liniju.
Članak 4.
Postupak otvaranja nove
stanice za tehnički pregled vozila na pojedinoj lokaciji je sljedeći:
1. Ovlaštena stručna
organizacija jednom godišnje izrađuje analizu potreba za izgradnjom novih
stanica za tehnički pregled vozila, na osnovi kriterija propisanih člankom 3.
ovog Pravilnika. Analizom se utvrđuje i potreba provođenja postupka javnog
prikupljanja ponuda za izgradnju stanice za tehnički pregled na pojedinoj
lokaciji. Analiza potreba za otvaranje stanica za tehničke preglede u tekućoj
godini dostavlja se Ministarstvu unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu:
Ministarstvo) najkasnije do 15. siječnja te godine;
2. Na temelju analize
iz točke 1. ovog stavka, Ministarstvo nakon isteka roka iz članka 3. stavka 3.
ovog Pravilnika odlučuje o potrebi provođenja postupka javnog prikupljanja
ponuda za izgradnju stanice za tehnički pregled na pojedinoj lokaciji. Ukoliko
Ministarstvo utvrdi da u odnosu na pojedinu lokaciju postoji potreba provođenja
javnog prikupljanja ponuda, objaviti će poziv u javnim glasilima uz navođenje
kriterija za odabir najpovoljnije ponude;
3. Provođenje javnog
prikupljanja ponuda, odabir subjekta koji će na pojedinoj lokaciji izgraditi
stanicu za tehnički pregled vozila obavlja posebno povjerenstvo od pet članova,
kojeg imenuje ministar unutarnjih poslova. Tri člana povjerenstva imenuju se iz
Ministarstva, a dva iz ovlaštene stručne organizacije;
4. Nova stanica za
tehnički pregled vozila može započeti s radom kad Ministarstvo, nakon što se
utvrdi ispunjava li stanica propisane uvjete, izda ovlaštenoj stručnoj
organizaciji ovlaštenje za rad. Pod propisanim uvjetima podrazumijeva se da je
prostor stanice sa svim svojim funkcionalnim cjelinama izgrađen i opremljen
sukladno važećim propisima te da su međusobni odnosi ovlaštene stručne
organizacije i vlasnika odnosno nositelja prava korištenja objekta nove
stanice, osim u slučaju kada navedeni subjekti podrazumijevaju istu osobu, uređeni
ugovorom, sukladno općim aktima koje donosi ovlaštena stručna organizacija na
temelju članka. 273. stavka. 5. Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Članak 5.
Novu stanicu za tehnički
pregled vozila u istom mjestu ili gradu nije ovlašten otvoriti onaj vlasnik ili
povezano društvo koji već u tom mjestu ili gradu ima u vlasništvu u cijelosti
ili u suvlasništvu najmanje jednu stanicu za tehnički pregled vozila.
Pod pojmom »povezano
društvo« u smislu stavka 1. ovog članka, razumijeva se povezano društvo kako ga
definira Zakon o trgovačkim društvima, ali i svaki drugi oblik povezivanja pri
ulaganju kapitala u izgradnju stanica za tehnički pregled vozila (uključujući i
naknadno stjecanje prava vlasništva nad takvom stanicom kupnjom ili na drugi način),
a bez obzira na statusnopravni položaj ulagača (udruge i sl.), ako takav
ulagač ima u vlasništvu u cijelosti ili u suvlasništvu najmanje jednu stanicu
za tehnički pregled vozila sukladno stavku 1. ovog članka.
Članak 6.
Ako vlasnik, odnosno
nositelj prava korištenja objekta u kojem se nalazi stanica za tehnički pregled
vozila, otkaže ugovor na osnovi kojeg je ovlaštena stručna organizacija bila
ovlaštena za obavljanje poslova u toj stanici ili ako ovlaštena stručna
organizacija otkaže ugovor jer se vlasnik odnosno nositelj prava korištenja ne
pridržava nadležnih propisa, ugovornih obveza ili općih akata ovlaštene stručne
organizacije ili ako ometa djelatnike stanice u radu ili na drugi način otežava
rad u stanici ili ako Ministarstvo oduzme odobrenje za obavljanje poslova tehničkih
pregleda u toj stanici ili ako bilo koja stanica za tehnički pregled vozila
prestane s radom, Ministarstvo će neovisno o kriterijima iz članka 3. ovog
Pravilnika pokrenuti postupak javnog prikupljanja ponuda za izgradnju stanice
za tehnički pregled vozila u tom mjestu ili gradu, sukladno postupku iz članka
4. ovog Pravilnika, a vodeći računa o kriterijima utvrđenima u članku 5. ovog
Pravilnika.
Članak 7.
Odredbe članka 3. ovog Pravilnika ne primjenjuju
se:
– na objekte stanica za
tehnički pregled vozila čiji je proces izgradnje (kupnja zemljišta, lokacijska
ili građevinska dozvola i sl.), prije stupanja na snagu ovog Pravilnika započela
stručna organizacija odnosno pravna ili fizička osoba koja je zaključila ugovor
s ovlaštenom stručnom organizacijom;
– na stanice za tehnički
pregled vozila u slučaju kada se u istom mjestu ili gradu mijenja lokacija
stanice za tehnički pregled vozila, pri čemu broj stanica za tehnički pregled
vozila u tom mjestu ili gradu ostaje isti, ukoliko nova lokacija stanice od
dotadašnje lokacije stanice nije udaljena cestom više od 3 km;
– na stanice koje su
započele s promjenom lokacije iz podstavka 2. ovog članka (kupnja zemljišta,
lokacijska ili građevinska dozvola i sl.), prije stupanja na snagu ovog
Pravilnika, iako je nova lokacija stanice od dotadašnje lokacije stanice
udaljena cestom više od 3 km.
Članak 8.
Stupanjem na snagu ovog
Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o utvrđivanju mreže i kriterija o
dostatnom broju stanica za tehnički pregled vozila (»Narodne novine« broj
166/98, 105/01, 34/02, 63/02., 130/03., 158/03 i 89/04.).
Članak 9.
Ovaj Pravilnik stupa na
snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Broj:
511-01-52-87022/04.
Zagreb, 10. siječnja 2005.
Ministar
Marijan Mlinarić, dr. med., v. r.
|
Link na brzi pregled poslovnih i internet usluga |